het is wel duidelijk dat die russen er meer voor komen in ieder gevalquote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:33 schreef PyTh het volgende:
[..]
Leuk knokpartijtje inderdaad en lijkt me vanzelfsprekend dat dit geen afgesproken gevecht is.
Groep van Oranje die er opklapt zijn wel de jongens die ervoor komen though.
Vrijdag voor de wedstrijd wilden die Russen (Zenith groep) wel 25 tegen 25 vechten ergens in een bos, geloof dat er gasten van Bande Basel op ingegaan zijn maar weet verder niet hoe het afgelopen is.
Dat is ook wel duidelijk als je ze ziet op de tribune bijv, zien er niet zo fris uit hehequote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:53 schreef ASroma het volgende:
[..]
het is wel duidelijk dat die russen er meer voor komen in ieder geval
Dat weet ik wel zeker!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:15 schreef dagizmo het volgende:
Denk dat met name in NL de clubliefde zelfs boven de nationale liefde gaat
Studierichting Strafrechtquote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:15 schreef dagizmo het volgende:
Mooi nu weer elke club voor zichzelf, want het gekontlik van enkele kleine clubs bij DH is ook uiterst triest dit EK.
Ik moet zeggen dat ondanks de grote getallen op het EK het allemaal rustig verloopt. Op zulke grote groepen, is dan bijv. het opstootje tussen Rusland/NL gewoon logisch en niet echt een rel. Denk dat met name in NL de clubliefde zelfs boven de nationale liefde gaat en daarbij de steeds scherpere controles maken dat er steeds minder zal gaan gebeuren.
Dat clubliefde boven nationale liefde gaat is waar, maar als er in de competitie steeds minder gaat gebeuren verplaatst zich het naar andere dingen, dus ik denk dat het in de komende jaren wel meer zal gebeuren bij b.v. nationale elftallenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:15 schreef dagizmo het volgende:
Mooi nu weer elke club voor zichzelf, want het gekontlik van enkele kleine clubs bij DH is ook uiterst triest dit EK.
Ik moet zeggen dat ondanks de grote getallen op het EK het allemaal rustig verloopt. Op zulke grote groepen, is dan bijv. het opstootje tussen Rusland/NL gewoon logisch en niet echt een rel. Denk dat met name in NL de clubliefde zelfs boven de nationale liefde gaat en daarbij de steeds scherpere controles maken dat er steeds minder zal gaan gebeuren.
Ik denk dat het wel weer mee zal vallen de komende jaren, het WK is in Zuid Afrika en het EK in Polen/Oekraine. Zeker als we in Oekraine spelen zullen er lang niet zoveel afreizen denk ik.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:23 schreef Superheld het volgende:
[..]
Dat clubliefde boven nationale liefde gaat is waar, maar als er in de competitie steeds minder gaat gebeuren verplaatst zich het naar andere dingen, dus ik denk dat het in de komende jaren wel meer zal gebeuren bij b.v. nationale elftallen
get nog waquote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:28 schreef Dos37 het volgende:
Dat is een beste mat partij tussen Rusland en Nederland, alhoewel er zijn beelden van dat maakt het dan weer groot.
Ohja, WK is in zuid afrika ja, nou goed misschien niet de komende jaren maar wat verder in de toekomst danquote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:36 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel weer mee zal vallen de komende jaren, het WK is in Zuid Afrika en het EK in Polen/Oekraine. Zeker als we in Oekraine spelen zullen er lang niet zoveel afreizen denk ik.
En volgens mij spelen we in de kwalificatie ook niet tegen hele 'gevaarlijke' landen.
Alleen Schotland volgens mij.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:36 schreef Silenus het volgende:
En volgens mij spelen we in de kwalificatie ook niet tegen hele 'gevaarlijke' landen.
For your information: Ik ben al in het bezit van 2 masters Nederlands Recht (straf en privaatrecht) en doe nu mijn derde master criminologie. En mijn hobby's en interesses staan daar buiten.quote:
WK2014 in Brazilië.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:48 schreef Superheld het volgende:
[..]
Ohja, WK is in zuid afrika ja, nou goed misschien niet de komende jaren maar wat verder in de toekomst dan
Vond het gewoon opvallend, niks mis mee verderquote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:39 schreef dagizmo het volgende:
[..]
For your information: Ik ben al in het bezit van 2 masters Nederlands Recht (straf en privaatrecht) en doe nu mijn derde master criminologie. En mijn hobby's en interesses staan daar buiten.
quote:Hirsch Ballin wil hooligans voortijdig oppakken
2 juli 2008, 14:15 | BNR.nl
De politie moet voetbalvandalen die plannen maken om met elkaar op de vuist te gaan, al oppakken voordat het zover is. Daar wil minister van Justitie Hirsch Ballin voor zorgen. Volgens Frank de Winter, bestuurslid van de Feijenoord-Supportersvereniging, komen dat soort afspraken niet meer voor. Hij ziet dus niets in de plannen van de minister.
Vrijwel iedereen kan zich de massale rel in Beverwijk tussen rivaliserende supportersgroepen nog wel herinneren. Ruim tien jaar geleden kostte deze rel Ajax-fan Carlo Picornie het leven. Het zijn precies de soort zaken die minister Hirsch Ballin van Justitie in het vervolg wil voorkomen.
Uitlokken van geweld
Hirsch Ballin wil de wet aanpassen om het mogelijk te maken voor politie om telefoongesprekken van hooligans af te luisteren. Justitie kan supporters die afspraken maken, vervolgen voor 'uitlokken van geweld' al voordat er daadwerkelijk iets gebeurd is.
De huidige wetgeving biedt nu beperkte mogelijkheden om gewelddadig treffen in het bijzonder tussen voetbalvandalen te voorkomen en het aanstichten te bestraffen, concludeert de bewindsman in zijn brief aan de Kamer. "Er is mij veel aan gelegen dat, wanneer de politie beschikt over informatie dat openlijke geweldpleging wordt beraamd, tijdige opsporing van deze activiteiten mogelijk is, zodat openlijke geweldpleging kan worden voorkomen en bestraffing van de aanstichters kan volgen'', schrijft de minister.
Frank de Winter, bestuurslid van de Feyenoord-Supportersvereniging ziet er helemaal niets in het plan van de minister. "De minister is veel te vaag over wat een hooligan is. Is iedereen met een stadionverbod een hooligan? Bovendien komt het al jaren niet meer voor dat supporters afspraken maken om te gaan rellen.
Maar die vent weet ook niet waar hij het over heeftquote:Frank de Winter, bestuurslid van de Feyenoord-Supportersvereniging ziet er helemaal niets in het plan van de minister. "De minister is veel te vaag over wat een hooligan is. Is iedereen met een stadionverbod een hooligan? Bovendien komt het al jaren niet meer voor dat supporters afspraken maken om te gaan rellen.
Misschien is Frenkie zelf ook wel in voor een relletje en probeert hij het allemaal een beetje te ontkrachten.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:02 schreef Superheld het volgende:
Dat gebeurt al lang en breed (voorbeeld zaak van die Utrechter)...
Lekker op tijd weer.
[..]
Maar die vent weet ook niet waar hij het over heeft!
quote:PSV-supporters aangehouden
EINDHOVEN - De politie heeft deze week in totaal dertien PSV-supporters aangehouden voor misdragingen na het thuisduel tegen FC Twente op 13 april of tijdens het kampioensfeest een week later. Een woordvoerder heeft dat donderdag bekendgemaakt.
Het gaat om mannen tussen 19 en 27 jaar uit Eindhoven, Veldhoven, Asten en Geldrop. Een veertiende verdachte zit nog in het buitenland, maar de politie weet om wie het gaat.
Aanhoudingen
Na het duel met FC Twente keerde een groep PSV-supporters zich tegen de aanhang van de tegenpartij. Destijds verrichtte de politie al 43 aanhoudingen. Ook tijdens de huldiging ontstonden vechtpartijen en werden politiemensen belaagd. Op de dag zelf pakte de politie al 73 relschoppers op.
Rechter
In totaal dertig verdachten verschijnen na de vakantieperiode voor de politierechter.
Over die 73 relschoppers bij de huldiging; ik meen ergens gelezen heb dat dat vooral wildplassers betrof etc. en dat er geloof ik slechts één echte relschopper was opgepaktquote:
Filmpje: http://www.nos.nl/nosjour(...)040708_euroborg.htmlquote:FC Groningen heeft flinke steken laten vallen, voor en tijdens de brand in het stadion Euroborg voor de wedstrijd tegen Ajax op 13 april. Dat zegt het Auditteam Voetbalvandalisme, dat onder leiding van Margo Vliegenthart de toedracht van de brand onderzocht en vandaag zijn bevindingen presenteerde.
Belangrijk punt van kritiek is dat FC Groningen de primaire veiligheid van de toeschouwers niet voorop had staan. De club heeft het brandgevaar van een sfeeractie met rollen wc-papier niet onderkend.
Dat gebeurde niet na een suggestie over brandpreventie van een supportersclub en ook niet toen de 15.000 rollen een paar dagen voor de wedstrijd op de tribune werden opgeslagen.
Verder is de brandweer niet meteen gebeld toen de brand uitbrak en functioneerden de brandblussers slecht omdat er geen druk op de watertoevoer zat.
quote:No one likes 'em...
vr, 04/07/2008 - 17:20
Onze grote vrienden uit Neerlands grootste poel des verderfs spelen deze zomer in de voorbereiding onder andere een wedstrijd uit tegen het Engelse Sunderland. En daar zijn een aantal Sunderland-supporters niet blij mee. Zij hebben Feyenoord namelijk als tweede club en maken regelmatig de oversteek naar Rotterdam.
Om hun onvrede kenbaar te maken wordt de wedstrijd inmiddels massaal geboycot. De meeste leden van het ALS (A Love Supreme - de grootste onafhankelijke supportersclub) hebben zelfs te kennen gegeven de wedstrijd zelfs niet te bezoeken als de entree gratis zou zijn.
Bij de club is nu ook het besef doorgedrongen dat het organiseren van deze wedstrijd misschien niet zo verstandig was. Om de oefenpot toch niet op een fiasco te laten uitlopen heeft de club inmiddels besloten de toegangsprijzen te halveren.
De afkorting FTM (Fuck the Mags) is inmiddels uitgebreid tot FTM&SOA (& Shit on Ajax).
No one likes 'em, en wij zeker niet!
Volgens mij niet.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is die film over Central en Boca al een keer voorbij gekomen?
quote:Oefenduel Veendam verplaatst uit angst voor rellen
GRONINGEN - De oefenwedstrijd tussen BV Veendam en FC Twente is verplaatst naar Geesteren uit angst voor supportersrellen.
Het duel zou worden afgewerkt in Veendam, maar de politie kreeg signalen dat FC Groningen-fans op de vuist willen met aanhangers van FC Twente. De gemeente Veendam bevestigt dit, maar er zou ook niet aan de Langeleegte gespeeld kunnen worden vanwege de slechte kwaliteit van het veld.
De oefenwedstrijd wordt op 22 juli gespeeld op het veld van STEVO.
Bron: RTV Noord
Ik heb op een Sunderland forum gekeken en niemand wist er iets van af. De meesten snapten sowieso niet de band tussen feyenoord en Sunderland en waarom een feyenoord vlag hangt in het stadionquote:
Willem II - Lokeren is ook verbodenquote:
Maatje van me heeft 3 jaar sv en 570 euro boete gekregen. Doodsbedreiging van een stille ofzoquote:
Hebben ze meerdere divisies in Amerika?quote:Op zondag 13 juli 2008 13:01 schreef Apfel. het volgende:
wist niet dat de UHF het logo van een amerikaanse voetbalclub gebruikte
Columbus Crew, uitkomend in de hoogtste divisie van America
[ afbeelding ]
matig dat het groepje oranje gasten wat wil matten zo kleinquote:
Jezus wat een kneuzen wat doet dat hierquote:
Jammer dat ze hem ook nog niet een paar weken de bak in gepleurd hebben. Werkt vast veel beterquote:Op woensdag 9 juli 2008 20:55 schreef Sethje het volgende:
[..]
Maatje van me heeft 3 jaar sv en 570 euro boete gekregen. Doodsbedreiging van een stille ofzo
quote:Politie voorkomt supporters rellen
De politie heeft zaterdagavond rellen tussen aanhangers van Cambuur en Heerenveen kunnen voorkomen. De beide supportersgroepen hadden afgesproken elkaar te treffen in Serhuisterveen, waar Heerenveen een oefenwedstrijd speelde. De Cambuur aanhang werd vlak voor het dorp aangehouden en teruggestuurd.
De aanhang van de Leeuwarder club was is de buurt, omdat Cambuur een oefenwedstrijd speelde in Kootstertille. Vanwege dreigende rellen werd de wedstrijd een half uur uitgesteld.
Had hem nog niet gezien, van het weekend gehuurd bij de videotheekquote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:08 schreef M0NTANA het volgende:
Neem aan dat iedereen hem al gezien heeft, maar aangezien er 's zomers toch niets anders op tv is:
The Football Factory - 15 juli 2008, 20:30 - 22:15 uur (RTL7).
De tering, ik spot me broertje en een maat van hem der tussenquote:Op zondag 13 juli 2008 14:39 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
matig dat het groepje oranje gasten wat wil matten zo klein
en daarvoor (tijdens hun deal/onderhandelingen) wel vragen hoe het met z'n moeder (?) is die in het ziekenhuis ligtquote:Op maandag 21 juli 2008 12:52 schreef fathank het volgende:
Die scene dat die kids aan het voetballen zijn en dat die 2 oude gasten met elkaar op de vuist gaan is wel zo
Nou nou.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:22 schreef DutchGooner het volgende:
Hij had ook op de achillespezen mogen zijn.
Inderdaad, als je het veld betreedt, moet je de risico's aanvaarden.quote:
En terecht, je gaat toch niet in een Feyenoord-shirt lopen?quote:Feyenoordfan in elkaar geslagen
UTRECHT - Een 20-jarige Utrechter is dinsdagavond op de Voorstraat in de Utrechtse binnenstad afgeranseld, volgens omstanders omdat hij een Feyenoordshirt droeg.
Getuigen zagen dat meerdere jongens op hem in sloegen en er op een scooter vandoor gingen. Een vrouw die arts was ontfermde zich over de jongen en fixeerde zijn hoofd omdat hij mogelijk hoofd- en nekletsel had. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis. De politie zocht met meerdere eenheden de omgeving af, maar vonden de daders niet meer.
Inderdaad. Wat dacht die gast wel niet, dat vinden ze vast leuk in Utrecht?quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:12 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
En terecht, je gaat toch niet in een Feyenoord-shirt lopen?
Belachelijk weer natuurlijkquote:Op woensdag 23 juli 2008 17:12 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
En terecht, je gaat toch niet in een Feyenoord-shirt lopen?
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:30 schreef kevin6188 het volgende:
In het stadion blijft het bij 'Timmer is een kakkerlak'. Hoor ik net.
Vak 410 on tour?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:30 schreef kevin6188 het volgende:
In de stad waren wat boefjes. In het stadion blijft het bij 'Timmer is een kakkerlak'. Hoor ik net.
Oeh, 'confro'! Vakjargon!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:37 schreef RD4 het volgende:
Top Oss + Roda hebben ook confro gehad, 25 tegen 25 bij Osse kroeg.
is te verwachten, Eagles is vlakbij natuurlijkquote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:40 schreef Jasza het volgende:
80 man ong van Ajax zijn ingesloten door de politie hoorde ik net.
Ze kwamen voor Zwolle manquote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:48 schreef denthemen het volgende:
[..]
is te verwachten, Eagles is vlakbij natuurlijk
En jij denkt dat Eagles niet gaat komenquote:
Diequote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:51 schreef denthemen het volgende:
[..]
En jij denkt dat Eagles niet gaat komen?
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:54 schreef Jasza het volgende:
[..]
Dieerachter bedoelde ik meer dat het natuurlijk vanwege Eagles is
quote:7 juli 2008 08:14
ZWOLLE - De politie heeft zaterdagavond voorafgaande aan de afscheidswedstrijd van voetballer Jaap Stam in Zwolle negentig mensen aangehouden.
Volgens de politie ging het vooral om Ajax-supporters die zich schuldig maakten aan openlijke geweldpleging, mishandeling en belediging.
Op weg naar het Oosterenkstadion richtten Ajax-supporters en Zwollenaren vernielingen aan in de wijk Assendorp.
Er werd over auto's gelopen, het interieur van een café werd vernield en er ontstonden vechtpartijen waarbij een agent gewond raakte.
Agressief
De Ajax-supporters waren uiterst agressief en niet aanspreekbaar, "zelfs niet voor de meegereisde Amsterdamse supporterbegeleiders'', meldde de politie.
Daarop besloot ze de Ajax-aanhang aan te houden en op te sluiten. De politie had 150 man op de been gebracht.
Jaap Stam nam zaterdagavond afscheid met een wedstrijd van Ajax tegen een All Star-team
die gasten zijn in Zwolle voor rellen, is er ineens een afscheidswedstrijdquote:Op zondag 27 juli 2008 10:43 schreef denthemen het volgende:
Toch wel jammer , je bent in Zwolle voor een afscheids wedstrijd en dan ga je een café in
Uit een Zwolsch sufferdje:quote:Op zondag 27 juli 2008 13:22 schreef PLAE@ het volgende:
1 iemand liep over een auto (politie had die allang gespot dus konden ze zo pakken).
Er vlogen 15 glazen door de lucht toen dat cafe omsingeld werd (geen idee waarom ze dat deden), dat interieur ging kapot toen de ME via de achteringang die kroeg leegsloeg.
Prachtig verhaal in de media![]()
quote:Rellen uitgelokt door Politie
Café De Pierik, kwart voor tien. Verdwaasd loopt Stado van der Veen door zijn zaak. Hij heeft net de twee meest chaotische uren van zijn leven achter de rug. Zijn café was het strijdtoneel van een groep voetbalsupporters aan de ene kant en politie en ME aan de andere kant.
"Dit heb ik nooit meegemaakt", mompelt hij beduusd. En al wat krachtiger: "De politie heeft een megablunder gemaakt, schrijf dat maar op."
De politie? Het waren toch de voetbalsupporters die er een zootje van hebben gemaakt? Van der Veen, hoofdschuddend: "Zo simpel ligt het niet." Hij pakt er een barkruk bij en begint aan een reconstructie van wat er vanavond is gebeurd. "Tegen een uur of zeven liep er een grote groep supporters door de straat. De politiepaarden liepen alleen aan de linkerkant, niet aan onze kant. Daardoor konden ze zo bij ons naar binnen."
Hij schrok wel even van die plotselinge horde supporters. Maar al snel bleek dat ze geen kwaad in de zin hadden, zegt Van der Veen, die het altijd gemoedelijke café De Pierik sinds september vorig jaar runt. "Ze bestelden een patatje of een biertje en betaalden keurig.Het waren geen hooligans die op rottigheid uit waren."
Het ging volgens de kastelein mis toen de ME zich op de stoep van zijn café posteerde. "Die jongens dachten zeker dat ze niet meer naar het stadion mochten, dat ze gearresteerd zouden worden, want ze werden helemaal gek." Ze gooiden met bierglazen, tafels en stoelen naar de agenten en ME'ers, maar raakten ook onderling slaags, naar verluidt omdat de goedwillende voetbalfans hun rellende kameraden wilden tegenhouden. Van der Veen: " Die patstelling duurde wel een uur. En toen ze eindelijk naar buiten waren gedreven waren ze in no-time weer terug, omdat het buiten begon te onweren."
Terwijl Van der Veen met een agent de schade opneemt, legt een van zijn medewerksters uit hoe zij de avond ervoer. "De politie is hier verantwoordelijk voor. Die voetbalfans hadden het er al over om verder te lopen, toen het ineens zwart zag van de agenten en de ME'ers. Ja, toen werden ze gek." Een gewoon mens gaat niet met stoelen gooien als hij een ME'er waarneemt, moet ze toegeven. "Het waren geen lieverdjes, dat is waar. Eentje pakte een grote sporttrofee en zei dat hij de tent ging verbouwen. 'Dat doe jij helemaal niet', zei ik, en toen zette hij die beker weer neer." Een andere medewerkster stond achter de bar toen een stel voetbalfans de keuken in wilden rennen. Hoewel ze klein van stuk is, lukte het haar om de mannen tegen te houden.
Een geëmotioneerde stamgast van café De Pierik schreeuwt zijn opinie door de lege ruimte. " Waarom sturen ze die hooligans niet door de Luttekestraat en de Wipstrikkerallee? Juist, omdat de fine-fleur van Zwolle daar woont." Een buurtbewoner komt een vernield reclamebord voor 'Amsterdamsche croquetten' terubrengen. Als hij de container naast café De Pierik opent springt daar een jongeman uit, als een stripper uit een bruidstaart. 'Sorry', zegt hij, en sprint de Assendorperstraat in. De buurman is verbluft: "Die gast heeft hier anderhalf uur in gezeten!"
quote:Als hij de container naast café De Pierik opent springt daar een jongeman uit, als een stripper uit een bruidstaart. 'Sorry', zegt hij, en sprint de Assendorperstraat in. De buurman is verbluft: "Die gast heeft hier anderhalf uur in gezeten!"
Er komen 500 Duitsers, 1250 Engelsen en 5000 Schotten. Mwah, misschien als ze allemaal naar Rotterdam komen i.p.v. Amsterdam.quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:12 schreef MarkNMGN het volgende:
Wordt het nog gezellig dit weekend in Rotterdam?
Ga morgen op vakantie.![]()
![]()
Leuk hoor, zo'n vakantie voor de agentjesquote:Politie volgt fans Ajax en ADO
CARDIFF - De autoriteiten in Wales zijn dit weekeinde alert op het voorkomen van supportersrellen tussen Ajax en ADO Den Haag. Beide teams zijn op trainingskamp in de buurt van Cardiff en er zullen naar schatting achthonderd Nederlandse fans op de been zijn.
Een klein aantal Nederlandse politiemensen dat gespecialiseerd is in de bestrijding van voetbalvandalisme staat hun collega's in Wales bij. Ajax oefent vanavond tegen Cardiff City en ADO speelt morgen tegen Swansea City. Swansea ligt op zo'n zestig kilometer van Cardiff.
Bijkomend probleem van de oefenwedstrijden in het buitenland is dat Nederlandse relschoppers met een stadionverbod op eigen gelegenheid kunnen afreizen en een kaartje kunnen kopen. De Nederlandse politie houdt er rekening mee dat de harde supporterskernen van beide clubs in Wales zijn.
Behalve verscherpte veiligheidsmaatregelen rondom de stadions worden ook de hotels van beide ploegen streng in de gaten gehouden.
Bij de organisatie van trainingskampen zorgen clubs met rivaliserende supportersgroepen er normaal gesproken voor dat ze elkaar in het buitenland ontlopen, maar Ajax en ADO hebben elkaar niet gepolst.
Een week geleden waren er ongeregeldheden voorafgaand aan de afscheidswedstrijd van Jaap Stam in Zwolle. Negentig aanhangers van Ajax werden gearresteerd voor openlijke geweldpleging, belediging en mishandeling. Eén politieagent raakte toen gewond.
Trainingskamp is in Cardiff, vanaf gisteren en voor een week.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:13 schreef TerroRobbie het volgende:
Ado speelt morgen tegen Bristol Rovers (is weer een stukje verder) en pas dinsdag tegen Swansea. Dan is Ajax alweer weg.
Politieberichtje richting ANP, is weinig speurwerk voor nodig.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:36 schreef M0NTANA het volgende:
Valt me toch mee van de media dat ze dit voor het weekend al ontdekt hebben.
Nog verder weg dus, in Cheltenham ipv Bristol.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:13 schreef TerroRobbie het volgende:
Ado speelt morgen tegen Bristol Rovers (is weer een stukje verder) en pas dinsdag tegen Swansea. Dan is Ajax alweer weg.
Wát een stel mongolenquote:Op zondag 3 augustus 2008 19:47 schreef MaxPower het volgende:
[repost] Kwam deze elders weer eens tegen, blijft geweldig:
[..]
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 17:15 schreef MarkNMGN het volgende:
No one likes 'em...
vr, 04/07/2008 - 17:20
Onze grote vrienden uit Neerlands grootste poel des verderfs spelen deze zomer in de voorbereiding onder andere een wedstrijd uit tegen het Engelse Sunderland. En daar zijn een aantal Sunderland-supporters niet blij mee. Zij hebben Feyenoord namelijk als tweede club en maken regelmatig de oversteek naar Rotterdam.
Om hun onvrede kenbaar te maken wordt de wedstrijd inmiddels massaal geboycot. De meeste leden van het ALS (A Love Supreme - de grootste onafhankelijke supportersclub) hebben zelfs te kennen gegeven de wedstrijd zelfs niet te bezoeken als de entree gratis zou zijn.
Bij de club is nu ook het besef doorgedrongen dat het organiseren van deze wedstrijd misschien niet zo verstandig was. Om de oefenpot toch niet op een fiasco te laten uitlopen heeft de club inmiddels besloten de toegangsprijzen te halveren.
De afkorting FTM (Fuck the Mags) is inmiddels uitgebreid tot FTM&SOA (& Shit on Ajax).
No one likes 'em, en wij zeker niet!
quote:34 supporters opgepakt bij Feyenoord-tornooi
De politie heeft vanavond in Rotterdam 34 supporters opgepakt rond een wedstrijd tussen Borussia Dortmund en Tottenham Hotspur. Minstens 21 van hen komen uit Engeland. Geen van hen had een kaartje.
Sommige fans probeerden volgens de politie een kaartje voor het vak van de tegenstander aan de supporters te verkopen. "Dat is natuurlijk niet de bedoeling, dus die hebben we ook opgepakt." De 21 Britten werden opgepakt omdat ze dreigden de orde te verstoren. "Ze schoolden samen en bekokstoofden plannetjes." Ze zijn overgebracht naar het politiebureau. Daarnaast werden dertien supporters opgepakt voor onder meer wildplassen, zwarte handel, belediging van agenten en het negeren van een stadionverbod.
Tottenham won in de Kuip met 3-0 van Borussia Dortmund. De wedstrijd maakte deel uit van een jubileumtornooi dat Feyenoord hield om zijn 100-jarig bestaan te vieren. Het tornooi werd gewonnen door Tottenham. Feyenoord moest met 1-3 de duimen leggen tegen Celtic. (novum/lpb)
Het waren en een stuk minder.quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:10 schreef Happel het volgende:
[..]
Er komen 500 Duitsers, 1250 Engelsen en 5000 Schotten. Mwah, misschien als ze allemaal naar Rotterdam komen i.p.v. Amsterdam.
7 van TOP (rest bleef in de kroeg zitten, tsja) tegen mannetje of 25/30 van Roda. Zijn enkele stoelen en biljartstokken gesneuveld.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:37 schreef RD4 het volgende:
Top Oss + Roda hebben ook confro gehad, 25 tegen 25 bij Osse kroeg.
er zaten nog maar een man of 10 in de kroeg de rest zat al in het stadionquote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:56 schreef Nashje het volgende:
[..]
7 van TOP (rest bleef in de kroeg zitten, tsja) tegen mannetje of 25/30 van Roda. Zijn enkele stoelen en biljartstokken gesneuveld.
Kirjg je wel dorst vanquote:Op zondag 3 augustus 2008 19:22 schreef Apfel. het volgende:
leuke tv ja die van dyer, maar je moet wel pot zout naast je hebben als je het kijkt
Ingang F van de F-side??? Wat een domme matten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:53 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
http://www.northside.nl/hagenezuhinufo.php
Ik denk dat ze naar Danny Dyer hebben gekeken.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:05 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Ingang F van de F-side??? Wat een domme matten.
waren er meer als 10 hoor, en als je netjes gevraagd word om de krukken, glazen en biljartkeus en je doet dat niet, dan kun je een pak slaag verwachten. Van Roda kant was alles fair. In een vreemde stad met maar 27 man.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 03:59 schreef gers het volgende:
[..]
er zaten nog maar een man of 10 in de kroeg de rest zat al in het stadion
Nee, met z'n 30en tegen een mannetje of 10 dan vooruit, dat is netjes zeker?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:06 schreef RD4 het volgende:
[..]
waren er meer als 10 hoor, en als je netjes gevraagd word om de krukken, glazen en biljartkeus en je doet dat niet,
Dat viel blijkbaar wel mee.quote:dan kun je een pak slaag verwachten.
als je maar met 10 man in de kroeg zit klopt er iets niet in je organisatie, of hadden we even moeten bellen? op een hoopje liggen met wat fietsen vind je meevallen?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:46 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nee, met z'n 30en tegen een mannetje of 10 dan vooruit, dat is netjes zeker?![]()
[..]
Dat viel blijkbaar wel mee.
De rest was al naar het stadion.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:18 schreef RD4 het volgende:
[..]
als je maar met 10 man in de kroeg zit klopt er iets niet in je organisatie
Kun je dat bevestigen?quote:en op een hoopje liggen met wat fietsen vind je meevallen?
Tief jij nou eens een keer op.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:40 schreef _Mike_ het volgende:
RD4 is stoer.
Nashje heeft weer zijn rode vlag uitgehangen hoorquote:
niet dat ik ep beelden van heb, maar weet wat ik heb gezien, ik weet nog dat er een oranje kronan rond vloog. Maar gedane zaken nemen geen keer, tot de volgende keer!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:36 schreef Nashje het volgende:
[..]
De rest was al naar het stadion.
[..]
Kun je dat bevestigen?
Je bent inderdaad een bijzonder irritant baasjequote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:54 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Nashje heeft weer zijn rode vlag uitgehangen hoor
Waarom gaatie ineens praten dan?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:39 schreef Utca het volgende:
"Portret van een FC Utrecht-hooligan"
http://www.rtvutrecht.nl/dossiers/194394
Omdat hij onze buurman kan zijn. En die blijkt er dan toch een heel divers dubbelleven op na te houden, want hij is niet alleen reclasseringsambtenaar en Utrecht fan, daarbuiten vecht hij ook zo z´n porties uit met advocaten en vuilnismannen van uit pak ´m beet Den Haag of Twentequote:
Wat bezielt je echt....quote:
Om het geheel een beetje actueel te houden kan hij beter de kop van Jan Reker over die van Louis van Gaal laten tatoeëren...quote:
quote:Ajaxfan met dood bedreigd na kritiek op zijn club'
Voetbal is oorlog'
Bart Olmer
KOOG AAN DE ZAAN - Lucas Böke waagde het kritiek te hebben op zijn voetbalclub Ajax, na het dramatisch verlopen Amsterdam Tournament. In een boze, aangetekende brief eiste hij zijn entreegeld terug, want hij 'weigerde te betalen voor troep'. Nu wordt de boekhouder ernstig bedreigd door andere Ajaxsupporters. 'Vuile kankerlijer, je mag NOOIT meer in de ArenA komen', is nog de meeste keurige opmerking in zijn mailbox.
Andere dreigementen zijn té erg om hier te citeren. "Ik wist dat voetbal oorlog was, maar ik wijk niet voor terreur", zegt Böke, die de procedure doorzet om Ajax voor de rechter te slepen, wegens "wanprestatie en niet geleverde diensten".
Böke schrijft geschiedenis, mogelijk zelfs jurisprudentie, met zijn opmerkelijke eis aan Ajax dat hij zijn geld terug wil, omdat de voetbalploeg de aanwezigen trakteerde op een belabberde vertoning van een C-team. "Als je kaartjes koopt voor het Concertgebouworkest, en jij krijgt een optreden van de boerenkapel uit Tytsjerksteradiel, dan ren je toch woedend naar de kassa om je geld terug te eisen!", redeneert Böke.
Test
Elk jaar kijken Böke en zijn voetbalminnende dochter Gitta (19) er reikhalzend naar uit: het Amsterdam Tournament in de ArenA. Dit jaar waren de verwachtingen hooggespannen, omdat trainer Marco van Basten het toernooi wilde gebruiken als test om te zien waar Ajax internationaal staat. "Dus wij, als fans, gaan er dan vanuit dat de sterkst mogelijke opstelling zal spelen."
Maar nadat de ondernemer en zijn dochter zich op de tribune hadden genesteld - met kaartjes van 55 euro per persoon - werden ze omringd door boegeroep en morrende Ajaxfans. "Als ik had geweten dat Van Basten zijn C-elftal de weide in zou sturen, had ik dat geld er niet voor betaald."
In zijn klacht schrijft Böke: 'Juridisch gezien staat buiten kijf dat uw bedrijf een wanprestatie heeft geleverd. Als ik had geweten dat de tweede toernooidag zou worden gebruikt als oefenstage voor de 'Ajax-beloftes', zou ik nimmer kaarten hebben gekocht'.
Die brief is hem zuur komen te staan, want niet alleen zijn Hyves-pagina is volgekalkt met maar liefst vijfduizend (!) dreigementen, ook op de voicemail van zijn werkadres zijn ernstige dreigementen achtergelaten. En veelzeggende zwijgtelefoontjes...
Telefoon
Sinds zijn opmerkelijke actie explodeert op internet het aantal hits op zijn naam. Uit angst voor de haat van medesupporters neemt hij op kantoor zelfs alleen nog maar op met een stotterende "Hhha...lllooo...?"
Zich doodgeschrokken van de reacties heeft Böke melding gemaakt bij de politie Amsterdam en de politie Zaanstreek-Waterland van de dreigende taal aan zijn adres. Schriftelijk heeft Böke die melding nog eens toegelicht aan de politieregio's, als een soort 'levensverzekering': 'Ik wil benadrukken dat de kans groot is dat de heren supporters na een stevige slok besluiten een bezoekje te plegen aan mijn kantoor- of huisadres. Ik schrijf dit als bewijs dat ik voor deze ernstige dreiging heb gewaarschuwd... mocht er iets met mij gebeuren'.
Böke kreeg van de politie te horen dat hij zijn telefoonnummers maar moest wijzigen. "Daar pieker ik niet over. Mijn telefoonnummers staan op mijn briefpapier, visitekaartjes en zijn bij al mijn klanten bekend. Ik weiger voor deze terreur mijn zakelijke telefoonverkeer te wijzigen."
Doe normaal man.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:39 schreef Superheld het volgende:
Huilie, had ie van tevoren kunnen/moeten bedenken.
Jij had zoiets niet verwacht na dat meneer 'zijn club' wil aanklagen?quote:
Als je je eigen club aan gaat klagen dan mag je je geen supporter noemen. Maar wanneer je mensen gaat bedreigen ben je helemaal van de pot gerukt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:01 schreef Superheld het volgende:
[..]
Jij had zoiets niet verwacht na dat meneer 'zijn club' wil aanklagen?![]()
Had ie kunnen weten als meneer 'zijn club' en supporters kent.
Ik zeg toch nergens dat ik dat ook zou doen oid? Het gaat er mij om dat je van te voren bij zoiets kunt bedenken wat je over je heen krijgt en als je er dan voor kiest om je plan toch door te zetten niet moet gaan janken...quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:05 schreef toma het volgende:
[..]
Als je je eigen club aan gaat klagen dan mag je je geen supporter noemen. Maar wanneer je mensen gaat bedreigen ben je helemaal van de pot gerukt.
Als hij denkt dat ie in zn recht staat dan laat je m zn gang toch gaan? Dan hoef je hem als hooligan toch niet te bedreigen? Dat soort gasten zijn waarschijnlijk zo laag bij de grond dat ze daar niet boven kunnen staan.
En ik ook niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:10 schreef Superheld het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat ik dat ook zou doen oid?
Als hij een rechtzaak aan wil spannen tegen Ajax moeten andere 'supporters' zich er niet mee bemoeien en hij zou daar ook geen rekening mee houden. Het is gewoon te zielig voor woorden dat dat dus wel moet. En ik snap niet dat jij dat de normaalste zaak van de wereld vindt.quote:Het gaat er mij om dat je van te voren bij zoiets kunt bedenken wat je over je heen krijgt en als je er dan voor kiest om je plan toch door te zetten niet moet gaan janken...
quote:Cohen vreest bloedbad rond Feyenoord-PSV
AMSTERDAM - Cohen vreest morgenavond een bloedbad rond de wedstrijd Feyenoord-PSV om de Johan Cruijffschaal. De Amsterdamse burgemeester zegt dat politie, justitie en gemeente aanwijzingen hebben dat hooligans van verschillende clubs met elkaar op de vuist willen.
In landelijke advertenties kondigt Cohen daarom scherpe voorzorgsmaatregelen aan. Zo geldt morgen van 10.00 tot 24.00 een noodverordening. De politie mag daardoor in een groot gebied van Amsterdam preventief fouilleren. Ook zijn veel wegen afgesloten.
Bron: De Telegraaf
Ik denk dat hooligans niet degene zijn die hem op zijn hyves uitschelden en hem een email sturen..quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:05 schreef toma het volgende:
[..]
Als je je eigen club aan gaat klagen dan mag je je geen supporter noemen. Maar wanneer je mensen gaat bedreigen ben je helemaal van de pot gerukt.
Als hij denkt dat ie in zn recht staat dan laat je m zn gang toch gaan? Dan hoef je hem als hooligan toch niet te bedreigen? Dat soort gasten zijn waarschijnlijk zo laag bij de grond dat ze daar niet boven kunnen staan.
Kopje thee.quote:
Pfffquote:
Ja ze gaan vast een bom laten ontploffen met ze bloedbadquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
Dat er groepen komen daar kan hij niks aan doen natuurlijk, maar je hebt een multifunctioneel stadion, dan moet je zoiets toch kunnen organiseren?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 09:18 schreef Staanplaats het volgende:
Haha, pfff wat een dorp zeg dat Amsterdam..
Ze moeten een keertje een (risico)finale organiseren, heel de stad in rep en roer.
Cohen ken beter aftreden en ergens in Appingedam de plaatselijke kermis gaan regelen, want dit lijkt nergens op.
als Cohen gewoon z'n mond had gehouden was er nu niet zoveel ophefquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:55 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dat er groepen komen daar kan hij niks aan doen natuurlijk
Waarom denk je dat hij het zegt? Omdat hij hoopt dat groepen dan niet komenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:19 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
als Cohen gewoon z'n mond had gehouden was er nu niet zoveel ophef
alsof hooligans zich daardoor af laten schrikkenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:46 schreef denthemen het volgende:
[..]
Waarom denk je dat hij het zegt? Omdat hij hoopt dat groepen dan niet komen
Haha, kwam deze gast ooit tegen in de snackbar hier bij mij om de hoek. Kwam net terug van PSV-Ajax (de 1-5) en had nog effe zin in een patatje, maar had m'n Ajax-pet nog op. (Niet zo'n blij rood-wit petje, maar een zwarte met het oude logo)quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:39 schreef Utca het volgende:
Die over NL wel ja. Die over ARG is redelijk waarheidsgetrouw. Er wordt iig niet (veel) in overdreven.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:22 schreef Apfel. het volgende:
leuke tv ja die van dyer, maar je moet wel pot zout naast je hebben als je het kijkt
quote:Gisteravond raakten fans van FC Twente tijdens de oversteek per boot vanauit Calais naar Dover slaags met supporters van Standard Luik, die op weg waren naar Liverpool.
Gezellig zo'n bootreis dan.quote:
Ajacieden hadden hier voor de reddingsbootjes gekozen denk ik.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:45 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
er kan iig niet gezegd worden dat er een groep weg rende
Welke boot moet dat zijn geweest? De boot waar 17 bussen vol twente supporters op zaten? Geen standard luik supporter gezien, niets van meegekregen, niets van gehoord, en ik zat toch echt op de boot waar vrijwel alle busreissupporters opzatenquote:
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:34 schreef PLAE@ het volgende:
17 bussen op een boot, dat moet gezellig zijn
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 22:22 schreef Cyberia18 het volgende:
Een grensrechter werd zojuist onverwachts door een Benfica supporter van achteren bij z'n nek gepakt vanwege een, in zijn ogen, onterecht genomen beslissing.![]()
![]()
6 mensen van de beveiliging moesten er vervolgens met hun knuppels aan te pas komen om de supporter met alle moeite uit het vak te halen.![]()
![]()
![]()
Video volgt vast en zeker later.
quote:Napoli speelt weer in de Serie A. Dat is goed voor de toeschouwerscijfers, maar er zijn ook nadelen aan verbonden. Het is al langer bekend dat de aanhang van Napoli niet de aangenaamste is om op bezoek te krijgen. Bij de uitwedstrijd tegen AS Roma gingen ze echter nog een stap verder.
Voor de uitwedstrijd bij AS Roma kaapten 1500 ultras een trein in het station van Napels die op weg was naar Rome. De 300 passagiers op de trein werden ontzet en de hooligans plunderden daarop de treinstellen. De schade bedraagt ruim anderhalf miljoen euro.
De minister van Binnenlandse Zaken in Italië wil nu een volledig reisverbod opleggen aan alle Napoli-fans voor het hele seizoen.
omg wat een mafkezen.quote:
In het Serie A-topic staan nog wat links naar foto's.quote:
De tering hé.quote:
Waar komt die tekst vandaan, want er kloppen nogal wat zaken niet in dit stukquote:
Wat is het verschil met de post van Happel?quote:Op maandag 1 september 2008 22:02 schreef TerroRobbie het volgende:
http://debalisnietrond.we(...)ultras-napoli-k.html
Niks, ik heb het daar vandaan gehaalt.quote:Op maandag 1 september 2008 22:19 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Wat is het verschil met de post van Happel?
Niks, Sherlock. Was een reactie op:quote:Op maandag 1 september 2008 22:19 schreef MaxPower het volgende:
Wat is het verschil met de post van Happel?
quote:Op maandag 1 september 2008 21:58 schreef DIGGER het volgende:
Waar komt die tekst vandaan, want er kloppen nogal wat zaken niet in dit stuk
wat een gezwam over niks zegquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:39 schreef Utca het volgende:
741 aanhoudingen, dat is nogalquote:WARSCHAU - De Poolse politie had in de nacht van dinsdag op woensdag de handen vol aan voetbalfans.
De agenten verrichten in totaal 741 aanhoudingen na rellen rond het duel tussen Legia Warschau en Polonia Warschau.
Na de wedstrijd vielen hooligans de politie aan. Agenten gebruikten traangas om de fans uiteen te drijven. Niemand raakte ernstig gewond.
De bekerwedstrijd eindigde in 1-1.
FCDB supporters in '93 voor de halve finale van de beker in Heerenveen.quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:28 schreef DIGGER het volgende:
Iemand ooit 4 uur in een stadion vastgehouden zonder mogelijkheid ook maar iets te drinken te kopen, bij een buitentemperatuur van 35 graden?
Fey-Ajax 2006(?) dat er 800 joden zonder eten+drinken buiten t uitvak in de warmte stonden?quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:28 schreef DIGGER het volgende:
Interessant stuk over Roma Napoli (In het Duits reportage van een Oostenrijkse journalist die vanuit Napoli met de trein naar de match is gereist.). http://derstandard.at/?url=/?id=1220457342474
Iemand ooit 4 uur in een stadion vastgehouden zonder mogelijkheid ook maar iets te drinken te kopen, bij een buitentemperatuur van 35 graden?
2006 ja.Moesten ze maar niet zo dom zijn om aan de noodrem te gaan hangen.quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:25 schreef Superheld het volgende:
[..]
Fey-Ajax 2006(?) dat er 800 joden zonder eten+drinken buiten t uitvak in de warmte stonden?
2005, malloot. En die noodrem was de tweede trein, het ging hier over de eerste trein die door een wisselfout stil kwam te staan.quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:38 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
17 april 2007.Moesten ze maar niet zo dom zijn om aan de noodrem te gaan hangen.
Je heb gelijk.quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:39 schreef Silenus het volgende:
[..]
2005, malloot. En die noodrem was de tweede trein, het ging hier over de eerste trein die door een wisselfout stil kwam te staan.
Het was inderdaad levensgevaarlijk in dat buffervak toen. Poeh poehquote:Op zaterdag 6 september 2008 16:40 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Je heb gelijk.
Ze mogen van geluk spreken dat er geen doden zijn gevallen toen.
De enige dode viel bijna bij jullie.quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:40 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Je heb gelijk.
Ze mogen van geluk spreken dat er geen doden zijn gevallen toen.
Gezellig was het wel.quote:Op zaterdag 6 september 2008 18:24 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Het was inderdaad levensgevaarlijk in dat buffervak toen. Poeh poeh.
Nee, maar wel bij een buitentemperatuur van -7 een uur of 10 buiten gezeten.quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:28 schreef DIGGER het volgende:
En de enige dode............quote:Op zaterdag 6 september 2008 18:53 schreef Jasza het volgende:
[..]
De enige dode viel bijna bij jullie.
quote:SITTARD – Fortuna Sittard moet vrezen voor een sanctie van de tuchtcommissie van de KNVB. Aanleiding is een incident rond scheidsrechter Winter direct na afloop van de vrijdagavond gespeelde thuiswedstrijd tegen Haarlem (2-1 verlies).
Bij het verlaten van het veld kreeg de arbiter vanaf de hoofdtribune verschillende attributen naar zich toegegooid. Een plastic fles raakte Winter zelfs boven op het hoofd.
Trainer Roger Reijners veroordeelde het gedrag van de supporters tijdens de persconferentie. ,,Ik heb het zelf niet gezien,’’ zei de oefenmeester over het flesinicident. ,,Maar zoiets is niet goed te praten.’’
De Sittardse fans waren woedend op Winter, omdat hij Haarlem in hun ogen onterecht een strafschop had toegewezen in de blessuretijd van de wedstrijd. Uit die penalty scoorden de Noord-Hollanders het winnende doelpunt.
Ziet er gezellig uit, wel jammer dat heel veel mensen herkenbaar zijn op de foto....daar zullen wel weer wat SV'tjes vallen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:01 schreef Superheld het volgende:
http://detrouwehonden.nl/dbid=7106/tpl=1901/shortmenu=2 ...
Lekker handig inderdaadquote:Op vrijdag 19 september 2008 08:43 schreef RD4 het volgende:
[..]
Ziet er gezellig uit, wel jammer dat heel veel mensen herkenbaar zijn op de foto....daar zullen wel weer wat SV'tjes vallen.
dat is idd een voltrefferquote:Op vrijdag 19 september 2008 09:37 schreef Voltreffer het volgende:
Die kerel die dat stoeltje tegen z'n hoofd krijgt.
Net of er hier nog "codes" zijn.................quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:30 schreef dagizmo het volgende:
NEC moet ze niet onderschatten. Als je daar bent zal je je veters goed vast moeten hebben in ieder geval. En de 'codes' van hier gelden daar al helemaal niet meer.
Zeker zijn er nog codes, alleen worden die heel vaak niet nageleefd.....quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:42 schreef Luni het volgende:
[..]
Net of er hier nog "codes" zijn.................
Die commentatoren ook lache, zo zie ik ze niet bij studio voetbal zitten hoorquote:Op vrijdag 19 september 2008 09:37 schreef Voltreffer het volgende:
Die kerel die dat stoeltje tegen z'n hoofd krijgt.
Kan idd. nog leuk worden daar. Als het doorgaat tenminste, er wordt gespeculeerd dat Dinamo uit de Uefa-cup gegooid wordt. Zal wel meevallen, maar anders heb ik wel een ticket voor niks.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:30 schreef dagizmo het volgende:
NEC moet ze niet onderschatten. Als je daar bent zal je je veters goed vast moeten hebben in ieder geval. En de 'codes' van hier gelden daar al helemaal niet meer.
Is heel normaal in die oostbloklanden. Niet dat ik het er mee eens ben hoor, integendeel.quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:14 schreef fathank het volgende:
Die Whitepower vlag ook. Dat al die kankernazi's langzaam en pijnlijk mogen sterven. Ga lekker ergens anders de racist uithangen ipv bij het voetbal. Waardeloos kutvolk.
Jaquote:Op vrijdag 19 september 2008 13:34 schreef pfaf het volgende:
Ben ik nou heel blind als ik geen riem zie?
quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:34 schreef pfaf het volgende:
Ben ik nou heel blind als ik geen riem zie?
waarom ging er niemand aan z'n been hangen?quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:44 schreef pfaf het volgende:
Ik kan hier geen YT filmpjes bekijken.
Maar het staat ook als ondertitel onder deze foto, daar keek ik naar:
[ afbeelding ]
KOMT DIE STOEEEELLLL!!quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:07 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Die commentatoren ook lache, zo zie ik ze niet bij studio voetbal zitten hoor
Prachtig idee van de UEFA toch eigenlijk om alle stadions all-seaters te maken. Heb je nog wat om mee te gooien naar de tegenstanders.quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:01 schreef Superheld het volgende:
http://detrouwehonden.nl/dbid=7106/tpl=1901/shortmenu=2 ...
Die neccer die terug probeert te slaan met z'n sjaalquote:Op vrijdag 19 september 2008 13:41 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
Duidelijk te zien. Eerst met een stok, daarna pakt ie een riem.
Dat viel mij ook gelijk op jaquote:Op vrijdag 19 september 2008 14:08 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Die neccer die terug probeert te slaan met z'n sjaal
Idd. Ook sjaaltjes met white power kruizen worden doodleuk aan de man gebracht in grote getalen. Nee, echt gezellig is het niet.quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:22 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Is heel normaal in die oostbloklanden. Niet dat ik het er mee eens ben hoor, integendeel.
Zat ik ook al aan te denken. Wat een malloot.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:08 schreef BB-boy het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:08 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Misschien was dit wel iets erger dan in het Nancy-stadion. Maar goed, Feyenoord had niet echt een blanco strafblad zeg maar. Weet niet hoe dat met Dinamo Boekarest zit?quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:57 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Als dat Dinamo Boekarest de uefa cup niet word uitgezet weet ik het ook niet meer.
De beelden die je ziet zeggen toch al genoeg. Je moet wel consequent zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:59 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Misschien was dit wel iets erger dan in het Nancy-stadion. Maar goed, Feyenoord had niet echt een blanco strafblad zeg maar. Weet niet hoe dat met Dinamo Boekarest zit?
Die hebben volgens mij ook al genoeg waarschuwingen gekregen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:59 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Misschien was dit wel iets erger dan in het Nancy-stadion. Maar goed, Feyenoord had niet echt een blanco strafblad zeg maar. Weet niet hoe dat met Dinamo Boekarest zit?
UEFA, consequent?quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:02 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
De beelden die je ziet zeggen toch al genoeg. Je moet wel consequent zijn.
De binnenstad van Nijmegen is niet vernield, itt tot wat er gebeurde bij Nancy-Feyenoordquote:Op vrijdag 19 september 2008 14:59 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Onzin.In de binnenstad was er alleen een kat en muis spelletje met de franse ME.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:09 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
De binnenstad van Nijmegen is niet vernield, itt tot wat er gebeurde bij Nancy-Feyenoord.
Wildwestverhalen de gekstuhhhhquote:Op vrijdag 19 september 2008 15:09 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
De binnenstad van Nijmegen is niet vernield, itt tot wat er gebeurde bij Nancy-Feyenoord.
Daar hebben ook vernielingen plaatsgevonden. Dus dit is niet perse erger dan wat de Feyenoordfans hebben aangericht.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:11 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Onzin.In de binnenstad was er alleen een kat en muis spelletje met de franse ME.
Dit is minstens zo erg.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:15 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
Daar hebben ook vernielingen plaatsgevonden. Dus dit is niet perse erger dan wat de Feyenoordfans hebben aangericht.
ligt eraan, heeft Platini bij NEC gevoetbald?quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:57 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Als dat Dinamo Boekarest de uefa cup niet word uitgezet weet ik het ook niet meer.
Is meestal zo, zij zijn bekend met de groepenquote:Op vrijdag 19 september 2008 15:06 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
Sturen ze trouwens vaker politie mee naar een uitwedstrijd? Er was Roemeense politie op de been gisteren.
quote:BOEKAREST - Dinamo Boekarest vreest het rapport dat de UEFA-waarnemer vandaag inlevert na de incidenten tijdens het UEFA Cup duel NEC-Dinamo.
Tegen het einde van de wedstrijd gooiden Roemeense fans fakkels en stoeltjes in het Nijmeegse familievak. De disciplinary commity van de UEFA komt 25 september bijeen om de zaak te beoordelen. De mogelijkheden variëren van een geldboete, een 0-3 nederlaag, tot zelfs uitsluiting in Europa.
Dinamo-president Cristi Borcea laat op voorhand al weten dat Dinamo voortaan wel zonder fans naar Europese uitwedstrijden zal reizen.
quote:NEC om de tafel met supporters
NIJMEGEN - NEC wil ervoor zorgen dat fans van die club zich over twee weken gedragen in Boekarest. Daar speelt NEC de return in de UEFA Cup tegen Dinamo.
Tijdens de wedstrijd tussen NEC en Dinamo Boekarest (eindstand 1-0) moest donderdagavond in het Nijmeegse Goffertstadion de ME worden ingezet. Roemenen vernielden zo'n twintig stoeltjes en gooiden vuurwerk op het veld en naar Nijmeegse fans.
Algemeen directeur Jacco Swart vindt dat NEC-supporters op 2 oktober in Boekarest het goede voorbeeld moeten geven. Hij wil daar met de fans afspraken over maken.
Daarom zet ik het er toch ook zo neer. Codes tussen aanhalingstekens om te nuanceren en verderop zeg ik dat ze daar al helemaal niet gelden. Waarin ik dus zeg dat ze hier ook al niet meer zo gelden als vroegâh.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:42 schreef Luni het volgende:
[..]
Net of er hier nog "codes" zijn.................
eigenlijk wel, maar goed uitsluiting is sowieso een diep triest besluit van de uefa voor welke club dan ook. Dat moeten ze echt eens afschaffen, zeg dan gewoon 5 jaar dan wel onbepaalde tijd geen uit-fans mee ofzo voor die bepaalde club waar fans zich van hebben misdragen.Zo tref je natuurlijk wel de goeie supporters, maar om nou gelijk de hele club kapot te maken door uitsluiting. En consequent zijn ze toch niet bij de uefa...... En dan erbij de roemeense maffia gaat verder dan boekarest.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:02 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
De beelden die je ziet zeggen toch al genoeg. Je moet wel consequent zijn.
Hoort gewoon bij het standaard welkomst comité blijkbaar.quote:Op zondag 21 september 2008 07:28 schreef Happel het volgende:
Goh, verrassend...
http://www.thescottishsun(...)s/article1711066.ece
quote:Jongen (12) mishandeld tijdens Feyenoord-Ajax
In de Kuip is vanmiddag een 12-jarige supporter mishandeld. De jongen juichte na een goal in het 'verkeerde' vak en werd geslagen en mishandeld door een volwassene, waarna wat knokpartijtjes ontstonden, meldt de politie.
De volwassene is goed zichtbaar op beeld vastgelegd en wordt door justitie gezocht voor mishandeling. Het is de bedoeling dat de dader zichzelf meldt bij de politie. Als hij dat niet doet dan worden de beelden mogelijk via de media naar buiten gebracht, zegt een politiewoordvoerder. Voor welk team de jongen juichte wil de politie nog niet zeggen.
Voor, tijdens en na de wedstrijd werden ongeveer tien mensen aangehouden voor belediging, bedreiging, baldadig gedrag en discriminatie. Daarnaast werden zo'n dertig bekeuringen uitgedeeld voor wildplassen en openbaar alcoholgebruik. De EHBO heeft dertig mensen behandeld. Twee van hen moesten naar het ziekenhuis nadat ze onwel waren geworden. De politie spreekt van een relatief rustige Feyenoord-Ajax.
Volgens mij gaat dit stuk erover? En waarom geloof jij "er geen kloot van" ?quote:Op zondag 21 september 2008 16:49 schreef Hofpleinfontein het volgende:
ik geloof er geen kloot van. Wel een opstootje gezien na de 0-1.Werden flink wat tikken uitgedeelt.
Je gaat toch geen 12-jarige mishandelen ook al is ie voor de verkeerde club. Ik hoop niet dat een Feyenoord supporter dit op z'n geweten heeft. Na de 0-1 zag ik een groepje mensen 2 of meerdere personen aanvallen.Dit gebeurde direct na de 0-1.Dit bericht komt van Fok zelf dus ik vind het sowieso niet echt betrouwbaarquote:Op zondag 21 september 2008 16:50 schreef denthemen het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit stuk erover? En waarom geloof jij "er geen kloot van" ?
Je hebt overal rare mensen tussen lopen..quote:Op zondag 21 september 2008 16:56 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Je gaat toch geen 12-jarige mishandelen ook al is ie voor de verkeerde club. Ik hoop niet dat een Feyenoord supporter dit op z'n geweten heeft. Na de 0-1 zag ik een groepje mensen 2 of meerdere personen aanvallen.Dit gebeurde direct na de 0-1.Dit bericht komt van Fok zelf dus ik vind het sowieso niet echt betrouwbaar
De jeugd van tegenwoordig begint er anders ook vroeg mee. Groepsverkrachtingen, messteken, vechtpartijen.quote:Op zondag 21 september 2008 16:56 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Je gaat toch geen 12-jarige mishandelen ook al is ie voor de verkeerde club. Ik hoop niet dat een Feyenoord supporter dit op z'n geweten heeft. Na de 0-1 zag ik een groepje mensen 2 of meerdere personen aanvallen.Dit gebeurde direct na de 0-1.Dit bericht komt van Fok zelf dus ik vind het sowieso niet echt betrouwbaar
Belgenquote:Op zondag 21 september 2008 17:01 schreef denthemen het volgende:
http://demorgen.be/dm/nl/(...)Ajax-Feyenoord.dhtml
Dit is trouwens de bron
Oh je stond ernaast?quote:
Kneus.quote:Op zondag 21 september 2008 17:10 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Wat is mishandelen. Als het een goede tik is geweest, zie ik het probleem niet. Eigen schuld dikke bult hoor. Bovendien moet je nog even zien wat voor een 12-jarige het is. Op die leeftijd zitten er genoeg etters bij. En zoals ik al zei, één goede mep is oké, vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |