abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juni 2008 @ 18:36:27 #76
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_59711404
Sommige kennen mij misschien nog wel. Heb bij vorige IVF/ICSI behandeling ook al een tijdje
meegeschreven in dit topic.

Nu is het tijd voor een up-date:
Afgelopen zondag heeft onze eiceldonor de punctie gehad. Uit de 4 eicellen is er 1 embryo ontstaan die vandaag is terug geplaatst! Erg spannend dus weer. Heb deze ronde een iets hogere dosering en daarom ook iets meer last van de hormonen, maar het is allemaal voor een goed doel.

Over twee weken mag ik zelf thuis een zwangerschapstest doen. Dat worden twee lange slopende weken. Maar die komen we vast wel door!
Positive thinking, my way of thinking!
pi_59715009
Hee Annemiek, dat is alweer een tijdje geleden inderdaad..ik weet nog dat jullie poging toen niet doorging, omdat de donor longontsteking had, toch?

Maar spannend, joh, dat jullie nu alweer een grote stap verder zijn!! Ik hoop heel erg dat deze poging lekker slaagt! Ik ga voor je duimen in elk geval!

Kinderwens, wat goed dat je nu ongesteld bent geworden.. kunnen jullie tenminst weer verder. Dat doelloos wachten maakt je helemaal gek... tenminste... dat was mijn ervaring altijd. Over die temperatuur: bij mij bleef 'ie soms ook hoor de eerste dagen van de cyclus (dus als de menstruatie begonnen was). Soms daalde 'ie dan op de 2e of 3e dag... volgens mijn gyn was dat niet vreemd ofzo.

Over die cystes: ik weet nog dat ik tegen de fertiliteitsarts zei 'Lekker geen Clomid meer, dus ook lekker geen cystes!', maar dat was niet waar zei ze... want ook met de injecties blijft de kans op cystes betaan.

Ja, de prijs van die medicijnen is gewoon belachelijk! Hier in ons ziekenhuis is er zelfs een inzameling van overgebleven verpakte ampullen Puregon voor mensen die het niet op kunnen brengen. Ik vind dat wel een goede zaak!

Als ik jou was zou ik eerst even goed nakijken of je er wel verzekerd voor bent... Wij hadden aan de laagste dosering (50 eenheden) al genoeg, maar dit is lang niet altijd het geval. Mijn vriendin spoot op een gegeven moment 350 eenheden per dag... en dan loopt het gewoon echt vreselijk in de papieren. Dat kun je gewoon niet opbrengen...! Dus... ff checken! En mocht je niet verzekerd zijn, dan kun je altijd nog met Clomid (of een soortgelijk middel met een andere samenstelling) verder gaan voor zover je dat ziet zitten en voor zover dat zin heeft...

Basimah.... ik heb het ook even gemist geloof ik... waar aan word je geopereerd?
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_59721890
ik heb nu 12 dagen Provera een middel dat ongeveer dezelfde uitwerking heeft als primolut (dat gebruiken sommige hier ook) en er is nog een middel wat erop lijkt.
Het zorgt er even voor dat ik een soort van nulpunt heb en een nieuwe cyclus krijg.
Ik ga het 12 dagen slikken, zodra ik stop word ik ongi en op dag 3 ga ik naar de gyn en krijg dan nieuwe Puregon om te prikken, dan prik ik weer totdat mijn eitjes groot genoeg zijn en ga ik weer pregnyl gebruiken.

Ik ben niet diegene die geopereerd word. Mijn (stief) moeder heeft borstkanker, ze mag morgen onder het mes.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 17:36:14 #79
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59735571
Spannend Basimah! Het is niet niks wat je nu doormaakt. Wordt er een gedeelte van haar borst verwijderd of krijgt ze een amputatie? Mijn moeder heeft twee keer borstkanker gehad... eerst aan de ene, toen de andere kant. Beide borsten zijn geamputeerd...

Ik hoop dat het haar allemaal meevalt... en als het net zo gaat als bij mijn moeder, zal ze gauw opknappen..! Sterkte!
pi_59759098
Ze doet een borstbesparend operatie met daarna bestraling
Het is gisteren bij de operatie goed gegaan
over een ruime maand begint de chemo.
pi_59763787
basimah: sterkte met je moeder!
  zondag 29 juni 2008 @ 08:55:19 #82
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59767547
Basimah heel veel sterkte met je moeder....
Make love, not war ☮
pi_59768009
Ik kom toch maar weer een keer wat melden. Clomid 150 is niet aangeslagen en besloten om een LEO uit te voeren. 22 juli moet ik onder het mes Ik hoop zo dat ik daarna eindelijk een eigen cyclus zal hebben...
Ik ben wel erg blij dat de arts zo voortvarend is en na 3 pogingen Clomid een stap verder wil zetten en niet nog een aantal keer blijft proberen

@ Basimah > Heel veel sterkte voor jullie
  zondag 29 juni 2008 @ 14:00:40 #84
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59771334
CrazyPrincess, dat is inderdaad niet verkeerd! Ik heb toen een jaar met Clomid moeten aanmodderen, waarvan ook een aantal maanden met 150mg. Sterkte met je operatie... hopelijk valt het je mee en heb je daarna inderdaad een eigen cyclus!

Basimah, fijn dat de operatie goed is gegaan...!! Heel veel sterkte voor jullie!
pi_59809085
de meeste zijn zeker nu op vakantie, het is zo rustig....
zit nu in de tussenperiode... ik start pas weer in aug met de derde injectie behandeling, maar ik voel me zo raar.
Natuurlijk weer de bekende gevoelens..... ben ik dan misschien zwanger of niet?
Maar ik denk eerder dat het een nawerk bijverschijnsel is... mijn lichaam moet nu weer uit zichzelf eitjes laten groeien en ik voel me dan ook best wel raar deze week.
Misselijk, duizelig, pijn in de onderbuik op de plaatsen waar de eileiders zitten en pijn af en toe vanaf mijn onderrug tot aan mijn enkels. Soms lijkt het wel of ik geen stap vooruit kom.
Moet als het goed is de 9e ongesteld worden.
Het is zo rot, want je gaat stiekem toch hopen op een wonder, maar ik probeer me nu niet gek te maken... mijn lichaam heeft me al zo vaak voor de gek gehouden...

Wil alleen maar even weten of andere mensen dit ook zo beleven na een behandeling als ze weer uit zichzelf op 'gang' moeten komen???
pi_59812089
Volgende week dinsdag krijgt ze de uitslag over eventuele uitzaaiingen.

Ik ben begonnen met de 12 tabletten Provera.
Ik hoop dat het deze maand goed gaat (maar dat hoop ik elke maand volgens mij hihihi)
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:06:26 #87
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_59825973
Pfff, kom hier effe klagen hoor. Nu bijna een week na de TP begin ik al kriebels te krijgen. Zou het? Zou het niet? En dan moet ik nog tot volgende week donderdag. MIjn lichaam is al in de stress van de hormonen die ik moet slikken, dus zere tepels en stemmingswisselingen heb ik al. Kan er echt geen pijl op trekken. Er zit niets anders op dan rustig nog ruim een week af te wachten, nou ja.... rustig?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:18:24 #88
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59826261
Wilmadonna, ik ben nog niet op vakantie hoor... Ik ga helemaal niet weg zelfs... 't huis wordt aangepakt; dakkapel wordt vervangen, nieuwe badkamer.. ppff.. Nou ja, ook wel lekker dat dat allemaal een keer gebeurt

Spannend, hoor... Je weet maar nooit. Maar inderdaad, probeer je niet gek te maken... dat maakt het allemaal zo zwaar Ik zelf kan niet meepraten over het op gang komen na een hormoon-spuit-cyclus. Ik hoop in ieder geval dat je klachtjes toch een soort voorteken zijn... ik zal voor je duimen...!

Basimah, spannend! Ik vond het zo slopend het wachten op die uitslag. Duurde bij mijn moeder toen 10 dagen. Bij haar was het in haar borst gebleven, dus geen uitzaaiingen. Ik hoop dat jullie straks dezelfde uitslag krijgen. Verder heel veel succes met deze ronde! En logisch toch, dat je het elke maand hoopt...? Volgens mij geldt dat voor iedereen die hier meepost!

Annemiek, ook jij zit dus in een hele spannende periode!! Heel veel succes en hopelijk valt het wachten een beetje mee...(kon je de tijd maar een weekje vooruit zetten, hè?)!
  † In Memoriam † dinsdag 1 juli 2008 @ 21:21:19 #89
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_59827666
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:50 schreef wilmadonna het volgende:
Kinderwens: ik krijg altijd voor de behandeling met puregon injecties een neusspray die je eigen hormoonhuishouding stil legt.
Het heet hier Synarela en die moet ik 3 weken gebruiken. Op de 1e of 2e of 21e dag van je menstruatie cyclus.
Tijdens het gebruik van Puregon moet ik daar ook nog mee verder gaan.
Alleen als ik pregnyl zet, dan hoef ik die synarela neusspray niet meer te gebruiken.
Hier nog een Synarel gebruikster Wilmadonna Tenminste dat was ik want ik doe niet meer mee in de race (van Milo bevallen in februari 2007). Om de cyclus stil te leggen gebruikte ik eerst Lucrin injecties. Daar kreeg ik echter zoveel bijwerkingen van (zweetaanvallen, hoofdpijn en allerhande overgangsverschijnselen). Verder baalde ik ervan dat ik elke avond twee injecties moest zetten (Lucrin en Puregon) en de Lucrin naaldjes ook heel vaak bot en krom waren. Na onderzoek op internet en overleg met de fertiliteitsarts ben ik voor de laatste twee pogingen overgestapt op de Synarel neusspray. 1 pufje 's morgens en 1 pufje 's avonds was echt een verademing na die Lucrin injecties. Helaas vond ik de pufjes wel erg ranzig en was het net of je een heel ziekenhuis in een keer inhaleerde. De bijwerkingen waren echter stukken minder, dus ik was allang blij.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Moderator dinsdag 1 juli 2008 @ 21:31:32 #90
5428 crew  miss_sly
pi_59827863
wilmadonna, het blijft lastig he? Hopen op een wonder, een lichaam dat het toch eindelijk eens spontaan zou doen...Hopen mag altijd, als je je maar niet gek maakt

basimah, sterkte met je moeder, hoop dat de uitslag goed is!

CrazyPrincess, fijn een voortvarende arts LEO had hier toch bij iemand een goed resultaat opgeleverd, dus hopelijk bij jou ook!

Annemiek78, die vreselijke wachtweken! Je komt ze door, maar het duurt zoooo lang! Hopelijk voor jullie nu de laatste keer en dan 8 maanden wachten op jullie eigen beebje

Hier was het wat stil, had niet veel te melden. Opknappen van de laparascopie en wachten op een menstruatie die niet komt. Maar nu lijkt er toch wat bloed te zijn, en aangezien het vloeien na de lap gestopt was, zou het zomaar een menstruatie kunnen zijn. Ik heb besloten als het een deze dagen meer bloed word, ik gewoon doe alsof ik niet beter weet en me meld bij het IVF-centrum met een nieuwe cyclus en dan zien we wel of het ook echt zo is op de uitgangsecho
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 juli 2008 @ 20:15:39 #91
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59849609
't is te hopen, Miss_Sly, dat je ongesteld wordt...! Zou mooi zijn! En goed van je dat je gelijk belt.. hopelijk weet je dan snel of het echt is of dat het vals alarm zou zijn.. Maar als je meer zou gaan bloeden kan het toch eigenlijk niet missen?

Succes in ieder geval!!
pi_59860571
Ik ben inmiddels druk met wachten tot ik door de laag met Provera heen ben, nog vijf dagen, dan zit ik waarschijnlijk volgend weekend op de derde dag ongi. Lekker handig dus weer (not) Maar dat regelt zich ook wel weer gewoon even goed plannen.
Lekker met de warmte dreggen ze even de sloot aan de overkant, het hele huis meurt ernaar. Maar kan ook moeilijk met de warmte de deur dichtgooien.

@Annemiek78 Hoe is het nu met je ?

@Miss_Sly, heb je al een spoortje gezien ?

@Jose81 wel lekker weer zo n helemaal opgeknapt huisje! Dat ga ik hier volgend jaar ondernemen, dit jaar blijven we nog even sparen (nadenken over wat we willen).
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:26:44 #93
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_59872564
Hier alles nog hetzelfde. Voel me vreemd en raar, misschien wel een goed teken, misschien ook wel gewoon door de hormonen die ik slikken moet. Ben heel emotioneel en jank om iedere scheet die dwars zit. Heb ontzettend zere borsten en ben ook erg snel moe, maar dat zijn ook precies de bijwerking van een zwangerschap, maar ook van de hormonen. Laat me dus maar niet gek maken door mijn lijf, want daar kan je geen pijl op trekken door de hormonen. We wachten af, eerste week hebben we al weer achter de rug!
Nu nog de laatste en spannendste week.
pi_59873087
Annemiek, spannend, hoor!! Ik ga gewoon voor je duimen dat het door de zwangerschapshormonen komt!!

Zere borsten en emotionele buien waren bij mij overigens de eerste tekenen waardoor ik wist dat het misschien wel eens raak zou kunnen zijn.

Basimah, wat doet Provera precies?
  Moderator donderdag 3 juli 2008 @ 21:24:53 #95
5428 crew  miss_sly
pi_59875156
Basimah, op naar de volgende poging dus! Succes!

Annemiek, wat een spannende week! Ik hoop zo dat het zwangerschapskwaaltjes zijn

Hier wel wat bloed, maar niet echt iets om van te denken dat het een menstruatie is. Nou ja, maandag naar de gyn voor controle, dus dan maar even bespreken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_59879740
Jose81: Provera zorgt ervoor dat ik een 'reset' krijg. Ik heb geen eigen cyclus. Doordat de pauze tussen mijn vorige poging en mijn bezoek aan de gyn te lang was moet er even gezorgd worden dat ik weer een cyclus op kan starten. Ik had in mijn lichaam heel erg veel hele kleine eitjes liggen, die liggen daar al een aantal weken, te lang eigenlijk, als ik dan nu puregon ga prikken dan is de cyclus niet goed die eitjes liggen er al weken, met de puregon liggen ze er dan nog 3 weken, we weten niet waar ik nu ben in de cyclus, de kans op eierstokontstekingen of overstimulatie is te groot
Ik slik 12 dagen Provera, dan stop ik ermee, als ik stop dan word ik ongesteld (ik krijg een bloeding), en dan ga ik op de derde dag van mijn bloeding weer puregon spuiten,

Werking
Oestrogene hormonen hebben een gunstige werking op de wand van de baarmoeder (= endometrium), de baarmoederhals (= cervix) en de vagina.
pi_59882512
basimah: ik heb dat ook gehad, maar bij mij waren het vaginale capsules met oestrogenen. Ik moest die 20 dagen invoeren, 3 per dag om de 8 uur, wel een gedoe hoor.

annemiek: ik heb die verschijnselen ook gehad door de hormonen, je lichaam kan je behoorlijk voor de gek houden... maar ik duim toch voor je dat het raak is!
Naast de zere tepels en dat ik huilde om alles, was ik ook misselijk, en de hele tijd erg moe.

Ik zit nog steeds op mijn menstruatie te wachten, als het goed is krijg ik die rond de 9e juli. Soms heb ik erge pijnscheuten vanaf mijn onderrug (heupstreek) tot aan mijn enkels.... maar niet de hele tijd.
Borsten doen nu ook zeer, dus waarschijnlijk zal ik wel ongesteld worden.
pi_59885045
Wilmadonna: Ik denk dat ik maar blij ben dat deze methode voor mij werkt Wat een gedoe lijkt mij dat met capsules zeg, doe mij dan maar een pilletje en een glas water.

Ik heb al die verschijnselen ook gehad door de pregnyl, moe, pijn in mijn tepels, janken om alles (gewoon emo in het algemeen) pijn in mijn heupen/liezen, en toch werd ik ongi.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 10:03:16 #99
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_59904875
Weet je wat ik ook vreemd vind. Ik was aan het Sonja bakkeren. Daar ben ik het weekend voor de terugplaatsing al mee gestopt. Ik vreet me nu echt klem en kom geen gram aan! Zou mijn lichaam die extra calorieen in een zwangerschap steken en extra verbranden, of??? Van de week ook al drie keer gebak en chips en chocolademuffins op enzo. Maar er komt geen gram aan??? Ik snap het niet.

Het is nu al weer zaterdag, voor ik het weet is het weekend al weer om en dan is het nog maar drie dagen.
Donderdag mag ik al testen.
pi_59905709
ik heb bij mij gemerkt dat ik ook lichter ben als ik de injecties zet.
een hele tijd geleden was er toen veel te doen geweest over het zwangerschapshormoon en afvallen. Ik geloof at Caroline Tensen dat toen gebruikte, daar was toen zo'n heisa over.
Ik ben van 65 kg naar 60 kg gegaan tijdens de injecties en ik heb toch ook van alles in me gepropt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')