En als Italië en Frankrijk dan gelijkspelen gooien ze elkaars ruiten in.quote:Op zondag 15 juni 2008 14:45 schreef Anonymousz het volgende:
Niet expres verliezen gewoon winnen
Nederland wint met 2-1
Is ook goed, en dat die andere wedstrijd in een gelijkspel eindigt.quote:Op zondag 15 juni 2008 14:45 schreef Anonymousz het volgende:
Niet expres verliezen gewoon winnen
Nederland wint met 2-1
Frankrijk zal dan eerst langs Spanje moeten, wat ze niet gaat lukken. Italië zal dat net zo min lukken.quote:Op zondag 15 juni 2008 14:58 schreef BL_Henkie het volgende:
En ik blijf erbij dat NL moet verliezen van de Roemenen.
Die Fransen wil je niet nog een keer spelen We hebben het geluk dat de wedstrijd in ons voordeel kantelde.
23 schoten op het Nederlandse doel...
Over geluk gesproken...
Maar goed, dit is eigen meer voor dat andere topic.
IDD Priceless! Als we verliezen dan kunnen die Fransen/Italiianen misschien weer groeien in toernooi zal je net zien!quote:Op zondag 15 juni 2008 14:36 schreef Ranja_Ranja het volgende:
De Fransen en de Italianen naaien om expres te verliezen tegen Roemenie is anders ook vrij onbetaalbaar
De Jong en Ooijerquote:Op zondag 15 juni 2008 16:19 schreef Lyzio het volgende:
Welke spelers hebben een gele kaart achter hun naam staan?
Heb ik ook voorspeld.quote:
Wat een rasoptimist is dat danquote:Op zondag 15 juni 2008 16:43 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Heb ik ook voorspeld.![]()
Vriend van me had ¤150,- gewonnen,
hij had Ned-Italie goed voorspeld.
Ze gaan vast met zijn elven voor het doel staanquote:Op zondag 15 juni 2008 16:50 schreef Steeven het volgende:
Ik vind die Roemenen overmoedig of arrogant overkomen. Ze hebben al hun geld gezet op deze wedstrijd, van het begin af aan al. Het zou te grappig zijn als ze verliezen en de kwartfinales missen door winst van Italië of Frankrijk.
quote:Op zondag 15 juni 2008 16:50 schreef Steeven het volgende:
Ik vind die Roemenen overmoedig of arrogant overkomen. Ze hebben al hun geld gezet op deze wedstrijd, van het begin af aan al. Het zou te grappig zijn als ze verliezen en de kwartfinales missen door winst van Italië of Frankrijk.
Is het niet veel mooier om die Italianen nogmaals slaag te geven?quote:Op zondag 15 juni 2008 17:09 schreef venomsnake het volgende:
Ik hoop dat Nederland verliest.![]()
Weg met die Italianen en Fransen.
Jawel. Maar het zit er dik in dat de Italianen na een aantal wedstrijden ons eruit knikkeren.quote:Op zondag 15 juni 2008 17:14 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Is het niet veel mooier om die Italianen nogmaals slaag te geven?
Nah, de kans bestaat dat we Roemenië dan weer tegen komen in de halve finale. Roemenië is een stugge tegenstander dus dat wil je niet. Ik heb geloof ik toch het liefst Frankrijk dan weer als tegenstander in de halve finale...quote:Op zondag 15 juni 2008 14:36 schreef Ranja_Ranja het volgende:
De Fransen en de Italianen naaien om expres te verliezen tegen Roemenie is anders ook vrij onbetaalbaar
Zal mij een worst zijn. Je moet gewoon proberen dit toernooi te winnen nu. En als je de nummer 1 en 2 van de wereld kunt lozen moet je dat niet nalaten. Want die twee landen zijn toch echt een stukje beter dan (met alle respect) Roemenie. Bovendien is dit een prima moment om de hele basis elf rust te geven, want je speelt al veel wedstrijden kort achter elkaar. Gewoon lekker een oefenpot gaan spelen met de wissels tegen Roemenie, wel gewoon je best doen, maar niet hard de duels ingaan ivm blessuregevaar etc. En ach, als Roemenie een doelpuntje scoort is dat ook niet erg (understatement).quote:Op zondag 15 juni 2008 17:14 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Is het niet veel mooier om die Italianen nogmaals slaag te geven?
Dan kijken ze wie het langst de nul heeft gehouden tegen Oranje.quote:Op zondag 15 juni 2008 18:02 schreef Caesu het volgende:
even wezen rekenen.
stel nu dat Italie en Frankrijk gelijkspelen.
en Roemenië verliest met minder dan 3 punten verschil.
dan is Roemenië gewoon door.
en nog gekker wordt het als Frankrijk en Italië gelijkspelen met 0-0.
en Roemenië verliest met 3-0.
volgens mij staan de drie landen dan exact gelijk.
zelde doelsaldo (-3) en precies evenveel doelpunten voor (1) en tegen (4) allemaal.
kan je zeggen dat Frankrijk in één wedstrijd de meeste doelpunten tegen had (4).
maar dan staan Roemenië en Italië nog wel exact gelijk.
moeten ze de volgende dag nog penalties schieten ofzo?
[ afbeelding ]
Volgens mij had Roemenie in de onderlinge duels (de duels van Nederland vallen weg) dan minder gescoord dan Italie. Als Italie-Frankrijk dan ook 0-0 is moet Roemenie volgens mij met 3-1 verliezen, of 4-1, maximaal een gat van 3 maar wel scoren.quote:Op zondag 15 juni 2008 18:02 schreef Caesu het volgende:
even wezen rekenen.
stel nu dat Italie en Frankrijk gelijkspelen.
en Roemenië verliest met minder dan 3 punten verschil.
dan is Roemenië gewoon door.
en nog gekker wordt het als Frankrijk en Italië gelijkspelen met 0-0.
en Roemenië verliest met 3-0.
volgens mij staan de drie landen dan exact gelijk.
zelde doelsaldo (-3) en precies evenveel doelpunten voor (1) en tegen (4) allemaal.
kan je zeggen dat Frankrijk in één wedstrijd de meeste doelpunten tegen had (4).
maar dan staan Roemenië en Italië nog wel exact gelijk.
moeten ze de volgende dag nog penalties schieten ofzo?
[ afbeelding ]
quote:if Romania loses:
-if France wins, France passes
-if Italy wins, Italy passes
-if France and Italy draw:
Draw 1-1, 2-2, 3-3, etc... Italy passes
Draw 0-0: Romania passes for sure if it doesn't lose by more than 2 goals. if it loses by 4 or more goals, Italy passes. If Romania loses by exactly 3 goals but scores at least 1 goal, Romania passes. If Romania loses by exactly 3 goals but scores no goals, it's coefficient tiebreaker time, and Italy passes.
Dan zou ik zo spelen:quote:Op zondag 15 juni 2008 20:19 schreef MarkNMGN het volgende:
Boulahrouz nooit eruithalen, gewoon het hele toernooi laten staan.
Dat dacht ik eerst ook maar ... Huntelaar vind ik geen 10. Denk dat Van Persie dat beter kan. Huntelaar moet een beetje om Vennegoor heen spelen.quote:Op zondag 15 juni 2008 20:30 schreef Rumille het volgende:
Kan je niet beter van Persie en Huntelaar dan omdraaien?Huntelaar aan de zijkant positioneren is wel heel erg experimenteren.
In KWALIFICATIE 0 - 0 thuis, 1 - 0 uit. Dus inderdaad, gelijkspel en nederlaag.quote:Op zondag 15 juni 2008 20:35 schreef tenenkaas het volgende:
Ik denk een gelijkspel van 3-3, gebeurd niet vaak, ik weet het. Maar de roemenen zijn goed tegen Nederland, of wij heel slecht tegen hun. Want ik dacht 1 keer van ze verloren en 1 keer gelijk in de voorbereidingen.
Zou Van Nistelrooy rust geven. Laat KJH maar spelen.quote:Op zondag 15 juni 2008 20:37 schreef Dvm86 het volgende:
Van der Sar;
Melchiot, Boulahrouz, Bouma, De Cler;
Heitinga, Engelaar;
Afellay, Van Persie, Robben;
Nistelrooy
Wissels indien noodzakelijk
Huntelaar, Sneijder en Van der Vaart
quote:Op maandag 16 juni 2008 00:47 schreef markvanrinsum het volgende:
gewoon winnen van die roemenen en dan door naar de kwartfinale
Hebben we die muppet weer hoor. Ooijer speelde briljant, hield het strafschopgebied goed schoon in beide wedstrijden en was fatsoenlijk voor de opbouw. We zullen jouw opstelling aan van basten doorgeven zodat de gasten daar ook nog 'ns ff flink kunnen lachen op de stupiditeit van sommige Nederlanders.quote:Op zondag 15 juni 2008 20:18 schreef Barca het volgende:
Reken maar op een B-elftal! Zojuist in het oranje-journaal: "spelers met een gele kaart zullen mogelijk niet spelen" aldus Bassie. Nou ... reken maar dat ze (klOoijer en De Jong) zullen tegen Roemenië niet spelen.
Mijn beoogde opstelling:
Stekelenburg;
Melchiot, Heitinga, Bouma, De Cler;
De Zeeuw, Afellay;
Huntelaar, Van Persie, Robben;
Vennegoor of Hesselink;
Wissel 1: Boulahrouz voor Afellay (Boulah op de plek van Heitinga, Heitinga op de positie van De Zeeuw, De Zeeuw op de positie van Afellay)
Wissel 2: Engelaar voor Robben dan een middenveld De Zeeuw, Heitinga, Engelaar daarvoor Van Persie en daarvoor Huntelaar en Vennegoor of Hesselink
quote:Op maandag 16 juni 2008 00:47 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Al die onzin over B elftallen. Nederland zal gewoon voor winst en van Basten zal gewoon zijn beste team opstellen.(Op de gele kaarten na)
Barca nog serieus nemen.quote:Op maandag 16 juni 2008 00:56 schreef Sora het volgende:
[..]
Hebben we die muppet weer hoor. Ooijer speelde briljant, hield het strafschopgebied goed schoon in beide wedstrijden en was fatsoenlijk voor de opbouw. We zullen jouw opstelling aan van basten doorgeven zodat de gasten daar ook nog 'ns ff flink kunnen lachen op de stupiditeit van sommige Nederlanders.
Inderdaad, dat lijkt mij het belangrijkste...het niveau is zo hoog dat rust van enorme betekenis kan zijn.quote:Op maandag 16 juni 2008 01:00 schreef IQM het volgende:
[..]Hij gunt ook wat spelers rust, lijkt me.
als het echt zo erg wordt krijgen we wel heel europa over ons heen wegens competitie vervalsingquote:Op zondag 15 juni 2008 20:29 schreef Barca het volgende:
[..]
Dan zou ik zo spelen:
Stekelenburg;
Melchiot, Boulahrouz, Bouma, De Cler;
Heitinga, De Zeeuw;
Huntelaar, Van Persie, Robben;
Vennegoor of Hesselink;
Wissel 1: Afellay voor Robben
Wissel 2: Engelaar voor Van Persie
jij een opleiding?quote:Op maandag 16 juni 2008 00:55 schreef NED het volgende:
Als alles goed is slaag ik de 17de voor mn opleiding, dus dat is sowieso al feest.
Als Nederland dan ook nog eens wint is het dubbel feest.
En als ze verliezen is het ook feest, want we zijn toch al door.
Eik is het dinsdag dus gewoon altijd feest, wat er ook gebeurt!
dat denk ik ookquote:Op maandag 16 juni 2008 08:36 schreef 1shot1kill het volgende:
Het lijkt me sterk dat Frankrijk Italië gelijkspel word, ze moeten allebei komen anders is het over en dan zie ik de Italianen toch aan het langste eind trekken.
Oudere spelers als Van der Sar en ik denk ook wel Gio en Ruud zullen heus wel een wedstrijdje rust krijgen. Lijkt me dat respectievelijk Stekelenburg, De Cler en Huntelaar hun vervangers zullen worden. En dan Heitinga in de plaats van Ooijer en De Zeeuw voor De Jong. En verder hebben Sneijder en Vd Vaart ook behoorlijk lopen bikkelen de laatste 2 wedstrijden, dus ik vraag me van hen ook af of ze wel in de basis zullen starten.quote:Op maandag 16 juni 2008 00:47 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Al die onzin over B elftallen. Nederland zal gewoon voor winst en van Basten zal gewoon zijn beste team opstellen.(Op de gele kaarten na)
Ik had VoH in het doel gezet en Sneijder als linksback.quote:Op maandag 16 juni 2008 05:39 schreef 1shot1kill het volgende:
Ik ga voor de 2-4-4
Doelman: Sneijder
Verdedigers: Vennegoor of Hesselink, Huntelaar
Middenveld: Melchiot, Bouma, Affelay, Mathijsen
Aanvallers: Heitinga, Stekelenburg, Timmer, De Cler
Gooien er niet met de pet na, maar geven gewoon alle basispelers rust.quote:Op maandag 16 juni 2008 00:42 schreef Jane het volgende:
Wat dan ook de opstelling wordt (spelers met geel uiteraard niet laten spelen), ik hoop toch echt dat Nederland ervoor gaat. En ik ga er ook vanuit. Niet er met de pet naar gooien zoals Portugal vanavond. Komt gewoon slap over. Bah!
Sneijder kan de lat niet eens raken, haha.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:01 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ik had VoH in het doel gezet en Sneijder als linksback.
De italianen zijn anders vol respect voor Nederland. Heb er al verschillende gehoord die denken en hopen dat Nederland kampioen wordt.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:13 schreef HeatWave het volgende:
Het kan en mag niet, maar je wil eigenlijk een getergd Italie of Frankrijk niet meer meemaken, de italianen hebben al gezegd er Dinsdag alles aan te doen en dan revanche te willen nemen op Nederland.
Waarom ze die kans gunnen? Laat de nummer 1 en 2 van het WK maar lekker naar huis gaan, sportiviteit wint geen prijzen....
Wie zou jij dan opstellen als je deze er allemaal uit laat?quote:Op maandag 16 juni 2008 10:52 schreef BroesWillems het volgende:
Sneijder en VdV rust gunnen, Robben en van Persie eruit laten vanwege blessure gevoeligheid.
Engelaar een kans geven zich weer te bewijzen, Gio en Boulah rust. Huntelaar ipv RvN.
vol voor de winst gaan, NL heeft geen B-elftal en dat kunnen ze laten zien.
Nederland heeft zichzelf in deze positie gespeeld, dan kun je het ze niet kwalijk nemen hier ook gebruik van te maken. Een B-elftal hoeft trouwens niet echt minder te zijn, die zijn ook gebrand op een goed optreden.quote:Op maandag 16 juni 2008 02:59 schreef DrDentz het volgende:
[..]
als het echt zo erg wordt krijgen we wel heel europa over ons heen wegens competitie vervalsing
Vergeet Nigel de Jong en Oooijer niet. Die staan beide op scherp. Beetje lullig als ze nu een gele kaart trekken en daardoor de kwartfinale missen.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:52 schreef BroesWillems het volgende:
Sneijder en VdV rust gunnen, Robben en van Persie eruit laten vanwege blessure gevoeligheid.
Engelaar een kans geven zich weer te bewijzen, Gio en Boulah rust. Huntelaar ipv RvN.
vol voor de winst gaan, NL heeft geen B-elftal en dat kunnen ze laten zien.
Dat kunnen ze uiteraard niet. Hadden ze maar beter moeten spelen tegen Nederland en/of Roemenië. Ze hebben het geheel aan zichzelf te danken en Nederland zou wel gek zijn om zich in een wedstrijd die er niet zo gek veel meer toe doet kapot te strijden.quote:Op maandag 16 juni 2008 11:09 schreef HeatWave het volgende:
Oranje zal best proberen te voetballen en te winnen, maar gewoon niet ten koste van alles. En mogen ze dan verliezen dan kan niemand adhv de wedstrijd echt kunnen zeggen dat we het weggeven hebben. Maar Italie en Frankrijk kunnen met alle redelijkheid niet verwachten dat wij ons de pest gaan werken om hun eigen falen te compenseren lijkt me....
Frankrijk had 25 schoten, waarvan maar zeven op doel, tegenover 16 schoten van NL waarvan 9 op doel. Dat is geen geluk, dat is kwaliteit...quote:Op zondag 15 juni 2008 14:58 schreef BL_Henkie het volgende:
En ik blijf erbij dat NL moet verliezen van de Roemenen.
Die Fransen wil je niet nog een keer spelen We hebben het geluk dat de wedstrijd in ons voordeel kantelde.
23 schoten op het Nederlandse doel...
Over geluk gesproken...
Maar goed, dit is eigen meer voor dat andere topic.
Zit wel wat in, een statistiek "schoten" zegt niet zoveel, beetje opportunistisch richting doel knallen en het lijtk heel wat.quote:Op maandag 16 juni 2008 11:10 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Frankrijk had 25 schoten, waarvan maar zeven op doel, tegenover 16 schoten van NL waarvan 9 op doel. Dat is geen geluk, dat is kwaliteit...
Dat zal voor de teamspirit ook goed zijn denk ik. Misschien verrassen ze wel en winnen ze van Roemenie. In dat geval hoop ik op een gelijkspelletje bij IT-FR.quote:Op maandag 16 juni 2008 11:28 schreef speknek het volgende:
Ze moeten gewoon het B-elftal opstellen, dat is namelijk nauwelijks een B-elftal. Heitinga, Melchiot, Afellay, De Cler, Huntelaar, De Zeeuw in de tweede helft nog even Van Persie erin voor wat vuurwerk en wedstrijdritme. Dat zijn allemaal best puike spelers. En leuk voor de jongens dat ze ook nog een wedstrijdje meespelen op het gewonnen EK.
quote:Op maandag 16 juni 2008 06:09 schreef TJDoornbos het volgende:
Deze wedstrijd alleen de gele mannen eruit houden. En Ruud en Wesley op jacht laten gaan naar goals om topscorer van het toernooi te worden!
Inderdaad. Dat zijn landen die groeien in een toernooi, en hebben bovendien nog een appeltje met Nederland te schillen.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:10 schreef HeatWave het volgende:
Ik durf zelfs te stellen dat als Nederland de italianen en fransen niet naar huis stuurt dat we door toedoen van een van die 2 GEEN kampioen worden.
16 miljoen bondscoaches en niemand die mij antwoord kan geven?????quote:Op maandag 16 juni 2008 11:20 schreef PF1 het volgende:
Misschien is het al een keer gevraagd, maar ik heb geen zin om het hele forum door te spitten.
Maar als Italië en Frankrijk 0-0 spelen en wij winnen met 3-0. Wie is dan samen met ons door naar de kwartfinale?
Het mooiste was gewoon dat Italië en Frankrijk gelijk spelen, en wij winnen met 2-0. Dan is Roemenië met 2 punten door naar de kwartfinale.
Cheers.
Tja maar dat bedoel ik dus, ik vraag me af of we in de "eventuele" halve finale... weer zouden kunnen winnen van de Fransen. Die groeien altijd toch wel in zo'n toernooi... en laten we niet vergeten dat ze echt wel goed waren tegen oranje hoor. Wij waren gewoon erg efficient met onze doelkansen... maar eerlijk is eerlijk, hadden de Fransen iets meer mazzel en efficientie gehad, was het minimaal 4-4 geweest.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:23 schreef Crazy-M het volgende:
Mja, makkelijk is als roemenie wint,
maar ik zie liever het echte voetbal en dat we dus ook gewoon weer winnen.
Als ik dan moet kiezen tussen frankrijk en italie, kies is liever voor frankrijk.
Is het natuurlijk ook gewoon, een goeie ploeg. En mede daarom heeft het zo weinig zin om je te ballen uit de broek te lopen met alle risico's op kaarten en blessures van dien. De roemenen moeten nog 100% aan de bak en zullen de Nederlandse spelers echt niet sparen als het moet hoor.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:21 schreef Monolith het volgende:
De Roemenen worden hier trouwens wel erg makkelijk weggezet als een ploegje dat toch niets in te brengen heeft. Ik denk dat wanneer een aantal spelers rust wordt gegeven het best nog een lastige wedstrijd wordt.
Roemenie heeft gewoon een goede ploeg, goede verdedeging en een gevaarlijke spits (Mutu).quote:Op maandag 16 juni 2008 12:21 schreef Monolith het volgende:
De Roemenen worden hier trouwens wel erg makkelijk weggezet als een ploegje dat toch niets in te brengen heeft. Ik denk dat wanneer een aantal spelers rust wordt gegeven het best nog een lastige wedstrijd wordt.
ja maar geldt ook voor italie.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja maar dat bedoel ik dus, ik vraag me af of we in de "eventuele" halve finale... weer zouden kunnen winnen van de Fransen. Die groeien altijd toch wel in zo'n toernooi... en laten we niet vergeten dat ze echt wel goed waren tegen oranje hoor. Wij waren gewoon erg efficient met onze doelkansen... maar eerlijk is eerlijk, hadden de Fransen iets meer mazzel en efficientie gehad, was het minimaal 4-4 geweest.
Ook het ''b-elftal'' heeft echt geen zin om blessures op te lopen of risico te nemen voor een wedstrijd die er niet toe doet.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:30 schreef Scorpie het volgende:
Owja, en ons 'B'-elftal acht ik er wel toe in staat om te winnen van die Roemenen, zeker als we in deze 'flow' blijven.
Inderdaad, gewoon belangrijke spelers rust geven om blessures of schorsingen te vermijden lijkt mij toch vrij slim. De kans lijkt mij dan toch aanzienlijk dat de Roemenen winnen. Het is erg vreemd dat mensen hier denken dat Nederland opeens gehaat gaat worden als ze dit doen. Het is volstrekt normaal op toernooien en in de CL / UEFA cup om spelers te sparen in wedstrijden die er niet meer toe doen. Dat het in dit geval betekent dat Italie en Frankrijk daardoor uit het toernooi kunnen gaan, is volledig aan die landen zelf te wijten.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is het natuurlijk ook gewoon, een goeie ploeg. En mede daarom heeft het zo weinig zin om je te ballen uit de broek te lopen met alle risico's op kaarten en blessures van dien. De roemenen moeten nog 100% aan de bak en zullen de Nederlandse spelers echt niet sparen als het moet hoor.
Waarom een risico nemen tegen een tot de tanden bewapende ploeg als je ook gewoon rustig aan kan doen, iedereen rust geven, geen kaarten pakken en mensen heel houden?
Van Roemenie willen winnen is nobel maar op alle fronten zelfschadend, je hebt er niets aan...
We hebben juist laten zien tegen 2 wereldploegen die vol op de aanval gingen spelen effectief te kunnen counteren.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:32 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ook het ''b-elftal'' heeft echt geen zin om blessures op te lopen of risico te nemen voor een wedstrijd die er niet toe doet.
Als Roemenie veel strijd gaal leveren en overal bovenop zit, dan zie ik Nederland niet winnen.
Yep, met snelle en technische mensen als Robben, Persie, Sneijder, VD Vaart etc.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We hebben juist laten zien tegen 2 wereldploegen die vol op de aanval gingen spelen effectief te kunnen counteren.
Bovendien weet ik zeker dat al het vuur uit de ploeg is als ze achterover gaan leunen.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:20 schreef Gnosis het volgende:
Voetbal is mischien wel voor 40% (team)spirit
Mischien is zo'n extra rust met 6 punten wel nadelig.
Angst geeft kracht aan de tegenstander.
Wat slecht om bang te zijn voor welke tegenstander dan ook.
Het is mooi om je best te doen tegen Roemenie maar het is prachtig om alles op alles zetten om van roemenie te winnen en hopen dat je italie nog een keer mag verslaan in de halve finale.
Dat dwingt zoveel respect af dat nederland alleen maar sterker wordt.
Ik vindt zelfs dat Nederland moet spelen alsof ze moeten winnen.
Dit houdt de ziel in het team en het energiepijl hoog om in de kwartfinale overtuigend te winnen.
Ze moeten niet naar de shirtjes of de nationaliteit van het andere team kijken maar naar het gapend gat aan de overkant.
Dat is een winnend land.
Niet uit angst berekenen en zelfvertrouwen hebben.
En als de Jong gespaard wordt voor de Zeeuw dan mist Nederland toch ook weer in verdedigend opzicht een belangrijke schakel. Hetzelfde geldt voor Ooijer die tot nu toe een uitstekend toernooi speelt. Als dan bovendien Timmer nog in de goal wordt gezet, dan kan Roemenie nog wel eens aardig gaan scoren.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:36 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Yep, met snelle en technische mensen als Robben, Persie, Sneijder, VD Vaart etc.
Die doen waarschijnlijk gewoon niet mee tegen Roemenie.
Spelers sparen en rustig aan doen omdat je jezelf in een luxepositie hebt gespeeld laf noemen...quote:Op maandag 16 juni 2008 12:37 schreef Gnosis het volgende:
[..]
Lafheid maakt zwak.
We moeten er voor strijden om italie nog een keer te mogen verslaan.
Als Frankrijk en Italie gelijkspelen dan heeft Roemenie ook al genoeg aan een verlies met maximaal 2 doelpunten verschil.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:41 schreef dick_laurent het volgende:
Ik hoop gewoon dat wij met ons 'b-elftal" gelijk spelen tegen de roemenen, en dan italie en frankrijk ook gelijk spelen.... zodoende, gaat roemenie alsnog door, en is de oranje spirit niet gebroken
quote:Op zondag 15 juni 2008 14:55 schreef remlof het volgende:
Het zal wel een gelijkspel worden. Is ook wel zo eerlijk, dan gaat de winnaar van Italie-Frankrijk ook door.
Het lijkt me dat Italie en Frankrijk niet opeens veel meer geintimideerd gaan zijn als Nederland ook nog dik van Roemenie weet te winnen.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:51 schreef jpjedi het volgende:
Cruijf had ook een leuke benadering. Volgens hem kon Oranje gewoon beer gehakt maken van de Roemenen om zo een vernietigende indruk achter te laten bij de Italianen en Fransen. Lijkt me ook wel de meest geweldige manier.
Omdat Roemenië zowel Italië als Frankrijk op een gelijkspel weet te houden en die twee landen ook nog eens dik hebben verloren van Nederland?quote:Op maandag 16 juni 2008 12:56 schreef Pumatje het volgende:
[..]
en waarom is dat eerlijk als elke andere partij van Poule C nog een kans maakt om in de kwartfinale te komen...?
Tja het zijn Cruyff zijn woorden. Hij schijnt er verstand van te hebben.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het lijkt me dat Italie en Frankrijk niet opeens veel meer geintimideerd gaan zijn als Nederland ook nog dik van Roemenie weet te winnen.
\quote:Op maandag 16 juni 2008 13:03 schreef IQM het volgende:
[..]
Omdat Roemenië zowel Italië als Frankrijk op een gelijkspel weet te houden en die twee landen ook nog eens dik hebben verloren van Nederland?
Nederland heeft toch net als Tsjechië 4 jaar geleden het volste recht om spelers te laten rusten / schorsingen en blessures te laten vermijden?quote:Op maandag 16 juni 2008 13:29 schreef GGMM het volgende:
Mensen die Frankrijk en Italië willen naaien zijn onsportiefDat had Tsjechië bij ons moeten doen 4 jaar terug...
bewust naaien is ongepast inderdaad, maar net als Tjechië 2 jaar terug deed: een gedeeltelijk B-team opstellen vind ik logisch, dat hebben ze ook afgedwongen door de eerste twee wedstrijden te winnen. Dat de mensen die in het veld staan er gewoon voor gaan vind ik een vanzelfsprekendheid.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:29 schreef GGMM het volgende:
Mensen die Frankrijk en Italië willen naaien zijn onsportiefDat had Tsjechië bij ons moeten doen 4 jaar terug...
Hij heeft het natuurlijk over mensen die zeggen dat Nederland de wedstrijd expres moet gaan verliezen. Een B elftal opstellen is niet hetzelfde als de wedsrijd weggooien. 4j. geleden won het B elftal van Tjechië met 3-0 van Duitsland.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nederland heeft toch net als Tsjechië 4 jaar geleden het volste recht om spelers te laten rusten / schorsingen en blessures te laten vermijden?
Tsjechië won destijds nipt met 2-1, niet met 3-0. Maar het is in dit topic vaak nogal onduidelijk om een scheiding aan te brengen tussen 'bewust verliezen' en 'gewoon wat minder je best doen' door een B-elftal op te stellen en onverantwoorde duels te mijden e.d.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:47 schreef Kremers het volgende:
[..]
Hij heeft het natuurlijk over mensen die zeggen dat Nederland de wedstrijd expres moet gaan verliezen. Een B elftal opstellen is niet hetzelfde als de wedsrijd weggooien. 4j. geleden won het B elftal van Tjechië met 3-0 van Duitsland.
Daarnaast vind ik spreken van een B elftal nogal een belediging, als je ziet wie er bij NL op de bank zitten.... De meeste landen kunnen alleen dromen van het kunnen opstellen van zo'n "B" elftal.
I'd hope so. Ik hoop echt dat Italie en Frankrijk elkaar helemaal kapotstrijden en toch met een 2-2 eindigenquote:Op maandag 16 juni 2008 12:53 schreef TAV74 het volgende:
Stel: we staan 2-0 voor in de 90ste minuut en frankrijk en Italië staan op 1-1.
Als ik dan speler was en ik kreeg een open doelkans schoot ik hem meters naast het doel
Een B-elftal inzetten is niks mis mee, met het B-elftal wat NL heeft, wordt het nog een mooie wedstrijd!quote:Op maandag 16 juni 2008 13:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tsjechië won destijds nipt met 2-1, niet met 3-0. Maar het is in dit topic vaak nogal onduidelijk om een scheiding aan te brengen tussen 'bewust verliezen' en 'gewoon wat minder je best doen' door een B-elftal op te stellen en onverantwoorde duels te mijden e.d.
Reserves.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:14 schreef HPoi het volgende:
Hoe moet je het anders noemen? Spelers opstellen die geen 1ste keus zijn? Dan klinkt B-elftal toch beter.
Ik ben blij dat je het nog even komt uitleggen.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:17 schreef TurkseNederlander38 het volgende:
Ik hoop dat Nederland verliest van Roemenie. Dan gaat Nederland + Roemenie naar de kwart finales. Italie + Frankrijk moeten dan opdonderen
Oh, dus zó zit het in elkaar. Dank je!quote:Op maandag 16 juni 2008 15:17 schreef TurkseNederlander38 het volgende:
Ik hoop dat Nederland verliest van Roemenie. Dan gaat Nederland + Roemenie naar de kwart finales. Italie + Frankrijk moeten dan opdonderen
De net-nietjes?quote:Op maandag 16 juni 2008 15:12 schreef wdn het volgende:
[..]
Reserves.
Ik zou niet weten wat er mis is aan deze naamgeving?
Echt?quote:Op maandag 16 juni 2008 15:17 schreef TurkseNederlander38 het volgende:
Dit was toch het minste wat je kon verwachten idd, alleen het doelsaldo viel wat tegen. We hebben echt mazzel gehad dat we in zo'n makkelijke poule zaten.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:17 schreef SjonLok het volgende:
Best aardig trouwens dat we ons al na twee wedstrijden hebben gekwalificeerd voor de volgende ronde. Ok, we zaten natuurlijk ook wel in een makkelijke poule. Maar toch, kleine landen bestaan niet meer, en met een beetje pech had Italië of Frankrijk zomaar gelijk tegen Nederland gespeeld. Ook, de kans is niet zo groot, maar het zou in theorie kunnen. En dan wordt zo'n poule toch een heel ander verhaal.
quote:BERN - De opmerking dat het overmorgen beter is om de drie punten aan de Roemenen te laten, waardoor de concurrenten Italië en Frankrijk al in de poulefase worden geloosd, zette kwaad bloed bij Khalid Boulahrouz. " Verliezen van Roemenië? Het is hier geen speeltuin. Zet dat maar uit je hoofd, vriend ", aldus de verdediger van Oranje.
"Wij zijn niet bezig met andere teams en zullen net als anders gewoon proberen te winnen. Wij hebben plaatsing voor de kwartfinales zelf afgedwongen en andere landen zullen dat ook moeten doen. Dat Roemenië de punten hard nodig heeft, is niet ons probleem. We zitten niet op een verjaardag om cadeautjes weg te geven. Bovendien hebben we nog iets recht te zetten", doelt hij op de kwalificatiereeks, waarin door Nederland werd verloren en gelijkgespeeld tegen de Roemenen.
http://www.nu.nl/news/161(...)_met_nieuw_veld.htmlquote:Van Basten niet blij met nieuw veld
Uitgegeven: 16 juni 2008 13:48
Laatst gewijzigd: 16 juni 2008 15:27
LAUSANNE - De situatie met betrekking tot het veld in Basel, waar Nederland zaterdag de kwartfinale op het EK speelt, bevreemdt bondscoach Marco van Basten. "Dit is niet goed voor het voetbal.''
In Basel wordt de grasmat vervangen, na hevige regenval bij een eerder duel. Van Basten: "Een mat die er net ligt is niet goed. Spelers gaan uitglijden. Er is sprake van een vreemde situatie. Ik ben er niet blij mee, al begrijp ik ook wel weer dat er sprake is van overmacht.''
Champions League
Hij vergeleek de situatie met die recentelijk rond de finale van de Champions League in Moskou. Van Basten: "Ook daar was relatief kort voor aanvang nieuw gras ingelegd. Vervolgens zie je de spelers van de twee beste elftallen ter wereld voortdurend uitglijden.''
Dinsdag speelt Oranje eerst nog zijn laatste groepsduel, tegen Roemenië. Die ontmoeting wordt gehouden in Bern. Van Basten: "Deze wedstrijd heeft nu onze prioriteit. We gaan voluit, hoewel we al zijn geplaatst. Pas daarna gaan we ons oriënteren op de volgende tegenstander.''
Selectie
Wie er spelen tegen Roemenië wilde de bondscoach nog niet zeggen. Eerder liet hij doorschemeren dat het een optie is dat de spelers met een gele kaart achter hun naam (André Ooijer en Nigel de Jong) langs de kant worden gehouden. Bij nog een kaart missen zij de volgende ontmoeting.
Een B-elftal opstellen is volgens Van Basten in geen geval aan de orde. "Dat kan helemaal niet. Wij zijn hier met 23 volwaardige internationals. Iedereen is goed genoeg om te spelen. Er komt daarom in geen geval een verzwakt team aan de start.''
Van Nistelrooij
De spelers van het Nederlands elftal willen dinsdag tegen Roemenië niets weggeven. "Wij moeten het niveau van de eerste twee duels vasthouden'', zei maandag Ruud van Nistelrooij. " Met die instelling beginnen we aan de wedstrijd.''
Oranje is al geplaatst voor de volgende fase. Als Roemenië wint, verdwijnen geduchte concurrenten als Italië en Frankrijk uit het toernooi.
Van Nistelrooij: "Daar zijn we niet mee bezig. We hebben er heel lang aan gewerkt om de vorm te bereiken die we nu hebben. Dan moet je er alles aan doen die zo lang mogelijk vast te houden.''
Nee joh, Sneijder met z'n 1m70 is beter dan Vennegoor met zijn 1m91. (om Frankrijk en Italië eruit te knikkeren dan he.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:01 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ik had VoH in het doel gezet en Sneijder als linksback.
* The Netherlands have qualified for the quarter-finals as Group C winners.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:18 schreef PF1 het volgende:
[..]
16 miljoen bondscoaches en niemand die mij antwoord kan geven?????
De gele kaarten vervallen na de kwartfinale.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:32 schreef dieselnoi het volgende:
Het is beter om mensen die een gele kaart hebben te laten staan en er voor zorgen dat ze nog een keer een gele kaart krijgen. Dit klinkt misschien vreemd maar het zit namelijk zo. In de kwartfinales krijgen we een kwalitatief minder team dan in de halve finales. In de kwartfinales spelen we tegen Zweden of Rusland terwijl we in de halve finales tegen Spanje/Italie/Frankrijk/Roemenie. We kunnen dus beter deze jongens missen tegen Zweden/Rusland dan dat ze nu gespaard worden en dan per ongeluk in de kwartfinales een kaart pakken waardoor ze in de halve finale geschorst zijn.
Ik snap dan ook niet waarom je ze moet sparen. Of worden de gele kaarten na 2 wedstrijden kwijtgescholden?
Dank u!quote:Op maandag 16 juni 2008 00:56 schreef Sora het volgende:
[..]
Hebben we die muppet weer hoor. Ooijer speelde briljant, hield het strafschopgebied goed schoon in beide wedstrijden en was fatsoenlijk voor de opbouw. We zullen jouw opstelling aan van basten doorgeven zodat de gasten daar ook nog 'ns ff flink kunnen lachen op de stupiditeit van sommige Nederlanders.
Ook u bedankt!quote:Op maandag 16 juni 2008 01:42 schreef tha_dark het volgende:
Barca is wel de grootste grap van dit hele EK
Ik zou Huntelaar laten spelen ipv RvN en dan de laatste 20 minuten bijvoorbeeld Jantje inbrengen.
Verder zou ik ook Affelay speeltjid gunnen en datzelfde geldt voor De Zeeuw (ipv De Jong) Engelaar ook laten spelen want die moet weer in het juiste ritme komen. Van Persie en Robben allebei een helft laten voetballen. Ook zou ik Heitinga laten spelen. Edje natuurlijk laten staan!
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:01 schreef Caesu het volgende:
en als Frankrijk-Italië 0-0 blijft.
en Nederland met 3-0 wint.
wat gebeurt er dan?
Italië dus, maar ik begrijp niet waarom.
UEFA ranking. Coëfficiënt.quote:Op maandag 16 juni 2008 20:12 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hier sluit ik me bij aan.
Hoe kan Italië doorgaan als Roemenië en Frankrijk en de Italianen zelf allemaal 3 wedstrijden hebben gespeeld,2 pts hebben, en allemaal hetzelfde doelsaldo hebben.
(Het scenario dat Nederland morgen met 3-0 wint, en Ita-Fra 0-0 blijft)
Op grond van welke achterlijk regel gaan die Italianen dan door?
het is toch gek dat Nederland al in de halve finale weer tegen de tweede uit Groep C kan komen.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:32 schreef dieselnoi het volgende:
Het is beter om mensen die een gele kaart hebben te laten staan en er voor zorgen dat ze nog een keer een gele kaart krijgen. Dit klinkt misschien vreemd maar het zit namelijk zo. In de kwartfinales krijgen we een kwalitatief minder team dan in de halve finales. In de kwartfinales spelen we tegen Zweden of Rusland terwijl we in de halve finales tegen Spanje/Italie/Frankrijk/Roemenie. We kunnen dus beter deze jongens missen tegen Zweden/Rusland dan dat ze nu gespaard worden en dan per ongeluk in de kwartfinales een kaart pakken waardoor ze in de halve finale geschorst zijn.
Ik snap dan ook niet waarom je ze moet sparen. Of worden de gele kaarten na 2 wedstrijden kwijtgescholden?
Dit systeem is hardstikke oneerlijk voor diegene die in een poule des doods zitten. Ze moeten al 3 loodzware wedstrijden spelen en dan hebben ze ook nog eens een moeilijkere route naar de finale. Door nog een keer minstens een zware wedstrijd te spelen tegen ijzersterk team.quote:Op maandag 16 juni 2008 20:35 schreef Caesu het volgende:
[..]
het is toch gek dat Nederland al in de halve finale weer tegen de tweede uit Groep C kan komen.
ik dacht dat dit andere keren pas in de finale mogelijk was.
Frankrijk-Italië blijft echt niet bij 0-0. Beide teams willen zó graag.quote:Op maandag 16 juni 2008 20:20 schreef Saekerhett het volgende:
Nederland - Roemenië 2-0
Frankrijk - Italië 0-0
Daag Frankrijk
Daag Italië
quote:Op maandag 16 juni 2008 21:17 schreef IQM het volgende:
[..]
Frankrijk-Italië blijft echt niet bij 0-0. Beide teams willen zó graag.
ik zou het eerlijker vinden als ze in zo'n geval penalties zouden doen.quote:Op maandag 16 juni 2008 20:18 schreef Barca het volgende:
[..]
UEFA ranking. Coëfficiënt.
Ach ... ons B-team acht ik in staat tot een 1 - 1.
Tussen 3 teams?quote:Op maandag 16 juni 2008 21:30 schreef Caesu het volgende:
[..]
ik zou het eerlijker vinden als ze in zo'n geval penalties zouden doen.
Doen ze bij 2 teams. Dus als Roemenen geen kans maken op kwartfinale en Italië en Frankrijk wel dan pingels als Italië en Frankrijk gelijk spelen.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:30 schreef Caesu het volgende:
[..]
ik zou het eerlijker vinden als ze in zo'n geval penalties zouden doen.
Rust 1 - 0. Eind 1 - 1.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:04 schreef Blawh het volgende:
Ik verwacht morgen ook een gelijkspelletje. Roemenië zal moeten komen maar blijft gokken op een counter terwijl er bij Nederland onbewust wat gemakzucht insluipt, ook ondanks het feit dat eventueel een aantal spelers zich wil gaan bewijzen. Ik verwacht dus een saaie wedstrijd, mijn focus zal ook liggen bij FRA- ITA.
Dat zit er dik in ja, dat het slaapverwekkend wordt als ze eenmaal dat doelpuntje gemaakt hebben.quote:
Ik slaap nu al voor 80%!quote:Op maandag 16 juni 2008 22:14 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dat zit er dik in ja, dat het slaapverwekkend wordt als ze eenmaal dat doelpuntje gemaakt hebben.
Dat bedoel ikquote:Op maandag 16 juni 2008 13:45 schreef TAV74 het volgende:
[..]
bewust naaien is ongepast inderdaad, maar net als Tjechië 2 jaar terug deed: een gedeeltelijk B-team opstellen vind ik logisch, dat hebben ze ook afgedwongen door de eerste twee wedstrijden te winnen. Dat de mensen die in het veld staan er gewoon voor gaan vind ik een vanzelfsprekendheid.
Mocht het inderdaad in de 85e minuut bij Nederland 2-0 staan en Italië-Frankrijk op 0-0 dan zie ik er niet zoveel problemen in om wat gas terug te nemen.quote:Op maandag 16 juni 2008 20:20 schreef Saekerhett het volgende:
Nederland - Roemenië 2-0
Frankrijk - Italië 0-0
Daag Frankrijk
Daag Italië
Nou, ik denk dat de rivaliteit tussen die twee landen zo groot is dat beide denken: als wij niet doorgaan jullie ook niet.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:25 schreef belanov het volgende:
[..]
Mocht het inderdaad in de 85e minuut bij Nederland 2-0 staan en Italië-Frankrijk op 0-0 dan zie ik er niet zoveel problemen in om wat gas terug te nemen.![]()
Maar 0-0 kan het eigenlijk niet worden natuurlijk bij Italië-Frankrijk. Dan kunnen ze nog beter in de laatste minuut nog een muntje opgooien waarbij de verliezer van de tos in eigen goal moet schieten, hebben ze tenminste nog 50% kans door te gaan.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:43 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat de rivaliteit tussen die twee landen zo groot is dat beide denken: als wij niet doorgaan jullie ook niet.
tussen Italië en Frankrijk. want die staan gelijk.quote:
Okay, een minuutje dan.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 00:00 schreef Vitale het volgende:
Omdat Nederland nu toch al in de volgende rond zit, zou ik eigenlijk willen voorstellen dat Marco van Basten morgen die sixpack opstelling van Burger King gaat uittesten.
Weet je hoe humor!![]()
Op zo'n groot toernooi een beetje lollig in sixpack formatie rondrennen (en dan ook gewoon winnen natuurlijk he)
Ik zie het al voor me in de buitenlandse kranten de volgende dag
Ben je dronken?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 01:37 schreef dieselnoi het volgende:
Ik hoop echt dat Huntelaar gaat spelen. Please Marco laat hem spelen!! Hij is echt een van de beste spelers van de wereld en wordt wellicht de beste speler van Nederland sinds Cruijff. Noem mij een speler die nog in zijn vrije tijd aan zijn techniek werkt door op goal te schieten wetend dat hij misschien de bus kan missen!
Hij verdient het echt!! Hij betaalt je dubbel zoveel terug
Hij kan een wereldspits worden ja, maar hij moet zich nog eerst maar gaan bewijzen in het buitenland. Maar de beste speler sinds Cruiff dan zeg ik dat je gek ben.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 01:37 schreef dieselnoi het volgende:
Ik hoop echt dat Huntelaar gaat spelen. Please Marco laat hem spelen!! Hij is echt een van de beste spelers van de wereld en wordt wellicht de beste speler van Nederland sinds Cruijff. Noem mij een speler die nog in zijn vrije tijd aan zijn techniek werkt door op goal te schieten wetend dat hij misschien de bus kan missen!
Samengevat:quote:Van Nistelrooy: "Vinciamo"
L'attaccante destinato alla panchina: "Siamo un gruppo di gente leale. Sono contento di vedere che Cassano sta bene e può esprimere tutto il suo talento". Van Basten ha deciso: dentro Huntelaar in attacco, Melchiot e Heitinga in difesa. Chance dall'inizio pure per De Zeew e Van Persie
Goed samengevat. Verder staat in de opening nog dat Van Nistelrooy heeft gezegd dat Nederland een eerlijk team is en dat hij blij is om te zien dat het goed gaat met Cassano.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 02:35 schreef Trancelocator het volgende:
Op Gazzetta een artikel met de opening:
[..]
Samengevat:RvN: "We winnen" Van Basten heeft besloten: Huntelaar in de spits, Melchiot en Heitinga achterin. En mogelijk basisplaatsen voor De Zeeuw en Van Persie (?)
Klopt dat een beetje? Mijn Italiaans is niet je van het.
Als we daar van uitgaan, dan zou het dus dit moeten worden:quote:Op dinsdag 17 juni 2008 03:47 schreef Vitale het volgende:
Volgens het artikel komt Huntelaar op de plaats van Van Nistelrooy. Melchiot en Heitinga vervangen Boulahrouz en Ooijer. De Zeeuw speelt op de plek van De Jong. Van Persie en Sneijder blijven op het veld, net als Van der Sar die absoluut geen wedstrijd wil missen omdat het zijn laatste toernooi is met Oranje. En er staat dat Van Basten het in overweging neemt om voor 1 minuutje de Burger King Sixpack opstelling te beproeven![]()
![]()
Ik zou Heitinga op de plaats van De Zeeuw laten spelen en Bouahrouz op de plaats van Heitinga. Verder Ruudje gewoon laten spelen en Van Persie centraal ipv Afellay.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 07:53 schreef Mr_Rammstein het volgende:
Volgens de Telegraaf:
[ afbeelding ]
Volgens mij staat er zo nog steeds een geweldig team![]()
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 01:37 schreef dieselnoi het volgende:
Om en nabij de 22:30 dusquote:Op dinsdag 17 juni 2008 08:46 schreef juniz1 het volgende:
haha 20.45 begint het, helft duurt 45 minuten, rust 15 minuten, plus wat extra minuten blessuretijd. Reken het lekker zelf uit zondat dat gekanker! oja in een uur zitten 60 minuten dan weet je dat meteen.
en dan hoop ik echt dat Nederland er in de 1/4 eruit vliegt.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:17 schreef TurkseNederlander38 het volgende:
Zou ook belachelijk zijn. Gelukkig is dat dan ook niet de bedoelingquote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:13 schreef CANARIS het volgende:
[..]
en dan hoop ik echt dat Nederland er in de 1/4 eruit vliegt.
Onsportief gedrag wordt op de ene of de ander manier altijd bestraft !!!
Ik ga me ook echt rotschamen als het echt gaat gebeuren
Wie zegt dat Roemenie niet gewoon op een normale manier van Nederland kan winnen?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:13 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Net zoals in de kwalificatie zekerquote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
Van de Roemenen win je in de halve finale toch wel.
Nog een best goed team, wat er staatquote:Op dinsdag 17 juni 2008 07:53 schreef Mr_Rammstein het volgende:
Volgens de Telegraaf:
[ afbeelding ]
Volgens mij staat er zo nog steeds een geweldig team![]()
(Nu.nl)quote:Serieus
Nederland heeft aangekondigd de wedstrijd serieus te nemen. Bondscoach Marco van Basten wil dat de formatie "het positieve gevoel" van de zeges op Frankrijk en Italië meeneemt naar de volgende ronde. "Bovendien is elke wedstrijd belangrijk."
Ik kan me niet indenken dat ook al staat er bijna een compleet ander team vanavond dat ze er niet vol ingaan.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:13 schreef CANARIS het volgende:
[..]
dat zal wel gaaf zijn jahquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:04 schreef wdn het volgende:
We moeten nog 1 goal maken om het totaal van 1988 te evenaren![]()
(en met totaal bedoel ik het hele tournooi van 1988).
Omgquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:06 schreef wdn het volgende:
Telegraaf;
Oranje wijzigt op negen plekken
LAUSANNE - Marco van Basten husselt zijn elftal vandaag voor de groepswedstrijd tegen Roemenië flink door elkaar. Hoewel hij naar alle waarschijnlijkheid negen nieuwe spelers opstelt, hoeven de Fransen en Italianen niet te vrezen voor een ongeïnspireerd spelend Oranje. De reserves zijn gretig.
Van het succeselftal blijven alleen Edwin van der Sar en Orlando Engelaar staan. Khalid Boulahrouz, Joris Mathijsen, Giovanni van Bronckhorst, Dirk Kuyt, Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder en Ruud van Nistelrooy worden gespaard.
Nigel de Jong en André Ooijer hebben een gele kaart op zak en blijven uit voorzorg aan de kant.
Als je bedoelt dat ie niet geblesseerd raakt, dan kan Robben beter stoppen met voetballen en gaan schaken oid!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:15 schreef DrDentz het volgende:
waarom speelt Robben dan? Beetje riskant toch?
Ja maar dan heb je weer kans dat dat paard op zijn poten gaat staan.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:17 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat ie niet geblesseerd raakt, dan kan Robben beter stoppen met voetballen en gaan schaken oid!
Of dat hij uit de toren flikkertquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:18 schreef crv het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je weer kans dat dat paard op zijn poten gaat staan.
Dat zou kunnen, maar Robben kan ook net zo goed in een training voor de kwartfinale een blessure oplopen. Sparen van spelers vind ik persoonlijk dan ook onzin, spelers rust geven daarentegen is prima.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:17 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou hem sparen voor Zweden/Rusland
Waarom, omdat hij de laatste 2 wedstrijden 90 minuten heeft gespeeld? Of de laatste weken voluit heeft getraind? Nee dus, hij is topfit en wil graag spelen, waarom zou je hem dan niet opstellen?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:24 schreef DrDentz het volgende:
Dan zou ik hem rust geven
quote:Nederlands elftal vecht voor laatste kans
Wedstrijden tegen Italië en Frankrijk beloven weinig goeds
Door Pieter 't Hoen
Het Nederlands elftal was aan het begin van dit EK nog vol goede moed. Inmiddels zijn de gezichten in het oranjekamp echter betrokken. De titelkansen lijken verkeken, en pessimisme viert hoogtij. Bondscoach Van Basten probeert geforceerd de moed erin te houden. Een échec lijkt echter onvermijdelijk.
Marco van Basten zegt zijn ogen niet te sluiten voor de werkelijkheid. “Het gaat heel, heel moeilijk worden” zegt de bondscoach. “Maar het is nog niet voorbij. We moeten er alles aan doen om alsnog verder te komen in het toernooi.” De Nederlandse voetbalpers is echter pessimistisch. “Als je de eerste twee wedstrijden wint, kun je het daarna meestal wel vergeten” verzucht VI-hoofdredacteur Johan Derksen. “We hebben dat bijvoorbeeld gezien bij Polen in 1964 en bij Argentinië in 1942.” Volgens Derksen zijn Nederlands kansen gereduceerd tot ‘bijna nul’. Ook de sportredactie van de Volkskrant gooit het bijltje erbij neer. Vooruitlopend op een uitschakeling, hebben zij sterverslaggever Paul Onkenhout teruggehaald uit Zwitserland.
Sneijder scoorde zowel tegen Italië als tegen Frankrijk. Een persoonlijke fout, zo geeft hij grif toe. “De bal gaat erin. En dan weet je dus dat je je eigen glazen in hebt gegooid. Stom. Had niet gehoeven.” De gelouterde voetbalprof heeft geen goed gevoel over de rest van het toernooi. “De sfeer zit er gewoon niet in. Veel gescheld op elkaar, geen teamgeest.” Ook Robben, die de 3-1 tegen Frankrijk aan liet tekenen op het scorebord, ziet het somber in. “Ik weet niet waar het aan ligt. Het gevoel is er gewoon niet helemaal. Ik hoop dat de supporters, die hadden gehoopt op spektakel en succes, niet al te boos zijn”.
Verschillende buurtcafés hebben de oranje versiering al van de gevel gehaald, vooruitlopend op een ‘vrijwel zekere’ uitschakeling. Een scherpe daling in de kijkcijfers wordt verwacht en Albert Heijn raakt zijn zogeheten ‘welpies’ aan de straatstenen niet meer kwijt. Nederlandse supporters die honderden euro’s hebben betaald voor een toegangskaartje voor de kwart- of halve finales, bieden deze nu massaal aan op internet. Ze keren Zwitserland de rug toe en gaan teleurgesteld terug naar Nederland. Doelman Van der Sar probeert het positief in te zien: “Ach ja, over twee jaar weer een kans.”
Bron: http://www.speld.nl/2008/(...)t-voor-laatste-kans/
Geeft volgens mij wel aan dat ze de nul willen houdenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:26 schreef Hankster het volgende:
Van der Sar die speelt vanavond...hmm, had ik toch niet helemaal verwacht. Maargoed, aan de andere kant zal hij nu wel van elk interland willen genieten zo op z'n laatste kampioenschap
Verder weinig verrassends natuurlijk, hoewel ik wel had gedacht dat Boula ook in de basis zou staan.
Het risico dat een Roemeen hem blesseert in een wedstrijd die nergens om gaat is te grootquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:29 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Waarom, omdat hij de laatste 2 wedstrijden 90 minuten heeft gespeeld? Of de laatste weken voluit heeft getraind? Nee dus, hij is topfit en wil graag spelen, waarom zou je hem dan niet opstellen?
Omdat ze de Duitsers niet tegen wilden komen in de finalequote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:46 schreef IQM het volgende:
Vergeet trouwens niet dat Oranje in 2004 de groepsfase overleefde, omdat Tsjechië in de laatste wedstrijd zijn sportieve plicht deed en gewoon won van Duitsland. Ze hadden ook Duitsland kunnen sparen en Nederland huilend naar huis kunnen laten gaan.Maar nee, toen was iedereen in Nederland blij dat Tsjechië gewoon zijn best had gedaan.
Ja, want de Tsjechen hadden het heel erg makkelijk in de poulewedstrijd tegen Nederland.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:47 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Omdat ze de Duitsers niet tegen wilden komen in de finale
Dat zou wel een grappige zijn. Van de sar krijgt een kick tegen het hoofd. Jammer voor hem dat hij niet zo'n helmpje op heeft.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het risico dat een Roemeen hem blesseert in een wedstrijd die nergens om gaat is te groot
Dankzij een geniale ingreep van onze bondscoach uiteindelijk welquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:48 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ja, want de Tsjechen hadden het heel erg makkelijk in de poulewedstrijd tegen Nederland.
Zo'n wedstrijd had Tsjechië gewoon 7 van de 10 keer verloren. Net zoals Nederland een wedstrijd zoals afgelopen vrijdag minimaal 5 van de 10 keer verliest.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:49 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dankzij een geniale ingreep van onze bondscoach uiteindelijk wel
Maar de Tsjechen speelden toch ook niet met de sterkste elf? Er zit wel een verschil daartussen en tussen moedwillig verliezen, wat we ook niet moeten doen vind ik. Beste is inderdaad als we zelf gewoon winnen met 2-0 en de andere wedstrijd 0-0 blijftquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:51 schreef Blawh het volgende:
[..]
Zo'n wedstrijd had Tsjechië gewoon 7 van de 10 keer verloren. Net zoals Nederland een wedstrijd zoals afgelopen vrijdag minimaal 5 van de 10 keer verliest.
Nee, maar ik reageerde op het feit dat hij zei dat ze liever Duitsland niet tegenkwamen in de finale. Die opmerking begreep ik niet, omdat Tsjechië wel had gezien in de poule hoe goed Nederland kon voetballen als ze hun dag hadden.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:54 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Maar de Tsjechen speelden toch ook niet met de sterkste elf? Er zit wel een verschil daartussen en tussen moedwillig verliezen, wat we ook niet moeten doen vind ik. Beste is inderdaad als we zelf gewoon winnen met 2-0 en de andere wedstrijd 0-0 blijft
Geslaagd is het voor mij nu ook al wel ja. Van de andere kant, als je zo speelt is Europees kampioen worden wel een reële mogelijkheid, en zou het lullig zijn als je er in de kwart- of halve finale uitvliegt.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:00 schreef Blawh het volgende:
[..]
Nee, maar ik reageerde op het feit dat hij zei dat ze liever Duitsland niet tegenkwamen in de finale. Die opmerking begreep ik niet, omdat Tsjechië wel had gezien in de poule hoe goed Nederland kon voetballen als ze hun dag hadden.
Maar het maakt mij totaal niet uit tegen wie we in de halve finale komen, voor mij is het toernooi nu serieus al geslaagd. Ik vind een paar wedstrijden op een groot eindtoernooi leuker en belangrijker dan de titel winnen met zaadvoetbal.
Ach, die 10 uur zijn zo voorbij met een beetje drank achter je kiezenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:13 schreef crv het volgende:
Nog steeds nattig maar het begint drukker te worden op de bundesplatz.
En ze moeten nog een kleine 10 uur wachten![]()
[ afbeelding ]
10 uurtjes en het weer wordt er niet beter op volgens de voorspellingenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:13 schreef crv het volgende:
Nog steeds nattig maar het begint drukker te worden op de bundesplatz.
En ze moeten nog een kleine 10 uur wachten![]()
[ afbeelding ]
De weersvoorspelling is dat het de hele dag miezert en vanavond droog isquote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:21 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
10 uurtjes en het weer wordt er niet beter op volgens de voorspellingen
Ik denk dat het een goalen avond wordt.
3 voor nederland
4 voor roemenie.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:06 schreef wdn het volgende:
Telegraaf;
Oranje wijzigt op negen plekken
LAUSANNE - Marco van Basten husselt zijn elftal vandaag voor de groepswedstrijd tegen Roemenië flink door elkaar. Hoewel hij naar alle waarschijnlijkheid negen nieuwe spelers opstelt, hoeven de Fransen en Italianen niet te vrezen voor een ongeïnspireerd spelend Oranje. De reserves zijn gretig.
Van het succeselftal blijven alleen Edwin van der Sar en Orlando Engelaar staan. Khalid Boulahrouz, Joris Mathijsen, Giovanni van Bronckhorst, Dirk Kuyt, Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder en Ruud van Nistelrooy worden gespaard.
Nigel de Jong en André Ooijer hebben een gele kaart op zak en blijven uit voorzorg aan de kant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |