Tja maar dat bedoel ik dus, ik vraag me af of we in de "eventuele" halve finale... weer zouden kunnen winnen van de Fransen. Die groeien altijd toch wel in zo'n toernooi... en laten we niet vergeten dat ze echt wel goed waren tegen oranje hoor. Wij waren gewoon erg efficient met onze doelkansen... maar eerlijk is eerlijk, hadden de Fransen iets meer mazzel en efficientie gehad, was het minimaal 4-4 geweest.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:23 schreef Crazy-M het volgende:
Mja, makkelijk is als roemenie wint,
maar ik zie liever het echte voetbal en dat we dus ook gewoon weer winnen.
Als ik dan moet kiezen tussen frankrijk en italie, kies is liever voor frankrijk.
Is het natuurlijk ook gewoon, een goeie ploeg. En mede daarom heeft het zo weinig zin om je te ballen uit de broek te lopen met alle risico's op kaarten en blessures van dien. De roemenen moeten nog 100% aan de bak en zullen de Nederlandse spelers echt niet sparen als het moet hoor.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:21 schreef Monolith het volgende:
De Roemenen worden hier trouwens wel erg makkelijk weggezet als een ploegje dat toch niets in te brengen heeft. Ik denk dat wanneer een aantal spelers rust wordt gegeven het best nog een lastige wedstrijd wordt.
Roemenie heeft gewoon een goede ploeg, goede verdedeging en een gevaarlijke spits (Mutu).quote:Op maandag 16 juni 2008 12:21 schreef Monolith het volgende:
De Roemenen worden hier trouwens wel erg makkelijk weggezet als een ploegje dat toch niets in te brengen heeft. Ik denk dat wanneer een aantal spelers rust wordt gegeven het best nog een lastige wedstrijd wordt.
ja maar geldt ook voor italie.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja maar dat bedoel ik dus, ik vraag me af of we in de "eventuele" halve finale... weer zouden kunnen winnen van de Fransen. Die groeien altijd toch wel in zo'n toernooi... en laten we niet vergeten dat ze echt wel goed waren tegen oranje hoor. Wij waren gewoon erg efficient met onze doelkansen... maar eerlijk is eerlijk, hadden de Fransen iets meer mazzel en efficientie gehad, was het minimaal 4-4 geweest.
Ook het ''b-elftal'' heeft echt geen zin om blessures op te lopen of risico te nemen voor een wedstrijd die er niet toe doet.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:30 schreef Scorpie het volgende:
Owja, en ons 'B'-elftal acht ik er wel toe in staat om te winnen van die Roemenen, zeker als we in deze 'flow' blijven.
Inderdaad, gewoon belangrijke spelers rust geven om blessures of schorsingen te vermijden lijkt mij toch vrij slim. De kans lijkt mij dan toch aanzienlijk dat de Roemenen winnen. Het is erg vreemd dat mensen hier denken dat Nederland opeens gehaat gaat worden als ze dit doen. Het is volstrekt normaal op toernooien en in de CL / UEFA cup om spelers te sparen in wedstrijden die er niet meer toe doen. Dat het in dit geval betekent dat Italie en Frankrijk daardoor uit het toernooi kunnen gaan, is volledig aan die landen zelf te wijten.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is het natuurlijk ook gewoon, een goeie ploeg. En mede daarom heeft het zo weinig zin om je te ballen uit de broek te lopen met alle risico's op kaarten en blessures van dien. De roemenen moeten nog 100% aan de bak en zullen de Nederlandse spelers echt niet sparen als het moet hoor.
Waarom een risico nemen tegen een tot de tanden bewapende ploeg als je ook gewoon rustig aan kan doen, iedereen rust geven, geen kaarten pakken en mensen heel houden?
Van Roemenie willen winnen is nobel maar op alle fronten zelfschadend, je hebt er niets aan...
We hebben juist laten zien tegen 2 wereldploegen die vol op de aanval gingen spelen effectief te kunnen counteren.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:32 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ook het ''b-elftal'' heeft echt geen zin om blessures op te lopen of risico te nemen voor een wedstrijd die er niet toe doet.
Als Roemenie veel strijd gaal leveren en overal bovenop zit, dan zie ik Nederland niet winnen.
Yep, met snelle en technische mensen als Robben, Persie, Sneijder, VD Vaart etc.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We hebben juist laten zien tegen 2 wereldploegen die vol op de aanval gingen spelen effectief te kunnen counteren.
Bovendien weet ik zeker dat al het vuur uit de ploeg is als ze achterover gaan leunen.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:20 schreef Gnosis het volgende:
Voetbal is mischien wel voor 40% (team)spirit
Mischien is zo'n extra rust met 6 punten wel nadelig.
Angst geeft kracht aan de tegenstander.
Wat slecht om bang te zijn voor welke tegenstander dan ook.
Het is mooi om je best te doen tegen Roemenie maar het is prachtig om alles op alles zetten om van roemenie te winnen en hopen dat je italie nog een keer mag verslaan in de halve finale.
Dat dwingt zoveel respect af dat nederland alleen maar sterker wordt.
Ik vindt zelfs dat Nederland moet spelen alsof ze moeten winnen.
Dit houdt de ziel in het team en het energiepijl hoog om in de kwartfinale overtuigend te winnen.
Ze moeten niet naar de shirtjes of de nationaliteit van het andere team kijken maar naar het gapend gat aan de overkant.
Dat is een winnend land.
Niet uit angst berekenen en zelfvertrouwen hebben.
En als de Jong gespaard wordt voor de Zeeuw dan mist Nederland toch ook weer in verdedigend opzicht een belangrijke schakel. Hetzelfde geldt voor Ooijer die tot nu toe een uitstekend toernooi speelt. Als dan bovendien Timmer nog in de goal wordt gezet, dan kan Roemenie nog wel eens aardig gaan scoren.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:36 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Yep, met snelle en technische mensen als Robben, Persie, Sneijder, VD Vaart etc.
Die doen waarschijnlijk gewoon niet mee tegen Roemenie.
Spelers sparen en rustig aan doen omdat je jezelf in een luxepositie hebt gespeeld laf noemen...quote:Op maandag 16 juni 2008 12:37 schreef Gnosis het volgende:
[..]
Lafheid maakt zwak.
We moeten er voor strijden om italie nog een keer te mogen verslaan.
Als Frankrijk en Italie gelijkspelen dan heeft Roemenie ook al genoeg aan een verlies met maximaal 2 doelpunten verschil.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:41 schreef dick_laurent het volgende:
Ik hoop gewoon dat wij met ons 'b-elftal" gelijk spelen tegen de roemenen, en dan italie en frankrijk ook gelijk spelen.... zodoende, gaat roemenie alsnog door, en is de oranje spirit niet gebroken
quote:Op zondag 15 juni 2008 14:55 schreef remlof het volgende:
Het zal wel een gelijkspel worden. Is ook wel zo eerlijk, dan gaat de winnaar van Italie-Frankrijk ook door.
Het lijkt me dat Italie en Frankrijk niet opeens veel meer geintimideerd gaan zijn als Nederland ook nog dik van Roemenie weet te winnen.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:51 schreef jpjedi het volgende:
Cruijf had ook een leuke benadering. Volgens hem kon Oranje gewoon beer gehakt maken van de Roemenen om zo een vernietigende indruk achter te laten bij de Italianen en Fransen. Lijkt me ook wel de meest geweldige manier.
Omdat Roemenië zowel Italië als Frankrijk op een gelijkspel weet te houden en die twee landen ook nog eens dik hebben verloren van Nederland?quote:Op maandag 16 juni 2008 12:56 schreef Pumatje het volgende:
[..]
en waarom is dat eerlijk als elke andere partij van Poule C nog een kans maakt om in de kwartfinale te komen...?
Tja het zijn Cruyff zijn woorden. Hij schijnt er verstand van te hebben.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het lijkt me dat Italie en Frankrijk niet opeens veel meer geintimideerd gaan zijn als Nederland ook nog dik van Roemenie weet te winnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |