Ik weet welke winkel dat is.quote:Op zondag 15 juni 2008 12:42 schreef Irritatie100 het volgende:
Laatst nog een mooie gezien in Rotterdam bij een discountwinkel:
[ afbeelding ]
Zuiver gezien is het een naam en dus goed.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:07 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Je hebt gelijk natuurlijk. Dat een woord duizenden keren op Google voorkomt betekent dat het goed gespeld is!![]()
Pasgeleden was ik bij een pizzeria waar ze "spagetti bolonaise" op de kaart hadden staan.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:47 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal wel, maar zo'n foldertje is toch wel een "uithangbord" van een pizzeria of noem maar wat. Ik vind dat je wel mag kunnen verwachten dat zo'n foldertje foutloos is. Hetzelfde geldt voor de menukaart. Desnoods laten ze het door Nederlanders nalezen als ze het zelf niet kunnen.
Ikzelf bestel namelijk nooit pizza oid bij een pizzeria die geen normaal foldertje heeft hoor.
Bij ons stonden laatst in zo'n foldertje de ingrediënten van een bepaalde pizza. Stond er zoiets van: ham, kaas, tomaat, ui, champignons, pignons...
Oja, de pignons wil ik wel, maar laat de cham maar zitten.![]()
Ik moet wel toegeven dat dergelijke foutjes wel erg komisch zijn ja.
Blijkbaar wordt 'ik word' dus zó ontzettend vaak fout geschreven, dat zelfs Google gaat denken dat 'ik wordt' met DT de juiste spelling is...quote:
Frikadel = Indonesische gehaktbalquote:4. Bij de plaatselijke cafetaria aan het prijslijstbord: Frikandel.
(schijnt tegenwoordig te mogen maar 't is niet mooi)
Ja. Net zoals een wachttijd die lang duurt of iets dat in de brand staat..quote:
Hier jijquote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:49 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Als je incorrect taalgebruik / foutieve spelling in informele gelegenheden (zoals internetfora) gedoogt ontstaat er op den duur vanzelf een situatie waarin men dit in formele situaties ook goedkeurt.
Bloody hell, nu ik het teruglees blijkt het te kloppenquote:
quote:Op maandag 16 juni 2008 12:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Bloody hell, nu ik het teruglees blijkt het te kloppen. Sorry LinkseFrieseVegetarier, ik zal me uit schaamte de rest van het topic niet meer vertonen
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:49 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
Wie spot ze allebei?
Ik voel me afgezet.
quote:Hello Ronald!
Well spotted.
It’s not a fake at all.
We’re all robots and don’t make mistakes, ever.
Keep discovering.
(ps. Lasers are awesomeness ds.)
Nee, niet weggaan! Ik ben namelijk benieuwd wat voor correctie je (op dat moment) in gedachte* had.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Bloody hell, nu ik het teruglees blijkt het te kloppen. Sorry LinkseFrieseVegetarier, ik zal me uit schaamte de rest van het topic niet meer vertonen
Zonder gehinderd te worden door enige kennis zeg ik 'gedachten' omdat ik dat mooier vind klinken.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Nee, niet weggaan! Ik ben namelijk benieuwd wat voor correctie je (op dat moment) in gedachte* had.
* is het gedachte of gedachten? Ik kan het in mijn woordenboeken niet terugvinden.
Van Dale, 14 editie 2005:quote:Op maandag 16 juni 2008 12:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
* is het gedachte of gedachten? Ik kan het in mijn woordenboeken niet terugvinden.
Lol @ 2e URL in je sigquote:Op maandag 16 juni 2008 12:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Van Dale, 14 editie 2005:
(diep) in gedachte(n) zijn
in gepeins zijn
iets in gedachte(n) doen
iets werktuiglijk, zonder erg of opzet doen
iets in (zijn) gedachte(n) nemen
het in overweging nemen, met zichzelf erover te rade gaan
in zijn gedachte(n)
in zijn geest, in zijn verbeelding, bij zichzelf, in zijn binnenste
van gedachte(n) veranderen
van plan veranderen
quote:http://www.spatiegebruik.nl/despatievan2007.html
naakt model tekenen (31%, een derde)
zeventien jarigen (25%, een vierde)
software matig (17%, een zesde)
zware spullendoos (12%, een negende)
systeem fout (10%, een tiende)
inkomsten belasting (5%, een twintigste)
Maak er eens een foto van volgende keer als je erlangs rijdt!quote:Op maandag 16 juni 2008 12:38 schreef Biancavia het volgende:
Bij ons staat langs de weg een bord dat vorig jaar met foto het plaatselijke krantje heeft gehaald.
In het klein staat er: 'Ron's bloemensjop bereikbaar' en er staat met ongelooflijk grote letters onder geschreven:
"Ron's Bloemensjop BERIJKBAAR --> "
(Ja, sjop.)
Elke keer als ik erlangs rij dan zou ik het liefst willen stoppen en het verbeteren. Zelfs nu, een jaar later, staat het er nog steeds.
(iets) in gedachte(n) hebben staat er niet tussen?quote:Op maandag 16 juni 2008 12:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Van Dale, 14 editie 2005:
(diep) in gedachte(n) zijn
in gepeins zijn
iets in gedachte(n) doen
iets werktuiglijk, zonder erg of opzet doen
iets in (zijn) gedachte(n) nemen
het in overweging nemen, met zichzelf erover te rade gaan
in zijn gedachte(n)
in zijn geest, in zijn verbeelding, bij zichzelf, in zijn binnenste
van gedachte(n) veranderen
van plan veranderen
Dat dan weer niet, maar dat lijkt me hetzelfde als 'iets in gedachte(n) nemen'. En dus mag het allebei.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:34 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
(iets) in gedachte(n) hebben staat er niet tussen?
quote:Op maandag 16 juni 2008 13:30 schreef BdR het volgende:
[..]
Maak er eens een foto van volgende keer als je erlangs rijdt!
quote:
quote:Op maandag 16 juni 2008 17:32 schreef WupWup het volgende:
Hier wordt momenteel volop voor geadverteerd:
[ afbeelding ]
Klinkt op zich wel logisch, heel consequent, vanuit het woord snede.quote:Op maandag 16 juni 2008 16:39 schreef luna_puella het volgende:
Vanmiddag gespot bij een Utrechts eetcafé: Kwekkeboomkroketten met twee sneedjes brood.
Meusli...quote:Op maandag 16 juni 2008 18:40 schreef freecell het volgende:
Bij de c1000 hier in de buurt hebben ze wekenlang Meusli in de aanbiedig gehad.
...zucht...
even terug gezocht..quote:Op maandag 16 juni 2008 17:04 schreef BdR het volgende:
[..]Doet me denken aan De Tokkies, dattie HELT, ipv held, op het wegdek klakt..
je had het nummerbord moeten terugspiegelenquote:Op maandag 16 juni 2008 21:40 schreef Samcali het volgende:
Deze kwam ik vanmiddag tegen![]()
[ afbeelding ]
Niks mis met dat nummerbord hoorquote:Op maandag 16 juni 2008 21:45 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
je had het nummerbord moeten terugspiegelen
voor de rest zag het er geloofwaardig uit hoor
quote:Op maandag 16 juni 2008 21:45 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Waarom is de P dan niet omgedraaid?quote:Op maandag 16 juni 2008 21:45 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
voor de rest zag het er geloofwaardig uit hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |