abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juni 2008 @ 22:57:23 #101
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59663867
Ik vind helemaal niet zoveel mis met Achilles. Vind het geen mooie naam, maar ook niet hilarisch ofzo. Het is toch gewoon een naam?

Olijfje vind ik best grappig, maar Olivia vind ik ook best mooi. Alleen wat te hip.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_59663987
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:57 schreef Sugar het volgende:
Ik vind helemaal niet zoveel mis met Achilles. Vind het geen mooie naam, maar ook niet hilarisch ofzo. Het is toch gewoon een naam?
nou ja, achilles-hiel wordt in overdrachtelijke zin vaak gebruikt om iemands zwakke plek aan te duiden. vandaar dat deze naam een wat negatieve associatie bij mij oproept en ik 'm niet gauw zou gebruiken.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 23:09:13 #103
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59664176
Ja, dat snap ik wel. Maar omdat ik het verhaal vooral goed ken, heb ik toch ook gewoon de associatie met een jongeman die Achilles heette en niet alleen aan de afloop van het verhaal. Snap je? Nou ja, maakt ook niet zoveel uit, maar ik bedoel dat ik meer aan de figuur Achilles denk dan alleen aan "zwakke plek". omg, ik ben onduidelijk, volgens mij!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † woensdag 25 juni 2008 @ 00:02:36 #104
43556 miss_dynastie
pi_59665638
Ik denk ook wel aan meer sugar omdat ik het verhaal goed ken, maar da's toch wel de eerste associatie die veel mensen met die naam hebben, zeker de mensen die het verhaal niet kennen. Maar er is niks mis mee, vind ik ook. Behalve dan dat ie voortaan zou gaan voor, ehm, wat normalere namen en na Michelle en Jasmijn vind ik Achilles toch wel een heel stuk aparter

Julius, Olivia en Romein (liever Romijn) vind ik erg leuk
  Moderator woensdag 25 juni 2008 @ 09:24:03 #105
5428 crew  miss_sly
pi_59668877
Ik heb niets met Achilles, hoewel ik het verhaal erachter wel helemaal kende. Ik zou zelf gewoon niet kiezen voor een oude Griek, Romein of een van de Goden uit die tijd als naam voor mijn kind. Beetje over the top, wat mij betreft.

Julius vind ik wel leuk Olivia op zich wel, hoewel dat in het Nederlands natuurlijk Ooolieviea wordt met uitspreken en ik het op z'n Engels dan mooier vind.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_59677429
Ja ik vind Achilles ook geen rare naam, maar wel een die onlosmakelijk verbonden is met de mythologische figuur. Dat hoeft niet altijd verkeerd te zijn. Ik heb zelf wel eens voor een meisje als tweede naam Medea overwogen. En voor een jongen viel Seth voor mij af, vanwege de associatie met de god. Hoewel die laatste voor meer mensen een associatie opriep met Seth Gaaikema geloof ik .

Maar ik zou zelf niet zo gauw voor een naam kiezen waar zo'n duidelijk figuur 'aanhangt'.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 25 juni 2008 @ 15:20:38 #107
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_59677808
Medea vind ik ook zo mooi maar dat heeft zo;n negatieve associatie, dat kan echt niet eigenlijk he?
Ik vind Achilles buiten de algemene associatie bij die naam die negatief is een hele rare naam in het rijtje, het past gewoon totaal niet bij de andere namen en dat vind ik wel jammer.
Neefje van mij heet Archimedes, echt way over the top vind ik, en ze noemen hem ook vol uit zo, wij zeggen Medes en dat wordt oogluikend toegelaten maar ze hoorden het liever niet geloof ik.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 29 juni 2008 @ 14:07:59 #108
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_59771461
Op vakantie hoorden we Bobiche.

Ook liep er een Simon, met zusje Emma. Grappig om te horen wat voor een broertjes/zusjesnaam erbij gekozen wordt!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 29 juni 2008 @ 14:15:22 #109
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59771599
Ik zag gisteren 'Amazones' op tv.. Theo Maassen speelt daarin ook 'Achilles'
  † In Memoriam † zondag 29 juni 2008 @ 14:31:26 #110
43556 miss_dynastie
pi_59771913
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 15:20 schreef oh-oh het volgende:
Medea vind ik ook zo mooi maar dat heeft zo;n negatieve associatie, dat kan echt niet eigenlijk he?
Ik vind Achilles buiten de algemene associatie bij die naam die negatief is een hele rare naam in het rijtje, het past gewoon totaal niet bij de andere namen en dat vind ik wel jammer.
Neefje van mij heet Archimedes, echt way over the top vind ik, en ze noemen hem ook vol uit zo, wij zeggen Medes en dat wordt oogluikend toegelaten maar ze hoorden het liever niet geloof ik.
Waarom doe je het dan
  zondag 29 juni 2008 @ 20:18:39 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59777845
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 19:12 schreef Popples het volgende:

[..]

zo heet de zwager van mijn opa ook.

mag Annika ook in het lijstje hier boven aangezien haar grote zus er ook tussen staat?
Ik zie dit nu pas. Ze staat erbij hoor!
pi_59777975
quote:
Op zondag 29 juni 2008 14:07 schreef PM-girl het volgende:
Ook liep er een Simon, met zusje Emma. Grappig om te horen wat voor een broertjes/zusjesnaam erbij gekozen wordt!
Dat vind ik een heel mooie combinatie! Simon zou bij ons ook een serieuze kans hebben gemaakt, ware het niet dat de stiefzoon van mijn zus al zo heet. Zijn zusje heet trouwens Sofie, op zijn Deens uitgesproken als Soofie-je, klemtoon op fie
  zondag 29 juni 2008 @ 20:47:08 #113
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_59778620
quote:
Op zondag 29 juni 2008 14:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Waarom doe je het dan
Omdat je een lief neefje hebt ik neem tenminste aan dat hij nog lief en klein is en je hem met een iets kleinere naam wilt toespreken. Ik heb er niet zoveel moeite mee als mijn zus mijn kinderen andere namen toedicht dan ik bedacht heb. Het is mijn zus tenslotte en haar neefje en nichtje. Meestal verbastert ze wat, maar al zou ze miepje en klaasje zeggen, dan nog: het gaat om de toon waarop. Trouwens, du moment laten mijn kinderen zich niet verbasteren: hey, ze zijn wel 3, heh?

Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die daar wel veel moeite mee hebben en waarom dan.
  zondag 29 juni 2008 @ 21:36:55 #114
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59779861
Ik heb er zelf een hekel aan als mijn naam wordt afgekort. Wanneer er achter de naam van mijn oudste -tje wordt geplakt, vind ik dat op zich niet zo'n ramp, als het maar niet geen standaard gaat worden Bij de jongste heb ik nog geen verklein-naampje kunnen bedenken Alleen zag ik dat Oma de naam wel verkeerd had geschreven op de kalender.. pfff Ze is nog niet eens 60.
  † In Memoriam † zondag 29 juni 2008 @ 22:37:03 #115
43556 miss_dynastie
pi_59781585
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:47 schreef Smirre het volgende:
Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die daar wel veel moeite mee hebben en waarom dan.
Ja, er zijn mensen die daar moeite mee hebben. Onder het mom van: we hebben hem tenslotte niet voor niks x genoemd. Als ouder dat laten weten probeer ik me daar toch echt wel aan te houden, al zit het verbasteren en verkleinen er bij mij ook wel een beetje in door de huisdieren die ik zelden met hun correcte naam aanspreek .

Er zijn ook mensen die gewoon niet reageren op afkortingen of verbasteringen, ik kan me van het zoontje van Rewimo nog een 'Ik heet Christan hoor!' herinneren, toen ie een aantal keer met een verbastering van zijn eigen naam werd aangesproken en diegene zich afvroeg waarom hij niet reageerde. En gelijk heeft ie.
  † In Memoriam † zondag 29 juni 2008 @ 23:28:58 #116
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_59783280
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zie dit nu pas. Ze staat erbij hoor!
Mag Maja (Maartje Janna Delia) er ook bij? thnx!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 29 juni 2008 @ 23:38:49 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59783514
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:47 schreef Smirre het volgende:

[..]

Omdat je een lief neefje hebt ik neem tenminste aan dat hij nog lief en klein is en je hem met een iets kleinere naam wilt toespreken. Ik heb er niet zoveel moeite mee als mijn zus mijn kinderen andere namen toedicht dan ik bedacht heb. Het is mijn zus tenslotte en haar neefje en nichtje. Meestal verbastert ze wat, maar al zou ze miepje en klaasje zeggen, dan nog: het gaat om de toon waarop. Trouwens, du moment laten mijn kinderen zich niet verbasteren: hey, ze zijn wel 3, heh?

Mijn ouders (en ikzelf ook) hadden daar ook echt wel moeite mee.
Maar meer omdat het van een verkleinwoordje afgekort werd zeg maar.

Macka, ik zal haar er ook even bij zetten.
pi_59783872
Djulian noemde wij altijd boeffie, tot da hij dus dacht dat hij werkelijk boeffie heette Nu is ht Djulian, maar vrienden van ons noemen hem DJ, prima dat is gewoon hun naampje voor hem (en eigenlijk best wel leuk) en dat Djen een afkorting is weet ook iedereen Soms past het verkleinnaampje beter bij een kind.
ik werd ook bijna nooit Anitra genoemd door mijn ouders, pa zei Niek(ie) en ma altijd Traatje. NP
pi_59783943
tsja, toch vind ik 't ook wel wat star van ouders om geen varianten toe te staan. zo kreeg een collega van me een zoontje: maximiliaan. dat mocht ab-so-luut geen max worden, dus moest iedereen 't verplicht altijd voluit uitspreken.
  zondag 29 juni 2008 @ 23:58:22 #120
102760 Igraine
Headache
pi_59784050
Ik vind het niet erg als mijn naam afgekort of verkleind wordt, ik kort 'm zlef ook vaak af. Maar ik heb ook gewoon een naam die zich daarvoor leent. Shirley, Shir, Shirtje
Maar bij sommige namen kan het gewoon niet, of je moet er iets heel stoms van maken. Ik zou het daarom ook niet leuk vinden (maar ook weer niet vreselijk) als de naam van mijn dochter verkort of verkleind wordt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † maandag 30 juni 2008 @ 00:00:28 #121
43556 miss_dynastie
pi_59784103
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:53 schreef bixister het volgende:
tsja, toch vind ik 't ook wel wat star van ouders om geen varianten toe te staan. zo kreeg een collega van me een zoontje: maximiliaan. dat mocht ab-so-luut geen max worden, dus moest iedereen 't verplicht altijd voluit uitspreken.
Juist bij zo'n naam snap ik het wel eigenlijk, als je het toestaat weet binnen no time niemand meer hoe hij voluit heet, dat risico is met 'boeffie' wat kleiner .
pi_59784270
ik snap 't ook wel, maar ik vind 't toch ook erg star. je kunt 't toch zelf voluit volhouden zonder dat je anderen er expliciet toe verplicht? zeker als 't nog zo'n iniminipiepklein baby'tje is. ik kan me ook erg goed inleven in de oom/tante/neef/nicht van de genoemde Archimedes hierboven. (enne... als ze Medes echt niet meer pikken kun je er nog 'Archie' van maken )
  maandag 30 juni 2008 @ 09:59:42 #123
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59787598
Ik heb ook een hekel aan het plakken van -je of -tje achter een naam. Ik zal dat ook nooit doen, bij geen enkele naam. Dat heb ik van mn moeder die heeft er ook een hekel aan. Mn broertje heet Karel en iedereen is dan snel geneigd er Kareltje van te maken, maar dan kregen ze een zeer boze blik van mn moeder. Niemand noemt het dan ook Kareltje.

Wat ik wel doe en ook hoor is dat mijn eigen naam Diana, wordt "afgekort: tot Diaan of Daan. Daar heb ik dan veel minder moeitje mee.

Vroeger zei men nog wel eens Diane en dan zei ik altijd: ik heet Diana.. tot op een gegeven moment een leraar mij Diane noemde, ik het zelf niet doorhad, maar een deel van de leerlingen zeiden: ze heet Diana!! Was wel leuk.
Make love, not war ☮
  Licht Ontvlambaar maandag 30 juni 2008 @ 10:00:53 #124
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59787615
I'm with her ^^
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † maandag 30 juni 2008 @ 10:11:33 #125
43556 miss_dynastie
pi_59787801
quote:
Op maandag 30 juni 2008 00:10 schreef bixister het volgende:
je kunt 't toch zelf voluit volhouden zonder dat je anderen er expliciet toe verplicht?
Nou, ehm, de bedoeling van een naam is toch dat je iemand ermee aanduidt? Vrij logisch toch dat je als ouders wil dat je kind ook aangeduid wordt met de naam die je gegeven hebt? Ik vind het totaal niet logisch om het alleen binnen je eigen gezin vol te houden. En binnen no time is iedereen er echt wel aan gewend én reageert het kind ook niet op de afkorting. Juist een afkorting als Max krijg je er echt nooit meer uit, aangezien de afkorting een gewonere naam is dan de volledige. Ik zou het in dat geval precies zo doen

Van de site van het NRC:

Vinz

maandag 30 juni 2008 @ 10:33:52 #126
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59788288
Bij het kiezen van een naam als Maximiliaan kan je er van uit gaan dat mensen het gaan afkorten. Ik vind inderdaad ook niet dat je dat zomaar moet 'toestaan'. Je kiest die naam niet voor niets, anders had je je kind wel Max genoemd denk ik Persoonlijk zou ik er ook iets van zeggen. (Maar eigenlijk zou ik mijn kind gewoon géén Maximiliaan noemen)
pi_59789844
ik ook niet. en Piet wordt vaak genoeg Pietje, Pieterman of Pieterbaas. maar hij weet heus wel dat ie eigenlijk gewoon Piet heet.

oh BE ik kwam nog een naam tegen die ik wel mooi vind bij Sasha: Ingmar (m/v).
  maandag 30 juni 2008 @ 11:46:59 #128
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59790093
Ja al weet je natuurlijk wel dat een lange naam door bijvoorbeeld andere kinderen tijdens het spelen eerder ingekort zal gaan worden. "Maximiliaan de bal!" is gewoon soms minder handig dan "Max de bal!" als je in je spel zit

We dachten dat Linde niet echt af te korten was maar mijn moeder maakt er Lindje van en dat klinkt eigenlijk best lief En wij zelf noemen haar vaak Mup of Moepa dus anderen verwijten maken kan dan ook niet

Ingmar is trouwens erg mooi Bixister! Ik ben soms ook al aan het bedenken wat er allemaal mooi bij Linde zou passen, maar kom er dan toch niet echt uit

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 30-06-2008 11:54:58 (;)) ]
pi_59790250
hihi je mag wel bix zeggen hoor
  maandag 30 juni 2008 @ 12:03:43 #130
176471 oh-oh
pi_59790516
quote:
Op zondag 29 juni 2008 14:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Waarom doe je het dan
Omdat ik geen zin heb om heel de dag Archimedes te roepen en ik vind dat ze daar best een beetje rekening mee hadden kunnen houden bij het kiezen van de naam hoor.
Zij zijn zelf de enige die hem voluit noemen, denk echt niet dat ze dat op school en idd met sport en zo wel doen, eer je geroepen hebt is het spel toch al afgelopen?
Bovendien heeft ie ook nog es een dubbele achternaam waarvan dr een 5 lettergrepen is en een vier, ik vind het echt zoooooooo over de top.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator maandag 30 juni 2008 @ 12:08:11 #131
5428 crew  miss_sly
pi_59790630
quote:
Op maandag 30 juni 2008 12:03 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Omdat ik geen zin heb om heel de dag Archimedes te roepen en ik vind dat ze daar best een beetje rekening mee hadden kunnen houden bij het kiezen van de naam hoor.
Dus andere ouders moeten rekening houden met andere mensen als ze hun kind een naam geven?
Dat vind ik nou weer over the top.
Ik ben het op zich wel met je eens dat het niet zo'n fijne (of goed gekozen) naam is en ik zou hem ook niet kiezen, maar uiteraard hoeven ouders geen rekening te houden met wat anderen vinden als ze een naam kiezen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_59790667
maar ze kunnen dan ook niet van je eisen dat je die naam altijd voluit uitspreekt toch. je roept 't gewoon een beetje over jezelf af dat er dan afgekort gaat worden denk ik. maar 't is maar waar je je druk over wil maken.
  maandag 30 juni 2008 @ 12:12:03 #133
176471 oh-oh
pi_59790715
quote:
Op maandag 30 juni 2008 12:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus andere ouders moeten rekening houden met andere mensen als ze hun kind een naam geven?
Dat vind ik nou weer over the top.
Ik ben het op zich wel met je eens dat het niet zo'n fijne (of goed gekozen) naam is en ik zou hem ook niet kiezen, maar uiteraard hoeven ouders geen rekening te houden met wat anderen vinden als ze een naam kiezen.
Nee tuurlijk niet maar wel met de bruikbaarheid van de naam, niemand noemt hem vol uit hoor.
Van mij mag je je kind noemen hoe je wil maar als je dan iets onuitspreekbaars of zo neemt vind ik t ook weer stom als je dan steeds loopt te klagen als mensen er iets anders van maken.
( Groucho Marx )
  † In Memoriam † maandag 30 juni 2008 @ 12:23:15 #134
43556 miss_dynastie
pi_59791016
quote:
Op maandag 30 juni 2008 12:03 schreef oh-oh het volgende:

Oh, dus dat moet ook nog op het lijstje met vereisten? *Nagaan of oom en tante wel zin hebben Archimedes te roepen*
  maandag 30 juni 2008 @ 12:32:15 #135
108648 cattie
lieve moeder
pi_59791232
Zelf snap ik dat afkorten of verkleinen van andermans namen niet zo goed. Iemand heeft een naam. En zolang diegene zelf niet aangeeft dat afkorten ofzo ook goed is, zal ik het niet doen. Mijn zusje heet Annemarie, maar noemt zichzelf vaak Anne, prima, doe ik dat ook.
Ik heb jarenlang een hele grote hekel gehad aan mensen die mij net kennen en mijn naam afkorten (Katja wordt Kat). Tegenwoordig kan ik er iets beter tegen, maar ik verbeter het wel. Behalve bij vrienden, dan vind ik het prima. Ik vind het zo intiem om mensen hun naam af te korten.
  maandag 30 juni 2008 @ 13:32:32 #136
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59792699
quote:
Op maandag 30 juni 2008 12:32 schreef cattie het volgende:
Ik vind het zo intiem om mensen hun naam af te korten.
Inderdaad
Ik ken bijvoorbeeld een Sandra, maar iedereen noemt haar 'San'. Toch voelt het voor mij niet goed om haar ook zo te noemen, want wie ben ik nu om haar naam te veranderen? Daarvoor ken ik haar niet goed genoeg (Ook al zou ze het zelf niet erg vinden.)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 juni 2008 @ 13:46:18 #137
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59793056
Gek genoeg wordt Christan bijna nooit Chris genoemd

Als iemand het toch doet, zegt hij meestal zelf al: Ik heet geen Chris, ik heet Christan!

(Ik zeg ook weleens tegen hem: als we je Chris hadden willen noemen, hadden we je wel Chris genoemd )

Dat ze hem Christian of Christiaan noemen, gebeurt eigenlijk vaker dan Chris.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_59793300
Zo heb ik een neefje Samuel. Eerst moesten we hem bij zijn volle naam noemen, na een tijdje moesten we Sam zeggen en nu is het weer Samuel
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 30 juni 2008 @ 13:59:06 #139
176471 oh-oh
pi_59793340
Mn neefje is nu 14 of zo en gebruikt zelf ook gewoon Medes, en zn ouders zeuren dr nog over hoor, ja nee zo hebben we je niet genoemd!
Vroeger zei hij altijd dat ie zn naam te moeilijk vond , nu zegt ie dat ie Medes makkelijker en leuker vindt.
( Groucho Marx )
  maandag 30 juni 2008 @ 14:15:19 #140
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_59793669
Mijn moeder heeft er een handje van om namen af te korten. Zo noemde ze ons (haar dochters) Liek, Lien, Loes en Jo. Vooral mijn oudste zus vond het vreselijk om Liek genoemd te worden (ze heet Leonie) en dat heeft mijn moeder dan vrij snel afgeleerd.
Onze Judith noemde ze direct Juut en dat vond ik niet zo leuk, dus dat heb ik de eerste paar keer verbeterd. Nu doet ze dat af en toe en dat vind ik niet zo erg (ik noem haar zelf ook wel eens Juutje).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  † In Memoriam † maandag 30 juni 2008 @ 14:50:23 #141
43556 miss_dynastie
pi_59794446
quote:
Op maandag 30 juni 2008 13:57 schreef snoopy het volgende:
Zo heb ik een neefje Samuel. Eerst moesten we hem bij zijn volle naam noemen, na een tijdje moesten we Sam zeggen en nu is het weer Samuel
Ja, dat maakt het er niet makkelijker op dan
  maandag 30 juni 2008 @ 15:31:55 #142
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_59795361
quote:
Op maandag 30 juni 2008 13:32 schreef Koosje het volgende:

[..]

Inderdaad
Ik ken bijvoorbeeld een Sandra, maar iedereen noemt haar 'San'. Toch voelt het voor mij niet goed om haar ook zo te noemen, want wie ben ik nu om haar naam te veranderen? Daarvoor ken ik haar niet goed genoeg (Ook al zou ze het zelf niet erg vinden.)
Dat heb ik zelfs vaak al met users op het forum

En verder denk ik dat ze bij elke naam wel wat verzinnen. Volgens mij doet bijna iedereen het, ikzelf doe het ook, maar vraag me echt af waarom eigenlijk. Maar als je een lange naam hebt wordt die vaak afgekort, en als je een korte naam hebt wordt ie vaak verkleind waardoor je weer een extra lettergreep hebt Slaat eigenlijk nergens op...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 30 juni 2008 @ 16:19:20 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59796513
Ingmar is idd best ok Bix! Gaat in het achterhoofd.
  maandag 30 juni 2008 @ 20:31:32 #144
176471 oh-oh
pi_59802408
Ik las vandaag in papieren de naam Fausto....
( Groucho Marx )
pi_59802610
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:31 schreef oh-oh het volgende:
Ik las vandaag in papieren de naam Fausto....
Fausto Coppi
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:42:00 #146
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59817720
quote:
Op maandag 30 juni 2008 11:46 schreef Stiemie het volgende:
We dachten dat Linde niet echt af te korten was maar mijn moeder maakt er Lindje van en dat klinkt eigenlijk best lief
dat dachten wij ook van Ethan.. tot ik laatst tot de ontdekking kwam dat manlief hem vaak genoeg Iethie noemt.. en hoe afgrijselijk dat ook is, toch vind ik het ook stiekem best heel lief
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:03:26 #147
108648 cattie
lieve moeder
pi_59818296
Wij zijn nog steeds op zoek. Gisteren in de krant stond een Siel. Leuke naam, vonden we, totdat we dachten aan Seal (de zanger) en fos-siel... Laat maar.

Ingmar is leuk, een goede vriend van ons heet zo!
pi_59820186
gelukkig maar, ik vind 't een beetje een sielige naam.
pi_59820347
quote:
Op maandag 30 juni 2008 16:19 schreef Brighteyes het volgende:
Ingmar is idd best ok Bix! Gaat in het achterhoofd.
ik zag ergens dat 't 'officieel' eigenlijk alleen een jongensnaam is.

ik ken trouwens ook een Inga, dat is misschien een mooie meisjesvariant?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:30:42 #150
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_59820389
Nee Bix, nu sla je door.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:41:43 #151
640 snoopy
peanuts
pi_59820680
Ik ken een Inger > meisje
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 juli 2008 @ 15:43:57 #152
13151 crew  Rewimo
pi_59820734
Ik heb trouwens een collega die Bianco Witjes heet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 21:10:52 #153
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59827464
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:43 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb trouwens een collega die Bianco Witjes heet
Als Bianco Witjes gaat googlen dan komt ze ook hier Of is het een man?
I'm so glamourous I piss glitter!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 juli 2008 @ 21:11:44 #154
13151 crew  Rewimo
pi_59827481
Het is een man
  dinsdag 1 juli 2008 @ 21:13:06 #155
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59827507
Mannen kunnen ook googlen
  dinsdag 1 juli 2008 @ 21:16:06 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59827567
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:28 schreef bixister het volgende:

[..]

ik zag ergens dat 't 'officieel' eigenlijk alleen een jongensnaam is.

ik ken trouwens ook een Inga, dat is misschien een mooie meisjesvariant?
De meisjesnaam staat nog steeds vast hoor, dat weet je toch.
Het ging alleen om een jongensnaam.
pi_59827622
Vandaag was ik in de Linneaushof en ik hoorde een moeder haar dochter roepen: "Ronitaaaaaa"
pi_59831587
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:16 schreef Brighteyes het volgende:
De meisjesnaam staat nog steeds vast hoor, dat weet je toch.
Het ging alleen om een jongensnaam.
nouhoor! wilde ik 't eens neutraal brengen...!

(omdat meer mensen zeiden 't een leuke naam te vinden, en ik 'm/v' erbij vermeld had, leek me een nuancering/aanvulling wel zinnig).
pi_59831628
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:30 schreef Lishe het volgende:
Nee Bix, nu sla je door.
haha nou ja, die ene Inga is wel erg leuk, misschien heeft dat mijn objectieve beoordelingsvermogen wat aangetast. en dan wel met een harde 'ng' uitgesproken he. (zij is Litouwse).
pi_59831705
Inga op Google
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:11:55 #161
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_59831713
Medez (Medes) is natuurlijk wel een superstoere naam, als je 14 bent.

Right, thanx voor de antwoorden. Ik kort zelf andermans namen niet zomaar af, dat vind ook ik intiem. Maar mijn zus mag (bijna) alles. Nogmaals het is ook een beetje de toon en intentie.
Wat trouwens echt superlief klinkt is een Cas die zijn zus Lizzie noemt. Uiteraard moet hij dan wel wat van haar gedaan hebben, zo gehaaid is hij dan ook wel weer.
pi_59831754
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:11 schreef snoopy het volgende:
Inga op Google
hihi daar zal je d'r hebben!
pi_59831784
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:14 schreef bixister het volgende:

[..]

hihi daar zal je d'r hebben!
  woensdag 2 juli 2008 @ 19:47:58 #164
108648 cattie
lieve moeder
pi_59849020
Vandaag heb ik het prisma voornamenboek maar gekocht, kijken of ik daar wat uit kan halen. Tot nu toe heb ik vooral rare namen gezien, zoals Arse, Aai, Fake en Ork.
Maar tussien die 20.000 namen zal vast ook DE naam wel staan.
pi_59876091
Dat prisma namenboek hadden wij ook Daar heb ik de namen Slettina, Lubbertje en Baardhout uit.... (en dat zijn dan nog de rare namen die me zijn bijgebleven Veel plezier ermee
pi_59884380
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:47 schreef cattie het volgende:
zoals Arse, Aai, Fake en Ork.
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 22:02 schreef LadyS het volgende:
Slettina, Lubbertje en Baardhout
pi_59891457
Wij zijn er uit!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 5 juli 2008 @ 16:09:17 #168
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59909805
ik wil voor mijn kind aparte namen, nou had ik voor een jongen JJ in gedachten, (de laatste j staat uiteraard voor junior) en voor een meisje LoAnne (hoe ik er toe kom: er woont hier in de buurt een tweeling die lotte en anna heten, dus een samentrekking van die namen). wat vinden jullie van die namen??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 5 juli 2008 @ 16:34:17 #169
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59910111
sorry, maar bij LoAnne moet ik aan wc-reiniger denken (en namen bestaande uit twee medeklinkers vind ik sowieso vreselijk)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 5 juli 2008 @ 16:38:45 #170
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59910172
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 16:34 schreef E.T. het volgende:
sorry, maar bij LoAnne moet ik aan wc-reiniger denken (en namen bestaande uit twee medeklinkers vind ik sowieso vreselijk)
proest.. hoe kom je bij wc-reiniger dan ?? de officiele naam voor JJ zou overigens Johan Junior zijn, dus gewoon Johan, maar hier thuis dus JJ.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zaterdag 5 juli 2008 @ 16:40:01 #171
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59910196
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 16:38 schreef DJMO het volgende:

[..]

proest.. hoe kom je bij wc-reiniger dan ?? de officiele naam voor JJ zou overigens Johan Junior zijn, dus gewoon Johan, maar hier thuis dus JJ.
noem 'm dan gewoon Johan ofzo.. Ik vind zulke afkortingen echt vreselijk. (al krijg ik bij 'junior' namen sowieso al moordneigingen.. geef dat kind lekker z'n eigen identiteit)

En geen idee hoe ik bij wc-reiniger kom.. dat is het eerste waar ik aan denk bij die naam..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zaterdag 5 juli 2008 @ 16:43:33 #172
43556 miss_dynastie
pi_59910237
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 16:09 schreef DJMO het volgende:
ik wil voor mijn kind aparte namen, nou had ik voor een jongen JJ in gedachten, (de laatste j staat uiteraard voor junior) en voor een meisje LoAnne (hoe ik er toe kom: er woont hier in de buurt een tweeling die lotte en anna heten, dus een samentrekking van die namen). wat vinden jullie van die namen??
Omdat je het zelf vraagt... ik zou nooit JJ als naam geven, noem hem dan Jasper Jeroen of Jantje Junior en dan roepnaam JJ, heeft ie altijd nog een fatsoenlijke naam om op terug te vallen. En waarom ga je je kind vernoemen naar andermans tweeling?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 5 juli 2008 @ 16:50:50 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59910358
Miss_dynastie, zie mijn laatste post het wordt ook Johan en ET, die tweeling is inmiddels rond de 17 jaar, en ik heb hun namen alleen als inspiratie gebruikt, niet om een dochter naar hen te vernoemen ofzo.. daar ben ik één keer de fout mee ingegaan.. (ik heb mijn dochter naar mijn toenmalige beste vriendin vernoemd, en die zie ik dus nooit meer. we kregen ruzie, en dat is nooit meer bijgelegd, ik hoef dr ook niet meer te zien.) maar ik twijfel dus alleen nog over de meisjesnaam .. de jongensnaam staat iig vast, hoe dan ook.

partnerlief vind LoAnne overigens ook niets, dus jullie zouden wel eens gelijk kunnen hebben dat een stomme naam is

† In Memoriam † zaterdag 5 juli 2008 @ 16:53:30 #174
43556 miss_dynastie
pi_59910385
Het duurde even voor mijn post erdoor kwam, DJMO, vandaar dat ik je laatste post nog niet gelezen had. Als je Anna en Lotte als inspiratie wil gebruiken, vind ik Anne-Lotte leuker
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 5 juli 2008 @ 16:57:15 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59910441
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 16:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Het duurde even voor mijn post erdoor kwam, DJMO, vandaar dat ik je laatste post nog niet gelezen had. Als je Anna en Lotte als inspiratie wil gebruiken, vind ik Anne-Lotte leuker
die is ook heel leuk ik zal hem eens voorleggen aan vriendlief hier

zaterdag 5 juli 2008 @ 18:23:41 #176
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_59911838
DJMO .. Mijn naam is Lianne.. is dat niets ?!
En dan heb je nog Leanne of Lisanne..

OMG LadyS die namen..

[ Bericht 9% gewijzigd door Rijstebuiltje op 05-07-2008 18:30:14 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 5 juli 2008 @ 18:33:10 #177
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59911993
Joanne kan ook nog
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 5 juli 2008 @ 19:00:52 #178
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_59912494
Ik neem als Jo-Anne uitgesproken Yns?!

Ik ken die naam ook met de uitspraak: Jo-Enn (Engels)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 5 juli 2008 @ 19:01:59 #179
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59912522
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 19:00 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik neem als Jo-Anne uitgesproken Yns?!

Ik ken die naam ook met de uitspraak: Jo-Enn (Engels)
ja uitgesproken als jo-anne
in t engels vind ik t weer minder hebben
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 5 juli 2008 @ 19:19:57 #180
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_59912855
Ik ken een Louanne. Niet zo mooi vind ik.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Licht Ontvlambaar zaterdag 5 juli 2008 @ 19:20:41 #181
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59912870
Met Johan in gedachten... Janneke, Hanneke, Jojanneke, Hannah, Hanne
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 5 juli 2008 @ 19:44:02 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59913288
dan neig ik toch meer naar een naam die aan niets linkt naar onze voorouders, bijvoorbeeld tamara ofzo.. en sjeen? de helft van jouw tag slaat nu ook wel op mij.. ik heb net iemand vierkant de deur uitgeschopt omdat ie vervelend was in mijn ogen.. hormonen

pi_59914574
Ik wil onze toekomstige dochter graag vernoemen naar haar overleden opa Henk (als tweede naam), wat zijn een beetje leuke ideeen hiervoor, verder dan Hendrikje kom ik niet. Ook wil ik graag een derde naam hebben voor haar en dan zou ik graag de naam Eelco willen gebruiken. Ook hier kom ik niet verder dan Elkje of Elke en beide vind ik niet echt geweldig.
Misschien komen hier wat goede ideeen tevoorschijn.
pi_59914666
Henrike?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 5 juli 2008 @ 21:16:28 #185
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59914718
en Eelke?
Today is life -

Dale Carnegie
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 5 juli 2008 @ 21:20:42 #186
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59914807
henrika eloise?

zaterdag 5 juli 2008 @ 21:25:53 #187
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_59914889
Hankje of Hanke?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_59916451
jepali: Hanneke?
pi_59916470
Eeke is ook nog een meisjesnaam. En Hendrike.
Eelco komt van Ale, voor vrouwen Aleida/Adelheid/Alette/Aletta.
Evt Elske?
  zondag 6 juli 2008 @ 23:25:01 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_59938256
Nog even wat betreft de afkortingen: ik luister eigenlijk overal naar, van Troel tot aan Fre, Fred, Fredje, maar ik weet wel dat mijn ouders het erg vervelend vinden als ik Frederique gebruik in plaats van Frédérique. Dat snap ik ook wel, ze hebben me tenslotte niet voor niets Frédérique genoemd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 7 juli 2008 @ 08:26:54 #191
35189 Troel
scherp en bot
pi_59941202
Ik weet niet of BM inmiddels al uit de namen was, of dat het allang genoemd is, maar ik moest vannacht ineens denken aan Fons en Miep.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59944923
Elske ga ik onthouden, ik vind het altijd wel leuk als de naam waarnaar je vernoemt ook enigszins te herkennen is in de vernoeming. Voor Hendrikus moeten toch wel meerdere verbasteringen van zijn?
  maandag 7 juli 2008 @ 12:19:20 #193
108648 cattie
lieve moeder
pi_59945082
Jepali, dit vond ik op internet, niet alle namen zijn even geweldig:
Henk:
Drika, Drina, Heintje, Hendrica, Hendrika, Hendrikje, Hennie, Henrica, Hetty, Hinke, Jet, Rika, Riek, Riekje, Rina, Rini, Harriet (Eng.), Henrietta (Eng.), Henriette (Fr.), Enrica (Ital.).

[ Bericht 1% gewijzigd door cattie op 07-07-2008 12:29:20 ]
pi_59945225
hennie, henriëtte/henriëtta, riet, riek, rik(ki), rika, riki, dirkje, henrika/henrike(n).
pi_59945262
oh wacht, cattie was me voor (en veel uitgebreider ook nog). (waar heb jij trouwens gezocht cattie?)
  maandag 7 juli 2008 @ 12:27:43 #196
108648 cattie
lieve moeder
pi_59945307
Ik gebruik deze site voor vernoemingen, die is redelijk compleet volgens mij.
http://www.starmanproductions.nl/namen/namen.html
pi_59945396
oh die is wel leuk inderdaad! die zou nog mooi aan 't lijstje met links aan 't begin van dit topic toegevoegd kunnen worden. helaas kan ik daarin zelf niet meer wijzigen. is er hier een modje in de zaal?
  maandag 7 juli 2008 @ 12:58:41 #198
108648 cattie
lieve moeder
pi_59945948
Ik vond ook nog:
Henka, Henke, Henna, Henria
pi_59958024
Ik zie hierboven Henka, Hanke en Henke staan. Ik ken een Hanka. Ik weet even niet meer wat haar doopnaam is, maar goed, kan ook (met een beetje verbeelding) een vernoeming zijn.
pi_59958103
Ik ken een meisje dat mercedes heet en ze is geeneens een kamper
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')