Vanmorgen controle van de laparascopie. Alles dus in orde, kleine verklevinkjes gevonden, weggelaserd, eierstokken met duidelijke tekenen van PCO. Druppeltjes bloedverlies kan nog wel kloppen, geen probleem.
Gevraagd om duphaston, want ik word niet ongesteld (intussen CD 46). Zij bellen met het IVF-centrum want mijn menstruatie moet natuurlijk (?) wel erg goed getimed worden.
Toen ze terugkwam zei ze dat het IVF-centrum eerst zei dat ze wel wilden afwachten wanneer ik ongesteld zou worden, dus wat mijn gemiddelde cyclus was. Nou, ergens tussen de 32 dagen en 3-4 maanden ongeveer…
Ja, dat had ze ook tegen hen gezegd, dus wachten zou te lang duren. Dus heb ik een recept voor primolut (wilde IVF-centrum liever dan duphaston) en moest ik wel nog even bloed laten prikken om te kijken of er niet een eisprong aan zat te komen of net was geweest. Nou, mijn temperatuurcurve zegt van niet, maar goed...bloed laten prikken dus.
Wat dat betreft blijf ik toch ook een watje

nog altijd bang en zenuwachtig, en van de zenuwen klapte mijn ader dus weer dicht, dus moest er aan de andere kant geprikt worden, nadat ik een bekertje drinken had gehad. Terwijl de ene verpleegkundige mijn ader zocht, begon de ander over vakantie te praten, dus ik vertelde over onze aanstaande reis naar Zuid-Afrika...en jawel, in alle ontspannenheid stroomde het buisje zo vol

Anyway, morgen wordt de uitslag doorgebeld en als het in orde is, kan ik morgen beginnen met 10 dagen primolut. 2-4 dagen later moet de bloeding komen en dan kan ik me melden bij het IVF-centrum voor een uitgangsecho en uitleg over de nieuwe hormonen (menopur of puregon, dat hoor ik dan).