Ik hen nergens beweerd, dat mijn auto beter is dan die van jou. Ik zei, dat ik leiver in die van mij zit dan die van jouw. Ik schrijf er ook bij, dat eht persoonlijk is en dus een mening. Omdat jij het wil zal ik mijn mening onderbouwen. Ik ken mensen die een Thema gehad hebben. Zat boordevol extra's ja. De extra's deden het alleen vaak niet. Onderhoud was overdreven duur. Door die auto zijn die mensen in contact gekomen met andere lotgenoten. Ze kwamen er pas achter hoe slecht die auto was totdat ze een fiat kochten. Ook niet een merk die de reputatie heeft van betrouwbaarheid, maar een heel stuk betrouwbaarder dan de thema. Ik heb trouwens niet hetzelfde gedaan als jij. Ik gaf een voorbeeld, dat ik niet in een topic over een bepaalde auto ga zieken. Toen heb ik toevallig jouw auto gepakt, omdat ik dat een kutauto vind op basis van ervaringen van anderen en omdat ik hem lelijk vind. Als jij het verschil niet kunt inzien, dan is deze discussie waardeloos.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:02 schreef Jimmeh het volgende:
Ik maak gewoon een heel redelijke aanname, omdat de doelgroep nou eenmaal eco hippies, gierige mensen en bejaarden zijn. Die hoeven sportiviteit niet te hebben, die zoeven comfortabel over de weg, snel hoeft het allemaal niet te gaan.
Kan je wel zeggen, dat het nergens op slaat om zo'n aanname te maken, maar dan zit je zelf ook fout.
Waar blijf ik aanhouden dat mijn aanname correct is? Kan moeilijk zeggen dat ik fout zit met het geweldige tegen argument 'jij praat poep'. Of was dat het argument van een kundig persoon? Chapeau.
Pas totdat RSie een stukje quote, weet ik dat deze minder suf is dan de Prius.
[..]
Als het neigt naar sportiviteit, dan lees ik dat niet meteen als goede wegligging, eerder gemiddeld tot iets boven gemiddeld.
Verder noemde ik dat het ding niet vlot kan zijn, nouja cijfers laten dat wel zien dat, dat klopt. En verder nog dat de Thema Turbo LX in elk opzicht superieur is, behalve het verbruik. Het enige tegenargument was dat het een oude turkenbak is. Geeft alleen maar mijn gelijk aan.
Nee, nog steeds niet op de pik getrapt, vond het alleen nogal ongepast om met die woordkeuze andermans auto te beschrijven. Ik weet welke de betere auto is, jij deed gewoon weer een aanname zonder enig research zoals waar je mij van beschuldigt.
Ik lees me wel degelijk in, in auto's die ik interessant vind, een hybride ga ik logischerwijs met een grote boog omheen. Anders zou ik ook niet van het bestaan van de Thema afweten, misschien door evenementen wie weet.
Als jij je dan zo goed in zou lezen zou je weten dat die Thema Turbo LX een hele goede auto is. Nu precies
15 jaar later is de uitrusting van de auto hier voor m'n deur nog steeds beter dan in menig auto die nu op de markt is. Als concurrent van de E-klasse destijds zit het gewoon vol met dingen die nu nog steeds niet standaard zijn.
Valt inderdaad moeilijk te discusseren als je zegt ik kies voor de Accord volgens mijn eigen eisen...
Heb een paar honderd kilometers in een Accord 2.2 CDTi gereden en ben er nou niet echt onder de indruk van, beetje net niet. Maar goed zolang jij er blij mee bent, prima toch.
Misschien moet je zelf ook maar eens na een jaartje nalezen hoe belachelijk je eerste en tweede reactie zijn, wie weet verbetert het dat zogezegde inzicht in jezelf...
Wat een bekrompen reactiequote:Op donderdag 26 juni 2008 18:20 schreef DroogDok het volgende:
Dit is natuurlijk wel een beetje een auto voor de paupers onder de lease rijders......
Alsof je een Lexus of Mercedes 6 cilinder wél hoort aankomen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:55 schreef kevin20vt het volgende:
[..]
![]()
Wat Jeremy Clarkson zei over de Prius geldt hier natuurlijk ook voor![]()
"See the trees smile at me as I waft by. And watch the children run into the road, because they haven’t heard me coming."
Maw. zo'n Hybrid is echt not doneen nee ik ben echt niet jaloers en al helemaal niet op een leasebak
Waarom? Iedereen die in dat ding rijdt doet dat toch op financiele overwegingen? Blijkbaar verdient men niet genoeg om in de auto te rijden die ze eigenlijk willen.quote:
Tuurlijk gaan mensen er in rijden om financiele redenen. Maar mij pa bijvooebeeld verdient meer dan genoeg om dikkere auto te rijden. Hij houdt zijn huidige auto ook aan zolang hij nog werkt en de andere auto als 2e. Wanneer hij met pensioen is gebruikt hij zelf de civic en koopt hij dan een nieuwe 2e auto.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom? Iedereen die in dat ding rijdt doet dat toch op financiele overwegingen? Blijkbaar verdient men niet genoeg om in de auto te rijden die ze eigenlijk willen.
Want face it, als er op de hybrides geen 14% bijtelling zou zitten, zou geen enkele lease rijder er in gaan rijden. Een milieu freak daargelaten natuurlijk, maar die kunnen beter gaan fietsen of met het OV.
Dat slaat werkelijk weer nergens op. Ik weet zeker dat ik meer verdien dan de gemiddelde Leon, Golf, A3 of Focus rijder, maar wij mogen nu eenmaal vanwege onze functie (vraag me niet waarom) uit de laagste cat. kiezen. En dan nog zou ik bovenstaande auto's niet kiezen, want die zouden me maandelijks zo 150 euro meer kunnen kosten en dat heb ik er niet voor over.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom? Iedereen die in dat ding rijdt doet dat toch op financiele overwegingen? Blijkbaar verdient men niet genoeg om in de auto te rijden die ze eigenlijk willen.
Face it, als er op alle leaseauto's 100% bijtelling zou zitten zou niemand ze prive rijden. Slaat ook nergens op, net als jouw opmerking. Het blijft een leuke auto en de 14% is EEN VAN DE doorslaggevende redenen geweest om 'm te kiezen, dus niet de enige. Aangezien dat voor meer mensen zal gelden in Nederland neem ik aan klopt het niet wat jij zegt.quote:Want face it, als er op de hybrides geen 14% bijtelling zou zitten, zou geen enkele lease rijder er in gaan rijden. Een milieu freak daargelaten natuurlijk, maar die kunnen beter gaan fietsen of met het OV.
En ik ben niet jaloers op je 13-in-een-dozijn 20 klepper Golf (Kijk mij geen audi kunnen betalen)quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:55 schreef kevin20vt het volgende:
[..]
![]()
Wat Jeremy Clarkson zei over de Prius geldt hier natuurlijk ook voor![]()
"See the trees smile at me as I waft by. And watch the children run into the road, because they haven’t heard me coming."
Maw. zo'n Hybrid is echt not doneen nee ik ben echt niet jaloers en al helemaal niet op een leasebak
Wat wel erg is, en wat ik jullie persoonlijk zal aanrekenen als het zover is, is dat als die kutdingen dusdanig populair worden dat alles dat een beetje anders is extra wordt belast.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 09:38 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Tuurlijk gaan mensen er in rijden om financiele redenen. Maar mij pa bijvooebeeld verdient meer dan genoeg om dikkere auto te rijden. Hij houdt zijn huidige auto ook aan zolang hij nog werkt en de andere auto als 2e. Wanneer hij met pensioen is gebruikt hij zelf de civic en koopt hij dan een nieuwe 2e auto.
Het probleem met jouw mening is, dat je aanneemt dat iedereen op dezelfde manier denkt over auto's. Dat is niet waar. Iedereen heeft ander eisen. Er zijn mensen bij mij op het werk die in een huis van een hafl miljoen wonen, maar in een mazda 323 uit 1995 rijden. Het interessert ze niet. Hun enige eis voor een auto is: van a naar b.
Wat je zegt over de lease rijders kan misschien waar zijn. Maar zolang er geen cijfers over zijn, kun je niet aannemnen dat jouw aannames ook correct zijn. Er zijn genoeg mensen die de hybride een heerlijke auto vinden, die voldoet aan hun eisen. Dit is mijn ervaring met de mensen die ik ken die de civic gekocht hebben. Ze zijn geen lease rijders. Dus kan ik concluderen dat de 14% procent bijtelling niet de reden hoeft te zijn, voor de aanschaf.
Don't hate the player, hate the game.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:36 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Wat wel erg is, en wat ik jullie persoonlijk zal aanrekenen als het zover is, is dat als die kutdingen dusdanig populair worden dat alles dat een beetje anders is extra wordt belast.
Zonder erover na te denken zal je in de toekomst een hoop autoliefhebbers aan het kortste eind laten trekken, en dit omdat jullie zelfzuchtig gierige egoistische leaserijders, niet enig idee hebben waar de overheid op aanstuurt
Oftewel, de persoon buiten schot laten?, nee, ik reken het zowel de overheid als jullie persoonlijk collectief aan.quote:
Leuk, dat jij mij erover aanspreekt, maar:quote:Op zondag 29 juni 2008 22:36 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Wat wel erg is, en wat ik jullie persoonlijk zal aanrekenen als het zover is, is dat als die kutdingen dusdanig populair worden dat alles dat een beetje anders is extra wordt belast.
Zonder erover na te denken zal je in de toekomst een hoop autoliefhebbers aan het kortste eind laten trekken, en dit omdat jullie zelfzuchtig gierige egoistische leaserijders, niet enig idee hebben waar de overheid op aanstuurt
1. My bad, ik werd een beetje overenthousiastquote:Op zondag 29 juni 2008 23:33 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Leuk, dat jij mij erover aanspreekt, maar:Ik heb geen hybride en ook niet besteld Ik ben geen leaserijder en vreemd genoeg ken ik er ook geen De overheid verzint toch wel wat om de autoliefhebbers te pesten. Heeft 0,0 met lease rijders te maken. Ik heb genoeg geld om dikke auto's te rijden als ik wil. Ik geef werkelijk geen ruk of jij dat wel kan.
De overheid doet wat ze willen. Mensen worden gedwongen om bepaalde maatregelen te nemen door bepaalde invloeden van de regering. Er is niet veel wat je kunt doen behalve.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:03 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
1. My bad, ik werd een beetje overenthousiast
2. Vreemd, hier in de randstad doet men nieks anders
3. Te makkelijk, de overheid doet alles en wij laten het maar over ons heen komen?, om de dooie donder niet.
4. Jouw inkomen interesseert me helemaal niks, het gaat er juist om dat ze eerst de lage middenklasse leegzuigen, om dan vervolgens naar de hogere middenklasse te gaan, als niemand daarop reageert zijn we ten dode opgeschreven als makke lammetjes die in een rij achter elkaar in de maatschappij lopen, het economisch besef van dit kabinet is dusdanig bedroevend dat het onze toekomst, privacy en hobbies bijna onmogelijk maakt, die ander, die met werken moeilijk maar redelijk rond kan komen is jouw buffer, zodra hij leeg is ben jij aan de beurt.
Maar natuurlijkquote:Op zondag 29 juni 2008 02:06 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Face it, als er op alle leaseauto's 100% bijtelling zou zitten zou niemand ze prive rijden. Slaat ook nergens op, net als jouw opmerking. Het blijft een leuke auto en de 14% is EEN VAN DE doorslaggevende redenen geweest om 'm te kiezen, dus niet de enige. Aangezien dat voor meer mensen zal gelden in Nederland neem ik aan klopt het niet wat jij zegt.
De sloomste Fiat Grande Punto die je je kan bedenken haalt zelfs nog geen 1 op 20.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:08 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Nou Hybride is natuurlijk voornamelijk gericht op linkse eco hippies die niet door rijden, het moet ook zo comfortabel mogelijk zijn, daardoor mis je wegligging ja...
Ik rij in verschillende auto's, maar voornamelijk in een laatste serie Thema Turbo LX. Waarom zou ik een Sjonnie zijn omdat ik hybrides belachelijke auto's vind![]()
Een aardig deel van hedendaagse benzine auto's met geen vermogen haalt buiten de bebouwde kom 1 op 20 waar de leaserijder zich voornamelijk zou bevinden.
-20quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:49 schreef Demarest het volgende:
[..]
Ja joh! De BMW M3 van de overburen rijdt zelfs 1 op 25 als ie 250 km/u in Duitsland rijdt.
Ik zou dan toch eerder voor deze kiezen:quote:Op maandag 30 juni 2008 08:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mooie auto A_N
Als ik een hybride zou kopen zou het ook deze zijn
Je probeert gewoon je afwijking voor slecht ontworpen benzineslurpende kutbakken te verdedigen. Omdat jij persé in een 1 op 3 rijdende '68 Chevelle wil rondrijden mogen wij geen hybride rijdenquote:Op zondag 29 juni 2008 23:19 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Oftewel, de persoon buiten schot laten?, nee, ik reken het zowel de overheid als jullie persoonlijk collectief aan.
Je denkt te makkelijk.
Misschien moest je maar helemaal niet gaan denken en ook meegaan als een schaap.
Ik heb nog een tijd meegemaakt waarin mensen geld verdienden als personeel zijnde om een nieuwe auto te kopen voor eigen bezit.
Daar heeft dat leaseplan al een einde aan gemaakt, deze volgende stap om mensen in vage truttenbakken te zetten is de volgende.
Als jij die voor dezelfde prijs kan leveren wil ik er wel 10 hebben.quote:Op maandag 30 juni 2008 09:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik zou dan toch eerder voor deze kiezen:
[ afbeelding ]
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3935
Jij hebt zo'n chevelle duidelijk als hobby, en dan kijk je er anders naar dan als het om puur een transportmiddel gaat, dan mag het wat meer kosten, en kijk je ook naar het "leuk en mooi". Daar is niks mis mee, maar zo kijk ik bijvoorbeeld niet naar een auto. (ik zou als leasebak ook serieus kijken naar deze civic) Daarentegen is mijn CD-speler duurder dan de auto van mijn zusje, dat is mijn hobby, dus daar geef ik liever meer geld uit.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:03 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
1. My bad, ik werd een beetje overenthousiast
2. Vreemd, hier in de randstad doet men nieks anders
3. Te makkelijk, de overheid doet alles en wij laten het maar over ons heen komen?, om de dooie donder niet.
4. Jouw inkomen interesseert me helemaal niks, het gaat er juist om dat ze eerst de lage middenklasse leegzuigen, om dan vervolgens naar de hogere middenklasse te gaan, als niemand daarop reageert zijn we ten dode opgeschreven als makke lammetjes die in een rij achter elkaar in de maatschappij lopen, het economisch besef van dit kabinet is dusdanig bedroevend dat het onze toekomst, privacy en hobbies bijna onmogelijk maakt, die ander, die met werken moeilijk maar redelijk rond kan komen is jouw buffer, zodra hij leeg is ben jij aan de beurt.
Dus volgens jou moet ik maar een duurdere, meer vervuilende auto nemen, omdat anders de hybride te populair wordt, en de mensen die een dikke BMW of Mercedes leasen daar de dupe van worden?quote:Op zondag 29 juni 2008 22:36 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Wat wel erg is, en wat ik jullie persoonlijk zal aanrekenen als het zover is, is dat als die kutdingen dusdanig populair worden dat alles dat een beetje anders is extra wordt belast.
Zonder erover na te denken zal je in de toekomst een hoop autoliefhebbers aan het kortste eind laten trekken, en dit omdat jullie zelfzuchtig gierige egoistische leaserijders, niet enig idee hebben waar de overheid op aanstuurt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |