quote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:46 schreef Reinhilde het volgende:
KD, mijn lief roept al vanaf de 5e week dat het een meisje is, maar ik weet het gewoon niet. Ik denk eigenlijk een jongentje, maar ik heb ook gedroomd over een meisje.
En de naam, we hebben een paar namen voor een meisje, en een paar voor een jongen. We beslissen pas op het moment dat de baby geboren is, want dan weet je pas welke naam het beste past bij ons kindje. Maar wel heel erg spannend ja!!!
Haha daar kan ik me dan wel weer in vindenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:02 schreef geppie het volgende:
Sjezus wat staan wij opeens hoog in het lijstje![]()
Wij wilden het ook graag weten, ik ben veel te nieuwsgierig om het 40 weken af te wachten. Ik had ook een lichte voorkeur voor een meisje en had bij een jongentje eventueel een paar maanden de tijd gehad om eraan te kunnen wennen
vrouw, google eens op tuinieren en toxoplasmose......quote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:12 schreef DJMO het volgende:
ik heb net samen met schoonpapa en vriendlief de hele tuin leeg staan trekken, werd ineens knettergek van het onkruid wat er instondwel ontzettend goed mijn handen gewassen daarna
en stom maar waar: ik lijk minder last te hebben van de ischias en mijn rug
dat weet ik .. maar.... ik heb al een kind, en dan is het gevaar (dacht ik tenminste) minder, daarnaast droeg ik handschoenen en heb ik gelijk na het werken in de tuin mijn kleding verwisseld voor schone en ontzettend goed mijn handen enzo gewassen.. ik ken die gevaren echt wel hoor!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:21 schreef RockabeIIa het volgende:
Releaze![]()
[..]
vrouw, google eens op tuinieren en toxoplasmose......
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:41 schreef Jelief het volgende:
DJMO, uit je eerdere post leek het dat je met je blote handen in de tuin had gewerkt. Soms moet je hier erg opletten met wat je schrijft
och zoals ik mezelf ken?? ik druk op invoeren voor ik m'n eigen reactie gelezen hebquote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:52 schreef Jelief het volgende:
Ik zou het geen foutje noemen.
Dan kun je de kattenbak ook wel verschonen als je toch al handschoenen hebt.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:48 schreef DJMO het volgende:
Rockabella, ik heb ook al katten gehad zolang ik het me kan herinneren vandaar dat ik er niet echt bij stilstond, ja wel het verschonen van kattenbak enzo (dat doet vriendlief) en werken in de tuin doe ik in principe alleen met handschoenen aan.
is al gebeurd bij de eerste bloedtest. ik mandeerde nietsquote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:05 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Dan kun je de kattenbak ook wel verschonen als je toch al handschoenen hebt.
Nog beter, laat de VK vragen of ze je bloed daar ook op willen testen. Weet je het gelijk 100% zeker.
Ik had geen last van de cafeine, maar ging gewoon aan de schijt van het koolzuur. Nog steeds overigensquote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:07 schreef Neetochzeker het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk wat het probleem is van cola drinken tijdens zwangerschap? Is dat de cafeïne?
Teveel aan cafeïne kan toch een vroeggeboorte of miskraam veroorzaken?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik had geen last van de cafeine, maar ging gewoon aan de schijt van het koolzuur. Nog steeds overigens
En tussen je 1e en 2e zwangerschap zit 10 jaar.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
is al gebeurd bij de eerste bloedtest. ik mandeerde nietsik moet alleen nog opnieuw een test laten doen voor suikerziekte ofzo, (niet de zwangerschapsuiker) maar bij de eerste bloedtest wist ik niet dat suikerziekte in de familie van de vader erfelijk was..
Die heb ik nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:15 schreef Neetochzeker het volgende:
[..]
Teveel aan cafeïne kan toch een vroeggeboorte of miskraam veroorzaken?
Ik hou van alle dieren maar niet van hun stront, hoorquote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ohja, die vieze katten die bij een ander in de tuin schijten. Maar volgned mij maak ik me met die opmerking niet geliefd. Heb het idee dat hier veel katten liefhebbers zitten.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:16 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik hou van alle dieren maar niet van hun stront, hoorAlle stront moeten ze in Drente dumpen, vind ik
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:19 schreef DJMO het volgende:
nee ik heb zelf geen suikerziekte, maar aangezien het erfelijk kan zijn, kan de baby vatbaar zijn ervoor, omdat het in de familie van vader voorkomt. het heeft dus geen geen invloed op mij, maar misschien wel op de baby.
ik ben een jaar of zes geleden helemaal opengehaald rockabella, heb toen ook een tetanusinjectie gehad en naar wat ik gelezen heb allemaal, is dat als je het eenmaal gehad hebt, er niet meer vatbaar voor bent.. ik kan me vergissen, maar ik ga even zoeken
Daarom kun je je vk zo vragen je ook te laten testen voor toxoplasmose. Ik volg je echt voor geen meter. Dan is het weer dit en dan weer dat. Wat heeft die tetanus er nou weer mee te maken. Toen ik klein was ben ik ook eens gevallen Big deal, I'm over it.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:19 schreef DJMO het volgende:
nee ik heb zelf geen suikerziekte, maar aangezien het erfelijk kan zijn, kan de baby vatbaar zijn ervoor, omdat het in de familie van vader voorkomt. het heeft dus geen geen invloed op mij, maar misschien wel op de baby.
ik ben een jaar of zes geleden helemaal opengehaald rockabella, heb toen ook een tetanusinjectie gehad en naar wat ik gelezen heb allemaal, is dat als je het eenmaal gehad hebt, er niet meer vatbaar voor bent.. ik kan me vergissen, maar ik ga even zoeken
bronquote:Aan het begin van de zwangerschap kan door middel van een bloedonderzoek worden nagegaan of je immuun bent voor toxoplasmose. Wanneer je voldoende antistoffen hebt tegen de parasiet, omdat je de ziekte vroeger reeds eens doormaakte, is er geen risico voor je baby. Slechts ongeveer de helft van de zwangere vrouwen heeft antistoffen tegen toxoplasmose.
mjah, misschien heb ik een hele andere gedachtengang..quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:23 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Daarom kun je je vk zo vragen je ook te laten testen voor toxoplasmose. Ik volg je echt voor geen meter. Dan is het weer dit en dan weer dat. Wat heeft die tetanus er nou weer mee te maken. Toen ik klein was ben ik ook eens gevallen Big deal, I'm over it.
lees nog even wat Igraine iets hierboven verteld over besmet zijn.quote:
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:25 schreef DJMO het volgende:
[..]
mjah, misschien heb ik een hele andere gedachtengang..
Tetanus en toxoplasmose hebben niets met elkaar te maken.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:19 schreef DJMO het volgende:
ik moest het iig bij de volgende controle nog een keer melden...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tetanus en toxoplasmose hebben niets met elkaar te maken.
Volgens mij, zoals ik van mijn schoonzusje begrepen heb die diabetes-patient is, kan diabetes van de moeder invloed hebben op het kind tijdens de zwangerschap, zoals dat het te veel groeit en te groot wordt. Of je kind diabetes heeft, is volgens mij in de buik nog niet echt van belang, dus vind het een beetje vreemd dat ze jou daarop zouden willen testen.
melden is al heel wat anders dan een onderzoek hequote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik moest het iig bij de volgende controle nog een keer melden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |