Gelukkig heeft de Pabo nu een taaltoets.quote:Op zondag 22 juni 2008 17:31 schreef soylent het volgende:
Oud en bekend maar altijd weer tenenkrommend
Alleen onderaan?quote:Op zondag 22 juni 2008 18:32 schreef wendytje het volgende:
http://www.zangerbasvermeer.nl/
onderaan de pagina...
Die is wel heel slecht idd... en dát voor een schooljuf.quote:Op zondag 22 juni 2008 17:31 schreef soylent het volgende:
Oud en bekend maar altijd weer tenenkrommend
Allicht heb je het over het onderzoek naar referentiële coherentie door Sanders & Spooren '02 waarbij ze het onder andere hebben over principe van nabijheid en principe van toegankelijkheid, het gpg-principe, etcetera?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:39 schreef Naamah het volgende:
[..]
Ik zal dat artikel na het weekend even opzoeken en kijken of ik een samenvatting die enigzins begrijpbaar is in dit topic kan zetten
Maar dat wordt meestal met opzet fout geschreven. Dat valt meer op en dan lopen er minder mensen tegen aan.quote:Op zondag 22 juni 2008 22:07 schreef MevrouwLili het volgende:
In Vlaardingen op pasgeverfde pilaren (stuk of 6)
Pas op: nadt!
Ja, precies, die ja. Als jij de behoefte voelt het uit te leggen aan degene die het wilde weten, ga je gangquote:Op zondag 22 juni 2008 21:26 schreef Obituary het volgende:
[..]
Allicht heb je het over het onderzoek naar referentiële coherentie door Sanders & Spooren '02 waarbij ze het onder andere hebben over principe van nabijheid en principe van toegankelijkheid, het gpg-principe, etcetera?
Ik vond het ook al zo zielig voor de persoon die dat moet doenquote:Op maandag 23 juni 2008 00:21 schreef Oserdare het volgende:
Dus als je naar binnen gaat moet je weer naar buiten lopen om de deur dicht te doen, maar als je dan weer naar binnen wilt moet-ie weer open, waardoor je weer naar buiten moet om 'm te kunnen sluiten, dus ... werken komt er niet van. Tenzij dat je werk is.
Geloof het of niet, maar ik zag dus zo'n soortgelijke fout vandaag (ok, gisteren). 'Buiten kar voor de deur zetten.'quote:Op zondag 22 juni 2008 23:33 schreef MaxMark het volgende:
Ook zo'n typische bij ons op werk: "Graag buiten deur dicht doen".
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:35 schreef Metalfreak het volgende:
TVP met foto die ik ooit in de buurt van mijn werk heb gemaakt:
[ afbeelding ]
En dan én geen tieten hebben én een tent als T-shirt dragenquote:
Daar mogen de nieuwsposters dan ook geen wijzigingen in aanbrengen, laat staan dat ze dat technisch kunnen..quote:Op zondag 22 juni 2008 14:06 schreef Jordy-B het volgende:
Het valt trouwens wel op dat de berichten die de FP van DAG overneemt, regelmatig zulke lompe fouten bevatten.
Sneu voor die man die al overboord was en ook nog eens geslagen is.quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:04 schreef marcel-o het volgende:
Een lek gevonden waar medelanders uit komen![]()
[ afbeelding ]
Mwa, om dat nou een "tenenkrommende fout" te noemen, neequote:Op woensdag 25 juni 2008 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Stukje in De Pers van vandaag over de nieuwe coach van FC Twente heeft het consequent over "McLaren" terwijl die man "McClaren" heet
Die is wel heel erg ja, vooral omdat ze "krijgt" wel gewoon goed schrijven. Hoe halen ze het dan in hun hoofd om het bij "betaalt" opeens fout te doen?quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:31 schreef Mindstate het volgende:
Bij de Achmea Health Center hing een poster waarop stond:
U betaald: blabla eur
U krijgt: blabla eur
Voor zonnebank ofzo, betaald
Ik denk omdat krijgd geen bestaand woord is en betaald wel.quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:08 schreef Ticket het volgende:
Die is wel heel erg ja, vooral omdat ze "krijgt" wel gewoon goed schrijven. Hoe halen ze het dan in hun hoofd om het bij "betaalt" opeens fout te doen?
Ik zag het vanmorgen ook ja, en moest ook al meteen aan dit topic denkenquote:Op woensdag 25 juni 2008 10:04 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
Maar na het schrijven van "krijgt" gaat er blijkbaar geen lichtje bij ze branden over de "stam+t"-regel en dat het daarom "betaalt" is. Dat is nog het ergst, die inconsequentie.quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk omdat krijgd geen bestaand woord is en betaald wel.
Erger je je nou zo verschrikkelijk aan die ontbrekende spatie in 'te veel'? Of zie jij een fout die ik niet zie?quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:06 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Bij ons op school, in de hokjes van de damestoiletten:
[ afbeelding ]
Ik erger me er best wel aan, vooral omdat ik het elke keer dat ik naar de wc ga moet lezen. (nou ja, niets 'moet' natuurlijk, maar als het zo voor je snufferd hangt terwijl je je boodschap doet is het lastig om het niet te doen)
Simpele interpunctiefout, na 'Dames' hoort een kommaquote:Dames willen jullie zo vriendelijk zijn
Een spatie teveel na 'container', punt aan het einde van de zin moet een vraagteken zijn.quote:(...)daarvoor bestemde container te werpen.
'Teveel gebruik van toiletpapier' moet 'gebruik van teveel toiletpapier' zijn.quote:Teveel gebruik van toiletpapier kan tot verstoppingen leiden.
En waar leidt het tot verstoppingen? In het riool of in je darmen?quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens ook een vreemde connectie: Als je veel toiletpapier gebruikt krijg je verstoppingen?Voortaan je kont maar afvegen met 1 blaadje of zo?
te veelquote:Op woensdag 25 juni 2008 20:03 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Alle fouten (hoe klein ook) die ik kan vinden:
[..]
Simpele interpunctiefout, na 'Dames' hoort een komma
[..]
Een spatie teveel na 'container', punt aan het einde van de zin moet een vraagteken zijn.
[..]
'Teveel gebruik van toiletpapier' moet 'gebruik van teveel toiletpapier' zijn.
Allemaal niet bijster grote fouten, maar ik vind het wel degelijk irritant(en of het 'teveel' of 'te veel' is weet ik eigenlijk niet
)
Dat er überhaupt zo'n mededeling opgehangen moet worden.quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:06 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Bij ons op school, in de hokjes van de damestoiletten:
[ afbeelding ]
Ik erger me er best wel aan, vooral omdat ik het elke keer dat ik naar de wc ga moet lezen. (nou ja, niets 'moet' natuurlijk, maar als het zo voor je snufferd hangt terwijl je je boodschap doet is het lastig om het niet te doen)
gastlekquote:Op woensdag 25 juni 2008 10:04 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
Er staat een punt dus beide zinnen hebben niks met elkaar te maken lijkt mij...quote:Op woensdag 25 juni 2008 21:52 schreef alledagenheeldruk het volgende:
En het is ook raar dat ze tampons en maandverband direct in verband brengen met toiletpapier: "gooi je maandverband in de container, want als je teveel toiletpapier gebruikt verstopt het toilet"![]()
Geschreven door B.A. Baracus.quote:
"Als" wordt toch alleen gebruikt als het "gelijk aan" is?quote:. Deze Full HD-televisies zouden tweemaal zoveel kleuren kunnen weergeven als lcd- en plasma-tv’s
Nee, twee keer zoveel als is correct. Twee keer meer dan. Na een vergrotende trap krijg je ‘dan’. Niet in dit geval.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:58 schreef marcel-o het volgende:
"Als" wordt toch alleen gebruikt als het "gelijk aan" is?
Of is dit nou een twijfel geval?!
klik
Hier is "als" natuurlijk gewoon goed. "Twee keer zoveel dan", klinkt dat jou goed in de oren? Daarbij gaan bij mij meteen alle mentale alarmbellen rinkelen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:58 schreef marcel-o het volgende:
[..]
klik
Niet als er een getal in de zin voorkomt.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:58 schreef marcel-o het volgende:
[..]
klik
De cursiefjes zijn van mij.quote:Van der Woude handelde correct
WOERDEN - De voormalige onderwijswethouder Annet Van der Woude heeft correct gehandeld in de tumultueuze kwestie met de geschorste lerares van de Andersenschool. Dat concludeert onderzoeksbureau BING.
De lerares, die op 1 juni is ontslagen, vindt dat Van der Woude niet integer met haar is omgegaan en diende in februari een klacht in. Ze beschuldigde de bestuurder onder meer van het achterhouden van essentiële organisatie en het dreigen met maatregelen tegen haar en haar partner.
BING beoordeelt na gesprekken met alle betrokkenen de klachten als ’nagenoeg geheel ondoorgrond’. Wel had Van der Woude meer afstand tot het onderzoek naar mogelijk plichtsverzuim van de lerares moeten bewaren.
Door de ontstane ophef trad de onderwijswethouder in mei af.
die vind ik dan eigenlijk veel leukerquote:Op woensdag 25 juni 2008 13:41 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Sneu voor die man die al overboord was en ook nog eens geslagen is.
Ik weet het niet, maar ik kan me inderdaad ook verbazen over het aaneenschrijven van bijvoeglijke en zelfstandige naamwoorden. Zo schrijven tienermeisjes tegenwoordig over een knappe jongen dat ze hem een "lekkerding" vinden. Hoe komen ze er toch bij om daarin een spatie weg te laten?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:25 schreef _Arual_ het volgende:
Bij het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen moeten mensen die in een 'buitenlandsziekenhuis' geweest zijn dat even aangeven.
Wat is dat toch met die spaties?
Van de website en op een advertentiesite nog een keer 'erkent'.quote:[...] is een erkent kinderdagverblijf...
diekostengeldjeweetzzquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:25 schreef _Arual_ het volgende:
Bij het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen moeten mensen die in een 'buitenlandsziekenhuis' geweest zijn dat even aangeven.
Wat is dat toch met die spaties?
Exact. Nog even doorgaan: "Twee keer meer dan" staat gelijk aan "Drie keer zoveel als"quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:06 schreef Iblis het volgende:
Nee, twee keer zoveel als is correct. Twee keer meer dan. Na een vergrotende trap krijg je ‘dan’. Niet in dit geval.
Nakijken, checken. Niet nachecken.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 01:06 schreef Theroin. het volgende:
Verschrikkelijk. Checkt niemand dat na of zo!?
Het is tegenwoordig ook nogal 'in' om overbodig spaties te gebruiken.
Dat is strikt genomen natuurlijk zo, maar zo wordt het niet gebruikt. Verder geldt ook dat ‘eens zoveel = tweemaal zoveel’quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Exact. Nog even doorgaan: "Twee keer meer dan" staat gelijk aan "Drie keer zoveel als"
OMFG! En dat soort mensen mogen ook nog eens kinderen makenquote:
Degene die dat geschreven heeft, heeft disleksie.quote:
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:59 schreef qltel het volgende:
316 Teletekst vr 27 jun
***KRO *****************************4/4
***Ergernissen ***Mevrouw Klaver uit
Almere:"Ik ben blij dat ik niet in
Zwaag woon.Daar liep niet alleen een
man met een granaat rond,nee,ook de
Explosieve (!) Opruimingsdienst
bemoeide zich ermee,zo was te lezen
op RTL Text.De oplossing is nog
gevaarlijker dan de kwaal,zeg maar."
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:11 schreef baNEEL het volgende:
Ik zag er gister een op teletekst:
[ afbeelding ]
Inzoemen op Guus?
quote:Illy Deze week in de actie... Euro 5,99 per 250grams blik.
www.caffe-vianello.nl
logo op u koffiekopjes
Maand aanbieding kop en schotel Opdruk 1 kleur NU 150 st ¤ 2.75
www.relatiegeschenkenhuisonline.nl
Espersso en koffiehits
Espressoaparaten en koffie Alle informatie op Moviq.
www.moviq.nl/koffie-espresso
Het stijlfiguur misschien, maar de spelling 'inzoemen' bij mijn weten (nog) niet!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]Beeldspraak. Is een geaccepteerd stijlfiguur.
sowieso loopt het niet lekker, vind ik. En de weide waarin ze grazen? Zal druk zijn daar, met al die koeien in één weiquote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:13 schreef cinnamongirl het volgende:
3.[ afbeelding ]
...zelfde tekstbureau ingehuurd als Albert Heijn deed?
Je snapt wel wat ze bedoelen, maar toch klopt het nietquote:
Ik had de typefout niet gezienquote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:31 schreef _Arual_ het volgende:
ik zou inzoomen zeggen.
En daar niet alleen. De site zelf staat ook vol met taal en stijlfouten. En op de contactpagina staat een hele lijst met sleutelwoorden voor zoekmachines, helemaal in beeld (ik zou die persoonlijk heel klein of wit op wit maken. Metatags zou natuurlijk nog beter zijn). Het ziet er allemaal zo professioneel uit dat ik naar de concurent zou gaan voor m'n banden...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:13 schreef cinnamongirl het volgende:
2.[ afbeelding ]
Maar...hij is wél consequent!
http://www.debandenconcurent.nl/
Dat AH-mormelquote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:13 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zal ook foto's gaan maken van de ellende die ik regelmatig zie op straat.
Van Google images:
1.[ afbeelding ]
Een ree-uu-nie-jee, holadiee!
Wat een ramp als je tegen dit tegeltje aan moet kijken elke keer als je naar de w.c. moet!
Het zal trouwens geen drukke reünie geweest zijn, met maar één nabestaande...
2.[ afbeelding ]
Maar...hij is wél consequent!
http://www.debandenconcurent.nl/
3.[ afbeelding ]
...zelfde tekstbureau ingehuurd als Albert Heijn deed?
4.[ afbeelding ]
...hé, wat interessant, ik heb nog nooit Thias gegeten!
Wellicht een 'totum pro parte'?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:02 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat AH-mormel![]()
![]()
Grazende boerderijen!??!?!
Tja, snackbars...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:06 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Bij mijn werk in de buurt is een snackbar, die tijdens het EK/wedstrijden van Oranje de volgende reclame in de folder had staan; "Tijdens de wetstrijden van Oranje bij hebben overheerljike patat met jopiesaus voor slechts ".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |