Omdat ik geen zin heb om heel de dag Archimedes te roepen en ik vind dat ze daar best een beetje rekening mee hadden kunnen houden bij het kiezen van de naam hoor.quote:
Dus andere ouders moeten rekening houden met andere mensen als ze hun kind een naam geven?quote:Op maandag 30 juni 2008 12:03 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Omdat ik geen zin heb om heel de dag Archimedes te roepen en ik vind dat ze daar best een beetje rekening mee hadden kunnen houden bij het kiezen van de naam hoor.
Nee tuurlijk niet maar wel met de bruikbaarheid van de naam, niemand noemt hem vol uit hoor.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus andere ouders moeten rekening houden met andere mensen als ze hun kind een naam geven?
Dat vind ik nou weer over the top.
Ik ben het op zich wel met je eens dat het niet zo'n fijne (of goed gekozen) naam is en ik zou hem ook niet kiezen, maar uiteraard hoeven ouders geen rekening te houden met wat anderen vinden als ze een naam kiezen.
Oh, dus dat moet ook nog op het lijstje met vereisten? *Nagaan of oom en tante wel zin hebben Archimedes te roepen*quote:Op maandag 30 juni 2008 12:03 schreef oh-oh het volgende:
Omdat ik geen zin heb om heel de dag Archimedes te roepen en ik vind dat ze daar best een beetje rekening mee hadden kunnen houden bij het kiezen van de naam hoor.
Inderdaadquote:Op maandag 30 juni 2008 12:32 schreef cattie het volgende:
Ik vind het zo intiem om mensen hun naam af te korten.
Ja, dat maakt het er niet makkelijker op danquote:Op maandag 30 juni 2008 13:57 schreef snoopy het volgende:
Zo heb ik een neefje Samuel. Eerst moesten we hem bij zijn volle naam noemen, na een tijdje moesten we Sam zeggen en nu is het weer Samuel
Dat heb ik zelfs vaak al met users op het forumquote:Op maandag 30 juni 2008 13:32 schreef Koosje het volgende:
[..]
Inderdaad
Ik ken bijvoorbeeld een Sandra, maar iedereen noemt haar 'San'. Toch voelt het voor mij niet goed om haar ook zo te noemen, want wie ben ik nu om haar naam te veranderen? Daarvoor ken ik haar niet goed genoeg(Ook al zou ze het zelf niet erg vinden.)
Fausto Coppiquote:Op maandag 30 juni 2008 20:31 schreef oh-oh het volgende:
Ik las vandaag in papieren de naam Fausto....
quote:Op maandag 30 juni 2008 11:46 schreef Stiemie het volgende:
We dachten dat Linde niet echt af te korten was maar mijn moeder maakt er Lindje van en dat klinkt eigenlijk best lief![]()
ik zag ergens dat 't 'officieel' eigenlijk alleen een jongensnaam is.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:19 schreef Brighteyes het volgende:
Ingmar is idd best ok Bix! Gaat in het achterhoofd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |