abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:22:38 #201
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60267020
Oeh Miss_Sly, wat gooeeed! *heel erg meeleeft*
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 15:40:26 #202
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_60270656
miss_sly dat klinkt allemaal erg goed ik hoop zo voor jullie dat het nu toch eindelijk raak is... en hopelijk heb je niet zoveel last van menopur als dat je had van clomid.. de komende dagen zijn wij op vakantie, dus ben erg benieuwd. Ga proberen op vakantie nog een keertje te kijken!!!
Make love, not war ☮
  dinsdag 22 juli 2008 @ 15:56:35 #203
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_60271132
Miss_sly hier gaan de duimen draaien
pi_60277741
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 10:03 schreef Annemiek78 het volgende:
Weet je wat ik ook vreemd vind. Ik was aan het Sonja bakkeren. Daar ben ik het weekend voor de terugplaatsing al mee gestopt. Ik vreet me nu echt klem en kom geen gram aan! Zou mijn lichaam die extra calorieen in een zwangerschap steken en extra verbranden, of??? Van de week ook al drie keer gebak en chips en chocolademuffins op enzo. Maar er komt geen gram aan??? Ik snap het niet.

Het is nu al weer zaterdag, voor ik het weet is het weekend al weer om en dan is het nog maar drie dagen.
Donderdag mag ik al testen.
Heeft iemand nog iets van Annemiek gehoord? Vind het niet zo'n gunstig teken dat ze hierna niet meer heeft gepost ....
quote:
Op zondag 29 juni 2008 10:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik kom toch maar weer een keer wat melden. Clomid 150 is niet aangeslagen en besloten om een LEO uit te voeren. 22 juli moet ik onder het mes Ik hoop zo dat ik daarna eindelijk een eigen cyclus zal hebben...
Ik ben wel erg blij dat de arts zo voortvarend is en na 3 pogingen Clomid een stap verder wil zetten en niet nog een aantal keer blijft proberen

@ Basimah > Heel veel sterkte voor jullie
He, dat is vandaag dus geweest! Hopelijk is het allemaal goedgegaan en je meegevallen...
  woensdag 23 juli 2008 @ 15:01:29 #205
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_60296176
Miss_Sly, hoe is het gegaan in het ziekenhuis? Super hoor, dat je nu in ieder geval lekker doorkunt! En ik was ook positief toen ik mocht gaan beginnen met de spuiten... bij mij was het dan Puregon... en 't was dus raak. En als jij zulke goede verhalen hebt gehoord over Menopur, dan MOET het gewoon een keer goed gaan...! Hoe is het trouwens met je zusje???

Annemiek... kom eens vertellen hoe het met jou is... ik ben ook heel benieuwd!!

CrazyPrincess... viel de operatie een beetje mee? Rustig aan doen nu en laat je lekker verwennen!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  Moderator woensdag 23 juli 2008 @ 18:39:58 #206
5428 crew  miss_sly
pi_60301242
De eerste spuit zit erin
Wat een gedoe met spuitjes en ampulletjes enzo. Wel grappig ook, beetje gifmengen

Basimah, hoe is het met jou? al een eerste echo gehad om te kijken of er iets groeit?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_60301433
Oew, ik lees allemaal spannende ontwikkelingen bij miss_sly... Ik ga voor je duimen

Operatie geslaagd, patient voelt zich belabberd. Ik heb het echt vreselijk onderschat
Werd wakker uit de narcose en had erg veel pijn. Heb een flinke dosis morfine gekregen en dat was fijn tegen de pijn, maar wat was ik daarna draaierig en misselijk... Uiteindelijk rond 19:00 besloten dat het verstandiger zou zijn als ik een nachtje zou blijven (zodra ik rechtop ging zitten of staan kotste ik alles wat er netr inzat weer uit ).

Heerlijk geslapen in het ziekenhuis. Vanmorgen vroeg een banaantje en wat water op en toen voelde ik me prima. Later nog een boterham met kaas en na een halve voelde ik m'n maag alweer. Even gewacht en toch de rest maar opgegeten. Daarna naar huis en meteen bed weer in. Nog lekker geslapen, wat soep op, maar ik blijf een misselijk gevoel hebben. Is hopelijk morgen helemaal weg

Tijdens de operatie zagen ze dat ik ook endometriose heb. Dat hebben ze ook meteen behandeld. Als het nu allemaal niet goed gaat komen weet ik het niet meer

Het personeel in het ziekenhuis was allemaal zo lief en zorgzaam. Wat dat betreft zou ik zo weer terug gaan Gelukkig heb ik ook een ontzettend lieve man die me gister en vandaag onzettend goed verzorgt(d) (heeft) .

En nu maar afwachten wat het resultaat is. Over zes weken weer een afspraak bij de gynaecoloog

[ Bericht 0% gewijzigd door CrazyPrincess op 23-07-2008 18:57:54 ]
  Moderator woensdag 23 juli 2008 @ 19:03:03 #208
5428 crew  miss_sly
pi_60301697
Wat naar dat je zoveel last hebt van misselijkheid. Hoor je vaak na een narcose; heb er zelf helemaal geen last van gehad gelukkig

Laat je maar lekker verwennen en doe het rustig aan, dat heb je echt nodig
pi_60305030
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:03 schreef miss_sly het volgende:
Wat naar dat je zoveel last hebt van misselijkheid. Hoor je vaak na een narcose; heb er zelf helemaal geen last van gehad gelukkig

Laat je maar lekker verwennen en doe het rustig aan, dat heb je echt nodig
Heb jij ook een flinke dosis morfine gehad? Dat schijnen ze niet iedereen te geven. Als ik de morfine niet had gehad had ik waarschijnlijk ook nergens last van gehad.

Hoe bevalt het spuiten je?
  Moderator woensdag 23 juli 2008 @ 22:13:01 #210
5428 crew  miss_sly
pi_60306945
Ik had geen morfine. Ik had ook minder pijn, maar ze hadden bij mij ook veel minder gelaserd dan bij jou, vermoed ik. Ik hoefde ook geen nachtje te blijven omdat het zo goed ging

Het spuiten gaat prima, maar ik had ook niet anders verwacht. Had natuurlijk al pregnyl gezet en dit zijn nog kleinere naaldjes enzo. Nu maar even afwachten of er iets groeit

Hoe moet jij nu verder? gewoon zelf thuis of krijgen jullie een behandeling?
pi_60312177
crazy princess: wat naar dat je zo beroerd bent na die operatie, hopelijk is het allemaal niet voor niets geweest.

miss sly: wat is het verschil eigenlijk met puregon en menopur???
  Moderator donderdag 24 juli 2008 @ 08:13:33 #212
5428 crew  miss_sly
pi_60312848
Wat de precieze verschillen zijn, weet ik niet. Ik heb gevraagd waarom ik menopur ging gebruiken en de arts zei: omdat we dat vaker gebruiken.

Als ik een beetje rondneus op internet zie ik dat menopur FSH en LH is en puregon en Gonal-F (ook zoiets, spuit mijn vriendinnetje) bevatten alleen FSH. Ik meen iets gelezen te hebben over dat menopur uit urine van vrouwen in de overgang wordt gemaakt en in de bijlsuiten van puregon en gonal-f zag ik iets staan over recombinant FSH en ovariumcellijn van een Chinese hamster

anyway, hier kun je van alle 3 genoemde (en een heleboel andere) medicijnen de bijsluiten vinden:
http://www.freya.nl/

Ow ja, en menopur is duur 1 doosje met 5 ampullen inclusief naaldjes etc kost 436 euro.
  donderdag 24 juli 2008 @ 15:16:25 #213
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_60321613
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 08:13 schreef miss_sly het volgende:
...zag ik iets staan over recombinant FSH en ovariumcellijn van een Chinese hamster

Ow ja, en menopur is duur 1 doosje met 5 ampullen inclusief naaldjes etc kost 436 euro.
Ooh jee... dan zal er toch straks geen klein hamstertje uitkomen bij mij, he???

Puregon is ook heel erg duur, zo te zien nog duurder dan de Menopur... Even kijken in de koelkast... 4 doosjes met per doosje 1 ampul van 0.36ml, kostte ¤567,80.
Kun je beter een hamster in de dierenwinkel kopen, dan bij de apotheek...
  Moderator donderdag 24 juli 2008 @ 15:18:12 #214
5428 crew  miss_sly
pi_60321659
http://www.nu.nl/news/167(...)al_spermacellen.html

Ook nog iets om rekening mee te houden.

Jose, spuit je iedere keer keer 1 ampul in? dat is echt duur
  donderdag 24 juli 2008 @ 15:20:56 #215
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_60321713
nee, ik had dus de mazzel dat ik met één ampul 7 á 8 keer kon doen... maar mijn vriendin had dus ruim 1 ampul per dag nodig (zij blij dat ze zo goed verzekerd was)...
  donderdag 24 juli 2008 @ 15:24:22 #216
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_60321795
Soja ook al slecht? Tjonge, ze ontdekken wat! Gelukkig zijn wij niet van die soja eters...
  Moderator donderdag 24 juli 2008 @ 15:25:56 #217
5428 crew  miss_sly
pi_60321817
Ik zit nui op de laagste dosis van 1 ampul per dag, dus dat is bijna 100 euro per dag dat ik erin zet
Gelukkig ook goed verzekerd
pi_60329414
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 15:16 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Ooh jee... dan zal er toch straks geen klein hamstertje uitkomen bij mij, he???

Puregon is ook heel erg duur, zo te zien nog duurder dan de Menopur... Even kijken in de koelkast... 4 doosjes met per doosje 1 ampul van 0.36ml, kostte ¤567,80.
Kun je beter een hamster in de dierenwinkel kopen, dan bij de apotheek...
Twee hamsters door de gehaktmolen en klaar is kees

V.w.b. de verzekering... Het positieve van de hele MMM is dat ik eindelijk eens lol heb van die enorme premie die ik elke maand betaal

Jose, gebruikte jij iets anders dan miss_sly? Als bij haar 1 ampul de laagste dosis is en jij 7 a 8 keer met een ampul deed dan snap ik het even niet meer
pi_60340385
Sorry lieve dames, dat ik nu pas weer van mij laat horen...maar ik heb geprobeerd er wat afstand van te nemen want ik maak mezelf helemaal gek...

Ik heb 8 juli de 2e IUI gehad, en afgelopen dinsdag getest...negatief. Ter bevestiging vandaag ongesteld. Weer mislukt dus...

En ondertussen is er wéér iemand in de familie zwanger En ik ben het niet.

Deze cyclus ga ik ook aan de Menopur, zie er wel tegenop om mezelf te injecteren.

Ik ga even bijlezen hoe het met jullie is, en wens iedereen veel sterkte...!

PS ¤582,51 kostte 'mijn' Menopur. Ik heb nu voor bijna 2400 euro aan Menopur liggen...
  Moderator vrijdag 25 juli 2008 @ 13:25:40 #220
5428 crew  miss_sly
pi_60340575
Kinderwens, wat jammer dat het mislukt is. Hopelijk met menopur wat meer geluk! Het zelf prikken valt reuzemee, hoor, is gewoon een kwestie van even wennen! Succes

CrazyPrincess, Jose gebruikte Puregon en ik Menopur. Hoewel voor hetzelfde (follikelgroei) wel twee verschillende medicijnen dus
  vrijdag 25 juli 2008 @ 16:01:57 #221
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_60344293
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:05 schreef CrazyPrincess het volgende:
V.w.b. de verzekering... Het positieve van de hele MMM is dat ik eindelijk eens lol heb van die enorme premie die ik elke maand betaal
Crazy Princess... Ja, inderdaad, wat Miss_Sly zegt. Ik kreeg een ander middel voor hetzelfde doel...

Toen ik met clomid stopte, zijn wij gestart met de Puregon (en Pregnyl voor de eisprong zelf), maar wij startten met de laagste dosering van 50 eenheden. Daar reageerde ik al heel goed op. Daar heb ik gewoon mazzel mee gehad, want mijn vriendin had dus ook ruim één ampul Puregon per keer nodig...

Maarre... ik begrijp nu dus toch dat Menopur nòg duurder is, dat had ik ook even niet door! 't Is toch eigenlijk SCHANDALIG die prijzen?

Ik had dat trouwens ook, hoor, wat jij zei: toen ik net zwanger bleek te zijn, kreeg ik de rekening van Zilverenkruis opgestuurd... Ik dacht "huh? Toch betalen?", bleek het alleen om de eigen bijdrage te gaan. Ik heb toen ook, lachend en -middelvinger-opstekend- met dat papier in mijn handen gestaan. Ik weet nog dat ik zei 'nou, dat maak ik gelijk over, sukkels!!". Ik vond het echt een gevalletje 'wie het laatst lacht....'

Miss_sly, mooi inderdaad dat je er wel goed voor verzekerd was... Wij hadden het gedoe dat we er NIET voor verzekerd waren (wist ik veel!), maar gelukkig werd de eerste keer vergoed en had ik ook niet meer nodig toen.

Kinderwens, wat naar voor jullie... weer niet gelukt. Het steekt zo als je iedereen om je heen 'zomaar' zwanger ziet raken, terwijl je zelf ook zo graag wil... Sterkte...
pi_60357836
kinderwens: Oh wat jammer zeg dat het niet gelukt is.... Even lekker uithuilen en op naar de volgende ronde!
Sterkte ermee!
pi_60357958
quote:
[b]Op vrijdag 25 juli 2008 13:17 schreef
PS ¤582,51 kostte 'mijn' Menopur. Ik heb nu voor bijna 2400 euro aan Menopur liggen...

Ik heb laatst ergens gelezen dat het vergoed gaat worden per 1 aug. Misschien zit ik fout; ik heb geen idee wat mild en minder mild is mbt medicatie, maar het leek mij goed nieuws. Ik heb het gekopierd dus ik weet niet meer de link (volgens mij Freya), maar dit schreven ze:

"Hormonen voor IUI gaan per 1 augustus a.s. naar het basispakket

3 juli 2008 Per 1 augustus 2008 is de medicatie ter ondersteuning van milde vruchtbaarheidsbehandelingen weer volledig opgenomen in het basispakket.

De medicatie wordt gebruikt ter ondersteuning van vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen als IUI (intra uteriene inseminatie, waarbij het opgewerkte sperma direct in de baarmoeder wordt ingebracht) en OI (ovulatie-inductie, waarbij een eisprong wordt opgewekt). Deze ‘milde’ vruchtbaarheidsbehandelingen gaan in veel gevallen vooraf aan psychisch en fysiek zwaardere IVF/ICSI behandeling. IVF/ICSI behandelingen zijn sinds 1 januari 2007 volledig vergoed. Dat patiënten tot nu toe wel zelf de medicatie voor de milde behandelingen moesten betalen, is dan ook onlogisch."
  zaterdag 26 juli 2008 @ 11:31:06 #224
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_60357987
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 13:17 schreef Kinderwens het volgende:
Sorry lieve dames, dat ik nu pas weer van mij laat horen...maar ik heb geprobeerd er wat afstand van te nemen want ik maak mezelf helemaal gek...

Ik heb 8 juli de 2e IUI gehad, en afgelopen dinsdag getest...negatief. Ter bevestiging vandaag ongesteld. Weer mislukt dus...

Deze cyclus ga ik ook aan de Menopur, zie er wel tegenop om mezelf te injecteren.

Ik lees hier altijd mee.. maar ik vind het echt naar voor je .
Hopelijk is het snel raak!
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_60368710
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 13:17 schreef Kinderwens het volgende:

Wat een domper zeg...
Maar niet opgeven hoor! Er is echt nog hoop
pi_60370949
Ik ga morgen naar de gyn voor een uitgangsecho, ik ben zo blij dat het op zondag altijd pas om half 12 is
  Moderator zondag 27 juli 2008 @ 00:07:05 #227
5428 crew  miss_sly
pi_60371214
uitgangsecho of een follikelmeting?
pi_60375416
Ik ben weer terug het schiet weer niet op aan een kant gelukkig 2 eitjes van 13 ongeveer. Dinsdag terugkomen dan ook een samenleveningstest doen.
  maandag 28 juli 2008 @ 11:01:47 #229
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_60391849
Spannend, Basimah! Hebben jullie als eens eerder een samenlevingstest gedaan? En 2 eitjes van ongeveer 13 mm; het begin is er, joh!!

Tjonge, dat is wel heel goed nieuws, wat Freya gepubliceerd heeft!! Toen het bij mij niet vergoed werd (hoorde ik in februari), zeiden ze in het ziekenhuis dat het waarschijnlijk wel per 1 april vergoed zou gaan worden... nou, mooi niet dus. Ik kon er toen ook niks over vinden op Freya en heb ook tevergeefs heel internet afgespeurd naar nieuws, maar helaas... Maar nu gaat het dan zo te zien toch wèl echt gebeuren, die dure medicijnen in het basispakket... Echt super fijn voor iedereen die het ook niet vergoed krijgt en die die medicijnen gewoon nodig hebben...!!

Miss_Sly, hoe gaat het met het spuiten? En hoe is het met je zusje?
  Moderator maandag 28 juli 2008 @ 11:46:35 #230
5428 crew  miss_sly
pi_60392714
Hoezo schiet het niet op dan, Basimah? 2 eitjes van 13 is toch mooi?

Spuiten gaat prima, Jose. Het mengen iedere keer vind ik nogal een gedoen, ben altijd bang dat ik niet alles in mijn spuit heb of dat er teveel lucht in zit, maar so far nergens last van. Heb het idee dat er rechts al iets groeit, maar ik kan me ook vergissen.

Mijn zusje is spannend. Ik zit me al de hele ochtend op te vreten, want ik wacht op een berichtje. Afgelopen vrijdag was 14 dagen na IUI. Ze meldde wat bloed, dus we gingen ervan uit dat ze ongesteld zou worden. Zaterdagochtend hoorde ik dat het niet had doorgezet. Dus als het zaterdag neit zou doorzetten, zou ze zondagochtend testen. Zo gezegd, zo gedaan, negatief.
Nu zou ze de rest van de zondag afwachten en indien niet ongesteld vanochtend de kliniek bellen...en ik heb niets meer gehoord sinds gisterochtend Ik heb er al wat sms-jes tegenaan gegooid, maar nog niets gehoord. Ik ben er helemaal zenuwachtig van Ik hoop zo dat het toch raak is
pi_60395538
quote:
Op maandag 28 juli 2008 11:46 schreef miss_sly het volgende:
Hoezo schiet het niet op dan, Basimah? 2 eitjes van 13 is toch mooi?

Spuiten gaat prima, Jose. Het mengen iedere keer vind ik nogal een gedoen, ben altijd bang dat ik niet alles in mijn spuit heb of dat er teveel lucht in zit, maar so far nergens last van. Heb het idee dat er rechts al iets groeit, maar ik kan me ook vergissen.

Mijn zusje is spannend. Ik zit me al de hele ochtend op te vreten, want ik wacht op een berichtje. Afgelopen vrijdag was 14 dagen na IUI. Ze meldde wat bloed, dus we gingen ervan uit dat ze ongesteld zou worden. Zaterdagochtend hoorde ik dat het niet had doorgezet. Dus als het zaterdag neit zou doorzetten, zou ze zondagochtend testen. Zo gezegd, zo gedaan, negatief.
Nu zou ze de rest van de zondag afwachten en indien niet ongesteld vanochtend de kliniek bellen...en ik heb niets meer gehoord sinds gisterochtend Ik heb er al wat sms-jes tegenaan gegooid, maar nog niets gehoord. Ik ben er helemaal zenuwachtig van Ik hoop zo dat het toch raak is
Ik lurk hier weleens mee, miss_sly ik hoop dat het raak is coor je zusje! Spannend hoor!
  maandag 28 juli 2008 @ 14:27:15 #232
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_60395914
Zou helemaal mooi zijn, zeg, als het inderdaad tòch raak zou zijn voor je zusje..!! Ik duim in ieder geval mee!!

Ja, het mengen is ook een gedoe... Ik had dat met de Pregnyl... Ik dacht dat ik met het mengen ook teveel luchtbelletjes in de spuit had zitten, dus toen hebben we de boel terug gedaan in de ampul en het opnieuw opgezogen met een andere naald... kwamen we er daarna achter dat die 'belletjes' die we zagen een soort inkepingen in het plastic omhulsel van de naald zelf waren...

Fijn in elk geval dat het prikken opzich je meevalt!! Mooi!
  Moderator maandag 28 juli 2008 @ 14:28:04 #233
5428 crew  miss_sly
pi_60395935
Nah, heb net even mijn moeder gesproken (hield het niet meer van de spanning en mijn moeder was aan het oppassen op de kindjes vna mijn zusje) en die zei dat ze dacht dat mijn zusje ongesteld was inmiddels

Vind het zoo jammer! Maar goed, nu zal ik dan maar eens het goede voorbeeld gaan geven, want als ik op mijn zusje en mijn vriendinnetje moet wachten, gaat het nooit lukken
  maandag 28 juli 2008 @ 14:37:42 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60396144
Wat balen miss_sly, het was wel mooi geweest als je haar voorbeeld had kunnen volgen.
Nu moet jij het voorbeeld idd maar gaan geven.

Is het trouwens gewoon pure pech/toeval dat zowel jij als je zusje niet zomaar zwanger raken?
  Moderator maandag 28 juli 2008 @ 15:16:07 #235
5428 crew  miss_sly
pi_60396887
Nou, het heeft niets met elkaar te maken. Ik heb PCO en mijn zusje heeft de 'verkeerde' partner, namelijk een vrouw en dat lukt samen niet zij zijn dus afhankelijk van een donor.

De vorige twee keer was mijn zusje meteen bij de eerste IUI zwanger, deze keer is het dus al 5 keer mislukt.
  maandag 28 juli 2008 @ 15:27:08 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60397118
Aha, dat heeft idd niets met elkaar te maken.
Had ik dit moeten weten? Echt, mijn geheugen is nog steeds niets waard, ook ondanks de braintraining.
  maandag 28 juli 2008 @ 16:36:36 #237
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_60398750
Jammer zeg dat het bij je zusje alweer niet gelukt is... Hoe lang kan/wil ze nog doorgaan met IUI?
pi_60429151
hoi miss sly!
Jammer dat het niet gelukt is bij je zus....
ik weet dat zij al een kind (of meer?) heeft, maar heb jij al een kindje?

Er zijn er hier best wel veel denk ik die al een kindje via IUI of IVF hebben.
En nu voor een tweede kindje gaan.
Ik zou graag willen weten wie allemaal en hoe dat toen is gegaan.
Ikzelf heb (helaas) geen kinderen.
  Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 09:59:48 #239
5428 crew  miss_sly
pi_60437636
Nog niets te zien, maar goed, het is pas dag 10 en met clomid was er dan ook nog niets. Raar teleurgesteld, omdat ik ergens had verwacht dat met menopur er wel al iets zou zitten en misschien heb ik sowieso wel te hoge verwachtingen van deze poging . Zaterdag terug voor volgende meting, zelfde blijven spuiten.

wilmadonna, ik heb nog geen kind. Wel al eerder geprobeerd (11 jaar geleden ofzo) maar toen zonder resultaat. Mijn zusje 2 kindjes via IUI met donorzaad, omdat ze lesbisch is.
pi_60438060
Mijn samenlevingstest was goed, de zwemmertjes bewogen goed in het nog wel een beetje troebele baarmoederslijm.
Een heleboel eitjes maar nog niet een die groot genoeg is, hopen dat ze zich niet allemaal aan gaan dienen want dan mislukt de poging. Het is wel weer slopend deze week. Maar we houden goede moed
pi_60443719
wat houdt dat eigenlijk in, een samenlevingstest???
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2008 @ 14:47:51 #242
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60444043
Basimah wat goed dat je samenlevingstest een goede uitslag had. Dat scheelt toch weer en geeft je goede hoop.

Miss-sly het is pas dag 10, dus je hebt nog alle tijd Meestal had ik pas op dag 20 ofzo enig resultaat. Maar ik had dan ook een cyclus van ca. 35 dagen. Toch kan ik me je teleurstelling wel voorstellen hoor. Dat had ik ook altijd. Of ik was juist hartstikke trots op mijn eitjes dat ze zo mooi waren gegroeid. " Goooooo follikels van miss-sly, don't by shy and shine on!"
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 15:32:19 #243
5428 crew  miss_sly
pi_60445273
Slaapmeisje, ik weet het eigenlijk allemaal. Ik heb het hier, oa bij jou, gezien en gelezen en ik heb het zelf zoveel jaar geleden ook allemaal meegemaakt. Geduld is een schone zaak, het groeien kan zeker nog komen, er kwamen zelfs follikels op clomid, dat had ik vroeger niet eens! Dus ik moet vertrouwen en geduld hebben, dat weet ik, maar op de een of andere manier is mijn vertrouwen sinds een paar dagen ineens volledig ingezakt Zo zeker en vol verwachting ik was vanaf de kijkoperatie eigenlijk, zo weinig is er van over. En het voelt ineens alsof dit het einde is, alsof ik na deze poging zal moeten accepteren dat het er nooit in zal zitten. En dat is onzin, dat weet ik wel, ik heb nog minstens 2 keer IUI tegoed en kan ook nog IVF doen als we willen.

Nu zit ik even in een dipje, geloof ik. Komt wel weer goed, hoor!
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2008 @ 15:40:41 #244
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60445521
Och miss-sly toch, dipjes zijn er om weer overheen te komen. En anders helpen we je hier wel weer met je een zetje geven. Je was ook wel zo overenthousiast dat het nu logisch is dat je een dipje hebt. Wacht maar tot je de eerste resultaten op je follikelmetingen krijgt, dan groeit je vertrouwen vast wel weer. Komt inderdaad wel goed en ik blijf in ieder geval aan je denken en gelukssterretjes strooien
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 15:54:54 #245
5428 crew  miss_sly
pi_60445907
Lief Slaapmeisje, je hebt natuurlijk helemaal gelijk
pi_60447234
Mag ik nog maar eens iets vragen?

Zijn primolut en clomid medicijnen die je van de HA of alleen van de gyn krijgt? Ik heb dinsdag een afspraak bij de HA en vroeg me af of ik daar wel iets van moet verwachten...

prinseszondererwt kan het niet snel genoeg gaan...
  Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 16:51:34 #247
5428 crew  miss_sly
pi_60447283
Primolut kan een huisarts ook voorschijrven, dat is om een onttrekkingsbloeding op te wekken. Clomid kan een huisarts ook voorschrijven, maar dat zal hij minder snel doen, omdat het gebruik van clomid vaak gemonitord wordt mbt echo's etc, en een huisarts de specialistische kennis en apparatuur ervoor niet heeft.
  Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 16:53:46 #248
5428 crew  miss_sly
pi_60447345
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 10:25 schreef Basimah het volgende:
Mijn samenlevingstest was goed, de zwemmertjes bewogen goed in het nog wel een beetje troebele baarmoederslijm.
Een heleboel eitjes maar nog niet een die groot genoeg is, hopen dat ze zich niet allemaal aan gaan dienen want dan mislukt de poging. Het is wel weer slopend deze week. Maar we houden goede moed
Fijn Basimah, dat de samenlevingstest goed was Toch een zorg minder
En nu maar 1 of 2 mooie eitjes kweken
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:34 schreef wilmadonna het volgende:
wat houdt dat eigenlijk in, een samenlevingstest???
http://www.fertimagazine.nl/onderzoek/verwachten_samen.php
Belangrijk dus om te kijken of de zzaadjes wel kunnen overleven in het baarmoederslijmvlies, want soms zijn man en vrouw op dat punt net niet compatible en dan wordt zwanger worden erg moeilijk natuurlijk!
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2008 @ 16:55:13 #249
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60447382
prinses die medicijnen krijg je alleen van een specialist en niet via de huisarts. Waarschijnlijk zal je huisarts je gaan vragen hoe lang jullie bezig zijn en of er bijv. onvruchtbaarheid in de familie zit. Dat soort dingen. Toen wij gingen kreeg ik eerst een formulier om bloed te laten prikken, een uitstrijkje om Chlamydia te testen en moest mijn man zijn zwemmers inleveren om de kwaliteit te testen. Toen alle uitslagen binnen waren, kregen we weer een gesprek en toen werden we doorverwezen naar een fertiliteitskliniek. Dat was het begin van nog meer bloed en zaadtesten en uiteindelijk konden we starten met de behandeling.
pi_60447423
Duidelijk, bedankt dames!
Dan weet ik tenminste een beetje wat me te wachten staat.
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2008 @ 16:58:21 #251
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60447439
Oe ik zag dat prinses specifiek om clomid en primolut vroeg. Toevallig nou net die middelen die ik niet heb gebruikt Maar als er iemand nog vragen heeft over Puregon, Menopur, Pregnyl, Synarel en hoe heet die andere troep ook alweer die ik heb gebruikt om mijn eisprong tegen te houden, dan kan ik daar wel antwoord op geven
pi_60447698
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 16:58 schreef Slaapmeisje het volgende:
Oe ik zag dat prinses specifiek om clomid en primolut vroeg. Toevallig nou net die middelen die ik niet heb gebruikt
Ik roep ook maar wat hoor, ik weet niet wat de HA/gyn gaat zeggen natuurlijk... Maar ik ga er nu niet vanuit dat hij me van alles voor gaat schrijven. Zo wel dan is dat meegenomen. Toch bedankt hoor!
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:53:01 #253
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_60452403
Basimah, mooi dat de samenlevingstest goed was! Dat moet toch wel weer wat vertrouwen geven. Nu inderdaad hopen dat niet alle eitjes straks tegelijk op springen staan... Maar ik ga in ieder geval duimen voor 1 of 2 mooie eitjes!!

Miss_Sly... jammer zeg, dat je nu zo in een dip zit na de echo... Maar ik kan met me ook wel voorstellen. Je had ook hoge verwachtingen... Ik had dat toen ook na die baarmoederfoto. Onze gyn zijn toen ook dat je de eerste 3 maanden na die test meer kans hebt op een 'spontane' zwangerschap. Ik was toen ook zo vol vertrouwen, maar niks dus. Maar joh, zover is het bij jullie nog niet. De wonderen zijn de wereld nog niet uit... en die operatie is toch niet voor niks geweest! Probeer de moed erin te houden..!!
pi_60453247
Nou we hebben alweer een heel drama gehad hier vandaag
Ik kreeg vanmiddag ineens bloedverlies en dan bedoel ik niet een druppeltje maar alsof er een emmer was omgekiepert.
De huisarts gebeld want ik heb namelijk een plek met bindweefsel in mijn lieskanaal, dat is niet gevaarlijk, het doet alleen auw en het gaat vanzelf over, of niet, dat weten we niet. Maar de huisarts is op vakantie, de vervangende huisarts wilde mij niet ontvangen en de assistente van de GYN vond dat het allemaal niets te maken heeft met mijn menstruatie want die heb ik nog niet op dit punt in mijn cyclus dus ik moest maar naar de huisarts.
Ik kom dus bij die KL van een huisarts en die weigert mij dus te helpen ik moet maar naar de GYN
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2008 @ 21:42:14 #255
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60453495
Nou ja zeg Basimah, je wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug. Zou het te maken hebben met die plek in je lieskanaal of toch iets anders? Het kan zijn dat je hormonen ontregeld zijn. Ik weet niet of je iets gebruikt op dit moment ofzo, maar soms kan het gebeuren dat je lichaam het even kwijt is. Is het bloeden inmiddels wel gestopt?
pi_60453751
ik gebruik puregon op het moment 112.5 per dag
ik weet het niet het kan door het warme weer komen of door een beetje ontregeling of door die plek ik weet het niet
bij mijn lies is die bobbel ook heel hard, een soort van inwendige bloeduitstorting die permanent kan zijn door het weefsel dat eromheen gaat zitten en het bloed enzo dat dan niet goed afgevoerd kan worden
pi_60454193
oe Basimah, dat klinkt niet al te best.
Wat ontzettend KL zeg, dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt... en dat alleen maar omdat het vakantie periode is en niemand de verantwoording op zich durft te nemen, tjonge tjonge.

beetje raar, maar hier hebben ze nog nooit gesproken over een samelevingstest... zou ook niet weten hoe dat heet in het zweeds, maar ik zal ernaar vragen als ik langs moet komen.
Heb nog steeds geen oproep gehad en het is toch al bijna augustus..... als het goed is wordt ik 9 aug weer ongi, dus dan wil ik wel beginnen met de neusspray.... anders duurt het nog een maand langer en ik kan niet meer wachten.
Vind het overigens ook heel raar dat ze de IUI hier maar 3x doen en dat je zelf thuis moet klussen en het niet ingebracht wordt met een slangetje in het ziekenhuis... Ik zal daar nog maar 's over praten.
Toen ik daar de eerste keer over begon, schudde ze glimlachend nee met haar hoofd, want ze willen het hier zo natuurlijk mogelijk tot stand laten komen.
Ik reageer goed op puregon en heb ook steeds een goede eisprong met pregnyl, dus ik denk echt dat het ligt aan het klussen... of misschien stoot mijn lichaam de zaadjes van mijn man wel af????
Ben een beetje in paniek, omdat dit de laatste poging gaat worden, ben zo bang dat het weer niet pakt....
pi_60460015
Ik ga nu naar de gyn toe mijn gewone afspraak voor een folikelmeting. Ik ben echt nog behoorlijk aan het bloeden maar ik ga er maar vanuit dat dat geen kwaad kan.
Ik schrijf straks wel weer even hoe het bij de gyn is gegaan
  donderdag 31 juli 2008 @ 13:17:15 #259
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_60465405
Wilmadonna, wat ik nou niet snap... IUI is toch juist dat ze het (opgewerkte) zaad met een slangetje naar binnen brengen, zodat het verder in de baarmoeder kan komen waardoor je een grotere kans van slagen hebt dan wanneer je zelf klust?? Wat raar dat je dan wel de medicijnen krijgt en dan gewoon zelf moet klussen!!

Toen ik met Puregon/Pregnyl moest gaan beginnen, heb ik juist om IUI gevraagd, maar dat deden ze nog niet omdat het op de één of andere manier mijn kansen juist zou verkleinen in plaats van vergroten (waarom weet ik nog steeds niet). Maar wat ik heb gedaan -dus alleen spuiten- werd geen IUI genoemd in elk geval!!

Basimah, hoe is het in het ziekenhuis gegaan? Ben heel benieuwd wat de gyn ervan zei!! Goed dat je gewoon naar die afspraak bent gegaan... want anders schiet het niet echt op natuurlijk als niemand je wil helpen...
pi_60468056
tja... hier valt het gewoon onder IUI.... en ze doen dat hier dus niet met het sperma inbrengen, maar alleen zelf klussen. Snap dat ook niet helemaal, maar ik zal het nog 's vragen als ik weer mag komen.
Hier hebben we geen zorgverzekering zeg maar... maar omdat iedereen hier hoge belasting betaald, krijg je toch korting op bepaalde dingen, zo ook voor het ziekenhuis en medicijnen.
Hier mag je dus maar 3x de IUI doen... voor medicijnen moet je zelf betalen, je krijgt dat ook niet terug, maar het is niet zoveel als normaal. Ik geloof dat de neusspray wel duur was, zo'n 50 euro ongeveer (omgerekend van kronen) en de puregon en pregnyl waren rond de 30 euro per verpakking.
Als je zeg maar in 1 jaar tijd over de 900 kronor komt, dan krijg je een paar maanden al je medicijnen gratis.
Ook voor de ziekenhuisbezoeken moet je apart betalen.
Voor de gyn is dat 250 kronor per bezoek (ongeveer 25 euro dus) maar als je binnen een jaar aan de 900 kronor zit, krijg je een 'vrijkaart' die een jaar lang geldig is.
Daar zit ik zo aan, dus voor mij is het dan niet zo duur meer.

zo heeft elk land wel zijn voor en nadelen.... maar ik vind het wel raar dat de behandel methodes zo van elkaar verschillen. Niet alleen in vergelijking van zweden met nederland, maar ook in nederland zelf met verschillende ziekenhuizen. (als ik het hier zo lees)

Oh Basimah, ik hoop voor je dat het allemaal goed is!!!!
  Moderator donderdag 31 juli 2008 @ 15:36:21 #261
5428 crew  miss_sly
pi_60468170
Maar wilmadonna, het is gewoon fout om jouw behandeling IUI te noemen. IUI staat namelijk voor Intra Uteriene Inseminatie (inbrengen van zaadcellen in de baarmoederholte) dus dat is echt niet zelf klussen.

Basimah, hoe is het nu?
  donderdag 31 juli 2008 @ 16:11:34 #262
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_60468950
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:36 schreef miss_sly het volgende:
Maar wilmadonna, het is gewoon fout om jouw behandeling IUI te noemen. IUI staat namelijk voor Intra Uteriene Inseminatie (inbrengen van zaadcellen in de baarmoederholte) dus dat is echt niet zelf klussen.
Ja... dàt dus! Ik vind het echt heel raar dat een behandeling zònder dat inbrengen van het zaad dan toch onder IUI valt... Wat een onduidelijkheid, Wilmadonna! Ik hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt... vraag het allemaal maar goed na!!
pi_60471515
Ik ben weer terug ik ben vanmiddag bij mijn zieke (Stief)moeder geweest.
De gyn zegt dat ik mijg een zorgen moet maken en dat dit op zich een vaker voorkomende reactie is van een lichaam die gemanipuleerd word, mijn hormonen zijn in de war geraakt. Wel hoopt hij dat als mijn eitjes rijp zijn van de week dat de bloeding is gestopt omdat het toch een indicatie is dat mijn lichaam nu niet optimaal is.
pi_60483707
En vandaag weer naar de gyn geweest en ik mag zondag weer terugkomen, ze zijn nog niet groot genoeg op het moment om pregnyl te gebruiken.
De bloeding is gelukkig minder en stopt hopelijk morgen helemaal. Verder zag het er allemaal in orde uit.
pi_60489311
Basimah, fijn dat de bloeding bijna weg is...!! Toch weer een zorg minder... vooral ook omdat het er verder goed uitziet van binnen...!
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:03:22 #266
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60490090
Toch waarschijnlijk een ontregeling van de hormonen Basimah? Ben benieuwd wat er uit de follikelmeting op zondag komt. Hopelijk ben je dan ver genoeg om Pregnyl te spuiten
pi_60491593
Ik weet het niet ik denk ook wat ontregeld misschien wel door het warme weer.
Ja ik hoop ook dat ik zondag pregnyl mag gebruiken ik heb dan toch weer een lange cyclus gehad hoor. Ik zit nu op cyclusdag 19 dus zondag op 21.
Maar als het bloeden nog niet helemaal gestopt is, dan ga ik liever nog 2 dagen door anders maak ik mij daar weer zorgen over
pi_60504962
Mijn behandeling is samengevat met IUI...
Officieel heet het FSH (follikel stimulation hormone) waarbij dus zelf geklust wordt, met dezelfde medicijnen en behandelingen als bij een IUI.
Het wordt dus vaak samengevat, bij de een wel inseminatie, bij de ander niet. Weet niet waarom dat bij mij niet wordt gedaan, maar dat ga ik dus uitgebreid navragen....
Heb nog geen oproep gehad, dus maandag maar even bellen, anders is het weer te laat en moet ik nog een maand wachten...

hier een site over FSH
http://en.wikipedia.org/wiki/Follicle-stimulating_hormone
pi_60505272
Wilmadonna: hopelijk word het meteen een succesvolle behandeling.
Ik heb geen idee wat de volgende stap voor mij gaat zijn. Nu zit ik nog in deze behandelingen maar die zal ik toch niet eeuwig blijven proberen. Ik ga weer twijfelen aan mijzelf merk ik de afgelopen uren, ik kan er zo boos om worden als mijn lichaam niet doet wat het moet doen.
En dan komt ook nog eens mijn schoonloeder op visite, blerggggggggggggg
  Moderator zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:42:01 #270
5428 crew  miss_sly
pi_60505543
wilmadonna, eigenlijk is het dus ovulatie inductie met FSH (want dat is gewoon een hormoon, follikel stimulerend hormoon), waarbij IUI of zelf klussen mogelijk is.

Ik hoop dat je nog snel kunt starten, want nog een maand wachten is echt niet leuk

Basimah, je lichaam is hard aan het werk! Je lichaam doet best wat het doen moet, heeft alleen wat hulp nodig! Ben er maar een beetje lief voor

Net weer een meting gehad, er was wat groei, maar nog niets groot genoeg. Dinsdag (CD 16) terug voor de volgende meting, zelfde hoeveelheid blijven spuiten.
pi_60507500
Ovulatie inductie inderdaad... dat heb ik ook gehad; zelf klussen, maar wel met het gebruik van FSH. Hier in het ziekenhuis wordt dat in ieder geval niet gezien als IUI, da's toch weer een stapje 'verder'. Goed dat je er zo achteraan zit, Wilmadonna...! Jammer wel dat het allemaal zo onduidelijk is...

Miss_Sly, wel mooi dat het weer wat gegroeid is... Hopelijk dinsdag meer goed nieuws!!

Basimah, heb je je schoonloeder een beetje overleefd?
pi_60517968
ga nu vakantie vieren, dus misschien kan ik niet zoveel lezen en schrijven hier...
blijf gewoon hier, mijn ouders komen 2 weekjes hier.
ik houd jullie op de hoogte van de behandeling!

basimah... ik weet wat je doormaakt, ik heb dat gevoel ook vaak... "down to be defeated... by her own weak body"... (van Evita) Je voelt je dan geen echte vrouw vaak... je baalt dat je lichaam niet doet wat jij wilt dat het doet... waarom ik denk je dan... ik ken het gevoel.... niet leuk.
Maar probeer positief te blijven...
Jammer dat je zo'n schoonloeder hebt... is niet een echte steun dus. Mijn schoonloeder is wat bijgetrokken de laatste tijd... na al die mislukte pogingen ziet ze nu wel in dat we echt willen en er veel voor over hebben en het er heel moeilijk mee hebben.

miss sly: succes en ik hoop dat ze flink groeien!!!

dikke pakkerd voor iedereen hier!!!
  zondag 3 augustus 2008 @ 08:00:44 #273
114177 Diaan73
pi_60521882
Zow even bijgelezen na 10 dagen vakantie... Spannend hier met al die metingen.... hopelijk mogen jullie snel Pregnyl gebruiken en hebben jullie deze week de IUI.

Verder voor iedereen een hele dikke knuffel
Make love, not war ☮
pi_60522711
Het liefste zou schoonloeder overal bovenop zitten, haar manier is de beste en owjee als je anders denkt Het is superlastig omdat mijn een erg mamma's kindje is en daardoor snel de neiging heeft aan haar te gaan hangen Ze weet min of meer af van de vruchtbaarheidsbehandelingen, maar ik wil haar daar niet constant in betrekken dan heb ik geen rust meer want dan belt ze elke keer op met vragen en mededelingen over wat ik wel en niet moet doen, het liefste wil ze dat ik die doe in het ziekenhuis bij haar in de stad, want dan kan ze altijd mee. Ze weet al hoe de bevalling van haar kleinkind moet gaan (ik schijn daar ook bij te zijn maar dat is niet zo belangrijk).
In ieder geval een bazige moeilijk loeder

Ik ga zo naar het ziekenhuis vijf over half twaalf weer een folikelmeting eens kijken wat daar uitkomt. Ik schrijf het straks wel weer. Is het viijfde ziekenhuisbezoek alweer sinds afgelopen zondag. Zondag Dinsdag Donderdag Vrijdag en nu Zondag weer.
pi_60525758
En dinsdag weer terugkomen
nog niet goed
al een cyclus nu van meer dan 20 dagen
  † In Memoriam † zondag 3 augustus 2008 @ 14:19:26 #276
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60526248
Wat jammer Basimah. Nou dan moet het dinsdag gewoon zo ver zijn hoor, dat kan niet anders. Hou vol hoor
pi_60528115
@ Prinseszondererwt: helaas welkom hier Spannende tijden breken er nu aan voor jou en je partner!

@ Basimah: Wat een gedoe joh als je een arts dringend nodig hebt word je van het kastje naar de muur gestuurd....belachelijk! Maar je weet nu niet precies wat er aan de hand was, het is niet te verklaren?
En wat een lange cyclus hé meis? Vreselijk dat afwachten en afhankelijk zijn van je lichaam dat niet doet wat je zou willen...

@ Wilmadonna: Hier nog iemand die het niet begrijpt waarom jouw behandeling IUI genoemd wordt... Als je toch zelf moet klussen... Ben benieuwd wat er voor uitleg komt als je ernaar vraagt.

@ Miss_Sly: Wat jammer voor je zusje zeg! Het zou idd mooi zijn als je het goede voorbeeld zou kunnen geven Nog even geduld tot je follikels groot genoeg zijn...moeilijk he dat wachten steeds?

Ik ben vorige week zondag gestart met Menopur-injecties. De eerste 2 dagen durfde ik niet zelf te injecteren, maar ik ben blijven proberen en de derde dag lukte het!! Ik was zó trots op mezelf En idd hoe vaker je het doet hoe eenvoudiger het wordt
Ik heb weinig bijwerkingen gehad, heerlijk! Met Clomid werd ik alleen maar beroerder. Maar daar ben ik dus mooi vanaf!

Afgelopen vrijdag ben ik voor weer de eerste fm naar het ziekenhuis geweest en tot onze grote verrassing (en die van de arts) zat er al een follikel van 24mm!!!!

Vrijdagavond moest ik een ovulatietest doen (negatief), dus kon ik om 22.00 savonds naar het ziekenhuis voor de pregnylinjectie en vanmorgen ben ik geïnsemineerd...
En het is pas cyclus dag 10?! Maar ik ben er erg blij mee hoor. 18 augustus mag ik gaan testen, dus nu weer in die vreselijke wachtweken...

Voor iedereen liefs en succes gewenst!
pi_60528838
24 mm wauw ! wachten duurt echt enorm lang maar met zoveel mazzel moet het in augustus wel goedkomen toch !
pi_60529172
Spannend Kinderwens! Wachten duurt lang... maar wel goede omstandigheden iig.
pi_60531179
Ik heb een aantal uur na de inseminatie een soort van bloeding gehad?! Ook heb ik sinds de inseminatie veel last van mijn buik, soort menstruatiekrampen-achtig iets. Ik moet morgen of overmorgen voor een controle-echo naar het ziekenhuis, daar dan maar even navragen. Bij de eerste 2 IUI's had ik erna geen bloedverlies oid.

Heeft iemand van jullie dit wel eens gehad?
pi_60531508
Ík heb nog nooit een inseminatie gehad maar het klinkt niet fijn en niet geruststellend. Hopelijk stopt het bloedverlies heel erg snel
  † In Memoriam † zondag 3 augustus 2008 @ 19:07:11 #282
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60531883
Hoi kinderwens, wat vervelend dat je een beetje bloedverlies hebt gehad na de inseminatie. Ik heb er zelf 10 gehad, maar nog nooit een bloeding gehad. Het kan echter wel gebeuren dat er een haarvaatje is geraakt. De baarmoedermond is erg goed doorbloed op het moment van de eisprong (en dus ook op het moment van de inseminatie), dus het kan heel goed een keer voorkomen. Natuurlijk kan het geen kwaad het even na te vragen bij de controle-echo.
pi_60532714
Thanks voor de reacties ladies...! Ik zal het morgen wel even navragen

Jeetje Slaapmeisje, 10x iui? Wat veel..!
  † In Memoriam † zondag 3 augustus 2008 @ 20:10:50 #284
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60533094
Eigenlijk 3 x IUI zonder hormonen, 3 x IUI met hormonen, 1 x IUI (was IVF, maar omgezet vanwege te weinig follikels), 1 x IVF, 1 x cryo terugplaatsing, 1 x IUI (was IVF, maar omgezet vanwege te weinig follikels). De laatste poging was geslaagd!
  zondag 3 augustus 2008 @ 20:51:06 #285
114177 Diaan73
pi_60534209
Kinderwens heel veel succes met de komende 2 wachtweken en ook ik heb geen bloeding gehad, maar heb wel gehoord dat dat kon. De gyn die me insemineerde, zei het er ook nog bij.
Make love, not war ☮
pi_60535478
Diaan bedankt voor de geruststelling!!

Jee Slaapmeisje wat een weg hebben jullie af moeten leggen
Hoe oud is je kindje nu en is het een jongen of een meisje?
Hoe lang zijn jullie qua tijd bezig geweest?
Gelukkig heeft het uiteindelijk de moeite geloond!!!
pi_60539687
Zooo Kinderwens! Wat een super follikel al zo snel in de cyclus! Da's niet verkeerd! Nu maar hopen dat de inseminatie geslaagd is!! Ik zal in ieder geval voor je duimen...

En voor jou Basimah ga ik ook duimen... maar dan dat die follikel wat sneller groeit...

Sterkte allemaal hier meiden!!
pi_60545277
Morgen terugkomen bij de gyn maar ik ben wel wat onrustig nu. Ik vind eht lastig dat mijn lichaam niet echt meewerkt. Ga der wel een beetje van balen, maar ja bij anderen werkte het soms ook niet en dan uiteindelijk ineens ging het wel.
pi_60546952
Basimah, ik weet dat het niet meevalt, maar probeer de moed erin te houden. Ik heb ook van die ontzettende rotperiodes gehad, waarin ik het echt niet meer zag zitten. Alles lees op die momenten wel tegen te zitten... maar gelukkig hadden we ook zo af en toe eens een meevaller, waar je dan voorlopig weer mee vooruit kon...
Hou je taai!
  † In Memoriam † maandag 4 augustus 2008 @ 15:20:57 #290
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60550865
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:38 schreef Kinderwens het volgende:
Jee Slaapmeisje wat een weg hebben jullie af moeten leggen
Hoe oud is je kindje nu en is het een jongen of een meisje?
Hoe lang zijn jullie qua tijd bezig geweest?
Gelukkig heeft het uiteindelijk de moeite geloond!!!
Het is inderdaad behoorlijk wat als je het zo ziet staan, maar het is het wel dubbel en dwars waard geweest. Na 4,5 jaar in de medische molen is het uiteindelijk toch gelukt. Wij hebben nu een zoontje van anderhalf en hij heet Milo.

Basimah kom op meid, opeens gaan die follikels groeien en dan heb je er een prachtige tussen zitten. Ik was ook altijd erg moeilijk te stimuleren en ik kan me het ook zo goed voorstellen hoe je je nu voelt. Maar je bent er bijna!
  Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:53:45 #291
5428 crew  miss_sly
pi_60569316
CD 16 en nog niets te zien. Dus bloed laten prikken om te kijken of mijn hormonen wel aan het werk zijn en er groei aan zit te komen. Vanmiddag word ik gebeld over de uitslag en of ik verder moet spuiten met 75 IE of 112,5 IE. Vrijdag terug voor een echo.
pi_60569498
Spannend miss_sly, vanmiddag weet je meer.

Ik ben zoals verwacht door de ha doorverwezen naar de gyn. De 27e kan ik terecht. Dat betekent dus dat ik nu officieel in dit topic ben beland... Twijfelachtige eer, maar wel fijn om elkaar te kunnen steunen.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 14:16:20 #293
5428 crew  miss_sly
pi_60575442
Helaas welkom, prinseszondererwt hoe kom je op die naam . Het is niet leuk dat je hier terechtkomt, maar het is fijn dat je hier je verhaal kwijt kunt en soms eens wat navragen aan de experts Succes iig en ik hoop dat je hier maar kort rondhangt

Ik wil trouwens ook nog even zeggen dat ik het zo leuk en lief vind van de succesdames (Slaapmeisje, Jose, Diaan) dat jullie ons niet vergeten en zo nu en dan even komen aanmoedigen

Ziekenhuis heeft gebeld, hormonen geven toch het idee dat er hard gewerkt wordt en ze verwachten toch met deze lage dosering binnenkort een ei. GEwoon 75 IE doorspuiten dus, en vrijdagochtend terug voor een echo.
pi_60577341
gisteren maar gebeld naar het ziekenhuis, want ik had nog steeds geen oproep gehad... sta ik gewoon niet op de lijst!!!!
Mijn gyn is er pas maandag weer, en de assistente wilde me geen recept van de neusspray zo opsturen, dus... dat betekend dat ik pas eind augustus kan starten met de neusspray (3 weken) en dus pas in oktober met injecties kan beginnen.... GVD... ja sorry, maar ik moet er even om vloeken hoor.
Baal er zooooo van....
Zo duurt het nog langer...
  Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:47:51 #295
5428 crew  miss_sly
pi_60577851
ow, wilmadonna wat ontzetten k*t!
Kan me voorstellen dat je er van gaat vloeken, hoor. Belachelijk dat je niet op de lijst staat!
Kun je niet volgende week starten met de neusspray?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:21:16 #296
114177 Diaan73
pi_60578539
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 14:16 schreef miss_sly het volgende:

Ik wil trouwens ook nog even zeggen dat ik het zo leuk en lief vind van de succesdames (Slaapmeisje, Jose, Diaan) dat jullie ons niet vergeten en zo nu en dan even komen aanmoedigen

Ziekenhuis heeft gebeld, hormonen geven toch het idee dat er hard gewerkt wordt en ze verwachten toch met deze lage dosering binnenkort een ei. GEwoon 75 IE doorspuiten dus, en vrijdagochtend terug voor een echo.
wat lief van je om te zeggen.... en natuurlijk vergeet ik jullie niet. We hebben een hele tijd lief en leed gedeeld hier. Ik blijf jullie volgen en aanmoedigen hoor. En ik blijf volop duimen dat jullie binnenkort ook gewoon kunnen posten in Z&G, dat zou wel zo gezellig zijn.

Fijn dat je hormonen toch flink aan het werk zijn en is er hopelijk vrijdag een mooi groeiend eitje te zien.

Prinseszondererwt, wat fijn dat je zo snel al terecht kunt bij de gyn. Heel veel succes de 27e!!

Wilmadonna wat belachelijk allemaal zeg.... sterkte toegewenst om deze teleurstelling te verwerken.
Make love, not war ☮
pi_60580798
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 14:16 schreef miss_sly het volgende:
TUURLIJK vergeten wij jullie niet. Wij hebben hier inderdaad zo lang lief en leed gedeeld, de leuke en minder leuke dingen, dat ik ook heel graag wil weten hoe het er met jullie voorstaat. En óóit komen jullie ook posten in Z&G! Dat moet gewoon en dat gun ik iedereen hier!! En Miss_Sly, toch dus wel actie door de lagere dosering.. da's niet verkeerd!! Ik hoop dat je snel een mooie eisprong hebt!!

Prinseszondererwt: Het is gewoon niet niks als het allemala niet vanzelf gaat... de stap naar het ziekenhuis is niet gemakkelijk. Ik hoop dat jullie met relatief weinig hulp toch die gewenste zwangerschap krijgen!

Wilmadonna, wat een gekl**t inderdaad! Tjonge zeg! Belachelijk! En schelden mag hoor, kan helemaal geen kwaad. Het is ook gewoon super frustrerend als het allemaal op deze manier gaat!!
pi_60585134
Vandaag weer een echo gehad, en tadaaa eitje was gesprongen! Het bloedverlies en de pijn (ja gruwelijke pijn!) die ik heb gehad (zo'n 24 uur lang) hebben volgens de artsen te maken met de eisprong, omdat de follikel al zo groot was.

Ik dacht trouwens dat ik de 18e mocht testen maar dit blijkt de 20e te zijn...nog even iets langer geduld hebben dan

Basimah, meis probeer toch positief te blijven, de aanhouder wint!
Miss_Sly, wat rot dat er nog niets te zien is....
Wilmadonna, jee wat vervelend die vertraging?! Om gek van te worden toch?!
pi_60588870
donderdag weer terugkomen ze waren 0,01 gegroeid
pi_60589877
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 23:48 schreef Basimah het volgende:
donderdag weer terugkomen ze waren 0,01 gegroeid
Meis het is niet eerlijk...bij mij zo snel en bij jou zo ontzettend langzaam...

Dikke knuf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')