abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2008 @ 07:57:43 #241
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59508868
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 22:08 schreef DJMO het volgende:

[..]

das een beetje dubbel, we hebben bewust geen voorbehoedsmiddelen gebruikt, maar dat het zo snel raak zou zijn.. dat hadden we niet verwacht.. ik bedoel, met mijn ex zes jaar lang onbeschermde seks gehad, en nooit iets gebeurd (misschien is die wel impotent ofzo, weet ik veel) maar dat ik binnen drie / vier maanden zwanger zou raken hadden we echt niet verwcht.
!

Ja dahag, je hebt elke wat.... dag wel ergens gepost dat je zo hoopte dat je al zwanger was. Terwijl je nog dronk en rookte. Dus dat is gewoon klinkklare onzin.
  Jubileum moderator donderdag 19 juni 2008 @ 08:04:05 #242
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59508913
Eh Dames, ik vind de goede raad van Leah wel wat. Gebruik Z&G niet om allerhande verhitte discussies te voeren over leefgewoontes maar neem een dagboek of een log. Gebruik Z&G met mate, niet alleen om te klagen maar gewoon om dingen te delen die horen bij de zwangerschap.
Dan kan KD ook rustig bevallen en hoeven we ons niet allemaal zo op te winden.

Estrys jouw datum is aangepast.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_59508938
mrien, wat mijn vk zei; het kan zo zijn dat je weken met enkele cm ontsluiting loopt en daar gewoon ndus lang mee kunt rondlopen. Of dat de boel potdicht is, snel op gang komt, en je snel een baby in handen hebt.

Is dus weinig over te zeggen geloof ik. Daarom kijkt de vk hier ook niet, ik moet gewoon bellen als het echte werk zich aandient, en dan maar afwachten hoe het allemaal zal verlopen.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_59509010
DUS! *wordt moe van discussies*

* LovelyLady gaat over op de orde vd dag....
Mits mogelijk. Ik heb een alles-doet-zeer-lichaam. Regelmatig harde buiken en wordt een beetje zenuwachtig maar het is mijn tijd nog niet helemaal.
Eerst KD, vandaag weer naar de VK? Ben benieuwd... of is er al iets gebeurt vannacht?

Llewella fijn dat alles goed gegaan is bij de VK. Oeh ijsjes... bij mijn vorige zwangerschap was ik zo verslaafd aan waterijsjes jammieee
  donderdag 19 juni 2008 @ 08:24:07 #245
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_59509121
Moet idd over een uurtje bij de VK zijn.
Vanacht heel goed geslapen voor de verandering, maar ja, ook niks gek na een halve nacht overslaan.
Maar alles goed hier verders dus!

mrien, fijn he, die sociale controle, ik word iederen dag zeker gebeld door mijn moeder, schoonmoeder en beste vriendin en zo nog wat familie en vriendinnen tussendoor.
weet dat ze het goed bedoelen maar na 10x hetzelfde te hebben verteld ben ik het wel zat, voelt soms hier als een telefooncentrale.

Over de baarmoedermond, dat zegt eigenlijk niks, ik loop al een aantal weken met 2cm en het zet niet door, je kan goed overnacht met een aantal weeën ineens ook op 2 cm zitten bv.

Lliewella, fijn dat alles goed was!

Lovelylady, succes meid, is niet fijn als alles zeer doet!

Ik zit overigens het liefst de hele dag op ijsklontjes te bijten, had ik bij demi's zwangerschap ook, na de geboorte was dat weer over.
  donderdag 19 juni 2008 @ 08:36:09 #246
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59509249
KD kijk je uit voor je tanden, volgens mij is kauwen op ijsklontjes niet zo bevorderlijk voor je tanden.
En ik ga ervoor dat je bevalling vandaag toch wel inzet hoor! En anders morgen of overmorgen, maar wel voor maandag want dan ga ik met vakantie;)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † donderdag 19 juni 2008 @ 08:43:05 #247
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_59509344
ik was beide keren ook ijsklontjesbijter
KD en mrien, dat jullie deze en andere laatste loodjes dagen maar zo prettig door mogen komen! En succes met het managen van de mee-verwachters en hun telefoontjes
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 19 juni 2008 @ 08:47:17 #248
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59509398
LIewella ik vind het altijd wel grappig om te lezen dat je weer naar de verloskundige bent geweest en dat HIJ weer tevreden was. Er zijn volgens mij maar heel weinig mannen die verloskundige zijn... lijkt me erg leuk om een mannelijke verloskundige te hebben.

Wat die ontsluiting betreft, dat is idd bij iedereen verschillend. Ik liep bij Twan 2 weken overtijd en ben bij 42 weken ingeleid, maar toen dat begon nog geen cm ontsluiting en aan het einde van de middag gelukkig volledig.
Mijn schoonzusje daarentegen had wel wat gerommel maar dacht dat het niets voorstelde, in het ziekenhuis bleek ze volledige ontsluiting te hebben...

KD succes bij de VK straks, hopelijk kan ze iets voor je betekenen.
Make love, not war ☮
  donderdag 19 juni 2008 @ 08:51:56 #249
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59509463
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 23:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik wist al wel dat roken tijdens de zwangerschap gewoonweg niet moet, maar dit is voor mij nieuw. En hoewel het me goed afgaat om niet te roken als ik zwanger ben/kan zijn, is deze info heel goed voor als je eens een zwak momentje zou hebben.
De wetenschap dat mijn kindje er ook echt last van had, buiten alle "abstracte" risico's heeft mij ook echt zo geholpen bij zwakke momenten....ik kon gewoon niet een trekje van een sigaret inhaleren bij wijze van spreken terwijl ik een mental image erbij kreeg wat dat dus deed met het kindje! (Terwijl ik dat daarvoor nog wel eens deed, zo eens per week . Maar nadat ik dit had gelezen dus echt helemaal niet meer) .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_59509669
Over hormonen gesproken, kreeg net van vriendje te horen dat hij dinsdag helemaal met OV naar zutphen moet. Terwijl ze weten dat het hier elk moment kan gaan gebeuren, en hij het nog zo heeft aangegeven.
Dat doet je humeur ook niet ten goede....... Hopelijk kan hij nog wat regelen.

En over roken gesproken. Ik heb jarenlang gerookt, toen ik zwanger was van Sander ben ik voor de 4e maand nog gestopt. Ben toen tijdens mijn scheiding helaas weer begonnen en vorig jaar oktober gestopt, want ik had voor de 3e keer keelontsteking... en daarna kwam ik er achter dat ik zwanger was. Heb toen geen sigaret meer aangeraakt. Ik heb eerlijk gezegd nooit moeite gehad om te stoppen.
Zeker als je zwanger bent lijkt het me min of meer logisch dat je er aan alles doet om een zo gezond mogelijk omgevingkje (daarbinnen in je buikje) te creëeren. Zowel voor je zelf als voor het kleine grut
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:07:24 #251
54772 Silmarwen
pi_59509716
Mefke ik lees het nu pas! Wat verschrikkelijk voor je meid! Ik kan me niet eens voorstellen hoe enorm rot je je nu moet voelen. Ik wens je heel veel sterkte toe voor de komende tijd, en hoop, dat als je er weer klaar voor bent, je hier snel maar weer mag posten.
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:08:40 #252
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_59509735
Pfff valt niet mee om bij te lezen, jullie gaan veels te snel.
Papa is gister nog met Lotte naar de ha gegaan, ze heeft iets vand e 5e of 6e ziekte. Niet schadelijk voor mijn kleintje in de buik. Gelukkig maar ik maakte me er wel een beetje ongersut om.

KD ik hoop voor je dat het nu een beetje gaat doorzetten, ben je nog niet gestript?
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:36:14 #253
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_59510308
hoi

hier zalig geslapen vannacht, ook al om de 2 uur er uit gemoeten...
denk dat het dipje van afgelopen dagen kwam van de volle maan

spijtig dat het geen invloed heeft gehad op kd en mrien.. meiden nu wordt het tijd dat er verse beebjes komen hé

lovely ook zoveel last van vanalles dat je er zenuwachtig van wordt.. zoals ik al schreef heb dit afgelopen dagen ook gehad.. maar vandaag is die last precies weggevallen en zit er in mijn hoofd na 8 maanden te hebben gedacht dat beebje eerder zou komen... denk ik nu dus dat ik overtijd ga gaan... dus dat ik maar gewoon moet wachten... geeft wel wat rust.. enkel die harde buiken, lichtte weeën en steken vanonder doen me soms weer de hoop krijgen maar zoals ik al zei we wachten af
pi_59510407
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 22:01 schreef DJMO het volgende:
geppie: vroeger rookte ik een half pakje shag ofzo per dag, is inmiddels wel algemeen bekend, ben geminderd tot 6 sigaretten per dag, maar als ik echt helemaal in de stress zit, kan het nog wel eens voorkomen dat ik naar een peuk grijp.. verslaafd zijn =
Wat een dikke onzin. Ik rookte ook voordat ik zwanger was, en de dag dat we erachter kwamen hebben we een fles champagne open getrokken en heb ik nog 4 sigaretten gerookt. Daarna vond ik van mezelf dat ik nog 1 sigaret per week mocht, wat na 3 weken ook over was. Het is zo slecht voor je baby (en voor jezelf!!!) dat een beetje doorzettingsvermogen niet te veel gevraagd is. En ja, soms heb ik ook zin in een sigaret, zoals vorige week, toen ik hoorde dat mijn oma met een schedelbasisfractuur in het ziekenhuis ligt. Maar ik doe het niet en ik rook ook al flink sinds mn 13e!!!
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:43:08 #255
54772 Silmarwen
pi_59510492
Maf idee trouwens, gisteren had Yade pas officieel geboren moeten worden en vorige week was ze al gehaald. Maar we hebben haar nu al ruim 4 weken.

LLM's succes en hopelijk gaat het nu snel!
pi_59510516
Zo is het Luna... we wachten gewoon maar af.... wel lekker dat je lekker geslapen hebt. Ik zou er een moord voor doen zolangzamerhand

ik80 wat fijn dat het geen rode hond is. 5e of 6e ziekte blijft evengoed vervelend, maar vlekjes trekken als het goed is snel weg. Sterkte met je meissie, hopelijk ondervindt ze er geen last van. (als het goed is heeft ze de ergste koorts al gehad toch?)
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:47:57 #257
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_59510626
zo, biw, was gewoon heel snel, ze heeft gestript en heb nu was krampen maar ben toch bang dat het niet doorzet, we zien wel.
Bij Demi heeft het toen namenlijk niet geolpen.
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:49:03 #258
56471 pinquit
oh my lama!
pi_59510661
ik ga voor je duimen KD!!! heel hard.

t dametje mag wel eens buiten komen kijken!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_59510676
KD, fijn dat je iig gestript bent, ik hoop dat het deze keer wel helpt!
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:50:24 #260
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_59510690
KD, ik hoop dat je dat idee een beetje los kan laten. Probeer lekker te ontspannen, mocht dat uberhaupt nog gaan.
Dikke kus, ik hoop dat ze er snel is!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:50:40 #261
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_59510696
hopelijk heeft het toch effect KD
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:51:26 #262
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59510719
KD, zoals mijn moeder eens wijs zei: 'Er is er nog nooit eentje blijven zitten'.
Vandaag is wel een mooie dag om geboren te worden. Succes!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_59510880
KD ik hoop dat het nu wel helpt meis, het wordt toch tijd dat die kleine eigenwijs eens komt.
En wij kunnen meegenieten natuurlijk
pi_59510959
KD ik hoop dat het deze keer wel iets doet!

en Mrien, dit vond ik op internet over je vraag
quote:
Latente fase
Tijdens het grootste deel van je zwangerschap is je baarmoederhals (cervix) ongeveer 3 cm lang. Tevens is de baarmoedermond aan het begin van de bevalling meestal gesloten. Het kan echter zijn dat je tijdens de laatste weken van de zwangerschap al wat ontsluiting hebt. Dit is vaker het geval als je al eerder zwanger bent geweest. De weeën tijdens deze fase zorgen ervoor dat de baarmoederhals inkort, gaat ‘verstrijken’ of dunner wordt en de baarmoedermond begint te ontsluiten.
Hier vanacht heerlijk geslapen en voel me super
nu is het de kunst om dat niet om zeep te helpen door te veel te gaan doen in t huishouden hihi
we zullen zien in hoeverre dat dat lukt;)

Owja ik stond trouwens gister voor de spiegel naar mijn buik te kijken, en bedacht me dat ik dat zo ga missen straks als de kleine er is natuurlijk krijg je er iets veel mooiers voor terug, i know...maar toch....heeft niemand van jullie dat gevoel en ben ik de enige rare?
pi_59510978
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:51 schreef RockabeIIa het volgende:
KD, zoals mijn moeder eens wijs zei: 'Er is er nog nooit eentje blijven zitten'.
echt, als ik dat nog 1 x hoor ga ik gillen
vind dat zo'n standaard opmerking....ook bij de gyn in de wachtkamer zowat elk gesprek tussen de xzwangere vrouwen onderling lijkt met die zin te eindigen
pi_59511381
Ik heb zo mijn 2e afspraak bij de VK, en ik ben toch weer een beetje zenuwachtig. Zou alles nog wel goed zijn?! Ik word er zelf een beetje moe van.

Gelukkig gaat mijn mama mee!
pi_59511481
Blabla... ik zal mijn buik echt van geen kant missen hoor... hij is me even iets te zwaar op het moment. Ze schatten die kleine niet voor niets al ruim 3500 gram! Misschien achteraf wel
En ja, er is nog nooit 1 blijven zitten of de laatste loodjes wegen.... om gek van te worden. Kreeg gister zelfs nog een kaartje van me schoonmoeder met de tekst de laatste loodjes...
Wel heel lief bedoeld maar soms wordt je er wel gek van

Ik zit maar in die stoel en zou eens wat nuttigs moeten gaan doen, maar lopen/bewegen.
Soms voel ik me wel een beetje slecht want zoontje zit nu lekker voor de tv en vermaakt zich ondertussen met de nieuwe gouden gids en zijn autootjes.....
pi_59511596
Vind dat hier wel een beetje respect voor anderen mag worden opgebracht .
Niemand is perfect al doen sommige van jullie wel zo. De een heeft het met bepaalde dingen moeilijker dan een ander. Het is fijn voor jullie dat jullie hebben kunnen stoppen en ja het is slecht voor het kindje maar er zijn veeeel meer mensen die niet kunnen stoppen dan die wat wel kunnen stoppen.

Begrip is iets wat hier ver te zoeken is, je weet haar situatie niet maar vooral wel oordelen .Ja misschien had ze beter haar mond kunnen houden erover maar om dan zo over haar heen te vallen kom op zeg.
Ze is ook maar een mens net als jullie alsof jullie nooit iets doen wat niet goed is.

btw ik rook niet nooit gedaan vind het vies en inderdaad ongezond maar heb wel nog begrip voor mijn medemens vooral als ik de rest van de situatie waarin ze verkeert niet weet.
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:27:08 #269
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59511653
Ik vond zulke 'doorsnee' opmerkingen juist altijd heel grappig, relativerend en opbeurend. Er waren er altijd wel vrouwen die het zwaarder hadden als ik (terwijl ik vrijwel de trap niet meer op kon komen ) Ik had ook een erg grote buik. Achteraf bleek ik enorm veel vruchtwater te hebben. Nooit gemist ook, dat ding (de helft is ook blijven zitten )
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_59511785
Volgens mij zou ik het getrappel in mijn buik gaan missen. Soms voel ik niet eens meer het verschil tussen normaal en schopjes, alsof die plofjes en knalletjes daar altijd al gezeten hebben
Eigenlijk is 9 maanden ook wel erg lang Je bent gewoon driekwart jaar zwanger!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')