Ja, die foeilelijke Prius en de Aygo/107/C1 en dan heb je het wel gehad. Kun je beter iets meer eigen bijdrage betalen en alsnog voor die Honda gaan hoor!quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:27 schreef Semisane het volgende:
er zijn meer auto's is in de 14 proccent catagorie vallen
De kwaliteit van het leer inbouwen schijnt weer erg te verschillen per inbouwer. Wel is het zo dat je bij achteraf inbouwen meer keus in kleur hebt. Standaard leer is ook heel netjes.quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:35 schreef tong_poh het volgende:
Mijn ouders hebben er 1 besteld. Hij is al binnen, maar ze laten er nog leer in zetten. Bleek goedkoper te zijn, dan het als extra te bestellen en van betere kwaliteit.
Ik ben erg benieuwd. Zelf heb ik een honda accord uit 2003 en die bevalt mij prima.
Klopt. De zaak waar ze hem hebben gekocht zei, dat de kwaliteit van het leer beter was dan het origineel. Gezien mijn ervaringen met hun geloog ik en mijn ouders hun op hun woord. Natuurlijk speelt de kleurkeuze ook mee.quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:45 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
De kwaliteit van het leer inbouwen schijnt weer erg te verschillen per inbouwer. Wel is het zo dat je bij achteraf inbouwen meer keus in kleur hebt. Standaard leer is ook heel netjes.
Als je deze auto besteld als lease auto, heb je blijkbaar niet het geld voor een fatsoenlijke auto in dezelfde klasse.quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:24 schreef Countach het volgende:
@Droogdok: Hoezo pauper?? Het is helemaal niet pauper, maar relatief veel auto, voor heel weinig geld. Daarom vliegen ze ook de showroom uit, het is een echte kaskraker.
Of mensen geven wel iets om het milieuquote:Op donderdag 26 juni 2008 18:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als je deze auto besteld als lease auto, heb je blijkbaar niet het geld voor een fatsoenlijke auto in dezelfde klasse.
Want laten we eerlijk zijn, de enige reden dat mensen deze auto kiezen is voor het geld.
Ziet er niet onaardig uit, maar wat een saaie uitstraling zoals de meeste Japanse auto's.quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:15 schreef American_Nightmare het volgende:
Paar voordelen van deze bolide:
- Mooi!
- CVT automaat (rijdt heerlijk, zeker in bijv file)
- Goede wegligging
- Redelijk vlot
- Goedkoop in bijtelling
- Weinig tanken, want rijdt 1 op 20
Vliegen de showroom uit? Ik heb er nog nooit zo'n Civic sedan gezien en de Civic hatchback slechts enkele keren. Het is een zeldzame verschijning op de weg en slaat denk ik gewoon niet aan bij de gebruikersgroep van Honda: bejaarden.quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:24 schreef Countach het volgende:
@Droogdok: Hoezo pauper?? Het is helemaal niet pauper, maar relatief veel auto, voor heel weinig geld. Daarom vliegen ze ook de showroom uit, het is een echte kaskraker.
quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:31 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
1 op 20 is niet echt zuinig trouwens
[..]
Nee hoor want een collega van mij heeft 'm zonder navigatie en zonder leer en hij moet net zo lang wachten. Bovendien wordt de VDO achteraf ingebouwd, het is dus niet het (veel te dure) honda navigatiesysteem af-fabriek.quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:24 schreef Countach het volgende:
Een kennis van mij heeft deze auto ook, maar heeft niet gekozen voor de navigatie (daarom heb je nu een wachttijd van zoveel maanden.. Zonder navigatie had je hem sneller gehad, of hebben ze je dat niet verteld?).
Ik heb erin gereden en de wegligging is goed ja, wat heeft het feit dat het een hybride is bovendien met de wegligging te makenquote:Op donderdag 26 juni 2008 19:31 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Ziet er niet onaardig uit, maar wat een saaie uitstraling zoals de meeste Japanse auto's.
Goede wegligging en redelijk vlot met een hybride?
1 op 20 is niet echt zuinig trouwens en zoals Top Gear bewezen heeft, is menig sportieve auto zuiniger als je er een beetje hard mee door rijdt![]()
Desondanks veel plezier met je auto.
[..]
Dat geeft al aan dat je nooit op de weg zit, want ik zie ze regelmatig en ook steeds vaker. Daarmee ben ik eigenlijk al niet eens meer benieuwd wat je zelf rijdt.. maar laat me raden, een 10 jaar oude golf met een dikke paarse taartschep op het dak?quote:Vliegen de showroom uit? Ik heb er nog nooit zo'n Civic sedan gezien en de Civic hatchback slechts enkele keren. Het is een zeldzame verschijning op de weg en slaat denk ik gewoon niet aan bij de gebruikersgroep van Honda: bejaarden.
Nou het geld heb ik wel, maar het was of dit of een Ibiza, 207 etc.. Dus dan is de keus snel gemaakt aangezien dit veel meer auto is voor veel minder geld.quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als je deze auto besteld als lease auto, heb je blijkbaar niet het geld voor een fatsoenlijke auto in dezelfde klasse.
Want laten we eerlijk zijn, de enige reden dat mensen deze auto kiezen is voor het geld.
Nou Hybride is natuurlijk voornamelijk gericht op linkse eco hippies die niet door rijden, het moet ook zo comfortabel mogelijk zijn, daardoor mis je wegligging ja...quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:39 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik heb erin gereden en de wegligging is goed ja, wat heeft het feit dat het een hybride is bovendien met de wegligging te makenen inderdaad het is geen golf 2.0 gti maar er gebeurt heus wel iets als je het gas intrapt. Bovendien maak ik zo'n 30-40K km's per jaar dus ik heb een auto nodig die comfortabel is en niet een auto om hard op te trekken als ik voorbij een terrasje rij
[..]
Dat geeft al aan dat je nooit op de weg zit, want ik zie ze regelmatig en ook steeds vaker. Daarmee ben ik eigenlijk al niet eens meer benieuwd wat je zelf rijdt.. maar laat me raden, een 10 jaar oude golf met een dikke paarse taartschep op het dak?
Oh ja en hoeveel benzine-auto's in deze gewichtsklasse ken jij die 1 op 20 halen?
De hybride auto als oplossing voor het klimaatprobleemquote:Op donderdag 26 juni 2008 19:11 schreef Blik het volgende:
Of mensen geven wel iets om het milieu
Ik zou zeggen ga er eens in rijden en trek dan je conclusies, ipv te concluderen dat de wegligging niks is omdat het een hybride is. En een Thema?quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:08 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Nou Hybride is natuurlijk voornamelijk gericht op linkse eco hippies die niet door rijden, het moet ook zo comfortabel mogelijk zijn, daardoor mis je wegligging ja...
Ik rij in verschillende auto's, maar voornamelijk in een laatste serie Thema Turbo LX. Waarom zou ik een Sjonnie zijn omdat ik hybrides belachelijke auto's vind![]()
Een aardig deel van hedendaagse benzine auto's met geen vermogen haalt buiten de bebouwde kom 1 op 20 waar de leaserijder zich voornamelijk zou bevinden.
Dat A-label is er heus niet voor niks. Overigens is dat niet een voor mij doorslaggevende reden geweest om te bestellen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
De hybride auto als oplossing voor het klimaatprobleem
Volgens mij niet..?quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:29 schreef dark_humanity774 het volgende:
mag je er eigenlijk aanhangwagens mee trekken?
mja een sedan waarvan de achterbank niet neerklapbaar is zou voor mij al een dealbreker zijn.. als je er dan ook niks mee mag trekken hoop ik dat jullie een 2e auto hebben ofzoquote:
M'n vriendin heeft er een.. met trekhaakquote:Op donderdag 26 juni 2008 22:48 schreef dark_humanity774 het volgende:
[..]
mja een sedan waarvan de achterbank niet neerklapbaar is zou voor mij al een dealbreker zijn.. als je er dan ook niks mee mag trekken hoop ik dat jullie een 2e auto hebben ofzo
Wat is er mis mee? Vergeleken die Civic in elk opzicht de betere auto, alleen het verbruik is wat hoger met zo'n 1 op 11-12...quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:22 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik zou zeggen ga er eens in rijden en trek dan je conclusies, ipv te concluderen dat de wegligging niks is omdat het een hybride is. En een Thema?
Ok gelukkig maar, heb 1 keer een sedan gehad zonder zo'n bank en trekhaak.. dat echt nooit meer, ik hoef echt geen mpv ofzo maar dat was wel erg beperkt qua mogelijkheden. als is het maar een zaterdagmorgen bij de bouwmarkt..quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:56 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
M'n vriendin heeft er een.. met trekhaakMaar och voor die een of 2 keer per jaar dat we die achterbank neerklappen.. Dus voor mij is het eigenlijk geen nadeel, ook al hadden we geen 2e auto.
* proest *quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:59 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Wat is er mis mee? Vergeleken die Civic in elk opzicht de betere auto, alleen het verbruik is wat hoger met zo'n 1 op 11-12...
Oh zodra een auto minder vervuilend is, is het meteen een hippie conceptquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:08 schreef 1299 het volgende:
Mooier dan een Prius, zelfde domme hippie concept
En 7 maanden wachten..![]()
Op de parkeerplaats bij mijn kantoor staat er een. Ik vind ze 10x beter te pruimen dan een Prius, maar ik heb het niet zo op het slag mensen wat doorgaans in zo'n mobiel rijden. (Yayy good for you! THANKSquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:13 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Oh zodra een auto minder vervuilend is, is het meteen een hippie conceptga er eens een van dichtbij bekijken en er in rijden, dan piep je wel anders
Flink doorgassen is er tegenwoordig niet vaak meer bij op de Nederlandse snelwegenquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:20 schreef 1299 het volgende:
[..]
Op de parkeerplaats bij mijn kantoor staat er een. Ik vind ze 10x beter te pruimen dan een Prius, maar ik heb het niet zo op het slag mensen wat doorgaans in zo'n mobiel rijden. (Yayy good for you! THANKS)
Kijk voor de grap eens naar het vebruik als je op de snelweg een beetje doorgast, dan laden je batterijtjes niet meer bij door het remmen
Maar het komt er op neer dat als er geen subsidie e.d. op zat dat je waarschijnlijk wat anders had besteldquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:22 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Flink doorgassen is er tegenwoordig niet vaak meer bij op de Nederlandse snelwegenmaar inderdaad laden ze dan niet op. Maar goed ik lease dus ik hoef me eigenlijk helemaal geen zorgen te maken om verbruik.
Die ouden knakenbak?quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:59 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Wat is er mis mee? Vergeleken die Civic in elk opzicht de betere auto, alleen het verbruik is wat hoger met zo'n 1 op 11-12...
Ja joh! De BMW M3 van de overburen rijdt zelfs 1 op 25 als ie 250 km/u in Duitsland rijdt.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:31 schreef Jimmeh het volgende:
1 op 20 is niet echt zuinig trouwens en zoals Top Gear bewezen heeft, is menig sportieve auto zuiniger als je er een beetje hard mee door rijdt![]()
quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:25 schreef 1299 het volgende:
[..]
Maar het komt er op neer dat als er geen subsidie e.d. op zat dat je waarschijnlijk wat anders had besteld
Wat maakt nou uit of iets oud is, tijdloos.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:09 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
* proest *
Nou wat is er mis mee:
- Oud
- Burgerlijk
- Lelijk
- Veeel minder modern
- Minder comfort
- Had ik al gezegd oud?
Maar goed ik kan jou eigenlijk niet serieus nemen, duidelijk gevalletje van jaloezie, zo'n prachtwagen afkraken en dan zelf in een ouwe bak rondtuffen.
En ja hij zal best sneller van 0-100 gaan en nee dat vind ik totaal niet belangrijk in een auto.
Maar goed jij zal er wel heel veel verstand van hebben zoals je de Civic afkraakt. Wat me dan wel verbaast is dat je al aangeeft hierboven er nog nooit een gezien te hebben![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
QFTquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:25 schreef 1299 het volgende:
[..]
Maar het komt er op neer dat als er geen subsidie e.d. op zat dat je waarschijnlijk wat anders had besteld
Die Civic Hybrid is geen beauty, maar dat ding op jouw plaatje is nog net ff wat lelijker (zal wel een kwestie van smaak zijnquote:Op vrijdag 27 juni 2008 01:56 schreef cerror het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is een Honda Civic.
Niet dat lelijke kreng uit de OP.
En ja, de civic uit het plaatje staat hier voor 't huis.
of je schroeft die plank voor je schedel weg en komt er achter dat hybride auto's zwaar slecht zijn voor het milieu tenzij ze +-40 jaar meegaan zonder accuwisselquote:Op donderdag 26 juni 2008 19:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Of mensen geven wel iets om het milieu
Of mensen houden liever wat meer geld over voor andere activiteiten
Of... (vul iets willekeurigs anders in)
Dan had ik zeker wat anders besteld, want dan had ie niet binnen budget gelegen. Zoals ik al zei, de alternatieven waren Ibiza, 207, Swift etc.. Maar al had ik een categorie hoger mogen leasen dan had ik 'm denk ik nog wel gekozen door de aantrekkelijke prijs. De korting op de BPM bijv is gigantisch, en daar profiteer ik nou lekker van. Er komen straks steeds meer en meer hybrides dus het is afwachten totdat die korting weer (gedeeltelijk) wordt afgeschaft.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:25 schreef 1299 het volgende:
[..]
Maar het komt er op neer dat als er geen subsidie e.d. op zat dat je waarschijnlijk wat anders had besteld
Als jij dat wil geloven omdat je daar beter van kan slapen 's nachts en denkt dat je niet voor lul rijdt op 's heren wegen primaquote:Op vrijdag 27 juni 2008 08:51 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dan had ik zeker wat anders besteld, want dan had ie niet binnen budget gelegen. Zoals ik al zei, de alternatieven waren Ibiza, 207, Swift etc.. Maar al had ik een categorie hoger mogen leasen dan had ik 'm denk ik nog wel gekozen door de aantrekkelijke prijs. De korting op de BPM bijv is gigantisch, en daar profiteer ik nou lekker van. Er komen straks steeds meer en meer hybrides dus het is afwachten totdat die korting weer (gedeeltelijk) wordt afgeschaft.
Ik moet overigens wel een beetje lachen om mensen die zich druk maken om hun 'imago' als ze in een hybride auto rijden, of een auto die wat minder schadelijk is voor het milieu. Maar goed dat zijn toch meestal de paupertjes die in een oude golf of een ibiza van 10 jaar oud rondrijden en nog geen 1000km per jaar maken. Geitenwollensokkendragers rijden overigens uberhaupt geen nieuwe auto's want die kunnen ze niet betalen.
Jij maakt je druk of je voor lul rijd of niet op een openbare weg én je "lacht" iemand uit die dat niet doet?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als jij dat wil geloven omdat je daar beter van kan slapen 's nachts en denkt dat je niet voor lul rijdt op 's heren wegen prima![]()
Nou ja eigenlijk ben ik een beetje moe van het lease verhaal, ik rij al in een auto van de zaak, die ze huren geloof ik, dus ik heb aangegeven dat ik geen haast heb met zoeken...volgend jaar doe ik wel weer een poging, wellicht hebben ze dan het één en ander op de rails daar.quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:38 schreef _BR_ het volgende:
[..]
Ja, die foeilelijke Prius en de Aygo/107/C1 en dan heb je het wel gehad. Kun je beter iets meer eigen bijdrage betalen en alsnog voor die Honda gaan hoor!
Ik heb nou ook niet echt het idee dat jij het ver gaat schoppenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als jij dat wil geloven omdat je daar beter van kan slapen 's nachts en denkt dat je niet voor lul rijdt op 's heren wegen prima![]()
Gierige geitenwollensokken dragende boomknuffelaar
Onzeker zijn over het uiterlijk van je autoquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als jij dat wil geloven omdat je daar beter van kan slapen 's nachts en denkt dat je niet voor lul rijdt op 's heren wegen prima![]()
Gierige geitenwollensokken dragende boomknuffelaar
Een kind komt met zulke argumentatie als ze geen weerwoord meer hebben, netjes hoorquote:Op vrijdag 27 juni 2008 01:54 schreef tong_poh het volgende:
Jimmeh praat poep. Meer heb ik er niet over te zeggen.
Nee jouw argumentatie is lekker volwassen; beweren dat de wegligging van de Civic waardeloos is, terwijl je er zelfs nooit een in het echt gezien hebtquote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:30 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Een kind komt met zulke argumentatie als ze geen weerwoord meer hebben, netjes hoor
Ik ben helemaal niet onzeker over het uiterlijk van mijn auto, maar ik heb dan ook een übercoole Ford Focusquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:49 schreef Lexie het volgende:
[..]
Onzeker zijn over het uiterlijk van je auto.
Laat me raden, je hebt zeker ook een zonnebril met van die lamellen?
Waar heb ik gezegd dat die waardeloos is? Heb alleen gezegd dat in een hybride gewoon geen noemenswaardige wegligging te vinden zal zijn. Hoogst waarschijnlijk zal het ook niet boven een gemiddelde auto uitsteken... Maar goed zolang jij er maar mee tevreden bent is het goed toch.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee jouw argumentatie is lekker volwassen; beweren dat de wegligging van de Civic waardeloos is, terwijl je er zelfs nooit een in het echt gezien hebt
en is dat een slechte reden?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:37 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet onzeker over het uiterlijk van mijn auto, maar ik heb dan ook een übercoole Ford Focus![]()
Maar zoals dit topic weer aantoond is de enige reden dat men voor de Honda kiest de centen zijn.
Als je goed leest dan zie je dat er meedere redenen zijn;quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:37 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet onzeker over het uiterlijk van mijn auto, maar ik heb dan ook een übercoole Ford Focus![]()
Maar zoals dit topic weer aantoond is de enige reden dat men voor de Honda kiest de centen zijn.
hier ff een quote uit een test gedaan door de redactie van Autoweek. Mensen die het testen en beoordelen van auto's als hun beroep mogen bestempelen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:45 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat die waardeloos is? Heb alleen gezegd dat in een hybride gewoon geen noemenswaardige wegligging te vinden zal zijn. Hoogst waarschijnlijk zal het ook niet boven een gemiddelde auto uitsteken... Maar goed zolang jij er maar mee tevreden bent is het goed toch.
quote:De Civic Hybrid neigt naar sportiviteit, met behoud van comfort. Hij ligt strak op de weg en ook de besturing heeft Honda goed voor elkaar.
Och, heb ik je op je pik getrapt?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:30 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Een kind komt met zulke argumentatie als ze geen weerwoord meer hebben, netjes hoor
Ben jij niet stiekem een vrouw?...Wasmachines met auto's vergelijkenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:47 schreef RSie het volgende:
[..]
en is dat een slechte reden?
Hondakwaliteit is goed, Civic Hybrid ziet er redelijk goed uit, er zit al een flinke subsidie in de aanschaf wat de wagen al goedkoper maakt. in plaats van 25% bijtelling betaal je 14% (op die lagere aanschafprijs). het is een ruime comfortabele auto met alles erop en eraan.
Kom op man, in plaats van denken in de stoerheidsfactor moet je eens overschakelen op denken in de logicafactor.
Als jij een energiezuinige wasmachine kan kopen voor 500 euro dan ga je toch geen energieverslinder van 800 euro kopen omdat er op de ene miele staat en de ander Zanussi (om maar ff een vreemde vergelijking te geven).
nope, geen vrouw, maar was het eerste dat in me opkwam waar ook allerlei milieulabels aan hangen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:18 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ben jij niet stiekem een vrouw?...Wasmachines met auto's vergelijken![]()
Het is een bak waar werkelijk geen enkele toevoeging aan zit, deze auto heeft dezelfde doegroep als degene die in 1995 een Opel Astra of Seat Ibiza kocht, smakeloos, goedkoop, en dan toch je aankoop (wacht even nee, erger nog lease) proberen te presenteren of je een megazet hebt gedaan.
Dit valt allemaal in de categorie: ieder zijn kutappartementje, LCD-TV, spaarlampen, leaseauto, semi exclusieve stereoset van japanse makelij, volkstuintje en de 2 weekjes Zuid Frankrijk.
So what?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:37 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar zoals dit topic weer aantoond is de enige reden dat men voor de Honda kiest de centen zijn.
Nee, waarom zou ik op m'n pik getrapt zijn? Ik laat me niet opjutten op een internet forum hoorquote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:05 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Och, heb ik je op je pik getrapt?
Stop dan met poep te praten, dan zal de akelige meneer misschien stoppen met het zeggen van nare dingen.
Och jee een puber met een identiteitscrisis? Wij hebben inderdaad een mooie tweekapper, met een plasma, spaarlampen, een leaseauto, home theatre set, een voor- en achtertuin en we gaan over een paar weken 2,5 week naar Zuid-Frankrijkquote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:18 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ben jij niet stiekem een vrouw?...Wasmachines met auto's vergelijken![]()
Het is een bak waar werkelijk geen enkele toevoeging aan zit, deze auto heeft dezelfde doegroep als degene die in 1995 een Opel Astra of Seat Ibiza kocht, smakeloos, goedkoop, en dan toch je aankoop (wacht even nee, erger nog lease) proberen te presenteren of je een megazet hebt gedaan.
Dit valt allemaal in de categorie: ieder zijn kutappartementje, LCD-TV, spaarlampen, leaseauto, semi exclusieve stereoset van japanse makelij, volkstuintje en de 2 weekjes Zuid Frankrijk.
quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:15 schreef American_Nightmare het volgende:
...............
Paar voordelen van deze bolide:
- Mooi! (Zeker mooier dan de prius)
- CVT automaat (rijdt heerlijk, zeker in bijv file) (Op het moment dat je stopt, stopt de motor ook. Dus lekker wegrijden zit er niet in.)
- Goede wegligging
- Redelijk vlot (Ja, voor een 1.5 is hij behoorlijk snel)
- Goedkoop in bijtelling (Zeker !!!!!!)
- Weinig tanken, want rijdt 1 op 20 (Je rijdt ongeveer 500Km op een tank. Dus zo zuinig is hij niet)
................
Je komt anders behoorlijk gefrustreerd over. Misschien moet je eens wat minder op internetfora zitten, en wat harder werken, dan kun je ook een nieuwere auto betalen ipv in die Turkenbak rond te rijden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:22 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Nee, waarom zou ik op m'n pik getrapt zijn? Ik laat me niet opjutten op een internet forum hoor
Jij zo te zien wel, wat een verzuurd mannetje ben je toch, maar goed als echte azijnpisser rij je natuurlijk ook hybride.
Ik praat nergens poep, probeer dan op z'n minst een argument te geven internet held
- Snel wegrijden kan dus wel, omdat de motor direct weer loopt als je de rem los laat. Het verbaasde mij ook maar het is echt zo. Civic-rijders en testers geven zelfs vaak aan het eerst weg te zijn bij het stoplicht.quote:
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:18 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ben jij niet stiekem een vrouw?...Wasmachines met auto's vergelijken![]()
Het is een bak waar werkelijk geen enkele toevoeging aan zit, deze auto heeft dezelfde doegroep als degene die in 1995 een Opel Astra of Seat Ibiza kocht, smakeloos, goedkoop, en dan toch je aankoop (wacht even nee, erger nog lease) proberen te presenteren of je een megazet hebt gedaan.
Dit valt allemaal in de categorie: ieder zijn kutappartementje, LCD-TV, spaarlampen, leaseauto, semi exclusieve stereoset van japanse makelij, volkstuintje en de 2 weekjes Zuid Frankrijk.
Als je hem alleen daarvoor gebruikt kan je net zo goed een Hummer leasen, want je betaald toch geen bijtelling.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:49 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
So what?
Dat is ook de (enige) reden dat mijn volgende lease-auto een hybride zal worden.
Ik gebruik dat ding om van A (thuis) naar B (werk) te rijden en weer terug, en dat alles het liefst redelijk comfortabel en voor zo weinig mogelijk geld.
Het zal me echt worst wezen wat voor "imago" m'n auto heeft. Mijn huidige burgerlijke Peugeot 307 zit altijd onder de vogelpoep. So what.
Als ik met mijn volgende auto ruim 100 euro netto (!) per maand uit kan sparen, dan graag.
Als ik voor de lol wil rijden pak ik m'n motor wel.
Eerlijk gezegd vind ik de huidige Astra en Ibiza mooier dan die Civic.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een opel astra of seat ibiza vergelijken met een honda civic hybrid![]()
ja en? jij vergelijkt hem met je saxo 1.1 (quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]wat rij je zelf en wat heb je zelf op je kamertje staan en waar ga je zelf heen op vakantie?
Een opel astra of seat ibiza vergelijken met een honda civic hybrid![]()
Argumenten zijn al door anderen gegeven. Die hoef ik niet opnieuw naar voren te brengen. Dat jij je ondanks dat aan je standpunt wil vasthouden zegt best veel over jou.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:22 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Nee, waarom zou ik op m'n pik getrapt zijn? Ik laat me niet opjutten op een internet forum hoor
Jij zo te zien wel, wat een verzuurd mannetje ben je toch, maar goed als echte azijnpisser rij je natuurlijk ook hybride.
Ik praat nergens poep, probeer dan op z'n minst een argument te geven internet held
Ja, duh. Zo af en toe rij ik ook wel eens prive, en dan zou ik als ik bv. eens naar m'n ouders ga in 1 dag m'n 500 km op hebben.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:43 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als je hem alleen daarvoor gebruikt kan je net zo goed een Hummer leasen, want je betaald toch geen bijtelling.
Waarschijnlijk ook nog de auto van pappie...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:31 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Je komt anders behoorlijk gefrustreerd over. Misschien moet je eens wat minder op internetfora zitten, en wat harder werken, dan kun je ook een nieuwere auto betalen ipv in die Turkenbak rond te rijden.
Rijdt een stuk fijner dan zo'n opel hokquote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:20 schreef dark_humanity774 het volgende:
[..]
ja en? jij vergelijkt hem met je saxo 1.1 ()
welnee man, ga toch zeker niet met mijn dure lichaam in zo'n kleine auto zittenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:08 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Rijdt een stuk fijner dan zo'n opel hok
Neuh geen enkel argument gegeven behalve dat hybride goedkoop is.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:37 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Argumenten zijn al door anderen gegeven. Die hoef ik niet opnieuw naar voren te brengen. Dat jij je ondanks dat aan je standpunt wil vasthouden zegt best veel over jou.
Dat je de auto niets aan vindt is jouw goed recht. Maar de manier waarop je je hier manifesteert is ronduit kinderachtig. Daarom behandelde ik jouw ook als klein kind. Maar je blijkt de hint niet te begrijpen, dus probeer ik het op een volwassen manier. Niet dat ik denk dat dat zal helpen.
Ik vind het trouwens wel vreemd, dat jij mij azijnpisser noemt. Jij bent toch degene die dit topic is ingewandeld om je gal te spuwen over een auto die je nooit zult kopen. Zoals ik al zei, is het jouw goed recht om een auto niks aan te vinden, maar anderen vinden het wel iets aan en hebben een weloverwogen keuze gemaakt om die auto te kopen. Net zoals mijn vader. Hij gaat waarschijnlijk binnenkort met pensioen en die auto voldeed perfect aan zijn eisen.
Ikzelf rij in een Honda accord 2.4 executive. Daar zit ik persoonlijk een stuk liever in dan jouw thema. Ik vind de thema persoonlijk een kankerlelijke grafbak. Maar ieder zijn eigen keuze. Als jij een topic over die auto zou maken kom ik hem niet vervuilen met crap over die auto. Dat is nou het verschil tussen een volwassene en een klein kind.
Ik hoop je hiermee genoeg geïnformeerd te hebben.
Jij bent typisch een iemand die niks met begrijpend lezen heeft he?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]wat rij je zelf en wat heb je zelf op je kamertje staan en waar ga je zelf heen op vakantie?
Een opel astra of seat ibiza vergelijken met een honda civic hybrid![]()
Nou overdrijf je wel een beetje.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:38 schreef MrFl0ppY het volgende:
Iemand met een Lancia die een civic gaat afkraken. Moet niet gekker worden hiero. Verbaas me elke keer weer als een Lancia daadwerkelijk van de dealers parkeerplaats af weet te komen zonder stukken.
Topkwaliteit dus!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:53 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Nou overdrijf je wel een beetje.
Ik heb ooit zelf een Lancia (Delta) gehad, en dat ding reed prima. Ik heb er nooit onderdelen van verloren, zoals een toenmalige collega die een Alpha reed.
Wel waren de (sport)stoelen te klein voor iedereen die iets groter is dan een klein Italiaantje, en wel zat er na 4 jaar al behoorlijk wat roest aan.
Lancia is sinds oorsprong de Italiaanse Mercedes, dat jij nog in oude clichés over Italiaanse auto's geloofd zegt ook al weer genoeg. Ja er zijn een paar problematische modellen geweest sinds de Fiat overname, maar de kwaliteit is prima in orde. Maar goed wat de boer niet kent, dat eet ie niet...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:38 schreef MrFl0ppY het volgende:
Iemand met een Lancia die een civic gaat afkraken. Moet niet gekker worden hiero. Verbaas me elke keer weer als een Lancia daadwerkelijk van de dealers parkeerplaats af weet te komen zonder stukken.
Oude Japanners roesten net zo goed...quote:
Een tijd lang een 14 jaar oude Mazda gehad. Geen roestplekkie te vinden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:06 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Lancia is sinds oorsprong de Italiaanse Mercedes, dat jij nog in oude clichés over Italiaanse auto's geloofd zegt ook al weer genoeg. Ja er zijn een paar problematische modellen geweest sinds de Fiat overname, maar de kwaliteit is prima in orde. Maar goed wat de boer niet kent, dat eet ie niet...
Maakt me ook niet uit, ik zei alleen nadat gevraagd was waar ik voornamelijk in rij en jullie vliegen als Jehova's met hun hybride geloof over me heen
[..]
Oude Japanners roesten net zo goed...![]()
Je plaatst hier overigens wel een goede opmerking.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:22 schreef fruityloop het volgende:
Hier in de straat staat er ook eentje, en vlakbij een prius, nou dan is die honda toch echt 10x mooier naar mijn smaak. (ik zag pas dat het een hybride was toen ik het typeplaatje op de achterkant zag, dat zegt genoeg toch?) Ik zou er ook serieus naar kijken als ik een leasebak zou mogen kiezen, daar kijk je toch wat praktischer naar dan als het om een privé auto gaat die je meer voor de leuk uitkiest.
Het hangt ook wat van de functie af natuurlijk, als je als junior IT-ertje je 1e leaseauto mag uitzoeken zal er weinig lol aan zijn, als je als divisie directeur bij KPN aan de gang gaat zal je wel aardig de vrije hand krijgen. En veel bedrijven willen ook dat je een wat representatieve auto neemt, knalgele cupra's etc zullen wel wat commentaar krijgen van leidinggevenden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:31 schreef RSie het volgende:
[..]
Je plaatst hier overigens wel een goede opmerking.
namelijk dat het om lease gaat, en je in de lease meestal een behoorlijk beperkte keuze voorgelegd krijgt.
Cabrio's = vaak niet niet mogelijk
Coupe's = vaak niet mogelijk
funcar's = vaak niet mogelijk
Budget = krap als je in de categorie ciivic zit.
benzine = Bijna nooit mogelijk (dus moet je aan de diesel, maar daarvan is de aanschaf hoger) je kan ook een gastank laten inbouwen, dat heb ik zelf ook. maar met de huidige trend van kleine motoren met een turbo is dat ook al geen optie meer.
aangezien je dus een beperkte modelkeuze krijgt, beperkte brandstof keuze en een beperkt budget blijven er eigenlijk geen echte liefhebbersauto's over. als je toch al niet je droomauto kan uitzoeken, dan kan je toch net zo goed de voordeligste kiezen!!!
p.s. voordat er opmerkingen komen over dat een civic op benzine rijdt en dus niet mogelijk zou zijn,... de Hybride's zijn een uitzondering op die regel door het lagere verbruik. en aangezien er nog geen Hybride's zijn die ook op diesel lopen is er wat dat betreft geen andere keus.
Jij komt met allemaal onzin aanzetten om aan te geven, dat de civic hybride een kutbak is. Bijvoorbeeld de wegligging. Een tegenargument wordt gegeven op basis van een review. Jij hebt zelf nog niet eens research gedaan naar de hybride. Jouw argumenten zijn puur op basis van aannames. Zo kun je moeilijk een fatsoenlijke discussie voeren. Zeker als je blijft volhoeden dat jouw aannames correct zijn en tegenargumenten op basis van bijvoorbeeld een kundig persoon onjuist zijn. Argumenten op basis van aannames die ook nog eens onjuist zijn is in mijn woordenboek 'poep praten". Kun je er niet mee omgaan, dan zou ik voortaan maar eerst eens je inlezen in onderwerp voordat je gaat blaten. Je zet jezelf voor schut.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:23 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Neuh geen enkel argument gegeven behalve dat hybride goedkoop is.
Waar gedraag ik mij in godsnaam kinderachtig, als je op een publiekelijk forum blij je hybride komt tonen, kan je nou eenmaal verwachten dat er ook mensen die het een hypocriete linkse teringbak vinden.
Plus aangezien American_Nightmare altijd al een reluser is, is het des te leuker om een kritische opmerking te plaatsen.
Ik noemde je zo, omdat je niks meer zei dan 'je praat poep'.
Dat je vader er voor kiest, kan ik prima inkomen, voor stadsverkeer is het ongetwijfeld een prima wagentje.
Die Honda Accord is ook een kankerlelijke grafbak. Dat jij er liever in zit, is omdat je niet beter weet.
Lekker simpel he op zo'n manier, behoorlijk bekrompen weer.
Als het neigt naar sportiviteit, dan lees ik dat niet meteen als goede wegligging, eerder gemiddeld tot iets boven gemiddeld.quote:De Civic Hybrid neigt naar sportiviteit, met behoud van comfort. Hij ligt strak op de weg en ook de besturing heeft Honda goed voor elkaar.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook nog de auto van pappie...
Bij meer dan 30.000 km per jaar is hybride geen optie bij mijn leasemaatschappij volgens mij. Alleen dieselquote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:43 schreef fruityloop het volgende:
En ik kan me de keuze voor zo'n civic als deze goed voorstellen als je 30k+ kilometer per jaar rijdt met veel spits ed, dan zou ik ook wel iets met een automaat willen. En dankzij het A label krijg je gewoon veel auto voor je geld.
Ik hen nergens beweerd, dat mijn auto beter is dan die van jou. Ik zei, dat ik leiver in die van mij zit dan die van jouw. Ik schrijf er ook bij, dat eht persoonlijk is en dus een mening. Omdat jij het wil zal ik mijn mening onderbouwen. Ik ken mensen die een Thema gehad hebben. Zat boordevol extra's ja. De extra's deden het alleen vaak niet. Onderhoud was overdreven duur. Door die auto zijn die mensen in contact gekomen met andere lotgenoten. Ze kwamen er pas achter hoe slecht die auto was totdat ze een fiat kochten. Ook niet een merk die de reputatie heeft van betrouwbaarheid, maar een heel stuk betrouwbaarder dan de thema. Ik heb trouwens niet hetzelfde gedaan als jij. Ik gaf een voorbeeld, dat ik niet in een topic over een bepaalde auto ga zieken. Toen heb ik toevallig jouw auto gepakt, omdat ik dat een kutauto vind op basis van ervaringen van anderen en omdat ik hem lelijk vind. Als jij het verschil niet kunt inzien, dan is deze discussie waardeloos.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:02 schreef Jimmeh het volgende:
Ik maak gewoon een heel redelijke aanname, omdat de doelgroep nou eenmaal eco hippies, gierige mensen en bejaarden zijn. Die hoeven sportiviteit niet te hebben, die zoeven comfortabel over de weg, snel hoeft het allemaal niet te gaan.
Kan je wel zeggen, dat het nergens op slaat om zo'n aanname te maken, maar dan zit je zelf ook fout.
Waar blijf ik aanhouden dat mijn aanname correct is? Kan moeilijk zeggen dat ik fout zit met het geweldige tegen argument 'jij praat poep'. Of was dat het argument van een kundig persoon? Chapeau.
Pas totdat RSie een stukje quote, weet ik dat deze minder suf is dan de Prius.
[..]
Als het neigt naar sportiviteit, dan lees ik dat niet meteen als goede wegligging, eerder gemiddeld tot iets boven gemiddeld.
Verder noemde ik dat het ding niet vlot kan zijn, nouja cijfers laten dat wel zien dat, dat klopt. En verder nog dat de Thema Turbo LX in elk opzicht superieur is, behalve het verbruik. Het enige tegenargument was dat het een oude turkenbak is. Geeft alleen maar mijn gelijk aan.
Nee, nog steeds niet op de pik getrapt, vond het alleen nogal ongepast om met die woordkeuze andermans auto te beschrijven. Ik weet welke de betere auto is, jij deed gewoon weer een aanname zonder enig research zoals waar je mij van beschuldigt.
Ik lees me wel degelijk in, in auto's die ik interessant vind, een hybride ga ik logischerwijs met een grote boog omheen. Anders zou ik ook niet van het bestaan van de Thema afweten, misschien door evenementen wie weet.
Als jij je dan zo goed in zou lezen zou je weten dat die Thema Turbo LX een hele goede auto is. Nu precies
15 jaar later is de uitrusting van de auto hier voor m'n deur nog steeds beter dan in menig auto die nu op de markt is. Als concurrent van de E-klasse destijds zit het gewoon vol met dingen die nu nog steeds niet standaard zijn.
Valt inderdaad moeilijk te discusseren als je zegt ik kies voor de Accord volgens mijn eigen eisen...
Heb een paar honderd kilometers in een Accord 2.2 CDTi gereden en ben er nou niet echt onder de indruk van, beetje net niet. Maar goed zolang jij er blij mee bent, prima toch.
Misschien moet je zelf ook maar eens na een jaartje nalezen hoe belachelijk je eerste en tweede reactie zijn, wie weet verbetert het dat zogezegde inzicht in jezelf...
Wat een bekrompen reactiequote:Op donderdag 26 juni 2008 18:20 schreef DroogDok het volgende:
Dit is natuurlijk wel een beetje een auto voor de paupers onder de lease rijders......
Alsof je een Lexus of Mercedes 6 cilinder wél hoort aankomen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:55 schreef kevin20vt het volgende:
[..]
![]()
Wat Jeremy Clarkson zei over de Prius geldt hier natuurlijk ook voor![]()
"See the trees smile at me as I waft by. And watch the children run into the road, because they haven’t heard me coming."
Maw. zo'n Hybrid is echt not doneen nee ik ben echt niet jaloers en al helemaal niet op een leasebak
Waarom? Iedereen die in dat ding rijdt doet dat toch op financiele overwegingen? Blijkbaar verdient men niet genoeg om in de auto te rijden die ze eigenlijk willen.quote:
Tuurlijk gaan mensen er in rijden om financiele redenen. Maar mij pa bijvooebeeld verdient meer dan genoeg om dikkere auto te rijden. Hij houdt zijn huidige auto ook aan zolang hij nog werkt en de andere auto als 2e. Wanneer hij met pensioen is gebruikt hij zelf de civic en koopt hij dan een nieuwe 2e auto.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom? Iedereen die in dat ding rijdt doet dat toch op financiele overwegingen? Blijkbaar verdient men niet genoeg om in de auto te rijden die ze eigenlijk willen.
Want face it, als er op de hybrides geen 14% bijtelling zou zitten, zou geen enkele lease rijder er in gaan rijden. Een milieu freak daargelaten natuurlijk, maar die kunnen beter gaan fietsen of met het OV.
Dat slaat werkelijk weer nergens op. Ik weet zeker dat ik meer verdien dan de gemiddelde Leon, Golf, A3 of Focus rijder, maar wij mogen nu eenmaal vanwege onze functie (vraag me niet waarom) uit de laagste cat. kiezen. En dan nog zou ik bovenstaande auto's niet kiezen, want die zouden me maandelijks zo 150 euro meer kunnen kosten en dat heb ik er niet voor over.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom? Iedereen die in dat ding rijdt doet dat toch op financiele overwegingen? Blijkbaar verdient men niet genoeg om in de auto te rijden die ze eigenlijk willen.
Face it, als er op alle leaseauto's 100% bijtelling zou zitten zou niemand ze prive rijden. Slaat ook nergens op, net als jouw opmerking. Het blijft een leuke auto en de 14% is EEN VAN DE doorslaggevende redenen geweest om 'm te kiezen, dus niet de enige. Aangezien dat voor meer mensen zal gelden in Nederland neem ik aan klopt het niet wat jij zegt.quote:Want face it, als er op de hybrides geen 14% bijtelling zou zitten, zou geen enkele lease rijder er in gaan rijden. Een milieu freak daargelaten natuurlijk, maar die kunnen beter gaan fietsen of met het OV.
En ik ben niet jaloers op je 13-in-een-dozijn 20 klepper Golf (Kijk mij geen audi kunnen betalen)quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:55 schreef kevin20vt het volgende:
[..]
![]()
Wat Jeremy Clarkson zei over de Prius geldt hier natuurlijk ook voor![]()
"See the trees smile at me as I waft by. And watch the children run into the road, because they haven’t heard me coming."
Maw. zo'n Hybrid is echt not doneen nee ik ben echt niet jaloers en al helemaal niet op een leasebak
Wat wel erg is, en wat ik jullie persoonlijk zal aanrekenen als het zover is, is dat als die kutdingen dusdanig populair worden dat alles dat een beetje anders is extra wordt belast.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 09:38 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Tuurlijk gaan mensen er in rijden om financiele redenen. Maar mij pa bijvooebeeld verdient meer dan genoeg om dikkere auto te rijden. Hij houdt zijn huidige auto ook aan zolang hij nog werkt en de andere auto als 2e. Wanneer hij met pensioen is gebruikt hij zelf de civic en koopt hij dan een nieuwe 2e auto.
Het probleem met jouw mening is, dat je aanneemt dat iedereen op dezelfde manier denkt over auto's. Dat is niet waar. Iedereen heeft ander eisen. Er zijn mensen bij mij op het werk die in een huis van een hafl miljoen wonen, maar in een mazda 323 uit 1995 rijden. Het interessert ze niet. Hun enige eis voor een auto is: van a naar b.
Wat je zegt over de lease rijders kan misschien waar zijn. Maar zolang er geen cijfers over zijn, kun je niet aannemnen dat jouw aannames ook correct zijn. Er zijn genoeg mensen die de hybride een heerlijke auto vinden, die voldoet aan hun eisen. Dit is mijn ervaring met de mensen die ik ken die de civic gekocht hebben. Ze zijn geen lease rijders. Dus kan ik concluderen dat de 14% procent bijtelling niet de reden hoeft te zijn, voor de aanschaf.
Don't hate the player, hate the game.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:36 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Wat wel erg is, en wat ik jullie persoonlijk zal aanrekenen als het zover is, is dat als die kutdingen dusdanig populair worden dat alles dat een beetje anders is extra wordt belast.
Zonder erover na te denken zal je in de toekomst een hoop autoliefhebbers aan het kortste eind laten trekken, en dit omdat jullie zelfzuchtig gierige egoistische leaserijders, niet enig idee hebben waar de overheid op aanstuurt
Oftewel, de persoon buiten schot laten?, nee, ik reken het zowel de overheid als jullie persoonlijk collectief aan.quote:
Leuk, dat jij mij erover aanspreekt, maar:quote:Op zondag 29 juni 2008 22:36 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Wat wel erg is, en wat ik jullie persoonlijk zal aanrekenen als het zover is, is dat als die kutdingen dusdanig populair worden dat alles dat een beetje anders is extra wordt belast.
Zonder erover na te denken zal je in de toekomst een hoop autoliefhebbers aan het kortste eind laten trekken, en dit omdat jullie zelfzuchtig gierige egoistische leaserijders, niet enig idee hebben waar de overheid op aanstuurt
1. My bad, ik werd een beetje overenthousiastquote:Op zondag 29 juni 2008 23:33 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Leuk, dat jij mij erover aanspreekt, maar:Ik heb geen hybride en ook niet besteld Ik ben geen leaserijder en vreemd genoeg ken ik er ook geen De overheid verzint toch wel wat om de autoliefhebbers te pesten. Heeft 0,0 met lease rijders te maken. Ik heb genoeg geld om dikke auto's te rijden als ik wil. Ik geef werkelijk geen ruk of jij dat wel kan.
De overheid doet wat ze willen. Mensen worden gedwongen om bepaalde maatregelen te nemen door bepaalde invloeden van de regering. Er is niet veel wat je kunt doen behalve.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:03 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
1. My bad, ik werd een beetje overenthousiast
2. Vreemd, hier in de randstad doet men nieks anders
3. Te makkelijk, de overheid doet alles en wij laten het maar over ons heen komen?, om de dooie donder niet.
4. Jouw inkomen interesseert me helemaal niks, het gaat er juist om dat ze eerst de lage middenklasse leegzuigen, om dan vervolgens naar de hogere middenklasse te gaan, als niemand daarop reageert zijn we ten dode opgeschreven als makke lammetjes die in een rij achter elkaar in de maatschappij lopen, het economisch besef van dit kabinet is dusdanig bedroevend dat het onze toekomst, privacy en hobbies bijna onmogelijk maakt, die ander, die met werken moeilijk maar redelijk rond kan komen is jouw buffer, zodra hij leeg is ben jij aan de beurt.
Maar natuurlijkquote:Op zondag 29 juni 2008 02:06 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Face it, als er op alle leaseauto's 100% bijtelling zou zitten zou niemand ze prive rijden. Slaat ook nergens op, net als jouw opmerking. Het blijft een leuke auto en de 14% is EEN VAN DE doorslaggevende redenen geweest om 'm te kiezen, dus niet de enige. Aangezien dat voor meer mensen zal gelden in Nederland neem ik aan klopt het niet wat jij zegt.
De sloomste Fiat Grande Punto die je je kan bedenken haalt zelfs nog geen 1 op 20.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:08 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Nou Hybride is natuurlijk voornamelijk gericht op linkse eco hippies die niet door rijden, het moet ook zo comfortabel mogelijk zijn, daardoor mis je wegligging ja...
Ik rij in verschillende auto's, maar voornamelijk in een laatste serie Thema Turbo LX. Waarom zou ik een Sjonnie zijn omdat ik hybrides belachelijke auto's vind![]()
Een aardig deel van hedendaagse benzine auto's met geen vermogen haalt buiten de bebouwde kom 1 op 20 waar de leaserijder zich voornamelijk zou bevinden.
-20quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:49 schreef Demarest het volgende:
[..]
Ja joh! De BMW M3 van de overburen rijdt zelfs 1 op 25 als ie 250 km/u in Duitsland rijdt.
Ik zou dan toch eerder voor deze kiezen:quote:Op maandag 30 juni 2008 08:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mooie auto A_N
Als ik een hybride zou kopen zou het ook deze zijn
Je probeert gewoon je afwijking voor slecht ontworpen benzineslurpende kutbakken te verdedigen. Omdat jij persé in een 1 op 3 rijdende '68 Chevelle wil rondrijden mogen wij geen hybride rijdenquote:Op zondag 29 juni 2008 23:19 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Oftewel, de persoon buiten schot laten?, nee, ik reken het zowel de overheid als jullie persoonlijk collectief aan.
Je denkt te makkelijk.
Misschien moest je maar helemaal niet gaan denken en ook meegaan als een schaap.
Ik heb nog een tijd meegemaakt waarin mensen geld verdienden als personeel zijnde om een nieuwe auto te kopen voor eigen bezit.
Daar heeft dat leaseplan al een einde aan gemaakt, deze volgende stap om mensen in vage truttenbakken te zetten is de volgende.
Als jij die voor dezelfde prijs kan leveren wil ik er wel 10 hebben.quote:Op maandag 30 juni 2008 09:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik zou dan toch eerder voor deze kiezen:
[ afbeelding ]
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3935
Jij hebt zo'n chevelle duidelijk als hobby, en dan kijk je er anders naar dan als het om puur een transportmiddel gaat, dan mag het wat meer kosten, en kijk je ook naar het "leuk en mooi". Daar is niks mis mee, maar zo kijk ik bijvoorbeeld niet naar een auto. (ik zou als leasebak ook serieus kijken naar deze civic) Daarentegen is mijn CD-speler duurder dan de auto van mijn zusje, dat is mijn hobby, dus daar geef ik liever meer geld uit.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:03 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
1. My bad, ik werd een beetje overenthousiast
2. Vreemd, hier in de randstad doet men nieks anders
3. Te makkelijk, de overheid doet alles en wij laten het maar over ons heen komen?, om de dooie donder niet.
4. Jouw inkomen interesseert me helemaal niks, het gaat er juist om dat ze eerst de lage middenklasse leegzuigen, om dan vervolgens naar de hogere middenklasse te gaan, als niemand daarop reageert zijn we ten dode opgeschreven als makke lammetjes die in een rij achter elkaar in de maatschappij lopen, het economisch besef van dit kabinet is dusdanig bedroevend dat het onze toekomst, privacy en hobbies bijna onmogelijk maakt, die ander, die met werken moeilijk maar redelijk rond kan komen is jouw buffer, zodra hij leeg is ben jij aan de beurt.
Dus volgens jou moet ik maar een duurdere, meer vervuilende auto nemen, omdat anders de hybride te populair wordt, en de mensen die een dikke BMW of Mercedes leasen daar de dupe van worden?quote:Op zondag 29 juni 2008 22:36 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Wat wel erg is, en wat ik jullie persoonlijk zal aanrekenen als het zover is, is dat als die kutdingen dusdanig populair worden dat alles dat een beetje anders is extra wordt belast.
Zonder erover na te denken zal je in de toekomst een hoop autoliefhebbers aan het kortste eind laten trekken, en dit omdat jullie zelfzuchtig gierige egoistische leaserijders, niet enig idee hebben waar de overheid op aanstuurt
Op 2 punten te weerleggen,quote:Op maandag 30 juni 2008 09:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Je probeert gewoon je afwijking voor slecht ontworpen benzineslurpende kutbakken te verdedigen. Omdat jij persé in een 1 op 3 rijdende '68 Chevelle wil rondrijden mogen wij geen hybride rijden. Voor mij is een auto een vervoersmiddel, en met minimaal 30k per jaar aan kilometers mag dat wel enigzins voordelig en comfortabel. Ik heb nu nog een Focus van de baas, maar als het even zou kunnen zou'k best een hybride willen rijden, puur omdat dat een stuk voordeliger is.
Blijkbaar lopen jouw wensen niet helemaal in de pas met de oprakende olie, fijnstof issues en files. Dat kan, en er zal ook altijd de mogelijkheid zijn om dingen voor de hobby te hebben, maar om nou de situatie van 15 jaar geleden 1 op 1 te vergelijken met nu is natuurlijk wel wat krom, er is zoveel veranderd ondertussen. Wat je nu ziet is dat de overheid onder invloed van de publieke opinie en hogere olieprijzen mensen wil stimuleren om zuiniger te rijden, en bewuster te laten consumeren. En dan is een hybride een mooi ding, wel de lusten en vrijheid, maar minder (milieu) lasten. Het is gewoon zo dat we minder fossiele brandstoffen moeten gaan gebruiken, omdat die toch langzaamaan op gaan raken, en gezien de kortzichtigheid van veel mensen, is dat iets wat de overheid zal moeten oppakken.quote:Op maandag 30 juni 2008 10:42 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Op 2 punten te weerleggen,
Ik heb er nog een 6 jaar oude Nissan Primera naast.
Hij doet minimaal het dubbele in verbruik![]()
Voor mij is een auto een hobby, inderdaad 1 van de laatste stukjes echte mannenspeelgoed, voor mijn werk zorg ik gewoon dat ik dicht bij mijn werkgever woon, zodat ik niet afhankelijk ben van dat leasegebeuren en meer eisen kan stellen aan mijn financien.
Zoals ik al zei: 15 jaar geleden kreeg iedere fabrieksarbeider de gelegenheid om een redelijk jonge auto te kopen voor privebezit, een simpel kantoorpikke met Mavo kon met doorsparen zelfs voor nieuw gaan.
Door het leaseplangebeuren icm bepaalde heffingen heeeft dat er voor ons voor gezorgd dat we wel nog steeds op deze standaard kunnen blijven rijden, maar dat het niet meer ons bezit is, de stap die nu wordt uitgevoerd is om iedereen langzaam in de hybridebakken te gooienzodra dat succesvol is en de menigte gaat erin mee, zal de rest automatisch gedwongen worden om in dezelfde soort bakken te rijden.
Als iedereen dit over one heen laat komen, wat is dan de volgende stap, winkelwagentjes met zonnepanelen?
Belasting per 100cc motorinhoud?
Ik wil ook over 20 jaar nog van enige luxe genieten, en dat gaat me vermoedelijk niet lukken als idereen als schaapjes achter elkaar aanrent.
Waarom zou een hybride niet luxe kunnen zijn? Het feit dat een electromotor de brandstofmotor ondersteunt heeft weinig te maken met luxe, wegligging etc.quote:Op maandag 30 juni 2008 10:42 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Als iedereen dit over one heen laat komen, wat is dan de volgende stap, winkelwagentjes met zonnepanelen?
Belasting per 100cc motorinhoud?
Ik wil ook over 20 jaar nog van enige luxe genieten, en dat gaat me vermoedelijk niet lukken als idereen als schaapjes achter elkaar aanrent.
Je slaat natuurlijk volkomen doorquote:Op maandag 30 juni 2008 10:42 schreef 68Chevelle het volgende:
Als iedereen dit over one heen laat komen, wat is dan de volgende stap, winkelwagentjes met zonnepanelen?
Belasting per 100cc motorinhoud?
Ik wil ook over 20 jaar nog van enige luxe genieten, en dat gaat me vermoedelijk niet lukken als idereen als schaapjes achter elkaar aanrent.
Die Lexus hierboven is overigens erg luxe als ik het goed heb, kan je ook een puike stereo in krijgen..quote:Op maandag 30 juni 2008 11:25 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Waarom zou een hybride niet luxe kunnen zijn? Het feit dat een electromotor de brandstofmotor ondersteunt heeft weinig te maken met luxe, wegligging etc.
Over 20 a 30 jaar zullen er weinig auto's meer op benzine rondrijden, en daar kan niemand wat aan veranderen. Vanuit het oogpunt van de overheid is het natuurlijk prima om dit soort ontwikkelingen te stimuleren. Ze dwingen in feite de bevolking mee te werken aan een beter milieu.
Je hebt 100% gelijk, met als enige verschil dat ik het niet met deze situatie eens ben, en jij wel.quote:Op maandag 30 juni 2008 11:25 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Waarom zou een hybride niet luxe kunnen zijn? Het feit dat een electromotor de brandstofmotor ondersteunt heeft weinig te maken met luxe, wegligging etc.
Over 20 a 30 jaar zullen er weinig auto's meer op benzine rondrijden, en daar kan niemand wat aan veranderen. Vanuit het oogpunt van de overheid is het natuurlijk prima om dit soort ontwikkelingen te stimuleren. Ze dwingen in feite de bevolking mee te werken aan een beter milieu.
Om 'hogere' doelen te bereiken moeten mensen soms gedwongen worden. Als je nu een referendum houdt om voor te stellen de inkomstenbelasting te halveren dan is dat er morgen nog door. Maar of we daar als lang beter van worden? Het is de taak van de overheid om dat soort zaken de juiste richting op te sturen.quote:Op maandag 30 juni 2008 11:42 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Je hebt 100% gelijk, met als enige verschil dat ik het niet met deze situatie eens ben, en jij wel.
Deze houding tot dwingen staat me niet aan in een wereld die de vrije markt behoort te bevorderen, dit beperkt zowel de commercie als de consument in haar mogelijkheden.
En die ouwe benzineslurper die ik heb, die is zo simpel gebouwd dat ik als veredelde IT-er mijn eigen auto kan onderhouden, dus minus dure garagekosten, minus dure wegenbelasting en plus op rijervaring.
PS, die Hybrid he?.... hoeveel olie is er benodigd om dat ding te produceren?, met name de plastic componenten en de accu?, wat is de technische afschrijvingstermijn van deze auto, 15 jaar+?, hoelang gaan de accu's mee? en hoeveel gewicht mag je hieraan toevoegen?
De belangrijkste vraag vind ik nog wel de technische afschrijvingstermijn, aangezien ik vooralsnog heb gezien dat intelligente elekktronica al vaak binnen 15 jaar niet meer (fatsoenlijk) functioneert.
Dat lijkt mij een riskante uitspraak A_Nquote:Op maandag 30 juni 2008 12:01 schreef American_Nightmare het volgende:
En stel ze zouden na 5 jaar vervangen moeten worden, dan nog lijken me die paar lullige accuutjes een stuk minder schadelijk voor het mileu als de 6000 liter benzine die je anders meer verstookt zou hebben (op basis van 40.000 km / jaar).
Dat is inderdaad een goed punt. maar benzine auto's worden al 100+ jaar doorontwikkeld, en hybrides pas een jaar of 10 serieus, dus daar zullen ook nog veel grote stappen in gemaakt worden lijkt me? En 1 belangrijk voordeel van de hybride is dat je een deel van de uitstoot verplaatst, immers wordt de benzine motor vaak op de snelwegen gebruikt, en de elektromotor in de bebouwde kom, en op de snelweg kan je bijvoorbeeld met een zelfreinigend geluidsscherm een deel van het fijnstof en de NOx er weer uit halen.quote:Op maandag 30 juni 2008 11:42 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Je hebt 100% gelijk, met als enige verschil dat ik het niet met deze situatie eens ben, en jij wel.
Deze houding tot dwingen staat me niet aan in een wereld die de vrije markt behoort te bevorderen, dit beperkt zowel de commercie als de consument in haar mogelijkheden.
En die ouwe benzineslurper die ik heb, die is zo simpel gebouwd dat ik als veredelde IT-er mijn eigen auto kan onderhouden, dus minus dure garagekosten, minus dure wegenbelasting en plus op rijervaring.
PS, die Hybrid he?.... hoeveel olie is er benodigd om dat ding te produceren?, met name de plastic componenten en de accu?, wat is de technische afschrijvingstermijn van deze auto, 15 jaar+?, hoelang gaan de accu's mee? en hoeveel gewicht mag je hieraan toevoegen?
De belangrijkste vraag vind ik nog wel de technische afschrijvingstermijn, aangezien ik vooralsnog heb gezien dat intelligente elekktronica al vaak binnen 15 jaar niet meer (fatsoenlijk) functioneert.
Ik geloof dat als je alles meeneemt, dus ook de accuproductie en recyling etc, dat een Hummer gedurende zijn leven evenveel energie kost als een prius, dus dat is inderdaad een erg stellige uitspraak. Dat onderzoek was wel wat dubieus en kort door de bocht, maar het geeft wel aan dat een hybride zoals de civic of prius nog slechts een tussenoplossing is.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een riskante uitspraak A_N
Dus.... ik heb een benzineslurper van 40 jaar oud op de weg die nogal milieuonvriendelijk is, maar ondertussen is het merendeel van de andere bakken van 40 jaar al een keer of 3 gerecycled, terwijl het bij mij af en toe eens bij een onderdeeltje blijft.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:01 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Om 'hogere' doelen te bereiken moeten mensen soms gedwongen worden. Als je nu een referendum houdt om voor te stellen de inkomstenbelasting te halveren dan is dat er morgen nog door. Maar of we daar als lang beter van worden? Het is de taak van de overheid om dat soort zaken de juiste richting op te sturen.
Elektronica die niet meer functioneert na 15 jaar? Volgens mij werken computers van 15 jaar geleden nog als nieuw. En bovendien, welke auto gaat er tegenwoordig nog veel langer mee dan 15 jaar? Een auto van begin jaren 90 is tegenwoordig versleten (tenzij het natuurlijk een echt boodschappenautootje is wat altijd binnen heeft gestaan etc, de uitzonderingen).
Verder zit er aan een hybride niet meer plastic dan aan een gewone auto voor zover ik weet. En de accu's? Daar weet ik niet veel van eerlijk gezegd. Wellicht dat die na een aantal jaar vervangen dienen te worden, maar feit is dat ook hier de technologie niet stil staat, die dingen gaan steeds langer mee. En stel ze zouden na 5 jaar vervangen moeten worden, dan nog lijken me die paar lullige accuutjes een stuk minder schadelijk voor het mileu als de 6000 liter benzine die je anders meer verstookt zou hebben (op basis van 40.000 km / jaar).
Precies alle nieuwe technologie moet eerst een aantal jaren doorontwikkelen voordat het echt een serieus alternatief wordt. Tot die tijd dat er echt iets revolutionairs komt op de auto markt is hybride gewoon een goed alternatief wat alleen maar beter wordt. Dat de overheid dit stimuleert is alleen maar positief. Zouden ze in de rest van de wereld ook eens mogen doen. Worden leveranciers gedwongen om meer energie en geld in de nieuwe techniek te steken.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:40 schreef noutie het volgende:
Dat onderzoek met die Hummer en die Prius was een 100% blaatverhaal. Ze hebben dat ook moeten rectificeren geloof ik. De accu's van een Prius gingen in Canada in taxi's iets van 300.000+ km mee. Dat is dus een autoleven. Dit verbetert alleen nog maar.
Het is toch goed als de overheid een nieuwe ontwikkeling stimuleert dmv. het geven van korting? Dit voor fabrikanten ook een mooie stimulans om nieuwe technologie te blijven ontwikkelen.
Ik verwacht dat er over een paar jaar, zodra de Europese fabrikanten zover zijn dat ze ook betrouwbare hybrides kunnen bouwen, je nog veel meer hybride auto's zult zien. Het is echt heel knap van Honda en Toyota om direct een betrouwbaar product neer te zetten waar zoveel ingewikkelde techniek in zit.
Wat je wel en niet wilt is in deze discussie helemaal niet belangrijk. Het is voor een auto van tientallen jaren oud simpelweg technisch niet mogelijk om nog jarenlang 40000 km / jaar te doen.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:37 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Dus.... ik heb een benzineslurper van 40 jaar oud op de weg die nogal milieuonvriendelijk is, maar ondertussen is het merendeel van de andere bakken van 40 jaar al een keer of 3 gerecycled, terwijl het bij mij af en toe eens bij een onderdeeltje blijft.
Die 40 jaar oude milieuonvriendelijke bak is omdat deze nooit is gereycyled is vriendelijker voor het milieu dan een auto die na 12 jaar levensduur weer op de sloop beland en er met toevoeging van nieuwe grondstoffen als ander model op de weg komt.
En om dan maar eens over milieuvriendelijkheid te spreken, jij rijdt die auto natuurlijk helemaal op na 12 jaar?, of moet er dan weer iets nieuws komen omdat hij weer aan vervanging toe is?, lijkt me niet echt een milieuvriendelijk principe mocht dat zo zijn.
Ik kan me weldegelijk voorstellen dat je met bovenstaande geen 40Dkm wilt rijden, maar datzelfde gevoel heb ik ook over jouw Hybride
Even rechtzetten, deze overheid stimuleert niet, geven geen korting, ze belasten alle voertuigen alleen maar extra sinds 2008, op uitzondering van de Label "A" modellen, waarop het iets is achteruitgegaan.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:40 schreef noutie het volgende:
....
Het is toch goed als de overheid een nieuwe ontwikkeling stimuleert dmv. het geven van korting? Dit voor fabrikanten ook een mooie stimulans om nieuwe technologie te blijven ontwikkelen.
......
Weer kan ik je geen ongelijk geven, we beginnen langzaam op dezelfde lijn te komen, ik ben alleen erg bang voor de nabije toekomst als dit een doorslaggevend succes wordt, mogen de mensen die wel de voorkeur geven aan benzine zonder hufterige extra belastingsmaatregelen door blijven rijden?quote:Op maandag 30 juni 2008 12:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Wat je wel en niet wilt is in deze discussie helemaal niet belangrijk. Het is voor een auto van tientallen jaren oud simpelweg technisch niet mogelijk om nog jarenlang 40000 km / jaar te doen.
Natuurlijk is een oude bak die nauwelijks kilometers maakt relatief niet slecht voor het milieu, dat beweer ik ook nergens. Bovendien zijn er genoeg maatregelen die het juist goedkoper maken en dus stimuleren om een klassieker te rijden.
Het zijn juist de auto's tussen de 10 en 15 jaar oud die wel veel kilometers maken, die erg vervuilend zijn. Ten opzichte van dat soort auto's zijn de nieuwe auto's een stuk milieuvriendelijker, en het miluevriendelijkst van die laatste groep zijn weer de kleine autootjes met A-label en de hybrides.
Dus de overheid creeert een prijsdifferentiatie tussen meer en minder vervuilende auto's. Dus men wordt wel degelijk gestimuleerd om een minder vervuilende auto te kopen.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:54 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Even rechtzetten, deze overheid stimuleert niet, geven geen korting, ze belasten alle voertuigen alleen maar extra sinds 2008, op uitzondering van de Label "A" modellen, waarop het iets is achteruitgegaan.
Ben ik raar als ik deze nog lelijker vind dan een Prius?quote:Op maandag 30 juni 2008 09:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik zou dan toch eerder voor deze kiezen:
[plaatje Lexus geknipt]
He bah, dat is dan weer erg jammer, ik ben het nu weer niet met je eensquote:Op maandag 30 juni 2008 13:00 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dus de overheid creeert een prijsdifferentiatie tussen meer en minder vervuilende auto's. Dus men wordt wel degelijk gestimuleerd om een minder vervuilende auto te kopen.
Dat mogen ze wel, maar dat wordt wel steeds duurder denk ik. Er gaan de komende jaren flink meer hybrides uitkomen, van verschillende merken. Ik denk dat die gigantische populair gaan worden. Waarschijnlijk gaat op lange termijn de belasting op hybrides ook wel weer omhoog (de overheid vindt het milieu belangrijk, totdat de inhoud van de schatkist eronder gaat lijden) en dan komt er weer korting op de opvolger van de hybride (de waterstofauto of een auto op volledig elektra?).quote:Op maandag 30 juni 2008 12:58 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Weer kan ik je geen ongelijk geven, we beginnen langzaam op dezelfde lijn te komen, ik ben alleen erg bang voor de nabije toekomst als dit een doorslaggevend succes wordt, mogen de mensen die wel de voorkeur geven aan benzine zonder hufterige extra belastingsmaatregelen door blijven rijden?
Vind ik niet. De 'arbeidersklasse' heeft nog steeds een keuze. Willen ze geen hybride, dan kunnen ze ook voor een Seat Ibiza of een Peugeot 207 gaan. Deze zijn ongeveer net zo duur. Met een hybride krijg je alleen een klasse hoger voor hetzelfde geld.quote:Op maandag 30 juni 2008 13:08 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
He bah, dat is dan weer erg jammer, ik ben het nu weer niet met je eens
Tussen dwingen en stimuleren zit een enorm verschil in mijn ogen, dit is afdwingen op de toch al beperkte portomennee van de arbeidersklasse. En wat denk je at er gebeurd wanneer die voldoende is leeggezogen?, ik moet er eigenlijk niet aan denken
Hier ga je de fout in, hoe kom je erbij dat de arbeidersklasse zich uberhaupt een 308/Leon of 1-serie kan veroorloven?, die werken grotendeels voor 1600 op 40 uur-basis netto wat ze weer thuis kunnen inleveren.quote:Op maandag 30 juni 2008 13:13 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Vind ik niet. De 'arbeidersklasse' heeft nog steeds een keuze. Willen ze geen hybride, dan kunnen ze ook voor een Seat Ibiza of een Peugeot 207 gaan. Deze zijn ongeveer net zo duur. Met een hybride krijg je alleen een klasse hoger voor hetzelfde geld.
Maak je een keuze tussen een hybride en een Leon, 308, 1-serie etc, dan kun je flink wat besparen met een hybride. In die zin stimuleert de overheid om voor een milieuvriendelijke variant te gaan.
Les aub het bovenstaande nog es? Je beschrijft letterlijk een stimulerende maatregel, die godbetert nog werkt ook, zie de verkoopcijfers bij de bovag, de X5 bijvoorbeeld is 60% minder verkocht in maart dit jaar t.o.v maart 2007, dus dan doet de maatregel waar het voor bedoelt is?quote:Op maandag 30 juni 2008 12:54 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Even rechtzetten, deze overheid stimuleert niet, geven geen korting, ze belasten alle voertuigen alleen maar extra sinds 2008, op uitzondering van de Label "A" modellen, waarop het iets is achteruitgegaan.
Ik zal netjes blijven want dit soort opmerkingen vreet.quote:Op maandag 30 juni 2008 13:27 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Les aub het bovenstaande nog es? Je beschrijft letterlijk een stimulerende maatregel, die godbetert nog werkt ook, zie de verkoopcijfers bij de bovag, de X5 bijvoorbeeld is 60% minder verkocht in maart dit jaar t.o.v maart 2007, dus dan doet de maatregel waar het voor bedoelt is?
Nou prima, maar deze auto's worden toch ook niet duurder door de huidige maatregelen (de verhoging van de 22% bijtelling naar 25% bijv)?quote:Op maandag 30 juni 2008 13:24 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Hier ga je de fout in, hoe kom je erbij dat de arbeidersklasse zich uberhaupt een 308/Leon of 1-serie kan veroorloven?, die werken grotendeels voor 1600 op 40 uur-basis netto wat ze weer thuis kunnen inleveren.
Die mensen rijden een 12 jaar oude Ibiza, 205, of Almera.
Dat gat is nauwelijks op te vullen, zeker omdat ik denk dat op die 12 jaar de technische afschrijving op dat soort voertuigen ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |