Ga je "junior" echt als naam opgeven bij de burgerlijke stand, of ga je het gewoon als toevoeging gebruiken in het dagelijks leven?quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:31 schreef DJMO het volgende:
mjah saai niet echt faja, maar mijn partner heet johan, dus de kleine gaat johan junior heten.. lekker ouderwets![]()
(roepnaam is overigens dan JJ )
Wij hebben Nika uit de film Hitman, dat is niet zo'n romantisch verhaal.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:56 schreef Vivi het volgende:
[..]
"Mijn" naam is ook gebaseerd op een roman-figuur, net als de naam van Dean.
Die ik naar Dean Moriarty uit "On the Road" heb "vernoemd".
eik nog niet over nagedachtquote:Op donderdag 24 juli 2008 15:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ga je "junior" echt als naam opgeven bij de burgerlijke stand, of ga je het gewoon als toevoeging gebruiken in het dagelijks leven?
Djee Djeequote:Op donderdag 24 juli 2008 15:45 schreef Sjeen het volgende:
Hoe ga je JJ uitspreken? Als DjzeeDjzee of JeeJee?
quote:
MIjn halve familie heeft een naam die is afgeleid van de naam Johannes. Mijn opa zijn volledige naam. Hij werd dan wel Hannes genoemd en zou heet ook mijn jongste oom, naar zijn vader. En mijn jongste oom heeft zijn oudste zoon weer vernoemd naar zijn vader en hem zelf maar de roepnaam was Hans. Mijn neefje wordt binnenkort vader en die vernoemt zijn zoon naar zijn opa (dus kind heeft zelfde naam als overgrootvader) Jan. Het is dat wij een gemixed stel zijn en ik het raar vind om een gekleurd kind met een oerhollandse naam op te zadelen maar anders had ik serieus overwogen om mijn zoon naar zijn grootvader te vernoemen of zelfs overgrootvader.quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:31 schreef DJMO het volgende:
mjah saai niet echt faja, maar mijn partner heet johan, dus de kleine gaat johan junior heten.. lekker ouderwets![]()
(roepnaam is overigens dan JJ )
Was ik niet blij mee geweest neequote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:46 schreef Troel het volgende:
Het zou ook wat zijn geweest als ze jou Wilhelmus hadden genoemd
bronquote:Nieuwe naam voor Talula Does The Hula From Hawaii
WELLINGTON- Een 9-jarig meisje uit Nieuw-Zeeland heeft met behulp van de rechter haar naam laten veranderen. Het kind heette Talula Does The Hula From Hawaii en schaamde zich hier zo voor, dat ze zichzelf 'K' noemde. Haar nieuwe naam is niet bekendgemaakt.
Om de naamsverandering mogelijk te maken plaatste de rechter het meisje tijdelijk onder voogdij van de rechtbank. In de schriftelijke toelichting op zijn besluit haalt de rechter uit naar ouders die hun kinderen rare namen geven en hun kinderen daarmee een sociale handicap bezorgen. Vaak worden bizarre namen geweigerd, maar dat gebeurt niet altijd. Er lopen in Nieuw-Zeeland kinderen rond die Number 16 Bus Shelter en Violence heten. Als voorbeelden van geweigerde namen noemt de rechter Fish and Chips, Keenan Got Lucy en Sex Fruit.
De zaak van het 9-jarige meisje speelde al in februari, maar kwam pas donderdag in de openbaarheid. (AP)
Yup, hier wordt het ook een naam met een a op het eind...quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:48 schreef cattie het volgende:
[..]
Vast wel!
![]()
Hmmm, wij hebben ook een meisjesnaam met een a op het eind in gedachten...
Dat is waar. Maar ik heb er een naar gevoel bij, het is wel "het" symbool van nazisme. Dat kan aan mij liggen hoor. Ik zou ook nooit als voorletters IRA of ETA geven.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:03 schreef Igraine het volgende:
Terwijl een swastika op zich geen negatieve betekenis heeft. Dat is alleen de associatie die wij er mee hebben sinds WOII. Maar voor bijvoorbeeld een hindoestaans meisje zou het met de beste bedoelingen kunnen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |