nou ja, achilles-hiel wordt in overdrachtelijke zin vaak gebruikt om iemands zwakke plek aan te duiden. vandaar dat deze naam een wat negatieve associatie bij mij oproept en ik 'm niet gauw zou gebruiken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:57 schreef Sugar het volgende:
Ik vind helemaal niet zoveel mis met Achilles.Vind het geen mooie naam, maar ook niet hilarisch ofzo. Het is toch gewoon een naam?
Waarom doe je het danquote:Op woensdag 25 juni 2008 15:20 schreef oh-oh het volgende:
Medea vind ik ook zo mooi maar dat heeft zo;n negatieve associatie, dat kan echt niet eigenlijk he?
Ik vind Achilles buiten de algemene associatie bij die naam die negatief is een hele rare naam in het rijtje, het past gewoon totaal niet bij de andere namen en dat vind ik wel jammer.
Neefje van mij heet Archimedes, echt way over the top vind ik, en ze noemen hem ook vol uit zo, wij zeggen Medes en dat wordt oogluikend toegelaten maar ze hoorden het liever niet geloof ik.
Ik zie dit nu pas. Ze staat erbij hoor!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:12 schreef Popples het volgende:
[..]
zo heet de zwager van mijn opa ook.
mag Annika ook in het lijstje hier boven aangezien haar grote zus er ook tussen staat?
Dat vind ik een heel mooie combinatie! Simon zou bij ons ook een serieuze kans hebben gemaakt, ware het niet dat de stiefzoon van mijn zus al zo heet. Zijn zusje heet trouwens Sofie, op zijn Deens uitgesproken als Soofie-je, klemtoon op fiequote:Op zondag 29 juni 2008 14:07 schreef PM-girl het volgende:
Ook liep er een Simon, met zusje Emma. Grappig om te horen wat voor een broertjes/zusjesnaam erbij gekozen wordt!
Omdat je een lief neefje hebt ik neem tenminste aan dat hij nog lief en klein is en je hem met een iets kleinere naam wilt toespreken. Ik heb er niet zoveel moeite mee als mijn zus mijn kinderen andere namen toedicht dan ik bedacht heb. Het is mijn zus tenslotte en haar neefje en nichtje. Meestal verbastert ze wat, maar al zou ze miepje en klaasje zeggen, dan nog: het gaat om de toon waarop. Trouwens, du moment laten mijn kinderen zich niet verbasteren: hey, ze zijn wel 3, heh?quote:
Ja, er zijn mensen die daar moeite mee hebben. Onder het mom van: we hebben hem tenslotte niet voor niks x genoemd. Als ouder dat laten weten probeer ik me daar toch echt wel aan te houden, al zit het verbasteren en verkleinen er bij mij ook wel een beetje in door de huisdieren die ik zelden met hun correcte naam aanspreekquote:Op zondag 29 juni 2008 20:47 schreef Smirre het volgende:
Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die daar wel veel moeite mee hebben en waarom dan.
Mag Maja (Maartje Janna Delia) er ook bij? thnx!quote:Op zondag 29 juni 2008 20:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zie dit nu pas. Ze staat erbij hoor!
Mijn ouders (en ikzelf ook) hadden daar ook echt wel moeite mee.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:47 schreef Smirre het volgende:
[..]
Omdat je een lief neefje hebt ik neem tenminste aan dat hij nog lief en klein is en je hem met een iets kleinere naam wilt toespreken. Ik heb er niet zoveel moeite mee als mijn zus mijn kinderen andere namen toedicht dan ik bedacht heb. Het is mijn zus tenslotte en haar neefje en nichtje. Meestal verbastert ze wat, maar al zou ze miepje en klaasje zeggen, dan nog: het gaat om de toon waarop. Trouwens, du moment laten mijn kinderen zich niet verbasteren: hey, ze zijn wel 3, heh?
Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die daar wel veel moeite mee hebben en waarom dan.
Juist bij zo'n naam snap ik het wel eigenlijk, als je het toestaat weet binnen no time niemand meer hoe hij voluit heet, dat risico is met 'boeffie' wat kleinerquote:Op zondag 29 juni 2008 23:53 schreef bixister het volgende:
tsja, toch vind ik 't ook wel wat star van ouders om geen varianten toe te staan. zo kreeg een collega van me een zoontje: maximiliaan. dat mocht ab-so-luut geen max worden, dus moest iedereen 't verplicht altijd voluit uitspreken.
Nou, ehm, de bedoeling van een naam is toch dat je iemand ermee aanduidt? Vrij logisch toch dat je als ouders wil dat je kind ook aangeduid wordt met de naam die je gegeven hebt? Ik vind het totaal niet logisch om het alleen binnen je eigen gezin vol te houden. En binnen no time is iedereen er echt wel aan gewend én reageert het kind ook niet op de afkorting. Juist een afkorting als Max krijg je er echt nooit meer uit, aangezien de afkorting een gewonere naam is dan de volledige. Ik zou het in dat geval precies zo doenquote:Op maandag 30 juni 2008 00:10 schreef bixister het volgende:
je kunt 't toch zelf voluit volhouden zonder dat je anderen er expliciet toe verplicht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |