quote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:46 schreef Reinhilde het volgende:
KD, mijn lief roept al vanaf de 5e week dat het een meisje is, maar ik weet het gewoon niet. Ik denk eigenlijk een jongentje, maar ik heb ook gedroomd over een meisje.
En de naam, we hebben een paar namen voor een meisje, en een paar voor een jongen. We beslissen pas op het moment dat de baby geboren is, want dan weet je pas welke naam het beste past bij ons kindje. Maar wel heel erg spannend ja!!!
Haha daar kan ik me dan wel weer in vindenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:02 schreef geppie het volgende:
Sjezus wat staan wij opeens hoog in het lijstje![]()
Wij wilden het ook graag weten, ik ben veel te nieuwsgierig om het 40 weken af te wachten. Ik had ook een lichte voorkeur voor een meisje en had bij een jongentje eventueel een paar maanden de tijd gehad om eraan te kunnen wennen
vrouw, google eens op tuinieren en toxoplasmose......quote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:12 schreef DJMO het volgende:
ik heb net samen met schoonpapa en vriendlief de hele tuin leeg staan trekken, werd ineens knettergek van het onkruid wat er instondwel ontzettend goed mijn handen gewassen daarna
en stom maar waar: ik lijk minder last te hebben van de ischias en mijn rug
dat weet ik .. maar.... ik heb al een kind, en dan is het gevaar (dacht ik tenminste) minder, daarnaast droeg ik handschoenen en heb ik gelijk na het werken in de tuin mijn kleding verwisseld voor schone en ontzettend goed mijn handen enzo gewassen.. ik ken die gevaren echt wel hoor!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:21 schreef RockabeIIa het volgende:
Releaze![]()
[..]
vrouw, google eens op tuinieren en toxoplasmose......
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:41 schreef Jelief het volgende:
DJMO, uit je eerdere post leek het dat je met je blote handen in de tuin had gewerkt. Soms moet je hier erg opletten met wat je schrijft
och zoals ik mezelf ken?? ik druk op invoeren voor ik m'n eigen reactie gelezen hebquote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:52 schreef Jelief het volgende:
Ik zou het geen foutje noemen.
Dan kun je de kattenbak ook wel verschonen als je toch al handschoenen hebt.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:48 schreef DJMO het volgende:
Rockabella, ik heb ook al katten gehad zolang ik het me kan herinneren vandaar dat ik er niet echt bij stilstond, ja wel het verschonen van kattenbak enzo (dat doet vriendlief) en werken in de tuin doe ik in principe alleen met handschoenen aan.
is al gebeurd bij de eerste bloedtest. ik mandeerde nietsquote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:05 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Dan kun je de kattenbak ook wel verschonen als je toch al handschoenen hebt.
Nog beter, laat de VK vragen of ze je bloed daar ook op willen testen. Weet je het gelijk 100% zeker.
Ik had geen last van de cafeine, maar ging gewoon aan de schijt van het koolzuur. Nog steeds overigensquote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:07 schreef Neetochzeker het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk wat het probleem is van cola drinken tijdens zwangerschap? Is dat de cafeïne?
Teveel aan cafeïne kan toch een vroeggeboorte of miskraam veroorzaken?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik had geen last van de cafeine, maar ging gewoon aan de schijt van het koolzuur. Nog steeds overigens
En tussen je 1e en 2e zwangerschap zit 10 jaar.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
is al gebeurd bij de eerste bloedtest. ik mandeerde nietsik moet alleen nog opnieuw een test laten doen voor suikerziekte ofzo, (niet de zwangerschapsuiker) maar bij de eerste bloedtest wist ik niet dat suikerziekte in de familie van de vader erfelijk was..
Die heb ik nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:15 schreef Neetochzeker het volgende:
[..]
Teveel aan cafeïne kan toch een vroeggeboorte of miskraam veroorzaken?
Ik hou van alle dieren maar niet van hun stront, hoorquote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ohja, die vieze katten die bij een ander in de tuin schijten. Maar volgned mij maak ik me met die opmerking niet geliefd. Heb het idee dat hier veel katten liefhebbers zitten.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:16 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik hou van alle dieren maar niet van hun stront, hoorAlle stront moeten ze in Drente dumpen, vind ik
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:19 schreef DJMO het volgende:
nee ik heb zelf geen suikerziekte, maar aangezien het erfelijk kan zijn, kan de baby vatbaar zijn ervoor, omdat het in de familie van vader voorkomt. het heeft dus geen geen invloed op mij, maar misschien wel op de baby.
ik ben een jaar of zes geleden helemaal opengehaald rockabella, heb toen ook een tetanusinjectie gehad en naar wat ik gelezen heb allemaal, is dat als je het eenmaal gehad hebt, er niet meer vatbaar voor bent.. ik kan me vergissen, maar ik ga even zoeken
Daarom kun je je vk zo vragen je ook te laten testen voor toxoplasmose. Ik volg je echt voor geen meter. Dan is het weer dit en dan weer dat. Wat heeft die tetanus er nou weer mee te maken. Toen ik klein was ben ik ook eens gevallen Big deal, I'm over it.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:19 schreef DJMO het volgende:
nee ik heb zelf geen suikerziekte, maar aangezien het erfelijk kan zijn, kan de baby vatbaar zijn ervoor, omdat het in de familie van vader voorkomt. het heeft dus geen geen invloed op mij, maar misschien wel op de baby.
ik ben een jaar of zes geleden helemaal opengehaald rockabella, heb toen ook een tetanusinjectie gehad en naar wat ik gelezen heb allemaal, is dat als je het eenmaal gehad hebt, er niet meer vatbaar voor bent.. ik kan me vergissen, maar ik ga even zoeken
bronquote:Aan het begin van de zwangerschap kan door middel van een bloedonderzoek worden nagegaan of je immuun bent voor toxoplasmose. Wanneer je voldoende antistoffen hebt tegen de parasiet, omdat je de ziekte vroeger reeds eens doormaakte, is er geen risico voor je baby. Slechts ongeveer de helft van de zwangere vrouwen heeft antistoffen tegen toxoplasmose.
mjah, misschien heb ik een hele andere gedachtengang..quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:23 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Daarom kun je je vk zo vragen je ook te laten testen voor toxoplasmose. Ik volg je echt voor geen meter. Dan is het weer dit en dan weer dat. Wat heeft die tetanus er nou weer mee te maken. Toen ik klein was ben ik ook eens gevallen Big deal, I'm over it.
lees nog even wat Igraine iets hierboven verteld over besmet zijn.quote:
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:25 schreef DJMO het volgende:
[..]
mjah, misschien heb ik een hele andere gedachtengang..
Tetanus en toxoplasmose hebben niets met elkaar te maken.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:19 schreef DJMO het volgende:
ik moest het iig bij de volgende controle nog een keer melden...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tetanus en toxoplasmose hebben niets met elkaar te maken.
Volgens mij, zoals ik van mijn schoonzusje begrepen heb die diabetes-patient is, kan diabetes van de moeder invloed hebben op het kind tijdens de zwangerschap, zoals dat het te veel groeit en te groot wordt. Of je kind diabetes heeft, is volgens mij in de buik nog niet echt van belang, dus vind het een beetje vreemd dat ze jou daarop zouden willen testen.
melden is al heel wat anders dan een onderzoek hequote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik moest het iig bij de volgende controle nog een keer melden...
ja hallo ik weet het ook allemaal niet meer hoorquote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:49 schreef Troel het volgende:
[..]
melden is al heel wat anders dan een onderzoek heEr zal waarschijnlijk een aantekening in je dossier gemaakt worden en dan kan er na de bevalling besloten worden om het glucosehalte van je baby te testen. Als dat al nodig is
Niet echt direct veroorzaken, maar het kan wel de kans erop wat verhogen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:15 schreef Neetochzeker het volgende:
[..]
Teveel aan cafeïne kan toch een vroeggeboorte of miskraam veroorzaken?
Heb je ook harde buiken? Dr. Rockabella stelt wel effe een diagnoseyquote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:01 schreef pinquit het volgende:
oefff ik moet toch ook wel een paar keer diep en hard zuchten bij het lezen van sommige posts in dit topic
ja was een standaard test maar wat net zeg, ik moest het wel melden bij de gyn, omdat ik dt vergeten was/niet wist bij die eerste bloedtest ..quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:56 schreef Llewella het volgende:
DJMO; kan het niet zo zijn dat het de standaard bloedtest is voor zwangere vrouwen die je krijgt? Dan wordt er geprikt voor suiker, ijzer, en diverse ziektes/antistoffen (behalve toxoplasmose).
Hier staat ook op de papieren dat er in de directe familielijn suiker zit, en dat ik zelf een darmziekte heb, maar daar doen ze verder niets mee.
mwoch: ik ben de afgelopen 2 jaar 3 x getest ofzo en daaruit kwam steeds dat ik het al gehad had, en antistoffen heb. en dan zeggen ze *nog* dat je maar beter voorzorgsmaatregelen kan nemen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:05 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Dan kun je de kattenbak ook wel verschonen als je toch al handschoenen hebt.
Nog beter, laat de VK vragen of ze je bloed daar ook op willen testen. Weet je het gelijk 100% zeker.
neenee! daar gaan simmu & sangdrax wonen!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:16 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik hou van alle dieren maar niet van hun stront, hoorAlle stront moeten ze in Drente dumpen, vind ik
http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap/rodehond.phpquote:Op woensdag 18 juni 2008 09:11 schreef 2h2h het volgende:
iemand hier die niet of niet voldende antistoffen heet tegen rodehond?
Ik kreeg bij mijn eerste zwangerschap al te horen dat het twijfelachtig was en ik zou me eigenlijk moeten laten enten ertegen voor een volgende zwangerschap maar de schijthuis die ik ben heb dat dus niet gedaan.
Nu dringt eigenlijk pas tot me door dat me dochtertje het nog niet heeft gehad en dat ik dus de antis toffen niet heb.
Nu kom ik misschien dom over maar is er veel kans dat mijn dochtertje dat krijgt daar word je toch voor geent als kind?
Ik ben vroeger niet geent voor rode hond en bleek dus geen antistoffen te hebben. Advies was toen: wegblijven bij zwembaden en kinderen met rode hond, en na de bevalling laten inenten.quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:11 schreef 2h2h het volgende:
iemand hier die niet of niet voldende antistoffen heet tegen rodehond?
Ik kreeg bij mijn eerste zwangerschap al te horen dat het twijfelachtig was en ik zou me eigenlijk moeten laten enten ertegen voor een volgende zwangerschap maar de schijthuis die ik ben heb dat dus niet gedaan.
Nu dringt eigenlijk pas tot me door dat me dochtertje het nog niet heeft gehad en dat ik dus de antis toffen niet heb.
Nu kom ik misschien dom over maar is er veel kans dat mijn dochtertje dat krijgt daar word je toch voor geent als kind?
Ging helemaal goed, erg aardige mensen en verder stelde het niet veel voor, moest wat vragen beantwoorden, bloed prikken en toen stond ik alweer buitenquote:Op woensdag 18 juni 2008 09:57 schreef mrien het volgende:
Bla, Hoe was het gisteren bij de anesthesist en verpleegkundige?
En hoe voel je je verder, lijkt me gek idee om te weten dat je kindje binnen een paar dagen geboren zal zijn!
jah maar als je panische angst voor naalden hebt is dat nog niet zo simpel als het voor jou is geweestquote:Op woensdag 18 juni 2008 09:24 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik ben vroeger niet geent voor rode hond en bleek dus geen antistoffen te hebben. Advies was toen: wegblijven bij zwembaden en kinderen met rode hond, en na de bevalling laten inenten.
De kans dat je dochtertje rode hond krijgt is zeer klein, toch was er net toen ik zwanger was van Sara een rode hond uitbraak hier op een basisschool vlakbij, en dan zit je echt niet meer lekker.
Ik heb me 3 maanden na de bevalling laten inenten, het stelt niets voor. Omdat het met mijn bloedtest laatst niet getest is, wordt ik nu alsnog getest om te kijken of ik nu wel voldoende antistoffen heb. Ik snap overigens niet waarom je je niet hebt laten inenten, als je rode hond in je zwangerschap oploopt heeft dat ernstige gevolgen voor de kleine, ik snap dat je het eng vindt, maar dat weegt toch niet op tegen het risico besmet te worden?
ik heb al ergens gelezen dat kinderen inderdaad geent worden en het dus maar een nihile kansvis dat mijn dochtertje of kindjes in de buurt rodehond krijgen alleen in gebieden waar ze de kinderen niet laten enten is het echt gevaarlijkquote:Op woensdag 18 juni 2008 10:50 schreef Reinhilde het volgende:
2h2h, ik moet ook echt helemaal niets hebben van naalden, maar de gezondheid van mijn kindje staat bij toch wel voorop, hoe moeilijk of angstig iets ook is voor mij.
Er is een verschil tussen echt helemaal niets moeten hebben van naalden, en panisch zijn voor naalden.quote:Op woensdag 18 juni 2008 10:50 schreef Reinhilde het volgende:
2h2h, ik moet ook echt helemaal niets hebben van naalden, maar de gezondheid van mijn kindje staat bij toch wel voorop, hoe moeilijk of angstig iets ook is voor mij.
Nou ja, dan hoef je je gelukkig geen zorgen te maken over de conditie van je gebit als je veel overgeeft enzo.quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:16 schreef DJMO het volgende:
mijn vriend heeft ook last van angst voor naalden, ik heb er geen last van ze prikken maar een eind raak. waar ik vroeger wel panisch voor was, was de tandarts en zijn verdovingsspuitjes .. gelukkig heb ik daar ook geen last meer van.. heb een jaar of zes geleden alles onder volledige narcose laten trekken en mezelf een kunstgebit laten aanmeten.. er was toch niets meer te redden aan mijn gebit
ik merkte tijdens mijn eerste zwangerschap wel op dat mijn gebit verslechterde, ik gaf toen weinig tot niet over.. waar het aangelegen heeft weet ik niet, maar ik meen me te herinneren dat de gyn iets zei over kalkgebrek ofzo...quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:32 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Nou ja, dan hoef je je gelukkig geen zorgen te maken over de conditie van je gebit als je veel overgeeft enzo.
Ik had mijn man laatst nog laten informeren over gebitsverzorging bij zwangerschap, maar gebitsproblemen ontstaan dus volgens de tantarts door bijvoorbeeld continue overgeven en niet zozeer door de zwangerschap an sich.
Maar je zult toch ook moeten bloedprikken tijdens je zwangerschap? sorry als ik bot overkom, maar persoonlijk denk ik nog steeds dat angst/panisch zijn voor naalden niet opweegt tegen het risico wel besmet te worden, met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 18 juni 2008 10:44 schreef 2h2h het volgende:
[..]
jah maar als je panische angst voor naalden hebt is dat nog niet zo simpel als het voor jou is geweest
quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:03 schreef Llewella het volgende:
Diaan, de beiden opa's en oma's hebben hier ook vrij toegang, en zullen ook bij de bevalling zijn. Maar dat lijkt me meer dan voldoende de eerste dagen. Met hen heb ik het gevoel van ik wil ze erbij, en delen etc, daarbuiten alles op z'n tijd.
Maargoed, we zullen zien hoe het loopt.
Wij hebben een gastouderkindje van nu 5 maanden en dus ook een ledikantje en een box en dergelijke. Onze kat heeft er één keer aan gesnuffeld en toen geconstateerd dat het allesbehalve interessant is. Soms loopt ze langs de baby en snuffelt aan een voetje, maar dat was het ook wel. Ze is nog nóóit in de box geweest (terijl ze er zonder moeite in kan) of in het wipstoelje, de cosi of het ledikant.quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:52 schreef DJMO het volgende:
ik vraag me trouwens af hoe dat straks moet als die kleine er is, katja slaapt nu nog bij mij aan het hoofdeinde (kan het haar niet afleren, vind het ook niet zo erg ze is bijna 18 en heel rustig) maar ik wil haar niet in het ledikantje hebben en dat staat straks bij ons op de kamer. moet ik nu al beginnen met haar buiten de slaapkamer te houden. ik weet ook niet hoe ze op de baby gaat reageren. mijn vorige kat die was lichtelijk jaloers op Yolanda in het begin maar dat trok na een paar dagen wel weg. iemand anders ervaringen hiermee??
Ik doe mijn bestquote:Op woensdag 18 juni 2008 12:00 schreef LovelyLady het volgende:
Blabla ik vind het zoo spannend voor je meis, probeer je zenuwen een beetje onder controle te houden hihi anders ben je alsnog bekaf. En met een keizersnede zal je toch ook geruime tijd nodig hebben om te herstellen.
Hoe zit dat trouwens, moet je na een keizersnede een paar dagen in het ziekenhuis blijven? Ennuh is er iemand die je hier even kan laten posten, dat alles goed gaat met jullie? (en de naam en een foto natuurlijk)
ik denk dat onze kat niet eens in het ledikantje kan springen, dat het te hoog is voor haar, ze is 18 jaar, wat ik al zei, en niet zo springerig meer...quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:09 schreef freecell het volgende:
[..]
Wij hebben een gastouderkindje van nu 5 maanden en dus ook een ledikantje en een box en dergelijke. Onze kat heeft er één keer aan gesnuffeld en toen geconstateerd dat het allesbehalve interessant is. Soms loopt ze langs de baby en snuffelt aan een voetje, maar dat was het ook wel. Ze is nog nóóit in de box geweest (terijl ze er zonder moeite in kan) of in het wipstoelje, de cosi of het ledikant.
Om te voorkomen dat de kat zich eigenaar maakt van de wieg/ledikant/box kan je er ballonnen inleggen, dat schijnt erg goed te werken. Maar hier was het du niet nodig.
Onze kat slaapt ook aan mijn hoofdeinde en als ze onze beeb ook negeert, mag ze daar lekker blijven.
Dat snap ik, ik denk dat je moet doen waar jij je het beste bij voelt..... Voor mij geldt dat ondanks dat ik heel gek met de katten ben, gaat het belang en de veiligheid van de baby voor. Hoe onze katten gaan reageren, daarvan heb ik nog geen idee. Ze zijn erg rustig en vinden Twan ook prima, maar hoe dat met een echt kleintje gaat?? We wachten af!quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:03 schreef DJMO het volgende:
diaan, dat is bij een probleempje, ik heb maar een 2-kamer woning beganegrond (daar ben ik dan wel weer blij mee, haat traplopen) en onze kat komt ook altijd buiten. ze is doof, en we denken dat ze een één oog blind begint te worden. ik wil haar "het genot" om bij de baasjes te liggen snachts niet afnemen, maar ik twijfel of ik het haar moet afleren, omdat ik bang ben dat ze in het ledikantje gaat springen/slapen als die kleine er is ..
Herkenbaar hoor, al reageer ik meer af op Twan dan op mijn werk/Peaceman. Voel ik me ook regelmatig schuldig over maar kan er gewoon niets aan doen. Geef hem af en toe maar een extra knuffel. Kinderen van 6 die bijna vakantie hebben, zijn ook erg vermoeiend, en maar kletsen, kletsen, kletsen...quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:24 schreef Estrys het volgende:
pfff, ik zit even in klaagmodus hoor, ik ben me toch een partij chagerijnig en heb het even helemaal gehad op mn werk. En het ergste is ik wil niet zo doen en besef goed dat ik chagerijnig doe en tegen mensen snauw dat is het frustrerende van alles. Bah kan wel janken... sorry hoor, rare dingen die hormonen. Nou ja even diep ademhalen, over vijf weken vakantie.
* DJMO knuffelt estrysquote:Op woensdag 18 juni 2008 12:24 schreef Estrys het volgende:
pfff, ik zit even in klaagmodus hoor, ik ben me toch een partij chagerijnig en heb het even helemaal gehad op mn werk. En het ergste is ik wil niet zo doen en besef goed dat ik chagerijnig doe en tegen mensen snauw dat is het frustrerende van alles. Bah kan wel janken... sorry hoor, rare dingen die hormonen. Nou ja even diep ademhalen, over vijf weken vakantie.
Maandag moet ik om 12.30 weer op controle bij de VK zijn, dus dan hoop ik eigenlijk dat ze de uitslag inmiddels wel hebben. Moet lukken, groot ziekenhuis gaat in 1 rap tempo door hoop ik.quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:13 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
wanneer krijg je nu de uitslag van deze ontbijttest?
De kat en de baby alleen laten doe ik inderdaad ook niet. Ook al is die van ons verschrikkelijk lief en heeft hij nog nooit iemand gekrabt of gebeten (en af en toe wordt ze wel op de kop gehouden en er wordt écht mee gesold) en ook al negeert ze tot nu toe baby's. Tóch laat ik haar niet alleen met een beeb. Het is en blijft een beest natuurlijkquote:Op woensdag 18 juni 2008 12:26 schreef DJMO het volgende:
dat ben ik helemaal met je eens diaanik zal ze ook nooit alleen laten bij elkaar, ik weet nog goed dat ik als 11-jarige ofzo werd aangevallen door mijn lievelingskat
beest was nog nooit buiten geweest, en was een paar dagen weggeweest (was volgens mij trouwens de moeder van de kat die ik nu heb) en die krabme bijna mijn ogen uit toen ik hem op wilde pakken
dus ik zal kleintje nooit alleen in de slaapkamer laten bv met de kat samen, in de woonkamer kan weer wel
heb een heerlijke open keuken
Anders wil ik het wel posten hoor, dat je mij een sms stuurtquote:Op woensdag 18 juni 2008 12:13 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Na de keizersnee zal ik idd ongeveer een dag of 4 in t ziekenhuis moeten blijven, hangteen beetje af van mijn herstel.
Ik denk dat mijn vriend wel ff verslag wil komen doen hier....als ie het niet vergeet door alle comotie hihi.
Ooh Mefke, wat erg! Ik krijg echt zo'n nare kriebel in m'n buik ervan. Ik kan me goed voorstellen dat je direct een curretage hebt afgesproken, maar wel heel, heel naar dat je dat moet ondergaan. Voor nu alvast een hele dikkequote:Op woensdag 18 juni 2008 13:04 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb even helemaal niets bijgelezen, sorry.
Vanmorgen echo gehad en mijn gevoel bleek dus toch te kloppen. Op de echo was een vruchtje te zien van 8 weken ipv 11 en er was ook geen hartactie. We balen enorm en hebben meteen een curretage afgesproken. Ik loop hier dus al 3 weken mee rond en ik wil echt niet meer afwachten. Gelukkig snapte de vk dat meteen en ik krijg dus vrijdag al een ingreep in het ziekenhuis. Sorry meiden, ik ga jullie dus ook verlaten. Maar ik weet zeker dat ik mee blijf lezen en dat ik ooit (hopelijk snel) hier weer terug keer. Het ga jullie goed!
herkenbaar.. ik kan soms al huilen als ik een streekroman zit te lezenquote:Op woensdag 18 juni 2008 14:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
Pfffff wat zijn hormonen rare dingen zeg. Ik moet ineens overal om janken. Om iets zieligs op tv, om de gilmore girls, terwijl ik die al eerder heb gezien, om Kim die iets liefs zegt/doet. Om wat niet eigenlijk. Heel vreemd vind ik het. Nu Kim ophalen van psz, waar ze eindfeest heeft gehad. Hopelijk zonder emo gedoe.
quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:24 schreef Estrys het volgende:
quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:40 schreef Diaan73 het volgende:
Ik begon vorige week te huilen bij de volksliederen van Roemenië en Italië![]()
hoe erg kan het zijn zeg...
Ik leef helemaal mee met de emotie van die voetballers op dat moment... blijkbaarquote:Op woensdag 18 juni 2008 16:12 schreef Estrys het volgende:
[..]
En die van Italie is best vrolijk. Dat je van de kwaliteit van het voetbal van Italie tegen Nederland gaat huilen kan ik me voorstellen maar dat heeft weinig met hormonen te maken.
urgentie zal je waarschijnlijk ook niet krijgenquote:Op woensdag 18 juni 2008 15:29 schreef DJMO het volgende:
simmu: ik kan me voorstellen dat het wat lastig is een kat op je zwangere buikjemaar mijn probleem was dus vooral mijn eerdere ervaring met mijn vorige kat, die ging idd in het ledikantje liggen. nu heb ik het probleem dat ik maar een 2kamerwoning heb en het ledikantje dus bij ons op de kamer moet staan, tot we een grotere woning krijgen (sta al wel ingeschreven, maar nog geen urgentie aangevraagd) het eerste jaar kan de baby gewoon op onze kamer, en daarna zie ik wel verder, desnoods gaan we op de slaapbank in de woonkamer slapen als de kleine te groot word om nog bij papa en mama op de kamer te slapen, en wij nog geen andere woning hebben.
hier ook. ik deed niet direct een curretage, daar kreeg ik spijt van.quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:53 schreef peterfan het volgende:
Mefke, wat erg voor je!Mocht je willen "praten" met ervaringsdeskundigen, ik heb vorig jaar (deze tijd) precies hetzelfde meegemaakt...
Kan me voorstellen dat je meteen een afspraak hebt gemaakt voor een curretage, dat heb ik ook gedaan. Maak je daar in ieder geval niet te druk over; ik vond dat helemaal geen erge ingreep. Lichamelijk dan. Mentaal is iets anders...![]()
Neem de tijd om hier over heen te komen! Sterkte!![]()
PS: mocht het helpen; ik ben nu bijna uitgerekend....
dat vermoeden had ik zelf ook al, daarom doe ik niet eens de moeite om het aan te vragen, kost alleen maar geld als het afgewezen word. en bovendien, onze oplossing werkt voorlopig nog wel, als ik maar geen zesling krijg ofzoquote:Op woensdag 18 juni 2008 16:19 schreef Troel het volgende:
[..]
urgentie zal je waarschijnlijk ook niet krijgen
Ja helaas moet je ook bloedpriken voor de zwangerschap je wilt niet weten wat dat voor kriem is dat duurt een half uur voor het eindelijk zo ver is en als diegene me niet bevalt die het wil doen gebeurt het niet.quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:43 schreef Fuente het volgende:
[..]
Maar je zult toch ook moeten bloedprikken tijdens je zwangerschap? sorry als ik bot overkom, maar persoonlijk denk ik nog steeds dat angst/panisch zijn voor naalden niet opweegt tegen het risico wel besmet te worden, met alle gevolgen van dien.
En ja, het komt weinig voor, maar het komt wel voor!
Ik ga er verder niet op in, ik vind het gewoon onwijs dom, maar goed.quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:44 schreef 2h2h het volgende:
[..]
Ja helaas moet je ook bloedpriken voor de zwangerschap je wilt niet weten wat dat voor kriem is dat duurt een half uur voor het eindelijk zo ver is en als diegene me niet bevalt die het wil doen gebeurt het niet.
Na de bevalling krijg je een spuit voor de placenta de verloskundige had nog nooit iemand gezien die zo fel reageerde terwijl ze net bevallen was. Bij het hechten heb ik dus echt met me handen ervoor gezeten omdat ik niet durfde en hebben ze me met 3 man moeten overtuigen dat het toch echt nodig was.
Maar toch willen we nog een tweede
Ik heb weleens een beetje over gevoelig gereageerd tijdens de zwangerschap, voornamelijk in de eerste 2 trimesters, laatste trimester eigenlijk helemaal niet meer.quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:40 schreef DJMO het volgende:
is het normaal dat je je meer zorgen maakt als je vriend langer wegblijft dan normaal .. of dat je dan kwaad wordt omdat hij niets laat horen waar die zit
Ik heb er zoiezo een hekel aan als mijn man langer wegblijft dan gedacht... ik vind het altijd wel zo prettig om even iets te horen. Niet dat ik er kwaad om word, maar meer sjaggi. En zo werkt het ook andersom.quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:40 schreef DJMO het volgende:
is het normaal dat je je meer zorgen maakt als je vriend langer wegblijft dan normaal .. of dat je dan kwaad wordt omdat hij niets laat horen waar die zit
Ik zou metoch al snel zorgen maken als ie langer wegblijft als normaal en niks laat horen alleen al omdat hij altijd laat weten waar hij is of hoelaat ie thuis is...niet omdat dat perse moet ofzo...maar dat doen we nu eenmaal, automatisme.quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:40 schreef DJMO het volgende:
Je zult alleen helaas weinig aan de kruikenzakken hebben aangezien de kraamzorg die niet gebruiktquote:Op woensdag 18 juni 2008 20:08 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb trouwens al twee metalen kruiken met kruikenzakken. Eentje komt bij mijn moeder vandaan, de ander komt bij mijn schoonmoeder vandaan. Beide kruikenzakken zijn ook nog door de moeders in kwestie zelf gemaakt.
Ik hoop voor je van niet!!quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:04 schreef lunastar het volgende:
sorry kd en mrien... kan me niet voorstellen dat ik nog zolang ga lopen...
Ik snap dat je boos bent, maar om dit in OUD posten is de knuppel in het hoenderhok gooien!quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:21 schreef DJMO het volgende:
nee hij is nog niet terecht, werd zelfs kwaad toen ik hem net belde bij mijn schoonvader vandaam.. zit hier te janken en ga nu naar mijn bed met een kop bouillon ofzo.. en hij hoeft wat mij betreft niet naast me te komen liggen vannacht. denkt hij soms dat een hoge bloeddruk goed is voor de baby? mijn hart gaat tekeer dat willen jullie niet weten!
en ja ik ga een peuk opsteken.. ik moet iets om te kalmeren nu.. word doodziek hiervan
Je hebt dus wél contact met hem gehad, maar weet nog steeds niet wara hij uithangt? Vaag!quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:21 schreef DJMO het volgende:
nee hij is nog niet terecht, werd zelfs kwaad toen ik hem net belde bij mijn schoonvader vandaam.. zit hier te janken en ga nu naar mijn bed met een kop bouillon ofzo.. en hij hoeft wat mij betreft niet naast me te komen liggen vannacht. denkt hij soms dat een hoge bloeddruk goed is voor de baby? mijn hart gaat tekeer dat willen jullie niet weten!
en ja ik ga een peuk opsteken.. ik moet iets om te kalmeren nu.. word doodziek hiervan
pas nadat ik hier gepost had jaquote:Op woensdag 18 juni 2008 21:59 schreef freecell het volgende:
[..]
Je hebt dus wél contact met hem gehad, maar weet nog steeds niet wara hij uithangt? Vaag!
En ik reageer ook wat ..uhm.. fellerop bepaalde situaties nu ik zwanger ben. Al is het niet meer zo erg als in het eerste trimester.
In het eerste trimester viel ïk qua felheid wel mee (vond ikquote:Op woensdag 18 juni 2008 21:59 schreef freecell het volgende:
[..]
Je hebt dus wél contact met hem gehad, maar weet nog steeds niet wara hij uithangt? Vaag!
En ik reageer ook wat ..uhm.. fellerop bepaalde situaties nu ik zwanger ben. Al is het niet meer zo erg als in het eerste trimester.
Ben je onverwacht zwanger geworden dan?quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:01 schreef DJMO het volgende:
geppie: vroeger rookte ik een half pakje shag ofzo per dag, is inmiddels wel algemeen bekend, ben geminderd tot 6 sigaretten per dag, maar als ik echt helemaal in de stress zit, kan het nog wel eens voorkomen dat ik naar een peuk grijp.. verslaafd zijn =
Snap je ergens wel, ik rookte tot mijn zwangerschap bijna anderhalf pakje per dag dus ik weet ook wel wat verslaafd zijn inhoudt.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:01 schreef DJMO het volgende:
geppie: vroeger rookte ik een half pakje shag ofzo per dag, is inmiddels wel algemeen bekend, ben geminderd tot 6 sigaretten per dag, maar als ik echt helemaal in de stress zit, kan het nog wel eens voorkomen dat ik naar een peuk grijp.. verslaafd zijn =
Nu nog verder naar 0 sigaretten hequote:Op woensdag 18 juni 2008 22:01 schreef DJMO het volgende:
das een beetje dubbel, we hebben bewust geen voorbehoedsmiddelen gebruikt, maar dat het zo snel raak zou zijn.. dat hadden we niet verwacht.. ik bedoel, met mijn ex zes jaar lang onbeschermde seks gehad, en nooit iets gebeurd (misschien is die wel impotent ofzo, weet ik veel) maar dat ik binnen drie / vier maanden zwanger zou raken hadden we echt niet verwcht.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:05 schreef freecell het volgende:
[..]
Ben je onverwacht zwanger geworden dan?
Als je stopt voor je kleintje kun je ook wel voor altijd stoppen. Voor het kleintje buiten je buik... Als je door eigen schuld (dan doel ik op ziektes die je door sigaretten kunt krijgen) ziek wordt straf je niet alleen jezelf maar ook je kind. En hoe graag ik zelf ook zou willen roken, dat is de reden dat ik het laat.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:17 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Ik rook vanaf mijn 15e en beide keren dat ik zwanger raakte ben ik in een keer gestopt. Totaal geen moeite, maar wel vrijwel direct weer begonnen erna. Wat ik wil zeggen is dat wanneer je het voor een kleintje doet dat in jouw buik zit, het gewoon voor jezelf makkelijker moet maken. Drna kan je nog lang genoeg roken als dat een troost is voor je (ehm niet in het bijzijn van je kleine, dus in huisik rook netjes in de gang mer de deur open bijvoorbeeld)
eigenlijk niet bij stilgestaan, tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik ook gewoon gerookt namelijk.. ik weet dat ik nu naief klinkquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:12 schreef freecell het volgende:
Impotent was hij niet, dan was de seks uberhaupt niet geluktOnvruchtbaar misschien wel
Maar.. domme vraag misschien... zou je dan niet proberen te stoppen met roken vóór je onbeschermde seks gaat hebben? Of dacht je daar pas over na toen je eenmaal zwanger was?
"we hadden niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn" komt een beetje ondoordacht op me over namelijk.
NIet dat je er nu nog wat aan kan veranderen trouwens, behalve nog verder minderen (naar nul bijvoorbeeld)
quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:26 schreef Troel het volgende:
Wat een bull. Je kunt er nu alsnog voor kiezen om het kind wat je nu draagt te beschermen en meteen te stoppen met roken. Paar maanden roken is altijd nog minder erg dan 9 maanden roken.
Als hij kwaad werd omdat je belde dan is hij toch terecht?quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:21 schreef DJMO het volgende:
Maar je krijgt er wel lekker kleine babytjes van, dat is dan wel weer handig met dat ruimtegebrek in huisquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:35 schreef kissa het volgende:
[..]
Toe maar, een peuk...Volgens mij wordt je bloeddruk daar nog hoger van.
Dat is waar jaquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:38 schreef easy-going het volgende:
[..]
Maar je krijgt er wel lekker kleine babytjes van, dat is dan wel weer handig met dat ruimtegebrek in huis
Ben ik me goed van bewust en ben vandaag ook weer gestopt. Maar omdat na een halve dag te melden vond ik wat overdrevenquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:21 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Als je stopt voor je kleintje kun je ook wel voor altijd stoppen. Voor het kleintje buiten je buik... Als je door eigen schuld (dan doel ik op ziektes die je door sigaretten kunt krijgen) ziek wordt straf je niet alleen jezelf maar ook je kind. En hoe graag ik zelf ook zou willen roken, dat is de reden dat ik het laat.
Over dat direct zijn de meningen verdeeld.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:48 schreef TeenageDirtbag het volgende:
[..]
Ben ik me goed van bewust en ben vandaag ook weer gestopt. Maar omdat na een halve dag te melden vond ik wat overdreven![]()
Maar goed, dat is inderdaad voor mij de reden dat ik wil stoppen alleen valt het me zwaarder omdat ik de kinderen daar nu niet direct mee schaadt zeg maar. Maar blijf het proberen
Je schaadt je kinderen niet direct omdat je doorpaft? Ik snap er geen hout van.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:48 schreef TeenageDirtbag het volgende:
[..]
Ben ik me goed van bewust en ben vandaag ook weer gestopt. Maar omdat na een halve dag te melden vond ik wat overdreven![]()
Maar goed, dat is inderdaad voor mij de reden dat ik wil stoppen alleen valt het me zwaarder omdat ik de kinderen daar nu niet direct mee schaadt zeg maar. Maar blijf het proberen
Denk dat ze eerder bedoeld dat als jij longkanker krijgt ( of andere lichamelijke klachten dankzei roken) jouw kinderen daar ook de dupe van zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:51 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Ik rook(te) niet in hun bijzijn, zoals eerder vermeld verhuis ik naar buiten
Sterkte gewenst KD-fotografie!quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:51 schreef KD-fotografie het volgende:
DJMO, dit is al de zoveelste discussie over je rookgedrag en iedere keer ben jijzelf ook degene die erover begint, je weet wat voor reacties je erop krijgt, waarom doe je het dan?
Overigens ben ik ook gestopt met roken, bij beide zwangerschappen, alleen nu hoop ik het na de borstvoedingsperiode ook gewoon vol te kunnen houden.
Nou, dat scheelt weer dan.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:51 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Ik rook(te) niet in hun bijzijn, zoals eerder vermeld verhuis ik naar buiten
ah, dat is lief van je, dank je wel!quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:54 schreef kissa het volgende:
[..]
Sterkte gewenst KD-fotografie!
Ik kwam hier ff lurken omdat ik je 'ken' van jaaaren geleden van een ander forum.
Ik stuur je een pmquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:57 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
ah, dat is lief van je, dank je wel!
Ben nu wel benieuwd welk forum eigenlijk.
zal vast een katten/dieren forum zijn.
quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:57 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
ah, dat is lief van je, dank je wel!
Ben nu wel benieuwd welk forum eigenlijk.
zal vast een katten/dieren forum zijn.
Ik wist al wel dat roken tijdens de zwangerschap gewoonweg niet moet, maar dit is voor mij nieuw. En hoewel het me goed afgaat om niet te roken als ik zwanger ben/kan zijn, is deze info heel goed voor als je eens een zwak momentje zou hebben.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:56 schreef Vivi het volgende:
Bedenk je maar eens goed dat je kindje het benauwd heeft bij elke trek die je neemt van je sigaret. dat heeft bij mij wel geholpen.
Daarbij "oefenen" foetussen in de baarmoeder al een soort ademhaling, geen zuurstof natuurlijk, maar vruchtwater. Terwijl je rookt stopt dat oefenreflex.
Gedurende de maanden van de groei in de moederschoot oefent de foetus niet alleen voortdurend zijn ledematen, maar ook de nog onvolgroeide longetjes als voorbereiding op hun ademhalingsfunctie na de geboorte.
Omstreeks de 40e week, dus tegen het einde van de zwangerschap, is het ademhalingstempo ongeveer 60 ademhalingscycli per minuut. Bij moeders die roken is dit tempo echter aanzienlijk trager.
Uit de door middel van echografie geregistreerde foetale ademhaling is gebleken dat zelfs al het roken van één enkele sigaret de ademhaling van de baby in de moederschoot vertraagt, als gevolg van de krachtige uitwerking van nicotine op het foetaal zenuwstelsel.
Een minuut of vijf nadat de aanstaande moeder een eerste sigaret heeft opgestoken treedt een aanmerkelijke vertraging van het ademhalingstempo van de foetus op; een toestand die ongeveer een uur blijft aanhouden.
nah ik ben een irritant kutwijf wat niet luistert naar adviezen van anderen, die bij het minste of geringste helemaal kwaad en overstuur raakt, en die zich niets aantrekt van mensen zoals jijquote:Op woensdag 18 juni 2008 23:34 schreef Leah het volgende:
Ik kan er maar 1 ding over zeggen. Ik ben bij alle zwangerschappen gestopt met roken, en helaas daarna ook weer begonnen (jaja, buiten dames!).
Ik weet echter vrij zeker dat als ik gerookt had bij met name de zwangerschap van de oudste, hij het gewoon niet gehaald had. Placenta gaf de geest, en mijn lijf ook. Ik ben er van overtuigd dat het niet roken nèt het verschil gemaakt heeft, en dan heb ik het nog niet over het schuldgevoel dat ik gehad zou hebben, had ik wel gerookt.
En nu ik toch bezig ben, DMJO, je zult ongetwijfeld een leuk mens zijn, maar ik vind je vrij irritant posten
quote:Op woensdag 18 juni 2008 23:47 schreef DJMO het volgende:
[..]
nah ik ben een irritant kutwijf wat niet luistert naar adviezen van anderen, die bij het minste of geringste helemaal kwaad en overstuur raakt, en die zich niets aantrekt van mensen zoals jij
[/sarcasm]
Nou schep je toch iets te veel op hoor Leahquote:
Wat ben jij een rare? Een oude dove blindwordende kat is altijd buiten?quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:03 schreef DJMO het volgende:
diaan, dat is bij een probleempje, ik heb maar een 2-kamer woning beganegrond (daar ben ik dan wel weer blij mee, haat traplopen) en onze kat komt ook altijd buiten. ze is doof, en we denken dat ze een één oog blind begint te worden. ik wil haar "het genot" om bij de baasjes te liggen snachts niet afnemen, maar ik twijfel of ik het haar moet afleren, omdat ik bang ben dat ze in het ledikantje gaat springen/slapen als die kleine er is ..
beestje heeft hier vrijwel haar hele leven gewoond, dus kent de buurt op haar duimpje, daarnaast woon ik rustig en kijken de automobilisten hier ook goed voor loslopende katten. ik houd haar wel altijd in de gaten en als ik ga slapen of het word te koud binnen, dat zorg ik dat ze eerst binnen is.quote:Op donderdag 19 juni 2008 00:32 schreef kissa het volgende:
[..]
Wat ben jij een rare? Een oude dove blindwordende kat is altijd buiten?
Goede raad: lees eerst wat je schrijft voordat je verzendt. Ik val van de ene verbazing in de andere....desalmiettemin wens ik je alle goeds. En je kat helemaalquote:Op donderdag 19 juni 2008 00:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
beestje heeft hier vrijwel haar hele leven gewoond, dus kent de buurt op haar duimpje, daarnaast woon ik rustig en kijken de automobilisten hier ook goed voor loslopende katten. ik houd haar wel altijd in de gaten en als ik ga slapen of het word te koud binnen, dat zorg ik dat ze eerst binnen is.
quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
das een beetje dubbel, we hebben bewust geen voorbehoedsmiddelen gebruikt, maar dat het zo snel raak zou zijn.. dat hadden we niet verwacht.. ik bedoel, met mijn ex zes jaar lang onbeschermde seks gehad, en nooit iets gebeurd (misschien is die wel impotent ofzo, weet ik veel) maar dat ik binnen drie / vier maanden zwanger zou raken hadden we echt niet verwcht.
De wetenschap dat mijn kindje er ook echt last van had, buiten alle "abstracte" risico's heeft mij ook echt zo geholpen bij zwakke momenten....ik kon gewoon niet een trekje van een sigaret inhaleren bij wijze van spreken terwijl ik een mental image erbij kreeg wat dat dus deed met het kindje! (Terwijl ik dat daarvoor nog wel eens deed, zo eens per weekquote:Op woensdag 18 juni 2008 23:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik wist al wel dat roken tijdens de zwangerschap gewoonweg niet moet, maar dit is voor mij nieuw. En hoewel het me goed afgaat om niet te roken als ik zwanger ben/kan zijn, is deze info heel goed voor als je eens een zwak momentje zou hebben.
Wat een dikke onzin. Ik rookte ook voordat ik zwanger was, en de dag dat we erachter kwamen hebben we een fles champagne open getrokken en heb ik nog 4 sigaretten gerookt. Daarna vond ik van mezelf dat ik nog 1 sigaret per week mocht, wat na 3 weken ook over was. Het is zo slecht voor je baby (en voor jezelf!!!) dat een beetje doorzettingsvermogen niet te veel gevraagd is. En ja, soms heb ik ook zin in een sigaret, zoals vorige week, toen ik hoorde dat mijn oma met een schedelbasisfractuur in het ziekenhuis ligt. Maar ik doe het niet en ik rook ook al flink sinds mn 13e!!!quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:01 schreef DJMO het volgende:
Hier vanacht heerlijk geslapen en voel me superquote:Latente fase
Tijdens het grootste deel van je zwangerschap is je baarmoederhals (cervix) ongeveer 3 cm lang. Tevens is de baarmoedermond aan het begin van de bevalling meestal gesloten. Het kan echter zijn dat je tijdens de laatste weken van de zwangerschap al wat ontsluiting hebt. Dit is vaker het geval als je al eerder zwanger bent geweest. De weeën tijdens deze fase zorgen ervoor dat de baarmoederhals inkort, gaat ‘verstrijken’ of dunner wordt en de baarmoedermond begint te ontsluiten.
echt, als ik dat nog 1 x hoor ga ik gillenquote:Op donderdag 19 juni 2008 09:51 schreef RockabeIIa het volgende:
KD, zoals mijn moeder eens wijs zei: 'Er is er nog nooit eentje blijven zitten'.
K, ik kom je even heel veel succes en een droombevalling toewensen, het wordt wel tijd nu hoor meisquote:Op donderdag 19 juni 2008 09:47 schreef KD-fotografie het volgende:
zo, biw, was gewoon heel snel, ze heeft gestript en heb nu was krampen maar ben toch bang dat het niet doorzet, we zien wel.
Bij Demi heeft het toen namenlijk niet geolpen.
Ik zei toevallig van de week nog tegen 'neetochzeker', dat ik nu, na bijna een half jaar, me al niet meer voor de geest kan halen hoe het was, dat gevoel van een kindje in je buik. Echt bizar is dat, en vooral jammer.quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:33 schreef freecell het volgende:
Volgens mij zou ik het getrappel in mijn buik gaan missen. Soms voel ik niet eens meer het verschil tussen normaal en schopjes, alsof die plofjes en knalletjes daar altijd al gezeten hebben
Eigenlijk is 9 maanden ook wel erg langJe bent gewoon driekwart jaar zwanger!
Erg leuk, maar waarom moet het minstens 1x per dag wel gemeld worden op Fok! dat ze rookt tijdens de zwangerschap.quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:24 schreef 2h2h het volgende:
verhaaltje
Mijn schoonvader had een mooie variant: het hele leger van Napoleon heeft er toch ook uit moeten komenquote:Op donderdag 19 juni 2008 10:01 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
echt, als ik dat nog 1 x hoor ga ik gillen
vind dat zo'n standaard opmerking....ook bij de gyn in de wachtkamer zowat elk gesprek tussen de xzwangere vrouwen onderling lijkt met die zin te eindigen![]()
Ja ik vind het altijd zo makkelijk gezegt omdat jij het kon moet iedereen het kunnen??quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:50 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Erg leuk, maar waarom moet het minstens 1x per dag wel gemeld worden op Fok! dat ze rookt tijdens de zwangerschap.
Dat is toch vragen om reacties?
En nee, ik heb er geen respect voor, sorry, ze kan een aardige meid zijn, ken haar verders niet maar voor roken tijdens de zwangerschap heb ik geen respect.
En ja ik ben ook 2x gestopt en weet hoe zwaar het is!
Rockabella, heel cliché maar ik zeg het zelf idd ook, van mijn moeder gehoord ( die wijze moeders altijd.)
De rest ook bedankt!
Nee dat zeg ik niet, maar ik zeg wel dat als ze weet dat het slecht is ( en dat weet ze) dat ze er niet zo over hoef "op te scheppen".quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:58 schreef 2h2h het volgende:
[..]
Ja ik vind het altijd zo makkelijk gezegt omdat jij het kon moet iedereen het kunnen??
helaas zit het niet zo makkelijk dus alles wat jij kan kunnen anderen ook nou dan zal iedereen alles kunnen lekker makkelijk joh !!!
Hopenlijk niet uit 1 moederquote:Op donderdag 19 juni 2008 10:55 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Mijn schoonvader had een mooie variant: het hele leger van Napoleon heeft er toch ook uit moeten komen
quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:55 schreef Macka66 het volgende:
Mijn schoonvader had een mooie variant: het hele leger van Napoleon heeft er toch ook uit moeten komen
whehe die vind ik al minder erg klinkenquote:Op donderdag 19 juni 2008 10:55 schreef Macka66 het volgende:
Alsof ze dat door hebben hequote:Op donderdag 19 juni 2008 11:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ook erg grappig dat zodra ik een bijedehandte opmerking maak tegen hem dat ik dan vaak een trap van de kleine krijg juist op dat moment hihi![]()
Mijn vader houdt wijselijk zijn mond en zegt nietsquote:Op donderdag 19 juni 2008 11:11 schreef freecell het volgende:
Vaders zeggen de verschrikkelijkste dingen, daar zijn het vaders voor
quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:41 schreef RockabeIIa het volgende:
...
KD, soms als ik veel 'gas' heb voelt het nog wel es als die plopjes. Ik koester dus mijn gasjes
Ehm, hoe zal ik het uitleggen. Ik heb geen seconde genoten van deze zwangerschap, ik was niet blij, werd boos als anderen het over mij als moeder hadden en ik wilde het eigenlijk niemand vertellen. Ben ook constant met de echodatum bezig geweest als 'de dag dat ik zekerheid krijg' niet als 'de dag dat ik eindelijk mijn kleintje zie'. Had bijvoorbeeld ook nog steeds tampons mee in mijn tas, die mochten er echt niet uit. Lastig uitleggen hoor, het is een raar gevoel. Dus toen de zwangerschap maar voortduurde dacht ik echt dat IK gek aan het worden was. Maar uiteindelijk wist ik dus ergens heel goed dat het mis was in mijn lijf. Het enige waar ik enorme moeite mee heb is dat het dus al weken mis is, maar dat het er nog wel zit. Morgen naar het ziekenhuis en dan hoor ik meer, maar mijn insteek is dat het heeeel snel weg moet, met pillen of een curretage.quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:17 schreef Fruppel het volgende:
Mefke wat een onwijs klote bericht![]()
Hoezo had je zelf al het gevoel dat het niet goed zat als ik zo brutaal mag zijn om te vragen.
nee mijn vriend rookt buiten en iedereen die hier komt ook. ik wil het niet voor mezelf ik wil het niet voor al dat verven en witten etc en ik wil het niet voor mjn dochter.quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:28 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Mijn vader houdt wijselijk zijn mond en zegt niets
Wat dat roken betreft, ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten... mijn collega rookte tijdens beide zwangerschappen, kon gewoon echt niet stoppen, en heeft toch twee hele gezonde kinderen gekregen. Maar is ze daardoor een minder mens? Echt niet, ze is een geweldige collega die altijd voor je klaarstaat. Mijn schoonzusje heeft de laatste weken af en toe een sigaretje opgestoken en heeft ook 2 gezonde jongens van 8 pond. Ikzelf rook niet, heb er geen last van als andere mensen roken. Moeten ze vooral lekker zelf weten. Peaceman rookt ook gewoon thuis en dat is prima. Hij hoeft van mij echt niet naar buiten.
Wat ik nu laat, is alcohol drinken, maar dat vind ik geen probleem omdat ik dat toch al niet zoveel dronk.
opscheppen is een ander verhaal.... maar zo had ik die posts zelf niet geïnterpreteerd
Prima toch als jullie dat vinden.... als wij dat zouden doen, staan er meer buiten dan binnen, maar ik vind het zoiezo geen probleem. Ik kan ook slecht tegen al die betutteling rondom roken maar ook rondom een zwangerschap. Ook kinderen kun je niet tegen alles beschermen en dat hoort ook niet. Je kunt ze ook niet binnenlaten omdat er buiten zoveel autogassen zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:10 schreef 2h2h het volgende:
[..]
nee mijn vriend rookt buiten en iedereen die hier komt ook. ik wil het niet voor mezelf ik wil het niet voor al dat verven en witten etc en ik wil het niet voor mjn dochter.
Ik bedoelde het ook helemaal niet als aanval ofzoiets op jou hoor !! sorry als dat zo overkwam.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:36 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Prima toch als jullie dat vinden.... als wij dat zouden doen, staan er meer buiten dan binnen, maar ik vind het zoiezo geen probleem. Ik kan ook slecht tegen al die betutteling rondom roken maar ook rondom een zwangerschap. Ook kinderen kun je niet tegen alles beschermen en dat hoort ook niet. Je kunt ze ook niet binnenlaten omdat er buiten zoveel autogassen zijn.
maar dit is nu geheel offtopic![]()
Mefke heel veel sterkte morgen in het ziekenhuis? En met het goed afronden van deze geestelijk best zware situatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |