Ik snap ze nietquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:12 schreef soylent het volgende:
Vervolg van het succesvolle Tenenkrommende fouten bij teksten in het openbaar dat ik per ongeluk vol heb gekotst
Laatste...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:? No-na
baby, -kinder en positiekleding
Ik stoor me er niet zo aan hoor. Met foto is idd geloofwaardiger, maar van mij mag het best zonder.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:27 schreef HeatWave het volgende:
Ze zijn best leuk, maar ik denk dat het topic echt alleen levensvatbaar is met foto's oid.
Gewoon dingen "verzinnen" (ook al zijn ze waar) schiet niet echt op natuurlijk.
Tja, maar voor teksten is en al een reeks in TTK opzich, nou gaat dat over FOK! posts, maar dat ligt dan wel weer erg dichtbij elkaarquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:30 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik stoor me er niet zo aan hoor. Met foto is idd geloofwaardiger, maar van mij mag het best zonder.
zeg je er dan ook wat van, als je dan toch bij de visboer staat?quote:
Nou ja, misschien hebben ze een dealtje met het crematorium.quote:
Het is "invalideparkeerplaats". Een "invalide parkeerplaats" is een parkeerplaats die invalide is.quote:
Jup.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:45 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
zeg je er dan ook wat van, als je dan toch bij de visboer staat?
Iemand die aan dyslexie lijdt heet een dyslecticus, niet een dyslect. Ook zo'n veelgehoorde fout. Zoek voor bewijs maar eens het woord 'dyslect' op in het Groene Boekje: staat er niet in. 'Dyslecticus' wel.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:00 schreef maok het volgende:
Er staan hier echt fouten die ik nog niet eens maak als dyslect![]()
quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:13 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Iemand die aan dyslexie lijdt heet een dyslecticus, niet een dyslect. Ook zo'n veelgehoorde fout. Zoek voor bewijs maar eens het woord 'dyslect' op in het Groene Boekje: staat er niet in. 'Dyslecticus' wel.
quote:Kudo's voor jou comment (copy-paste)
en ik had zo mij best gedaan op een foutloze postquote:Op donderdag 19 juni 2008 14:13 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Iemand die aan dyslexie lijdt heet een dyslecticus, niet een dyslect. Ook zo'n veelgehoorde fout. Zoek voor bewijs maar eens het woord 'dyslect' op in het Groene Boekje: staat er niet in. 'Dyslecticus' wel.
quote:
Ik zou hier heel voorzichtig zijn met lachen om spel- en taalfouten zeg maarquote:
OMGquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:24 schreef Hephaistos. het volgende:
Net even andere topic doorgelezen, en deze was echt het sterkst:
[ afbeelding ]
Serious?quote:
Tegenwoordig hoor je "cadeau" te schrijven...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:03 schreef UncleSam het volgende:
[ afbeelding ]
2 fouten
Verassen
Fantastiche
Waar denk je dat het woord basterdsuiker vandaan komt, Sherlock. Het oorspronkelijke woord zal bastaardsuiker zijn geweest, dat door de jaren heen is veranderd naar basterdsuiker.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Serious?Dat spul heet Basterdsuiker, en als je daar 1:1 een vertaalscript overheen trekt, krijg je inderdaad iets als bastaardsuiker....
Fantastich verassend!quote:
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:44 schreef Oserdare het volgende:
Bij het melkpak gaat het om het rechter melkpak, de groene tekst, onderste alinea.
Ik heb al eens een advertentie gezien waarin ze een 'partimer' vroegen. Bij een Halfords, geen golfclub.quote:Op maandag 16 juni 2008 18:44 schreef BabblingBrook het volgende:
Waar ik me trouwens ook aan erger zijn al die oproepen voor "part-time" personeel.
Ligt het aan mij of klopt het dan ook gewoon? Of is het een datum van voor de opening van het gebouw?quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:19 schreef qltel het volgende:
Bij mijn oude werkgever staat een bordje bij een boom:
Deze boom is gepland op... (en dan een datum en dat hij er staat vanwege de opening van het gebouw)Helaas heb ik er geen foto van.
Voor alle duidelijkheid, die datum was een datum in het verleden en die boom staat er al..
Een boom plannen, waarom zou iemand dat op een bordje willen zetten?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:57 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of klopt het dan ook gewoon? Of is het een datum van voor de opening van het gebouw?
Ze bedoelen uiteraard geplant.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:57 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of klopt het dan ook gewoon? Of is het een datum van voor de opening van het gebouw?
Ja.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:01 schreef erikkll het volgende:
En gaat het er nu om dat de boeren in de wei grazen?
Ik wel. Daar worden mensen voor betaald, om zo'n tekstje te schrijven. En dan kunnen ze het niet eens.quote:Maar zo heel tenenkrommend vind ik die fout niet
Ik vind het wel heel solidair van die boeren.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:01 schreef erikkll het volgende:
En gaat het er nu om dat de boeren in de wei grazen? Want dat is het enige dat ik aan het melkpak kan ontdekken. Maar zo heel tenenkrommend vind ik die fout niet
Zouden ze zich ook laten melken?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel solidair van die boeren.
Par timer, nicequote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:49 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik heb al eens een advertentie gezien waarin ze een 'partimer' vroegen. Bij een Halfords, geen golfclub.
Jepquote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel solidair van die boeren.
Er worden zoveel mensen betaald voor werkzaamheden die ze niet kunnen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:04 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Ik wel. Daar worden mensen voor betaald, om zo'n tekstje te schrijven. En dan kunnen ze het niet eens.
Ik geloof gerust dat je gelijk hebt dat er geen hiërarchische volgorde is, maar mijn taalgevoel zegt toch echt dat zolang 'ze' niet nader gespecificeerd is, het verwijst naar het onderwerp van de voorgaande zin.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:13 schreef Naamah het volgende:
Die van dat melkpak is taalkundig gezien helemaal niet zo fout. Als een woord ('zij' in dit geval) naar twee dingen kan verwijzen ('boeren' en 'koeien'), verwijst het in principe naar hetgeen er het dichtst bij staat ('koeien' dus). Er is weer een andere 'regel' dat het bij voorkeur verwijst naar het onderwerp van de zin ervoor ('boeren' dus). Maar over welke regel boven welke gaat enzo, dat is niet zo te zeggen en daar zijn geen vaste regels voor, er zijn in totaal iets van 6 van die principes en daar is geen hiërarchische volgorde in te brengen.
'Zij' kan dus prima naar koeien verwijzen en het is dus zeker niet fout.
Misschien moeten reclamemakers voortaan eerst even bellen of hun teksten wel met jouw taalgevoel overeenkomen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:23 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik geloof gerust dat je gelijk hebt dat er geen hiërarchische volgorde is, maar mijn taalgevoel zegt toch echt dat zolang 'ze' niet nader gespecificeerd is, het verwijst naar het onderwerp van de voorgaande zin.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:25 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Misschien moeten reclamemakers voortaan eerst even bellen of hun teksten wel met jouw taalgevoel overeenkomen.
ongetwijfeldquote:Op vrijdag 20 juni 2008 17:25 schreef Barcaconia het volgende:
-Hier stond onzin...-
Het hele recept zal door de vertaler gehaald zijn denk ik..quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Waar denk je dat het woord basterdsuiker vandaan komt, Sherlock. Het oorspronkelijke woord zal bastaardsuiker zijn geweest, dat door de jaren heen is veranderd naar basterdsuiker.
Wat ik grappiger vind aan het recept is dat er wordt gevraagd om 2,5 gram zout en 474 gram tarwebloem. Nauwkeurige weegschaal had de bedenker!
Gaat het bij dat melkpak om het "makkelijk te openen en hersluiten", of staat er op de (voor mij praktisch onleesbare) zijkant iets?
Ik denk, ik zet het er zelf vast neer.quote:
Eens met Frollo. Als er 'De boeren van Campina zorgen heel goed voor hun koeien. Die grazen [namelijk] van april tot en met oktober buiten in de wei [...]' had gestaan zou er geen/nauwelijks ambiguïteit zijn - bij deze tekst moest ik ook twee keer kijken. Ik ben trouwens wel benieuwd naar Naamahs principes.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:23 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik geloof gerust dat je gelijk hebt dat er geen hiërarchische volgorde is, maar mijn taalgevoel zegt toch echt dat zolang 'ze' niet nader gespecificeerd is, het verwijst naar het onderwerp van de voorgaande zin.
Ik zal dat artikel na het weekend even opzoeken en kijken of ik een samenvatting die enigzins begrijpbaar is in dit topic kan zettenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 05:29 schreef Metus het volgende:
[..]
Eens met Frollo. Als er 'De boeren van Campina zorgen heel goed voor hun koeien. Die grazen [namelijk] van april tot en met oktober buiten in de wei [...]' had gestaan zou er geen/nauwelijks ambiguïteit zijn - bij deze tekst moest ik ook twee keer kijken. Ik ben trouwens wel benieuwd naar Naamahs principes.
Dat denk ik ook, want 474 milliliter = 2 US cups.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het hele recept zal door de vertaler gehaald zijn denk ik..
quote:Het regende en de wegen waren glad toen de motorrijder met ongeveer 90 kilometer per uur door het bos reed. Toen de beer plotseling het bos uitstormde kon hij naar eigen zeggen dan ook niets anders meer doen dan vloeken en proberen uit te wijken, meldt CNews.
(Bron)
Die is dus taalkundig wel echt fout.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:22 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Hier, nog eentje in de categorie 'niet per se fout maar wel vatbaar voor meerdere interpretaties':
[..]
[ afbeelding ]
"Godverdomme!"
quote:
Kassamiepquote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:14 schreef starla het volgende:
Moet je voor de grap kijken hoe vaak ze caissière verkeerd spellen. Je ziet de meest originele variaties.
Wikipedia denkt ook dat er een stad genaamd "Bazel" in Zwitserland ligt.quote:
Bazel is het Nederlandse exoniem voor Basel. Net zoals we ook Londen schrijven in plaats van London, of Berlijn in plaats van Berlin.quote:Op zondag 22 juni 2008 10:09 schreef JDude het volgende:
[..]
Wikipedia denkt ook dat er een stad genaamd "Bazel" in Zwitserland ligt.
Kassière schijnt ook te mogen, in ieder geval, zo stond het gespeld op de website van 'Onze Taal' en die van 'Taaladvies'.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:14 schreef starla het volgende:
Moet je voor de grap kijken hoe vaak ze caissière verkeerd spellen. Je ziet de meest originele variaties.
Politie schiet man in Enschede neerquote:nadat hij met een vuurwapen vier bezoekers van een horecagelegenheid had verwondt.
Zucht...quote:Op zondag 22 juni 2008 @ 10:40 schreef GeertJan88 het volgende:
[..]
Ja idd want iedereen vind het wel heel vervelend dat zo'n mierenneuker als jou daar over begint te zeiken.
Die staan ook allebei net als bastaardsuiker en basterdsuiker in de officiële woordenlijst (met wederzijdse verwijzing).quote:Op zondag 22 juni 2008 10:45 schreef Oserdare het volgende:
[..]
Kassière schijnt ook te mogen, in ieder geval, zo stond het gespeld op de website van 'Onze Taal' en die van 'Taaladvies'.
Proberen om iets te verbeteren op de FP (taal, kwaliteit, wat dan ook)... Een nobel streven, maar ik vrees dat het een verloren zaak isquote:Op zondag 22 juni 2008 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De FP is ook openbaar, he?
[..]
Politie schiet man in Enschede neer
En als je er dan wat van zegt:
[..]
Zucht...
De boeren zorgen goed voor hun koeien Zo grazen zij .... (hier verwijst "zij" naar "de boeren")quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:52 schreef Oserdare het volgende:
GezelligIn mijn Van Dale staat het niet.
Taalverhaspeling van het melkpak, iemand?
Gelukkig heeft de Pabo nu een taaltoets.quote:Op zondag 22 juni 2008 17:31 schreef soylent het volgende:
Oud en bekend maar altijd weer tenenkrommend
Alleen onderaan?quote:Op zondag 22 juni 2008 18:32 schreef wendytje het volgende:
http://www.zangerbasvermeer.nl/
onderaan de pagina...
Die is wel heel slecht idd... en dát voor een schooljuf.quote:Op zondag 22 juni 2008 17:31 schreef soylent het volgende:
Oud en bekend maar altijd weer tenenkrommend
Allicht heb je het over het onderzoek naar referentiële coherentie door Sanders & Spooren '02 waarbij ze het onder andere hebben over principe van nabijheid en principe van toegankelijkheid, het gpg-principe, etcetera?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:39 schreef Naamah het volgende:
[..]
Ik zal dat artikel na het weekend even opzoeken en kijken of ik een samenvatting die enigzins begrijpbaar is in dit topic kan zetten
Maar dat wordt meestal met opzet fout geschreven. Dat valt meer op en dan lopen er minder mensen tegen aan.quote:Op zondag 22 juni 2008 22:07 schreef MevrouwLili het volgende:
In Vlaardingen op pasgeverfde pilaren (stuk of 6)
Pas op: nadt!
Ja, precies, die ja. Als jij de behoefte voelt het uit te leggen aan degene die het wilde weten, ga je gangquote:Op zondag 22 juni 2008 21:26 schreef Obituary het volgende:
[..]
Allicht heb je het over het onderzoek naar referentiële coherentie door Sanders & Spooren '02 waarbij ze het onder andere hebben over principe van nabijheid en principe van toegankelijkheid, het gpg-principe, etcetera?
Ik vond het ook al zo zielig voor de persoon die dat moet doenquote:Op maandag 23 juni 2008 00:21 schreef Oserdare het volgende:
Dus als je naar binnen gaat moet je weer naar buiten lopen om de deur dicht te doen, maar als je dan weer naar binnen wilt moet-ie weer open, waardoor je weer naar buiten moet om 'm te kunnen sluiten, dus ... werken komt er niet van. Tenzij dat je werk is.
Geloof het of niet, maar ik zag dus zo'n soortgelijke fout vandaag (ok, gisteren). 'Buiten kar voor de deur zetten.'quote:Op zondag 22 juni 2008 23:33 schreef MaxMark het volgende:
Ook zo'n typische bij ons op werk: "Graag buiten deur dicht doen".
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:35 schreef Metalfreak het volgende:
TVP met foto die ik ooit in de buurt van mijn werk heb gemaakt:
[ afbeelding ]
En dan én geen tieten hebben én een tent als T-shirt dragenquote:
Daar mogen de nieuwsposters dan ook geen wijzigingen in aanbrengen, laat staan dat ze dat technisch kunnen..quote:Op zondag 22 juni 2008 14:06 schreef Jordy-B het volgende:
Het valt trouwens wel op dat de berichten die de FP van DAG overneemt, regelmatig zulke lompe fouten bevatten.
Sneu voor die man die al overboord was en ook nog eens geslagen is.quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:04 schreef marcel-o het volgende:
Een lek gevonden waar medelanders uit komen![]()
[ afbeelding ]
Mwa, om dat nou een "tenenkrommende fout" te noemen, neequote:Op woensdag 25 juni 2008 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Stukje in De Pers van vandaag over de nieuwe coach van FC Twente heeft het consequent over "McLaren" terwijl die man "McClaren" heet
Die is wel heel erg ja, vooral omdat ze "krijgt" wel gewoon goed schrijven. Hoe halen ze het dan in hun hoofd om het bij "betaalt" opeens fout te doen?quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:31 schreef Mindstate het volgende:
Bij de Achmea Health Center hing een poster waarop stond:
U betaald: blabla eur
U krijgt: blabla eur
Voor zonnebank ofzo, betaald
Ik denk omdat krijgd geen bestaand woord is en betaald wel.quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:08 schreef Ticket het volgende:
Die is wel heel erg ja, vooral omdat ze "krijgt" wel gewoon goed schrijven. Hoe halen ze het dan in hun hoofd om het bij "betaalt" opeens fout te doen?
Ik zag het vanmorgen ook ja, en moest ook al meteen aan dit topic denkenquote:Op woensdag 25 juni 2008 10:04 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
Maar na het schrijven van "krijgt" gaat er blijkbaar geen lichtje bij ze branden over de "stam+t"-regel en dat het daarom "betaalt" is. Dat is nog het ergst, die inconsequentie.quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk omdat krijgd geen bestaand woord is en betaald wel.
Erger je je nou zo verschrikkelijk aan die ontbrekende spatie in 'te veel'? Of zie jij een fout die ik niet zie?quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:06 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Bij ons op school, in de hokjes van de damestoiletten:
[ afbeelding ]
Ik erger me er best wel aan, vooral omdat ik het elke keer dat ik naar de wc ga moet lezen. (nou ja, niets 'moet' natuurlijk, maar als het zo voor je snufferd hangt terwijl je je boodschap doet is het lastig om het niet te doen)
Simpele interpunctiefout, na 'Dames' hoort een kommaquote:Dames willen jullie zo vriendelijk zijn
Een spatie teveel na 'container', punt aan het einde van de zin moet een vraagteken zijn.quote:(...)daarvoor bestemde container te werpen.
'Teveel gebruik van toiletpapier' moet 'gebruik van teveel toiletpapier' zijn.quote:Teveel gebruik van toiletpapier kan tot verstoppingen leiden.
En waar leidt het tot verstoppingen? In het riool of in je darmen?quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens ook een vreemde connectie: Als je veel toiletpapier gebruikt krijg je verstoppingen?Voortaan je kont maar afvegen met 1 blaadje of zo?
te veelquote:Op woensdag 25 juni 2008 20:03 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Alle fouten (hoe klein ook) die ik kan vinden:
[..]
Simpele interpunctiefout, na 'Dames' hoort een komma
[..]
Een spatie teveel na 'container', punt aan het einde van de zin moet een vraagteken zijn.
[..]
'Teveel gebruik van toiletpapier' moet 'gebruik van teveel toiletpapier' zijn.
Allemaal niet bijster grote fouten, maar ik vind het wel degelijk irritant(en of het 'teveel' of 'te veel' is weet ik eigenlijk niet
)
Dat er überhaupt zo'n mededeling opgehangen moet worden.quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:06 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Bij ons op school, in de hokjes van de damestoiletten:
[ afbeelding ]
Ik erger me er best wel aan, vooral omdat ik het elke keer dat ik naar de wc ga moet lezen. (nou ja, niets 'moet' natuurlijk, maar als het zo voor je snufferd hangt terwijl je je boodschap doet is het lastig om het niet te doen)
gastlekquote:Op woensdag 25 juni 2008 10:04 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
Er staat een punt dus beide zinnen hebben niks met elkaar te maken lijkt mij...quote:Op woensdag 25 juni 2008 21:52 schreef alledagenheeldruk het volgende:
En het is ook raar dat ze tampons en maandverband direct in verband brengen met toiletpapier: "gooi je maandverband in de container, want als je teveel toiletpapier gebruikt verstopt het toilet"![]()
Geschreven door B.A. Baracus.quote:
"Als" wordt toch alleen gebruikt als het "gelijk aan" is?quote:. Deze Full HD-televisies zouden tweemaal zoveel kleuren kunnen weergeven als lcd- en plasma-tv’s
Nee, twee keer zoveel als is correct. Twee keer meer dan. Na een vergrotende trap krijg je ‘dan’. Niet in dit geval.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:58 schreef marcel-o het volgende:
"Als" wordt toch alleen gebruikt als het "gelijk aan" is?
Of is dit nou een twijfel geval?!
klik
Hier is "als" natuurlijk gewoon goed. "Twee keer zoveel dan", klinkt dat jou goed in de oren? Daarbij gaan bij mij meteen alle mentale alarmbellen rinkelen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:58 schreef marcel-o het volgende:
[..]
klik
Niet als er een getal in de zin voorkomt.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:58 schreef marcel-o het volgende:
[..]
klik
De cursiefjes zijn van mij.quote:Van der Woude handelde correct
WOERDEN - De voormalige onderwijswethouder Annet Van der Woude heeft correct gehandeld in de tumultueuze kwestie met de geschorste lerares van de Andersenschool. Dat concludeert onderzoeksbureau BING.
De lerares, die op 1 juni is ontslagen, vindt dat Van der Woude niet integer met haar is omgegaan en diende in februari een klacht in. Ze beschuldigde de bestuurder onder meer van het achterhouden van essentiële organisatie en het dreigen met maatregelen tegen haar en haar partner.
BING beoordeelt na gesprekken met alle betrokkenen de klachten als ’nagenoeg geheel ondoorgrond’. Wel had Van der Woude meer afstand tot het onderzoek naar mogelijk plichtsverzuim van de lerares moeten bewaren.
Door de ontstane ophef trad de onderwijswethouder in mei af.
die vind ik dan eigenlijk veel leukerquote:Op woensdag 25 juni 2008 13:41 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Sneu voor die man die al overboord was en ook nog eens geslagen is.
Ik weet het niet, maar ik kan me inderdaad ook verbazen over het aaneenschrijven van bijvoeglijke en zelfstandige naamwoorden. Zo schrijven tienermeisjes tegenwoordig over een knappe jongen dat ze hem een "lekkerding" vinden. Hoe komen ze er toch bij om daarin een spatie weg te laten?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:25 schreef _Arual_ het volgende:
Bij het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen moeten mensen die in een 'buitenlandsziekenhuis' geweest zijn dat even aangeven.
Wat is dat toch met die spaties?
Van de website en op een advertentiesite nog een keer 'erkent'.quote:[...] is een erkent kinderdagverblijf...
diekostengeldjeweetzzquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:25 schreef _Arual_ het volgende:
Bij het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen moeten mensen die in een 'buitenlandsziekenhuis' geweest zijn dat even aangeven.
Wat is dat toch met die spaties?
Exact. Nog even doorgaan: "Twee keer meer dan" staat gelijk aan "Drie keer zoveel als"quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:06 schreef Iblis het volgende:
Nee, twee keer zoveel als is correct. Twee keer meer dan. Na een vergrotende trap krijg je ‘dan’. Niet in dit geval.
Nakijken, checken. Niet nachecken.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 01:06 schreef Theroin. het volgende:
Verschrikkelijk. Checkt niemand dat na of zo!?
Het is tegenwoordig ook nogal 'in' om overbodig spaties te gebruiken.
Dat is strikt genomen natuurlijk zo, maar zo wordt het niet gebruikt. Verder geldt ook dat ‘eens zoveel = tweemaal zoveel’quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Exact. Nog even doorgaan: "Twee keer meer dan" staat gelijk aan "Drie keer zoveel als"
OMFG! En dat soort mensen mogen ook nog eens kinderen makenquote:
Degene die dat geschreven heeft, heeft disleksie.quote:
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:59 schreef qltel het volgende:
316 Teletekst vr 27 jun
***KRO *****************************4/4
***Ergernissen ***Mevrouw Klaver uit
Almere:"Ik ben blij dat ik niet in
Zwaag woon.Daar liep niet alleen een
man met een granaat rond,nee,ook de
Explosieve (!) Opruimingsdienst
bemoeide zich ermee,zo was te lezen
op RTL Text.De oplossing is nog
gevaarlijker dan de kwaal,zeg maar."
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:11 schreef baNEEL het volgende:
Ik zag er gister een op teletekst:
[ afbeelding ]
Inzoemen op Guus?
quote:Illy Deze week in de actie... Euro 5,99 per 250grams blik.
www.caffe-vianello.nl
logo op u koffiekopjes
Maand aanbieding kop en schotel Opdruk 1 kleur NU 150 st ¤ 2.75
www.relatiegeschenkenhuisonline.nl
Espersso en koffiehits
Espressoaparaten en koffie Alle informatie op Moviq.
www.moviq.nl/koffie-espresso
Het stijlfiguur misschien, maar de spelling 'inzoemen' bij mijn weten (nog) niet!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]Beeldspraak. Is een geaccepteerd stijlfiguur.
sowieso loopt het niet lekker, vind ik. En de weide waarin ze grazen? Zal druk zijn daar, met al die koeien in één weiquote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:13 schreef cinnamongirl het volgende:
3.[ afbeelding ]
...zelfde tekstbureau ingehuurd als Albert Heijn deed?
Je snapt wel wat ze bedoelen, maar toch klopt het nietquote:
Ik had de typefout niet gezienquote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:31 schreef _Arual_ het volgende:
ik zou inzoomen zeggen.
En daar niet alleen. De site zelf staat ook vol met taal en stijlfouten. En op de contactpagina staat een hele lijst met sleutelwoorden voor zoekmachines, helemaal in beeld (ik zou die persoonlijk heel klein of wit op wit maken. Metatags zou natuurlijk nog beter zijn). Het ziet er allemaal zo professioneel uit dat ik naar de concurent zou gaan voor m'n banden...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:13 schreef cinnamongirl het volgende:
2.[ afbeelding ]
Maar...hij is wél consequent!
http://www.debandenconcurent.nl/
Dat AH-mormelquote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:13 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zal ook foto's gaan maken van de ellende die ik regelmatig zie op straat.
Van Google images:
1.[ afbeelding ]
Een ree-uu-nie-jee, holadiee!
Wat een ramp als je tegen dit tegeltje aan moet kijken elke keer als je naar de w.c. moet!
Het zal trouwens geen drukke reünie geweest zijn, met maar één nabestaande...
2.[ afbeelding ]
Maar...hij is wél consequent!
http://www.debandenconcurent.nl/
3.[ afbeelding ]
...zelfde tekstbureau ingehuurd als Albert Heijn deed?
4.[ afbeelding ]
...hé, wat interessant, ik heb nog nooit Thias gegeten!
Wellicht een 'totum pro parte'?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:02 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat AH-mormel![]()
![]()
Grazende boerderijen!??!?!
Tja, snackbars...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:06 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Bij mijn werk in de buurt is een snackbar, die tijdens het EK/wedstrijden van Oranje de volgende reclame in de folder had staan; "Tijdens de wetstrijden van Oranje bij hebben overheerljike patat met jopiesaus voor slechts ".
Mart, wil je een tosti voor me meebrengen?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:36 schreef DaMart het volgende:
Dit bordje kwam ik vorig jaar tegen bij een bioscoop in Haarlem:
[ afbeelding ]
Je mag de etenswaren dus wel door een ander laten meebrengen!
Die is té makkelijk.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:36 schreef DaMart het volgende:
Dit bordje kwam ik vorig jaar tegen bij een bioscoop in Haarlem:
[ afbeelding ]
Je mag de etenswaren dus wel door een ander laten meebrengen!
Nee, dit is gewoon een lompe fout.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wellicht een 'totum pro parte'?
Wat is hier mis mee? Je kunt je hier blijkbaar laten cremeren.quote:
Ik heb er heel even over gedaan, maar het is me gelukt om de complete tekst te begrijpen..quote:Op zaterdag 28 juni 2008 08:27 schreef marcel-o het volgende:
Omg
da's de ergste advertentie ooit![]()
Kristalun?
Rellie oto WTFFirefox slaat er helemaal van op hol
Dat vind ik heel knap! Hier lukt het niet.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 08:35 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik heb er heel even over gedaan, maar het is me gelukt om de complete tekst te begrijpen..
Mobilofoons, 6 stuks, 2 dezelfden en nog 2 dezelfden, 65 euro voor alles.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 08:46 schreef Radobe het volgende:
[..]
Dat vind ik heel knap! Hier lukt het niet.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 09:01 schreef qltel het volgende:
[..]
Mobilofoons, 6 stuks, 2 dezelfden en nog 2 dezelfden, 65 euro voor alles.
Dan ga je geen 30 jaar oude mobilofoons verkopen die die 65 euro nog niet waard zijn... En allerlei andere troep..quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:34 schreef MaxiTitan het volgende:
Je zou bijna denken dat het om een scam gaat.
Het is dat je het zelf moet komen ophalen (tenminste dat maak ik er uit op) en dat de betaling niet via de Western Union bank of dergelijke instelling moet lopen.
Dat schijnen ze expres te doen omdat mensen een bordje waar "nat' opstaat massaal negeren en dit valt op.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:01 schreef Underdoggy het volgende:
in de categorie "het kan altijd erger"
Ze waren het Grand theater in Groningen ergens vorig jaar aan het schilderen
[ afbeelding ]
bij Vedior stond een paar jaar geleden een advertentie: "Kamermeisje (m/v) gezocht."quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:50 schreef BlaatschaaP het volgende:
Gistermiddag zochten ze bij het uitzendbureau 'Orderpikkers (m/v)'.
Dat is geen fout. De functie heet nu eenmaal zo en ze moeten dat erbij zetten. Je ziet ook 'secretaresse (m/v)' staan maar je weet als man dat je er niet aan hoeft te beginnen omdat ze in de advertentie constant over 'zij' en 'haar' praten. Het is puur om aan de wet te voldoen, dat er geen onderscheid gemaakt mag worden op geslacht bij werving.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:14 schreef Prego het volgende:
[..]
bij Vedior stond een paar jaar geleden een advertentie: "Kamermeisje (m/v) gezocht."
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:31 schreef Frollo het volgende:
[ afbeelding ]
Ok, het is maar een tikfoutje en dat kan ik beter hebben dan echte snoeiharde taalfouten. Maar toch, het staat dus wel op een grote landelijke site en dan hoort zoiets eigenlijk niet te gebeuren.
Open er een topic over in KLB, zou ik zo zeggen.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kunnen we kappen met 'tvp'? We hebben een 'bookmark' knopje, hoor.
of ammoniumnitraatquote:Op donderdag 19 juni 2008 23:14 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat ammonium eigenlijk ammoniumbicarbonaat moet zijn...
Een lichtgewonde bromfiets.quote:BOXTEL - Op een spoorwegovergang in Boxtel is maandagmiddag rond kwart voor vijf een lege passagierstrein op een vrachtauto gebotst. Een woordvoerder van de politie heeft dat gemeld.
De aanhanger van de truck raakte door de aanrijding een auto en een brommer. De twee inzittenden van de auto en de bromfiets raakten lichtgewond. De vrachtwagenchauffeur kwam met de schrik vrij.
quote:
Komt van de woorden nieuws en gierigquote:Op maandag 30 juni 2008 18:39 schreef hello_moto1992 het volgende:
Er typen ook best wel veel mensen nieuwschierig. Het is toch gewoon nieuwsgierig?
Maar dat is natuurlijk ook een webscam.quote:Op maandag 30 juni 2008 18:53 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Komt van de woorden nieuws en gierig
-chierig bestaat niet
Mensen die nadenken over de betekenis van woorden doen dit wel goed
Mensen die naar de winkel komen en een wepskam willen, denken niet na
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 08:21 schreef qltel het volgende:
Deze is van marktplaats en echt te erg voor woorden:
[ afbeelding ]
Bookmarks.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
webscamquote:Op maandag 30 juni 2008 19:08 schreef ssebass het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk ook een webscam.
quote:
quote:Op maandag 30 juni 2008 21:03 schreef _Arual_ het volgende:
In het geniep een rouwkaartje, dus.
Afhankelijk van de drukker waar je mee te maken hebt. De ene merkt het op en zegt er iets van, maar veel drukkers krijgen de bestanden binnen, de mensen bij de pers gooien de boel op de pers, kijken verder niet naar het resultaat en dan gaat het (zonder een proefexemplaar aan de klant te geven) linea recta in de doosjes naar de klant.quote:Op maandag 30 juni 2008 21:15 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat is best wel ernstig. Waarom zegt zo'n drukker daar nou niks van?
quote:Op zondag 29 juni 2008 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sterker nog: mama had het niet eens gezien, totdat iemand in dat topic erop weesquote:Op maandag 30 juni 2008 21:15 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat is best wel ernstig. Waarom zegt zo'n drukker daar nou niks van?
Dat een verassing normaal op een rouwkaart staat, niet op een geboortekaart..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:17 schreef Agiath het volgende:
Het is misschien nog vroeg.
Maar wat is er mis met dat geboortekaartje?
Zelfs een verassing kan een verrassing zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:30 schreef fotostarter het volgende:
Kan toch een verassing zijn? Ik vat hem ook niet
ojaquote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:22 schreef qltel het volgende:
[..]
Dat een verassing normaal op een rouwkaart staat, niet op een geboortekaart..
Plaats vooral duizenden advertentiesquote:Gratis contactadvertentie
Plaats of bekijk gratis duizenden contactadvertenties
www.volwassendating.nl
dat is helemaal ergquote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Sterker nog: mama had het niet eens gezien, totdat iemand in dat topic erop wees
En wat was haar reactie?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Sterker nog: mama had het niet eens gezien, totdat iemand in dat topic erop wees
Niks mis mee hoor...quote:Op zondag 29 juni 2008 19:07 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Ik had geen zin om te gaan knippen, plakken en omcirkelen, maar het lijkt mij duidelijk genoeg (onderste rode zin):
[ afbeelding ]
Expliciet fout is het niet, maar het is ook niet helemaal de juiste wijze om zoiets te zeggen. Als ze de zin om zouden gooien, zou het een stuk beter klinken:
"Niet geschikt voor zwangere vrouwen en mensen met hartklachten."
Nu lijkt het net of je die tocht niet mag doen als je een 'mens met een zwangere vrouw' bent.![]()
En offtopic: die site is echt knetterlelijk (maar die spooktochten zijn dan wel weer gaaf).
[edit] en hoe ze 'locaties' schrijven, zucht...
quote:
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:09 schreef snoopy het volgende:
een verassing?
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:22 schreef LovelyLady het volgende:
Sja soms komt een zwangerschap onverwachts... dat gebeurt wel eens, echt waar!
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:26 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat meer om de spelfout, denk ik zo...
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:51 schreef LovelyLady het volgende:
Het is me niet eens opgevallen die spelfout...![]()
Heb er niemand over gehoord.... pas nu na 4 jaar...![]()
Dus mensen die allergisch zijn voor zwangere vrouwen moeten het ook niet drinkenquote:Not suitable for persons sensitive to caffeine, pregnant women and children.
Niemand heeft wat gezegd?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:47 schreef Rewimo het volgende:
quote:Drie Dolle Diesel Dagen
De accijnsverhoging op diesel is een feit. Met ingang van 1 juli is de accijns op diesel met 3 cent per liter verhoogd. Alle protestacties hebben de prijsstijging niet kunnen beletten. Tango komt de dieselrijder tegemoet met de DRIE DOLLE DIESEL DAGEN. Dinsdag 1 juli tot en met donderdag 3 juli betaald Tango de accijnsverhoging voor u.
maargoed dat ik Highway drink en geen Redbullquote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:00 schreef wikwakka2 het volgende:
Volgens mij staat er ook op (Engelse) blikjes Red Bull het volgende:
[..]
Dus mensen die allergisch zijn voor(je vergeet kinderen) en zwangere vrouwen moeten het ook niet drinken
Omgquote:
quote:mijn kat zal genieten van de voedsel
voloet aan de eisen van een fussy kat
het versterkt de opties om de voedsel van mijn kat te varieren
als ik weg ben helpt het mijn kat zichzelf te kunnen voedel
werkelijk anders dan andere katten voedsel merken
het bevat kwalitatieits ingredienten
voedt u zelf de kat voor het huishouden?
Haal gewoon de Van Dale erbij, dan zie je wie er gelijk heeft (Jij, uiteraard).quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:43 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik had net een korte discussie over het feit of het nou gevangen of gevongen is of misschien wel allebeide. Volgens mij is gevongen gewoon voor debielen, en is het gevangen. Ze hadden ook al het argument dat gevangen tegenwoordige tijd is, en dus niet in "ik heb een vis gevangen" zou kunnen.
"geen ... anti- ... niet": min, min en min is minquote:Op woensdag 2 juli 2008 06:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Net nieuwe laptop geïnstalleerd. Windows Vista geeft als je nog geen anti-virus hebt geïnstalleerd de foutmelding:
"Er is mogelijk geen anti-virussoftware niet geïnstalleerd"
Ik denk dat ik een Zuidafrikaanse Windows heb...
Onregelmatig werkwoord. Het moet zijn 'gevangen'quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:43 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik had net een korte discussie over het feit of het nou gevangen of gevongen is of misschien wel allebeide. Volgens mij is gevongen gewoon voor debielen, en is het gevangen. Ze hadden ook al het argument dat gevangen tegenwoordige tijd is, en dus niet in "ik heb een vis gevangen" zou kunnen.
Allebei is, uiteindelijk, een verkorte vorm van ‘allebeide’. Allebeide in het dagelijks taalgebruik is echter vrijwel verdwenen volgens mij. Het woord zelf is overigens niet zo logisch als je er even over nadenkt. Zijn het nu alle, of zijn het beide?quote:
Ik heb het nooit gehoordquote:Op woensdag 2 juli 2008 08:55 schreef Iblis het volgende:
[..]
Allebei is, uiteindelijk, een verkorte vorm van ‘allebeide’. Allebeide in het dagelijks taalgebruik is echter vrijwel verdwenen volgens mij. Het woord zelf is overigens niet zo logisch als je er even over nadenkt. Zijn het nu alle, of zijn het beide?
Hee, die zag ik ook in Den Haag staan bij de Aziatische supermarkt. Ik heb nog overwogen om er een foto van te makenquote:
Hier in Friesland hoor je het volgens mij best vaakquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:41 schreef Rewimo het volgende:
Gevongen... ik heb het zelfs nog nooit gehoord
Zou 't betekenen dat je als man alleen de tent niet in komt?quote:Op woensdag 2 juli 2008 09:27 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Hee, die zag ik ook in Den Haag staan bij de Aziatische supermarkt. Ik heb nog overwogen om er een foto van te maken
Ik probeer er echt alles van te maken, maar WAT PROBEREN ZE HIER IN GODSNAAM TE ZEGGENquote:
Volgens mij dat je als man zonder vrouw aan je arm geen toegang tot deze verdieping hebt.quote:Op woensdag 2 juli 2008 12:37 schreef Metalfreak het volgende:
Ik probeer er echt alles van te maken, maar WAT PROBEREN ZE HIER IN GODSNAAM TE ZEGGEN![]()
![]()
Groningen ook.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:13 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Hier in Friesland hoor je het volgens mij best vaak.
Niks vreemds aan hoor. Dit is namelijk het sportpark van Voetbalvereniging RVV Coal uit Rotterdamquote:Op donderdag 26 juni 2008 20:09 schreef Tokus het volgende:
ik kom er elke dag langs, en elke dag doet het me toch wel glimlachen:
[ afbeelding ]
Onschuldige voetbalkantine, of de laatste overgebleven kolenmijn in Rotterdam?
Hier in Brabant ook zoiets...quote:Op woensdag 2 juli 2008 12:54 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Groningen ook.![]()
Net als vreten > gevroten.
Waarschijnlijk is onze Joop gestopt met het verzamelen van modelauto's. Ik denk namelijk dat hij "einde hobby 15 Euro per stuk zie foto" bedoelt.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 09:01 schreef qltel het volgende:
En deze begreep ik dan weer niet: "yn de hopie 15 uro perstuk sie foto". De foto is van een modelauto.
quote:Op maandag 30 juni 2008 21:05 schreef Muck het volgende:
[over dat geboortekaartje met verassen]
"Mijn papa en mama zijn..."
a. dyslecten
b. niet bijster goed in Nederlands
c. gewoon dom
quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:13 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik zal de schuld in mijn erfenis zetten, bedankt!quote:Betalingsgegevens:
Je kunt bij je onderwijsinstelling het verschuldigde collegegeld vanaf 31 december 2199 betalen. Wil je zo spoedig mogelijk na deze datum opnieuw inloggen en bij jouw inschrijvingsverzoek de betalingsgegevens invullen.
Als dat rechtsgeldig zou zijnquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:24 schreef Agiath het volgende:
Ik ben bezig met het inschrijven voor een studie op studielink.nl
Bijna klaar, staat er dit:
[..]
Ik zal de schuld in mijn erfenis zetten, bedankt!![]()
..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |