quote:Op vrijdag 20 juni 2008 22:07 schreef cattie het volgende:
Silke spreek ik ook uit als Sil-ke. Zielke klinkt een stuk minder. Ik zet hem in mijn lijstje, kijken wat ik er over een tijdje van vind.
Sil en Tijl gaan volgens mij vaak wel goed, Paul vind ik qua uitspraak erg lastig met mijn accent (Achterhoeks). Bij mij klinkt het als Poal.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 22:15 schreef bixister het volgende:
ja, precies, dat 'Poal'-effect ken ik ook uit het Twents vooral. en dat kun je daar ook bij Tijl verwachten, hetgeen iets als 'Tèèl' oplevert. (net als bij bijl). Sil gaat wel denk ik, maar in combinatie met die -ke kan 't ook 'Siwke' worden. naja ik stop met zeuren.oja nog 1 vraag, heb je ook al aan 't omgekeerde gedacht? Lis, Lies of (-je, -ke).
![]()
De hond van mn collega heet Jip, die associcatie leg ik dus met die naam. Op zich wel een leuke naam.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 22:03 schreef Smirre het volgende:
Ach, dit is het namentopic tenslotte: hier heten de containers gewoon containers.![]()
Ontopic: Ik vind Ot ook stoer. En ach, als kinderen willen schelden kun je van bijna alle namen iets lelijks maken. Ik heb bij jou een beetje een Annie MG Schmidt/Fiep Westendorp-gevoel...poppejans...Ot(je)... Het schiet me ineens te binnen: ik vind Jip ook leuk. Voor een meisje.
Zoals Elian (Alien) bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 00:38 schreef Leah het volgende:
En dat hij/zij zich misschien ook nog in internationale situaties voor moet stellen? Ofzo?
zo heet de zwager van mijn opa ook.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 09:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb een oom en tante en die heten Dick en Kockie.![]()
En vooral hij maat zijn Engelse naam erg waar.![]()
Hoe bedoel je golfje een streepje?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:04 schreef _evenstar_ het volgende:
Noemi moet met een golfje op de e
Nichtje van mij heet zo, had vroeger wel problemen met school dat ze er eerst altijd noe-mie zeiden.
Maar is dus no-we-mi
Allemaal niet mijn smaak (Fay(e) zou ik nog wel mooi vinden).quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:57 schreef 2h2h het volgende:
wat vinden jullie voor een meisje van:
Angie-Fay of Noëmi
en voor een jongen
Noëll of Joëll
zo heet het paard van een vriendin van mequote:Op zondag 22 juni 2008 00:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Over smaak valt te twisten.
Ik vind trouwens Mercedes ook een erg leuke naam
Hier vond met het raar die D voor Djulian in het begin, maar wat blijkt nu in Frankrijk kom je het rgeelamtig tegen en in sommige andere landen zijn er ook al hele grote Djulian's dus zo bijzonder is het niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 23:51 schreef Jore het volgende:
Tsja, daar valt weinig tegen in te brengen. Ik vind het jammer dat je een naam die al af is nog naar eigen inzicht gaat vervolmaken met extra letters.
Lievequote:Op zondag 22 juni 2008 08:58 schreef Jelief het volgende:
Anouk
Julia
Sarah
Sanna
????
Roep eens iets over de combi met Emma?
Sanna doet me zo denken aan dat omhoog gevallen grietje dat mee deed aan die zangwedstrijd waar Lisa Emy en Chelly bij gewonnen hebben.quote:Op zondag 22 juni 2008 10:36 schreef Jelief het volgende:
Rocka ik moest je post even 2 keer lezenDe dochter van een van onze predikanten heet Lieve,wel mooi!
Sanne staat zo hoog in de top zoveel.daarom dacht ik aan Sanna al wordt het wel een beetje jip en janneke met die eind-a's.
Bix, Vera is er ook al in de kerk, Merel vind ik mooi maar M houdt niet van bloemen en beestennamen, Maartje is mijn lief zusje, en ze vallen af omdat we niet nog een m als voornaam willen. L gaat niet icm met onze achternaam L de L. M vind Saar niet mooi maar Sarah wel daarom wordt het geen Sarah want dat is afgekort...
Aafke vindt ik lief en is ook een mooie volwassennaam.
pff gelukkig hebben we nog even, en als we een eerste naam hebben dan moet er nog een tweede achter
Sorry, ik had Emma & Lieve moeten schrijven. Past wel leuk bij elkaar maar L de L is idd minder.quote:Op zondag 22 juni 2008 10:36 schreef Jelief het volgende:
Rocka ik moest je post even 2 keer lezenDe dochter van een van onze predikanten heet Lieve,wel mooi!
sarah is afgekort? die snap ik niet.quote:Op zondag 22 juni 2008 10:36 schreef Jelief het volgende:Bix, Vera is er ook al in de kerk, Merel vind ik mooi maar M houdt niet van bloemen en beestennamen, Maartje is mijn lief zusje, en ze vallen af omdat we niet nog een m als voornaam willen. L gaat niet icm met onze achternaam L de L. M vind Saar niet mooi maar Sarah wel daarom wordt het geen Sarah want dat is afgekort...
Aafke vindt ik lief en is ook een mooie volwassennaam.
Sarah kun je afkorten naar Saar en aangezien L Saar niet mooi vind, denk ik danquote:
Jara is leukquote:Op zondag 22 juni 2008 12:09 schreef Webkim het volgende:
Zomaar wat snelle ingevingen:
Emma en
Jara
Hanne
Roos
Noortje
Ik zou wel willen, maar er moet een jaar tussen zitten na een keizersnee. Minimaal. Dus eh, sorry, even niet.quote:
daar moest ik ook aan denken iddquote:Op zondag 22 juni 2008 10:40 schreef Ynske het volgende:
[..]
Sanna doet me zo denken aan dat omhoog gevallen grietje dat mee deed aan die zangwedstrijd waar Lisa Emy en Chelly bij gewonnen hebben.
Ook vreemd hoe ze dat uitspraken als Zanna maar dr stond echt Sanna
Lisquote:Op maandag 23 juni 2008 01:30 schreef Smirre het volgende:
Hoewel 1 letter verschil, is de oorsprong toch totaal verschillend. Oliva -> Liv en Elizabeth -> Liz.
Klopt inderdaad, Liv, maar toch ook Lis, ziet er voor mij als moeder van een Liz uit als een schrijffout.
Of een slivs
quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:26 schreef Igraine het volgende:
Namen die of de één of de ander wel leuk vindt zijn:
Ryan, Jason, Colin, Deacon, Randall, Marshall....
quote:Op maandag 23 juni 2008 20:01 schreef lcicle het volgende:
[..]Goeie smaak
In ons (mijn) lijstje stonden verder nog:
Ilja
Yale
Connor (naar The Highlander. Het was nog even spannend of mijn man toch deze naam zou noemen op mijn vraag hoe hij ging heten, vlak na de geboorte))
Fender (die was het geworden, wanneer ik niet 'van der' zou hebben geheten)
Aran
Evan/Evin
Elmar
Achilles?!quote:AMSTERDAM - Martijn Krabbé is voor de vierde keer papa geworden. Zijn vrouw Amanda is zondag om 14.45 uur bevallen van een zoon.
Dat meldt RTL Boulevard maandag. Het nieuwste telgje van Martijn en Amanda luistert naar de naam Achilles.
De 40-jarige Krabbé en zijn vrouw hebben al drie kinderen: zoon Bickel (8) en dochters Michelle (3) en Jasmijn (2).
die gaat zich vast Chiel noemen als hij ouder isquote:Op maandag 23 juni 2008 22:59 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Achilles?!![]()
en dat in combinatie met het 'aparte' Bickel en dan 2 vrij standaard meisjesnamen.. ik vind het oprecht een beetje sneu voor Achilles
ik ook. de zwakke plek van de familie.quote:Op maandag 23 juni 2008 22:59 schreef jellyrose het volgende:
ik vind het oprecht een beetje sneu voor Achilles
wie weet konden ze de tweede niet vindenquote:Op maandag 23 juni 2008 23:22 schreef texelonia het volgende:
Achilles, dat vind ik ook wel sneu ja
Net als Bickel trouwens, want een bikkel is toch een stier met maar 1 bal?
Zijn huidige vrouw was zwanger van de eerste en liet hem weten dat het kind niet van hem was en het uit was. Ze zijn toen uit elkaar gegaan, zij gaf het kind een naam samen met haar nieuwe vriend, kind bleek wel van Martijn, ze kwamen weer bij elkaar en kregen samen daarna nog drie kinderen. Alle kinderen zijn dus van hem (voor zover wij weten danquote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:47 schreef texelonia het volgende:
Ik snap er niks van. Martijn Krabbe en zn vrouw hebben dus maar 1 kind samen? En de andere 3 zijn van de (ex?) vrouw van Martijn Krabbe en haar nieuwe vriend? Maar waarom staat er dan dat Martijn Krabbe voor de 4e keer vader is geworden? (Ik volg die dingen nooit zo goed...)
Ik wist even niet meer waar die associatie vandaan kwam. Even opgezochtquote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:08 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind het overigens best mooi, maar ik zou een naam hebben gekozen die niet de associatie oproept met 'zwakke plek', maar goed
Oh op die manierquote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zijn huidige vrouw was zwanger van de eerste en liet hem weten dat het kind niet van hem was en het uit was. Ze zijn toen uit elkaar gegaan, zij gaf het kind een naam samen met haar nieuwe vriend, kind bleek wel van Martijn, ze kwamen weer bij elkaar en kregen samen daarna nog drie kinderen. Alle kinderen zijn dus van hem (voor zover wij weten dan), maar de eerste naam is in elk geval zeker niet door hem meebedacht.
toevoeging: dat was ook de enige manier waarop hij gedood kon worden, want z'n hiel was de enige plek op z'n lichaam waar hij kwetsbaar was. (inderdaad omdat z'n moeder 'm op die plek vasthad bij het onderdompelen in het water van de Styx.)quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:09 schreef lily het volgende:
[..]
Ik wist even niet meer waar die associatie vandaan kwam. Even opgezocht
wikipedia:
Achilles was de dapperste, schoonste en verhevenste van alle Griekse heroën. Hij overleed aan een schot in een pees in zijn voet. Vandaar de naam achillespees.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |