abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2008 @ 16:58:21 #251
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60447439
Oe ik zag dat prinses specifiek om clomid en primolut vroeg. Toevallig nou net die middelen die ik niet heb gebruikt Maar als er iemand nog vragen heeft over Puregon, Menopur, Pregnyl, Synarel en hoe heet die andere troep ook alweer die ik heb gebruikt om mijn eisprong tegen te houden, dan kan ik daar wel antwoord op geven
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_60447698
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 16:58 schreef Slaapmeisje het volgende:
Oe ik zag dat prinses specifiek om clomid en primolut vroeg. Toevallig nou net die middelen die ik niet heb gebruikt
Ik roep ook maar wat hoor, ik weet niet wat de HA/gyn gaat zeggen natuurlijk... Maar ik ga er nu niet vanuit dat hij me van alles voor gaat schrijven. Zo wel dan is dat meegenomen. Toch bedankt hoor!
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:53:01 #253
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_60452403
Basimah, mooi dat de samenlevingstest goed was! Dat moet toch wel weer wat vertrouwen geven. Nu inderdaad hopen dat niet alle eitjes straks tegelijk op springen staan... Maar ik ga in ieder geval duimen voor 1 of 2 mooie eitjes!!

Miss_Sly... jammer zeg, dat je nu zo in een dip zit na de echo... Maar ik kan met me ook wel voorstellen. Je had ook hoge verwachtingen... Ik had dat toen ook na die baarmoederfoto. Onze gyn zijn toen ook dat je de eerste 3 maanden na die test meer kans hebt op een 'spontane' zwangerschap. Ik was toen ook zo vol vertrouwen, maar niks dus. Maar joh, zover is het bij jullie nog niet. De wonderen zijn de wereld nog niet uit... en die operatie is toch niet voor niks geweest! Probeer de moed erin te houden..!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_60453247
Nou we hebben alweer een heel drama gehad hier vandaag
Ik kreeg vanmiddag ineens bloedverlies en dan bedoel ik niet een druppeltje maar alsof er een emmer was omgekiepert.
De huisarts gebeld want ik heb namelijk een plek met bindweefsel in mijn lieskanaal, dat is niet gevaarlijk, het doet alleen auw en het gaat vanzelf over, of niet, dat weten we niet. Maar de huisarts is op vakantie, de vervangende huisarts wilde mij niet ontvangen en de assistente van de GYN vond dat het allemaal niets te maken heeft met mijn menstruatie want die heb ik nog niet op dit punt in mijn cyclus dus ik moest maar naar de huisarts.
Ik kom dus bij die KL van een huisarts en die weigert mij dus te helpen ik moet maar naar de GYN
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2008 @ 21:42:14 #255
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60453495
Nou ja zeg Basimah, je wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug. Zou het te maken hebben met die plek in je lieskanaal of toch iets anders? Het kan zijn dat je hormonen ontregeld zijn. Ik weet niet of je iets gebruikt op dit moment ofzo, maar soms kan het gebeuren dat je lichaam het even kwijt is. Is het bloeden inmiddels wel gestopt?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_60453751
ik gebruik puregon op het moment 112.5 per dag
ik weet het niet het kan door het warme weer komen of door een beetje ontregeling of door die plek ik weet het niet
bij mijn lies is die bobbel ook heel hard, een soort van inwendige bloeduitstorting die permanent kan zijn door het weefsel dat eromheen gaat zitten en het bloed enzo dat dan niet goed afgevoerd kan worden
pi_60454193
oe Basimah, dat klinkt niet al te best.
Wat ontzettend KL zeg, dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt... en dat alleen maar omdat het vakantie periode is en niemand de verantwoording op zich durft te nemen, tjonge tjonge.

beetje raar, maar hier hebben ze nog nooit gesproken over een samelevingstest... zou ook niet weten hoe dat heet in het zweeds, maar ik zal ernaar vragen als ik langs moet komen.
Heb nog steeds geen oproep gehad en het is toch al bijna augustus..... als het goed is wordt ik 9 aug weer ongi, dus dan wil ik wel beginnen met de neusspray.... anders duurt het nog een maand langer en ik kan niet meer wachten.
Vind het overigens ook heel raar dat ze de IUI hier maar 3x doen en dat je zelf thuis moet klussen en het niet ingebracht wordt met een slangetje in het ziekenhuis... Ik zal daar nog maar 's over praten.
Toen ik daar de eerste keer over begon, schudde ze glimlachend nee met haar hoofd, want ze willen het hier zo natuurlijk mogelijk tot stand laten komen.
Ik reageer goed op puregon en heb ook steeds een goede eisprong met pregnyl, dus ik denk echt dat het ligt aan het klussen... of misschien stoot mijn lichaam de zaadjes van mijn man wel af????
Ben een beetje in paniek, omdat dit de laatste poging gaat worden, ben zo bang dat het weer niet pakt....
pi_60460015
Ik ga nu naar de gyn toe mijn gewone afspraak voor een folikelmeting. Ik ben echt nog behoorlijk aan het bloeden maar ik ga er maar vanuit dat dat geen kwaad kan.
Ik schrijf straks wel weer even hoe het bij de gyn is gegaan
  donderdag 31 juli 2008 @ 13:17:15 #259
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_60465405
Wilmadonna, wat ik nou niet snap... IUI is toch juist dat ze het (opgewerkte) zaad met een slangetje naar binnen brengen, zodat het verder in de baarmoeder kan komen waardoor je een grotere kans van slagen hebt dan wanneer je zelf klust?? Wat raar dat je dan wel de medicijnen krijgt en dan gewoon zelf moet klussen!!

Toen ik met Puregon/Pregnyl moest gaan beginnen, heb ik juist om IUI gevraagd, maar dat deden ze nog niet omdat het op de één of andere manier mijn kansen juist zou verkleinen in plaats van vergroten (waarom weet ik nog steeds niet). Maar wat ik heb gedaan -dus alleen spuiten- werd geen IUI genoemd in elk geval!!

Basimah, hoe is het in het ziekenhuis gegaan? Ben heel benieuwd wat de gyn ervan zei!! Goed dat je gewoon naar die afspraak bent gegaan... want anders schiet het niet echt op natuurlijk als niemand je wil helpen...
pi_60468056
tja... hier valt het gewoon onder IUI.... en ze doen dat hier dus niet met het sperma inbrengen, maar alleen zelf klussen. Snap dat ook niet helemaal, maar ik zal het nog 's vragen als ik weer mag komen.
Hier hebben we geen zorgverzekering zeg maar... maar omdat iedereen hier hoge belasting betaald, krijg je toch korting op bepaalde dingen, zo ook voor het ziekenhuis en medicijnen.
Hier mag je dus maar 3x de IUI doen... voor medicijnen moet je zelf betalen, je krijgt dat ook niet terug, maar het is niet zoveel als normaal. Ik geloof dat de neusspray wel duur was, zo'n 50 euro ongeveer (omgerekend van kronen) en de puregon en pregnyl waren rond de 30 euro per verpakking.
Als je zeg maar in 1 jaar tijd over de 900 kronor komt, dan krijg je een paar maanden al je medicijnen gratis.
Ook voor de ziekenhuisbezoeken moet je apart betalen.
Voor de gyn is dat 250 kronor per bezoek (ongeveer 25 euro dus) maar als je binnen een jaar aan de 900 kronor zit, krijg je een 'vrijkaart' die een jaar lang geldig is.
Daar zit ik zo aan, dus voor mij is het dan niet zo duur meer.

zo heeft elk land wel zijn voor en nadelen.... maar ik vind het wel raar dat de behandel methodes zo van elkaar verschillen. Niet alleen in vergelijking van zweden met nederland, maar ook in nederland zelf met verschillende ziekenhuizen. (als ik het hier zo lees)

Oh Basimah, ik hoop voor je dat het allemaal goed is!!!!
  Moderator donderdag 31 juli 2008 @ 15:36:21 #261
5428 crew  miss_sly
pi_60468170
Maar wilmadonna, het is gewoon fout om jouw behandeling IUI te noemen. IUI staat namelijk voor Intra Uteriene Inseminatie (inbrengen van zaadcellen in de baarmoederholte) dus dat is echt niet zelf klussen.

Basimah, hoe is het nu?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 31 juli 2008 @ 16:11:34 #262
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_60468950
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:36 schreef miss_sly het volgende:
Maar wilmadonna, het is gewoon fout om jouw behandeling IUI te noemen. IUI staat namelijk voor Intra Uteriene Inseminatie (inbrengen van zaadcellen in de baarmoederholte) dus dat is echt niet zelf klussen.
Ja... dàt dus! Ik vind het echt heel raar dat een behandeling zònder dat inbrengen van het zaad dan toch onder IUI valt... Wat een onduidelijkheid, Wilmadonna! Ik hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt... vraag het allemaal maar goed na!!
pi_60471515
Ik ben weer terug ik ben vanmiddag bij mijn zieke (Stief)moeder geweest.
De gyn zegt dat ik mijg een zorgen moet maken en dat dit op zich een vaker voorkomende reactie is van een lichaam die gemanipuleerd word, mijn hormonen zijn in de war geraakt. Wel hoopt hij dat als mijn eitjes rijp zijn van de week dat de bloeding is gestopt omdat het toch een indicatie is dat mijn lichaam nu niet optimaal is.
pi_60483707
En vandaag weer naar de gyn geweest en ik mag zondag weer terugkomen, ze zijn nog niet groot genoeg op het moment om pregnyl te gebruiken.
De bloeding is gelukkig minder en stopt hopelijk morgen helemaal. Verder zag het er allemaal in orde uit.
pi_60489311
Basimah, fijn dat de bloeding bijna weg is...!! Toch weer een zorg minder... vooral ook omdat het er verder goed uitziet van binnen...!
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:03:22 #266
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60490090
Toch waarschijnlijk een ontregeling van de hormonen Basimah? Ben benieuwd wat er uit de follikelmeting op zondag komt. Hopelijk ben je dan ver genoeg om Pregnyl te spuiten
pi_60491593
Ik weet het niet ik denk ook wat ontregeld misschien wel door het warme weer.
Ja ik hoop ook dat ik zondag pregnyl mag gebruiken ik heb dan toch weer een lange cyclus gehad hoor. Ik zit nu op cyclusdag 19 dus zondag op 21.
Maar als het bloeden nog niet helemaal gestopt is, dan ga ik liever nog 2 dagen door anders maak ik mij daar weer zorgen over
pi_60504962
Mijn behandeling is samengevat met IUI...
Officieel heet het FSH (follikel stimulation hormone) waarbij dus zelf geklust wordt, met dezelfde medicijnen en behandelingen als bij een IUI.
Het wordt dus vaak samengevat, bij de een wel inseminatie, bij de ander niet. Weet niet waarom dat bij mij niet wordt gedaan, maar dat ga ik dus uitgebreid navragen....
Heb nog geen oproep gehad, dus maandag maar even bellen, anders is het weer te laat en moet ik nog een maand wachten...

hier een site over FSH
http://en.wikipedia.org/wiki/Follicle-stimulating_hormone
pi_60505272
Wilmadonna: hopelijk word het meteen een succesvolle behandeling.
Ik heb geen idee wat de volgende stap voor mij gaat zijn. Nu zit ik nog in deze behandelingen maar die zal ik toch niet eeuwig blijven proberen. Ik ga weer twijfelen aan mijzelf merk ik de afgelopen uren, ik kan er zo boos om worden als mijn lichaam niet doet wat het moet doen.
En dan komt ook nog eens mijn schoonloeder op visite, blerggggggggggggg
  Moderator zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:42:01 #270
5428 crew  miss_sly
pi_60505543
wilmadonna, eigenlijk is het dus ovulatie inductie met FSH (want dat is gewoon een hormoon, follikel stimulerend hormoon), waarbij IUI of zelf klussen mogelijk is.

Ik hoop dat je nog snel kunt starten, want nog een maand wachten is echt niet leuk

Basimah, je lichaam is hard aan het werk! Je lichaam doet best wat het doen moet, heeft alleen wat hulp nodig! Ben er maar een beetje lief voor

Net weer een meting gehad, er was wat groei, maar nog niets groot genoeg. Dinsdag (CD 16) terug voor de volgende meting, zelfde hoeveelheid blijven spuiten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_60507500
Ovulatie inductie inderdaad... dat heb ik ook gehad; zelf klussen, maar wel met het gebruik van FSH. Hier in het ziekenhuis wordt dat in ieder geval niet gezien als IUI, da's toch weer een stapje 'verder'. Goed dat je er zo achteraan zit, Wilmadonna...! Jammer wel dat het allemaal zo onduidelijk is...

Miss_Sly, wel mooi dat het weer wat gegroeid is... Hopelijk dinsdag meer goed nieuws!!

Basimah, heb je je schoonloeder een beetje overleefd?
pi_60517968
ga nu vakantie vieren, dus misschien kan ik niet zoveel lezen en schrijven hier...
blijf gewoon hier, mijn ouders komen 2 weekjes hier.
ik houd jullie op de hoogte van de behandeling!

basimah... ik weet wat je doormaakt, ik heb dat gevoel ook vaak... "down to be defeated... by her own weak body"... (van Evita) Je voelt je dan geen echte vrouw vaak... je baalt dat je lichaam niet doet wat jij wilt dat het doet... waarom ik denk je dan... ik ken het gevoel.... niet leuk.
Maar probeer positief te blijven...
Jammer dat je zo'n schoonloeder hebt... is niet een echte steun dus. Mijn schoonloeder is wat bijgetrokken de laatste tijd... na al die mislukte pogingen ziet ze nu wel in dat we echt willen en er veel voor over hebben en het er heel moeilijk mee hebben.

miss sly: succes en ik hoop dat ze flink groeien!!!

dikke pakkerd voor iedereen hier!!!
  zondag 3 augustus 2008 @ 08:00:44 #273
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_60521882
Zow even bijgelezen na 10 dagen vakantie... Spannend hier met al die metingen.... hopelijk mogen jullie snel Pregnyl gebruiken en hebben jullie deze week de IUI.

Verder voor iedereen een hele dikke knuffel
Make love, not war ☮
pi_60522711
Het liefste zou schoonloeder overal bovenop zitten, haar manier is de beste en owjee als je anders denkt Het is superlastig omdat mijn een erg mamma's kindje is en daardoor snel de neiging heeft aan haar te gaan hangen Ze weet min of meer af van de vruchtbaarheidsbehandelingen, maar ik wil haar daar niet constant in betrekken dan heb ik geen rust meer want dan belt ze elke keer op met vragen en mededelingen over wat ik wel en niet moet doen, het liefste wil ze dat ik die doe in het ziekenhuis bij haar in de stad, want dan kan ze altijd mee. Ze weet al hoe de bevalling van haar kleinkind moet gaan (ik schijn daar ook bij te zijn maar dat is niet zo belangrijk).
In ieder geval een bazige moeilijk loeder

Ik ga zo naar het ziekenhuis vijf over half twaalf weer een folikelmeting eens kijken wat daar uitkomt. Ik schrijf het straks wel weer. Is het viijfde ziekenhuisbezoek alweer sinds afgelopen zondag. Zondag Dinsdag Donderdag Vrijdag en nu Zondag weer.
pi_60525758
En dinsdag weer terugkomen
nog niet goed
al een cyclus nu van meer dan 20 dagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')