abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juli 2008 @ 11:05:35 #251
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_60037227
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 10:20 schreef ManInLove het volgende:

[..]

De luxe? Er zit alles in - climatronic, electrische ramen, - spiegels, radio cd-wisselaar met MP3 functie. Alles standaard. Met (qua lease) een vergelijkbare bijtelling als voor auto's als de Renault Grand Modus etc.
De ruimte? Met een kinderzitje + kind achterin, kun je de voorstoel gewoon naar achteren hebben staan zonder dat je kind klem zit.
De ECTV? Electronisch gestuurde daf-automaat waarmee je 100 km/h rijdt bij 1700 toeren (dus stil) en die niet schakelt bij het optrekken.
De goede wegligging? Wij rijden nu een ford mondeo en hadden een peugeot 207 erbij, deze rijdt vergelijkbaar, zoniet beter. Zeker als je de standaard eco-banden vervangt voor gewone banden (scheelt <2% in het verbruik, wordt door 40% van de kopers gedaan, volgens Honda)

Zoiets?
Noem eens 1 auto op die tegenwoordig niet komt met electrische ramen? (Een Dacia Logan buiten beschouwing gelaten). En tenzij je van plan bent om een reus te baren heeft ook iedere vier- en vijfdeurs auto meer dan ruimte zat om een kinderzitje kwijt te raken op de achterbank. En dat excuus dat de wegligging beter is ... hoe vaak snij jij een bocht aan op het scherp van de snede, wanneer is de laatste keer dat je eens vol gas door een chicane ging op de openbare weg?

oh .. .en een CVT versnellingsbak schakelt nooit
  vrijdag 11 juli 2008 @ 11:41:00 #252
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60037924
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 10:20 schreef ManInLove het volgende:

[..]

De luxe? Er zit alles in - climatronic, electrische ramen, - spiegels, radio cd-wisselaar met MP3 functie. Alles standaard. Met (qua lease) een vergelijkbare bijtelling als voor auto's als de Renault Grand Modus etc.
De ruimte? Met een kinderzitje + kind achterin, kun je de voorstoel gewoon naar achteren hebben staan zonder dat je kind klem zit.
Voor hetzelfde geld KOOP je een Focus station, die dan qua lease wel weer duurder is, maar financiele afwegingen laten we even buiten beschouwing,
quote:
De ECTV? Electronisch gestuurde daf-automaat waarmee je 100 km/h rijdt bij 1700 toeren (dus stil) en die niet schakelt bij het optrekken.
Ik vind een automaat niet persé een pluspunt, handgeschakeld rijdt met een 6de versnelling ook heel rustig en stil op de snelweg.
quote:
De goede wegligging? Wij rijden nu een ford mondeo en hadden een peugeot 207 erbij, deze rijdt vergelijkbaar, zoniet beter. Zeker als je de standaard eco-banden vervangt voor gewone banden (scheelt <2% in het verbruik, wordt door 40% van de kopers gedaan, volgens Honda)
Ik maak me er sterk voor dat de wegligging van een mondeo en focus beter is dan die van de honda, maar in de honda heb ik niet gereden. En tja Peugot...
quote:
Zoiets?
Niet dus.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_60039597
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:41 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld KOOP je een Focus station, die dan qua lease wel weer duurder is, maar financiele afwegingen laten we even buiten beschouwing,
Oh dan doe maar een Audi R8. Oftewel, dat slaat nergens op. De financiele afwegingen zijn altijd het belangrijkst.
quote:
[..]

Ik vind een automaat niet persé een pluspunt, handgeschakeld rijdt met een 6de versnelling ook heel rustig en stil op de snelweg.
[..]
Het is niet alleen dat ie stil is, maar wanneer je in de file rijdt is het enorm irritant om steeds van 1 naar 2 naar 3 en weer naar 2 en weer naar 1 te moeten schakelen / koppelen. Dat heb je met een automaat niet.
quote:
Ik maak me er sterk voor dat de wegligging van een mondeo en focus beter is dan die van de honda, maar in de honda heb ik niet gereden. En tja Peugot...
[..]

Niet dus.
Wegligging is wel degelijk belangrijk, ook als je niet als een ware coureur rijdt. Het is niet prettig rijden in een auto waarin je elk vleugje wind voelt, en die in een bocht aanvoelt alsof je elk moment op je dak kan gaan.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:09:13 #254
221299 RiotNiece
Ach ja, sorry!
pi_60040881
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:41 schreef DroogDok het volgende:

Wie zegt dat we financiële afwegingen buiten beschouwing laten? Het gaat bij ManInLove juist over lease. Lease vs koop is appels vs. peren.
quote:
Ja, maar tot je op de snelweg in de 6e versnelling rijdt, is een automaat een voordeel voor wie dat prettig vindt. Vooral voor de leaserijders die meestentijds in de file staan is het prettig.
quote:
Wegligging of weggedrag in extreme situaties? En peugeot staat op hetzelfde nivo als ford qua wegligging, volgens de autopers althans.
quote:
Niet dus.
Wel dus...
Proat geejn poep!
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:27:20 #255
221299 RiotNiece
Ach ja, sorry!
pi_60041344
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:05 schreef osmo het volgende:

[..]

Noem eens 1 auto op die tegenwoordig niet komt met electrische ramen? (Een Dacia Logan buiten beschouwing gelaten). En tenzij je van plan bent om een reus te baren heeft ook iedere vier- en vijfdeurs auto meer dan ruimte zat om een kinderzitje kwijt te raken op de achterbank. En dat excuus dat de wegligging beter is ... hoe vaak snij jij een bocht aan op het scherp van de snede, wanneer is de laatste keer dat je eens vol gas door een chicane ging op de openbare weg?

oh .. .en een CVT versnellingsbak schakelt nooit
Laat ik je uit je droom helpen: Ik heb het bij onze lease-website eens opgezocht. Als norm neem ik mijn model golf V, maar dan als 5deurs 1.6 trendline.

Die is qua lease 45 euro duurder per maand dan de civic hybrid.

Daar moet ik nog de volgende opties op zetten om het nivo gelijk te trekken (even snel op het eerste gezicht):

Alarmsysteem - 260 euro
Armsteun voor - 255 euro
Armsteun achter - 325 euro
Electrische ramen voor / achter - 265 euro.
Mistlampen voor - 290 euro
Automatische airco - 365 euro
Lichtmetalen velgen - 555 euro
Privacy glas - 340 euro
Hoogteverstelling voorstoel - 155 euro
Mistlampen (in pakket) - 495 euro (dubbel berekend)

Totaal extra kosten: 3285 2790 euro
Extra lease per maand tov civic hybrid - ca 150 140 euro per maand.

Je kunt het kinderstoeltje wel kwijt, maar bij onze kleine (1.5 jaar) steken de voetjes er uit. Die duwen constant tegen de voorstoel aan, dus wil je die verder naar voren zetten. Ik denk dat TS daarop doelt, dat je kennelijk in die civic de stoel naar achteren kunt hebben zonder dat je kindervoeten in je rug voelt.

En zie mijn post hierboven ergens - de wegligging is wat anders dan het weggedrag onder extreme omstandigheden. Ik geloof zo dat die hybrid net zo lekker rijdt vergeleken met de ford mondeo en de 207 van peugeot. Al heb ik daar geen ervaring mee...

Ik denk dat ManInLove als extra uitleg ECVT (niet ECTV, maar dat terzijde) beschrijft als niet schakelen - juist dat dat een kenmerk is van dat type automaat... :-) Maar dat gok ik maar...

[ Bericht 1% gewijzigd door RiotNiece op 11-07-2008 14:31:55 (bijgewerkt) ]
Proat geejn poep!
  vrijdag 11 juli 2008 @ 15:23:30 #256
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_60042759
Ik vind het ronduit hilarisch, dat de civic hybride haters maar blijven miepen hier. Ook al worden hun "argumenten" weerlegd, blijven ze ze herhalen. het lijkt wel een 9/11 conspiracy topic
Horrible Cunt!
  vrijdag 11 juli 2008 @ 15:57:35 #257
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_60043634
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 15:23 schreef tong_poh het volgende:
Ik vind het ronduit hilarisch, dat de civic hybride haters maar blijven miepen hier. Ook al worden hun "argumenten" weerlegd, blijven ze ze herhalen. het lijkt wel een 9/11 conspiracy topic
Precies, het uiterlijk staat me ook niet aan maar boeit dat je niet of vind je hem wel mooi dan is het een goede, zo niet de beste keuze die je hebt voor dat geld.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_60044627

Godver
Wel schrijnend als je dit lego-autootje mooi vindt eigenlijk.
pi_60044963
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 16:49 schreef Fiskus het volgende:
[ afbeelding ]

Godver
Wel schrijnend als je dit lego-autootje mooi vindt eigenlijk.
Maak eerst je school maar eens af, dan zullen we over een jaar of 10 eens zien waar jij in rijdt (en nee de auto van je pappa telt niet mee).
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_60045276
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 23:08 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Iedereen die er al een heeft zegt dat ze enorm veel enthousiaste reacties krijgen. Dan hoor ik van een Golf of een Focus nou nooit Het is ook gewoon een leuke auto en zeker van binnen heel apart. Overigens ook een klasse hoger dan een Golf, en dat voor uiteindelijk minder geld. Want kwa prijs ligt ie nu eenmaal op 30.000 euro+ als je de BPM korting niet meerekent.
Ikke wel over mijn focus

je moet ze gewoon laten zeuren over je Honda koop/lease gewoon een auto die je leuk vind

Of bouw er één
  vrijdag 11 juli 2008 @ 19:37:20 #261
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60047554
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 15:23 schreef tong_poh het volgende:
Ik vind het ronduit hilarisch, dat de civic hybride haters fanboys maar blijven miepen hier. Ook al worden hun "argumenten" weerlegd, blijven ze ze herhalen. het lijkt wel een 9/11 conspiracy topic
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_60052401
"fanboys" tering ga met je nintendo spelen kutkleuter
pi_60052963
Zou hem nooit aanschaffen, maar best een aardig bakkie. Zeker met leder erin, dat is een mooie optie.
pi_60054121
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 17:05 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Maak eerst je school maar eens af, dan zullen we over een jaar of 10 eens zien waar jij in rijdt (en nee de auto van je pappa telt niet mee).
Doe fiscaal recht dus zal over 10 jaar mijn keuze niet af hoeven te laten hangen van misbaksels die toevallig wel of niet door de overheid zijn gesubsidieerd.
Heb overigens wel begrip voor je keuze en op papier is er niets mis mee, maar ik vind hem wel fucking lelijk, mag dat?
  zaterdag 12 juli 2008 @ 01:37:27 #265
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_60054269
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 01:21 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Doe fiscaal recht dus zal over 10 jaar mijn keuze niet af hoeven te laten hangen van misbaksels die toevallig wel of niet door de overheid zijn gesubsidieerd.
Heb overigens wel begrip voor je keuze en op papier is er niets mis mee, maar ik vind hem wel fucking lelijk, mag dat?
Tuurlijk mag dat. Maar vind jij het erg als mensen hem wel mooi vinden?
Horrible Cunt!
  zaterdag 12 juli 2008 @ 02:02:23 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60054489
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 02:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom? Iedereen die in dat ding rijdt doet dat toch op financiele overwegingen? Blijkbaar verdient men niet genoeg om in de auto te rijden die ze eigenlijk willen.

Want face it, als er op de hybrides geen 14% bijtelling zou zitten, zou geen enkele lease rijder er in gaan rijden. Een milieu freak daargelaten natuurlijk, maar die kunnen beter gaan fietsen of met het OV.
Er zijn ook mensen die m niet leasen maar gewoon ouderwets kopen, en dan valt de prijs van de Civic Hybride nog mee t.o.v. de Prius.

Je hebt echter bij de Prius wel een heleboel auto voor die ¤ 30.000,=
Meer dan bij de meeste andere auto's van die prijs en hij is nog eens stukken zuiniger ook.

Om nou te roepen dat iemand niet genoeg verdient voor de auto die ze willen is natuurlijk BS, vrijwel niemand verdient genoeg voor de auto die ze willen....
* Leandra wil graag een Aston Martin maar dat zit er budgettair ook ff niet in
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_60055310
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 01:21 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Och gut, weer zo'n omhooggevallen kutstudent die denkt de garantie te hebben dat hij met z'n nog te behalen papiertje straks tonnen gaat verdienen En nee ik kies deze auto niet uit pure financiele noodzaak zoals je al hebt kunnen lezen.
En ja je mag deze auto lelijk vinden. Maar waar komt die drang toch vandaan bij mensen om dat in dit topic te ventileren? Ik hoopte hier een topic te starten over de Honda Civic, en daar heb ik eigenlijk helemaal geen mensen bij nodig die even moeten komen vertellen dat ze de auto niet mooi vinden. Dat interesseert niemand namelijk ene fuck. Gesnopen? Daaaag
  zaterdag 12 juli 2008 @ 09:34:37 #268
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_60055612
Ik denk dat die mensen ergens de mentalle capaciteit missen om te realiseren dat smaken verschillen en dat het normaal is om dat gewoon te respecteren. Plus het feit, dat ze nog niet doorhebben dat de wereld niet om hun draait en dat hun mening niet wet is. Zal misschien met de leeftijd van velen van hun te maken.

Ik vind de multipla bijvoorbeeld een lelijke bak. Ik denk de meeste mensen. Maar er zijn toch geneog mensen die hem wel mooi vinden. Is toch mooi voor ze. Ik zeg altijd: de dingen die ik niet leuk of mooi vind zijn mijn eigen gemis.
Horrible Cunt!
pi_60163378
http://www.dumpert.nl/med(...)soms_best_mogen.html

Wel een kut kick maar moest gelijk aan dit topic denken
MOKUM XXX RATED
pi_60164267
Dat filmpje slaat nergens op, als 't de filmer allemaal te langzaam gaat dan haalt ie toch in? Oh nee dat kan niet, hij is aan het filmen onder het rijden. Wie is dan de idioot kun je je afvragen.
pi_60164728
Niet gelijk aangevallen voelen.
MOKUM XXX RATED
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:32:43 #272
154149 ManInLove
Real wisdom is a rare gift
pi_60192556
Ik word een beetje moe van de redenatie "hybride = traag = bejaarden" - op mijn werk (IT-consultancy, >5000 werknemers) worden de prius en de civic hybride gepromoot, een flink deel van de werknemers rijdt er al in en dat is de reden dat wij dat ook doen... En die doelgroep is juist de zovaak afgefakkelde "gehaaste leaserijders" waar de andere helft van de bevolking op loopt af te geven...

En met de juiste rijstijl voor een hybride, trek je zo vlot mogelijk op naar de toegestane snelheid en doe je dan de cruise control aan. Bochten en rotondes neem je zoveel mogelijk zonder af te remmen. Bij stoplichten laat je idd. je gas los als het verkeer voor je stilstaat.
De hippies die daar een probleem mee hebben mogen er wat mij betreft langs, dat ze voor me staan bij het stoplicht. Ik trek ze er wsch. toch weer uit bij het wegrijden...

En onze civic wordt volgende week al geleverd, hij is 3 dagen geleden besteld en de dealer had 'em staan, dus nieuwe lease-auto in 10 dagen tijd! En met alle extra's erbij (navigatie, iPod dock, bluetooth carkit, etc)...
  vrijdag 18 juli 2008 @ 17:38:45 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60193713
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:22 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat filmpje slaat nergens op, als 't de filmer allemaal te langzaam gaat dan haalt ie toch in? Oh nee dat kan niet, hij is aan het filmen onder het rijden. Wie is dan de idioot kun je je afvragen.
Dat dus.. wat ik me trouwens afvraag:
Bij de Prius kun je tot ongeveer 48 km pu op EV (alleen op de accu's, mits voldoende opgeladen) rijden, en eigenlijk is dat net te weinig, het is een beetje jammer dat ze daar geen 55 van gemaakt hebben, dat is net wat handiger als je eens niet in de file staat en in de stad wel gewoon door kunt rijden.

Hoe zit dat met de Civic Hybride?? Kan het daarmee wel tot net boven de 50 km pu?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 19 juli 2008 @ 22:42:36 #274
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_60215992
Honda Civic Hybrid traag? Bij 't op groen springen van een verkeerslicht in het stadscentrum vanmiddag werdt ik in m'n Clio RS compleet zoekgereden door een Civic Hyrbrid. Even later werdt ik op de A67 voorbijgevlamd door zo'n hybride die waarschijnlijk 180 km/u op de teller had staan.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  zondag 20 juli 2008 @ 13:47:35 #275
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_60224136
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 17:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de Civic Hybride?? Kan het daarmee wel tot net boven de 50 km pu?
In tegenstelling tot de Prius gebruikt de Civic altijd de benzinemotor. Hij rijdt nooit alleen op de electromotor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')