NieTTus, tjonge zeg... dat is echt weer ontzettend zwaar klote... Wat een domper. Je ging er zo vol goede moed en hoop tegenaan en dan krijg je dit... niet echt iets wat je verwacht/hoopt. Maar ik vind het wel heel knap van je dat je zelf al zegt 'we wachten wel, want die cryo's zijn me iets te waardevol', want dat is natuurlijk ook zo. Als je van te voren al weet dat de kans die daarop volgt nihil is, zou ik de gok ook niet wagen... want voor hoeverre kun je nog van een gok spreken?! Sterkte in elk geval... en probeer wel van je vakantie te genieten!
Miss_Sly, toen ik geopereerd was aan mijn galblaas, hebben ze na een week de hechtingen eruit gehaald in het ziekenhuis. Ik had daar ook geen last van, maar moesten er dus wel uitgehaald worden. Ik zou gewoon de dokter even bellen als ik jou was, ook over die andere vraag. Ik zelf zou het misschien rustig aan proberen (dat zeg ik nu... maar als puntje bij paaltje komt weet ik ook niet wat ik zou doen), want volgens mij vloei je niet meer zoals je het beschrijft... maar vraag het even na voor alle zekerheid.
Spannend ook van je zusje... voorlopig is geen nieuws, goed nieuws, toch?
quote:
Op maandag 23 juni 2008 17:00 schreef Kinderwens het volgende:Vandaag moest ik voor de infectie naar de gyn, ik had de temperatuurkaarten meegenomen, zodat hij deze kon bekijken. Na aanleiding daarvan kwam hij tot de volgende conclusie:
Al bij de 1e IUI heb ik geen eisprong gehad; het was een cyste. (De follikel was ook 33mm bij inseminatie, groeide heel erg hard, 1e echo 18,5, 2e echo 19,5 en bij de 3e echo 28mm) Dat verklaart mijn hevige buikpijn de week na de IUI (zo'n 10 dagen). De menstruatie die ik onlangs heb gehad, heeft met die cyste maken en was daarom geen echte menstruatie. Volgens hem is er na deze menstruatie (logischerwijs) weer geen eisprong geweest.
Dit alles verklaart waarom ik zwangerschapsverschijnselen heb en had. De hoge temperatuur wordt veroorzaakt door een hoge dosis progesteron vanwege die cyste.
Die cyste is weer een oorzaak van het slikken van Clomid. Dit schijnt niet vaak voor te komen (?). Andere hormonen ziet hij nu nog niet zitten omdat die geïnjecteerd moeten worden en dat schijnt zwaarder te zijn dan Clomid.
Kinderwens, dat is zeker weer een tegenvaller. En we vonden het hier al zo vreemd, een ei van boven de 30 mm, dat is echt niet normaal! En nu begrijpen we dus ook dat het helemaal geen follikel was, maar een cyste.
Wat ik alleen niet helemaal begrijp is hetgeen wat ik even dikgedrukt heb; volgens de fertiliteitsarts die ik heb gehad, komen cystes wèl vaker voor bij het gebruik van Clomid! Ik heb het zelf ook gehad. Mijn cyste had een doorsnede van 5 cm... ik heb daar overigens helemaal niks van gevoeld... ja, het stak af en toe een beetje, maar ik dacht dat misschien de eisprong was.
Mijn gyn stelde voor om te gaan beginnen met hormooninjecties (Puregon en Pregnyl), omdat ik niet goed reageerde om de Clomid; het duurde te lang voordat er een eitje rijpte (op het laatst duurde dat ongeveer 24 dagen). Daarnaast was mijn baarmoederslijmvlies erg stug en taai door de Clomid, waardoor het zaad er niet goed doorheen kon komen.
De gyn heeft ons ook uitgelegd dat Clomid eigenlijk een chemisch trucje is, het is een niet-lichaamseigen stof en daardoor hebben meer mensen last van nadelige gevolgen dan met Puregon... Puregon is een lichaamseigen stof en werkt in prinicipe bij iedereen!
Overigens is het ook een kwestie van geld; Clomid kost haast niks in vergelijking met Puregon (een doosje Clomid kostte E. 12,- ofzo.. en voor de Puregon was ik E. 600,- kwijt voor 4 ampullen, dus E. 150 per ampul, waarvan ik overigens nu nog ruim 2,5 ampul in de koelkast heb liggen). Mij is in ieder geval duidelijk geworden dat het ziekenhuis net zo lang is doorgegaan met de Clomid, totdat ze zagen dat het ècht niks meer deed... ik heb het een jaar moeten gebruiken. Achteraf had ik al veel eerder om ovulatie inductie (hormoonbehandeling d.m.v Puregon & Pregnyl of andere soortgelijke medicijnen) moeten vragen!
Als ik jou was zou ik me goed laten inlichten over het wel of niet gebruiken van Puregon o.i.d... want dat het zwaarder is, vind
ik persoonlijk niet! Ik had veel meer last van de Clomid; ik had vreselijk veel opvliegers, werd er zwetend van wakker. Van Puregon had ik helemaal geen last! Je moet niet vergeten dat je daar ook verschillende dosis in hebt! Ik begon met de laagste eenheid (50 eenheden), en reageerde daar al super goed op. Het enige dat soms lastig kan zijn is dat je de injecties elke dag op dezelfde tijd moet zetten...
Anyway... dat was een heel verhaal.. ik hoop dat je er wat aan hebt...! En ik wens je in ieder geval heel veel succes met het verdere verloop van je behandeling!

en een

voor de tegenvaller...