gastlekquote:Op woensdag 25 juni 2008 10:04 schreef marcel-o het volgende:
Een lek gevonden waar medelanders uit komen![]()
[ afbeelding ]
Er staat een punt dus beide zinnen hebben niks met elkaar te maken lijkt mij...quote:Op woensdag 25 juni 2008 21:52 schreef alledagenheeldruk het volgende:
En het is ook raar dat ze tampons en maandverband direct in verband brengen met toiletpapier: "gooi je maandverband in de container, want als je teveel toiletpapier gebruikt verstopt het toilet"![]()
Geschreven door B.A. Baracus.quote:
"Als" wordt toch alleen gebruikt als het "gelijk aan" is?quote:. Deze Full HD-televisies zouden tweemaal zoveel kleuren kunnen weergeven als lcd- en plasma-tv’s
Nee, twee keer zoveel als is correct. Twee keer meer dan. Na een vergrotende trap krijg je ‘dan’. Niet in dit geval.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:58 schreef marcel-o het volgende:
"Als" wordt toch alleen gebruikt als het "gelijk aan" is?
Of is dit nou een twijfel geval?!
klik
Hier is "als" natuurlijk gewoon goed. "Twee keer zoveel dan", klinkt dat jou goed in de oren? Daarbij gaan bij mij meteen alle mentale alarmbellen rinkelen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:58 schreef marcel-o het volgende:
[..]
klik
Niet als er een getal in de zin voorkomt.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:58 schreef marcel-o het volgende:
[..]
klik
De cursiefjes zijn van mij.quote:Van der Woude handelde correct
WOERDEN - De voormalige onderwijswethouder Annet Van der Woude heeft correct gehandeld in de tumultueuze kwestie met de geschorste lerares van de Andersenschool. Dat concludeert onderzoeksbureau BING.
De lerares, die op 1 juni is ontslagen, vindt dat Van der Woude niet integer met haar is omgegaan en diende in februari een klacht in. Ze beschuldigde de bestuurder onder meer van het achterhouden van essentiële organisatie en het dreigen met maatregelen tegen haar en haar partner.
BING beoordeelt na gesprekken met alle betrokkenen de klachten als ’nagenoeg geheel ondoorgrond’. Wel had Van der Woude meer afstand tot het onderzoek naar mogelijk plichtsverzuim van de lerares moeten bewaren.
Door de ontstane ophef trad de onderwijswethouder in mei af.
die vind ik dan eigenlijk veel leukerquote:Op woensdag 25 juni 2008 13:41 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Sneu voor die man die al overboord was en ook nog eens geslagen is.
Ik weet het niet, maar ik kan me inderdaad ook verbazen over het aaneenschrijven van bijvoeglijke en zelfstandige naamwoorden. Zo schrijven tienermeisjes tegenwoordig over een knappe jongen dat ze hem een "lekkerding" vinden. Hoe komen ze er toch bij om daarin een spatie weg te laten?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:25 schreef _Arual_ het volgende:
Bij het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen moeten mensen die in een 'buitenlandsziekenhuis' geweest zijn dat even aangeven.
Wat is dat toch met die spaties?
Van de website en op een advertentiesite nog een keer 'erkent'.quote:[...] is een erkent kinderdagverblijf...
diekostengeldjeweetzzquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:25 schreef _Arual_ het volgende:
Bij het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen moeten mensen die in een 'buitenlandsziekenhuis' geweest zijn dat even aangeven.
Wat is dat toch met die spaties?
Exact. Nog even doorgaan: "Twee keer meer dan" staat gelijk aan "Drie keer zoveel als"quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:06 schreef Iblis het volgende:
Nee, twee keer zoveel als is correct. Twee keer meer dan. Na een vergrotende trap krijg je ‘dan’. Niet in dit geval.
Nakijken, checken. Niet nachecken.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 01:06 schreef Theroin. het volgende:
Verschrikkelijk. Checkt niemand dat na of zo!?
Het is tegenwoordig ook nogal 'in' om overbodig spaties te gebruiken.
Dat is strikt genomen natuurlijk zo, maar zo wordt het niet gebruikt. Verder geldt ook dat ‘eens zoveel = tweemaal zoveel’quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Exact. Nog even doorgaan: "Twee keer meer dan" staat gelijk aan "Drie keer zoveel als"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |