abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 juli 2008 @ 15:31:26 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60321949
mjah saai niet echt faja, maar mijn partner heet johan, dus de kleine gaat johan junior heten.. lekker ouderwets
(roepnaam is overigens dan JJ )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_60322275
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 15:31 schreef DJMO het volgende:
mjah saai niet echt faja, maar mijn partner heet johan, dus de kleine gaat johan junior heten.. lekker ouderwets
Ga je "junior" echt als naam opgeven bij de burgerlijke stand, of ga je het gewoon als toevoeging gebruiken in het dagelijks leven?
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 juli 2008 @ 15:45:08 #278
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60322316
Hoe ga je JJ uitspreken? Als DjzeeDjzee of JeeJee?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_60322357
Ik ga voor NOAH
pi_60322617
JJ de Bom!
pi_60323560
Mijn vriend heet ook Johan, maar no way dat ik die ga vernoemen. Net even iets te veel Johan(n)'s in de familie. En dan afkorten vind ik helemaal vreselijk.

Mochten we een naam mooi vinden die met een J begint, dan doen we er een 2e naam bij, zodat het niet nog een J. Achternaam komt. Maar een J.B Achternaam. Blijft voor later ook makkelijker.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 24 juli 2008 @ 16:46:28 #282
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60323697
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:56 schreef Vivi het volgende:

[..]

"Mijn" naam is ook gebaseerd op een roman-figuur, net als de naam van Dean .
Die ik naar Dean Moriarty uit "On the Road" heb "vernoemd".

Wij hebben Nika uit de film Hitman, dat is niet zo'n romantisch verhaal.

http://www.moviemeter.nl/film/42937

2 weken terug is overigens een Devin JJ geboren, JJ staat voor Jan Junior.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 juli 2008 @ 19:47:38 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60326579
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 15:43 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ga je "junior" echt als naam opgeven bij de burgerlijke stand, of ga je het gewoon als toevoeging gebruiken in het dagelijks leven?
eik nog niet over nagedacht wel een goeie, ga ik overleggen met vriendlief
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 15:45 schreef Sjeen het volgende:
Hoe ga je JJ uitspreken? Als DjzeeDjzee of JeeJee?
Djee Djee
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 24 juli 2008 @ 19:57:21 #284
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_60326751
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 15:46 schreef TonySoprano1981 het volgende:
Ik ga voor NOAH
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_60334909
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 15:31 schreef DJMO het volgende:
MIjn halve familie heeft een naam die is afgeleid van de naam Johannes. Mijn opa zijn volledige naam. Hij werd dan wel Hannes genoemd en zou heet ook mijn jongste oom, naar zijn vader. En mijn jongste oom heeft zijn oudste zoon weer vernoemd naar zijn vader en hem zelf maar de roepnaam was Hans. Mijn neefje wordt binnenkort vader en die vernoemt zijn zoon naar zijn opa (dus kind heeft zelfde naam als overgrootvader) Jan. Het is dat wij een gemixed stel zijn en ik het raar vind om een gekleurd kind met een oerhollandse naam op te zadelen maar anders had ik serieus overwogen om mijn zoon naar zijn grootvader te vernoemen of zelfs overgrootvader.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 juli 2008 @ 09:16:56 #286
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60335145
Zo zit mijn vaders familie vol met Wilhelmussen en Jacobussen (steeds afwisselend als eerste en tweede naam). Mijn ouders zijn ermee gestopt maar een van mijn ooms (een Jacobus Wilhelmus) is er vrolijk mee doorgegaan.

Maar dat waren in de praktijk dus allemaal Wims en Co's Geen enkele variate...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 09:46:55 #287
35189 Troel
scherp en bot
pi_60335653
Het zou ook wat zijn geweest als ze jou Wilhelmus hadden genoemd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 juli 2008 @ 09:48:25 #288
13151 crew  Rewimo
pi_60335674
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 09:46 schreef Troel het volgende:
Het zou ook wat zijn geweest als ze jou Wilhelmus hadden genoemd
Was ik niet blij mee geweest nee
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_60335771
quote:
Nieuwe naam voor Talula Does The Hula From Hawaii

WELLINGTON- Een 9-jarig meisje uit Nieuw-Zeeland heeft met behulp van de rechter haar naam laten veranderen. Het kind heette Talula Does The Hula From Hawaii en schaamde zich hier zo voor, dat ze zichzelf 'K' noemde. Haar nieuwe naam is niet bekendgemaakt.

Om de naamsverandering mogelijk te maken plaatste de rechter het meisje tijdelijk onder voogdij van de rechtbank. In de schriftelijke toelichting op zijn besluit haalt de rechter uit naar ouders die hun kinderen rare namen geven en hun kinderen daarmee een sociale handicap bezorgen. Vaak worden bizarre namen geweigerd, maar dat gebeurt niet altijd. Er lopen in Nieuw-Zeeland kinderen rond die Number 16 Bus Shelter en Violence heten. Als voorbeelden van geweigerde namen noemt de rechter Fish and Chips, Keenan Got Lucy en Sex Fruit.

De zaak van het 9-jarige meisje speelde al in februari, maar kwam pas donderdag in de openbaarheid. (AP)
bron
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 juli 2008 @ 09:55:12 #290
13151 crew  Rewimo
pi_60335800
Ja, arm kind Ik snap sowieso niet dat zo'n naam geaccepteerd wordt bij een Burgerlijke Stand. Hier zou je zoiets er - gelukkig - niet door krijgen.
  Moderator vrijdag 25 juli 2008 @ 09:56:12 #291
5428 crew  miss_sly
pi_60335816
Arm kind hoe komen ouders op het idiote idee? Ik vind het echt een soort van mishandeling als je je kind zo'n naam geeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_60340734
Ja, in welke warrige hersenkronkel bedenk je dat? Dat is wat ik mij dan afvraag. En dat je het dan ook echt doorvoert...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 16:12:37 #293
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_60344496
Sjees, dat er mensen zijn die hun kinderen zoiets aandoen zeg....
Heel goed dat het meisje nu een andere naam heeft. Maar eigenlijk had de naam bij aangifte al geweigerd moeten worden. Ik bedoel het is niet eens een naam, het is gewoon een zin. Heel bizar.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 19:48:22 #294
108648 cattie
lieve moeder
pi_60348035
In Nederland is een keer de naam Swastiqa voor een meisje goedgekeurd. Jaren later is die voornaam wel veranderd in iets normalers. Dan heb ik nog liever Talula enz.
pi_60352058
Terwijl een swastika op zich geen negatieve betekenis heeft. Dat is alleen de associatie die wij er mee hebben sinds WOII. Maar voor bijvoorbeeld een hindoestaans meisje zou het met de beste bedoelingen kunnen zijn.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_60352688
dat wilde ik ook zeggen igraine. het is van oorsprong geen negatief symbool. maar om het nu als naam te kiezen...
pi_60352805
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:48 schreef cattie het volgende:

[..]

Vast wel!

Hmmm, wij hebben ook een meisjesnaam met een a op het eind in gedachten...
Yup, hier wordt het ook een naam met een a op het eind...

Nee, heb even getest maar het op een andere klinker laten eindigen is geen optie vrees ik
pi_60353782
Ik vroeg me af wat er mis was met "Swastiqa" (for the record: ik vind het, ongeacht de betekenis, een vreselijke naam), maar na even googlen kan ik me voorstellen dat je zo niet genoemd wil worden...
(ik kende het hele woord "swastika" niet * LadyS kruipt weer terug onder haar steen )
  zaterdag 26 juli 2008 @ 09:12:26 #299
56471 pinquit
oh my lama!
pi_60356515
ik wist het ook niet ladyS
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 26 juli 2008 @ 19:49:37 #300
108648 cattie
lieve moeder
pi_60365837
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:03 schreef Igraine het volgende:
Terwijl een swastika op zich geen negatieve betekenis heeft. Dat is alleen de associatie die wij er mee hebben sinds WOII. Maar voor bijvoorbeeld een hindoestaans meisje zou het met de beste bedoelingen kunnen zijn.
Dat is waar. Maar ik heb er een naar gevoel bij, het is wel "het" symbool van nazisme. Dat kan aan mij liggen hoor. Ik zou ook nooit als voorletters IRA of ETA geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')