abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:57:24 #1
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_59742877
Een screening door Hoffman bestaat o.a. uit het aanvragen van een verklaring van goed gedrag (VOG) bij de gemeente. Nu ben ik zo'n 6 jaar geleden in aanraking gekomen met justitie, maar aangezien ze bij een VOG maximaal 5 jaar terug in je verleden gaan spitten (tenzij je gezeten hebt, zedenmisdrijf, etc) krijg ik hem zonder problemen in de brievenbus.

Echter, een dergelijke screening bestaat ook uit een gesprek met een van die gasten van Hoffman op hun kantoor in Almere. Nu vroeg ik me af: Is het verstandig om ze te vertellen over dat voorval van 6 jaar geleden? Volgens mij hebben ze zelf geen bevoegdheden om in mijn justitiële gegevens te kijken, anders was zo'n VOG ook niet nodig geweest (correct me if i'm wrong).

Anyone?

[ Bericht 0% gewijzigd door TongPo op 27-06-2008 23:31:27 ]
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:58:50 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_59742919
recherge???
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_59743154
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 22:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
recherge???
Bedoelt ie niet asperge?
MOKUM XXX RATED
  vrijdag 27 juni 2008 @ 23:10:06 #4
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_59743283
Die gasten van Hoffman zijn de grootste cowboys die er rondlopen. Niks vertellen aan die lui!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 23:29:45 #5
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_59743909
oops dat moet uiteraard recherche zijn.
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  vrijdag 27 juni 2008 @ 23:32:28 #6
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_59743992
Ga je er werken? Verdenken ze je van diefstal van je werkgever>? Is de screening noodzakelijk voor je nieuwe baan?
Wat is de setting?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 23:35:21 #7
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_59744078
De screening is noodzakelijk voor m'n nieuwe baan, sector ICT/banking.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 00:24:29 #8
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_59745257
heeft het voorval betrekking op waar je straks gaat werken denk bijvoorbeeld aan fraude oid ? Aangezien zulke feiten tot 10 jaar bekend zullen blijven dacht ik.
Maarja ik zou zowiezo geen slapende honden wakker maken.
happen naar de baas
  zaterdag 28 juni 2008 @ 00:28:53 #9
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_59745340
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 23:06 schreef dronkeykong het volgende:

[..]

Bedoelt ie niet asperge?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het iets ergs dat je 6 jaar geleden hebt gedaan?
Als het bijv. iets in het verkeer is zoals veel te hard gereden en daarom een aantekening bij justitie ofzo zou ik niks vertellen.
Als je bijv. 6 jaar geleden hebt zitten frauderen bij de bank, tja dan wordt het een ander verhaal.

Bovendien: Je hebt het recht om te zwijgen, alles dat je zegt kan tegen je gebruikt worden.
pi_59745520
Dit dus
quote:
Een gesprek met de kandidaat, dat niet beperkt blijft tot de cv, maar ook nadrukkelijk ingaat op integriteitsvraagstukken
ze gaan dus vragen of je ooit met justitie in aanraking bent geweest
quote:
Verificatie van het arbeids-, zakelijk- en opleidingsverleden, inclusief verenigingsleven, met behulp van persoonlijke referentiegesprekken ter plekke
Die gaan ze het ook vragen. Hoeveel mensen zijn er van op de hoogte?

Lastige vraag, hoor. Het zou zo maar kunnen dat je toekomstige werkgever iets heeft tegen verkeersovertreders, wifebeaters of vandalen, en je daarom zowiezo niet moet.

Als "het voorval" iets is op het gebied van je toekomstige werkgever (fraude, bijv) lijkt mij liegen de enige manier om toch die baan te krijgen. Al krijg je op staande voet ontslag als ze er alsnog achter komen, omdat je dus waarschijnlijk een verklaring moet tekenen.

*nieuwsgierig wat het voorval was*
pi_59745998
Het ligt er heel erg aan wat het is. Als het iets is wat niet erg is; vertellen. Eventueel nog wat afzwakken. Is het wel iets ergs? Dan hangt het er maar net vanaf of jij denkt dat je de baan daardoor misloopt.

Je kan ook gewoon zien hoe het loopt natuurlijk
  zaterdag 28 juni 2008 @ 10:37:17 #12
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_59748776
Het gaat om een klein fraudegevalletje dat is afgedaan met een geldboete van 220 euro.

Ben zo stom geweest om de ingangsdatum op het bewijsje van m'n voorlopige dekking van m'n toenmalige autoverzekering een paar dagen terug te zetten.
pi_59749771
Hmm, fraude ligt niet echt lekker in de bankwereld. Dus ofwel, je vertelt het eerlijk en je krijgt de baan niet ofwel, je houdt je mond en wordt na een paar maanden ontslagen als ze er alsnog achter komen.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_59749913
Gezien het feit dat de misstap gerelateerd is aan het bankwezen, kan je er gif op innemen dat ze dat gevalletje zelf ook nog wel ergens geregistreerd hebben.
Ben je destijds geroyeerd door de verzekering?
  zaterdag 28 juni 2008 @ 13:42:14 #15
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_59752239
Ik ben destijds niet geroyeerd. Verder heb ik onlangs een kennis die bij een bank werkt mijn naam door het systeem laten halen (nationale fraudetesten als EVA etc) en daar kwam niets uit. Het zou nog kunnen dat verzekeringsmaatschappijen zelf een aparte database bijhouden, maar dan is het nog maar de vraag of ik daarin ben opgenomen gezien de aard en datum van het voorval.

Mocht zo'n database niet bestaan (of ik sta er niet in vermeld), dan zou ik niet weten hoe iemand er ooit achter kan komen aangezien Hoffman (volgens mij) geen bevoegdheden heeft om mijn justitiële gegevens op te vragen.
pi_59752447
Verzekeringsmaatschappijen gebruiken inderdaad een ander systeem dan EVA.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 15:07:18 #17
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_59753875
Heb het even uitgezocht en je hebt gelijk; FISH heet dat systeem. Heb zojuist een schriftelijk verzoek tot inzage ingediend.
pi_59754861
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 15:07 schreef TongPo het volgende:
Heb het even uitgezocht en je hebt gelijk; FISH heet dat systeem. Heb zojuist een schriftelijk verzoek tot inzage ingediend.
Niet om het een of ander, maar houdt dit systeem ook niet de verzoeken van inzage bij?
Dus tijdens het Hoffman onderzoek kunnen ze zien of je een verzoek tot inzage hebt gedaan. Ze zullen zich dus afvragen waarom je dat doet. Heb je iets te verbergen, maar niet zeker weet of dat geregistreerd staat, dan vraag je de gegevens op.
Op zich al reden genoeg om je daar verder op door te zagen.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 16:19:11 #19
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_59755130
Of ze die verzoeken bijhouden weet ik niet, en mocht dat het geval zijn dan is het nog maar de vraag of die informatie toegankelijk is voor derden.
pi_59755205
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 16:19 schreef TongPo het volgende:
Of ze die verzoeken bijhouden weet ik niet, en mocht dat het geval zijn dan is het nog maar de vraag of die informatie toegankelijk is voor derden.
In het BKR is dat in ieder geval wel zo.
  Moderator zaterdag 28 juni 2008 @ 18:30:04 #21
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_59757556
* onlogisch mompelt iets over eerlijk duurt het langst....

aka zeg het gewoon.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:33:52 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_59761144
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 22:57 schreef TongPo het volgende:
Een screening door Hoffman bestaat o.a. uit het aanvragen van een verklaring van goed gedrag (VOG) bij de gemeente. Nu ben ik zo'n 6 jaar geleden in aanraking gekomen met justitie, maar aangezien ze bij een VOG maximaal 5 jaar terug in je verleden gaan spitten (tenzij je gezeten hebt, zedenmisdrijf, etc) krijg ik hem zonder problemen in de brievenbus.

Echter, een dergelijke screening bestaat ook uit een gesprek met een van die gasten van Hoffman op hun kantoor in Almere. Nu vroeg ik me af: Is het verstandig om ze te vertellen over dat voorval van 6 jaar geleden? Volgens mij hebben ze zelf geen bevoegdheden om in mijn justitiële gegevens te kijken, anders was zo'n VOG ook niet nodig geweest (correct me if i'm wrong).

Anyone?
Het hangt er een beetje van af wat de relevantie is van dat feit. Waarom ben je in aanraking gekomen met justitie en hoe is dat afgelopen? Voor welke functie en wat voor soort bedrijf solliciteer je?
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:34:50 #23
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_59761164
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 00:28 schreef Gluckskafer het volgende:

Bovendien: Je hebt het recht om te zwijgen, alles dat je zegt kan tegen je gebruikt worden.
In de meeste gevallen betekent het echter dat wanneer ontdekt wordt dat je iets hebt verzwegen dat je niet wordt aangenomen.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:36:35 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_59761201
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 16:02 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar houdt dit systeem ook niet de verzoeken van inzage bij?
Dus tijdens het Hoffman onderzoek kunnen ze zien of je een verzoek tot inzage hebt gedaan. Ze zullen zich dus afvragen waarom je dat doet. Heb je iets te verbergen, maar niet zeker weet of dat geregistreerd staat, dan vraag je de gegevens op.
Op zich al reden genoeg om je daar verder op door te zagen.
Heeft Hoffman echter inzage in het inzage-register?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:13:28 #25
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_59830499
Hofman is gewoon een bedrijf. Dus ze kunnen zeker niet bij het strafdosier van TS, en ik betwijfel of er een inzage register is. Als het er is denk ik dat de privacy wetten er iets tegen zullen hebben dat dat weer doorveteld wordt aan derden.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')