abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59620662
Jullie zijn lief! En ik zou heel graag hyperend rondrennen, overlopend van enthousiasme. En baal ook wel een beetje dat ik weer een beetje 'numb' ben... Ik weet ergens dat we moeten volhouden, maar het is zo lastig om maar positief te blijven met dit... En lastig om vertrouwen te blijven houden.

Tis ook zeker zelfbescherming om er maar vanuit te gaan dat het een cancel IS. Het moet wel heel raar lopen wil het toch nog doorgaan (of ze kijken het nog een dag aan en cancellen dan....)

Blegh!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  maandag 23 juni 2008 @ 10:46:34 #52
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59620740
NieTTus ik hoop ook nog steeds dat het gewoon door kan gaan hoor

Ik vind het wel heel verstandig dat jullie gewoon lekker op vakantie gaan en dan ook genieten hoor.
Make love, not war ☮
  Moderator maandag 23 juni 2008 @ 10:51:03 #53
5428 crew  miss_sly
pi_59620846
Je had natuurlijk gehoopt dat je je zo vol leven, vertrouwen en positiviteit als je er weer aan begon kon blijven voelen? Dat is ook hoe je je wilt voelen, maar dat is zoooo moeilijk! Zeker als je telkens weer van die nare tegenvallers hebt, dat je niet eens echt aan een poging kunt beginnen. Wij blijven hier wel positief voor je, hoor

Wij hebben ook bewust toch een vakantie gepland. Niet alles mag stilstaan, dat kan gewoon niet. Als dat, zelfs op mijn leeftijd, een maand vertraging oplevert, het zij zo. Ik hoop alleen dat we voor de vakantie nog een poging kunnen doen.

Voor mijn zusje is het morgen weer d-day. Ze is opvakantie en smste gisteren dat ze al buikpijn had en verwacht ongesteld te worden...hoop zo dat het niet zo is en dat het raak is!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_59623790
Een no go. Mijn eigen cyclus komt dus toch gewoon door de hormonen heen, dus nu willen ze een eventuele cyclus toch weer natuurlijk doen de volgende keer

Ik geloof dat ik daar in september eerst maar weer eens ga babbelen.

Maargoed, ik sta weer on hold tot september!!!
  maandag 23 juni 2008 @ 13:10:59 #55
114177 Diaan73
pi_59624105
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:58 schreef NieTTus het volgende:
Een no go. Mijn eigen cyclus komt dus toch gewoon door de hormonen heen, dus nu willen ze een eventuele cyclus toch weer natuurlijk doen de volgende keer

Ik geloof dat ik daar in september eerst maar weer eens ga babbelen.

Maargoed, ik sta weer on hold tot september!!!
Ow NieTTus, het zit jullie echt niet mee zeg. Wat een teleurstellend bericht. Kunnen ze niet nu al in je normale cyclus een poging doen?

Hele dikke knuffel van mij

Het blijft trouwens wel erg stil rondom Kinderwens.
Make love, not war ☮
pi_59624326
Niet meer deze ronde, zelfs met bloedtesten kunnen ze nu niet bepalen hoe ver ik ben. Dus dan zou het een gok worden, en daarvoor zijn mijn cryo's me wel wat te waardevol. Dat komt allemaal heel nauw.

Tja het is ongelofelijk. Ik kan er ook echt niet bij. Maargoed. Niks aan te doen!
  Moderator maandag 23 juni 2008 @ 13:42:14 #57
5428 crew  miss_sly
pi_59624837
Jeetje, wat een teleurstelling Heb er geen woorden voor, ben er zelf helemaal teleurgesteld van
Shit, shit, sit

voor jou!
  maandag 23 juni 2008 @ 15:08:22 #58
114177 Diaan73
pi_59626785
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:20 schreef NieTTus het volgende:
Niet meer deze ronde, zelfs met bloedtesten kunnen ze nu niet bepalen hoe ver ik ben. Dus dan zou het een gok worden, en daarvoor zijn mijn cryo's me wel wat te waardevol. Dat komt allemaal heel nauw.

Tja het is ongelofelijk. Ik kan er ook echt niet bij. Maargoed. Niks aan te doen!
Ze kunnen de groei van het eitje ook niet volgen middels echo's? Vast niet anders deden ze dat wel.

Ik vind het gewoon ook erg shit voor jullie.
Make love, not war ☮
pi_59629668
ach Niettus... het zit jullie ook écht niet mee hé... wat een teleurstelling weer...

Ik had even wat tijd nodig maar ik ben er weer hoor. Helaas niet zwanger, want er zat geen/weinig HCG in mijn bloed en mijn progesteron was/is heel hoog.
De fertiliteitsarts vertelde me dat we de eisprong gemist hebben, dat die na de eerste echo is gebeurd. Dit vonden we heel vreemd, omdat de fertiliteitsarts die de eerste echo deed, geen eitje had zien zitten, en bij de 2e echo was er evenmin wat te zien. (ik had deze ronde 3 verschillende artsen)!
Maar goed, wat een teleurstelling...oké niet zwanger, niet leuk, maar tevens geen IUI deze maand. Heb me echt even heel down gevoeld. Overigens kon mijn blijvende hoge temp niet verklaard worden. (Tot op heden boven de 37). En balen van de slechte communicatie daar.

Vandaag moest ik voor de infectie naar de gyn, ik had de temperatuurkaarten meegenomen, zodat hij deze kon bekijken. Na aanleiding daarvan kwam hij tot de volgende conclusie:

Al bij de 1e IUI heb ik geen eisprong gehad; het was een cyste. (De follikel was ook 33mm bij inseminatie, groeide heel erg hard, 1e echo 18,5, 2e echo 19,5 en bij de 3e echo 28mm) Dat verklaart mijn hevige buikpijn de week na de IUI (zo'n 10 dagen). De menstruatie die ik onlangs heb gehad, heeft met die cyste maken en was daarom geen echte menstruatie. Volgens hem is er na deze menstruatie (logischerwijs) weer geen eisprong geweest.

Dit alles verklaart waarom ik zwangerschapsverschijnselen heb en had. De hoge temperatuur wordt veroorzaakt door een hoge dosis progesteron vanwege die cyste. Die cyste is weer een oorzaak van het slikken van Clomid. Dit schijnt niet vaak voor te komen (?). Andere hormonen ziet hij nu nog niet zitten omdat die geïnjecteerd moeten worden en dat schijnt zwaarder te zijn dan Clomid.

Hij heeft nog even een echo gemaakt waarop hij kon zien dat er weer een menstruatie aan komt, binnenkort (!!!). (Kunnen we weer verder!)

Voor de infectie heb ik verdovende zalf gekregen, zodat we eindelijk ook weer kunnen gaan klussen. Zij het voorzichtig

Overigens, sorry voor het nu pas reageren, het ging niet eerder.

Allemaal weer succes en sterkte gewenst...

[ Bericht 2% gewijzigd door Kinderwens op 23-06-2008 17:07:25 ]
pi_59630137
Potdorie Niettus... Ik hoop dat het je lukt het een beetje los te laten tussen nu en september. Heb even een fijne rustige zomer met elkaar en dan komt jullie tijd daarna wellus.

En Kinderwens ook weer voor een nieuwe ronde. Voor de gek gehouden door een cyste, nou zeg..!
Hardloper.
IG @webkim
pi_59631371
Hey Diaan, ze kunnen het ei niet eens vinden laat staan volgen! Er zit een kollos van een eileider voor, en waarschijnlijk zit ie daar ergens achter.. Ze hebben ergens wel gelijk hoor, bij twijfel gewoon niet doen, want de kans dat het dan lukt is nihil. Volgende keer ga ik er absoluut weer vol hoop in, maar dat wordt wel steeds een beetje minder... so be it.

Voorlopig gaan we weer in stuisvogelpolitiek vingers in de oren en ladieladiela. Er maar even niet aan denken. Ga straks een goede borrel nemen en lekker op tijd naar bed. En vanaf morgen een nieuwe dag en vanaf daar zien we dan wel weer.

Kinderwens dat is echt balen zeg!! Nieuwe ronde nieuwe kansen ik duim heel hard voor je mee!

ook voor jou en je zusje Miss!! Blijf erbij, jij moet gewoon eerst dan zien mijn eierstokken het voorbeeld en kunnen ze volgen
  Moderator dinsdag 24 juni 2008 @ 11:26:18 #62
5428 crew  miss_sly
pi_59647067
Ik heb even een paar vraagjes, ook een beetje een rare misschien

Ten eerste heb ik hechtingen die er vanzelf uit moeten gaan. Ze zitten er echter nog. De arts zei dat als ze er na een week nog zaten en ik er last van had, ik even naar de huisarts kon om ze weg te laten halen. Ik heb er geen last van, maar ze zitten er nog wel. Kan dat kwaad?

Tweede vraag: we mogen pas weer seks hebben als het vloeien gestopt is. Wat is vloeien? Ik heb nog wel een druppeltje per dag, maar daarvoor is 1 inlegkruisje meer dan voldoende. Is dat nog vloeien en zouden we dan nog moeten wachten?

Ik heb nog niets gehoord van mijn zusje! Ze is op vakantie en vandaag d-day, maar nog geen nieuws. Ik hoop zooo dat het goed nieuws is
  dinsdag 24 juni 2008 @ 12:48:37 #63
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59649223
NieTTus, tjonge zeg... dat is echt weer ontzettend zwaar klote... Wat een domper. Je ging er zo vol goede moed en hoop tegenaan en dan krijg je dit... niet echt iets wat je verwacht/hoopt. Maar ik vind het wel heel knap van je dat je zelf al zegt 'we wachten wel, want die cryo's zijn me iets te waardevol', want dat is natuurlijk ook zo. Als je van te voren al weet dat de kans die daarop volgt nihil is, zou ik de gok ook niet wagen... want voor hoeverre kun je nog van een gok spreken?! Sterkte in elk geval... en probeer wel van je vakantie te genieten!

Miss_Sly, toen ik geopereerd was aan mijn galblaas, hebben ze na een week de hechtingen eruit gehaald in het ziekenhuis. Ik had daar ook geen last van, maar moesten er dus wel uitgehaald worden. Ik zou gewoon de dokter even bellen als ik jou was, ook over die andere vraag. Ik zelf zou het misschien rustig aan proberen (dat zeg ik nu... maar als puntje bij paaltje komt weet ik ook niet wat ik zou doen), want volgens mij vloei je niet meer zoals je het beschrijft... maar vraag het even na voor alle zekerheid.
Spannend ook van je zusje... voorlopig is geen nieuws, goed nieuws, toch?
quote:
Op maandag 23 juni 2008 17:00 schreef Kinderwens het volgende:
Vandaag moest ik voor de infectie naar de gyn, ik had de temperatuurkaarten meegenomen, zodat hij deze kon bekijken. Na aanleiding daarvan kwam hij tot de volgende conclusie:

Al bij de 1e IUI heb ik geen eisprong gehad; het was een cyste. (De follikel was ook 33mm bij inseminatie, groeide heel erg hard, 1e echo 18,5, 2e echo 19,5 en bij de 3e echo 28mm) Dat verklaart mijn hevige buikpijn de week na de IUI (zo'n 10 dagen). De menstruatie die ik onlangs heb gehad, heeft met die cyste maken en was daarom geen echte menstruatie. Volgens hem is er na deze menstruatie (logischerwijs) weer geen eisprong geweest.

Dit alles verklaart waarom ik zwangerschapsverschijnselen heb en had. De hoge temperatuur wordt veroorzaakt door een hoge dosis progesteron vanwege die cyste. Die cyste is weer een oorzaak van het slikken van Clomid. Dit schijnt niet vaak voor te komen (?). Andere hormonen ziet hij nu nog niet zitten omdat die geïnjecteerd moeten worden en dat schijnt zwaarder te zijn dan Clomid.
Kinderwens, dat is zeker weer een tegenvaller. En we vonden het hier al zo vreemd, een ei van boven de 30 mm, dat is echt niet normaal! En nu begrijpen we dus ook dat het helemaal geen follikel was, maar een cyste.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp is hetgeen wat ik even dikgedrukt heb; volgens de fertiliteitsarts die ik heb gehad, komen cystes wèl vaker voor bij het gebruik van Clomid! Ik heb het zelf ook gehad. Mijn cyste had een doorsnede van 5 cm... ik heb daar overigens helemaal niks van gevoeld... ja, het stak af en toe een beetje, maar ik dacht dat misschien de eisprong was.

Mijn gyn stelde voor om te gaan beginnen met hormooninjecties (Puregon en Pregnyl), omdat ik niet goed reageerde om de Clomid; het duurde te lang voordat er een eitje rijpte (op het laatst duurde dat ongeveer 24 dagen). Daarnaast was mijn baarmoederslijmvlies erg stug en taai door de Clomid, waardoor het zaad er niet goed doorheen kon komen.

De gyn heeft ons ook uitgelegd dat Clomid eigenlijk een chemisch trucje is, het is een niet-lichaamseigen stof en daardoor hebben meer mensen last van nadelige gevolgen dan met Puregon... Puregon is een lichaamseigen stof en werkt in prinicipe bij iedereen!

Overigens is het ook een kwestie van geld; Clomid kost haast niks in vergelijking met Puregon (een doosje Clomid kostte E. 12,- ofzo.. en voor de Puregon was ik E. 600,- kwijt voor 4 ampullen, dus E. 150 per ampul, waarvan ik overigens nu nog ruim 2,5 ampul in de koelkast heb liggen). Mij is in ieder geval duidelijk geworden dat het ziekenhuis net zo lang is doorgegaan met de Clomid, totdat ze zagen dat het ècht niks meer deed... ik heb het een jaar moeten gebruiken. Achteraf had ik al veel eerder om ovulatie inductie (hormoonbehandeling d.m.v Puregon & Pregnyl of andere soortgelijke medicijnen) moeten vragen!

Als ik jou was zou ik me goed laten inlichten over het wel of niet gebruiken van Puregon o.i.d... want dat het zwaarder is, vind ik persoonlijk niet! Ik had veel meer last van de Clomid; ik had vreselijk veel opvliegers, werd er zwetend van wakker. Van Puregon had ik helemaal geen last! Je moet niet vergeten dat je daar ook verschillende dosis in hebt! Ik begon met de laagste eenheid (50 eenheden), en reageerde daar al super goed op. Het enige dat soms lastig kan zijn is dat je de injecties elke dag op dezelfde tijd moet zetten...

Anyway... dat was een heel verhaal.. ik hoop dat je er wat aan hebt...! En ik wens je in ieder geval heel veel succes met het verdere verloop van je behandeling! en een voor de tegenvaller...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  dinsdag 24 juni 2008 @ 14:32:17 #64
114177 Diaan73
pi_59651855
OKay, NieTTus, helemaal duidelijk.... je probeert toch nog van alles te bedenken om het toch een positieve wending te geven

Kinderwens, wat jammer dat je toch niet zwanger was en op zich klinkt het verhaal logisch. Ook ik had veel meer last van Clomid als van de Puregon, Peaceman kan dat volmondig bevestigen. Ik had op Clomid wel een normale cyclus maar toen ik dat een half jaar had gebruikt, vond de gyn het genoeg....

Miss_Sly mijn hechtingen werden een week na de operatie ook verwijderd door de huisarts volgens mij. Wat dat vloeien betreft, is denk aan jullie zelf om te bepalen. De een vindt het helemaal niets als het maar een beetje drupt de ander maakt het helemaal niets uit. De hoeveelheid lijkt mij echter geen reden om niet te doen.

voor je zusje.... spannend hoor.
Make love, not war ☮
  Moderator dinsdag 24 juni 2008 @ 16:44:10 #65
5428 crew  miss_sly
pi_59655078
Vanmiddag even bij de huisarts geweest, kennismaken en meteen even gevraagd over de hechtingen. Ze hoeven er niet uit als ik er geen last van heb. GEwoon regelmatig eventjes eraan trekken, laten ze vanzelf een keer los. Zo niet, kan ik een afspraak maken

Mijn zusje is nog niet ongesteld Normaal wordt ze dat precies op dezelfde dag als de IUI 2 weken later, nu dus niet! Verschil met de vorige IUI's is dat ze nu clomid heeft gehad. Ze gaat straks de tampontest doen en verder wachten we af tot donderdag, dat is de dag na de IUI dat ik ongesteld zou worden met gebruik van clomid enzo. Spannend dus
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:50:02 #66
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59657377
ik duim mee voor je zusje! Zou leuk zijn als het bij haar raak is!! Jij moet haar dan wel gauw volgen... zou helemaal leuk zijn om samen zwanger te zijn...
pi_59661914
Kinderwens: ik krijg altijd voor de behandeling met puregon injecties een neusspray die je eigen hormoonhuishouding stil legt.
Het heet hier Synarela en die moet ik 3 weken gebruiken. Op de 1e of 2e of 21e dag van je menstruatie cyclus.
Tijdens het gebruik van Puregon moet ik daar ook nog mee verder gaan.
Alleen als ik pregnyl zet, dan hoef ik die synarela neusspray niet meer te gebruiken.

Misschien iets om je arts voor te leggen?
Heel veel sterkte meid... tjonge tjonge, wat jij al niet meemaakt...
Wat ik ook niet zo leuk voor je vind is dat je 3 verschillende artsen hebt gehad. Heb je niet een eigen gyn die je door dit proces helpt???
  Moderator dinsdag 24 juni 2008 @ 23:07:49 #68
5428 crew  miss_sly
pi_59664128
De tampontest was niet goed, dus deze poging zeer waarschijnlijk ook niet gelukt
Dan toch maar samen.

Kinderwens, wat een verhaal Een follikel van 33 leek al zo groot inderdaad, dus op zich niet verbazend dat het een cyste is. Ik heb er geen ervaring mee, dus ik kan er weinig over zeggen, alleen dat ik hoop dat het snel beter is en je verder kunt.
pi_59669347
oh wat balen miss sly.....
  woensdag 25 juni 2008 @ 10:47:41 #70
114177 Diaan73
pi_59670684
Jammer voor je zusje miss.... en inderdaad nu maar gewoon samen!!
Make love, not war ☮
pi_59676997
daar sluit ik me helemaal bij aan!! Lekker samen zwanger zijn!!
pi_59696625
Vrijdag is de operatie maar ik ga toch al beginnen aan de volgende poging
ik ga over tien minuten onderweg naar de gyn
eens kijken hoe ik in mijn cyclus zit want waarschijnlijk zal ik wel een middel moeten gaan gebruiken om mijn menstruatie op te wekken.
Straks meer dus
  Moderator donderdag 26 juni 2008 @ 11:42:23 #73
5428 crew  miss_sly
pi_59700883
Basimah, welk eoperatie? Mijn geheugen is niet meer al te best, geloof ik

Hoe was het bij de gyn?
pi_59708127
Miss, wat jammer voor je zusje zeg Hopelijk zijn jullie de volgende ronde wel samen zwanger, dat moet toch hartstikke leuk zijn samen
Heb je trouwens geen last gehad van de hechtingen? Lijkt me toch behoorlijk lastig als je naar de wc gaat enzo...

Jose, volgens de fertiliteitsartsen schijnt zo'n grote follikel wel vaker voor te komen Ik heb er (nog ) geen verstand van verder, dus het zal wel dan?
Ik ga het in ieder geval bij de komende afspraak hebben over die hormonen; ik voel me er niet helemaal gerust op hoor. In ieder geval heel fijn dat je jouw ervaring beschrijft. Op zich zou ik het niet erg vinden om een tweede IUI ronde met Clomid te doen, maar als die weer mislukt door een cyste wil ik graag een ander medicijn.
Trouwens, wat een bedragen zeg, 150 euro voor een ampul Puregon!

Wilmadonna, een neusspray?? Daar heb ik nog nooit van gehoord? Wat doet-ie precies en waarom is jou die voorgeschreven? Ik heb een eigen gyn, maar geen vaste fertiliteitsarts. In 'mijn' ziekenhuis werken er 4 en ik neem aan dat ze volgens bepaalde diensten werken en niet 24/7 aanwezig kunnen zijn, en de echo's moeten wel gewoon doorgepland worden... Maar ook dit ga ik toch even navragen. Mss kan ik toch wel een voorkeur opgeven ofzo, je weet maar nooit.

Basimah, ik wens je vast heel erg veel sterkte! Zie je er tegenop? Wat gaat er precies gebeuren?

Nou nog wat nieuws over mijzelf Zaterdag heb ik een uitgangsecho (dag 3 cyclus) want ik ben vandaag (hevig) ongi geworden
Ik hoop dat de cyste weg is en dat we nu écht kunnen beginnen
pi_59708189
PS Temp was vanmorgen 37,1 na 2 dagen 36,9 (en daarvoor bijna 2 weken boven 37) Daar snap ik nou werkelijk niks van. Als je ongi wordt, gaat de temp toch altijd omlaag? Nou ja weer een vraag voor op mijn lijstje
  donderdag 26 juni 2008 @ 18:36:27 #76
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_59711404
Sommige kennen mij misschien nog wel. Heb bij vorige IVF/ICSI behandeling ook al een tijdje
meegeschreven in dit topic.

Nu is het tijd voor een up-date:
Afgelopen zondag heeft onze eiceldonor de punctie gehad. Uit de 4 eicellen is er 1 embryo ontstaan die vandaag is terug geplaatst! Erg spannend dus weer. Heb deze ronde een iets hogere dosering en daarom ook iets meer last van de hormonen, maar het is allemaal voor een goed doel.

Over twee weken mag ik zelf thuis een zwangerschapstest doen. Dat worden twee lange slopende weken. Maar die komen we vast wel door!
Positive thinking, my way of thinking!
pi_59715009
Hee Annemiek, dat is alweer een tijdje geleden inderdaad..ik weet nog dat jullie poging toen niet doorging, omdat de donor longontsteking had, toch?

Maar spannend, joh, dat jullie nu alweer een grote stap verder zijn!! Ik hoop heel erg dat deze poging lekker slaagt! Ik ga voor je duimen in elk geval!

Kinderwens, wat goed dat je nu ongesteld bent geworden.. kunnen jullie tenminst weer verder. Dat doelloos wachten maakt je helemaal gek... tenminste... dat was mijn ervaring altijd. Over die temperatuur: bij mij bleef 'ie soms ook hoor de eerste dagen van de cyclus (dus als de menstruatie begonnen was). Soms daalde 'ie dan op de 2e of 3e dag... volgens mijn gyn was dat niet vreemd ofzo.

Over die cystes: ik weet nog dat ik tegen de fertiliteitsarts zei 'Lekker geen Clomid meer, dus ook lekker geen cystes!', maar dat was niet waar zei ze... want ook met de injecties blijft de kans op cystes betaan.

Ja, de prijs van die medicijnen is gewoon belachelijk! Hier in ons ziekenhuis is er zelfs een inzameling van overgebleven verpakte ampullen Puregon voor mensen die het niet op kunnen brengen. Ik vind dat wel een goede zaak!

Als ik jou was zou ik eerst even goed nakijken of je er wel verzekerd voor bent... Wij hadden aan de laagste dosering (50 eenheden) al genoeg, maar dit is lang niet altijd het geval. Mijn vriendin spoot op een gegeven moment 350 eenheden per dag... en dan loopt het gewoon echt vreselijk in de papieren. Dat kun je gewoon niet opbrengen...! Dus... ff checken! En mocht je niet verzekerd zijn, dan kun je altijd nog met Clomid (of een soortgelijk middel met een andere samenstelling) verder gaan voor zover je dat ziet zitten en voor zover dat zin heeft...

Basimah.... ik heb het ook even gemist geloof ik... waar aan word je geopereerd?
pi_59721890
ik heb nu 12 dagen Provera een middel dat ongeveer dezelfde uitwerking heeft als primolut (dat gebruiken sommige hier ook) en er is nog een middel wat erop lijkt.
Het zorgt er even voor dat ik een soort van nulpunt heb en een nieuwe cyclus krijg.
Ik ga het 12 dagen slikken, zodra ik stop word ik ongi en op dag 3 ga ik naar de gyn en krijg dan nieuwe Puregon om te prikken, dan prik ik weer totdat mijn eitjes groot genoeg zijn en ga ik weer pregnyl gebruiken.

Ik ben niet diegene die geopereerd word. Mijn (stief) moeder heeft borstkanker, ze mag morgen onder het mes.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 17:36:14 #79
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59735571
Spannend Basimah! Het is niet niks wat je nu doormaakt. Wordt er een gedeelte van haar borst verwijderd of krijgt ze een amputatie? Mijn moeder heeft twee keer borstkanker gehad... eerst aan de ene, toen de andere kant. Beide borsten zijn geamputeerd...

Ik hoop dat het haar allemaal meevalt... en als het net zo gaat als bij mijn moeder, zal ze gauw opknappen..! Sterkte!
pi_59759098
Ze doet een borstbesparend operatie met daarna bestraling
Het is gisteren bij de operatie goed gegaan
over een ruime maand begint de chemo.
pi_59763787
basimah: sterkte met je moeder!
  zondag 29 juni 2008 @ 08:55:19 #82
114177 Diaan73
pi_59767547
Basimah heel veel sterkte met je moeder....
Make love, not war ☮
pi_59768009
Ik kom toch maar weer een keer wat melden. Clomid 150 is niet aangeslagen en besloten om een LEO uit te voeren. 22 juli moet ik onder het mes Ik hoop zo dat ik daarna eindelijk een eigen cyclus zal hebben...
Ik ben wel erg blij dat de arts zo voortvarend is en na 3 pogingen Clomid een stap verder wil zetten en niet nog een aantal keer blijft proberen

@ Basimah > Heel veel sterkte voor jullie
  zondag 29 juni 2008 @ 14:00:40 #84
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59771334
CrazyPrincess, dat is inderdaad niet verkeerd! Ik heb toen een jaar met Clomid moeten aanmodderen, waarvan ook een aantal maanden met 150mg. Sterkte met je operatie... hopelijk valt het je mee en heb je daarna inderdaad een eigen cyclus!

Basimah, fijn dat de operatie goed is gegaan...!! Heel veel sterkte voor jullie!
pi_59809085
de meeste zijn zeker nu op vakantie, het is zo rustig....
zit nu in de tussenperiode... ik start pas weer in aug met de derde injectie behandeling, maar ik voel me zo raar.
Natuurlijk weer de bekende gevoelens..... ben ik dan misschien zwanger of niet?
Maar ik denk eerder dat het een nawerk bijverschijnsel is... mijn lichaam moet nu weer uit zichzelf eitjes laten groeien en ik voel me dan ook best wel raar deze week.
Misselijk, duizelig, pijn in de onderbuik op de plaatsen waar de eileiders zitten en pijn af en toe vanaf mijn onderrug tot aan mijn enkels. Soms lijkt het wel of ik geen stap vooruit kom.
Moet als het goed is de 9e ongesteld worden.
Het is zo rot, want je gaat stiekem toch hopen op een wonder, maar ik probeer me nu niet gek te maken... mijn lichaam heeft me al zo vaak voor de gek gehouden...

Wil alleen maar even weten of andere mensen dit ook zo beleven na een behandeling als ze weer uit zichzelf op 'gang' moeten komen???
pi_59812089
Volgende week dinsdag krijgt ze de uitslag over eventuele uitzaaiingen.

Ik ben begonnen met de 12 tabletten Provera.
Ik hoop dat het deze maand goed gaat (maar dat hoop ik elke maand volgens mij hihihi)
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:06:26 #87
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_59825973
Pfff, kom hier effe klagen hoor. Nu bijna een week na de TP begin ik al kriebels te krijgen. Zou het? Zou het niet? En dan moet ik nog tot volgende week donderdag. MIjn lichaam is al in de stress van de hormonen die ik moet slikken, dus zere tepels en stemmingswisselingen heb ik al. Kan er echt geen pijl op trekken. Er zit niets anders op dan rustig nog ruim een week af te wachten, nou ja.... rustig?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:18:24 #88
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59826261
Wilmadonna, ik ben nog niet op vakantie hoor... Ik ga helemaal niet weg zelfs... 't huis wordt aangepakt; dakkapel wordt vervangen, nieuwe badkamer.. ppff.. Nou ja, ook wel lekker dat dat allemaal een keer gebeurt

Spannend, hoor... Je weet maar nooit. Maar inderdaad, probeer je niet gek te maken... dat maakt het allemaal zo zwaar Ik zelf kan niet meepraten over het op gang komen na een hormoon-spuit-cyclus. Ik hoop in ieder geval dat je klachtjes toch een soort voorteken zijn... ik zal voor je duimen...!

Basimah, spannend! Ik vond het zo slopend het wachten op die uitslag. Duurde bij mijn moeder toen 10 dagen. Bij haar was het in haar borst gebleven, dus geen uitzaaiingen. Ik hoop dat jullie straks dezelfde uitslag krijgen. Verder heel veel succes met deze ronde! En logisch toch, dat je het elke maand hoopt...? Volgens mij geldt dat voor iedereen die hier meepost!

Annemiek, ook jij zit dus in een hele spannende periode!! Heel veel succes en hopelijk valt het wachten een beetje mee...(kon je de tijd maar een weekje vooruit zetten, hè?)!
  † In Memoriam † dinsdag 1 juli 2008 @ 21:21:19 #89
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_59827666
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:50 schreef wilmadonna het volgende:
Kinderwens: ik krijg altijd voor de behandeling met puregon injecties een neusspray die je eigen hormoonhuishouding stil legt.
Het heet hier Synarela en die moet ik 3 weken gebruiken. Op de 1e of 2e of 21e dag van je menstruatie cyclus.
Tijdens het gebruik van Puregon moet ik daar ook nog mee verder gaan.
Alleen als ik pregnyl zet, dan hoef ik die synarela neusspray niet meer te gebruiken.
Hier nog een Synarel gebruikster Wilmadonna Tenminste dat was ik want ik doe niet meer mee in de race (van Milo bevallen in februari 2007). Om de cyclus stil te leggen gebruikte ik eerst Lucrin injecties. Daar kreeg ik echter zoveel bijwerkingen van (zweetaanvallen, hoofdpijn en allerhande overgangsverschijnselen). Verder baalde ik ervan dat ik elke avond twee injecties moest zetten (Lucrin en Puregon) en de Lucrin naaldjes ook heel vaak bot en krom waren. Na onderzoek op internet en overleg met de fertiliteitsarts ben ik voor de laatste twee pogingen overgestapt op de Synarel neusspray. 1 pufje 's morgens en 1 pufje 's avonds was echt een verademing na die Lucrin injecties. Helaas vond ik de pufjes wel erg ranzig en was het net of je een heel ziekenhuis in een keer inhaleerde. De bijwerkingen waren echter stukken minder, dus ik was allang blij.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Moderator dinsdag 1 juli 2008 @ 21:31:32 #90
5428 crew  miss_sly
pi_59827863
wilmadonna, het blijft lastig he? Hopen op een wonder, een lichaam dat het toch eindelijk eens spontaan zou doen...Hopen mag altijd, als je je maar niet gek maakt

basimah, sterkte met je moeder, hoop dat de uitslag goed is!

CrazyPrincess, fijn een voortvarende arts LEO had hier toch bij iemand een goed resultaat opgeleverd, dus hopelijk bij jou ook!

Annemiek78, die vreselijke wachtweken! Je komt ze door, maar het duurt zoooo lang! Hopelijk voor jullie nu de laatste keer en dan 8 maanden wachten op jullie eigen beebje

Hier was het wat stil, had niet veel te melden. Opknappen van de laparascopie en wachten op een menstruatie die niet komt. Maar nu lijkt er toch wat bloed te zijn, en aangezien het vloeien na de lap gestopt was, zou het zomaar een menstruatie kunnen zijn. Ik heb besloten als het een deze dagen meer bloed word, ik gewoon doe alsof ik niet beter weet en me meld bij het IVF-centrum met een nieuwe cyclus en dan zien we wel of het ook echt zo is op de uitgangsecho
  woensdag 2 juli 2008 @ 20:15:39 #91
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59849609
't is te hopen, Miss_Sly, dat je ongesteld wordt...! Zou mooi zijn! En goed van je dat je gelijk belt.. hopelijk weet je dan snel of het echt is of dat het vals alarm zou zijn.. Maar als je meer zou gaan bloeden kan het toch eigenlijk niet missen?

Succes in ieder geval!!
pi_59860571
Ik ben inmiddels druk met wachten tot ik door de laag met Provera heen ben, nog vijf dagen, dan zit ik waarschijnlijk volgend weekend op de derde dag ongi. Lekker handig dus weer (not) Maar dat regelt zich ook wel weer gewoon even goed plannen.
Lekker met de warmte dreggen ze even de sloot aan de overkant, het hele huis meurt ernaar. Maar kan ook moeilijk met de warmte de deur dichtgooien.

@Annemiek78 Hoe is het nu met je ?

@Miss_Sly, heb je al een spoortje gezien ?

@Jose81 wel lekker weer zo n helemaal opgeknapt huisje! Dat ga ik hier volgend jaar ondernemen, dit jaar blijven we nog even sparen (nadenken over wat we willen).
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:26:44 #93
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_59872564
Hier alles nog hetzelfde. Voel me vreemd en raar, misschien wel een goed teken, misschien ook wel gewoon door de hormonen die ik slikken moet. Ben heel emotioneel en jank om iedere scheet die dwars zit. Heb ontzettend zere borsten en ben ook erg snel moe, maar dat zijn ook precies de bijwerking van een zwangerschap, maar ook van de hormonen. Laat me dus maar niet gek maken door mijn lijf, want daar kan je geen pijl op trekken door de hormonen. We wachten af, eerste week hebben we al weer achter de rug!
Nu nog de laatste en spannendste week.
pi_59873087
Annemiek, spannend, hoor!! Ik ga gewoon voor je duimen dat het door de zwangerschapshormonen komt!!

Zere borsten en emotionele buien waren bij mij overigens de eerste tekenen waardoor ik wist dat het misschien wel eens raak zou kunnen zijn.

Basimah, wat doet Provera precies?
  Moderator donderdag 3 juli 2008 @ 21:24:53 #95
5428 crew  miss_sly
pi_59875156
Basimah, op naar de volgende poging dus! Succes!

Annemiek, wat een spannende week! Ik hoop zo dat het zwangerschapskwaaltjes zijn

Hier wel wat bloed, maar niet echt iets om van te denken dat het een menstruatie is. Nou ja, maandag naar de gyn voor controle, dus dan maar even bespreken.
pi_59879740
Jose81: Provera zorgt ervoor dat ik een 'reset' krijg. Ik heb geen eigen cyclus. Doordat de pauze tussen mijn vorige poging en mijn bezoek aan de gyn te lang was moet er even gezorgd worden dat ik weer een cyclus op kan starten. Ik had in mijn lichaam heel erg veel hele kleine eitjes liggen, die liggen daar al een aantal weken, te lang eigenlijk, als ik dan nu puregon ga prikken dan is de cyclus niet goed die eitjes liggen er al weken, met de puregon liggen ze er dan nog 3 weken, we weten niet waar ik nu ben in de cyclus, de kans op eierstokontstekingen of overstimulatie is te groot
Ik slik 12 dagen Provera, dan stop ik ermee, als ik stop dan word ik ongesteld (ik krijg een bloeding), en dan ga ik op de derde dag van mijn bloeding weer puregon spuiten,

Werking
Oestrogene hormonen hebben een gunstige werking op de wand van de baarmoeder (= endometrium), de baarmoederhals (= cervix) en de vagina.
pi_59882512
basimah: ik heb dat ook gehad, maar bij mij waren het vaginale capsules met oestrogenen. Ik moest die 20 dagen invoeren, 3 per dag om de 8 uur, wel een gedoe hoor.

annemiek: ik heb die verschijnselen ook gehad door de hormonen, je lichaam kan je behoorlijk voor de gek houden... maar ik duim toch voor je dat het raak is!
Naast de zere tepels en dat ik huilde om alles, was ik ook misselijk, en de hele tijd erg moe.

Ik zit nog steeds op mijn menstruatie te wachten, als het goed is krijg ik die rond de 9e juli. Soms heb ik erge pijnscheuten vanaf mijn onderrug (heupstreek) tot aan mijn enkels.... maar niet de hele tijd.
Borsten doen nu ook zeer, dus waarschijnlijk zal ik wel ongesteld worden.
pi_59885045
Wilmadonna: Ik denk dat ik maar blij ben dat deze methode voor mij werkt Wat een gedoe lijkt mij dat met capsules zeg, doe mij dan maar een pilletje en een glas water.

Ik heb al die verschijnselen ook gehad door de pregnyl, moe, pijn in mijn tepels, janken om alles (gewoon emo in het algemeen) pijn in mijn heupen/liezen, en toch werd ik ongi.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 10:03:16 #99
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_59904875
Weet je wat ik ook vreemd vind. Ik was aan het Sonja bakkeren. Daar ben ik het weekend voor de terugplaatsing al mee gestopt. Ik vreet me nu echt klem en kom geen gram aan! Zou mijn lichaam die extra calorieen in een zwangerschap steken en extra verbranden, of??? Van de week ook al drie keer gebak en chips en chocolademuffins op enzo. Maar er komt geen gram aan??? Ik snap het niet.

Het is nu al weer zaterdag, voor ik het weet is het weekend al weer om en dan is het nog maar drie dagen.
Donderdag mag ik al testen.
pi_59905709
ik heb bij mij gemerkt dat ik ook lichter ben als ik de injecties zet.
een hele tijd geleden was er toen veel te doen geweest over het zwangerschapshormoon en afvallen. Ik geloof at Caroline Tensen dat toen gebruikte, daar was toen zo'n heisa over.
Ik ben van 65 kg naar 60 kg gegaan tijdens de injecties en ik heb toch ook van alles in me gepropt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')