Noem eens 1 auto op die tegenwoordig niet komt met electrische ramen? (Een Dacia Logan buiten beschouwing gelaten). En tenzij je van plan bent om een reus te baren heeft ook iedere vier- en vijfdeurs auto meer dan ruimte zat om een kinderzitje kwijt te raken op de achterbank. En dat excuus dat de wegligging beter isquote:Op vrijdag 11 juli 2008 10:20 schreef ManInLove het volgende:
[..]
De luxe? Er zit alles in - climatronic, electrische ramen, - spiegels, radio cd-wisselaar met MP3 functie. Alles standaard. Met (qua lease) een vergelijkbare bijtelling als voor auto's als de Renault Grand Modus etc.
De ruimte? Met een kinderzitje + kind achterin, kun je de voorstoel gewoon naar achteren hebben staan zonder dat je kind klem zit.
De ECTV? Electronisch gestuurde daf-automaat waarmee je 100 km/h rijdt bij 1700 toeren (dus stil) en die niet schakelt bij het optrekken.
De goede wegligging? Wij rijden nu een ford mondeo en hadden een peugeot 207 erbij, deze rijdt vergelijkbaar, zoniet beter. Zeker als je de standaard eco-banden vervangt voor gewone banden (scheelt <2% in het verbruik, wordt door 40% van de kopers gedaan, volgens Honda)
Zoiets?
Voor hetzelfde geld KOOP je een Focus station, die dan qua lease wel weer duurder is, maar financiele afwegingen laten we even buiten beschouwing,quote:Op vrijdag 11 juli 2008 10:20 schreef ManInLove het volgende:
[..]
De luxe? Er zit alles in - climatronic, electrische ramen, - spiegels, radio cd-wisselaar met MP3 functie. Alles standaard. Met (qua lease) een vergelijkbare bijtelling als voor auto's als de Renault Grand Modus etc.
De ruimte? Met een kinderzitje + kind achterin, kun je de voorstoel gewoon naar achteren hebben staan zonder dat je kind klem zit.
Ik vind een automaat niet persé een pluspunt, handgeschakeld rijdt met een 6de versnelling ook heel rustig en stil op de snelweg.quote:De ECTV? Electronisch gestuurde daf-automaat waarmee je 100 km/h rijdt bij 1700 toeren (dus stil) en die niet schakelt bij het optrekken.
Ik maak me er sterk voor dat de wegligging van een mondeo en focus beter is dan die van de honda, maar in de honda heb ik niet gereden. En tja Peugot...quote:De goede wegligging? Wij rijden nu een ford mondeo en hadden een peugeot 207 erbij, deze rijdt vergelijkbaar, zoniet beter. Zeker als je de standaard eco-banden vervangt voor gewone banden (scheelt <2% in het verbruik, wordt door 40% van de kopers gedaan, volgens Honda)
Niet dus.quote:Zoiets?
Oh dan doe maar een Audi R8. Oftewel, dat slaat nergens op. De financiele afwegingen zijn altijd het belangrijkst.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:41 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld KOOP je een Focus station, die dan qua lease wel weer duurder is, maar financiele afwegingen laten we even buiten beschouwing,
Het is niet alleen dat ie stil is, maar wanneer je in de file rijdt is het enorm irritant om steeds van 1 naar 2 naar 3 en weer naar 2 en weer naar 1 te moeten schakelen / koppelen. Dat heb je met een automaat niet.quote:[..]
Ik vind een automaat niet persé een pluspunt, handgeschakeld rijdt met een 6de versnelling ook heel rustig en stil op de snelweg.
[..]
Wegligging is wel degelijk belangrijk, ook als je niet als een ware coureur rijdt. Het is niet prettig rijden in een auto waarin je elk vleugje wind voelt, en die in een bocht aanvoelt alsof je elk moment op je dak kan gaan.quote:Ik maak me er sterk voor dat de wegligging van een mondeo en focus beter is dan die van de honda, maar in de honda heb ik niet gereden. En tja Peugot...![]()
[..]
Niet dus.
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:41 schreef DroogDok het volgende:
Voor hetzelfde geld KOOP je een Focus station, die dan qua lease wel weer duurder is, maar financiele afwegingen laten we even buiten beschouwing,
Ja, maar tot je op de snelweg in de 6e versnelling rijdt, is een automaat een voordeel voor wie dat prettig vindt. Vooral voor de leaserijders die meestentijds in de file staan is het prettig.quote:Ik vind een automaat niet persé een pluspunt, handgeschakeld rijdt met een 6de versnelling ook heel rustig en stil op de snelweg.
Wegligging of weggedrag in extreme situaties? En peugeot staat op hetzelfde nivo als ford qua wegligging, volgens de autopers althans.quote:Ik maak me er sterk voor dat de wegligging van een mondeo en focus beter is dan die van de honda, maar in de honda heb ik niet gereden. En tja Peugot...![]()
Wel dus...quote:Niet dus.
Laat ik je uit je droom helpen: Ik heb het bij onze lease-website eens opgezocht. Als norm neem ik mijn model golf V, maar dan als 5deurs 1.6 trendline.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:05 schreef osmo het volgende:
[..]
Noem eens 1 auto op die tegenwoordig niet komt met electrische ramen? (Een Dacia Logan buiten beschouwing gelaten). En tenzij je van plan bent om een reus te baren heeft ook iedere vier- en vijfdeurs auto meer dan ruimte zat om een kinderzitje kwijt te raken op de achterbank. En dat excuus dat de wegligging beter is... hoe vaak snij jij een bocht aan op het scherp van de snede, wanneer is de laatste keer dat je eens vol gas door een chicane ging op de openbare weg?
oh .. .en een CVT versnellingsbak schakelt nooit
Precies, het uiterlijk staat me ook niet aan maar boeit dat je niet of vind je hem wel mooi dan is het een goede, zo niet de beste keuze die je hebt voor dat geld.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:23 schreef tong_poh het volgende:
Ik vind het ronduit hilarisch, dat de civic hybride haters maar blijven miepen hier. Ook al worden hun "argumenten" weerlegd, blijven ze ze herhalen. het lijkt wel een 9/11 conspiracy topic
Maak eerst je school maar eens af, dan zullen we over een jaar of 10 eens zien waar jij in rijdt (en nee de auto van je pappa telt niet mee).quote:Op vrijdag 11 juli 2008 16:49 schreef Fiskus het volgende:
[ afbeelding ]
Godver![]()
![]()
![]()
Wel schrijnend als je dit lego-autootje mooi vindt eigenlijk.
Ikke wel over mijn focusquote:Op donderdag 10 juli 2008 23:08 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Iedereen die er al een heeft zegt dat ze enorm veel enthousiaste reacties krijgen. Dan hoor ik van een Golf of een Focus nou nooitHet is ook gewoon een leuke auto en zeker van binnen heel apart. Overigens ook een klasse hoger dan een Golf, en dat voor uiteindelijk minder geld. Want kwa prijs ligt ie nu eenmaal op 30.000 euro+ als je de BPM korting niet meerekent.
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:23 schreef tong_poh het volgende:
Ik vind het ronduit hilarisch, dat de civic hybride haters fanboys maar blijven miepen hier. Ook al worden hun "argumenten" weerlegd, blijven ze ze herhalen. het lijkt wel een 9/11 conspiracy topic
Doe fiscaal recht dus zal over 10 jaar mijn keuze niet af hoeven te laten hangen van misbaksels die toevallig wel of niet door de overheid zijn gesubsidieerd.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:05 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Maak eerst je school maar eens af, dan zullen we over een jaar of 10 eens zien waar jij in rijdt (en nee de auto van je pappa telt niet mee).
Tuurlijk mag dat. Maar vind jij het erg als mensen hem wel mooi vinden?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 01:21 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Doe fiscaal recht dus zal over 10 jaar mijn keuze niet af hoeven te laten hangen van misbaksels die toevallig wel of niet door de overheid zijn gesubsidieerd.
Heb overigens wel begrip voor je keuze en op papier is er niets mis mee, maar ik vind hem wel fucking lelijk, mag dat?
Er zijn ook mensen die m niet leasen maar gewoon ouderwets kopen, en dan valt de prijs van de Civic Hybride nog mee t.o.v. de Prius.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom? Iedereen die in dat ding rijdt doet dat toch op financiele overwegingen? Blijkbaar verdient men niet genoeg om in de auto te rijden die ze eigenlijk willen.
Want face it, als er op de hybrides geen 14% bijtelling zou zitten, zou geen enkele lease rijder er in gaan rijden. Een milieu freak daargelaten natuurlijk, maar die kunnen beter gaan fietsen of met het OV.
Och gut, weer zo'n omhooggevallen kutstudent die denkt de garantie te hebben dat hij met z'n nog te behalen papiertje straks tonnen gaat verdienenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 01:21 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Doe fiscaal recht dus zal over 10 jaar mijn keuze niet af hoeven te laten hangen van misbaksels die toevallig wel of niet door de overheid zijn gesubsidieerd.
Heb overigens wel begrip voor je keuze en op papier is er niets mis mee, maar ik vind hem wel fucking lelijk, mag dat?
Dat dus.. wat ik me trouwens afvraag:quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:22 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat filmpje slaat nergens op, als 't de filmer allemaal te langzaam gaat dan haalt ie toch in? Oh nee dat kan niet, hij is aan het filmen onder het rijden. Wie is dan de idioot kun je je afvragen.
In tegenstelling tot de Prius gebruikt de Civic altijd de benzinemotor. Hij rijdt nooit alleen op de electromotor.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de Civic Hybride?? Kan het daarmee wel tot net boven de 50 km pu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |