Politieberichtje richting ANP, is weinig speurwerk voor nodig.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:36 schreef M0NTANA het volgende:
Valt me toch mee van de media dat ze dit voor het weekend al ontdekt hebben.
Nog verder weg dus, in Cheltenham ipv Bristol.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:13 schreef TerroRobbie het volgende:
Ado speelt morgen tegen Bristol Rovers (is weer een stukje verder) en pas dinsdag tegen Swansea. Dan is Ajax alweer weg.
Wát een stel mongolenquote:Op zondag 3 augustus 2008 19:47 schreef MaxPower het volgende:
[repost] Kwam deze elders weer eens tegen, blijft geweldig:
[..]
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 17:15 schreef MarkNMGN het volgende:
No one likes 'em...
vr, 04/07/2008 - 17:20
Onze grote vrienden uit Neerlands grootste poel des verderfs spelen deze zomer in de voorbereiding onder andere een wedstrijd uit tegen het Engelse Sunderland. En daar zijn een aantal Sunderland-supporters niet blij mee. Zij hebben Feyenoord namelijk als tweede club en maken regelmatig de oversteek naar Rotterdam.
Om hun onvrede kenbaar te maken wordt de wedstrijd inmiddels massaal geboycot. De meeste leden van het ALS (A Love Supreme - de grootste onafhankelijke supportersclub) hebben zelfs te kennen gegeven de wedstrijd zelfs niet te bezoeken als de entree gratis zou zijn.
Bij de club is nu ook het besef doorgedrongen dat het organiseren van deze wedstrijd misschien niet zo verstandig was. Om de oefenpot toch niet op een fiasco te laten uitlopen heeft de club inmiddels besloten de toegangsprijzen te halveren.
De afkorting FTM (Fuck the Mags) is inmiddels uitgebreid tot FTM&SOA (& Shit on Ajax).
No one likes 'em, en wij zeker niet!
quote:34 supporters opgepakt bij Feyenoord-tornooi
De politie heeft vanavond in Rotterdam 34 supporters opgepakt rond een wedstrijd tussen Borussia Dortmund en Tottenham Hotspur. Minstens 21 van hen komen uit Engeland. Geen van hen had een kaartje.
Sommige fans probeerden volgens de politie een kaartje voor het vak van de tegenstander aan de supporters te verkopen. "Dat is natuurlijk niet de bedoeling, dus die hebben we ook opgepakt." De 21 Britten werden opgepakt omdat ze dreigden de orde te verstoren. "Ze schoolden samen en bekokstoofden plannetjes." Ze zijn overgebracht naar het politiebureau. Daarnaast werden dertien supporters opgepakt voor onder meer wildplassen, zwarte handel, belediging van agenten en het negeren van een stadionverbod.
Tottenham won in de Kuip met 3-0 van Borussia Dortmund. De wedstrijd maakte deel uit van een jubileumtornooi dat Feyenoord hield om zijn 100-jarig bestaan te vieren. Het tornooi werd gewonnen door Tottenham. Feyenoord moest met 1-3 de duimen leggen tegen Celtic. (novum/lpb)
Het waren en een stuk minder.quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:10 schreef Happel het volgende:
[..]
Er komen 500 Duitsers, 1250 Engelsen en 5000 Schotten. Mwah, misschien als ze allemaal naar Rotterdam komen i.p.v. Amsterdam.
7 van TOP (rest bleef in de kroeg zitten, tsja) tegen mannetje of 25/30 van Roda. Zijn enkele stoelen en biljartstokken gesneuveld.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:37 schreef RD4 het volgende:
Top Oss + Roda hebben ook confro gehad, 25 tegen 25 bij Osse kroeg.
er zaten nog maar een man of 10 in de kroeg de rest zat al in het stadionquote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:56 schreef Nashje het volgende:
[..]
7 van TOP (rest bleef in de kroeg zitten, tsja) tegen mannetje of 25/30 van Roda. Zijn enkele stoelen en biljartstokken gesneuveld.
Kirjg je wel dorst vanquote:Op zondag 3 augustus 2008 19:22 schreef Apfel. het volgende:
leuke tv ja die van dyer, maar je moet wel pot zout naast je hebben als je het kijkt
Ingang F van de F-side??? Wat een domme matten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:53 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
http://www.northside.nl/hagenezuhinufo.php
Ik denk dat ze naar Danny Dyer hebben gekeken.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:05 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Ingang F van de F-side??? Wat een domme matten.
waren er meer als 10 hoor, en als je netjes gevraagd word om de krukken, glazen en biljartkeus en je doet dat niet, dan kun je een pak slaag verwachten. Van Roda kant was alles fair. In een vreemde stad met maar 27 man.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 03:59 schreef gers het volgende:
[..]
er zaten nog maar een man of 10 in de kroeg de rest zat al in het stadion
Nee, met z'n 30en tegen een mannetje of 10 dan vooruit, dat is netjes zeker?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:06 schreef RD4 het volgende:
[..]
waren er meer als 10 hoor, en als je netjes gevraagd word om de krukken, glazen en biljartkeus en je doet dat niet,
Dat viel blijkbaar wel mee.quote:dan kun je een pak slaag verwachten.
als je maar met 10 man in de kroeg zit klopt er iets niet in je organisatie, of hadden we even moeten bellen? op een hoopje liggen met wat fietsen vind je meevallen?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:46 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nee, met z'n 30en tegen een mannetje of 10 dan vooruit, dat is netjes zeker?![]()
[..]
Dat viel blijkbaar wel mee.
De rest was al naar het stadion.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:18 schreef RD4 het volgende:
[..]
als je maar met 10 man in de kroeg zit klopt er iets niet in je organisatie
Kun je dat bevestigen?quote:en op een hoopje liggen met wat fietsen vind je meevallen?
Tief jij nou eens een keer op.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:40 schreef _Mike_ het volgende:
RD4 is stoer.
Nashje heeft weer zijn rode vlag uitgehangen hoorquote:
niet dat ik ep beelden van heb, maar weet wat ik heb gezien, ik weet nog dat er een oranje kronan rond vloog. Maar gedane zaken nemen geen keer, tot de volgende keer!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:36 schreef Nashje het volgende:
[..]
De rest was al naar het stadion.
[..]
Kun je dat bevestigen?
Je bent inderdaad een bijzonder irritant baasjequote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:54 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Nashje heeft weer zijn rode vlag uitgehangen hoor
Waarom gaatie ineens praten dan?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:39 schreef Utca het volgende:
"Portret van een FC Utrecht-hooligan"
http://www.rtvutrecht.nl/dossiers/194394
Omdat hij onze buurman kan zijn. En die blijkt er dan toch een heel divers dubbelleven op na te houden, want hij is niet alleen reclasseringsambtenaar en Utrecht fan, daarbuiten vecht hij ook zo z´n porties uit met advocaten en vuilnismannen van uit pak ´m beet Den Haag of Twentequote:
Wat bezielt je echt....quote:
Om het geheel een beetje actueel te houden kan hij beter de kop van Jan Reker over die van Louis van Gaal laten tatoeëren...quote:
quote:Ajaxfan met dood bedreigd na kritiek op zijn club'
Voetbal is oorlog'
Bart Olmer
KOOG AAN DE ZAAN - Lucas Böke waagde het kritiek te hebben op zijn voetbalclub Ajax, na het dramatisch verlopen Amsterdam Tournament. In een boze, aangetekende brief eiste hij zijn entreegeld terug, want hij 'weigerde te betalen voor troep'. Nu wordt de boekhouder ernstig bedreigd door andere Ajaxsupporters. 'Vuile kankerlijer, je mag NOOIT meer in de ArenA komen', is nog de meeste keurige opmerking in zijn mailbox.
Andere dreigementen zijn té erg om hier te citeren. "Ik wist dat voetbal oorlog was, maar ik wijk niet voor terreur", zegt Böke, die de procedure doorzet om Ajax voor de rechter te slepen, wegens "wanprestatie en niet geleverde diensten".
Böke schrijft geschiedenis, mogelijk zelfs jurisprudentie, met zijn opmerkelijke eis aan Ajax dat hij zijn geld terug wil, omdat de voetbalploeg de aanwezigen trakteerde op een belabberde vertoning van een C-team. "Als je kaartjes koopt voor het Concertgebouworkest, en jij krijgt een optreden van de boerenkapel uit Tytsjerksteradiel, dan ren je toch woedend naar de kassa om je geld terug te eisen!", redeneert Böke.
Test
Elk jaar kijken Böke en zijn voetbalminnende dochter Gitta (19) er reikhalzend naar uit: het Amsterdam Tournament in de ArenA. Dit jaar waren de verwachtingen hooggespannen, omdat trainer Marco van Basten het toernooi wilde gebruiken als test om te zien waar Ajax internationaal staat. "Dus wij, als fans, gaan er dan vanuit dat de sterkst mogelijke opstelling zal spelen."
Maar nadat de ondernemer en zijn dochter zich op de tribune hadden genesteld - met kaartjes van 55 euro per persoon - werden ze omringd door boegeroep en morrende Ajaxfans. "Als ik had geweten dat Van Basten zijn C-elftal de weide in zou sturen, had ik dat geld er niet voor betaald."
In zijn klacht schrijft Böke: 'Juridisch gezien staat buiten kijf dat uw bedrijf een wanprestatie heeft geleverd. Als ik had geweten dat de tweede toernooidag zou worden gebruikt als oefenstage voor de 'Ajax-beloftes', zou ik nimmer kaarten hebben gekocht'.
Die brief is hem zuur komen te staan, want niet alleen zijn Hyves-pagina is volgekalkt met maar liefst vijfduizend (!) dreigementen, ook op de voicemail van zijn werkadres zijn ernstige dreigementen achtergelaten. En veelzeggende zwijgtelefoontjes...
Telefoon
Sinds zijn opmerkelijke actie explodeert op internet het aantal hits op zijn naam. Uit angst voor de haat van medesupporters neemt hij op kantoor zelfs alleen nog maar op met een stotterende "Hhha...lllooo...?"
Zich doodgeschrokken van de reacties heeft Böke melding gemaakt bij de politie Amsterdam en de politie Zaanstreek-Waterland van de dreigende taal aan zijn adres. Schriftelijk heeft Böke die melding nog eens toegelicht aan de politieregio's, als een soort 'levensverzekering': 'Ik wil benadrukken dat de kans groot is dat de heren supporters na een stevige slok besluiten een bezoekje te plegen aan mijn kantoor- of huisadres. Ik schrijf dit als bewijs dat ik voor deze ernstige dreiging heb gewaarschuwd... mocht er iets met mij gebeuren'.
Böke kreeg van de politie te horen dat hij zijn telefoonnummers maar moest wijzigen. "Daar pieker ik niet over. Mijn telefoonnummers staan op mijn briefpapier, visitekaartjes en zijn bij al mijn klanten bekend. Ik weiger voor deze terreur mijn zakelijke telefoonverkeer te wijzigen."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |