Tyco vind ik ook niksquote:Op woensdag 9 juli 2008 20:45 schreef Igraine het volgende:
Jayden staat zelfs in de top 10 van namen geloof ik.
Ik heb twee buurjongetjes die zo heten, de een Jayden, de ander Delano (maar dan met een andere schrijfwijze)
Tyco vind ik nou ook niet echt een leuke naam eerlijk gezegd.
Oh, dat valt bij degene die ik ken wel mee hoor. Het zijn allebei gewone, leuke mensen, geen 'kampervolk' zeg maar. En het jongetje zelf is een heel leuk blond mannetje.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:43 schreef Koosje het volgende:
Ik doe het meestal andersom.. Als ik een naam hoor probeer ik me een voorstelling te maken van de ouders. Bij 'Dylano' heb ik het altijd goed. Type donkere uitgroei met gouden oorringen maat wieldop.
Jeetje mijn dochter heet Charity ben ik nu ook meteen van dat soort mensen.... hoezo vooroordelen en in hokjes plaatsen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ja dat doe ik ook![]()
Maar dat kan soms nog best anders uitpakken haha. Toevallig vandaag nog.
Een vriendin van mijn moeder wordt oma. En die dochter is zo'n type als de oude buren van F. Vandaag verklapte de toekomstige oma de toekomstige naam van haar kleindochter.
En dat viel echt 100% mee. Helemaal niet zo'n naam als we verwacht hadden haha.
Ik ben niet zo van het hokje plaatsen... Maar ik ben wel nieuwsgierig waarom iemand zijn kind een bepaalde naam geeft. Zit er een gedachte achter 'Charity' (het betekent immers liefdadigheid)?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:33 schreef 2h2h het volgende:
[..]
Jeetje mijn dochter heet Charity ben ik nu ook meteen van dat soort mensen.... hoezo vooroordelen en in hokjes plaatsen.
Op mijn lijstje stond ook Delano maar ik ben geen kamper heb geen goude oorbellen of wat dan ook.
Oeh! Valsquote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:45 schreef Koosje het volgende:
Niet álle mensen met gouden oorbellen, enorme naam-ketting of een labret wonen op een kamp.
Maar wel een naamketting, over je coltrui.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:33 schreef 2h2h het volgende:
[..]
Jeetje mijn dochter heet Charity ben ik nu ook meteen van dat soort mensen.... hoezo vooroordelen en in hokjes plaatsen.
Op mijn lijstje stond ook Delano maar ik ben geen kamper heb geen goude oorbellen of wat dan ook.
Viev, ik moest om je lachenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 18:11 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar wel een naamketting, over je coltrui.
Maar dat geeft toch niks, niks mis met kampers hoor, imo. Ze zijn iig wel loyaal.
Dat is om het te verdoezelenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 18:24 schreef Vivi het volgende:
[..]
Daar kijk je dan behoorlijk chagrijnig bij
. ik kies een naam omdat ik hem mooi vind en ik vind het mooi om een naam te kiezen die niet in de top 20 staat, die je weinig hoort en liefst engels omdat ik daar nu eenmaal van hou.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 18:11 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar wel een naamketting, over je coltrui.
Maar dat geeft toch niks, niks mis met kampers hoor, imo. Ze zijn iig wel loyaal.
Oh, nou het leek er erg opquote:Op vrijdag 11 juli 2008 18:48 schreef 2h2h het volgende:
[quote]Op vrijdag 11 juli 2008 18:45 schreef 2h2h het volgende:
[..]
Het is geen naam ketting heb ik toch een vreemde naam hoor en hij is niet eens goud.....
Misschien beter kijken voor je een oordeel over iemand maakt
Ja, in dat onderzoek stond ook dat meisjesnamen die met een -a eindigen vooral in de sociaal lagere klassen voorkomen... Zou het helpen dat Isa's volledige naam Isabel is?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:37 schreef cattie het volgende:
Ik heb laatst trouwens nog een onderzoek gelezen dat de verschillende sociale klassen allemaal hun eigen "groep" namen hebben. Je voornaam zegt dus best wel wat over uit welk milieu je afkomstig bent. Natuurlijk is het niet zo dat ieder kind met een bepaalde naam uit een bepaalt milieu komt, maar in de grote lijnen klopt het wel. Ook is de streek bepalend voor het type naam en het geloof.
Met de meisjesnaam lukt het bij ons wel, we hebben nu 2 echte goede kanshebbers.Bij het zoeken van een jongensnaam schiet het minder op.
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja, in dat onderzoek stond ook dat meisjesnamen die met een -a eindigen vooral in de sociaal lagere klassen voorkomen... Zou het helpen dat Isa's volledige naam Isabel is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |