quote:Op vrijdag 20 juni 2008 22:07 schreef cattie het volgende:
Silke spreek ik ook uit als Sil-ke. Zielke klinkt een stuk minder. Ik zet hem in mijn lijstje, kijken wat ik er over een tijdje van vind.
Sil en Tijl gaan volgens mij vaak wel goed, Paul vind ik qua uitspraak erg lastig met mijn accent (Achterhoeks). Bij mij klinkt het als Poal.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 22:15 schreef bixister het volgende:
ja, precies, dat 'Poal'-effect ken ik ook uit het Twents vooral. en dat kun je daar ook bij Tijl verwachten, hetgeen iets als 'Tèèl' oplevert. (net als bij bijl). Sil gaat wel denk ik, maar in combinatie met die -ke kan 't ook 'Siwke' worden. naja ik stop met zeuren.oja nog 1 vraag, heb je ook al aan 't omgekeerde gedacht? Lis, Lies of (-je, -ke).
![]()
De hond van mn collega heet Jip, die associcatie leg ik dus met die naam. Op zich wel een leuke naam.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 22:03 schreef Smirre het volgende:
Ach, dit is het namentopic tenslotte: hier heten de containers gewoon containers.![]()
Ontopic: Ik vind Ot ook stoer. En ach, als kinderen willen schelden kun je van bijna alle namen iets lelijks maken. Ik heb bij jou een beetje een Annie MG Schmidt/Fiep Westendorp-gevoel...poppejans...Ot(je)... Het schiet me ineens te binnen: ik vind Jip ook leuk. Voor een meisje.
Zoals Elian (Alien) bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 00:38 schreef Leah het volgende:
En dat hij/zij zich misschien ook nog in internationale situaties voor moet stellen? Ofzo?
zo heet de zwager van mijn opa ook.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 09:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb een oom en tante en die heten Dick en Kockie.![]()
En vooral hij maat zijn Engelse naam erg waar.![]()
Hoe bedoel je golfje een streepje?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:04 schreef _evenstar_ het volgende:
Noemi moet met een golfje op de e
Nichtje van mij heet zo, had vroeger wel problemen met school dat ze er eerst altijd noe-mie zeiden.
Maar is dus no-we-mi
Allemaal niet mijn smaak (Fay(e) zou ik nog wel mooi vinden).quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:57 schreef 2h2h het volgende:
wat vinden jullie voor een meisje van:
Angie-Fay of Noëmi
en voor een jongen
Noëll of Joëll
zo heet het paard van een vriendin van mequote:Op zondag 22 juni 2008 00:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Over smaak valt te twisten.
Ik vind trouwens Mercedes ook een erg leuke naam
Hier vond met het raar die D voor Djulian in het begin, maar wat blijkt nu in Frankrijk kom je het rgeelamtig tegen en in sommige andere landen zijn er ook al hele grote Djulian's dus zo bijzonder is het niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 23:51 schreef Jore het volgende:
Tsja, daar valt weinig tegen in te brengen. Ik vind het jammer dat je een naam die al af is nog naar eigen inzicht gaat vervolmaken met extra letters.
Lievequote:Op zondag 22 juni 2008 08:58 schreef Jelief het volgende:
Anouk
Julia
Sarah
Sanna
????
Roep eens iets over de combi met Emma?
Sanna doet me zo denken aan dat omhoog gevallen grietje dat mee deed aan die zangwedstrijd waar Lisa Emy en Chelly bij gewonnen hebben.quote:Op zondag 22 juni 2008 10:36 schreef Jelief het volgende:
Rocka ik moest je post even 2 keer lezenDe dochter van een van onze predikanten heet Lieve,wel mooi!
Sanne staat zo hoog in de top zoveel.daarom dacht ik aan Sanna al wordt het wel een beetje jip en janneke met die eind-a's.
Bix, Vera is er ook al in de kerk, Merel vind ik mooi maar M houdt niet van bloemen en beestennamen, Maartje is mijn lief zusje, en ze vallen af omdat we niet nog een m als voornaam willen. L gaat niet icm met onze achternaam L de L. M vind Saar niet mooi maar Sarah wel daarom wordt het geen Sarah want dat is afgekort...
Aafke vindt ik lief en is ook een mooie volwassennaam.
pff gelukkig hebben we nog even, en als we een eerste naam hebben dan moet er nog een tweede achter
Sorry, ik had Emma & Lieve moeten schrijven. Past wel leuk bij elkaar maar L de L is idd minder.quote:Op zondag 22 juni 2008 10:36 schreef Jelief het volgende:
Rocka ik moest je post even 2 keer lezenDe dochter van een van onze predikanten heet Lieve,wel mooi!
sarah is afgekort? die snap ik niet.quote:Op zondag 22 juni 2008 10:36 schreef Jelief het volgende:Bix, Vera is er ook al in de kerk, Merel vind ik mooi maar M houdt niet van bloemen en beestennamen, Maartje is mijn lief zusje, en ze vallen af omdat we niet nog een m als voornaam willen. L gaat niet icm met onze achternaam L de L. M vind Saar niet mooi maar Sarah wel daarom wordt het geen Sarah want dat is afgekort...
Aafke vindt ik lief en is ook een mooie volwassennaam.
Sarah kun je afkorten naar Saar en aangezien L Saar niet mooi vind, denk ik danquote:
Jara is leukquote:Op zondag 22 juni 2008 12:09 schreef Webkim het volgende:
Zomaar wat snelle ingevingen:
Emma en
Jara
Hanne
Roos
Noortje
Ik zou wel willen, maar er moet een jaar tussen zitten na een keizersnee. Minimaal. Dus eh, sorry, even niet.quote:
daar moest ik ook aan denken iddquote:Op zondag 22 juni 2008 10:40 schreef Ynske het volgende:
[..]
Sanna doet me zo denken aan dat omhoog gevallen grietje dat mee deed aan die zangwedstrijd waar Lisa Emy en Chelly bij gewonnen hebben.
Ook vreemd hoe ze dat uitspraken als Zanna maar dr stond echt Sanna
Lisquote:Op maandag 23 juni 2008 01:30 schreef Smirre het volgende:
Hoewel 1 letter verschil, is de oorsprong toch totaal verschillend. Oliva -> Liv en Elizabeth -> Liz.
Klopt inderdaad, Liv, maar toch ook Lis, ziet er voor mij als moeder van een Liz uit als een schrijffout.
Of een slivs
quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:26 schreef Igraine het volgende:
Namen die of de één of de ander wel leuk vindt zijn:
Ryan, Jason, Colin, Deacon, Randall, Marshall....
quote:Op maandag 23 juni 2008 20:01 schreef lcicle het volgende:
[..]Goeie smaak
In ons (mijn) lijstje stonden verder nog:
Ilja
Yale
Connor (naar The Highlander. Het was nog even spannend of mijn man toch deze naam zou noemen op mijn vraag hoe hij ging heten, vlak na de geboorte))
Fender (die was het geworden, wanneer ik niet 'van der' zou hebben geheten)
Aran
Evan/Evin
Elmar
Achilles?!quote:AMSTERDAM - Martijn Krabbé is voor de vierde keer papa geworden. Zijn vrouw Amanda is zondag om 14.45 uur bevallen van een zoon.
Dat meldt RTL Boulevard maandag. Het nieuwste telgje van Martijn en Amanda luistert naar de naam Achilles.
De 40-jarige Krabbé en zijn vrouw hebben al drie kinderen: zoon Bickel (8) en dochters Michelle (3) en Jasmijn (2).
die gaat zich vast Chiel noemen als hij ouder isquote:Op maandag 23 juni 2008 22:59 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Achilles?!![]()
en dat in combinatie met het 'aparte' Bickel en dan 2 vrij standaard meisjesnamen.. ik vind het oprecht een beetje sneu voor Achilles
ik ook. de zwakke plek van de familie.quote:Op maandag 23 juni 2008 22:59 schreef jellyrose het volgende:
ik vind het oprecht een beetje sneu voor Achilles
wie weet konden ze de tweede niet vindenquote:Op maandag 23 juni 2008 23:22 schreef texelonia het volgende:
Achilles, dat vind ik ook wel sneu ja
Net als Bickel trouwens, want een bikkel is toch een stier met maar 1 bal?
Zijn huidige vrouw was zwanger van de eerste en liet hem weten dat het kind niet van hem was en het uit was. Ze zijn toen uit elkaar gegaan, zij gaf het kind een naam samen met haar nieuwe vriend, kind bleek wel van Martijn, ze kwamen weer bij elkaar en kregen samen daarna nog drie kinderen. Alle kinderen zijn dus van hem (voor zover wij weten danquote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:47 schreef texelonia het volgende:
Ik snap er niks van. Martijn Krabbe en zn vrouw hebben dus maar 1 kind samen? En de andere 3 zijn van de (ex?) vrouw van Martijn Krabbe en haar nieuwe vriend? Maar waarom staat er dan dat Martijn Krabbe voor de 4e keer vader is geworden? (Ik volg die dingen nooit zo goed...)
Ik wist even niet meer waar die associatie vandaan kwam. Even opgezochtquote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:08 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind het overigens best mooi, maar ik zou een naam hebben gekozen die niet de associatie oproept met 'zwakke plek', maar goed
Oh op die manierquote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zijn huidige vrouw was zwanger van de eerste en liet hem weten dat het kind niet van hem was en het uit was. Ze zijn toen uit elkaar gegaan, zij gaf het kind een naam samen met haar nieuwe vriend, kind bleek wel van Martijn, ze kwamen weer bij elkaar en kregen samen daarna nog drie kinderen. Alle kinderen zijn dus van hem (voor zover wij weten dan), maar de eerste naam is in elk geval zeker niet door hem meebedacht.
toevoeging: dat was ook de enige manier waarop hij gedood kon worden, want z'n hiel was de enige plek op z'n lichaam waar hij kwetsbaar was. (inderdaad omdat z'n moeder 'm op die plek vasthad bij het onderdompelen in het water van de Styx.)quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:09 schreef lily het volgende:
[..]
Ik wist even niet meer waar die associatie vandaan kwam. Even opgezocht
wikipedia:
Achilles was de dapperste, schoonste en verhevenste van alle Griekse heroën. Hij overleed aan een schot in een pees in zijn voet. Vandaar de naam achillespees.
nou ja, achilles-hiel wordt in overdrachtelijke zin vaak gebruikt om iemands zwakke plek aan te duiden. vandaar dat deze naam een wat negatieve associatie bij mij oproept en ik 'm niet gauw zou gebruiken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:57 schreef Sugar het volgende:
Ik vind helemaal niet zoveel mis met Achilles.Vind het geen mooie naam, maar ook niet hilarisch ofzo. Het is toch gewoon een naam?
Waarom doe je het danquote:Op woensdag 25 juni 2008 15:20 schreef oh-oh het volgende:
Medea vind ik ook zo mooi maar dat heeft zo;n negatieve associatie, dat kan echt niet eigenlijk he?
Ik vind Achilles buiten de algemene associatie bij die naam die negatief is een hele rare naam in het rijtje, het past gewoon totaal niet bij de andere namen en dat vind ik wel jammer.
Neefje van mij heet Archimedes, echt way over the top vind ik, en ze noemen hem ook vol uit zo, wij zeggen Medes en dat wordt oogluikend toegelaten maar ze hoorden het liever niet geloof ik.
Ik zie dit nu pas. Ze staat erbij hoor!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:12 schreef Popples het volgende:
[..]
zo heet de zwager van mijn opa ook.
mag Annika ook in het lijstje hier boven aangezien haar grote zus er ook tussen staat?
Dat vind ik een heel mooie combinatie! Simon zou bij ons ook een serieuze kans hebben gemaakt, ware het niet dat de stiefzoon van mijn zus al zo heet. Zijn zusje heet trouwens Sofie, op zijn Deens uitgesproken als Soofie-je, klemtoon op fiequote:Op zondag 29 juni 2008 14:07 schreef PM-girl het volgende:
Ook liep er een Simon, met zusje Emma. Grappig om te horen wat voor een broertjes/zusjesnaam erbij gekozen wordt!
Omdat je een lief neefje hebt ik neem tenminste aan dat hij nog lief en klein is en je hem met een iets kleinere naam wilt toespreken. Ik heb er niet zoveel moeite mee als mijn zus mijn kinderen andere namen toedicht dan ik bedacht heb. Het is mijn zus tenslotte en haar neefje en nichtje. Meestal verbastert ze wat, maar al zou ze miepje en klaasje zeggen, dan nog: het gaat om de toon waarop. Trouwens, du moment laten mijn kinderen zich niet verbasteren: hey, ze zijn wel 3, heh?quote:
Ja, er zijn mensen die daar moeite mee hebben. Onder het mom van: we hebben hem tenslotte niet voor niks x genoemd. Als ouder dat laten weten probeer ik me daar toch echt wel aan te houden, al zit het verbasteren en verkleinen er bij mij ook wel een beetje in door de huisdieren die ik zelden met hun correcte naam aanspreekquote:Op zondag 29 juni 2008 20:47 schreef Smirre het volgende:
Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die daar wel veel moeite mee hebben en waarom dan.
Mag Maja (Maartje Janna Delia) er ook bij? thnx!quote:Op zondag 29 juni 2008 20:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zie dit nu pas. Ze staat erbij hoor!
Mijn ouders (en ikzelf ook) hadden daar ook echt wel moeite mee.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:47 schreef Smirre het volgende:
[..]
Omdat je een lief neefje hebt ik neem tenminste aan dat hij nog lief en klein is en je hem met een iets kleinere naam wilt toespreken. Ik heb er niet zoveel moeite mee als mijn zus mijn kinderen andere namen toedicht dan ik bedacht heb. Het is mijn zus tenslotte en haar neefje en nichtje. Meestal verbastert ze wat, maar al zou ze miepje en klaasje zeggen, dan nog: het gaat om de toon waarop. Trouwens, du moment laten mijn kinderen zich niet verbasteren: hey, ze zijn wel 3, heh?
Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die daar wel veel moeite mee hebben en waarom dan.
Juist bij zo'n naam snap ik het wel eigenlijk, als je het toestaat weet binnen no time niemand meer hoe hij voluit heet, dat risico is met 'boeffie' wat kleinerquote:Op zondag 29 juni 2008 23:53 schreef bixister het volgende:
tsja, toch vind ik 't ook wel wat star van ouders om geen varianten toe te staan. zo kreeg een collega van me een zoontje: maximiliaan. dat mocht ab-so-luut geen max worden, dus moest iedereen 't verplicht altijd voluit uitspreken.
Nou, ehm, de bedoeling van een naam is toch dat je iemand ermee aanduidt? Vrij logisch toch dat je als ouders wil dat je kind ook aangeduid wordt met de naam die je gegeven hebt? Ik vind het totaal niet logisch om het alleen binnen je eigen gezin vol te houden. En binnen no time is iedereen er echt wel aan gewend én reageert het kind ook niet op de afkorting. Juist een afkorting als Max krijg je er echt nooit meer uit, aangezien de afkorting een gewonere naam is dan de volledige. Ik zou het in dat geval precies zo doenquote:Op maandag 30 juni 2008 00:10 schreef bixister het volgende:
je kunt 't toch zelf voluit volhouden zonder dat je anderen er expliciet toe verplicht?
Omdat ik geen zin heb om heel de dag Archimedes te roepen en ik vind dat ze daar best een beetje rekening mee hadden kunnen houden bij het kiezen van de naam hoor.quote:
Dus andere ouders moeten rekening houden met andere mensen als ze hun kind een naam geven?quote:Op maandag 30 juni 2008 12:03 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Omdat ik geen zin heb om heel de dag Archimedes te roepen en ik vind dat ze daar best een beetje rekening mee hadden kunnen houden bij het kiezen van de naam hoor.
Nee tuurlijk niet maar wel met de bruikbaarheid van de naam, niemand noemt hem vol uit hoor.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus andere ouders moeten rekening houden met andere mensen als ze hun kind een naam geven?
Dat vind ik nou weer over the top.
Ik ben het op zich wel met je eens dat het niet zo'n fijne (of goed gekozen) naam is en ik zou hem ook niet kiezen, maar uiteraard hoeven ouders geen rekening te houden met wat anderen vinden als ze een naam kiezen.
Oh, dus dat moet ook nog op het lijstje met vereisten? *Nagaan of oom en tante wel zin hebben Archimedes te roepen*quote:Op maandag 30 juni 2008 12:03 schreef oh-oh het volgende:
Omdat ik geen zin heb om heel de dag Archimedes te roepen en ik vind dat ze daar best een beetje rekening mee hadden kunnen houden bij het kiezen van de naam hoor.
Inderdaadquote:Op maandag 30 juni 2008 12:32 schreef cattie het volgende:
Ik vind het zo intiem om mensen hun naam af te korten.
Ja, dat maakt het er niet makkelijker op danquote:Op maandag 30 juni 2008 13:57 schreef snoopy het volgende:
Zo heb ik een neefje Samuel. Eerst moesten we hem bij zijn volle naam noemen, na een tijdje moesten we Sam zeggen en nu is het weer Samuel
Dat heb ik zelfs vaak al met users op het forumquote:Op maandag 30 juni 2008 13:32 schreef Koosje het volgende:
[..]
Inderdaad
Ik ken bijvoorbeeld een Sandra, maar iedereen noemt haar 'San'. Toch voelt het voor mij niet goed om haar ook zo te noemen, want wie ben ik nu om haar naam te veranderen? Daarvoor ken ik haar niet goed genoeg(Ook al zou ze het zelf niet erg vinden.)
Fausto Coppiquote:Op maandag 30 juni 2008 20:31 schreef oh-oh het volgende:
Ik las vandaag in papieren de naam Fausto....
quote:Op maandag 30 juni 2008 11:46 schreef Stiemie het volgende:
We dachten dat Linde niet echt af te korten was maar mijn moeder maakt er Lindje van en dat klinkt eigenlijk best lief![]()
ik zag ergens dat 't 'officieel' eigenlijk alleen een jongensnaam is.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:19 schreef Brighteyes het volgende:
Ingmar is idd best ok Bix! Gaat in het achterhoofd.
Als Bianco Witjes gaat googlen dan komt ze ook hierquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:43 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb trouwens een collega die Bianco Witjes heet
De meisjesnaam staat nog steeds vast hoor, dat weet je toch.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:28 schreef bixister het volgende:
[..]
ik zag ergens dat 't 'officieel' eigenlijk alleen een jongensnaam is.
ik ken trouwens ook een Inga, dat is misschien een mooie meisjesvariant?
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:16 schreef Brighteyes het volgende:
De meisjesnaam staat nog steeds vast hoor, dat weet je toch.
Het ging alleen om een jongensnaam.
hahaquote:
quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:47 schreef cattie het volgende:
zoals Arse, Aai, Fake en Ork.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:02 schreef LadyS het volgende:
Slettina, Lubbertje en Baardhout
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
proest.. hoe kom je bij wc-reiniger dan ?? de officiele naam voor JJ zou overigens Johan Junior zijn, dus gewoon Johan, maar hier thuis dus JJ.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:34 schreef E.T. het volgende:
sorry, maar bij LoAnne moet ik aan wc-reiniger denken(en namen bestaande uit twee medeklinkers vind ik sowieso vreselijk)
noem 'm dan gewoon Johan ofzo.. Ik vind zulke afkortingen echt vreselijk. (al krijg ik bij 'junior' namen sowieso al moordneigingen.. geef dat kind lekker z'n eigen identiteit)quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:38 schreef DJMO het volgende:
[..]
proest.. hoe kom je bij wc-reiniger dan ?? de officiele naam voor JJ zou overigens Johan Junior zijn, dus gewoon Johan, maar hier thuis dus JJ.
Omdat je het zelf vraagt... ik zou nooit JJ als naam geven, noem hem dan Jasper Jeroen of Jantje Junior en dan roepnaam JJ, heeft ie altijd nog een fatsoenlijke naam om op terug te vallen. En waarom ga je je kind vernoemen naar andermans tweeling?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:09 schreef DJMO het volgende:
ik wil voor mijn kind aparte namen, nou had ik voor een jongen JJ in gedachten, (de laatste j staat uiteraard voor junior) en voor een meisje LoAnne (hoe ik er toe kom: er woont hier in de buurt een tweeling die lotte en anna heten, dus een samentrekking van die namen). wat vinden jullie van die namen??
die is ook heel leukquote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Het duurde even voor mijn post erdoor kwam, DJMO, vandaar dat ik je laatste post nog niet gelezen had. Als je Anna en Lotte als inspiratie wil gebruiken, vind ik Anne-Lotte leuker
ja uitgesproken als jo-annequote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:00 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik neem als Jo-Anne uitgesproken Yns?!
Ik ken die naam ook met de uitspraak: Jo-Enn (Engels)
Nou moequote:Op maandag 7 juli 2008 21:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ken een meisje dat mercedes heet en ze is geeneens een kamper
quote:Op maandag 7 juli 2008 21:47 schreef snoopy het volgende:
[..]
Nou moedat is een van mijn voornamen. Best mooi, al zeg ik het zelf
Niclasquote:Op maandag 7 juli 2008 21:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
Het doet mij teveel denken aan de auto's
Echt een kampernaam vind ik t niet eigenlijk...
Heb net op die site van Cattie gekeken en ik heb ouders en schoonouders waar gewoon neit naar te vernoemen valtAls ik dat zou willen
Nou ja bij mijn vaders naam zag ik wel een leuke naam staan: Kalle, maar in combinatie met mijn vriends achternaam... (Kalle K)
En mijn vadersofficiele naam is Klaas en mijn schoonvaders 2e naam is Nicolaas, dus daar kan je ook wel wat mee doen. Maar goed voorlopig nog geen kinderen
De auto is vernoemd naar een meisjequote:Op maandag 7 juli 2008 21:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
Het doet mij teveel denken aan de auto's
Ik ben benieuwd!quote:Op maandag 7 juli 2008 22:37 schreef Igraine het volgende:
Nu we weten dat het een meisje wordt, zijn we er geloof ik al uit qua naam. Ik so wie so en manlief ook wel geloof ik.
De eerste en de tweede naam hebben we nu. Ik ben benieuwd of we tot het einde hier bij blijven.
Je spreekt het uit als Mai-run, op z'n engels dus. Veel mensen zeggen Mie-ron, maar da's dus niet goedquote:Op dinsdag 8 juli 2008 00:02 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd!
Hoe spreek je Myhron eigenlijk uit? Dat is toch een niet veel voorkomende naam hier
Ik heb een buurmeisje die zo heet.quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:46 schreef Brighteyes het volgende:
Doen jullie ook aan namenraden als je van mensen hoort dat ze zwanger zijn? Gisteren hadden we het over F. zijn oude buren en we waren het er over eens dat dat typische 'Destuhnie' mensen zijn.We doen ook altijd gelijk een gokje over het kaartje met een beertje in dit geval.
![]()
.
Ja dat doe ik ookquote:Op woensdag 9 juli 2008 20:46 schreef Brighteyes het volgende:
Doen jullie ook aan namenraden als je van mensen hoort dat ze zwanger zijn? Gisteren hadden we het over F. zijn oude buren en we waren het er over eens dat dat typische 'Destuhnie' mensen zijn.We doen ook altijd gelijk een gokje over het kaartje met een beertje in dit geval.
![]()
.
Tyco vind ik ook niksquote:Op woensdag 9 juli 2008 20:45 schreef Igraine het volgende:
Jayden staat zelfs in de top 10 van namen geloof ik.
Ik heb twee buurjongetjes die zo heten, de een Jayden, de ander Delano (maar dan met een andere schrijfwijze)
Tyco vind ik nou ook niet echt een leuke naam eerlijk gezegd.
Oh, dat valt bij degene die ik ken wel mee hoor. Het zijn allebei gewone, leuke mensen, geen 'kampervolk' zeg maar. En het jongetje zelf is een heel leuk blond mannetje.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:43 schreef Koosje het volgende:
Ik doe het meestal andersom.. Als ik een naam hoor probeer ik me een voorstelling te maken van de ouders. Bij 'Dylano' heb ik het altijd goed. Type donkere uitgroei met gouden oorringen maat wieldop.
Jeetje mijn dochter heet Charity ben ik nu ook meteen van dat soort mensen.... hoezo vooroordelen en in hokjes plaatsen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ja dat doe ik ook![]()
Maar dat kan soms nog best anders uitpakken haha. Toevallig vandaag nog.
Een vriendin van mijn moeder wordt oma. En die dochter is zo'n type als de oude buren van F. Vandaag verklapte de toekomstige oma de toekomstige naam van haar kleindochter.
En dat viel echt 100% mee. Helemaal niet zo'n naam als we verwacht hadden haha.
Ik ben niet zo van het hokje plaatsen... Maar ik ben wel nieuwsgierig waarom iemand zijn kind een bepaalde naam geeft. Zit er een gedachte achter 'Charity' (het betekent immers liefdadigheid)?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:33 schreef 2h2h het volgende:
[..]
Jeetje mijn dochter heet Charity ben ik nu ook meteen van dat soort mensen.... hoezo vooroordelen en in hokjes plaatsen.
Op mijn lijstje stond ook Delano maar ik ben geen kamper heb geen goude oorbellen of wat dan ook.
Oeh! Valsquote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:45 schreef Koosje het volgende:
Niet álle mensen met gouden oorbellen, enorme naam-ketting of een labret wonen op een kamp.
Maar wel een naamketting, over je coltrui.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:33 schreef 2h2h het volgende:
[..]
Jeetje mijn dochter heet Charity ben ik nu ook meteen van dat soort mensen.... hoezo vooroordelen en in hokjes plaatsen.
Op mijn lijstje stond ook Delano maar ik ben geen kamper heb geen goude oorbellen of wat dan ook.
Viev, ik moest om je lachenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 18:11 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar wel een naamketting, over je coltrui.
Maar dat geeft toch niks, niks mis met kampers hoor, imo. Ze zijn iig wel loyaal.
Dat is om het te verdoezelenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 18:24 schreef Vivi het volgende:
[..]
Daar kijk je dan behoorlijk chagrijnig bij
. ik kies een naam omdat ik hem mooi vind en ik vind het mooi om een naam te kiezen die niet in de top 20 staat, die je weinig hoort en liefst engels omdat ik daar nu eenmaal van hou.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 18:11 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar wel een naamketting, over je coltrui.
Maar dat geeft toch niks, niks mis met kampers hoor, imo. Ze zijn iig wel loyaal.
Oh, nou het leek er erg opquote:Op vrijdag 11 juli 2008 18:48 schreef 2h2h het volgende:
[quote]Op vrijdag 11 juli 2008 18:45 schreef 2h2h het volgende:
[..]
Het is geen naam ketting heb ik toch een vreemde naam hoor en hij is niet eens goud.....
Misschien beter kijken voor je een oordeel over iemand maakt
Ja, in dat onderzoek stond ook dat meisjesnamen die met een -a eindigen vooral in de sociaal lagere klassen voorkomen... Zou het helpen dat Isa's volledige naam Isabel is?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:37 schreef cattie het volgende:
Ik heb laatst trouwens nog een onderzoek gelezen dat de verschillende sociale klassen allemaal hun eigen "groep" namen hebben. Je voornaam zegt dus best wel wat over uit welk milieu je afkomstig bent. Natuurlijk is het niet zo dat ieder kind met een bepaalde naam uit een bepaalt milieu komt, maar in de grote lijnen klopt het wel. Ook is de streek bepalend voor het type naam en het geloof.
Met de meisjesnaam lukt het bij ons wel, we hebben nu 2 echte goede kanshebbers.Bij het zoeken van een jongensnaam schiet het minder op.
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja, in dat onderzoek stond ook dat meisjesnamen die met een -a eindigen vooral in de sociaal lagere klassen voorkomen... Zou het helpen dat Isa's volledige naam Isabel is?
Het is geen naam maar een merk .quote:
De betekenis van de naam Damian is niks geks hoor. En die van Nathan ook niet. Beide namen zijn niet mijn smaak, maar het is niet dat het iets raars of slechts betekent.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 18:45 schreef 2h2h het volgende:
[..]
. ik kies een naam omdat ik hem mooi vind en ik vind het mooi om een naam te kiezen die niet in de top 20 staat, die je weinig hoort en liefst engels omdat ik daar nu eenmaal van hou.
Charity tjah ik vind de betekenis liefdadigheid mooi voor een naam beter dan Damian of Nathan etc.
http://www.ouders.nl/mdiv2006-voornamen.htmquote:Waar ouders wonen en wat ze verdienen, is van invloed op hoe ze hun kinderen noemen. Zo komen Franse namen (vanouds de voertaal van de elite) onder de hoogste inkomens een stuk vaker voor. Dochters heten bijvoorbeeld Florine, Emilie, Anne-Sophie of Cato. Bij jongens grijpen rijkaards terug op historisch aandoende namen als Olivier, Philip, Justus en Quirijn.
Lagere inkomens houden ook van buitenlandse namen, maar dan van Engelse en Amerikaanse. Meisjes heten Samantha, Sharon en Melissa, jongens Ricardo, Danny of Wesley.
Afwijkende spelling
Ook de spelling verschilt. Stefany woont in een armere buurt dan Stéphanie, wat volgens onderzoeker Bloothooft komt doordat ouders met een lager inkomen vaker voor een afwijkende spelling kiezen. Je ziet dat ook bij Kaily in plaats van Kayleigh en bij Micheal in plaats van Michiel.
Ook opvallend: bij hogere inkomens eindigt een meisjesnaam eerder op -E (Anne), -IJN (Annemijn) of -TJE (Claartje). Bij de lagere inkomens heerst een voorkeur voor -A (Anoushka) of -IA (Alycia).
ik heb ook nooit gehad over kampers. Maar merk in mijn omgeving dat een bepaald soort mensen hun kinderen een bepaald soort namen geeft.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:33 schreef 2h2h het volgende:
[..]
Wij hebben nu ook een leuke jongensnaam!quote:Een Antwerps ouderpaar heeft al zijn zestien kinderen een naam gegeven die op een y eindigt. Maandag is het zestiende kind geboren, dat de naam Lovely kreeg.
Het oudste kind heet Wendy (23). Ze is gevolgd door Cindy, Jimmy, Brendy, Sonny, Sandy, Purdy, Chardy, Yorry, Yony, Britney, Yenty, Ruaby, Xanty, Pearly en sinds maandag dus Lovely.
ik ken een domenico (als ik het goed schrijf hoor) lijkt daar wel wat op en die wilde ik graag als jongensnaam .. vriendlief dus niet omdat ik a) vroeger verliefd ben geweest op die domenico, (was een wederzijdse vriend op onze 16e jaar) en b) achteraf is gebleken dat die knul dus zo gay is als ik weet niet wat.. (nu heb ik geen hekel aan of last van homo's, maar om mijn kind dan een voor ons beladen naam te geven, daar zie ik toch maar van afquote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:43 schreef Koosje het volgende:
Een merk-naam inderdaadVan Domenico Dolce en Stefano Gabbana om precies te zijn.
Dominique vind ik trouwens een mooie naam. Ik ken een vrouwelijke, maar een mannelijke Dominique zou ik ook interessant vinden.
Stefano past wel bij Delano trouwens.
Vind ik ook mooiquote:Op woensdag 23 juli 2008 20:51 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik herken dat Vief, er komt hier voor bijna 90% zekerheid geen 3e kind maar mocht ik ooit nog een zoon krijgen dan vind ik de naam Gavin erg mooi.
Heb ik ook Vief, de jongensnaam voor de tweede die hier zeer waarschijnlijk niet zal komen, staat eigenlijk vast... En soms zit ik wel eens te bedenken welke meisjesnamen bij Isa zouden passen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:45 schreef Vivi het volgende:
Ik heb de naam voor mijn tweede zoon al bedacht. En dat terwijl er hoogstwaarschijnlijk geen tweede komt.
dubbel jummmmquote:
Ga je "junior" echt als naam opgeven bij de burgerlijke stand, of ga je het gewoon als toevoeging gebruiken in het dagelijks leven?quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:31 schreef DJMO het volgende:
mjah saai niet echt faja, maar mijn partner heet johan, dus de kleine gaat johan junior heten.. lekker ouderwets![]()
(roepnaam is overigens dan JJ )
Wij hebben Nika uit de film Hitman, dat is niet zo'n romantisch verhaal.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:56 schreef Vivi het volgende:
[..]
"Mijn" naam is ook gebaseerd op een roman-figuur, net als de naam van Dean.
Die ik naar Dean Moriarty uit "On the Road" heb "vernoemd".
eik nog niet over nagedachtquote:Op donderdag 24 juli 2008 15:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ga je "junior" echt als naam opgeven bij de burgerlijke stand, of ga je het gewoon als toevoeging gebruiken in het dagelijks leven?
Djee Djeequote:Op donderdag 24 juli 2008 15:45 schreef Sjeen het volgende:
Hoe ga je JJ uitspreken? Als DjzeeDjzee of JeeJee?
quote:
MIjn halve familie heeft een naam die is afgeleid van de naam Johannes. Mijn opa zijn volledige naam. Hij werd dan wel Hannes genoemd en zou heet ook mijn jongste oom, naar zijn vader. En mijn jongste oom heeft zijn oudste zoon weer vernoemd naar zijn vader en hem zelf maar de roepnaam was Hans. Mijn neefje wordt binnenkort vader en die vernoemt zijn zoon naar zijn opa (dus kind heeft zelfde naam als overgrootvader) Jan. Het is dat wij een gemixed stel zijn en ik het raar vind om een gekleurd kind met een oerhollandse naam op te zadelen maar anders had ik serieus overwogen om mijn zoon naar zijn grootvader te vernoemen of zelfs overgrootvader.quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:31 schreef DJMO het volgende:
mjah saai niet echt faja, maar mijn partner heet johan, dus de kleine gaat johan junior heten.. lekker ouderwets![]()
(roepnaam is overigens dan JJ )
Was ik niet blij mee geweest neequote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:46 schreef Troel het volgende:
Het zou ook wat zijn geweest als ze jou Wilhelmus hadden genoemd
bronquote:Nieuwe naam voor Talula Does The Hula From Hawaii
WELLINGTON- Een 9-jarig meisje uit Nieuw-Zeeland heeft met behulp van de rechter haar naam laten veranderen. Het kind heette Talula Does The Hula From Hawaii en schaamde zich hier zo voor, dat ze zichzelf 'K' noemde. Haar nieuwe naam is niet bekendgemaakt.
Om de naamsverandering mogelijk te maken plaatste de rechter het meisje tijdelijk onder voogdij van de rechtbank. In de schriftelijke toelichting op zijn besluit haalt de rechter uit naar ouders die hun kinderen rare namen geven en hun kinderen daarmee een sociale handicap bezorgen. Vaak worden bizarre namen geweigerd, maar dat gebeurt niet altijd. Er lopen in Nieuw-Zeeland kinderen rond die Number 16 Bus Shelter en Violence heten. Als voorbeelden van geweigerde namen noemt de rechter Fish and Chips, Keenan Got Lucy en Sex Fruit.
De zaak van het 9-jarige meisje speelde al in februari, maar kwam pas donderdag in de openbaarheid. (AP)
Yup, hier wordt het ook een naam met een a op het eind...quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:48 schreef cattie het volgende:
[..]
Vast wel!
![]()
Hmmm, wij hebben ook een meisjesnaam met een a op het eind in gedachten...
Dat is waar. Maar ik heb er een naar gevoel bij, het is wel "het" symbool van nazisme. Dat kan aan mij liggen hoor. Ik zou ook nooit als voorletters IRA of ETA geven.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:03 schreef Igraine het volgende:
Terwijl een swastika op zich geen negatieve betekenis heeft. Dat is alleen de associatie die wij er mee hebben sinds WOII. Maar voor bijvoorbeeld een hindoestaans meisje zou het met de beste bedoelingen kunnen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |