Ik kan me niet indenken dat ook al staat er bijna een compleet ander team vanavond dat ze er niet vol ingaan.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:13 schreef CANARIS het volgende:
[..]
en dan hoop ik echt dat Nederland er in de 1/4 eruit vliegt.
Onsportief gedrag wordt op de ene of de ander manier altijd bestraft !!!
Ik ga me ook echt rotschamen als het echt gaat gebeuren
dat zal wel gaaf zijn jahquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:04 schreef wdn het volgende:
We moeten nog 1 goal maken om het totaal van 1988 te evenaren![]()
(en met totaal bedoel ik het hele tournooi van 1988).
Omgquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:06 schreef wdn het volgende:
Telegraaf;
Oranje wijzigt op negen plekken
LAUSANNE - Marco van Basten husselt zijn elftal vandaag voor de groepswedstrijd tegen Roemenië flink door elkaar. Hoewel hij naar alle waarschijnlijkheid negen nieuwe spelers opstelt, hoeven de Fransen en Italianen niet te vrezen voor een ongeïnspireerd spelend Oranje. De reserves zijn gretig.
Van het succeselftal blijven alleen Edwin van der Sar en Orlando Engelaar staan. Khalid Boulahrouz, Joris Mathijsen, Giovanni van Bronckhorst, Dirk Kuyt, Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder en Ruud van Nistelrooy worden gespaard.
Nigel de Jong en André Ooijer hebben een gele kaart op zak en blijven uit voorzorg aan de kant.
Als je bedoelt dat ie niet geblesseerd raakt, dan kan Robben beter stoppen met voetballen en gaan schaken oid!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:15 schreef DrDentz het volgende:
waarom speelt Robben dan? Beetje riskant toch?
Ja maar dan heb je weer kans dat dat paard op zijn poten gaat staan.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:17 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat ie niet geblesseerd raakt, dan kan Robben beter stoppen met voetballen en gaan schaken oid!
Of dat hij uit de toren flikkertquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:18 schreef crv het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je weer kans dat dat paard op zijn poten gaat staan.
Dat zou kunnen, maar Robben kan ook net zo goed in een training voor de kwartfinale een blessure oplopen. Sparen van spelers vind ik persoonlijk dan ook onzin, spelers rust geven daarentegen is prima.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:17 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou hem sparen voor Zweden/Rusland
Waarom, omdat hij de laatste 2 wedstrijden 90 minuten heeft gespeeld? Of de laatste weken voluit heeft getraind? Nee dus, hij is topfit en wil graag spelen, waarom zou je hem dan niet opstellen?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:24 schreef DrDentz het volgende:
Dan zou ik hem rust geven
quote:Nederlands elftal vecht voor laatste kans
Wedstrijden tegen Italië en Frankrijk beloven weinig goeds
Door Pieter 't Hoen
Het Nederlands elftal was aan het begin van dit EK nog vol goede moed. Inmiddels zijn de gezichten in het oranjekamp echter betrokken. De titelkansen lijken verkeken, en pessimisme viert hoogtij. Bondscoach Van Basten probeert geforceerd de moed erin te houden. Een échec lijkt echter onvermijdelijk.
Marco van Basten zegt zijn ogen niet te sluiten voor de werkelijkheid. “Het gaat heel, heel moeilijk worden” zegt de bondscoach. “Maar het is nog niet voorbij. We moeten er alles aan doen om alsnog verder te komen in het toernooi.” De Nederlandse voetbalpers is echter pessimistisch. “Als je de eerste twee wedstrijden wint, kun je het daarna meestal wel vergeten” verzucht VI-hoofdredacteur Johan Derksen. “We hebben dat bijvoorbeeld gezien bij Polen in 1964 en bij Argentinië in 1942.” Volgens Derksen zijn Nederlands kansen gereduceerd tot ‘bijna nul’. Ook de sportredactie van de Volkskrant gooit het bijltje erbij neer. Vooruitlopend op een uitschakeling, hebben zij sterverslaggever Paul Onkenhout teruggehaald uit Zwitserland.
Sneijder scoorde zowel tegen Italië als tegen Frankrijk. Een persoonlijke fout, zo geeft hij grif toe. “De bal gaat erin. En dan weet je dus dat je je eigen glazen in hebt gegooid. Stom. Had niet gehoeven.” De gelouterde voetbalprof heeft geen goed gevoel over de rest van het toernooi. “De sfeer zit er gewoon niet in. Veel gescheld op elkaar, geen teamgeest.” Ook Robben, die de 3-1 tegen Frankrijk aan liet tekenen op het scorebord, ziet het somber in. “Ik weet niet waar het aan ligt. Het gevoel is er gewoon niet helemaal. Ik hoop dat de supporters, die hadden gehoopt op spektakel en succes, niet al te boos zijn”.
Verschillende buurtcafés hebben de oranje versiering al van de gevel gehaald, vooruitlopend op een ‘vrijwel zekere’ uitschakeling. Een scherpe daling in de kijkcijfers wordt verwacht en Albert Heijn raakt zijn zogeheten ‘welpies’ aan de straatstenen niet meer kwijt. Nederlandse supporters die honderden euro’s hebben betaald voor een toegangskaartje voor de kwart- of halve finales, bieden deze nu massaal aan op internet. Ze keren Zwitserland de rug toe en gaan teleurgesteld terug naar Nederland. Doelman Van der Sar probeert het positief in te zien: “Ach ja, over twee jaar weer een kans.”
Bron: http://www.speld.nl/2008/(...)t-voor-laatste-kans/
Geeft volgens mij wel aan dat ze de nul willen houdenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:26 schreef Hankster het volgende:
Van der Sar die speelt vanavond...hmm, had ik toch niet helemaal verwacht. Maargoed, aan de andere kant zal hij nu wel van elk interland willen genieten zo op z'n laatste kampioenschap
Verder weinig verrassends natuurlijk, hoewel ik wel had gedacht dat Boula ook in de basis zou staan.
Het risico dat een Roemeen hem blesseert in een wedstrijd die nergens om gaat is te grootquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:29 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Waarom, omdat hij de laatste 2 wedstrijden 90 minuten heeft gespeeld? Of de laatste weken voluit heeft getraind? Nee dus, hij is topfit en wil graag spelen, waarom zou je hem dan niet opstellen?
Omdat ze de Duitsers niet tegen wilden komen in de finalequote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:46 schreef IQM het volgende:
Vergeet trouwens niet dat Oranje in 2004 de groepsfase overleefde, omdat Tsjechië in de laatste wedstrijd zijn sportieve plicht deed en gewoon won van Duitsland. Ze hadden ook Duitsland kunnen sparen en Nederland huilend naar huis kunnen laten gaan.Maar nee, toen was iedereen in Nederland blij dat Tsjechië gewoon zijn best had gedaan.
Ja, want de Tsjechen hadden het heel erg makkelijk in de poulewedstrijd tegen Nederland.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:47 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Omdat ze de Duitsers niet tegen wilden komen in de finale
Dat zou wel een grappige zijn. Van de sar krijgt een kick tegen het hoofd. Jammer voor hem dat hij niet zo'n helmpje op heeft.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het risico dat een Roemeen hem blesseert in een wedstrijd die nergens om gaat is te groot
Dankzij een geniale ingreep van onze bondscoach uiteindelijk welquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:48 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ja, want de Tsjechen hadden het heel erg makkelijk in de poulewedstrijd tegen Nederland.
Zo'n wedstrijd had Tsjechië gewoon 7 van de 10 keer verloren. Net zoals Nederland een wedstrijd zoals afgelopen vrijdag minimaal 5 van de 10 keer verliest.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:49 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dankzij een geniale ingreep van onze bondscoach uiteindelijk wel
Maar de Tsjechen speelden toch ook niet met de sterkste elf? Er zit wel een verschil daartussen en tussen moedwillig verliezen, wat we ook niet moeten doen vind ik. Beste is inderdaad als we zelf gewoon winnen met 2-0 en de andere wedstrijd 0-0 blijftquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:51 schreef Blawh het volgende:
[..]
Zo'n wedstrijd had Tsjechië gewoon 7 van de 10 keer verloren. Net zoals Nederland een wedstrijd zoals afgelopen vrijdag minimaal 5 van de 10 keer verliest.
Nee, maar ik reageerde op het feit dat hij zei dat ze liever Duitsland niet tegenkwamen in de finale. Die opmerking begreep ik niet, omdat Tsjechië wel had gezien in de poule hoe goed Nederland kon voetballen als ze hun dag hadden.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:54 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Maar de Tsjechen speelden toch ook niet met de sterkste elf? Er zit wel een verschil daartussen en tussen moedwillig verliezen, wat we ook niet moeten doen vind ik. Beste is inderdaad als we zelf gewoon winnen met 2-0 en de andere wedstrijd 0-0 blijft
Geslaagd is het voor mij nu ook al wel ja. Van de andere kant, als je zo speelt is Europees kampioen worden wel een reële mogelijkheid, en zou het lullig zijn als je er in de kwart- of halve finale uitvliegt.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:00 schreef Blawh het volgende:
[..]
Nee, maar ik reageerde op het feit dat hij zei dat ze liever Duitsland niet tegenkwamen in de finale. Die opmerking begreep ik niet, omdat Tsjechië wel had gezien in de poule hoe goed Nederland kon voetballen als ze hun dag hadden.
Maar het maakt mij totaal niet uit tegen wie we in de halve finale komen, voor mij is het toernooi nu serieus al geslaagd. Ik vind een paar wedstrijden op een groot eindtoernooi leuker en belangrijker dan de titel winnen met zaadvoetbal.
Ach, die 10 uur zijn zo voorbij met een beetje drank achter je kiezenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:13 schreef crv het volgende:
Nog steeds nattig maar het begint drukker te worden op de bundesplatz.
En ze moeten nog een kleine 10 uur wachten![]()
[ afbeelding ]
10 uurtjes en het weer wordt er niet beter op volgens de voorspellingenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:13 schreef crv het volgende:
Nog steeds nattig maar het begint drukker te worden op de bundesplatz.
En ze moeten nog een kleine 10 uur wachten![]()
[ afbeelding ]
De weersvoorspelling is dat het de hele dag miezert en vanavond droog isquote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:21 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
10 uurtjes en het weer wordt er niet beter op volgens de voorspellingen
Ik denk dat het een goalen avond wordt.
3 voor nederland
4 voor roemenie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |