abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 23 mei 2008 @ 15:12:06 #1
5428 crew  miss_sly
pi_58857715
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo's

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Diaan73:
Is begonnen met IUI-traject, 14 april 1e follikelmeting. 21 april 1e IUI gehad, nu in wachtweken....
9 mei positieve test!

Jaape
LEO operatie in september 2007, sindsdien eigen cyclus, gaat het even een poosje zonder hulp proberen.

basimah
bezig aan de tweede puregon - pregnyl cyclus, de eerste mislukt door overstimulatie

McLaura
wachten op de menstruatie van juli en dan op dag 1 beginnen met Decapeptyl en op dag 3 met Puregon, tbv IVF (1e poging)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 23 mei 2008 @ 15:13:20 #2
5428 crew  miss_sly
pi_58857742
Laatste posts in het oude topic
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:56 schreef wilmadonna het volgende:
oh spannend miss_sly... hopelijk mag je tussendoor dan een behandeling doen!
Maar misschien is het ook een keer goed om je lichaam wat rust te geven tussendoor.... ik bedoel... het zijn zware behandelingen en het is vrij zwaar voor je lichaam... (en geest)
Maar ik snap helemaal dat je niet kunt wachten!

Diaan: ik had vorige keer ook zo'n rode plek van de pregnyl... en als je je hand erop legt, voelt het wat warm aan, ook tijdens het spuiten voel ik dat de vloeistof warm naar binnen komt. Misschien is het een overgevoelige reaktie ofzo... heb het nagevraagd, kan geen kwaad, is zo bij sommige mensen.

Heb wel meteen dat ik heel onrustig ben (weet niet wat ik met mezelf aanmoet) en wat chagarijnig.... en ik heb sinds vandaag enorme kramp in mijn onderbuik, zelfs gaan zitten is erg gevoelig. Maar dat had ik vorige keer ook. Ben net een stukje gaan wandelen, zon schijnt; heerlijk!
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 15:10 schreef miss_sly het volgende:
Nou, het ziet er niet heel erg goed uit.

Het IVF-centrum zegt niets te kunnen doen. Na 3 keer IUI wordt er niet behandeld tot er een kijkoperatie is uitgevoerd. Einde verhaal.
Opname gebeld. In eerste intantie zei ze dat ik binnen 10 dagen teruggebeld word als er plaats is en dan zou het op korte termijn plaatsvinden. Als ik niet binnen 10 dagen teruggebeld word, moet ik weer bellen als ik ongesteld ben en dan gaat het zelfde verhaal weer in.

Ik heb gezegd dat ik geen (goede) cylcus heb en dus niet weet wanneer ik weer ongesteld word; dat kan wel een paar maanden duren. Ze zou dit even opnemen met de arts, en ze belt me volgende week terug. Mijn leeftijd telde niet mee, want helaas was ik niet de enige van die leeftijd.

Ik heb toen het IVF-centrum ook nog even teruggebeld en het probleem van het niet ongesteld worden voorgelegd, en hun oplossing was geen obeschermde sex. Je mag niet zwanger zijn bij een kijkoperatie en als we geen onbeschermde seks hebben, kan ik over een maand nog een keer bellen, ook al ben ik niet ongesteld.

Ik vrees dat opname ook met die oplossing gaat komen, dus de kans dat ik nu op heel korte termijn opgeroepen word, lijkt me vrij klein.

Ik ga mijn grote-geduld-award wel ernstig eer aan doen, vrees ik
pi_58859087
Maar ik snap het niet zo goed. Stel nu, ja grote stel, dat je zwanger wordt voor de kijkoperatie dan is er toch helemaal geen probleem? Waarom mag je dan geen onbeschermde seks hebben? Of mis ik ergens iets heel belangrijks?

Ik vind het alleszins heel erg kl*te voor jullie
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:25:41 #4
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_58861159
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:02 schreef leonieke het volgende:
Maar ik snap het niet zo goed. Stel nu, ja grote stel, dat je zwanger wordt voor de kijkoperatie dan is er toch helemaal geen probleem? Waarom mag je dan geen onbeschermde seks hebben? Of mis ik ergens iets heel belangrijks?
Datzelfde vroeg ik mij ook af.

Miss sly het zit je bepaald niet mee.
Ik duim voor je samen met al die anderen. Ook jij zult op een dag een beebje hebben.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:54:09 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58861715
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:02 schreef leonieke het volgende:

Ik vind het alleszins heel erg kl*te voor jullie
Helemaal mee eens.

Ik lurk hier regelmatig en kan niet anders zeggen dan dat ik oneindig veel respect voor jullie heb. wat jullie allemaal doen om jullie droom waar te maken, vind ik echt bewonderenswaardig! Geen ander woorden voor.

Dus ook vanaf hier een hele grote en voor succes en alvast een paar voor de komende positieve test in dit topic!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 09:08:19 #6
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_58873182
miss_sly wat een gedoe zeg.... en ik sluit me ook bij Leonieke aan. Enne niet geschoten is toch altijd mis..... Ik vind het trouwens belachelijk dat je nu verplicht ben een kijkoperatie te ondergaan. Dat doen ze hier niet.
Maar ja, je zit er dus mooi mee dikke knuffel meid
Make love, not war ☮
  zaterdag 24 mei 2008 @ 09:45:49 #7
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58873440
Ik sluit me ook helemaal bij de andere meiden aan! Als je niet zwanger mag zijn tijdens die kijkoperatie, dan doen ze toch gewoon eerst een echo?
Echt
18-11-2008 Maarten Alexander
  Moderator zaterdag 24 mei 2008 @ 09:47:10 #8
5428 crew  miss_sly
pi_58873450
Het gaat er niet om dat ik niet zwanger zou mogen worden, natuurlijk mag dat op zich! Punt is dat ze voor het afspreken van een kijkoperatie dus de menstruatie als uitgangspunt nemen om te bellen en ik dus niet weet wanneer mijn menstruatie zou kunnen komen.

Maar ik denk dat ik gewoon ga temperaturen, want dat is bij mij echt een hele goede graadmeter. Als ik 5 weken lang geen echte verhoging heb, doe ik voor de zekerheid een testje en als die negatief is, bel ik dan gewoon, en maak een afspraak. Als mijn temperatuur omhoog gaat, waacht ik tot die zakt of lang genoeg hoog is voor een test

Wij doen alleen maar aan onbeschermde seks

Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de kliniek waar mijn zusje en vriendin zitten met de vraag of zij een fertiliteitskliniek in de omgeving van Amsterdam die op dezelfde manier werkt kunnen aanraden.

We geven het zomaar niet op!
  zaterdag 24 mei 2008 @ 09:55:10 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58873510
Slim, dat laatste!
Alle tijd die je kan winnen is voor jou meegenomen!
  zaterdag 24 mei 2008 @ 14:20:17 #10
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_58876990
Sjonge Miss_Sly, het zit je ook echt helemaal niet mee... Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen, ik vind het gewoon zo rot voor jullie... Hopelijk kun je binnenkort dan wel bij een andere kliniek terecht... pppfff... sterkte maar weer...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_58879527
sterkte miss_sly.... wens je bij deze positieve vibes toe... bzzzz!!!!

zo raar... ik heb woensdagavond de pregnyl gezet, maar heb nu helemaal geen bijverschijnselen ervan.. Vorige keer had ik erge pijnlijke borsten, nu ben ik alleen maar moe. Vind dat zo vreemd....
Ik temperatuur ook de hele tijd en zie nog geen verschillen.. normaal zit ik rond de 36,7 graad en gisteren 36,2 en vandaag weer 36,6... geen touw aan vast te knopen dus.
We hebben wel geklust op de goede tijden, maar ik merk nog helemaal niks
Ben zo bang dat het weer mislukt is...
  Moderator zaterdag 24 mei 2008 @ 17:24:50 #12
5428 crew  miss_sly
pi_58879677
wilmadonna, ten eerste: je kunt nu echt nog geen idee hebben of het gelukt is of niet. Daar is het echt veeeeeel te vroeg voor!!
Ten tweede; die temperatuur lijkt juist goed te gaan. De dip in de temperatuur naar 36,2 is de dip van de eisprong waarschijnlijk. Nu dus weer hoger en als het goed is gaat ie dan nog een tikje verder omhoog richting 37.
pi_58890285
bedoel je dat de eisprong is begonnen van 36,2 en nu nog voort duurt???
  zondag 25 mei 2008 @ 00:21:53 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58890452
Nou, de eisprong is dan wrsch rond die 36,2 geweest en nu zit je dan in de periode daarna, de wachttijd en dan gaat de temperatuur altijd omhoog, althans... normaal gesproken. En als je zwanger bent blijft het hoog, wordt je ongesteld dan daalt het weer.
  Moderator zondag 25 mei 2008 @ 00:23:10 #15
5428 crew  miss_sly
pi_58890480
Ik heb niet echt een eenduidig antwoord kunnen vinden/krijgen op de vraag of de eisprong nu voor, tijdens of na de dip in de temperatuur is, maar iig duidt die dip op een eisprong. Een ideale temperatuurcurve ziet er ongeveer als volgt uit: het eerste deel een bepaalde temperatuur (ongeveer hetzelfde, kan best 1 of 2 tienden schelen), dan een dip in je temperatuur van een paar tienden en dan gaat ie omhoog en wordt dan hoger dan in het eerste deel voor de dip. Als de temperatuur weer daalt, word je ongesteld. Blijft ie hoog, dan kun je testen
pi_58892892
heb nu idd 37,1 graad.
Ik vind het altijd zo onduidelijk met de temperatuur... in ieder geval bedankt voor de uitleg!
  Moderator zondag 25 mei 2008 @ 09:29:48 #17
5428 crew  miss_sly
pi_58893134
Dat is een mooie hoge temperatuur!
Deze temperatuur zal dan ongeveer 13-17 dagen hoog blijven, maar hoog kan ook nog 36,9 zijn. Als je temperatuur over ca. 2 weken daalt naar 36,7 of 36,6 dan weet je dat je menstruatie er waarschijnlijk aan zit te komen. Blijft het lang genoeg hoog, dan zou je zwanger kunnen zijn.\

Succes met temperaturen, wilmadonna. Bij mij werkt het echt perfect, ik hoop dat het jou ook zo'n goed inzicht geeft in de cyclus.!
pi_58895844
Ik mag pregnyl gebruiken vanavond en er mag geklust worden
Volgende week bloed prikken om te kijken of de eisprong goed gegaan is
En na vanavond/morgen dus weer 2 weken afwachten, de vorige keer was ik vrij snel ongi (10 dagen vanaf het stoppen met puregon)
  zondag 25 mei 2008 @ 14:17:08 #19
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_58897821
quote:
Op zondag 25 mei 2008 00:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb niet echt een eenduidig antwoord kunnen vinden/krijgen op de vraag of de eisprong nu voor, tijdens of na de dip in de temperatuur is, maar iig duidt die dip op een eisprong.
ik heb dat een keer aan mijn gyn gevraagd... ik wist het toen ook helemaal niet meer! Volgens hem ìs er ook geen eenduidig antwoord op te geven, omdat dat per vrouw verschilt! Bij de één is de eisprong vlak vóór de dip in de temperatuur, bij de andere betekent de dip de eisprong en bij weer andere is de eisprong ná de dip, dus als de stijging begint.

Kweet niet of jullie er wat aan hebben... ik werd er aan de ene kant niet echt blijer van, maar toen wist ik wel dat we nog even door moesten klussen en dat we ook op tijd moesten klussen... Ik vond dat met Clomid altijd heel vervelend, omdat ik dan nooit precies wist wanneer die eisprong kwam, mede omdat ik dus niet goed (en dat werd steeds minder) op de Clomid reageerde. Met de pregnyl weet je gewoon; je zet de prik, dus je moet weer aan 't werk. Maar gelukkig reageert niet iedereen zo bagger op de Clomid als ik

Basimah, mooi dat je de Pregnyl mag zetten! Spannend weer!!
  zondag 25 mei 2008 @ 15:29:19 #20
114177 Diaan73
pi_58899397
Basimah wat fijn dat je Pregnyl mag zetten De eitjes waren nu dus goed gegroeid!!
Make love, not war ☮
pi_58901889
Ja een ei hoor Meer wilde niet deze maand
Vanavond zetten dus ik ben er klaar voor
pi_58903563
oh wat fijn Basimah!
veel succes met het klussen!!!!
  Moderator zondag 25 mei 2008 @ 19:44:45 #23
5428 crew  miss_sly
pi_58904538
Wat fijn Basimah dat er een mooi ei is
Succes en veel plezier
pi_58921255
nou, het gaat goed hier hoor....
nu ligt mijn man's zoon weer in het ziekenhuis... weer hetzelfde als de vorige keer..en het is levensbedreigend... gaat goed dus....
het is net of het me niet gegund is....
Eerst Tony (mijn stiefzoon tiener) toen mijn vader en nu weer Tony....

maandag 26 mei 2008 @ 16:11:01 #25
114177 Diaan73
pi_58921436
Ow wilmadonna... wat verschrikkelijk zeg. Heel veel sterkte en hopelijk is je mans zoon snel weer beter. Wat heeft hij eigenlijk?
Make love, not war ☮
pi_58921768
ik ga zo naar het ziekenhuis, hij heeft vanaf zijn 5e diabetici.
nu kan het zo zijn dat hij zuur bloed krijgt en dan stopt het hele systeem in zijn lichaam en kan hij dus dood gaan...
laten we maar hopen dat het net zoals vorige keer toch weer beter gaat.
  maandag 26 mei 2008 @ 19:41:37 #27
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_58925319
tjee Wilmadonna... dat klinkt heftig, zeg! Sterkte voor jou en je man! Hoe is het trouwens met je vader?
pi_58929121
jose; mijn vader is inmiddels thuis en moet rustig aan doen. 's Middags moet hij ook slapen en hij zal veel naar het revalidatie centrum moeten. Ademhaling trainen ed.
pi_58933576
Wilmadonna : heel heftig hopelijk gaat het snel weer beter

Hier zijn de klusdagen weer voorbij
nu afwachten
  dinsdag 27 mei 2008 @ 08:26:21 #30
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_58933934
Wilmadonna wat heftig, heel veel sterkte!!

Meiden, eindelijk heb ik dan de moed verzameld om het hier te komen melden!
Ik ben zwanger ! Ik kan het zelf nog helemaal niet geloven maar ben erg blij!!
Ik hoop echt zo dat jullie allemaal ook snel zullen volgen, het is jullie allemaal zo gegunt!
pi_58936714
Hartelijk Gefeliciteerd Fruppel !!!!!!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:10:30 #32
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58938194
van harte gefeliciteerd Fruppel
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator dinsdag 27 mei 2008 @ 13:58:25 #33
5428 crew  miss_sly
pi_58940562
10 juni kijkoperatie

Het argument van de onregelmatige cyclus en dus niet weten wanneer ik weer ongesteld word, woog zwaar genoeg om een vrijgekomen plekje op die dag voor mij te reserveren!
Vanaf 30 mei veilig vrijen ivm dan niet zwanger mogen zijn, en dat vind ik in dit geval acceptabel, want als we niet veilig vrijen zouden we dan in het bijzondere geval dat ik zwanger zou worden, het op 14 juni nog niet weten.

Het zit een keertje mee!
pi_58941131
Wat fijn dat je zo snel al terecht kunt miss_sly!
Dat valt weer even mee!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:34:33 #35
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_58942931
Wilmadonnah heftig sterkte ermee.

Miss_sly fijn
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:57:13 #36
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_58943410
Wilmadonna, hopelijk voelt je vader zich binnenkort weer de 'oude'... 't is niet niks zo'n bypass... Wel heftige dingen hoor, in jouw omgeving...ppfff.. sterkte!

Miss_Sly, fijn dat je nu toch nog onverwacht snel terecht kunt!! Dan kun je toch weer verder in elk geval!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:58:14 #37
114177 Diaan73
pi_58943435
Fruppel ik had je al gefeliciteerd, maar hier nogmaals: van harte gefeliciteerd

miss_sly dat is goed nieuws zeg Eindelijk een keer!!! Succes 10 juni!!!
Make love, not war ☮
pi_58948306
@ wilmadonna > Het zit je niet mee zeg... Heeeeeel veel sterkte!

@ Fruppel > Gefeliciteerd!!!

@ miss_sly > Dat is goed nieuws! Ik snap nog steeds niet het niet zwanger mogen zijn verhaal, maar als het voor jou geen probleem is zal ik dat er zeker niet van maken

Ik ben gister weer aan de duphaston begonnen. Ik heb dat ik net als vorige keer eerder ongesteld ben dan de kuur is afgelopen
Verder twijfel ik of ik nog wel in dit topic moet meelezen. Ik word er soms zo verdrietig van en ik ben bang dat het hele gedoe me te veel bezig gaat houden. Ik kan beter gewoon m'n pilletjes slikken en dan snel weer verder met de orde van de dag...
pi_58948595
Dat is toevallig, miss_sly, ik heb binnenkort ook een kijkoperatie. Volgens mij mag je niet zwanger zijn omdat de operatie dan niet uitgevoerd mag worden wegens gevaar voor de vrucht. En als je in een heel pril stadium bent, kun je nog niet weten dat je zwanger bent. Daarom moet je zorgen dat je niet zwanger bent. Zo heb ik het in ieder geval begrepen.
pi_58949463
Dag meiden... *stof wegkucht*
Ik kom hier voorzichtig weer een beetje meelezen en af en toe weer wat posten! Binnenkort ga ik weer bloedprikken (dat moet omdat het al meer dan een jaar geleden is dat dat is gebeurd) en half September wil ik me weer aan een cryo poging gaan wagen!

Al bijna een jaar sinds de laatste cryo pogingen, die niet doorgingen omdat het ziekenhuis geen plek had.. ik zat er even helemaal doorheen... Heb heel goed mijn rust gepakt, het gaat nu echt super! Door de hormonen was ik ruim 15 kilo aangekomen en ik heb ze er allemaal weer af + nog wat extra kilootjes En september is het zo! Eind augustus gaan we nog lekker met vakantie, dan ga ik weer stoppen met roken en kunnen we wat mij betreft weer beginnen, ik heb er weer zin an!!

Veel veranderingen hier! Zie dat er gelukkig weer wat meiden opgeschoven zijn wellicht wat laat, maar van harte meiden!! Op die manier zien we dat we de hoop echt niet moeten verliezen! En ook wat meiden die ik hier helaas nog steeds tegenkom, o.a. Miss Sly

Verder ben ik helemaal niet bijgelezen, maar meiden die er intussen hier bij zijn gekomen, succes!!! En hoi

kleine update voor de nieuwe meiden.. ik ben 27, in 2004 zijn mijn eileiders verwijderd, omdat ik hydrosalphinx had (met vocht gevulde eileiders) daardoor is er dus geen spontane kans op een zwangerschap en ben ik echt afhankelijk van ivf.. gelukkig is manlief in orde! In 2006 eerste ivf gehad, maar 4 eitjes, wel allemaal bevrucht en mislukt.. feb 2007 2e ivf gehad, 12 eitjes, allemaal bevrucht maar wel mislukt.. gelukkig 6 cryo's over 2 rietjes verdeeld, dus 2 extra kansen.. September 2007 cryo poging 1, niet doorgegaan op het laatste moment omdat het ziekenhuis geen plek had.. oktober 2007 2e cryo poging zelfde verhaal.. Toen zat ik er even helemaal doorheen (ook door andere factoren..) rust gepakt en nu weer up & running! Deze zomer nog maar eens lekker genieten van het goede gevoel en in September dus maar weer met frisse moed ertegenaan

Nu nog niet zoveel te vertellen dus, maar ga het weer een beetje bijhouden en lekker jompelen en duimen voor iedereen!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_58949633
En Miss
10 juni al!!!!!! Dat is al heeeeel snel!! Wat goed!! Neem je wel goed je rust daarna? Want vooral van het opblazen (ze blazen je op om alles goed te kunnen zien) kun je nog zeker wel een week last hebben tussen je gewrichten (vooral je schouders, geen fijn gevoel!!)

Wauw, echt lekker dat het zo snel kan meis!!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 21:17:28 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58950188
miss_sly, wat goed dat het zo snel kan!

NieTTus! Fijn je hier weer te zien.
Liever in het andere topic natuurlijk, maar fijn om te lezen dat het beter gaat nu met je.
  Moderator dinsdag 27 mei 2008 @ 22:38:03 #43
5428 crew  miss_sly
pi_58952063
NieTTus kanjer
Wat vind ik het fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat ik hoop dat je je z kunt blijven voelen en dat het in september gewoon meteen raak is Wat zou ik het geweldig vinden om samen met jou zwanger te zijn

Ik ga mijn rust nemen, hoor Heb meteen een mailtje gestuurd naar de directie dat ik 10 juni een operatie heb en waarschijnlijk de hele week uit de running ben. Dan weten ze dat maar meteen

En we hebben net geboekt voor onze vakantie naar Zuid-Afrika: we vertrekkken 17 september en komen 9 oktober weer naar huis Heb er zooooon zin in!
  Moderator dinsdag 27 mei 2008 @ 22:40:26 #44
5428 crew  miss_sly
pi_58952130
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 20:04 schreef sombie het volgende:
Dat is toevallig, miss_sly, ik heb binnenkort ook een kijkoperatie. Volgens mij mag je niet zwanger zijn omdat de operatie dan niet uitgevoerd mag worden wegens gevaar voor de vrucht. En als je in een heel pril stadium bent, kun je nog niet weten dat je zwanger bent. Daarom moet je zorgen dat je niet zwanger bent. Zo heb ik het in ieder geval begrepen.
Zo is het precies: het is gewoon te kort om te weten of je zwanger bent, en een kijoperatie is gewoonweg funest voor een zwangerschap. En ik vind het in dit geval ook heel acceptabel, want het betekent maar 1 maand waarin ik niet zwanger mag worden en ik zie de logica ook wel. Dus doen we dat maar

Succes met je operatie, sombie! Ik hoop voor je dat het meevalt! En het schijnt dat ook na een kijkoperatie weer geldt dat je wat vruchtbaarder bent, dus ik ga voor je duimen dat je snel erna zwanger bent en een maand of 9 blijft
pi_58955579
quote:
Op zondag 25 mei 2008 08:06 schreef wilmadonna het volgende:
heb nu idd 37,1 graad.
Ik vind het altijd zo onduidelijk met de temperatuur... in ieder geval bedankt voor de uitleg!
Zet het anders eens in een grafiekje, zoals op deze site, dan krijg je er vanzelf inzicht in.
Helemaal als de grafiekjes van anderen eens kan bekijken.

Bestaat er trouwens ook een Nederlandstalige "grafiekjes-site"?
 FR
  woensdag 28 mei 2008 @ 07:18:04 #46
62233 Jelief
ikke lief!
pi_58955837
op deze site staan diversegrafieken die je kunt invullen én uitgebreide beschrijving. De linkjes naar de grafieken staan in de tekst.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Moderator woensdag 28 mei 2008 @ 07:41:09 #47
5428 crew  miss_sly
pi_58955925
Leuke site Jelief
Ik houd zelf mijn temperatuur gewoon bij in een excel-sheet, de opmaak heb ik overgenomen van de kaart die ik van eht ziekenhuis had meegekregen. Werkt prima.
pi_58955945
ik schrijf het elke ochtend op papier op... bedankt voor de link!
  woensdag 28 mei 2008 @ 09:53:04 #49
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58957499
miss_sly, wat heerlijk snel, die kijkoperatie!
Niettus, welkom terug en fijn dat je je zo goed voelt!
  Moderator woensdag 28 mei 2008 @ 17:01:23 #50
5428 crew  miss_sly
pi_58967659
Vandaag cyclusdag 6 en nu voor het eerst sinds lange tijd dus zonder extra hormonen. Wat is dat verschil groot!! Ik voel me echt zowel lichamelijk als emotioneel zoveel lichter! Ik kan meer genieten van dingen, heb niet constant de behoefte om eetbare zaken te zoeken en voel me fitter. Wat een heerlijkheid, even zonder clomid

Ik ben erg blij dat de kijkoperatie snel is, maar ik ga toch even struisvogel spelen tot het weekend ervoor ofzo, want stiekem zie ik er best een beetje tegenop
pi_58969774
Wat fijn miss!!! Even genieten van het goede gevoel...
Kan me goed voorstellen dat je ertegenop ziet! Ik vond het uiteindelijk echt meevallen, maargoed, daar heb jij natuurlijk niets aan.. De wondjes zijn echt nihil, een klein sneetje in je navel en eentje op je schaamhaarrand (waar die hoort te zitten ) je kan alleen wat beursig zijn achteraf...

Ik ben een beetje aan het hyperen... hoef geen bloed te prikken omdat dat past hoeft als we weer een volledig IVF doen, dus manlief en ik hebben even gebabbeld.. Mijn menstruatie zit eraan te komen (ben al een week te laat, de hormoontjes bouwen alweer lekker op wilde net iemand bijna op zijn gezichtje timmeren omdat ie naar MIJN auto liep, maar mijn auto stond er 2 auto's achter, kwam ik net op tijd achter ) dus we gaan toch volgende cyclus al een poging wagen

2 achter elkaar vind ik te heftig, dus STEL (ik heb de secret gelezen dus mag niet meer twijfelen hihi) dat het niet lukt, doen we in september de 2e.. Dan zit er wat tijd tussen!!

Dus als het eindelijk gaat doorbreken (wanneer dus geen idee van..) dan mag ik 10 dagen erna gaan komen voor metingen en gaan we weer ovulatietesten!! Ben er weer helemaal hyper van!!

Dus ik kom hier wel weer wat vaker mijn gezicht tonen

En thnx for het welcome back!! Heb jullie gemist
  Moderator woensdag 28 mei 2008 @ 19:06:52 #52
5428 crew  miss_sly
pi_58970181
NieTTus, wat spannend
Ik vind het zo fijn dat je je weer zoveel beter voelt dat je weer een poging wilt wagen!! En hoewel het geen fijn toipic is, vind ik het fijn dat je er weer bent ik had je gemist
pi_58970387

Ik ook!! Ik blijf het wonderlijk vinden hoe die hoop toch telkens weer terugkomt.. En ook gewoon weer volledig, dit keer MOET het gewoon, nu ben IK aan de beurt (en jullie natuurlijk)

Zou echt zelfs heeeel fijn zijn als ik deze zomer de witbiertjes en de roseetjes aan de kant moet laten!!! (en zo niet, dan is het heeeel fijn dat ik ze lekker kan nemen )
  woensdag 28 mei 2008 @ 20:00:10 #54
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58971229
Lief NieTTuske, fijne berichten om te lezen van je! De nieuwe energie knalt ervan af. Succes!!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 28 mei 2008 @ 20:51:49 #55
114177 Diaan73
pi_58972368
nieTTus wat leuk dat jullie toch al eerder beginnen

miss_sly ik heb ook zo'n kijkoperatie gehad en vond het erg meevallen... hopelijk valt het voor jou ook erg mee...
Make love, not war ☮
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:44:02 #56
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58975218
NieTTus, ik lees allemaal nieuwe moed en hoop in je post! Wat leuk dat jullie het weer proberen!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 29 mei 2008 @ 11:28:04 #57
114177 Diaan73
pi_58983969
En weer terug van de echo.... het zat helemaal goed en we hebben een hartje gezien, nou ja de echoscopist... ben helemaal happy. We hebben geen scanner maar ik ga proberen een foto te maken van de echo en hier te plaatsen.... maar dat wordt later...

Ow ja, ik ben nu 7 weken en 4 dagen zwanger en 11 januari uitgeteld!!!

[ Bericht 14% gewijzigd door Diaan73 op 29-05-2008 11:34:19 ]
Make love, not war ☮
  Moderator donderdag 29 mei 2008 @ 11:32:07 #58
5428 crew  miss_sly
pi_58984059
Diaan, wat heeeeerlijk
Ik hoop dat je het hier kunt posten, wil jullie boontje heel graag zien
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:10:08 #59
114177 Diaan73
pi_58986437

Foto van de echo, geen geweldige kwaliteit maar wel duidelijk denk ik. Het rondje boven het kruisje is het dooierzakje en krijgt hij nu voeding uit. Wij dachten dat dat het hoofdje was maar dat kan nog helemaal niet natuurlijk.
Make love, not war ☮
  Moderator donderdag 29 mei 2008 @ 13:11:29 #60
5428 crew  miss_sly
pi_58986469
Diaan, daar is ie dan: jullie echo
*traantje wegpinkt
En nu genieten van je zwangerschap, het is voorbij voor je het weet
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:15:56 #61
114177 Diaan73
pi_58986571
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:11 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, daar is ie dan: jullie echo
*traantje wegpinkt
En nu genieten van je zwangerschap, het is voorbij voor je het weet
je bent een echte lieverd Ik krijg weer tranen van jouw post.... en ik zal gaan genieten... vooral als de grootste vermoeidheid voorbij is...
Make love, not war ☮
pi_58988423
Diaan wat mooooooooi!!!!! Nogmaals gefeli meis!! Je eigen boontje/wormpje/ukje
Wat Miss zegt, geniet ervan!! Het is zooo voorbij

Ik baalde een beetje.. Kreeg vanmorgen een mailtje dat het nu NOG dramatischer is bij het VU met terugplaatsingen van cryo's dan in september afgelopen jaar. En dat ze me toch aanraden om Progynova en Progestan te gaan slikken, zodat ze dan toch wat rek hebben, wanneer het ziekenhuis geen plek heeft.

Ik vind het zooooo erg he!! Dit is gewoon iets wat in natuurlijke cyclus kan... En ik vind, we betalen er genoeg voor, dat het VU maar moet zorgen voor genoeg capaciteit

Enfin, aantal dingen overwogen, een te groot risico om over een jaar nog bezig te zijn in natuurlijke cyclus, zonder een terugplaatsing, nu overplaatsen naar een ander ziekenhuis, maar voordat dat rond is ben je ook zo alweer in 2009 en ik wil gewoon NIET meer wachten (en niets doen)... Echt niet, ik ben er klaar mee.

Ik ben 'pas' 27, maar ieder jaar dat ik nu ouder wordt gaat gewoon meespelen in je vruchtbaarheid en de kansen om zwanger te worden. En aangezien die kans er spontaan gewoon echt NIET is, ben ik het wachten terwijl we niets doen nu meer dan zat.

Met manlief besproken, voors en tegens, maar we gaan toch maar voor een poging met bovenstaande medicatie. Progestan is bij mij bekend, maar Progynova niet, weet iemand van jullie wat het is en wat het doet (ik zit illegaal op het werk even dit van me af te tikken, dus googlen is nu iets te tijdrovend )

Ze waren natuurlijk al gesloten om een afspraak te maken, dus ik heb gemaild dat ik ASAP wil. Mijn menstruatie is er nu nog niet, dus als we het nog even zo kunnen doen heb ik kans toch nog komende cyclus mee te kunnen.. Anders is er zo de zomerstop en mijn vakantie, en is het alsnog september. Zul je zien dat mijn menstruatie vandaag of morgen doorbreekt (eerst komt het niet, en nu ik hoop dat het nog even een paar dagen wegblijft zal het vast wel doorbreken.. )

Pfff gedoe! Maar ik geef niet op, nu zet ik door. Ze gaan nu maar bergen voor mij verzetten! Ik heb gesproken
  Moderator donderdag 29 mei 2008 @ 14:40:14 #63
5428 crew  miss_sly
pi_58988723
He NieTTus, wat een gedoe is het ook telkens weer
Hebben ze trouwens een zomerstop in het VU? Toch niet echt he?

Ik snap dat overstappen nu ook niet zo handig is. Heb er zelf ook naar gekeken, maar tja...ik heb wel via de kliniek waar mijn zusje is de naam gekregen van een kliniek hier in de buurt, Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp. Dat is een fertiliteitskliniek, verder doen ze er niets. Vaak gaan die pragmatischer met zaken om dan bijv het VU.

Dappere beslissing! Het is ook zo jammer als je weet dat het zonder kan en je moet dan toch aan de hormonen. Sterkte meis, ik hoop ook dat je menstruatie nog even wegblijft
pi_58989009
Nee bij mijn kliniek hier (transferziekenhuis) heeft een zomerstop... 3 weken dicht ivm vakantie...
  Moderator donderdag 29 mei 2008 @ 15:14:43 #65
5428 crew  miss_sly
pi_58989502
Hoe komen ze op dat onzalige idee

Progynova is een oestrogeen, kan ik zo gauw vinden. Wordt veel voorgeschreven aan vrouwen in de overgang, tegen overgangsklachten en osteoperos:

http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID=1851&Method=infotekst
pi_58997039
NieTTus, wat fijn dat je je zo goed voelt en dat jullie weer verder gaan met jullie kinderwens!! Heel veel succes gewenst. En ik hoop echt dat dat stomme ziekenhuis nou eens mee wil werken...!!

Miss_Sly, kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet. het is en blijft toch een operatie... dat is altijd spannend

Diaan, wat leuk om ook jouw echo te zien!! En wat fijn om te horen dat ook bij jouw echo alles in orde was!
pi_58998895
nieTTus: heel veel sterkte!!!!

Diaan: oh wat een prachtige boon...met zakje, haha
ben heel erg blij voor jullie!

Miss_Sly....sterkte met de operatie.

Is wel rot zeg dat de afdeling gesloten is in de vakantie, maar ja...misschien ook wel fijn aan de andere kant, anders krijg je niet je eigen gyn....
pi_59000479
Weer eventjes bijgelezen hier...

Miss Sly, succes met de operatie, zo te horen vinden de dames die het ook hebben gehad gelukkig meevallen.

Diaan, ik zie nu al dat het een prachtig kind gaat worden !
Het is inderdaad waar, het gaat zo snel! In het begin kon het me niet snel genoeg gaan maar ik zit nu op ruim 30 weken en het vliegt voorbij...

NieTTus, wat goed dat jullie weer gaan beginnen ! Ik hoop echt dat het gaat lukken met jullie eskimo's en je geen volledige poging nodig zal hebben.
pi_59006865
na 2 dagen last van mijn liezen te hebben gehad, ik denk van de eisprong gaat het nu weer, lekker in de wachtweken voor 14 dagen.
  Moderator vrijdag 30 mei 2008 @ 12:04:01 #70
5428 crew  miss_sly
pi_59009413
Basimah, wanneer is het einde van de wachtweken? Spannend hoor

Ik heb de info over de operatie: 10 juni om 7.15 uur melden in het ziekenhuis, 7.45 uur geopererd. Tussen 14 en 17 uur komt de arts de bevindingen doorspreken en daarna mag ik naar huis als alles goed is. Daarna weekje rust voor herstel, wordt aangeraden.

Misschien ga ik wel de dvd-box van Sex and the City kopen, zodat ik iets heb om te kijken ofzo
pi_59009642
Miss ik heb je net een PM gestuurd, wil je daar ff snel naar kijken.....

Geheel offtopic hier excuus!!!
  Moderator vrijdag 30 mei 2008 @ 12:46:20 #72
5428 crew  miss_sly
pi_59010375
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 12:14 schreef NieTTus het volgende:
Miss ik heb je net een PM gestuurd, wil je daar ff snel naar kijken.....

Geheel offtopic hier excuus!!!
pi_59011996
We gaan er echt weer in, woensdag 4 juni om 15:30 heb ik een afspraak in het ziekenhuis om mogelijkheden te bespreken! Van mijn menstruatie is niks meer te merken, laten we hopen dat het wegblijft (ga wel op mijn kop staan tot woensdag, haha)

En anders maar de maand erop, maar eerst maar eens het gesprek aangaan en kijken wat ze me willen bieden!

Na woensdag dus meer!
  Moderator vrijdag 30 mei 2008 @ 14:29:09 #74
5428 crew  miss_sly
pi_59012564
Spannend Niettus! Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben woensdag!

Vind het zo leuk dat jullie er weer voor gaan
  vrijdag 30 mei 2008 @ 14:39:00 #75
114177 Diaan73
pi_59012848
Spannend NieTTus, hopelijk krijg je woensdag goed nieuws!!
Make love, not war ☮
pi_59013411
NieTTus Spannend !!!!

miss_sly : wel een strakke planning. Ik weet zeker dat het goed gaat.

Dat afwachten duurt nog wel even hoor. Zit nu op wachtdag 4 dus nog 10 te gaan.
pi_59033571
vraagje: op welke dag na de pregnyl kregen jullie zwangerschapskwaaljes?

bij mij was het vorige keer vrijwel meteen na de eerste dag pregnyl, nu heb ik pas sinds een paar dagen, dus 8 dagen na de pregnyl... ???
pi_59034833
geen pijl op te trekken bij mij eigenlijk hoor
het is ook maar net hoe mijn stemming is enzo en die schommelt nogal door al die hormonen
vorige keer had ik dik 2 weken overal last van en werd het niets
nu heb ik een dag ongeloofelijke pijn in mijn liezen gehad en daarna bijna niets meer
  zondag 1 juni 2008 @ 17:40:04 #79
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59051911
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:54 schreef wilmadonna het volgende:
vraagje: op welke dag na de pregnyl kregen jullie zwangerschapskwaaljes?

bij mij was het vorige keer vrijwel meteen na de eerste dag pregnyl, nu heb ik pas sinds een paar dagen, dus 8 dagen na de pregnyl... ???
ik had helemaal geen zwangerschapskwaaltjes na de Pregnyl. Ik kreeg een paar dagen voordat ik ongesteld moest worden wel hele zere borsten... en toen bleek ik dus ook zwanger te zijn... Maar het verschilt echt heel erg per persoon!
pi_59052219
Wat zij hierboven zeggen Wilmadonna! Beide keren bij Pregnyl gebruik waren verschillend (en beide niet geresulteerd in een zwangerschap). Eerste keer dacht ik alle kwaaltjes te hebben die je maar kon hebben. Direct vanaf gebruik. 2e keer helemaal nergens last van gehad. Maar wat ik al zei, beide ook niet zwanger..
Wanneer mag je gaan testen???

Ik heb gisteren het roken maar weer aan de wilgen gehangen! Ben echter nog steeds niet ongesteld (zit op dag 37 en zelfs nog niet eens pijnlijke borsten :S), maar heb wel de bekende krampen. Blegh, ga zo maar een pijnstiller nemen...
  zondag 1 juni 2008 @ 18:15:14 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59052502
Wat goed van je weer NieTTus... hopelijk valt het stoppen je niet al te zwaar.
pi_59052701
Manlief doet mee dus we hebben elkaar als backup!
Vorig jaar een half jaar gestopt geweest, dus we kunnen het wel! De sleutel ligt hem echt gewoon in het niet meer opsteken, in welke situatie dan ook!!

Maar zo nu, net na het eten... Dan is het wel ff lastig, maar ga me maar op mijn net gekochte Yogi Tea stortten haha!
  zondag 1 juni 2008 @ 18:33:54 #83
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59052778
Niettus, ik wil je gewoon even super veel succes wensen! Ik duim voor je dat het nu gewoon snel raak is.

Dat hoop ik natuurlijk voor alle dames hier!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59054684
ik mag pas na 3 weken pregnyl testen... heb nu de progesteron vaginale capsules die ik in moet nemen.
(20 dagen kuur, dat kan je menstruatie ook wat uitstellen...)
Dus ik mag officieel testen op 11 juni....
ik zal het wel een dag te vroeg doen, want de 10e moet ik naar de tandarts.
pi_59061724
ik mag volgende week testen de 9de dus nog een weekje geduld
vorige keer werd ik 3 a 4 dagen ervoor al ongesteld.
  Moderator maandag 2 juni 2008 @ 07:47:25 #86
5428 crew  miss_sly
pi_59061792
wilmadonna, je kunt ook zwangerschapsverschijnselen krijgen juist doordat je pregnyl gebruikt. Dat je dat dan meteen al voelt, is dan logisch. Misschien dat de progesteron capsule daar ook nog aan bijdragen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Spannend meiden, allebei volgende week testen! Hoop dat jullie doorschuiven
  maandag 2 juni 2008 @ 16:49:06 #87
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59072521
quote:
Op maandag 2 juni 2008 07:47 schreef miss_sly het volgende:
Spannend meiden, allebei volgende week testen! Hoop dat jullie doorschuiven
ik hoop mee!!
pi_59073106
dank je.... dat hoop ik (en basimah natuurlijk ook denk) ook!!!!
Heb ontzettende migraine vandaag en vannacht gehad, ben helemaal op... pffft
wat zijn dat toch erge dagen dat afwachten. bleh!
zit een beetje in een dipje....
pi_59075422
Ik hoop dat je snel weer uit je dipje komt Wilmadonna

Ik ben te druk om er heel erg over na te denken, maar er zijn van die momenten, dat ik er even aan denk.
pi_59099351
slopende dagen
druk op het werk en langzaamaan begint de spanning weer te stijgen
vorige keer werd ik ongesteld op de dag die nu op overmorgen zal vallen
pi_59100027
Dat wachten is slopend he meiden... Ik duim zo hard mee dat het allemaal met een reden is!!!!

Het lijkt hier eens mee te zitten nog niet ongesteld, alhoewel ik vanmiddag dacht: shit! Als het maar tot morgen wegblijft (ziekenhuisafspraak!) Zul je zien dat ik die medicatie VOOR mijn menstruatie moet gaan slikken... haha nou ja dan mag het tot donderdag wegblijven! Maar nu dag 39 mijn cyclus is nog nooit zo lang geweest, behalve na de eerste ivf. Maar toen was de boel natuurlijk helemaal overhoop gegooid. Nou ja, zal vast met een reden zijn, en die reden is gewoon dat ik deze maand nog voor een ronde kan (vind ik dan!)

En nu ga ik lekker een wijntje nemen, zijn vandaag 3 jaar getrouwd én 9 jaar samen En dat gaan we dit weekend heerlijk vieren in de Ardennen kan niet wachten! (oooh het stoppen met roken dat ging door een aantal randfactoren niet echt.. ik eis gewoon teveel van mezelf! Zodra we in de poging zitten en de emmy´s terug zijn gezet, is het vroeg genoeg.. Niet ideaal, maar anders pleeg ik een moord geloof ik )
pi_59100159
het vermoorden van een sigaret een idee ?
pi_59100530
Dat zou iets kunnen zijn!!!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:12:42 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59102328
Niet gaan moorden hoor NieTTus! Beter maar gewoon lekker je trouwdag gaan vieren idd.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:16:40 #95
3011 E.T.
pi_59102439
Wilmadonna, wat mag je pas laat testen (ik zou dat dus echt nooit zo lang volhouden.. Alle keren 14 dagen na pregnyl getest).
Progestan kan idd ook zwangerschaps-achtige klachten geven

NieTTus, gefeliciteerd met je trouwdag!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_59103756
pregnyl geeft mij ook zwangerschaps achtige klachten trouwens.

Ik test ook op dagje 14 (als ik iig niet weer ongeloofelijk ongi ben tegen die tijd)
  dinsdag 3 juni 2008 @ 23:02:02 #97
92409 Twinky
Little star.
pi_59104030
komop mama's-to be
  woensdag 4 juni 2008 @ 08:00:51 #98
114177 Diaan73
pi_59107679
NieTTus succes vandaag in het ziekenhuis en nog van harte gefeliciteerd met jullie 3e trouwdag en 9 jaar samen

Ik blij ook hopen en duimen voor jullie... Basimah wanneer is jouw dag 14?
Make love, not war ☮
  Moderator woensdag 4 juni 2008 @ 08:04:34 #99
5428 crew  miss_sly
pi_59107716
NieTTus gefeliciteerd met jullie trouwdag! Hoop dat je het fijn hebt gevierd
Succes in het ziekenhuis, komt vast goed nieuws

Wat betreft roken: ik rook telkens tot ongeveer een week voor de IUI en dan stop ik tot het moment dat het mis blijkjt. Werkt voor mij prima
  Moderator woensdag 4 juni 2008 @ 08:05:40 #100
5428 crew  miss_sly
pi_59107725
quote:
Op maandag 2 juni 2008 17:16 schreef wilmadonna het volgende:
dank je.... dat hoop ik (en basimah natuurlijk ook denk) ook!!!!
Heb ontzettende migraine vandaag en vannacht gehad, ben helemaal op... pffft
wat zijn dat toch erge dagen dat afwachten. bleh!
zit een beetje in een dipje....
Gaat het weer een beetje?
Het is ook gewoon moeilijk en soms nog even moeilijker. Wees maar een beetje lief voor jezelf, dat heb je verdiend
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:08:53 #101
190853 RockabeIIa
pi_59113848
Ik meende dat er was bewezen dat je moeilijker zwanger kunt raken als roker zijnde... Ik wil niemand voor het hoofd stoten, echt niet! Maar ik vind het wel heel vreemd dat er gewoon doorgerookt wordt. Helemaal als je geen moeite hebt er mee te stoppen.
pi_59114106
heb een engelstalig temperatuurtabel aangepast, misschien heeft iemand hier op het forum er wat aan.
ik gebruik het nu wel.

Je moet alleen de dagen van de week opschrijven bij Dag:
Je start op dag 1 van je menstruatie
ik heb er migraine bij geschreven, maar dat is eigenlijk meer voor mezelf, jullie kunnen er ook andere dingen bij schrijven wat meer voor jullie is.

Moderator woensdag 4 juni 2008 @ 13:24:55 #103
5428 crew  miss_sly
pi_59114360
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik meende dat er was bewezen dat je moeilijker zwanger kunt raken als roker zijnde... Ik wil niemand voor het hoofd stoten, echt niet! Maar ik vind het wel heel vreemd dat er gewoon doorgerookt wordt. Helemaal als je geen moeite hebt er mee te stoppen.
Het is niet moeilijker om zwanger te worden als je rookt. Het is alleen niet goed om te roken, net als drinken, omdat beide invloed hebben op de foetus.

Het is niet gemakkelijk om te stoppen. Ik kan prima niet roken als ik weet dat ik zwanger ben of kan zijn, maar als ik weet dat ik het niet ben, is dat een stuk moeilijker.

Als ik zeker zou weten dat ik zwanger zou worden als ik helemaal niet zou roken, zou ik zeker wel stoppen. Ik zit niet voor mijn plezier in dit topic ofzo. Het is alleen niet zo, en juist omdat het zo moeilijk gaat en lang duurt, wil ik het wel allemaal een beetje leuk houden, en voor mij hoort roken daarbij.

Besides, de ene keer dat ik zwanger was, geheel onverwacht, heb ik behoorlijk gerookt en gedronken in de periode voor ik het wist.
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:37:14 #104
190853 RockabeIIa
pi_59114723
Ik zei al dat ik niemand voor het hoofd wilde stoten toch? Maar nu je er zo stellig op reageert dat het niet zo is wil ik toch even kwijt dat er toch verscheidene bronnen zijn die aangeven dat roken de vruchtbaarheid vermindert (google en dan bijv. zoeken op zwanger raken roken). En ik snap heus wel dat je niet voor je lol in dit topic mee draait... Daarnaast hoef je helemaal geen tekst en uitleg te geven waarom je rookt. Dat moet je zelf weten maar als je het hier bespreekt mag ik wel mijn mening geven en dat is dat ik er met mijn kop echt niet bij kan.
  Moderator woensdag 4 juni 2008 @ 13:39:24 #105
5428 crew  miss_sly
pi_59114794
Ik kan bij zoveel dingen met mijn kop niet bij, maar voel me niet geroepen om dat ook te ventileren.

Kun je je enigszins voorstellen dat met zo'n opmerking het aanvoelt alsof je zegt: tja, dat je niet zwanger wordt heb je ook aan jezelf te danken als je rookt.

Nou, prima als je dat denkt, maar prettig als je dat niet hier komt ventileren.

En ja, ik ben chagrijnig en misschien zou ik niet moeten reageren, maar het viel me even helemaal verkeerd.
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:45:03 #106
190853 RockabeIIa
pi_59115013
Het is maar net wat je er zelf van maakt en ik heb niet het gevoel dat ik ook maar iets fout heb gezegd...
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:56:02 #107
114177 Diaan73
pi_59115364
Tja, het zou allemaal wel kunnen omtrent het roken enz. maar ik rook niet (ook nooit gedaan) en heb dezelfde problemen gehad en als je dan soms om je heen kijkt hoeveel vrouwen er roken of erger nog drugs gebruiken en met alle gemak van de wereld zwanger worden, vraag ik me af of het niet gewoon aan het functioneren van het lichaam van de vrouw ligt... roken of niet roken.

Het is volgens mij zelfs zo dat de meeste vrouwen zwanger worden als ze gedronken hebben, dan ben je wat meer ontspannen.

En ik kan me helemaal voorstellen en vind ook dat als je zo lang moet wachten - zoals de meesten hier - je niet alles opzij moet en kunt zetten. Het beheerst je leven al meer dan genoeg. Als je zwanger bent, is het nog vroeg genoeg om te stoppen met drinken of roken.

Trouwens, ik vind dat er veel te veel van dit onderzoeken zijn.... vroeger werden vrouwen ook "gewoon" zwanger en deden gewoon alles. Over een paar jaar moet in quarantaine ofzo... de betutteling is hoog.

En even een hele dikke knuffel voor miss_sly, hopelijk gaat je chaggi bui snel over...
Make love, not war ☮
pi_59115831
Ja, even een knuffel voor miss_sly hoor!
Ik rook ook niet, maar ik vind dat je mag genieten in je leven.
Roken als je zwanger bent vind ik niet zo heel fijn, maar dat moet ieder voor zichzelf weten.
Mijn moeder heeft gerookt toen ze zwanger was van me... is ook goed gekomen.
Idd wat Diaan zegt: vroeger deden ze van alles en nu is er overal wel wat op aan te merken....
Ik rook dan wel niet, maar eet wel graag... zou dat ook verboden moeten worden, want overgewicht is immers ook niet goed....
Het blijft een eeuwige discussie.... roken of niet roken....
pi_59115936
Rockabella kwam gewoon met een feit, hoor...
  Moderator woensdag 4 juni 2008 @ 14:16:40 #110
5428 crew  miss_sly
pi_59115985
Kom jij ook nog even.

Dames, de kans op een rel in dit topic is klein, dus berg de popcorn maar weer op. Open een topic of zo als je het er zo graag over wilt hebben.

Verder ontopic: wilmadonna, beetje uit je dipje?

Diaan, hoe is het met je? Voel je je fijn zwanger?
pi_59116026
Wel ja, de ogen sluiten en verder kwaken is het gemakkelijkste natuurlijk.
pi_59116038
Ik ben zo benieuwd wat ik straks allemaal te horen krijg!! De krampen blijven aanhouden, maar ongesteld worden: ho maar echt bizar. Ga wel vragen of ze even een inwendige echo kan maken, even kijken hoe de 'boel' erbij staat zeg maar!!

Zit maar weer even illegaal hier kan me nu echt niet meer concentreren.. Manlief kan helaas niet mee, maar das niet zo erg. Die is normaal mee met elke follikelmeting etc, etc, dus vooruit het is hem vergeven
pi_59116103
Zeg, NOGMAALS de vraag: OPEN EEN ANDER TOPIC OF GA DEZE DISCUSSIE AAN IN WACHTEN OP EEN 2E STREEPJE. ROKEN IS SLECHT, DRANK IS SLECHT. ALLES IS SLECHT.

OF HET EEN FEIT IS DAT ROKEN SLECHT IS, DAT WETEN WE HIER ZELF OOK HARTSTIKKE GOED. BEDANKT VOOR DIE MEDEDELING. KAN HET HIER NU WEER OVER BEHANDELINGEN GAAN? SJESUS ZEG, MOETEN JULLIE PERSE JE GELIJK HEBBEN OFZO? WE HEBBEN AL FRUSTRATIES GENOEG, DEZE HOEVEN WE ER NIET BIJ TE HEBBEN.
  Moderator woensdag 4 juni 2008 @ 14:21:27 #114
5428 crew  miss_sly
pi_59116125
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:31:24 #115
114177 Diaan73
pi_59116428
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:21 schreef miss_sly het volgende:
Inderdaad

miss het gaat goed met me, wel heel erg moe en af en toe nog wel wat twijfels maar vanmorgen te horen gekregen dat de echo zo goed was, dat ik met niet te ongerust moet maken. Ik krijg 14 juli (14 weken zwanger) weer een echo en dan daarna meteen een controleafspraak met de gyn. De laatste als het goed is, daarna mag ik naar de verloskundige en daar heb ik op 16 juli al een afspraak mee. Nog net even voordat we op vakantie gaan.

Succes zo NieTTus ik hoop dat ze een echo (kunnen) maken om te kijken wat er gaande is. Wel vervelend dat tussenin hangen.
Make love, not war ☮
pi_59117811
ja hoor, uit mijn dipje....
nog steeds pijnlijke borsten en krijg nu ook een gigantische pukkel op mijn gezicht.. kan ook door de progesteron capsules komen???
Nog een week en dan kan ik testen.. of ik dat volhoudt????
Zit nu op dag 15 na pregnyl....
  woensdag 4 juni 2008 @ 15:57:50 #117
190853 RockabeIIa
pi_59119300
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:20 schreef NieTTus het volgende:
Zeg, NOGMAALS de vraag: OPEN EEN ANDER TOPIC OF GA DEZE DISCUSSIE AAN IN WACHTEN OP EEN 2E STREEPJE. ROKEN IS SLECHT, DRANK IS SLECHT. ALLES IS SLECHT.

OF HET EEN FEIT IS DAT ROKEN SLECHT IS, DAT WETEN WE HIER ZELF OOK HARTSTIKKE GOED. BEDANKT VOOR DIE MEDEDELING. KAN HET HIER NU WEER OVER BEHANDELINGEN GAAN? SJESUS ZEG, MOETEN JULLIE PERSE JE GELIJK HEBBEN OFZO? WE HEBBEN AL FRUSTRATIES GENOEG, DEZE HOEVEN WE ER NIET BIJ TE HEBBEN.
Doe eens normaal, zeg. Ik zie nergens dat ik loop te rellen, onzin uit loop te kramen of dat ik opzettelijk iemand kwets. Ik leef juist heel erg mee met eenieder...
Als je er niet tegen kunt dat mensen zulke dingen opmerken kun je beter je zaakjes in een dagboek bij gaan houden ipv alles openlijk op het web te zetten.
  Moderator woensdag 4 juni 2008 @ 16:30:54 #118
5428 crew  miss_sly
pi_59120365
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:57 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Doe eens normaal, zeg. Ik zie nergens dat ik loop te rellen, onzin uit loop te kramen of dat ik opzettelijk iemand kwets. Ik leef juist heel erg mee met eenieder...
Als je er niet tegen kunt dat mensen zulke dingen opmerken kun je beter je zaakjes in een dagboek bij gaan houden ipv alles openlijk op het web te zetten.
OK, geen rel, alleen onbegrip...prima, komen we al genoeg van tegen. Zullen we nu weer ontopic blijven dan?
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:46:16 #119
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59120827
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:39 schreef miss_sly het volgende:
Kun je je enigszins voorstellen dat met zo'n opmerking het aanvoelt alsof je zegt: tja, dat je niet zwanger wordt heb je ook aan jezelf te danken als je rookt.
Ik kan me goed voorstellen dat je je zo voelt, Miss_Sly (en NieTTus ook!).

We weten allemaal wel dat roken niet gezond is, voor welke situatie dan ook. Daar zijn geen wetenschappelijke onderzoeken meer voor nodig.

ik vind het een beetje jammer dat hierover gediscussieerd wordt, want volgens mij is dit topic meer bedoeld om over de behandeling van ongewenste kinderloosheid te praten en ieders ervaringen met betrekking tot dit onderwerp.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik vind roken ongezond, maar daar gaat het in dit topic niet om. Je maakt hier al genoeg narigheid mee (medicatie. ziekenhuisbehandelingen en vooral ook de emotionele belasting) en heeft iedereen meer behoefte aan steun dan aan dat beschuldigende vingertje (ook al wordt dat misschien niet eens zo bedoeld maar wel ervaren)...
pi_59121264
Zo daar ben ik weer!! Een hoop wijzer

Voor het niet doorbreken heb ik Primolut gekregen, even de boel resetten. Hele zooi aan pillen opgehaald, alleen omdat het de eerste keer is, mocht ik niet alles in 1 keer meenemen (alsof ik 40 vaginale bolletjes in 1 keer naar binnen douw ) maargoed, de eerste primolut is binnen, dus binnenkort komt mijn menstruatie in elk geval! Heel spannend, geen garantie dat er alsnog plek is in het VU, maar enfin. We gaan ervoor! Zal mijn moeder en oma daarboven instrueren eens extra hun best te doen (alsof dat helpt, haha maargoed, dromen mag, toch?)

Als laatste: Bella, ik wil best de discussie aangaan, maar NIET in dit topic, daar is het niet voor. Ik snap je opmerking en snap zelf heel goed dat ik niet slim bezig ben. Ik zeg dan ook niet dat je loopt te rellen. Alleen vervolgens komt gelijk BM binnenvallen, terwijl die hier nooit te zien is, met een fijne opmerking. Is een beetje onnodig denk ik en slaat ook nergens op. Vandaar mijn verzoek. Er is een topic over zwanger ZIJN en roken, kunnen we daar verder gaan. Anders kan er een ander topic geopend worden.

Ik KAN spontaan niet zwanger worden, dus zolang er niets wordt teruggezet, is er bij mij niets aan de hand. (sja misschien loop ik kanker op, ach dat krijg je tegenwoordig al van een spijkerbroek!) Daarom mijn opmerking om maar even in het wachten op topic het anders aan te snijden, omdat mensen daar grote kans hebben spontaan zwanger te worden en er wellicht ook meer roken. En dat is het laatste wat ik erover kwijt wil!
pi_59121615
Nu vraag ik me van de primolut alleen af (wie heeft dat hier ook gebruikt? Of Duphaston?) of je pas na de laatste tablet ongesteld wordt, of al tijdens gebruik kan starten? Heb ik met mijn ei hoofd natuurlijk niet gevraagd en kan het zo snel in de bijsluiter niet vinden?

Zomerstop is overigens vanaf 21 juli tot 8 augustus, dus we hebben nog ruim de tijd!! Als het doorgaat en lukt deze keer, wordt het een lente kindje
  woensdag 4 juni 2008 @ 17:26:04 #122
3011 E.T.
pi_59121730
een paar dagen nadat je gestopt bent met Primolut
  Moderator woensdag 4 juni 2008 @ 17:28:17 #123
5428 crew  miss_sly
pi_59121784
Ik werd telkens een dag of 5 na de laatste tablet ongesteld

Fijn dat het er goed uitziet, NieTTus Ik ga duimen voor een lentekindje voor jullie
pi_59121795
Thnx! Heb een 5 dagen kuur meegehad, dus dan word ik het nog even niet das fijn, want dit weekend gaan we even heerlijk naar de Ardennen, manlief en ik
pi_59123349
dag 14 is dinsdag pas
pi_59123453
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:21 schreef NieTTus het volgende:
Nu vraag ik me van de primolut alleen af (wie heeft dat hier ook gebruikt? Of Duphaston?) of je pas na de laatste tablet ongesteld wordt, of al tijdens gebruik kan starten? Heb ik met mijn ei hoofd natuurlijk niet gevraagd en kan het zo snel in de bijsluiter niet vinden?

Zomerstop is overigens vanaf 21 juli tot 8 augustus, dus we hebben nog ruim de tijd!! Als het doorgaat en lukt deze keer, wordt het een lente kindje
Ik heb dat spul gebruikt trouwens je gaat erna pas bloeden (ik gebruikte dat spul dan 10 dagen achter elkaar) 36 uur na het stoppen en ik ga gelijk bloeden (dus dat spul niet vergeten want anders zit je schreef)
Op de derde dag van de bloeding begon ik met mijn behandeling
  Moderator woensdag 4 juni 2008 @ 18:51:53 #127
5428 crew  miss_sly
pi_59123698
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:35 schreef Basimah het volgende:
dag 14 is dinsdag pas
Het duurt lang he, dat wachten? Nog 6 nachtjes slapen
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:34:40 #128
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59124963
spannend NieTTus!! En een lentekindje... ik hoop het zo voor je!

Basimah, spannend dat afwachten... Maar dinsdag dus... Nou, weet je, het is al bijna weekend... en dan is het eigenlijk nog maar 1 dag afwachten (zo probeer ik het altijd enigzins positief in te zien , ook al blijft de tijd toch echt even lang ).
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:26:54 #129
114177 Diaan73
pi_59128472
Wat Jose zegt, dinsdag is al heel snel... maar wachten duurt inderdaad (te) lang.

Goed gesprek dus gehad NieTTus en hopelijk breekt die ongesteldheid snel door je na het afmaken van de kuur. Verder hoop ik mee voor een lentekindje voor jullie!!
Make love, not war ☮
pi_59131748
Ik vind het onwijs lang.
Die wachtdagen vind ik een grotere ramp als elke dag puregon gebruiken eerlijk gezegd.
Elke keer als ik ook maar iets voel denk ik owwwwwwwwwwww nee he
pi_59143496
basimah, ik herken het helemaal...
Zit nu ook in de wachtdagen net als jou en vind dat ook de ergste tijd van dit hele proces.
Dan voel ik vreemde dingen en denk dat ik zwanger ben... dan weer van: nee, dat kan pregnyl of progesteron zijn... dan denk ik weer het is weer mislukt...
Gisteren wel even gejankt, want al die emoties in de draaimolen, aargh, gek word ik ervan!
Als ik naar de wc ga, kijk ik altijd op mijn wc papier of er niet wat bloed aanzit ofzo...
Ga er zelfs van dromen dat ik zwanger ben.. echt erg....
Ik denk dat ik eerder ga testen, want 3 weken wachten vind ik wel heel erg lang.... pffft
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:59:22 #132
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59143741
Je kan prima 14 dagen na je pregnyl testen hoor...
pi_59143830
pregnyl is in principe (hangt af van de sterkte) vrij snel uit je lichaam, je kan dan nog wel een negatieve test krijgen doordat het innestelingsproces nog niet klaar is.
Ik test gewoon dinsdagmorgen, als ik nog niet ongesteld ben iig. En dan zie ik wel verder.
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:23:57 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59144541
Ik had een hele regelmatige cyclus, en dus werd ik altijd op dag 28 ongesteld. Toen ik dat niet werd.... OEH toen moest ik echt op mn handen gaan zitten. Ik heb uiteindelijk (volgens mij) maar 3 dagen tevroeg getest... (Maar ik weet het niet zeker hoor)
pi_59179784
nou vandaag zit erop
geen spoor van bloed (nog)
vorige keer kwam dat op de dag van morgen
maar vandaag overleefd
en toch ben ik enorm
als morgen voorbij is dan word ik misschien een heel klein beetje minder

bij elk pijntje of auwtje denk ik 'uhoh het is gedaan voor deze maand'

pi_59185062
het is drie uur na mijn vorige post en de moed is nu wel in mijn schoenen geschroven
het eerste bloed was te zien op mijn wcpapiertje
een heel klein helder vlekje rood
  vrijdag 6 juni 2008 @ 22:15:33 #137
3011 E.T.
pi_59185145
  Moderator vrijdag 6 juni 2008 @ 22:34:29 #138
5428 crew  miss_sly
pi_59185702
Ow Basimah, wat naar. Ik hoop zo dat het niet doorzet
pi_59186262
nou die moed ben ik al verloren
ondanks mijn proeftijd toch maar volgende week beginnen aan de nieuwe poging
ik word er zo moedeloos van
Misschien rollen de zaadjes wel niet diep genoeg naar binnen of doe ik iets verkeerd
ik voel mij zo mislukt
  vrijdag 6 juni 2008 @ 23:18:57 #140
61800 Rottdog
pi_59192142
oh Basimah, wat balen zeg....
pi_59211434
Heb vanochtend toch maar al getest....
negatief...
baal er zo van....
  zondag 8 juni 2008 @ 07:34:14 #143
114177 Diaan73
pi_59211448
Basimah wat balen zeg

En wilmadonna ook.... Sterkte!!
Make love, not war ☮
  zondag 8 juni 2008 @ 07:57:09 #144
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59211483
wilmadonna, je hebt toch te vroeg getest? Nu negatief hoeft nog niets te betekenen...
pi_59212509
Ik zou op de juiste dag nog een keer testen

Ik ben intussen ongi met hoofdletters, tjeeeeeeee het voelt alsof ik liters bloed kwijt ben inmiddels.
Ik ga maandag/dinsdag naar het ziekenhuis en beginnen aan poging nummer 4
  Moderator zondag 8 juni 2008 @ 13:28:47 #146
5428 crew  miss_sly
pi_59216231
Basimah wat rot dat het niet gelukt is
Succes met poging 4, die moet het dan gaan worden!

wilmadonna, kan zijn dat het te vroeg was. Nog even wachten f je ongesteld wordt en zo niet, nog een keer testen op de aangegeven dag
  zondag 8 juni 2008 @ 13:30:54 #147
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59216304
Basimah, ik lees niet heel veel mee en uit de OP wordt ik niet veel wijzer... Ben je bezig met IUI of IVF of iets anders?? Of moet je alleen hormonen gebruiken voor je eigen cyclus en de rest mogen jullie zelf doen?
pi_59217457
ik gebruik een combi van puregon en pregnyl en klus dan zelf
Maar goed het lukt niet helemaal
de eerste keer was een overstimulatie
de tweede en derde keer wel pregnyl gebruikt maar helaas geen succes gehad
nu ben ik ongi en ga ik beginnen deze week aan de nieuwe poging.
  zondag 8 juni 2008 @ 16:19:51 #149
130262 NieTTus
Wellus!
pi_59221056
basimah wat balen meid... Echt zo zuur sterkte...

Ik heb gisteren de laatste primolut genomen dus hoop dat mijn menstruatie snel komt...

Zijn dit weekend heerlijk weggeweest (zit er nog aan een belgisch pintje in franstalig belgië (ardennen)) zou hier kunnen wonen.. Maar klaar voor de start helemaal relaxed. Mag van mij doorbreken... Gaan nu terug rijden, met pijn in hart.. Maar klaar voor de nieuwe poging.. fijne avond meiden...
pi_59227232
het is de 17e dag na de pregnylspuit... dat is toch niet te vroeg?
Ik zou eigenlijk testen op dag 20, maar kon niet meer wachten... ik bel morgen naar de gyn om te vragen of ik met de neusspray eerder mag beginnen maar wacht zelf natuurlijk wel de dag van mijn ongi af
Denken jullie dat ik te snel heb getest???
  zondag 8 juni 2008 @ 20:13:20 #151
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59227786
Wacht in elk geval even tot je ongi moet worden...
pi_59229072
Soms is het moeilijk in te schatten wanneer je ongi word
als je een onregelmatige cyclus had/hebt
en daarnaast kunnen de hormonen het beinvloeden natuurlijk
test in de loop van de week nog een keer en anders zou ik echt contact met de gyn opnemen
pi_59229433
ja ik bel haar morgen gewoon, want als ik met de neusspray weer moet beginnen dan moet ik daarmee beginnen op de 1e of 2e dag van je ongi, anders pas op de 21e dag en zolang wil ik deze keer niet wachten.
heb ook progesteron capsules gebruikt en die zorgen er ook voor dat je iets later je ongi krijgt.
ik voel nu niks meer ... geen pijnlijke borsten, niks...
  zondag 8 juni 2008 @ 21:38:36 #154
3011 E.T.
pi_59230959
Progestan kan je menstruatie tegenhouden, Wilmadonna (weet niet of je daar al mee gestopt was).
De gyn zal wel zeggen daar mee te stoppen en dan vanaf de menstruatie weer gewoon als nieuwe cyclus tellen.

Ik denk niet dat je te snel getest hebt hoor, op dag 17 na pregnyl. Dat is dus 14 dagen na de eisprong (voor de zekerheid misschien morgen of overmorgen nog een testje doen?)
pi_59234183
hallo allemaal. ik ben hier helemaal nieuw, en heb meteen een vraag, maar eerst wil ik me even voorstellen:

Ik ben Hellen, ik ben 36 jaar en al meer dan een jaar proberen mijn man en ik ons eerste kindje te krijgen. Ik heb heel lang geen kinderen gewild omdat ik "de ware" niet tegenkwam, en nu heb ik hem gevonden en begint de tijd aardig te dringen. En het lukt maar niet... Mijn eisprong is volgens de ovulatietesten ook erg laat en de luteale fase kort (9-10 dgn). En ik begin me aardig zorgen te maken.

Nu mag ik as week naar het ziekenhuis voor het eerste onderzoek en ik vroeg me af of ze daar dan gaan zeggen dat ik eerst 3 maanden moet temperaturen. Dat lijkt me onmogelijk, want met mijn huidige baan werk ik zeer onregelmatig en ik zou geen moment weten waarop ik dat kan doen; ik werk dan weer tot snachts, dan weer moet ik in het holst van de ochtend op...geen touw aan vast te knopen.
Ik maak me daar nu al enorme zorgen dat het allemaal heel lang gaat duren op zo'n manier. Moesten jullie allemaal eerst verplicht temperaturen... ?
  zondag 8 juni 2008 @ 23:20:29 #156
130262 NieTTus
Wellus!
pi_59234541
Wilma, wat een verwarring! Wat ET zegt, het KAN heel goed nog te vroeg zijn... Wacht nog even af, hoe moeilijk dat ook is Ik hoop dat je gewoon te vroeg bent geweest! Ik ga duimen voor je!

Hellen, helaas welkom hier!! Kan je helaas geen tips geven over temperaturen, omdat ik dat nooit heb hoeven doen.. Hier zijn de eileiders verwijderd voordat we met kinderen krijgen begonnen, dus enige optie IVF en daar hoef ik dat niet bij te doen. Ik zou het gewoon aangeven bij de arts, en aandringen op een verwijzing. In sommige gevallen is temperaturen niet nodig. Heb je buiten de luteale fase en late eisprong, wel een regelmatige cyclus? Veel succes in elk geval.

Basimah, hoe is het nu? Denk aan je!

Miss, nog 2 daagjes!! Ben heel benieuwd wat eruit komt!!

[ Bericht 0% gewijzigd door NieTTus op 09-06-2008 00:25:43 ]
pi_59234580
Hoi Hellen-O,
welkom op dit forum,
ik hoefde niet verplicht te temperaturen.
  Moderator zondag 8 juni 2008 @ 23:46:57 #158
5428 crew  miss_sly
pi_59235299
NieTTus, fijn dat je zo'n lekker weekend hebt gehad! Vol goede moed op naar de volgende poging en dan ga je gewoon hier het topic op de juiste manier verlaten hoor: met een hele mooie positieve test

Hellen-O, het is een beetje afhankelijk van de kliniek en van wat de reden lijkt te zijn van het niet zwanger worden. Als er wel een cyclus lijkt te zijn, zullen ze misschien wel vragen om te temperaturen, om een goed beeld te krijgen van wat er nu precies met je lichaam gebeurt tijdens de cyclus. Hoe dat op te lossen met zo'n onregelmatig leven zou ik ook niet weten; wellicht hebben zij daar een oplossing voor.
pi_59235906
Wat leuk, al die reacties meteen, dank jullie wel. Ik ben benieuwd of er oplossingen voor zijn. Misschien zijn de ovulatietesten wel afdoende, ik hoop het.
@ Niettus. Wat vervelend zeg voor je, maar wel erg mooi dat er tegenwoordig zoveel mogelijkheden en kansen zijn. Ik wens je veel succes. Ik zelf heb een redelijk regelmatige cyclus, tussen de 27-30 dagen. Soms ben ik voor mijn gevoel over tijd (en meen ik zwanger te zijn...al trap ik er niet meer zo snel in als in het begin van dit enorme gedoe) en word ik na 35 dagen ongesteld....
pi_59236083
Dank je! Ik ben zelf ook blij met de huidige technologien want 30 jaar geleden had ik simpelweg kinderloos gebleven, en nu heb ik kansen

Wel fijn dat je cyclus in elk geval 'regelmatig' lijkt te zijn! En lastig he, als je eens later ongesteld wordt.. Dat kan allerlei redenen hebben (ik heb nu een kluts-ei zoals de gyn zo mooi zegt die springt dan niet goed. En dan is je cyclus in de war. En ondanks dat ik weet dat ik zo niet zwanger kan worden, heb ik er toch 2 testen tegenaan gegooid. Vrouwengeest kan je gek maken ) Maargoed, in jouw geval kan je dan wellicht wel zwanger zijn, dus snap je gevoel!

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt, en gewoon aangeven bij de dokter! Hopelijk krijg je direct een verwijzing!!

Miss!! Het was heeeerlijik! Ik wil emigreren Maargoed, dat wil ik bijna naar elk land waar ik naartoe op vakantie ben geweest Jij hebt zaterdag dus ook een hele fijne avond gehad, heerlijk! Ook een mooie afleiding voorafgaand aan deze week Ik ga keihard aan je denken!!

Net zoals aan de andere dames hier!!

En nu ga ik maar mijn bedje in 3 dagen weg voelt als vakantie en mijn ritme leeft ook in vakantie modus.. maar morgen mag ik weer gewoon om half 9 op mijn werk zijn....
  Moderator maandag 9 juni 2008 @ 08:15:50 #161
5428 crew  miss_sly
pi_59238183
Juni is uitgeroepen tot de maand van de Kinderwens (World Fertility Awarness Month).

Goede maand om weer te starten dus NieTTus!
pi_59247667
vandaag ongi geworden, gyn gebeld, maar die is pas donderdag aanwezig.. dus ik moet helaas toch weer wachten tot de 21e dag om met de neusspray te beginnen... en dan nog maar hopen dat mijn gyn niet op vakantie gaat eind juli begin aug... maar dat zal wel weer....

Wat grappig dat juni is uitgeroepen tot de maand van de Kinderwens, dat wist ik helemaal niet.
  maandag 9 juni 2008 @ 20:40:02 #163
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59257330
Tjee, Basimah.. het zit jullie ook niet mee... Ik had toch wel goede hoop, hoor... Sterkte maar weer voor deze nieuwe ronde...

Wilmadonna, ook bij jullie schiet het dus niet echt op...

Miss_Sly, voor jou schiet de operatie al aardig op... toch? Spannend...

Hellen, veel succes in het ziekenhuis. Wij moesten inderdaad wel temperaturen, maar ik heb geen onregelmatige werktijden.. Ben ook benieuwd of daar een andere oplossing voor bestaat...

Gewoon even voor jullie allemaal...
We hebben hier lang genoeg gezeten met z'n allen... binnen 3 maanden zijn jullie hier allemaal weg.. deal?
ik hoop het gewoon zo voor jullie...
pi_59258813
Wilma, wat balen. Shit gewoon, stom gedoe. Ik hoop echt dat de volgende poging je geluk gaat brengen!!

Misssss, morgen onder het mes! Ik ga zo aan je denken!!!

Ik begin het NIET ongesteld zijn een beetje zat te worden nu hou vocht vast, mijn borsten staan op ploffen (en alleen er naar kijken resulteerd al in een klap op je bek), en sowieso mijn hormoonhuishouding staat op ploffen voor mijn gevoel. Weet dat het na de primolut nog wel een paar dagen kan duren, maar ik loop al 3 weken met krampen, diezelfde pijnlijke NOG grotere borsten (normaal al cup F, volgens mij zit ik op Z inmiddels )

Goed even wat geklaag. Begin mijn lichaam gewoon zat te worden...
  Moderator maandag 9 juni 2008 @ 21:56:14 #165
5428 crew  miss_sly
pi_59260429
wilmadonna, shit zeg. En vervelend dat het niet zo soepel loopt met het beginnen aan een nieuwe poging.

NieTTus, die stomme lichamen van ons soms Ik heb zelfs een keer gehadl met duphaston dat na de kuur mijn eisprong alsnog kwam en ik pas bijna 3 weken na de duphaston ongesteld werd! Ik hoop voor je dat je nu snel ongesteld wordt! En even klagen mag hoor

Morgen de operatie ik vind het niets, zie er tegenop en bovendien voelt het zo onnodig. Nou ja, het moet maar even.
  maandag 9 juni 2008 @ 22:02:53 #166
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_59260643
miss_sly, heel veel sterkte morgen
  maandag 9 juni 2008 @ 22:57:40 #167
61800 Rottdog
pi_59263150
Miss_sly sterkte voor morgen
  maandag 9 juni 2008 @ 22:58:53 #168
190853 RockabeIIa
pi_59263196
Succes en sterkte morgen Miss_sly
  Moderator maandag 9 juni 2008 @ 23:23:21 #169
5428 crew  miss_sly
pi_59264305
Thanks meiden!
Nu maar slapen, want ik moet me al om 7.15 uur melden Nou ja, kan ik slaapwandelend naar binnen en maak ik me minder druk
pi_59264345
Miss_sly sterkte voor morgen!
  maandag 9 juni 2008 @ 23:24:39 #171
640 snoopy
peanuts
pi_59264352
Sterkte morgen miss-sly
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_59264558
Sterkte morgen !
pi_59265202
Miss Sly, heel veel sterkte morgen!!!

Voor de rest van de dames een dikke virtuele knuffel!!
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_59265950
Bij deze sluit ik me aan in dit topic...

In mei hebben we de eerste IUI-poging gedaan (mbv Clomid en Pregnyl); echter werd ik toch weer ongi. Nu zijn we bezig met de tweede IUI-poging. Momenteel slik ik Clomid en binnenkort heb ik weer een echo-afspraak in het ziekenhuis (follikelmeting).
pi_59266119
Kinderwens, ik hoop dat je je maar snel af mag vragen waarom je ook alweer deze username hebt aangemaakt!
Succes met de IUI.
Hardloper.
IG @webkim
pi_59268915
hm, net iets te laat om Miss Sly nog sterkte toe te wensen, die moest er nu al zijn natuurlijk...
maar voor als je terug komt: ik hoop dat alles goed gegaan is en meegevallen is!!!!!
Beterschap in ieder geval en hopelijk brengt het wat juliie er van verwacht hadden!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 09:20:38 #177
114177 Diaan73
pi_59269889
Ook ik ben te laat om miss_sly heel veel succes en sterkte te wensen vandaag maar ik hoop voor je dat het erg meegevallen is. Sterkte met herstel!!

Kinderwens, heel veel succes met de IUI.

En NieTTus een hele dikke knuffel voor jou Hopelijk word je toch snel ongesteld!!
Make love, not war ☮
  dinsdag 10 juni 2008 @ 09:35:52 #178
61183 leonieke
Dan toch?
pi_59270112
miss_sly ik dacht dat ik vroeger op het werk ging zijn vandaag, dus ben ik ook te laat Hopelijk valt alles goed mee

Kinderwens, wat jammer dat we je hier moeten welkom heten
pi_59281265
Bedankt voor de welkomstberichtjes

Ik heb er misschien overheen gelezen, maar komt miss_sly vandaag alweer naar huis?

Ik ben nu bezig met de derde dag Clomid en ben er behoorlijk beroerd van.
Balen. Maar ja ik heb het er graag voor over hoor als het tot een zwangerschap leidt!

Miss_sly ik denk aan je hoor!
pi_59281463
Zijn er hier nog meer mensen met IUI bezig?
  Moderator dinsdag 10 juni 2008 @ 18:47:49 #181
5428 crew  miss_sly
pi_59284034

Ik ben weer thuis. De kijkoperatie op zich viel erg mee. Ik zag erg op tegen het aanleggen van het infuus in mijn hand, want ik wist nog dat dat heel erg veel pijn deed, maar vandaag zetten ze eerst een kleine verdoving op die plek en daarna pas het infuus. Nets van gevoeld dus
Om half 12 was ik weer op zaal, waar ik eindelijk weer wat water kon drinken. Jeumig, wat kun je dorstig worden! Later paar beschuitjes en kopje thee. Pas om 16.30 uur kwam een arts de operatie doorspreken. Na de wigexcisie 11 jaar geleden was het 'vetschort' (jaja, meiden, dat hebben we echt en dat heet zo ) naar beneden gekropen en verkleefd aan de rechtereierstok. Dat is dus met laser weggebrand en het uiteinde van de eileider is nu weer vrij. De eileieders zijn allebei ook doorgespoten. Verder zag alles er goed uit.
Omdat ze met laser hebben gebrand moest ik eigenlijk een nacht blijven, maar omdat ik me zo goed voelde en alles ook goed was, mocht ik om half 6 naar huis

Over ca. 4 weken controle en rond die tijd mag ik ook weer beginnen met IUI. Hopen dus dat ik pas over een week of 4 ongesteld word!
  Moderator dinsdag 10 juni 2008 @ 18:48:42 #182
5428 crew  miss_sly
pi_59284048
ow, hallo Kinderweg, welkom.
Wij zijn dus ook bezig met IUI, over 4 weken de 4e alweer, dan waarschijnijk niet meer met clomid maar met puregon of een soortgelijke prikhormoon.
pi_59284471
Miss wat goed om te horen dat het is meegevallen! En jeetje, gelaserd! laten we hopen dat het allemaal helpt, en dat we je over een heel kort poosje lekker kunnen naar het andere topic!!!

En nu lekker onderuit, en je goed laten verwennen! Bikkel!!
  Moderator dinsdag 10 juni 2008 @ 20:26:26 #184
5428 crew  miss_sly
pi_59286904
NieTTus
Ja, dat gelaserd kwam ook onverwacht. Ik had niet eens gedacht dat ze ook maar iets zouden vinden, maar het was dus niet helemaal voor niks allemaal.

Ik hang onderuit en schaap heeft boodschappen gedaan en zorgt echt goed voor me
pi_59287012
miss-sly, dat klinkt hartstikke positief allemaal! Gelukkig viel het mee
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:50:12 #186
3011 E.T.
pi_59287633
miss_sly, fijn dat het zo meegevallen is! En nog fijner dat het toch niet voor niets is geweest
pi_59287745
Miss_Sly, ik zag je in het bankje. Ik dacht dat je nog wel een nachtje weg zou zijn!
Fijn dat het zo is meegevallen en dat alles er goed uit zag. En ergens klinkt dat gelaser ook nog positief!
Variety is the spice of life
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:20:24 #188
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_59288595
miss_sly, fijn dat alles zo meegevallen is
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:27:50 #189
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_59291064
Fijn dat het achter de rug is, miss-sly! En dat je er wellicht nog wat aan hebt gehad ook. Sterkte met herstellen en op naar de volgende poging, hopelijk is die gewoon raak
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 11 juni 2008 @ 08:28:22 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59296999
misssly, fijn dat het meegevallen is.
Nu maar een spoedig herstel en dan idd over 4 weken een geslaagde IUI!
  woensdag 11 juni 2008 @ 09:16:43 #191
114177 Diaan73
pi_59297611
miss_sly ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest. Wat fijn dat het zo meegevallen is en je lekker gisteren alweer naar huis mocht. En ik duim mee voor een geslaagde IUI poging over 4 weken!!

Sterkte met herstellen!!
Make love, not war ☮
  woensdag 11 juni 2008 @ 09:36:55 #192
57497 happyme28
I'm so happy
pi_59297916
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:53 schreef nebelung het volgende:
En ergens klinkt dat gelaser ook nog positief!
Ja, dat was ook mijn eerste gedachte en zeker gelukkig dat het mee is gevallen.

Rare vraag misschien, en ik ken je situatie ook niet goed miss_sly, maar zou spontane zwangerschap nu ook niet tot de mogelijkheden behoren?
  Moderator woensdag 11 juni 2008 @ 09:57:08 #193
5428 crew  miss_sly
pi_59298324
hayppyme28, op zich zou dat kunnen, mits ik een eisprong heb. Daar zit bij mij het grootste probleem, want zonder ei maakt het niet echt veel uit of er verklevingen zijn Ik heb dus sowieso hormonen nodig voor de eisprong en aangezien ik bijna 40 ben, laten ze me niet eerst een jaar aanklooien met hormonen en dan thuis klussen.

Het vervelende is dat als ik mijn temperatuur moet geloven, ik dus deze week mijn eisprong heb gehad en waarschijnlijk over een week pf2 al ongesteld zal worden. Hoop dat het meevalt en toch minstens 3 weken duurt! Zul je net zien: als het niet moet, heb ik eens een keertje een schitterende cyclus can 29 dagen ofzo
pi_59300347
Hier zijn de sluizen los! Er zitten al 8 advils in en nog loop ik krom.. haha nog noooit zoveel pijn gehad, maargoed, niet erg! CD1 is begonnen!

Dag 12 voor de echo valt op zondag, dus ik heb vrijdag 20 juni al de echo. Maandag was al te laat, aangezien ze dan eerder kunnen inschatten wanneer ik naar het VU zou moeten, en ze me alvast in kunnen reserveren. De eerste progynova zit erin!
  Moderator woensdag 11 juni 2008 @ 11:24:25 #195
5428 crew  miss_sly
pi_59300398
NieTTus geweldig
Deze keer komt het goed, dat moet gewoon
pi_59300781
Dat klinkt goed miss_sly. Op naar een succesvolle IUI. Ik zou je heel graag uit dit topic willen zien. Samen met Niettus. En als jullie de anderen dan gelijk meenemen en de boel achter jullie op slot draaien?

Nu mijn icsi gelukt is en Thomas er is vergeet ik soms stil te staan bij wat een wonder het eigenlijk was/is... Maar het kan dus. Het kan echt!
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:47:01 #197
114177 Diaan73
pi_59300979
NieTTus wat een goed nieuws

Spannend hoor en heel veel succes
Make love, not war ☮
pi_59301082
Ik ben natuurlijk weer hyper en vol goede hoop.. als het deze ronde eens een keer doorgaat, en lukt ben ik in de week van mijn verjaardag uitgerekend!!! Dat houdt dan in dat ik dezelfde periode als mijn (overleden) moeder, 28 jaar geleden, zwanger zou zijn.. Heel speciaal; ik zet al mijn duimen erop in!

Enne, Webkim, met alle liefde
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:56:57 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59301248
NieTTus, wat omschrijf je het heerlijk plastisch!
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:38:53 #200
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59302359
Miss_Sly, fijn dat je operatie is meegevallen! waren die verklevingen een reden dat het tot nu niet gelukt is? Of hadden ze dat van tevoren niet gezien? (Met mijn excuses voor evt stomme vragen...)
En hoe is het met je zus? Die deed toch ook IUI?

NieTTus, dat zal wel heel bijzonder zijn, en uiteraard een mooi verjaardagskado

En de andere dames heel veel succes en hopelijk zitten jullie snel in Z&G!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Moderator woensdag 11 juni 2008 @ 14:44:51 #201
5428 crew  miss_sly
pi_59305836
De verklevingen waren als het goed is geen oorzaak, maar maken het wel moeilijker. Dus beter dat ze nu weg zijn.
Mijn zus heeft toevallig afgelopen dinsdag haar 4e IUI gehad en mijn vriendinnetje heeft vrijdag weer de meting voor de 4e IUI.

We zijn dus druk bezig, allemaal
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:51:56 #202
57497 happyme28
I'm so happy
pi_59306081
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 09:57 schreef miss_sly het volgende:
hayppyme28, op zich zou dat kunnen, mits ik een eisprong heb. Daar zit bij mij het grootste probleem, want zonder ei maakt het niet echt veel uit of er verklevingen zijn Ik heb dus sowieso hormonen nodig voor de eisprong en aangezien ik bijna 40 ben, laten ze me niet eerst een jaar aanklooien met hormonen en dan thuis klussen.
Aha, ok ik snap het. Maar goed, dan toch kan het wel een positieve ontwikkeling zijn dus hopen op een succesvolle volgende poging.

@NieTTus; goed nieuws!! en nu maar duimen!

Ik moet zeggen dat nu mijn 1e afspraak bij de gyn dichterbij kom, ik er wel onzekerder van wordt en volg dit topic ook. Dit is in principe de laatste cyclus voor dat ik de MMM in ga. Niet dat we dan niet gewoon doorgaan met het klussen, maar dan beginnen wel de onderzoeken.

Het hele hormonen verhaal ben ik echt erg huiverig voor en dan vooral het spuiten ervan Ik hoop uiteraard nog steeds dat het gewoon natuurlijk kan, maar ik ben er nog niet uit hoever ik de medische molen in wil gaan.

Hoe was dat bij jullie? Ooit twijfels gehad of je wel verder wilde gaan met evt. risico voor eigen gezondheid? Ik vind het best eng, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik er nog niet zo veel vanaf weet.
  woensdag 11 juni 2008 @ 15:00:29 #203
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59306353
happyme, als je eenmaal hete eerste gesprke hebt gehad en je weet welke opties er voor je openliggen in de mmm, dan kun je ook echt afwegingen maken. Wij hadden de keuze ISCI of niets. Ik heb me wel degelijk zorgen gemaakt over de hoeveelheid hormonen die ik mn lijf in moest spuiten... Maar het spuiten zelf vond ik niet zo erg (alleen de eerste prik).
  woensdag 11 juni 2008 @ 15:08:05 #204
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59306535
Miss_Sly, wat fijn dat alles goed is gegaan!! En wat "goed" (tussen grote aanhalingstekens ) dat er toch wat gevonden is en dat de operatie niet voor niets is geweest. Mooi dat je zo vlot naar huis kon ook... super! En nu nog even geduld en dan op naar de volgende poging!

NieTTus... gelukkig dat je nu eindelijk ongesteld bent... kunnen jullie weer door!! Even vanaf hier ... mijn duimen draaien met je mee... zo te horen zou het inderdaad wel een heel speciale datum zijn mocht het lukken dit keer...

Happyme, ik vond het ook eng in het begin... Ik dacht dat het bij ons nooit zo ver zou komen dat ik hormonen moest gaan spuiten. Ik dacht dat Clomid ons 'wondermiddel' zou zijn, maar helaas. Ook wij hebben moeten spuiten, maar dat was maar één ronde en toen was het raak. Het klinkt gek misschien, maar je groeit erin mee in dat hele proces van de MMM. Ik wens je in elk geval veel succes voor je eerste afspraak en alles wat daarop volgt!
  Moderator woensdag 11 juni 2008 @ 15:09:33 #205
5428 crew  miss_sly
pi_59306580
happyme, ik kan me voorstellen dat het eng is, de sprong in de mmm. Ik heb er een jaar of 11 geleden ook in gezeten (zonder resultaat), en toen heb ik het niet als prettig ervaren. Dat is het natuurlijk sowieso niet, maar toen had ik echt het gevoel dat ik niet echt de touwtjes in handen had en deed maar wat er werd gezegd.

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je probeert de controle te houden. Laat de onderzoeken doen en laat ze uitleggen wat de mogelijkheden zijn, welk traject ze voor jullie zien. Praat hier samen over, verzamel zoveel mogeiljk informatie en neem op basis daarvan je besluit. Je moet namelijk helemaal niets, maar je hebt misschien wel een scala aan mogelijkheden. Informeer jezelf goed en besluit samen wat je wilt doen. En dit geldt voor iedere stap.

Wij krijgen nu nog 3x een IUI, daarna zouden we over kunnen naar IVF. Een hele stap, eentje waar we nog goed over na willen denken. En ik had ook telkens het gevoel dat ik moest beslissen over 3x IVF. Dat is natuurlijk niet zo. Als ik na 1x IVF denk dat ik dit toch niet wil, ben ik niet verplicht de overige 2 ook te doen.

Succes, ik hoop dat het gewoon nog natuurlijk gaat lukken bij jullie!
pi_59307511
Hallo!
Tijdje hier niet geweest en weer zoveel gebeurd.
Fijn Miss-Sly dat het is meegevallen en ik hoop dat het idd gaat werken.

Zit zelf nog steeds op een telefoontje van mijn gyn te wachten... die is pas morgen weer aanwezig.. ben zo bang dat ik pas na de zomervakantie mag beginnen met de derde injectie behandeling.
Soms zie ik het gewoon niet meer zitten....
Eerst dacht ik dat die tabletten het wondermiddel voor ons zouden zijn, daarna de injecties omdat ik toen wel een goede eisprong kreeg... maar na 2 pogingen nog steeds niks....
  woensdag 11 juni 2008 @ 15:46:39 #207
57497 happyme28
I'm so happy
pi_59307661
Bedankt voor de lieve reacties. Ik denk ook dat ik er echt pas iets over kan zeggen nadat er uberhaupt iets geconstateerd is. En we zijn ook pas 'net' een jaar bezig volgende maand.

Eerst nog maar even rustig in het 'Wachten op' topic hopen dat het deze cyclus raak is Ondertussen blijf ik hier meelezen en duimen voor jullie allemaal.
  woensdag 11 juni 2008 @ 15:54:33 #208
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59307952
happyme, het is zoals gezegd, je groeit er echt in mee. En neem gewoon elke dag zoals hij komt. Niet tever vooruit kijken.
De eerste IVF vond ik vreselijk eng! (en ik hoop natuurlijk dat het zover niet komt) Maar het werd echt een soort routine. Ziekenhuis in en uit. Toen ik "gewoon" zwanger was, toen vond ik het zelfs heel eng om niet meer naar het ziekenhuis te hoeven.
  Moderator woensdag 11 juni 2008 @ 16:11:17 #209
5428 crew  miss_sly
pi_59308433
happymee, er wordt niet altijd iets geconstateerd. He kan best dat ze niets vinden, maar dat het 'gewoon' niet lukt. Als het niet lukt en er blijkt een duidelijke oorzaak voor die te behandelen is, is dat prettig, maar dat is lang niet in alle gevallen zo.

Wat betreft het 'er in mee groeien': dat vind ik nu juist niet positief. Dat klinkt namelijk nogal passief, alsof je alles laat overkomen zoals het ziekenhuis het voorstelt. Ik vind het juist belangrijk te proberen bewuste keuzes te maken in dit traject.
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:28:16 #210
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59308996
ik bedoel dat je toch steeds je grenzen verlegt. Je gaat toch steeds een stapje verder om dat wondertje te krijgen

Happyme, het is inderdaad te hopen dat ze in ieder geval een oorzaak vinden voor het uitblijven van de zwangerschap, omdat je dan gericht een bepaalde weg in kunt slaan. Overigens duurt het meestal wel even voordat je echt een 'traject' in gaat... tenminste, dat was in ons ziekenhuis wel zo. Eerst allerlei onderzoeken en dan kijken ze hoe of wat. Ik kreeg al wel snel clomid voorgeschreven, omdat uit mijn temperatuurcurves bleek dat ik geen eisprong had.

Moet wel zeggen dat ik op een gegeven moment na een maand of 8 clomid) echt het gevoel had dat ze ons maar wat aan lieten modderen. Dat gevoel had ik achteraf wel eerder uit moeten spreken naar de gyn...
  Moderator woensdag 11 juni 2008 @ 16:44:35 #211
5428 crew  miss_sly
pi_59309505
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:28 schreef Jose81 het volgende:
ik bedoel dat je toch steeds je grenzen verlegt. Je gaat toch steeds een stapje verder om dat wondertje te krijgen
quote:
Moet wel zeggen dat ik op een gegeven moment na een maand of 8 clomid) echt het gevoel had dat ze ons maar wat aan lieten modderen. Dat gevoel had ik achteraf wel eerder uit moeten spreken naar de gyn...
Dit is precies wat ik bedoel
Ja, we verleggen onze grenzen om dat wondertje te krijgen, maar ik vind het erg belangrijk dat het telkens een bewuste, overdachte keus is, en niet eentje waar je je door de arts toe laat overhalen zonder erover nagedacht te hebben. En als iets niet helemaal goed voelt of je hebt twijfels, spreek ze uit. Als de arts op dezelfde weg verder wil gaan, vraag waarom. Als dat niet goed voelt, vertel het. Dat je dan gaandeweg vaak je grenzen verlegt, is prima.
pi_59323747
@Happy me; He bah, om jou hier te zien..... ! Ik zag je vaak voorbijkomen bij "wachten op een tweede streepje" (ik was degeen met dezelfde naam, maar wegens omstandigheden heb ik een nieuw account moeten aanmaken)
We lopen alweer redelijk gelijk; Ik ga morgen voor het eerst naar de gyn, doodeng. Waarschijnlijk kom ik morgen niet verder dan een kennismaking en misschien wat bloed prikken, maar toch. Ik vind het helemaal niks. (ik hoop stiekem op een wonder morgen, iets in de trant van "Goh mevrouw O, we hebben bijzonder heuglijk nieuws, u bent al 6 weken zwanger" )

En ik had een vraag voor de mensen die al verder in de MM zitten, hoop dat iemand iets kan vertellen:
Ik ben verzekerd bij Ohra en ik zie nergens iets over IUI en vergoedingen voor de hormoonpillen/injecties en aanverwachte zaken. Alleen die 3x IVF in de basis.
Betekent dit dat ik bij een flutverzekering zit , of zijn er meer mensen die Ohra hebben en niet alles geheel uit eigen zak hoeven te betalen?

*zich nu al zorgen makend terwijl ik de gyn nog niet eens heb ontmoet*
  donderdag 12 juni 2008 @ 07:29:14 #213
57497 happyme28
I'm so happy
pi_59325829
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 00:04 schreef Hellen-O het volgende:
@Happy me; He bah, om jou hier te zien..... ! Ik zag je vaak voorbijkomen bij "wachten op een tweede streepje" (ik was degeen met dezelfde naam, maar wegens omstandigheden heb ik een nieuw account moeten aanmaken)
We lopen alweer redelijk gelijk; Ik ga morgen voor het eerst naar de gyn, doodeng. Waarschijnlijk kom ik morgen niet verder dan een kennismaking en misschien wat bloed prikken, maar toch. Ik vind het helemaal niks. (ik hoop stiekem op een wonder morgen, iets in de trant van "Goh mevrouw O, we hebben bijzonder heuglijk nieuws, u bent al 6 weken zwanger" )
Ohh.. hellennelleh jij ook hier? ik verwacht ook nog niet echt wat van de gyn hoor. Ik baal een beetje dat ik niet eerder met temperaturen ben begonnen want ben bang dat ik word weggestuurd met 'ga eerst maar een paar maandjes temperaturen'. Ik dacht eerlijk gezegd dat mijn niet heel positieve ovulatietesten voldoende zou zijn. Anyway, aan de anderen kant, geeft dat ook misschien een goede mogelijkheid om 'aan het idee te wennen'

Succes vandaag bij de gyn Hellen-O!! Hopenlijk geeft het een 'goed' gevoel.
pi_59326561
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 00:04 schreef Hellen-O het volgende:

En ik had een vraag voor de mensen die al verder in de MM zitten, hoop dat iemand iets kan vertellen:
Ik ben verzekerd bij Ohra en ik zie nergens iets over IUI en vergoedingen voor de hormoonpillen/injecties en aanverwachte zaken. Alleen die 3x IVF in de basis.
Betekent dit dat ik bij een flutverzekering zit , of zijn er meer mensen die Ohra hebben en niet alles geheel uit eigen zak hoeven te betalen?

*zich nu al zorgen makend terwijl ik de gyn nog niet eens heb ontmoet*
Kijk even onder de kop, overige feri-behandelingen..
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:48:47 #215
114177 Diaan73
pi_59329067
Volgens mij zitten de IUI-behandelingen in het basispakket......

Dames, succes bij de gynaecologen vandaag Ik heb nooit hoeven temperaturen trouwens.
Make love, not war ☮
pi_59330411
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 07:29 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ohh.. hellennelleh jij ook hier? ik verwacht ook nog niet echt wat van de gyn hoor. Ik baal een beetje dat ik niet eerder met temperaturen ben begonnen want ben bang dat ik word weggestuurd met 'ga eerst maar een paar maandjes temperaturen'. Ik dacht eerlijk gezegd dat mijn niet heel positieve ovulatietesten voldoende zou zijn. Anyway, aan de anderen kant, geeft dat ook misschien een goede mogelijkheid om 'aan het idee te wennen'

Succes vandaag bij de gyn Hellen-O!! Hopenlijk geeft het een 'goed' gevoel.
Ik dacht oa door artikelen als deze http://www.ivf.nl/timing_IUI.htm dat temperaturen nooit meer hoefde. Nou ja, over 2,5 uur hoor ik het. (en meld ik het hier wel even; hopelijk sla ik niet volkomen dicht en vraag ik even door zodat ik ook van het hoe en waarom weet)
pi_59330455
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 08:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kijk even onder de kop, overige feri-behandelingen..
waar staat die precies?
pi_59330525
Ik zit niet bij orah.. Maar hij zilveren kruis.. Daar staat hij onder overige vruchtbaarheidsbehandelingen.
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 11:55:56 #219
5428 crew  miss_sly
pi_59331028
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:36 schreef Hellen-O het volgende:

[..]

Ik dacht oa door artikelen als deze http://www.ivf.nl/timing_IUI.htm dat temperaturen nooit meer hoefde. Nou ja, over 2,5 uur hoor ik het. (en meld ik het hier wel even; hopelijk sla ik niet volkomen dicht en vraag ik even door zodat ik ook van het hoe en waarom weet)
Temperaturen is inderdaad niet geschikt om de juiste timing te zien voor een IUI oid. Het kan echter wel een beeld geven van je cyclus, en dat is waarom vaak wordt gevraagd om 3 maanden te temperaturen. Daarmee kunnen ze in ieder geval inzicht krijgen in je cyclus, zien of er een eisprong is, hoe lang de cyclus is, etc.
pi_59331866
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Temperaturen is inderdaad niet geschikt om de juiste timing te zien voor een IUI oid. Het kan echter wel een beeld geven van je cyclus, en dat is waarom vaak wordt gevraagd om 3 maanden te temperaturen. Daarmee kunnen ze in ieder geval inzicht krijgen in je cyclus, zien of er een eisprong is, hoe lang de cyclus is, etc.
Ik heb een zeer onregelmatig leven met dagen dat ik tot middernacht werk en dagen dat ik om 5 uur s ochtends al op moet, en dat lijkt me voor zo'n temp-test niet handig. Maar misschien vul ik dat zelf in en maakt het niets uit. (Ik wil het liefste die 3 maanden overslaan en direct die molen in, want het klokje tikt nogal hard en niet zo lang meer )
En wat betreft de verzekering; daar staat dus helemaal niets over fert beh... ik ga ze maar bellen.
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 12:37:18 #221
5428 crew  miss_sly
pi_59332178
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:24 schreef Hellen-O het volgende:

[..]

Ik heb een zeer onregelmatig leven met dagen dat ik tot middernacht werk en dagen dat ik om 5 uur s ochtends al op moet, en dat lijkt me voor zo'n temp-test niet handig. Maar misschien vul ik dat zelf in en maakt het niets uit. (Ik wil het liefste die 3 maanden overslaan en direct die molen in, want het klokje tikt nogal hard en niet zo lang meer )
En wat betreft de verzekering; daar staat dus helemaal niets over fert beh... ik ga ze maar bellen.
Dat klokje ken ik, ik word 40 in december. Natuurlijk wil je dat overslaan, en misschien hoeft het ook niet, maar sommige artsen zien dat wel als basis. Ik neem aan dat je iig wel een overzicht hebt van je laatste cycli en ik las dat je ovulatietesten hebt gedaan? Als je goed hebt bijgehouden op welke cyclusdag enzo, is dat misschien ook wel voldoende informatie.

Mijn verzekering zei dat onbeperkt IUI in het basispakket zit. De medicijnen hiervoor zaten bij mijn verzekering in de aanvullende verzekering, geloof ik. Ik zit bij FBTO.
pi_59332647
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat klokje ken ik, ik word 40 in december. Natuurlijk wil je dat overslaan, en misschien hoeft het ook niet, maar sommige artsen zien dat wel als basis. Ik neem aan dat je iig wel een overzicht hebt van je laatste cycli en ik las dat je ovulatietesten hebt gedaan? Als je goed hebt bijgehouden op welke cyclusdag enzo, is dat misschien ook wel voldoende informatie.

Mijn verzekering zei dat onbeperkt IUI in het basispakket zit. De medicijnen hiervoor zaten bij mijn verzekering in de aanvullende verzekering, geloof ik. Ik zit bij FBTO.
Wat vreselijk he, die klokken.. Ik ben nog maar heel even 36. Mijn buurvrouw heeft laatst een superdochter gekregen op 42 jarige leeftijd, dus we hebben tijd (zegt men dan geruststellend...)
Succes!! (nu de verklevingen weg zijn, wie weet al snel!)

En ik heb inderdaad alles bijgehouden de afgelopen 5 maanden; daarvoor waren we al bijna een jaar bezig, maar toen was ik nog wat nonchalant en in de veronderstelling dat het "vanzelf wel een keer kwam" (bleek dat we het nooit deden rond mijn eisprong, die pas rond dag 18-20 komt, bleek na de ovutesten... (in een cyclus van rond de 30 (en vaak 28 dagen )
pi_59339958
Ik heb mijn eerste gesprek met de gyn achter de rug. Ze was wat verbaasd over het feit dat mijn ovulatie wel redelijk regelmatig is maar dat de luteale fase sterk wisselend is; dat zou niet moeten. Hm.
Ik heb verder wat uitstrijkjes gehad (geen idee waarvoor, sowieso 1 omdat het toch tijd was voor het baarmoederonderzoek) en ik heb een vaginale echo gehad waarop te zien was dat mijn eisprong net was geweest en dat het verder allemaal wel goed leek. (leek; we zullen zien..)
Daarna bloed geprikt en volgende week moet ik weer bloed prikken en op mijn 3e cyclusdag weer. Hubby moet er as week ook aan geloven want dan moet het eerste potje ingeleverd worden
Ik ben benieuwd.

Mijn ziekenhuis "doet niet aan" temperaturen; de gyn zei dat het te zwaar is en te nauw luistert; als je per ongelijk een keer eerst naar de wc gaat en dan tempt is het al niet goed meer. Kennelijk halen ze uit die bloedtesten genoeg info. Gelukkig maar.
  donderdag 12 juni 2008 @ 17:24:54 #224
57497 happyme28
I'm so happy
pi_59340265
Hey Hellen, dat klinkt positief. Dus hubby is nog niet getest? Bij ons heeft hubby 1 test gedaan dat niet helemaal super was maar wel ok omdat de kwaliteit ws. iets minder was doordat het redelijk lang duurde dat hij in het zkh kwam door files. Missschien dat later nog een test gedaan wordt omdat het nogal kan verschillen en het exacter nodig is maar voor nu lijkt het geen reden van onvruchtbaarheid.

Fijn om te weten dat je in ieder geval 'gewoon' een eisprong hebt. Best veel testen al zo'n eerste keer. En gelukkig geen temperaturen (hoop dat ze bij ons ook zo redeneren). Hoop eerlijk gezegd dat ze bij mij ook direct een echo doen (mijn afspraak is ook rond mijn vermoedelijke eisprong).
pi_59341013
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 10:48 schreef Diaan73 het volgende:
Volgens mij zitten de IUI-behandelingen in het basispakket......

Dames, succes bij de gynaecologen vandaag Ik heb nooit hoeven temperaturen trouwens.
Bij mij ook (VGZ).
pi_59341047
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 17:08 schreef Hellen-O het volgende:
Ik heb mijn eerste gesprek met de gyn achter de rug. Ze was wat verbaasd over het feit dat mijn ovulatie wel redelijk regelmatig is maar dat de luteale fase sterk wisselend is; dat zou niet moeten. Hm.
Ik heb verder wat uitstrijkjes gehad (geen idee waarvoor, sowieso 1 omdat het toch tijd was voor het baarmoederonderzoek) en ik heb een vaginale echo gehad waarop te zien was dat mijn eisprong net was geweest en dat het verder allemaal wel goed leek. (leek; we zullen zien..)
Daarna bloed geprikt en volgende week moet ik weer bloed prikken en op mijn 3e cyclusdag weer. Hubby moet er as week ook aan geloven want dan moet het eerste potje ingeleverd worden
Ik ben benieuwd.

Mijn ziekenhuis "doet niet aan" temperaturen; de gyn zei dat het te zwaar is en te nauw luistert; als je per ongelijk een keer eerst naar de wc gaat en dan tempt is het al niet goed meer. Kennelijk halen ze uit die bloedtesten genoeg info. Gelukkig maar.
Ik 'moet' wel tempen en heb daar vreselijk de balen van. Ondanks dat ik het niet probeer te doen ga ik toch steeds weer bepaalde conclusies trekken uit dat stomme staatje. Als mijn temperatuur na mijn menstruatie hoog blijft in plaats van keldert zit ik alweer te zenuwen!

Hoe werkt dat met die bloedtesten?
pi_59341404
Kinderwens, een temperatuurmeter met geheugen is echt een uitkomst. Je moet namelijk temp opnemen op dezelfde tijd. Dus ook in het weekend. Dus wekker zetten, temp opnemen (oor, 1 minuut) Wacht op piep en slaap lekker verder. Pas als je opstaat kun je dan je temp terug lezen... Ik vond dat heerlijk...
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 18:40:47 #228
5428 crew  miss_sly
pi_59341968
Fijn dat je niet hoeft te temperaturen, Hellen-O. Het klopt dat het heel nauw luistert mbt tijdstip enzo. Apart dat zoveel artsen er verschillende meningen over hebben.

happyme28, de zaadkwaliteit kan inderdaad erg varieren. Bij onze 3x IUI was het achtereenvolgens 32 miljoen, 3,2 mljoen en 6 miljoen kwalitatief goede zaadjes. Hoezo, grote verschillen!

Kinderwens, uit de bloedtesten kunnen ze hormoonlevels halen en aan de hand van de hormonen kunnen ze zien in welk deel van de cyclus je zit.

Temperaturen moest ik trouwens wel rectaal doen, een oorthermometer is niet exact genoeg, kennelijk.
  donderdag 12 juni 2008 @ 20:03:45 #229
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59344429
Hellen, jammer dat je toch niet stiekem 6 weken zwanger bleek te zijn... Maar wel fijn dat die eerste afspraak er nu op zit!

Ik moest ook rectaal temperaturen, omdat de oormetingen niet nauwkeurig genoeg zouden zijn. Klopt ook wel, want eerst temperatuurde ik ook in het oor en de verschillen waren echt super groot...de Rocky Mountains waren er niks bij.

Even voor alle nieuwe dames: succes met alle behandelingen en toestanden in de MMM.
En voor de 'oude dames':

[ Bericht 5% gewijzigd door Jose81 op 12-06-2008 20:37:48 ]
pi_59344662
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 18:03 schreef Kinderwens het volgende:

[..]

Ik 'moet' wel tempen en heb daar vreselijk de balen van. Ondanks dat ik het niet probeer te doen ga ik toch steeds weer bepaalde conclusies trekken uit dat stomme staatje. Als mijn temperatuur na mijn menstruatie hoog blijft in plaats van keldert zit ik alweer te zenuwen!

Hoe werkt dat met die bloedtesten?
Jammer zeg.. Ik zou als ik jou was proberen uit te vinden of dat temperaturen echt 100% nodig is als het je zo van streek maakt. Misschien kunnen ze zonder dat ook wel veel uitzoeken. Ik vind het gek dat het zo verschilt per ziekenhuis

Die bloedtesten zijn mbt de hormoonhuishouding. (die mbt tijdstip ovulatie en lengte luteale fase wat vreemd lijkt). Verder zei de gyn dat gezien de ovulatietesten al duidelijk is dat ik een eisprong heb, -die ze ook op de echo zag. -Maar wat zegt dat over een goede eisprong, vraag ik me af? Ze deed net of dat wel goed zat Nu heb ik in het verleden al meer onzin gehoord daar, zoals een vrolijk "U mankeert helemaal niets" tijdens een inwendig onderzoek...en een maand later moest ik geopereerd worden aan mijn baarmoeder) dus ik geloof het allemaal pas als ik zwanger ben.. Of als onderzoek van het lab uitwijst dat er niks aan de hand is.
Sterkte met temp, en hopelijk hoeft het niet zo lang, als je aangeeft dat het op je zenuwen werkt!
pi_59344875
Miss , hoe voel je je nu? Veel last van 'lucht' tussen je schouderbladen??

Hellen, wat fijn dat je niet hoeft te tempen!! Heel spannend dus ook voor jou de komende tijd!! Wellicht nog een extra uitstrijkje om bijv. Chlamydia e.d. uit te sluiten? Hier moet ik elk jaar, voor een IVF toch weer bloed laten prikken op van alles (waaronder HIV)..

Wilma, ik kan me zo goed indenken dat je er soms even geen hoop meer op hebt! Maar hou vol hoor!!! Ik heb ook vaak zoiets van: haal de hele zooi er maar uit, het hoeft niet klaar.. Maar de wens is te groot. En nu we weer bezig zijn zit ik ook weer vol hoop! Terwijl ik na de laatste 2 mislukte ivf'en en 2 gecancellede cryo pogingen toch echt heel diep in de put zat. Hou vol, kop op en gooi het er hier maar lekker uit! Daarna, hoofd omhoog en weer gaan.

Happy, ik heb er denk ik overheen gelezen maar wanneer heb jij je afspraak?

Kinderwens: ze kunnen de waardes in je bloed zien. Als bepaalde waardes hoog zijn (welke, ben het ff kwijt) dan duidt dat bijvoorbeeld op een eisprong die net geweest is, of als ze lager zijn, een eisprong die al veel eerder is geweest (of juist nog moet komen). Zo kunnen ze ook kijken of je hormoonhuishouding uberhaupt op orde is, of dat dat afwijkt! Bij IVF bijvoorveeld doen ze vlak voor de punctie ook een bloedtest, om te kijken of je niet tegen overstimulatie aanzit. Ze kunnen echt veel zien! Kan me goed voorstellen dat je ervan baalt, maar nog even volhouden!

Over vergoedingen bij IUI weet ik helaas niets.. Voelde me altijd een goeroe maar das op het gebied van IVF. Nu zo met cryo's is allemaal alweer zo nieuw voor me!! Maar wat ik begrijp is IUI geen probleem. Bij IVF moet ik in elk geval altijd een machtiging aanvragen (heel stom )

Hier zit ik te denken mijn laatste bloeddonatie terug te vragen bij de bloedbank haha nee hoor, ben echt blij dat ik eindelijk ongesteld ben en dat we weer zijn begonnen. Geen enkele last van de progynova (staat in de bijsluiter alleen niets over kinderwens, alleen dat het gebruikt wordt bij overgangsproblemen heb ik dat )

Ik zou willen dat ik een glazen bol had en in de toekomst kon kijken! (voor ons allemaal!) maar helaas.. Moet nu 1 tablet per dag slikken, en straks vanaf dag 6, 6 per dag, mijn hemel! Samen met Etos Zwanger Worden tabletten, gelukkig kan ik ze tegelijk allemaal in 1 keer wegkrijgen.. ach ja, goed doel!!!!

Jose, voorbeeld!!!
Diaan overigens ook

Zal ik maar weer ff wat jompels strooien, hopelijk helpt het (en ben toch ff in een positieve bui!!!)

Go dames, Go eitjes! De zomer komt eraan, het moet gewoon raak, raak raak zijn voor ons allemaal! En dan lekker in de winter met een dikke zwangere buik, dat scheelt weer dikke enkels

donderdag 12 juni 2008 @ 20:46:29 #232
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59345633
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 20:20 schreef NieTTus het volgende:
Kinderwens: ze kunnen de waardes in je bloed zien. Als bepaalde waardes hoog zijn (welke, ben het ff kwijt) dan duidt dat bijvoorbeeld op een eisprong die net geweest is, of als ze lager zijn, een eisprong die al veel eerder is geweest (of juist nog moet komen). Zo kunnen ze ook kijken of je hormoonhuishouding uberhaupt op orde is, of dat dat afwijkt! Bij IVF bijvoorveeld doen ze vlak voor de punctie ook een bloedtest, om te kijken of je niet tegen overstimulatie aanzit. Ze kunnen echt veel zien! Kan me goed voorstellen dat je ervan baalt, maar nog even volhouden!
Ze kijken ook naar de waarde van je oestradiol, die geeft aan wat de leeftijd van je eierstokken is... of te wel, hieraan kunnen ze zien of je wel of niet te vroeg in de overgang zit. Verder ben ik ook even kwijt waar ze naar kijken.
quote:
Ik zou willen dat ik een glazen bol had en in de toekomst kon kijken! (voor ons allemaal!) maar helaas.. Moet nu 1 tablet per dag slikken, en straks vanaf dag 6, 6 per dag, mijn hemel! Samen met Etos Zwanger Worden tabletten, gelukkig kan ik ze tegelijk allemaal in 1 keer wegkrijgen.. ach ja, goed doel!!!!
Dat heb ik dus ook altijd gezegd; "als ze me nu zouden kunnen zeggen dat ik over een half jaar of een jaar zwanger ben, dan zou ik het nu even naast me neer kunnen leggen, omdat ik dan toch wel weet dat het goed komt..." Maar inderdaad... helaas... die zekerheid heb je niet... had je die maar... dat zou het allemaal zoveel makkelijker maken!
quote:
Jose, voorbeeld!!!
Diaan overigens ook
Nou... ik vind jou en Miss_Sly anders ook een voorbeeld hoor! Jullie altijd met die positiviteit... super! Ik had en heb daar altijd bewondering voor, hoor... hoe jullie tegen de dingen aankijken en erop reageren... Ik hoop echt zooo dat het jullie binnenkort ook lukt om zwanger te raken.. ik zou dat echt zo leuk/fijn/geweldig vinden, ik gun het jullie gewoon zo...
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 20:58:45 #233
5428 crew  miss_sly
pi_59346026
NieTTus, wa ben je weer heerlijk positief en blij Zo heerlijk om zo'n post van jou te zien met zoveel

Hier gaat het wel. Last van mijn schouders heb ik eigenlijk vrijwel niet, ook niet gehad. Ik heb vooral wat last van de wondjes en van het vloeien. En van het in mijn eentje thuis rondhangen en niets kunnen. Ik heb inmiddels 18 afleveringen van Sex and the City gekeken En hoewel schaap vaak veel tijd heeft overdag, moet hij juist deze week de hele week op en neer naar Limburg, dus hij vertrekt 's ochtends om 8 uur en is 's avonds net voor de tweede voetbalwedstrijd thuis. Dus de hele lange dag alleen, dat is niet zo leuk. Gelukkig heb ik SatC, Fok, een goed boek en wat mensen die zo nu en dan bellen

Jose, jij en Diaan zijn toch wel echt een groot voorbeeld Lang hier rondhangen, maar toch door blijven gaan en uiteindelijk ook nog eens verhuizen
pi_59346546
@ Niettus:
Voor mensen als ik ben je heus een goeroe . Nu duimen dat je snel weer een beginner wordt in het volgende forum! Zeker met dat Etos Zwaner worden; ik lees daar de wildste verhalen over
Mbt verzekeringen moet ik gewoon de verzekering bellen, maar ergens heb ik angst dat ze me weigeren voor een aanvullende verzekering omdat ze de bui al zien hangen mbt de onkosten, als ik er nu al zo expliciet naar vraag

Enne.... Chlamydia, serologisch onderzoek, hepatitus B staan inderdaad al op een van de aanvragen voor de labs :S. HIV niet, dat maakt ze nu kennelijk nog weinig uit. (je kan natuurlijk ook 'gewoon zwanger worden als je dat hebt, dus is voor later zorg blijkbaar)

Successsss en je hebt gelijk; wie nu zwanger wordt heeft tenminste geen dikke enkels

[ Bericht 100% gewijzigd door Hellen-O op 12-06-2008 21:26:09 ]
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:20:57 #235
57497 happyme28
I'm so happy
pi_59346763
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 20:20 schreef NieTTus het volgende:
Happy, ik heb er denk ik overheen gelezen maar wanneer heb jij je afspraak?
Op 17 juli pas ben maand geleden bij HA geweest, hubby is al getest, was niet eerder plek dan 11 juli en kreeg 2 weken geleden brief dat afspraak week verplaatst is zomaar naar 17 juli. We gaan 19 juli op vakantie dus mag ook niet nog later worden want duurt al lang genoeg en dan zou het pas augustus worden
pi_59347189
Niettus, let even goed op bij de cryo terugplaatsingen... Sommige verzekeraars (lees bijna alle) rekenen een cryoterugplaatsing als een volledige IVF... Ja en dan zit je zo aan je 3 vergoedde pogingen.

Vraag er even goed naar, bij de gyn en verzekering!! Natuurlijk ga je ervan uit dat het gewoon lukt, maar voor het geval dat het niet lukt, is het voordeliger om een cryoterugplaatsing zelf te betalen, dan een volledige IVF (600 - 2500)
pi_59347223
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:20 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Op 17 juli pas ben maand geleden bij HA geweest, hubby is al getest, was niet eerder plek dan 11 juli en kreeg 2 weken geleden brief dat afspraak week verplaatst is zomaar naar 17 juli. We gaan 19 juli op vakantie dus mag ook niet nog later worden want duurt al lang genoeg en dan zou het pas augustus worden
Wat balen dat het zo lang duurt. Als ze bij hetzelfde traject doen als bij mij moet je toch eerst alleen maar bloede prikken; dat lijkt me nou niet iets dat zo lang uitgesteld hoeft te worden. Maar ja, het is bij ieder ziekenhuis geloof ik anders (=vreemd)
Zou je niet naar een ander ziekenhuis kunnen gaan voor de eerste onderzoeken? (of je moet nog eens bellen: ik belde eens wat boos-paniekerig op mbt een afspraak die opeens 2 maanden was verschoven en hopla! opeens kon ik wel weer eerder geholpen worden Volgens mij moet je ontzettend voor jezelf opkomen bij die ziekenhuizen.
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 21:41:31 #238
5428 crew  miss_sly
pi_59347461
Hellen en happyme, ik weet niet of jullie bij een gewone gyn zitten of bij een fertiliteitsgyn/kliniek, maar vergis je niet in de wachtlijsten die er zijn. Zowel voor eerste afspraken als voor allerlei behandelingen. Het is heel naar dat je moet wachten, maar het is helaas wel heel normaal.
pi_59347512
Ik denk dat HIV test bij IVF nodig is ivm de punctie e.d. Kun je niet gewoon 'algemeen' bellen zonder naam? Dat je gewoon geinteresseerd bent hoe het zit? Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.. Stel dat blijkt dat je toch moet aanvullen, kun je dat alsnog op je eigen naam doen? Tis allemaal wat!!

Happy wat balen! Nou maar hopen dat het nu doorgaat, daarna lekker relaxen op vakantie!! Laten we hopen dat die hele afspraak gewoon niet nodig is

Jose, wat Miss zegt

Fijn Miss, dat het mee lijkt te vallen. Naar he, niets doen gelukkig is het ook best bagger weer das beter dan met 30 graden binnen zitten en niets doen...

[ Bericht 0% gewijzigd door NieTTus op 12-06-2008 21:51:48 ]
pi_59347582
Ticoo, bij ons niet geld nog bij de 2e IVF poging. Tenzij ik weer hormonen zoals bij de IVF moet prikken! Maar dat hoef ik niet dus dat scheelt! De ziekenhuisontdooiing valt gewoon onder die 2e ivf. En de medicijnen heb ik allemaal al, niet eens een machtiging voor hoeven aanvragen, en het is allemaal vergoed
  donderdag 12 juni 2008 @ 22:32:15 #241
57497 happyme28
I'm so happy
pi_59349172
@miss_sly, geen idee wat voor gyn eigenlijk? het is een gyn in verband met 'ongewenste kinderloosheid' stond op de verwijsbrief en op de afspraakbevestiging staat reden bezoek 'kinderwens'. Heb wel begrepen dat Reinier de Graaf Ziekenhuis wel goed aangeschreven staat wb fertiliteit. Kon ook naar Bronovo maar hubby had test hier ook gedaan dus vandaar.

Toen ik de afspraak binnen kreeg had ik zoiets, nou ja, prima, het heeft geen haast, maar ik ben nogal ongeduldig .. oeps... dus nu gaat het me ineens wel lang duren. Ik moet gewoon geduld hebben.

Zoals als NieTTus al zegt hopen we gewoon dat het uiteindelijk niet nodig blijkt.. maar ivm de wachttijden hadden we zelf ook zoiets niet nog langer wachten.

Ik wil sowieso even zeggen dat ik erg blij ben met dit topic. Het is toch prettig om tips te krijgen van iedereen die (helaas) al langer in de MMM zitten, positieve verhalen te lezen van meiden waar het uiteindelijk toch gelukt is en om je eigen verhaal kwijt te kunnen. Dus bedankt alvast
  donderdag 12 juni 2008 @ 23:07:35 #242
61800 Rottdog
pi_59350589
Crisis wat gebeurt hier toch veel

Zoals jullie misschien gemerkt hebben of niet ben ik niet meer zo actief in dit topic, dit omdat ik afscheid aan het nemen ben van het idee ooit nog eens zwanger te worden. Ben gezegend met 1 mooie dame en ben daar ongelovelijk wijs mee.

Ik maak de strip af met de clomid (nog 2 keer) en moet in augustus weer op controle en daar zal dan de stop zijn, wij gaan niet meer verder. Ik wil geen nieuwe kuur Clomid meer ben het hormonen slikken gewoon zat, we laten de natuur op zijn beloop. Komt het er niet van tja jammer maar het is gewoon niet anders en het zal zo zijn reden hebben misschien denk ik er over een jaar wel anders over maar dat zien we dan wel.

Tuurlijk had ik het anders willen zien en dit kost me nogal wat verdriet maar de wens voor een tweede moet niet ten koste gaan van mezelf en mijn omgeving.

Dames bedankt voor al jullie steun
natuurlijk blijf ik jullie wel volgen
pi_59350750
Rottdog
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 23:12:19 #244
5428 crew  miss_sly
pi_59350754
Rottdog, wat een moeilijke maar dappere beslissing
Kan het me helemaal voorstellen, die hormonen slikken kan zo tegen gaan staan.

Veel geluk met jullie mooie dame en wie weet komt de natuur nog een keer spontaan met een verrassing
pi_59351275
Rottdog, je bent een sterke dame. Dit moet een hele moeilijke knoop zijn geweest om door te hakken.
En miss_sly zei het al: misschien zit er ooit nog wel een blijde verrassing in.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 12 juni 2008 @ 23:36:04 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59351466
Rottdog, jemig meid... ik krijg er helemaal een verdrietig gevoel van... Wat een moeilijke beslissing zeg.
pi_59352177
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:41 schreef miss_sly het volgende:
Hellen en happyme, ik weet niet of jullie bij een gewone gyn zitten of bij een fertiliteitsgyn/kliniek, maar vergis je niet in de wachtlijsten die er zijn. Zowel voor eerste afspraken als voor allerlei behandelingen. Het is heel naar dat je moet wachten, maar het is helaas wel heel normaal.
Hm, ik heb hetzelfde als Happy; verwezen naar een gyn voor kinderwens. Ik zit nog niet zo lang in de materie om te beseffen dat er een verschil was. Wat klink ik verwend, met mijn "dan moet je maar even bellen dat het haast heeft" Ik ben duidelijk nog een beginner. Sorry voor de ergernis die dat wellicht opwekt

@ Rottdog: wat een ontzettend moeilijk besluit moet dat zijn. Ik wens je heel veel sterkt, en uiteindelijk plezier met de rust die je hiervan waarschijnlijk krijgt, en uiteraard met je dochter. (en wie weet is het waar, van die spontane blijde verrassingen die soms toch opeens opduiken )

[ Bericht 0% gewijzigd door Hellen-O op 13-06-2008 00:18:48 ]
  Moderator vrijdag 13 juni 2008 @ 08:07:20 #248
5428 crew  miss_sly
pi_59354789
Hellen, je klinkt niet verwend, het is gewoon allemaal nog nieuw. En als er iets is wat de meesten hier in het topic geleerd hebben is dat dat dit traject heel veel wachten met zich meebrengt. Veel meer dan we allemaal eigenlijk willen, want eigenlijk zijn we geen van allen zo geduldig!

Er zjn niet heel veel argumenten die mijn ziekenhuis bijv. accepteert om voorrang te krijgen ergens. Toen ik belde voor die laparascopie bracht ik mijn leeftijd in als troefkaart ("Ja, maar ik word 40 in december") waarop ze aan de andere kant zei: U bent niet de enige....
  vrijdag 13 juni 2008 @ 08:53:26 #249
3011 E.T.
pi_59355411
Rottdog
Wat een moeilijke beslissing!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 08:58:24 #250
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59355526
Rottdog. Ik krijg er hetzelfde verdrietige gevoel bij als BE beschrijft.
Alle goeds voor jullie.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:20:45 #251
24188 Belana
kloon van belana
pi_59355980
rottdog wat een dappere beslissing veel sterkte de komende tijd en wie weet wat de natuur zomaar nog voor je gaat doen, ik hoop daarop!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:42:14 #252
114177 Diaan73
pi_59356421
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 20:46 schreef Jose81 het volgende:

Nou... ik vind jou en Miss_Sly anders ook een voorbeeld hoor! Jullie altijd met die positiviteit... super! Ik had en heb daar altijd bewondering voor, hoor... hoe jullie tegen de dingen aankijken en erop reageren... Ik hoop echt zooo dat het jullie binnenkort ook lukt om zwanger te raken.. ik zou dat echt zo leuk/fijn/geweldig vinden, ik gun het jullie gewoon zo...
Daar sluit ik me helemaal bij aan....

NieTTus je klinkt inderdaad geweldig positief... keep the positive flow...

Miss, wat vervelend dat je de hele dag zo goed als alleen bent en Schaap pas laat thuis is.... ben blij om te horen dat het goed met je gaat en dat je weinig last hebt. Ik hoop dat je er snel weer bovenop bent

Hellen wat fijn dat je niet hoeft te temperaturen.

Rottdag wat een dappere en moedige beslissing Ik hoop dat de natuur vindt dat jullie ooit nog een wonder mogen krijgen. Hele dikke knuffel van mij

en jeetje wat posten jullie toch veel 's avonds dan lig ik al te slapen... , nou ja ook geen graadmeter, ik lig vaak al rond 9 uur te slapen en zit 's avonds helemaal niet meer achter de pc
Make love, not war ☮
pi_59356518
rottdog: sterkte, dat is geen makkelijke beslissing geweest...
geniet lekker van je wonder wat nu rondloopt bij je!!!!!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:19:09 #254
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_59357354
Rottdog, wat een dappere beslissing hoor, sterkte ermee
pi_59360728
werd net gebeld door mijn gyn.
Eisprong was goed geweest, we gaan vanaf 1 aug weer voor de derde behandeling. Eerst weer 3 weken neusspray dan... en dan de injecties. Misschien nu met een verhoogde dosis.
Mocht het dan nog niet lukken, dan worden er eitjes bij me weggezogen, bevrucht en teruggeplaatst.
De pregnylbehandeling wordt hier dus maar 3x gedaan, voordat ze overgaan op een andere methode.
Ik was erg emotioneel na het telefoongesprek... moet er nog met mijn man over praten, die werkt nu....
Maar ben blij dat we verder kunnen in augustus.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:51:08 #256
114177 Diaan73
pi_59360968
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:39 schreef wilmadonna het volgende:
werd net gebeld door mijn gyn.
Eisprong was goed geweest, we gaan vanaf 1 aug weer voor de derde behandeling. Eerst weer 3 weken neusspray dan... en dan de injecties. Misschien nu met een verhoogde dosis.
Mocht het dan nog niet lukken, dan worden er eitjes bij me weggezogen, bevrucht en teruggeplaatst.
De pregnylbehandeling wordt hier dus maar 3x gedaan, voordat ze overgaan op een andere methode.
Ik was erg emotioneel na het telefoongesprek... moet er nog met mijn man over praten, die werkt nu....
Maar ben blij dat we verder kunnen in augustus.
GOed nieuws dus.... ik heb wel een vraagje, waarom niet eerst IUI? Jullie moeten toch gewoon zelf vrijen 36-40 na de eisprong? Dat andere voorstel is al meteen IVF.
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 13 juni 2008 @ 12:51:57 #257
5428 crew  miss_sly
pi_59360982
wilmadonna, kan me voorstellen dat het een schok is. Hadden ze dit niet eerder met jullie doorgesproken, hoe zij het traject zien?

Ach, ik hoop zo voor je dat het nu gewoon lukt en je niet verder hoeft met IVF
pi_59362773
ze hadden wel heel snel verteld hoe het traject eruit zou zien, maar niet hoe vaak je zo'n behandeling mag ondergaan. Maar ja, het is allemaal ineens heel snel gegaan..ik ging eerst namelijk naar het ziekenhuis voor mijn uitstrijkje, had toen verteld over onze kinderwens, en omdat ik bijna 38 ben, is het ineens heel snel gegaan allemaal. Ik heb dus ook niet op een wachtlijst gestaan, hoewel ik betwijfel of dat er hier uberhaupt wel is.
(voor degene die later gekomen zijn, ik woon in zweden)
Hier vinden ze het kunstmatig insemineren niet goed... het liefst zo natuurlijk mogelijk, bovendien doen we het dan 2 a 3x (het klussen) en dan heb je meer kansen.
Ze zijn hier dus absoluut geen voorstander van kunstmatig de sperma invoeren....
Maar goed, dan gaat het ineens wel naar IVF....
Ach... ik vind het best zo, zal wel niet veel uitmaken of het nu natuurlijk ingespoten wordt of kunstmatig. Hoofdzaak is dat het niet pakt.... en ik hoop met deze laatste, derde poging dus wel.
Anders wordt het gewoon IVF.

Voordat we dit traject begonnen wilden we dat niet eigenlijk, maar ... ik heb nu zoiets van: ik wil alles proberen, want ik wil later niet terugdenken en zeggen: hadden we het toen maar gedaan.
Ik wil er gewoon alles uithalen wat erin zit zeg maar. Lukt het dan toch niet, dan heb ik voor mij het gevoel (en mijn man ook natuurlijk) dat we alles ervoor gedaan hebben.
Het is wel dat je erin meegroeit vind ik... de volgende stap lijkt dan ineens minder groot.
En vooral als je zo 'dichtbij' een kindje bent, dan moet je de hoop niet opgeven.
Is wel heel dubbel... vooral nu Rottdog besloten heeft het op te geven, respect daarvoor hoor!!!!
Als je zelf het gevoel hebt dat het 'op' is, dan moet je wel stoppen, niet tegen je gevoel ingaan.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:31:35 #259
114177 Diaan73
pi_59363498
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:02 schreef wilmadonna het volgende:
ze hadden wel heel snel verteld hoe het traject eruit zou zien, maar niet hoe vaak je zo'n behandeling mag ondergaan. Maar ja, het is allemaal ineens heel snel gegaan..ik ging eerst namelijk naar het ziekenhuis voor mijn uitstrijkje, had toen verteld over onze kinderwens, en omdat ik bijna 38 ben, is het ineens heel snel gegaan allemaal. Ik heb dus ook niet op een wachtlijst gestaan, hoewel ik betwijfel of dat er hier uberhaupt wel is.
(voor degene die later gekomen zijn, ik woon in zweden)
Hier vinden ze het kunstmatig insemineren niet goed... het liefst zo natuurlijk mogelijk, bovendien doen we het dan 2 a 3x (het klussen) en dan heb je meer kansen.
Ze zijn hier dus absoluut geen voorstander van kunstmatig de sperma invoeren....
Maar goed, dan gaat het ineens wel naar IVF....
Ach... ik vind het best zo, zal wel niet veel uitmaken of het nu natuurlijk ingespoten wordt of kunstmatig. Hoofdzaak is dat het niet pakt.... en ik hoop met deze laatste, derde poging dus wel.
Anders wordt het gewoon IVF.

Voordat we dit traject begonnen wilden we dat niet eigenlijk, maar ... ik heb nu zoiets van: ik wil alles proberen, want ik wil later niet terugdenken en zeggen: hadden we het toen maar gedaan.
Ik wil er gewoon alles uithalen wat erin zit zeg maar. Lukt het dan toch niet, dan heb ik voor mij het gevoel (en mijn man ook natuurlijk) dat we alles ervoor gedaan hebben.
Het is wel dat je erin meegroeit vind ik... de volgende stap lijkt dan ineens minder groot.
En vooral als je zo 'dichtbij' een kindje bent, dan moet je de hoop niet opgeven.
Is wel heel dubbel... vooral nu Rottdog besloten heeft het op te geven, respect daarvoor hoor!!!!
Als je zelf het gevoel hebt dat het 'op' is, dan moet je wel stoppen, niet tegen je gevoel ingaan.
Nou ik denk dat het wel veel uitmaakt hoor... bij de inseminatie wordt de sperma rechtstreeks in de baarmoederholte gespoten, dichtbij de eitjes.. en daardoor is de weg naar de baarmoeder een stuk korter. Ik ben nl. zelf ervan overtuigd dat mijn baarmoederslijm (waar de zaadjes doorheen moeten) zeer agressief is/was waardoor de zaadjes al doodgingen voordat ze uberhaupt bij de baarmoeder konden komen. Verder hebben wij gewoon de vrijdag voor en de dinsdag na de IUI gevreeën. Ik heb begrepen dat de kans op een zwangerschap met IUI net zo groot is als bij een "normale manier", allebei 10%. Wat ik trouwens heerlijk vond, was dat de druk om te moeten vrijen zo goed als weg was. Die vrijdag en dinsdag was meer voor de leukigheid...

Buiten dat... wordt de sperma ook nog eens gewassen zodat alleen de beste zaadjes ingespoten worden...

Ik vind het wel zonde hoor dat ze in Zweden deze stap overslaan, ik vind het nog altijd een stuk natuurlijker dan IVF. Maar ja je hebt hier natuurlijk niets aan en zult verder moeten in het traject. Ik hoop voor jullie dat het niet nodig is....
Make love, not war ☮
  vrijdag 13 juni 2008 @ 16:53:55 #260
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59367352
Rottdog... wat een moeilijk besluit moet dat zijn geweest... hopelijk lukt het gewoon nog een keer op de 'normale' manier, zonder hormoontoestanden...
  vrijdag 13 juni 2008 @ 18:37:47 #261
61800 Rottdog
pi_59369745
Meiden bedankt jullie zijn lief
pi_59377688
Rottdog, wat een beslissing! Heel dapper! Wonderen zijn de wereld nog niet uit, en ik gun je er een. En zo niet, dan gun ik jullie 3-tjes een heel fijn en mooi leven SAMEN! Sterkte, en als je nog eens wilt kletsen, of toch er over een jaar anders over denkt, dan ben je hier welkom hoor!!

Ik heb pijn in mijn buik, maar niet van het ongesteld zijn. Net bij Jochem Myjer geweest, mensen die man is ECHT geniaal En Nederland ook nog eens glansrijk gewonnen (en ik hou niet eens van voetbal!) dit is een goede maand, ik voel het
pi_59383399
Dag allemaal

Ik ben de laatste tijd wat afwezig, maar er is zoveel aan de hand hier.

Mijn zusje is 10 weken zwanger, gepland, eerste maand raak..... En ik zit rot in mijn vel en kan zo - vind ik - niet de IVF ingaan, dus heb het uitgesteld tot november. Eerst maar even wat rust hier, IVF is al zo'n aanslag op je lichaam en psyche.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_59384682
Nou ik probeer mijn husby ook uit te leggen hoever die aanslag op je lichaam gaat maar ik geloof niet dat ik doordring.
Ik ga komende week nog een poging doen, dan ga ik er een maand tussenuit voor vakantie ! Even lekker 2 weken helemaal niets aan mijn hoofd of lichaam anders dan die dingen waar ik zin in heb. Dan ga ik door met behandelingen van puregon + pregnyl tot aan december en dan gaan we weer rond de tafel.
  Moderator zaterdag 14 juni 2008 @ 14:01:56 #265
5428 crew  miss_sly
pi_59387004
McLaura, vervelend dat je zo slecht in je vel zit. Ik vind het heel verstandig van je dat je de IVF even uitstelt, want het is inderdaad nogal een fysieke en emotionele aanslag. Kun je wel een beetje blij voor je zusje zijn?
Sterkte in ieder geval met weer beter in je vel komen

Basimah, fijn vooruitzicht, een maand vakantie van de pogingen. Misschien kun je wel een heleboel niet doen omdat je zwanger bent! Ik ga voor je duimen

Ik ben blij dat schaap toch wel doorheeft hoe moeilijk die pogingen zijn en hoeveel last ik van de hormonen kan hebben. Wil niet zeggen dat hij het af en toe niet vergeet en toch ergens lekker op inhaakt wat resulteert in ruzie als het niet had gehoeven, maar doorgaans is hij gelukkig heel lief en begripvol
  zaterdag 14 juni 2008 @ 14:02:36 #266
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_59387013
Rottdog wat een moeilijke maar dappere beslissing
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Jubileum moderator zaterdag 14 juni 2008 @ 19:00:34 #267
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59391942
Rottdog ik wil eigenlijk hetzelfde zeggen als BE, maar hou het gewoon bij een
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:27:45 #268
190853 RockabeIIa
pi_59394953
Rottdog
pi_59401881
hoi mc_laura! Wat jammer voor je dat je zo rot in je vel zit.... is wel even slikken wanneer je zus spontaan zwanger raakt, hoe blij je ook bent voor haar.

Is erg herkenbaar van de mannen, dat het niet zo tot hen doordringt wat het allemaal met je doet.. Natuurlijk leeft mijn man ook mee, maar ik had toch wel liever gezien dat hij ook echt meerekent... wanneer de puregon, hoeveel, wanneer de pregnyl etc.... dat komt gewoon allemaal op mij neer. Ook ga ik altijd alleen naar het ziekenhuis, want hij kan gewoon niet weg van zijn werk. Nog niet zo lang een nieuwe baan, dus dan kan je het niet maken om weg te blijven steeds.
(bovendien weten ze niet dat we hiermee bezig zijn, want bij zijn sollicitatie vroegen ze al of hij kinderen wil, zijn andere collega's zijn namelijk nu steeds papa-vrij... dat is hier in zweden, de vaders mogen ook betaald verlof opnemen dan...)

Maar nu komt het... we mogen dus nog maar 1 poging doen met puregon en pregnyl en zelf klussen... daarna zou het dan IVF worden. En mijn man is daar een beetje sceptisch tegenover... hij vind dat erg kunstmatig en weet dus nog niet of hij dat wel wil.
In het begin van het traject had ik ook gezegd dat ik dat niet wilde, maar ik ben er anders tegenaan gaan kijken. Ik wil die poging gewoon proberen, om niet achteraf spijt te krijgen van: had ik dat nou maar gedaan.

Maar goed, we proberen eerst de derde en laatste poging in begin augustus... mocht dat ook niet lukken, dan zullen we wel verder praten. Hij moet gewoon nog erg aan het idee wennen denk ik.
Maar leuk is het zeker niet, ik voel dan weer zo'n extra druk voor de derde poging, zo van: nu moet het echt lukken....

Nog meer mensen problemen hiermee???
pi_59411801
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:07 schreef Rottdog het volgende:
Crisis wat gebeurt hier toch veel

Zoals jullie misschien gemerkt hebben of niet ben ik niet meer zo actief in dit topic, dit omdat ik afscheid aan het nemen ben van het idee ooit nog eens zwanger te worden. Ben gezegend met 1 mooie dame en ben daar ongelovelijk wijs mee.

Ik maak de strip af met de clomid (nog 2 keer) en moet in augustus weer op controle en daar zal dan de stop zijn, wij gaan niet meer verder. Ik wil geen nieuwe kuur Clomid meer ben het hormonen slikken gewoon zat, we laten de natuur op zijn beloop. Komt het er niet van tja jammer maar het is gewoon niet anders en het zal zo zijn reden hebben misschien denk ik er over een jaar wel anders over maar dat zien we dan wel.

Tuurlijk had ik het anders willen zien en dit kost me nogal wat verdriet maar de wens voor een tweede moet niet ten koste gaan van mezelf en mijn omgeving.

Dames bedankt voor al jullie steun
natuurlijk blijf ik jullie wel volgen
Ooh wat een moeilijke beslissing...
pi_59412008
Allereerst wil ik even zeggen dat ik jullie zó lief vind
Bedankt voor jullie reacties zeg

Ik kan nog niet echt goed meepraten omdat ik jullie nog niet zo goed ken, maar dat komt vast nog wel

Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest voor de eerste follikelmeting sinds de nieuwe cyclus. En wat denk je...helemaal NIKS te zien?! En de echo was ook erg pijnlijk want mijn linker-eierstok was niet te vinden dus porren met dat hoe-noem-je-het echoding en maar hard op mijn buik duwen...oeh! Maar ja alles voor het goede doel he

Ik voelde me erg teleurgesteld dat er nog helemaal niks te zien is. De eerste fm van de vorige periode zat er al een eitje van 18,5mm... (die 33mm was tijdens de inseminatie) en nu niets. Nou ja misschien dinsdag wel, dan moet ik weer terug voor een echo.

Wel zag ze aan de rechter-eierstok een cyste/resten van een cyste zitten. Mijn temperatuur is nog steeds hoog terwijl die na mijn menstruatie had moeten dalen.

Op zich wrs geen schokkende dingen, maar toch maakt het mij wel onzeker hoor.

Overigens, jullie schreven over bloedtesten om de ovulatie vast te stellen, hoeven jullie geen ovulatietesten te doen dan van jullie ziekenhuis? Ik moet ze 2 maal daags doen zodra mijn follikel groot genoeg is. Als de test positief is, moet ik ('savonds) naar het ziekenhuis voor een pregnyl-injectie.

Nou ik wens jullie allen sterkte & succes...

Dat we idd maar sneeuwballen mogen vangen met onze buik deze winter
  zondag 15 juni 2008 @ 20:15:59 #272
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59412263
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:59 schreef Kinderwens het volgende:
Ik voelde me erg teleurgesteld dat er nog helemaal niks te zien is. De eerste fm van de vorige periode zat er al een eitje van 18,5mm... (die 33mm was tijdens de inseminatie) en nu niets. Nou ja misschien dinsdag wel, dan moet ik weer terug voor een echo.

Overigens, jullie schreven over bloedtesten om de ovulatie vast te stellen, hoeven jullie geen ovulatietesten te doen dan van jullie ziekenhuis? Ik moet ze 2 maal daags doen zodra mijn follikel groot genoeg is. Als de test positief is, moet ik ('savonds) naar het ziekenhuis voor een pregnyl-injectie.

Dat we idd maar sneeuwballen mogen vangen met onze buik deze winter
tjonge.. kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld was.. op die momenten zakt de moed je echt in je schoenen...

Maar je schreef dat je de vorige keer een follikel had van 33 mm... Jemig, da's groot! Ik moest pregnyl spuiten toen m'n ei ongeveer 20 mm was... Waarom wachten ze zo lang bij jou? Is daar een speciale reden voor?

Ik heb nooit ovulatietesten gebruikt in die ruim 2 jaar tijd. Ook vanuit het ziekenhuis hoefde dat niet. Ik moest steeds voor een follikelmeting komen en als de follikel groot genoeg was, moest ik thuis zelf de pregnyl zetten. Mag jij het ook niet zelf doen of doen ze in het ziekenhuis direct de inseminatie na de Pregnyl en zetten ze 'm daarom daar?

Enne.. over die sneeuwballen .. ik heb inmiddels een paar kruiwagens besteld om ze in te doen... Ik sta al klaar om te gooien... wie komt mij gezelschap houden?
pi_59412902
hoi KInderwens!
Jeemig, dat vind ik ook erg groot hoor, 33 mm.... bij mij zeiden ze dat ze een (of 2) eitje wilden hebben tussen de 18 en 24 mm.
Ook nooit een ovulatietest hoeven doen. Ik moest ook steeds om de dag komen naar het ziekenhuis en als de folikel groot genoeg was, pregnyl spuiten en dan heb je je eisprong ongeveer 36 uur erna. Wij moesten dan klussen op 24 uur en 48 uur na de pregnyl. Afgelopen keer was dat ongeveer hetzelfde. Ik houd nu wel een temperatuurlijst bij om te zien wanneer ik mijn eisprong gehad kan hebben.

Ik hoop ook dat ik mee kan doen deze winter met sneeuwballen vangen, haha
  Moderator zondag 15 juni 2008 @ 21:05:33 #274
5428 crew  miss_sly
pi_59413543
Ik vind 33 mm ook wel groot. Volgens mij wordt een follikel nooit zo groot, maxi ergens rond de 25 mm. Ik dacht nog dat ze misschien het totaal noemde (bij mij meten ze van links naar rechts en van boven naar onder, tellen dat op en delen door 2, dat is de grootte van het follikel), maar dan is 16,5 mm wel weer klein.

Ik hoef ook geen ovulatietesten te doen. Vind het ook een beetje vreemd dat als de ovulatietest positief is, de pregnyl wordt gezet, want doorgaans is de ovulatie ongeveer 12 uur na de positieve ovulatietest. Pregnyl lijkt dan een beetje overbodig, of zie ik dat verkeerd?

Ik doe ook mee met de sneeuwballen Tenminste, ik ga mijn best doen
pi_59415838
quote:
Op zondag 15 juni 2008 20:15 schreef Jose81 het volgende:

[..]

tjonge.. kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld was.. op die momenten zakt de moed je echt in je schoenen...

Maar je schreef dat je de vorige keer een follikel had van 33 mm... Jemig, da's groot! Ik moest pregnyl spuiten toen m'n ei ongeveer 20 mm was... Waarom wachten ze zo lang bij jou? Is daar een speciale reden voor?

Ik heb nooit ovulatietesten gebruikt in die ruim 2 jaar tijd. Ook vanuit het ziekenhuis hoefde dat niet. Ik moest steeds voor een follikelmeting komen en als de follikel groot genoeg was, moest ik thuis zelf de pregnyl zetten. Mag jij het ook niet zelf doen of doen ze in het ziekenhuis direct de inseminatie na de Pregnyl en zetten ze 'm daarom daar?

Enne.. over die sneeuwballen .. ik heb inmiddels een paar kruiwagens besteld om ze in te doen... Ik sta al klaar om te gooien... wie komt mij gezelschap houden?
Dat heb ik vanmorgen ook gevraagd, waarom zo lang wachten, maar er kwam geen duidelijk respons op. Ik heb zelf het vermoeden dat ze toch wilden wachten op een positieve ovulatietest. Toen ik met 28,5mm nog steeds niet positief testte, moest ik 'savonds een pregnylspuit halen. De inseminatie was niet de dag erna, maar de dag daarna. Als ik wél positief test, is het ook 'savonds pregnyl halen maar dan de dag erna inseminatie.

Wat gaat het er overal toch weer verschillend aan toe zeg!
quote:
Op zondag 15 juni 2008 20:43 schreef wilmadonna het volgende:
hoi KInderwens!
Jeemig, dat vind ik ook erg groot hoor, 33 mm.... bij mij zeiden ze dat ze een (of 2) eitje wilden hebben tussen de 18 en 24 mm.
Ook nooit een ovulatietest hoeven doen. Ik moest ook steeds om de dag komen naar het ziekenhuis en als de folikel groot genoeg was, pregnyl spuiten en dan heb je je eisprong ongeveer 36 uur erna. Wij moesten dan klussen op 24 uur en 48 uur na de pregnyl. Afgelopen keer was dat ongeveer hetzelfde. Ik houd nu wel een temperatuurlijst bij om te zien wanneer ik mijn eisprong gehad kan hebben.

Ik hoop ook dat ik mee kan doen deze winter met sneeuwballen vangen, haha
Hmm dus dat ovulatietesten wórdt helemaal niet altijd verlangd door het ziekenhuis!
Zodra de follikel groot genoeg is moet ik om 8 uur 'smorgens en om 8 uur 'savonds testen. Kost trouwens een godsvermogen aan testen ook nog.

Maar in de 2dagen van de fm tot de inseminatie was het eitje gewoon nog eens 5mm gegroeid (28-33mm). Jeetje dus jullie 'mogen' al veel eerder? Ga ik dinsdag nog eens navragen, dan heb ik weer een andere arts.

Enne, jullie hebben ook niet zoveel echo's (fm) dan? Ik moet vanaf de 10e dag van de cyclus om de dag, tot en met 2 dagen na de inseminatie.
quote:
Op zondag 15 juni 2008 21:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind 33 mm ook wel groot. Volgens mij wordt een follikel nooit zo groot, maxi ergens rond de 25 mm. Ik dacht nog dat ze misschien het totaal noemde (bij mij meten ze van links naar rechts en van boven naar onder, tellen dat op en delen door 2, dat is de grootte van het follikel), maar dan is 16,5 mm wel weer klein.

Ik hoef ook geen ovulatietesten te doen. Vind het ook een beetje vreemd dat als de ovulatietest positief is, de pregnyl wordt gezet, want doorgaans is de ovulatie ongeveer 12 uur na de positieve ovulatietest. Pregnyl lijkt dan een beetje overbodig, of zie ik dat verkeerd?

Ik doe ook mee met de sneeuwballen Tenminste, ik ga mijn best doen
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten hoe het precies zit met positief testen en dan pregnyl. Wel is het zo als je positief test je een dag eerder geïnsemineerd wordt (de dag na de pregnylinjectie (altijd om 22.00 savonds) dan bij steeds maar negatieve testen. Mss hebben ze zo lang gewacht omdat ze ervanuit gingen dat mijn eitje op knappen stond ofzo

Weet er iemand iets meer over cysten, en resten daarvan? Wat zijn ze precies en kan het kwaad?
En kan het ook voor komen dat een follikel rijpt, maar er geen eitje in zit?

De gekste vragen komen af en toe bij mij op zeg...pfff

En we gaan echt voor die sneeuwballen he meiden, er is in ieder geval al animo voor haha!
pi_59421380
ik heb van de week een gesprek ikw il eigenlijk hier niet mee doorgaan tot aan december
de aanslag op mijn lichaam en mijn psyche is enorm (en dan die mensen in mijn omgeving die beginnen te roepen 'dat ik het er maar voor over moet hebben'.
Ik wil nog een poging doen en dan half augustus (vakantieperiode voor mij) een gesprek hebben om te kijken hoe we dit gaan doen.
pi_59423819
quote:
Enne, jullie hebben ook niet zoveel echo's (fm) dan? Ik moet vanaf de 10e dag van de cyclus om de dag, tot en met 2 dagen na de inseminatie.
eerste fm is na mijn kuur met de neusspray om te kijken of alles stil ligt. Dan zo'n 7 dagen ongeveer puregon spuiten en weer terug voor een fm. Daarna om de dag een fm. Soms zelfs op zondag....
Na de pregnylspuit heb ik geen fm meer, maar ik moet ook bij elke fm bloed laten prikken. Dat moet ik ook een week na de pregnyl zodat ze kunnen zien of ik een goede eisprong gehad heb.

Het is erg verschillend ja per ziekenhuis, per arts en per persoon.
Ik snap niet zo goed waarom jij al die testen tussendoor moet doen (en of dat dan niet vergoedt wordt) en dat je eitjes zo groot moeten worden???
pi_59440484
ja bij mij zeiden ze ook tussen de 18 en de 22 mm dat dat goed was
groter worden ze dacht ik niet hoor althans mijn gyn zei dat het risico op een eispring dan begint te ontstaan zonder ondersteuning van pregnyl.
  maandag 16 juni 2008 @ 20:32:09 #279
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59441988
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:15 schreef Kinderwens het volgende:
Weet er iemand iets meer over cysten, en resten daarvan? Wat zijn ze precies en kan het kwaad?
En kan het ook voor komen dat een follikel rijpt, maar er geen eitje in zit?
Ja, ook daar kan ik over meepraten . Toen ik eindelijk met de hormonen mocht beginnen na het gebruik van Clomid (bijna een jaar geslikt), moest eerst worden gecontroleerd of mijn eierstokken wel 'schoon' waren. Bij de inwendige echo kwamen ze erachter dat ik een cyste van 5 cm had in mijn linker eierstok, ten gevolge van de Clomid. Daardoor moest ik eerst wachten totdat die cyste weg zou zijn, vóórdat ik met de hormooninjecties mocht beginnen.

Gelukkig trok de cyste vanzelf weg (in ongeveer 4 weken was 'ie weg en dat controleerden ze weer door een inwendige echo); het was een vochtcyste. Je hebt ook cystes die niet zo gemakkelijk weg trekken en die ze zelfs weg moeten halen d.m.v een operatie.
  maandag 16 juni 2008 @ 20:37:20 #280
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59442146
quote:
[b]Op zondag 15 juni 2008 22:15 schreef Enne, jullie hebben ook niet zoveel echo's (fm) dan? Ik moet vanaf de 10e dag van de cyclus om de dag, tot en met 2 dagen na de inseminatie.
Oh ja, daar wilde ik ook nog even op reageren.

Het was de bedoeling dat ik een uitgangsecho ging laten maken, maar omdat ik na die constatering van die cyste zelf mocht weten wanneer ik een nieuwe controle zou laten doen, kwam ik achteraf gezien 3 dagen vóór mijn menstruatie aan.

Toen ik eenmaal ongesteld was en met de puregon mocht beginnen, ben ik nog twee keer voor een follikelmeting geweest op dag 11 en dag 13. Toen mocht ik op dag 13 's avonds de Pregnyl zetten, omdat ik toen dus een follikel van 19 mm bleek te hebben.

En waarom vroeg je trouwens naar die cystes? Heb je er ook één of ben je er bang voor dat je dat misschien hebt/krijgt, of ben je gewoon nieuwsgierig?
pi_59445497
Ik vind het ook allemaal vreemd dat het overal weer anders gaat

Zondag waren er geen eitjes te zien maar wel een cyste óf resten van een cyste aan mijn rechter eierstok, vandaar mijn vraag.
Morgen moet ik weer voor een echo hopelijk is er dan wel een groeiend eitje te zien.

En ik ga de arts die ik morgen heb goed bevragen, want die muts van zondag had volgens mij een ochtendhumeur en wilde nergens een fatsoenlijke uitleg voor geven, ze wilde eerst nog een tweede echo afwachten.

Hoe gaat het verder met jullie?
pi_59459536
Vanmorgen weer voor een echo geweest. Op deze echo was er weer niks te zien, behalve de resten van een cyste op mijn rechter eierstok. Hetgeen vreemd is omdat de vorige eisprong aan de linkerkant was. Maar er zijn geen eitjes gerijpt, nog steeds niet. Omdat mijn temperatuur zo hoog blijft (vanmorgen ook weer 37 graden) heeft de fertiliteitsarts me doorgestuurd naar het lab voor bloedafname. Ze zegt dat het lijkt op een heel prille zwangerschap, dus daar wordt op getest en ze wil weten of er misschien al een eisprong plaatsgevonden heeft of dat deze er nog aan moet komen. Het is in ieder geval erg raar dat mijn temperatuur zo hoog blijft en misschien kan middels die bloedtest daar een oorzaak voor gevonden worden.

Het bloed afnemen ging voor de verandering eens lekker snel, meteen een goede ader te pakken en prikken maar.

Vrijdag hebben we weer een afspraak bij de fertiliteitsarts en dan bespreekt ze de resultaten van de bloedafname met ons...

Ik durf niet te hopen dat ik misschien tóch zwanger ben, de teleurstelling zal zo groot zijn als het niet zo is...

En sjongejonge wat worden mijn emoties telkens overhoop gegooid... waaah!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:39:54 #283
218802 bigger-than-others
pregnant for the first time
pi_59460590
hoi, ik las dit topic vaak mee en wil jullie veel succes en sterkte wensen. Ik weet niet of dit juist hoop geeft of misschien irriteert, maar wilde even zeggen dat ik aan het meelezen veel steun heb gehad vorig jaar. In december hoorden we dat ik erg beperkt vruchtbaar ben, na een jaar onderzoeken, en een kijkoperatie.
We konden met IVF beginnen maar dat werd ook gebracht van: nouja, dan heb je alles geprobeerd, verwacht er niet teveel van. Ik wilde dat uitstellen omdat ik het emotioneel erg belastend vond en niet wist of ik met de spanning rond IVF zou kunnen omgaan.
Eind januari bleek ik overtijd, heb tegen heug en meug een test gedaan (was al zo vaak teleurgesteld de afgelopen jaren), bleek zwanger. Eerst nog een echo kijken of het op de goede plek zat, toen of ik de 12 weken wel zou halen.
Ben nu 5 maanden zwanger, ik wilde dit als meelezer gewoon delen. Daarnaast wilde ik jullie laten weten hoeveel bewondering ik heb voor de pogingen die jullie blijven ondernemen, ik heb maar een klein deeltje van alle ellende hoeven meemaken en vond dat al heel zwaar. Was eerlijk gezegd al mijn leven zonder kinderen aan het 'inplannen', maar vond dat heel verdrietig en wist echt niet wat ik met mezelf moest, soms.
Naast dat heb ik nu ook mogen meemaken dat het gevoel dat je 'buiten' bepaalde zaken staat, voor sommige mensen ook echt zo is. Op verjaardagen etc. wordt ik door tantes etc. ineens wél aangesproken, heel leuk en attent maar het is nu al 'feest' en toen had ik juist wat aandacht nodig....Bij deze een hart onder de riem.
En verder: wondertjes gebeuren dus echt!! Blijf hopen!!
pi_59460834
Aw wat lief B-t-o!
En wat fijn dat je in verwachting bent. Het is altijd fijn om positieve verhalen te horen!
pi_59461262
wat een wonder BTO!!!
Ja, het is en blijft moeilijk steeds.... mensen weten vaak niet hoe ze je kunnen steunen... en vaak is het ook onbegrip... fijn dat je aan dit forum veel steun hebt gehad, dat heb ik ook iedere keer.
Wetende dat je niet de enige bent die dit meemaakt.
Al die emoties... al die lichamelijke toestanden... Het is vaak erg moeilijk uitleggen aan mensen wat zo'n behandeling met je doet, en met je man natuurlijk.
Geniet lekker van je zwangerschap!!!!
Fijn om te lezen dat er wonderen bestaan!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 juni 2008 @ 15:11:00 #286
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59461514
wat vind ik het bijzonder van je b-t-o dat je dat wil delen met de mensen hier.. het zal voor velen een lichtpuntje in de duisternis zijn. toen ik nog bij laatste ex was, werd ik ook (zes jaar lang) maar niet zwanger.. werd al bang dat ik zelf onvruchtbaar was geworden, en lang verhaal verder, maar kwam bij mijn jeugdliefde terug en binnen vier maanden was ik in verwachting en het kindje is ook hier heel gewenst; door hem maar ook door mij .. ik hoop dat de mensen hier steun uit jouw verhaal kunnen vinden
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator dinsdag 17 juni 2008 @ 18:33:52 #287
5428 crew  miss_sly
pi_59466814
Kinderwens, stiekem toch wel spannend! Ik ga duimen dat je gewoon stiekem toch zwanger bent
Kan me voorstellen dat je het zelf neit durft te hopen, hoor, maar dat doen wij dan wel voor je

bigger-than-others, ik vind je verhaal helemaal niet naar om te lezen, integendeel. Vind het heel fijn om te horen dat wondertjes bestaan! Ik zit niet echt te wachten op de verhalen van mensen "die mensen kennen waarbij het ook niet lukte, maar toen ze stopten met proberen en er niet meer zo mee bezig waren en op vakantie gingen toen lukte het ineens spontaan"...meestal gevolgd door de opmerking "dat je er niet zo veel mee bezig moet zijn"

Geniet van je zwangerschap en ik hoop over een paar maanden te lezen dat je een mooi en gezond kind op de wereld hebt gezet!
pi_59468344
Meiden wat hebben jullie weer veel gekletst!
Ik heb weinig te melden, slik trouw de progynova, vanaf gisteren alweer 2 stuks per dag. Vanaf vrijdag 6 stuks op een dag. Ook de echo dan natuurlijk, hoop dat het baarmoederslijmvlies dan al een stuk op weg is! Het is dan pas dag 10, dus ik verwacht er maar nog niet zoveel van. Kunnen ze in ieder geval vast bellen!

B-T-O fijn zeg! Gefeliciteerd, geniet er maar goed van! Bedankt voor het delen. Dat biedt voor de meiden hier weer hoop!!! (hier dan weer niet, want geen eileiders )
  Moderator dinsdag 17 juni 2008 @ 20:31:26 #289
5428 crew  miss_sly
pi_59469763
NieTTus, je bent alweer aardig op weg dus Spannend!
Ik duim voor mijn zusje, mijn vriendinnetje en voor jou uiteraard ook
  dinsdag 17 juni 2008 @ 22:12:40 #290
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59472751
Tjonge... da's ook balen, zeg, dat er nou nog steeds niks te zien was op een echo! Maar aan de andere kant... het nieuws van een mogelijke prille zwangerschap is natuurlijk wel heeeeeel interessant! Ik hoop het voor je! Wanneer ga je het bloedonderzoek laten doen en wanneer krijg je dan ongeveer de uitslag?
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:19 schreef Kinderwens het volgende:
Hoe gaat het verder met jullie?
Hier gaat het goed...! Vorige week tweede echo gehad (termijnecho), ben nu 12 weken zwanger en alles ziet er goed uit. Heel apart om in plaats van een bolletje met een knipperlichtje nu echt een kindje te zien!
Dank je wel voor het vragen...

B-T-O, ja, wonderen bestaan. Je bent er duidelijk een voorbeeld van.

Miss_Sly, wat je zei 'een kennis van die en die' en zo, kan in sommige gevallen wel ook echt een wonder zijn! Mijn beste vriendin bijvoorbeeld; bij haar en haar man was het ook niet mogelijk (problemen aan beide kanten, volgens haar gyn -dezelfde die mij behandeld heeft- was de kans op een spontane zwangerschap NIHIL!), ze stonden ook op de wachtlijst voor IVF. Tijdens de vakantie is ze wel blijven spuiten (Puregon/Pregnyl), om alles op gang te houden. Op het moment dat ze terug moest komen voor controle in het ziekenhuis, moest ze zeker weten dat ze niet zwanger zou zijn i.v.m de verdere behandeling, dus deed ze een test... en wat verscheen tot haar grote verbazing? Een + !! Zij heeft toen haar man naar de winkel gestuurd om een nieuwe test te halen, want dat kòn gewoon niet waar zijn... maar dat wat niet waar kon zijn, is nu een heel lief meisje van ruim een jaar...

Ik dacht... laat ik dat wonderverhaal er dan ook maar even ingooien, voor een beetje positief gevoel
pi_59472821
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:39 schreef bigger-than-others het volgende:

Naast dat heb ik nu ook mogen meemaken dat het gevoel dat je 'buiten' bepaalde zaken staat, voor sommige mensen ook echt zo is. Op verjaardagen etc. wordt ik door tantes etc. ineens wél aangesproken, heel leuk en attent maar het is nu al 'feest' en toen had ik juist wat aandacht nodig....Bij deze een hart onder de riem.
En verder: wondertjes gebeuren dus echt!! Blijf hopen!!
Jeetje, ik kreeg een brok in mijn keel bij het lezen. Gefeliciteerd!!
Ik herken hoe de omgeving is: ik ben de oudste en al mijn zusjes zijn of zwanger, of moeder, en ik hang er altijd zo bij. Dan is het altijd "ach, Hellen hoeft dat gejengel niet aan haar hoofd, die heeft zo'n lekker vrij leventje" en dan duiken ze weer op de zwangeren en de kindjes met hun "heb jij nou ook, en ik had zus en zo..."

Nou ja, wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik je verhaal heel mooi vind en ik wens je veel plezier straks met je kindje.
  Moderator dinsdag 17 juni 2008 @ 22:36:06 #292
5428 crew  miss_sly
pi_59473525
Jose, dit is ook een wonderverhaal, en een wonderverhaal dat ik wel graag hoor. Het gaat me vooral om de toevoegingen "toen ze er niet meer mee bezig waren" alsof dat het wondermiddel is.

En ben je echt alweer 12 weken? Wow, wat geweldig! een mijlpaal, lijkt me? Ik hoop dat je geniet
  dinsdag 17 juni 2008 @ 22:55:36 #293
218802 bigger-than-others
pregnant for the first time
pi_59474228
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 22:36 schreef miss_sly het volgende:
Jose, dit is ook een wonderverhaal, en een wonderverhaal dat ik wel graag hoor. Het gaat me vooral om de toevoegingen "toen ze er niet meer mee bezig waren" alsof dat het wondermiddel is.

snap wat je bedoelt en daarom was ik ook huiverig om het hier op te schrijven. Ik werd daar zelf NIET GOED van, en heb op een gegeven moment ook weleens geantwoord: van ontspannen gaan mijn eileiders niet open, en ook: lekker makkelijk- er niet mee bezig zijn, als je 4 keer per week een samenlevingstest moet doen. En dan uitgebreid vertellen wat dat is, lekker voor ze, om te horen nog altjd minder erg dan om te ondergaan.
Achteraf wel zielig voor die mensen , het is niet rot bedoeld, maar ik kon het echt niet meer horen, al die stinkbuurvrouwtjes en kennisjes die het allemaal lekker los konden laten en zwanger werden door ' de knop om te zetten'.

* snap nu ineens waarom mensen me niet meer aan durfden te spreken) *
pi_59474989
sorry voor mijn korte reply s momenteel
ik voel mij zo rot momenteel
  Moderator dinsdag 17 juni 2008 @ 23:19:26 #295
5428 crew  miss_sly
pi_59475057
Basimah, wat naar dat je je zo rot voelt! voor jou! Hoop dat je je snel beter voelt!
pi_59475148
Rot, basimah. Het is ook allemaal niet niks.

Ik lees wel veel mee maar heb meestal niet de puf om te reageren of iets over mezelf te vertellen. Wel wil ik Rottdog zeggen dat ik het knap vind dat je zo'n moeilijke beslissing hebt genomen. Veel sterkte ermee. Ik blijf natuurlijk stiekem hopen dat je toch nog zwanger raakt, maar ik snap dat jij dat voor jezelf juist wilt loslaten.

Miss_sly, hoe is het nu met je? Ben je alweer aan het werk? Doet je buik nog pijn?
pi_59479584
kop op Basimah!!!
  Moderator woensdag 18 juni 2008 @ 09:19:31 #298
5428 crew  miss_sly
pi_59480605
sombie, je hoeft niets over jezelf te vertellen, natuurlijk! Ik hoop dat het goed met je gaat en ik vind het altijd fijn even iets van je te lezen. en ik hoop natuurlijk dat we zomaar ineens iets heel leuks van je te lezen krijgen

Ik ben sinds maandag alweer aan h et werk, had wel weer genoeg van thuiszitten. Ik kon weer enigszins vooruit, dus dan kan ik ook werken Soms nog wel pijn, kan niet zo goed bepalen of het de wondjes aan de buitenkant of aan de binnenkant zijn. Nu de gaasjes eraf zijn, kan ik wel zien dat ze de gaatjes op mooie, niet opvallende plekken hebben gemaakt en het lijkt netjes gehecht. Vanavond voor het eerst weer sporten (steps), ben benieuwd of dat lukt
  woensdag 18 juni 2008 @ 09:22:35 #299
114177 Diaan73
pi_59480680
Basimah

BTO wat een mooi wonderverhaal

En ja miss, hoe gaat het met jou? Gelijktijdig gepost en nu gelezen... fijn dat het zo goed gaat en succes met steps vanavond!!

hier gaat het redelijk goed, ben alleen aan het einde van de middag heel erg moe, dus zit 's avonds niet meer achter de laptop maar lig op de bank (te slapen) en ik groei al flink... het is niet meer te verbergen, kan geen enkele broek meer aan, al ben ik nog niet aangekomen in kilo's.

[ Bericht 18% gewijzigd door Diaan73 op 18-06-2008 09:29:18 ]
Make love, not war ☮
  Moderator woensdag 18 juni 2008 @ 11:15:57 #300
5428 crew  miss_sly
pi_59483284
Jee, Diaan, ook alweer 10 weken
Het gaat zo snel, het lijkt nog zo kort geleden dat jullie die positieve test hadden!
  woensdag 18 juni 2008 @ 11:46:57 #301
114177 Diaan73
pi_59484112
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 11:15 schreef miss_sly het volgende:
Jee, Diaan, ook alweer 10 weken
Het gaat zo snel, het lijkt nog zo kort geleden dat jullie die positieve test hadden!
Ja alweer 10 weken en 3 dagen zelfs. Het voelt ook nog maar heel kort geleden....Kwam gisteren de test nog weer tegen en nog steeds zo duidelijk positief als op die dag.....
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')