Ja alweer 10 weken en 3 dagen zelfs.quote:[quote]Op woensdag 18 juni 2008 11:15 schreef miss_sly het volgende:
Jee, Diaan, ook alweer 10 weken![]()
Het gaat zo snel, het lijkt nog zo kort geleden dat jullie die positieve test hadden!
Jij bent nog steeds zo'n lieverdquote:Op woensdag 18 juni 2008 11:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben nog steeds zo blij voor je, en voor Jose en Marie
Ik heb het aangepast. En volgens mij is Basimah met 3e poging bezig, ben zo vrij geweest om dat ook aan te passen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:30 schreef Kinderwens het volgende:
Thanks Diaan
Ik heb PCOS en cervix factor (vijandig baarmoederslijmvlies), we zijn nu bezig met de 2e ronde iui. Hormonen: Clomid en Pregnyl.
Zoiets?
Nee, echt zwanger ben je niet al die 6 weken... maar ze tellen inderdaad vanaf de eerste dag vanaf je laatste menstruatie. Die extra weken krijg je dus gewoon cadeau en zitten dus gewoon bij de totale zwangerschap in... snappie?quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:43 schreef Kinderwens het volgende:
Maar toch is het raar, dat ze 6 weken tellen, terwijl het er minder zijn? Want écht zwanger ben je niet al die 6 weken. Ik snap wel dat het makkelijk is om van cyclus tot cyclus te tellenIs het dan ook zo dat je die 'extra weken' gewoon meetelt bij de 39 weken dat je zwanger bent? Of moet je dan in je 41e week bevallen? Oh jee ik ben niet erg duidelijk vrees ik
![]()
NieTTus wat klinkt dat allemaal erg ingewikkeld.... ik hoop toch voor je dat het gewoon een eiblaasje is wat uitgroeit tot een mooi eitje. Maar jeetje weer wachten dus... pffff.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:34 schreef NieTTus het volgende:
Sja wat moet ik ervan zeggen.. Er zit 'iets' wat een stuk van mijn opgeblazen eileider kan zijn (een hydrosalphinx kan weer gaan plakken en zich vullen met vocht, en dat is ook het geval, maar omdat ze afgeklemd zijn kan het geen kwaad meer), maar het kan ook een eiblaasje zijn of een cyste (cyste lijkt me niet, want ik heb nergens last van. Maargoed, of dat wat zegt).
Bloed laten prikken, want het kan goed dat mijn lichaam gewoon zijn eigen cyclus volgt, buiten de progynova om. Wordt straks gebeld als de uitslagen er zijn.
Geduld, geduld geduld (en inmiddels vraag ik me af of je je al op kan geven voor lichaamdonatie!)
Ow okayquote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:49 schreef NieTTus het volgende:
Ik hoop het nietwant door de progynova (vergelijk met de pil) zou dat niet moeten kunnen gebeuren. Als dat wel zo is, weten ze niet of ze mijn lichaam kunnen sturen op het moment dat dat nodig is (het vu dus geen plek heeft en ze moeten opschuiven).....
Dus dat is even de issue... Blegh! Ik kom steeds meer op het punt (of het is kont in de crib gooien) dat ik denk: laat maar. Het is ons niet gegund dan maar niet
Ik hoop maar dat het een stuk eileider is en dat we gewoon verder kunnen..
Inderdaad.... anders toch eens overwegen naar een andere kliniek te gaan als het door VU weer niet doorgaat. Trouwens die ferti verpleegkundige lijkt me erg lief.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:57 schreef NieTTus het volgende:
Maakt niet uit diaan, gelukkig weten veel mensen hier weinig van afhet VU zou zich moeten aanpassen, maar dit is nu eenmaal niet zo. Weinig personeel, en ze zijn moederziekenhuis van meerdere transferziekenhuizen.. Ik begrijp het wel, maar ik heb er alleen zo weinig aan.....
Ow NieTTus, het zit jullie echt niet mee zeg. Wat een teleurstellend bericht. Kunnen ze niet nu al in je normale cyclus een poging doen?quote:Op maandag 23 juni 2008 12:58 schreef NieTTus het volgende:
Een no go. Mijn eigen cyclus komt dus toch gewoon door de hormonen heen, dus nu willen ze een eventuele cyclus toch weer natuurlijk doen de volgende keer![]()
Ik geloof dat ik daar in september eerst maar weer eens ga babbelen.
Maargoed, ik sta weer on hold tot september!!!
Ze kunnen de groei van het eitje ook niet volgen middels echo's? Vast niet anders deden ze dat wel.quote:Op maandag 23 juni 2008 13:20 schreef NieTTus het volgende:
Niet meer deze ronde, zelfs met bloedtesten kunnen ze nu niet bepalen hoe ver ik ben. Dus dan zou het een gok worden, en daarvoor zijn mijn cryo's me wel wat te waardevol. Dat komt allemaal heel nauw.
Tja het is ongelofelijk. Ik kan er ook echt niet bij. Maargoed. Niks aan te doen!
Kinderwens, dat is zeker weer een tegenvaller. En we vonden het hier al zo vreemd, een ei van boven de 30 mm, dat is echt niet normaal! En nu begrijpen we dus ook dat het helemaal geen follikel was, maar een cyste.quote:Op maandag 23 juni 2008 17:00 schreef Kinderwens het volgende:
Vandaag moest ik voor de infectie naar de gyn, ik had de temperatuurkaarten meegenomen, zodat hij deze kon bekijken. Na aanleiding daarvan kwam hij tot de volgende conclusie:
Al bij de 1e IUI heb ik geen eisprong gehad; het was een cyste. (De follikel was ook 33mm bij inseminatie, groeide heel erg hard, 1e echo 18,5, 2e echo 19,5 en bij de 3e echo 28mm) Dat verklaart mijn hevige buikpijn de week na de IUI (zo'n 10 dagen). De menstruatie die ik onlangs heb gehad, heeft met die cyste maken en was daarom geen echte menstruatie. Volgens hem is er na deze menstruatie (logischerwijs) weer geen eisprong geweest.
Dit alles verklaart waarom ik zwangerschapsverschijnselen heb en had. De hoge temperatuur wordt veroorzaakt door een hoge dosis progesteron vanwege die cyste. Die cyste is weer een oorzaak van het slikken van Clomid. Dit schijnt niet vaak voor te komen (?). Andere hormonen ziet hij nu nog niet zitten omdat die geïnjecteerd moeten worden en dat schijnt zwaarder te zijn dan Clomid.
Hier nog een Synarel gebruikster Wilmadonnaquote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:50 schreef wilmadonna het volgende:
Kinderwens: ik krijg altijd voor de behandeling met puregon injecties een neusspray die je eigen hormoonhuishouding stil legt.
Het heet hier Synarela en die moet ik 3 weken gebruiken. Op de 1e of 2e of 21e dag van je menstruatie cyclus.
Tijdens het gebruik van Puregon moet ik daar ook nog mee verder gaan.
Alleen als ik pregnyl zet, dan hoef ik die synarela neusspray niet meer te gebruiken.
Jeetje dat is balen! Hopelijk gaat het na de operatie wel lukken. Wat houdt de operatie precies in? Ben je nerveus?quote:Op zondag 29 juni 2008 10:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik kom toch maar weer een keer wat melden. Clomid 150 is niet aangeslagen en besloten om een LEO uit te voeren. 22 juli moet ik onder het mesIk hoop zo dat ik daarna eindelijk een eigen cyclus zal hebben...
Ik ben wel erg blij dat de arts zo voortvarend is en na 3 pogingen Clomid een stap verder wil zetten en niet nog een aantal keer blijft proberen
WilmaDonna, hoe voel jij je nu?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 00:18 schreef wilmadonna het volgende:
Natuurlijk weer de bekende gevoelens..... ben ik dan misschien zwanger of niet?
Moet als het goed is de 9e ongesteld worden.
Het is zo rot, want je gaat stiekem toch hopen op een wonder, maar ik probeer me nu niet gek te maken... mijn lichaam heeft me al zo vaak voor de gek gehouden...
Hé meis, wat ontzettend spannend allemaal mbt je moeder. Hoe gaat het nu met haar?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:16 schreef Basimah het volgende:
Volgende week dinsdag krijgt ze de uitslag over eventuele uitzaaiingen.
Ik ben begonnen met de 12 tabletten Provera.
Ik hoop dat het deze maand goed gaat (maar dat hoop ik elke maand volgens mij hihihi)
Aaaah die spanning is om gek van te worden hé?! Hoe is het nu?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:06 schreef Annemiek78 het volgende:
Pfff, kom hier effe klagen hoor. Nu bijna een week na de TP begin ik al kriebels te krijgen. Zou het? Zou het niet? En dan moet ik nog tot volgende week donderdag. MIjn lichaam is al in de stress van de hormonen die ik moet slikken, dus zere tepels en stemmingswisselingen heb ik al. Kan er echt geen pijl op trekken. Er zit niets anders op dan rustig nog ruim een week af te wachten, nou ja.... rustig?
Haha, groot gelijk hoor!!!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:31 schreef miss_sly het volgende:
... me meld bij het IVF-centrum met een nieuwe cyclusen dan zien we wel of het ook echt zo is op de uitgangsecho
da's nou precies de bedoelingquote:Op zaterdag 5 juli 2008 21:56 schreef wilmadonna het volgende:
jose: bedankt! ik voel me weer goed dankzij jouw cheerleaders, haha![]()
Tuurlijk word je dat!quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:05 schreef happyme28 het volgende:
Maar bedankt voor de hart onder de riem. Ik ben zelf ook echt er van overtuigd dat ik ooit zwanger zal zijn hoor.
Je hoeft je niet te schamen hoor, Chlamydia is een van de meest voorkomende SOA's en het lullige is; je merkt er vaak helemaal niets van. Ik heb het zelf ook gehad in mijn wilde jarenquote:Op donderdag 17 juli 2008 18:10 schreef Hellen-O het volgende:
Hallo dames, daar ben ik sinds lange tijd weer eens... Ik ben afgelopen maand bij de gyn geweest voor de uitslag van mijn bloedonderzoek en het spermaonderzoek en dat was zo schrikken dat ik even helemaal niet meer op welk forum dan ook ben geweest.
Met het sperma is helemaal niets mis, gelukkig, -maar wat blijkt; ik heb vroeger een soa gehad(glamidia maar je schrijft het anders) en nu moeten ze met een operatie zien wat de schade is aan de eierstokken. Ik ben me rotgeschrokken en ik ben bang dat er iets definitiefs mis is.
Zijn er mensen die ook een soa hebben gehad? Het klinkt zo genanten we gaan het verder niemand vertellen, maar hier is het anoniem, dus ik hoop dat er anderen zijn die het mee gemaakt hebben en er iets meer over kunnen vertellen? Ik ga ook eens surfen over die kijkoperatie; ik moet helemaal onder narcose, klinkt ook heel eng en ik was al eens enorm ziek van een narcose, heel eng.
O, als dat helpt wil ik niet achterblijven als ex-poster en goed voorbeeld van een geslaagde pogingquote:Op maandag 21 juli 2008 15:38 schreef miss_sly het volgende:
Twee ex-posters in dit topic en goede voorbeelden
Ik ga er ook voor om een goed voorbeeld te worden
Heeft iemand nog iets van Annemiek gehoord? Vind het niet zo'n gunstig teken dat ze hierna niet meer heeft gepostquote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:03 schreef Annemiek78 het volgende:
Weet je wat ik ook vreemd vind. Ik was aan het Sonja bakkeren. Daar ben ik het weekend voor de terugplaatsing al mee gestopt. Ik vreet me nu echt klem en kom geen gram aan! Zou mijn lichaam die extra calorieen in een zwangerschap steken en extra verbranden, of??? Van de week ook al drie keer gebak en chips en chocolademuffins op enzo. Maar er komt geen gram aan??? Ik snap het niet.
Het is nu al weer zaterdag, voor ik het weet is het weekend al weer om en dan is het nog maar drie dagen.
Donderdag mag ik al testen.
He, dat is vandaag dus geweest! Hopelijk is het allemaal goedgegaan en je meegevallen...quote:Op zondag 29 juni 2008 10:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik kom toch maar weer een keer wat melden. Clomid 150 is niet aangeslagen en besloten om een LEO uit te voeren. 22 juli moet ik onder het mesIk hoop zo dat ik daarna eindelijk een eigen cyclus zal hebben...
Ik ben wel erg blij dat de arts zo voortvarend is en na 3 pogingen Clomid een stap verder wil zetten en niet nog een aantal keer blijft proberen
@ Basimah > Heel veel sterkte voor jullie
Heb jij ook een flinke dosis morfine gehad? Dat schijnen ze niet iedereen te geven. Als ik de morfine niet had gehad had ik waarschijnlijk ook nergens last van gehad.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:03 schreef miss_sly het volgende:
Wat naar dat je zoveel last hebt van misselijkheid. Hoor je vaak na een narcose; heb er zelf helemaal geen last van gehad gelukkig
Laat je maar lekker verwennen en doe het rustig aan, dat heb je echt nodig
Ooh jee... dan zal er toch straks geen klein hamstertje uitkomen bij mij, he???quote:Op donderdag 24 juli 2008 08:13 schreef miss_sly het volgende:
...zag ik iets staan over recombinant FSH en ovariumcellijn van een Chinese hamster
Ow ja, en menopur is duur1 doosje met 5 ampullen inclusief naaldjes etc kost 436 euro.
Twee hamsters door de gehaktmolen en klaar is keesquote:Op donderdag 24 juli 2008 15:16 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Ooh jee... dan zal er toch straks geen klein hamstertje uitkomen bij mij, he???![]()
![]()
![]()
Puregon is ook heel erg duur, zo te zien nog duurder dan de Menopur... Even kijken in de koelkast... 4 doosjes met per doosje 1 ampul van 0.36ml, kostte ¤567,80.
Kun je beter een hamster in de dierenwinkel kopen, dan bij de apotheek...![]()
Crazy Princess... Ja, inderdaad, wat Miss_Sly zegt. Ik kreeg een ander middel voor hetzelfde doel...quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:05 schreef CrazyPrincess het volgende:
V.w.b. de verzekering... Het positieve van de hele MMM is dat ik eindelijk eens lol heb van die enorme premie die ik elke maand betaal![]()
Ik heb laatst ergens gelezen dat het vergoed gaat worden per 1 aug. Misschien zit ik fout; ik heb geen idee wat mild en minder mild is mbt medicatie, maar het leek mij goed nieuws. Ik heb het gekopierd dus ik weet niet meer de link (volgens mij Freya), maar dit schreven ze:quote:[b]Op vrijdag 25 juli 2008 13:17 schreef
PS ¤582,51 kostte 'mijn' Menopur. Ik heb nu voor bijna 2400 euro aan Menopur liggen...
Ik lees hier altijd mee.. maar ik vind het echt naar voor jequote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:17 schreef Kinderwens het volgende:
Sorry lieve dames, dat ik nu pas weer van mij laat horen...maar ik heb geprobeerd er wat afstand van te nemen want ik maak mezelf helemaal gek...
Ik heb 8 juli de 2e IUI gehad, en afgelopen dinsdag getest...negatief. Ter bevestiging vandaag ongesteld. Weer mislukt dus...![]()
En ondertussen is er wéér iemand in de familie zwangerEn ik ben het niet.
![]()
Deze cyclus ga ik ook aan de Menopur, zie er wel tegenop om mezelf te injecteren.![]()
Ik ga even bijlezen hoe het met jullie is, en wens iedereen veel sterkte...!
PS ¤582,51 kostte 'mijn' Menopur. Ik heb nu voor bijna 2400 euro aan Menopur liggen...
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:17 schreef Kinderwens het volgende:
Sorry lieve dames, dat ik nu pas weer van mij laat horen...maar ik heb geprobeerd er wat afstand van te nemen want ik maak mezelf helemaal gek...
Ik heb 8 juli de 2e IUI gehad, en afgelopen dinsdag getest...negatief. Ter bevestiging vandaag ongesteld. Weer mislukt dus...![]()
En ondertussen is er wéér iemand in de familie zwangerEn ik ben het niet.
![]()
Deze cyclus ga ik ook aan de Menopur, zie er wel tegenop om mezelf te injecteren.![]()
Ik ga even bijlezen hoe het met jullie is, en wens iedereen veel sterkte...!
Ik lurk hier weleens mee, miss_sly ik hoop dat het raak is coor je zusje! Spannend hoor!quote:Op maandag 28 juli 2008 11:46 schreef miss_sly het volgende:
Hoezo schiet het niet op dan, Basimah? 2 eitjes van 13 is toch mooi?
Spuiten gaat prima, Jose. Het mengen iedere keer vind ik nogal een gedoen, ben altijd bang dat ik niet alles in mijn spuit heb of dat er teveel lucht in zit, maar so far nergens last van. Heb het idee dat er rechts al iets groeit, maar ik kan me ook vergissen.
Mijn zusje is spannend. Ik zit me al de hele ochtend op te vreten, want ik wacht op een berichtje. Afgelopen vrijdag was 14 dagen na IUI. Ze meldde wat bloed, dus we gingen ervan uit dat ze ongesteld zou worden. Zaterdagochtend hoorde ik dat het niet had doorgezet. Dus als het zaterdag neit zou doorzetten, zou ze zondagochtend testen. Zo gezegd, zo gedaan, negatief.
Nu zou ze de rest van de zondag afwachten en indien niet ongesteld vanochtend de kliniek bellen...en ik heb niets meer gehoord sinds gisterochtendIk heb er al wat sms-jes tegenaan gegooid, maar nog niets gehoord. Ik ben er helemaal zenuwachtig van
Ik hoop zo dat het toch raak is
Fijn Basimah, dat de samenlevingstest goed wasquote:Op woensdag 30 juli 2008 10:25 schreef Basimah het volgende:
Mijn samenlevingstest was goed, de zwemmertjes bewogen goed in het nog wel een beetje troebele baarmoederslijm.
Een heleboel eitjes maar nog niet een die groot genoeg is, hopen dat ze zich niet allemaal aan gaan dienen want dan mislukt de poging. Het is wel weer slopend deze week. Maar we houden goede moed
http://www.fertimagazine.nl/onderzoek/verwachten_samen.phpquote:Op woensdag 30 juli 2008 14:34 schreef wilmadonna het volgende:
wat houdt dat eigenlijk in, een samenlevingstest???
Ik roep ook maar wat hoor, ik weet niet wat de HA/gyn gaat zeggen natuurlijk... Maar ik ga er nu niet vanuit dat hij me van alles voor gaat schrijven. Zo wel dan is dat meegenomen. Toch bedankt hoor!quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:58 schreef Slaapmeisje het volgende:
Oe ik zag dat prinses specifiek om clomid en primolut vroeg. Toevallig nou net die middelen die ik niet heb gebruikt![]()
Ja... dàt dus! Ik vind het echt heel raar dat een behandeling zònder dat inbrengen van het zaad dan toch onder IUI valt... Wat een onduidelijkheid, Wilmadonna! Ik hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt... vraag het allemaal maar goed na!!quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:36 schreef miss_sly het volgende:
Maar wilmadonna, het is gewoon fout om jouw behandeling IUI te noemen. IUI staat namelijk voor Intra Uteriene Inseminatie (inbrengen van zaadcellen in de baarmoederholte) dus dat is echt niet zelf klussen.
Het is inderdaad behoorlijk wat als je het zo ziet staan, maar het is het wel dubbel en dwars waard geweest. Na 4,5 jaar in de medische molen is het uiteindelijk toch gelukt. Wij hebben nu een zoontje van anderhalf en hij heet Milo.quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:38 schreef Kinderwens het volgende:
Jee Slaapmeisje wat een weg hebben jullie af moeten leggen
Hoe oud is je kindje nu en is het een jongen of een meisje?
Hoe lang zijn jullie qua tijd bezig geweest?
Gelukkig heeft het uiteindelijk de moeite geloond!!!
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil trouwens ook nog even zeggen dat ik het zo leuk en lief vind van de succesdames (Slaapmeisje, Jose, Diaan) dat jullie ons niet vergeten en zo nu en dan even komen aanmoedigen
Ziekenhuis heeft gebeld, hormonen geven toch het idee dat er hard gewerkt wordt en ze verwachten toch met deze lage dosering binnenkort een ei. GEwoon 75 IE doorspuiten dus, en vrijdagochtend terug voor een echo.
TUURLIJK vergeten wij jullie niet. Wij hebben hier inderdaad zo lang lief en leed gedeeld, de leuke en minder leuke dingen, dat ik ook heel graag wil weten hoe het er met jullie voorstaat. En óóit komen jullie ook posten in Z&G! Dat moet gewoon en dat gun ik iedereen hier!!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil trouwens ook nog even zeggen dat ik het zo leuk en lief vind van de succesdames (Slaapmeisje, Jose, Diaan) dat jullie ons niet vergeten en zo nu en dan even komen aanmoedigen
Meis het is niet eerlijk...bij mij zo snel en bij jou zo ontzettend langzaam...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:48 schreef Basimah het volgende:
donderdag weer terugkomen ze waren 0,01 gegroeid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |