quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:56 schreef wilmadonna het volgende:
oh spannend miss_sly... hopelijk mag je tussendoor dan een behandeling doen!
Maar misschien is het ook een keer goed om je lichaam wat rust te geven tussendoor.... ik bedoel... het zijn zware behandelingen en het is vrij zwaar voor je lichaam... (en geest)
Maar ik snap helemaal dat je niet kunt wachten!
Diaan: ik had vorige keer ook zo'n rode plek van de pregnyl... en als je je hand erop legt, voelt het wat warm aan, ook tijdens het spuiten voel ik dat de vloeistof warm naar binnen komt. Misschien is het een overgevoelige reaktie ofzo... heb het nagevraagd, kan geen kwaad, is zo bij sommige mensen.
Heb wel meteen dat ik heel onrustig ben (weet niet wat ik met mezelf aanmoet) en wat chagarijnig.... en ik heb sinds vandaag enorme kramp in mijn onderbuik, zelfs gaan zitten is erg gevoelig. Maar dat had ik vorige keer ook. Ben net een stukje gaan wandelen, zon schijnt; heerlijk!
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:10 schreef miss_sly het volgende:
Nou, het ziet er niet heel erg goed uit.
Het IVF-centrum zegt niets te kunnen doen. Na 3 keer IUI wordt er niet behandeld tot er een kijkoperatie is uitgevoerd. Einde verhaal.
Opname gebeld. In eerste intantie zei ze dat ik binnen 10 dagen teruggebeld word als er plaats is en dan zou het op korte termijn plaatsvinden. Als ik niet binnen 10 dagen teruggebeld word, moet ik weer bellen als ik ongesteld ben en dan gaat het zelfde verhaal weer in.
Ik heb gezegd dat ik geen (goede) cylcus heb en dus niet weet wanneer ik weer ongesteld word; dat kan wel een paar maanden duren. Ze zou dit even opnemen met de arts, en ze belt me volgende week terug. Mijn leeftijd telde niet mee, want helaas was ik niet de enige van die leeftijd.
Ik heb toen het IVF-centrum ook nog even teruggebeld en het probleem van het niet ongesteld worden voorgelegd, en hun oplossing was geen obeschermde sex. Je mag niet zwanger zijn bij een kijkoperatie en als we geen onbeschermde seks hebben, kan ik over een maand nog een keer bellen, ook al ben ik niet ongesteld.
Ik vrees dat opname ook met die oplossing gaat komen, dus de kans dat ik nu op heel korte termijn opgeroepen word, lijkt me vrij klein.
Ik ga mijn grote-geduld-award wel ernstig eer aan doen, vrees ik
Datzelfde vroeg ik mij ook af.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:02 schreef leonieke het volgende:
Maar ik snap het niet zo goed. Stel nu, ja grote stel, dat je zwanger wordt voor de kijkoperatie dan is er toch helemaal geen probleem? Waarom mag je dan geen onbeschermde seks hebben? Of mis ik ergens iets heel belangrijks?
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:02 schreef leonieke het volgende:
Maar ik snap het niet zo goed. Stel nu, ja grote stel, dat je zwanger wordt voor de kijkoperatie dan is er toch helemaal geen probleem? Waarom mag je dan geen onbeschermde seks hebben? Of mis ik ergens iets heel belangrijks?
Ik vind het alleszins heel erg kl*te voor jullie
ik heb dat een keer aan mijn gyn gevraagd... ik wist het toen ook helemaal niet meer! Volgens hem ìs er ook geen eenduidig antwoord op te geven, omdat dat per vrouw verschilt! Bij de één is de eisprong vlak vóór de dip in de temperatuur, bij de andere betekent de dip de eisprong en bij weer andere is de eisprong ná de dip, dus als de stijging begint.quote:Op zondag 25 mei 2008 00:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb niet echt een eenduidig antwoord kunnen vinden/krijgen op de vraag of de eisprong nu voor, tijdens of na de dip in de temperatuur is, maar iig duidt die dip op een eisprong.
Zo is het precies: het is gewoon te kort om te weten of je zwanger bent, en een kijoperatie is gewoonweg funest voor een zwangerschap. En ik vind het in dit geval ook heel acceptabel, want het betekent maar 1 maand waarin ik niet zwanger mag worden en ik zie de logica ook wel. Dus doen we dat maarquote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:04 schreef sombie het volgende:
Dat is toevallig, miss_sly, ik heb binnenkort ook een kijkoperatie. Volgens mij mag je niet zwanger zijn omdat de operatie dan niet uitgevoerd mag worden wegens gevaar voor de vrucht. En als je in een heel pril stadium bent, kun je nog niet weten dat je zwanger bent. Daarom moet je zorgen dat je niet zwanger bent. Zo heb ik het in ieder geval begrepen.
Zet het anders eens in een grafiekje, zoals op deze site, dan krijg je er vanzelf inzicht in.quote:Op zondag 25 mei 2008 08:06 schreef wilmadonna het volgende:
heb nu idd 37,1 graad.
Ik vind het altijd zo onduidelijk met de temperatuur... in ieder geval bedankt voor de uitleg!
je bent een echte lieverdquote:Op donderdag 29 mei 2008 13:11 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, daar is ie dan: jullie echo
*traantje wegpinkt
En nu genieten van je zwangerschap, het is voorbij voor je het weet
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:14 schreef NieTTus het volgende:
Miss ik heb je net een PM gestuurd, wil je daar ff snel naar kijken.....
Geheel offtopic hierexcuus!!!
ik had helemaal geen zwangerschapskwaaltjes na de Pregnyl. Ik kreeg een paar dagen voordat ik ongesteld moest worden wel hele zere borsten... en toen bleek ik dus ook zwanger te zijn... Maar het verschilt echt heel erg per persoon!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:54 schreef wilmadonna het volgende:
vraagje: op welke dag na de pregnyl kregen jullie zwangerschapskwaaljes?
bij mij was het vorige keer vrijwel meteen na de eerste dag pregnyl, nu heb ik pas sinds een paar dagen, dus 8 dagen na de pregnyl... ???
ik hoop mee!!quote:Op maandag 2 juni 2008 07:47 schreef miss_sly het volgende:
Spannend meiden, allebei volgende week testen! Hoop dat jullie doorschuiven
Gaat het weer een beetje?quote:Op maandag 2 juni 2008 17:16 schreef wilmadonna het volgende:
dank je.... dat hoop ik (en basimah natuurlijk ook denk) ook!!!!
Heb ontzettende migraine vandaag en vannacht gehad, ben helemaal op... pffft
wat zijn dat toch erge dagen dat afwachten. bleh!
zit een beetje in een dipje....![]()
Het is niet moeilijker om zwanger te worden als je rookt. Het is alleen niet goed om te roken, net als drinken, omdat beide invloed hebben op de foetus.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik meende dat er was bewezen dat je moeilijker zwanger kunt raken als roker zijnde... Ik wil niemand voor het hoofd stoten, echt niet! Maar ik vind het wel heel vreemd dat er gewoon doorgerookt wordt. Helemaal als je geen moeite hebt er mee te stoppen.
Inderdaadquote:
Doe eens normaal, zeg. Ik zie nergens dat ik loop te rellen, onzin uit loop te kramen of dat ik opzettelijk iemand kwets. Ik leef juist heel erg mee met eenieder...quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:20 schreef NieTTus het volgende:
Zeg, NOGMAALS de vraag: OPEN EEN ANDER TOPIC OF GA DEZE DISCUSSIE AAN IN WACHTEN OP EEN 2E STREEPJE. ROKEN IS SLECHT, DRANK IS SLECHT. ALLES IS SLECHT.
OF HET EEN FEIT IS DAT ROKEN SLECHT IS, DAT WETEN WE HIER ZELF OOK HARTSTIKKE GOED. BEDANKT VOOR DIE MEDEDELING. KAN HET HIER NU WEER OVER BEHANDELINGEN GAAN? SJESUS ZEG, MOETEN JULLIE PERSE JE GELIJK HEBBEN OFZO? WE HEBBEN AL FRUSTRATIES GENOEG, DEZE HOEVEN WE ER NIET BIJ TE HEBBEN.
OK, geen rel, alleen onbegrip...prima, komen we al genoeg van tegen. Zullen we nu weer ontopic blijven dan?quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:57 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Doe eens normaal, zeg. Ik zie nergens dat ik loop te rellen, onzin uit loop te kramen of dat ik opzettelijk iemand kwets. Ik leef juist heel erg mee met eenieder...
Als je er niet tegen kunt dat mensen zulke dingen opmerken kun je beter je zaakjes in een dagboek bij gaan houden ipv alles openlijk op het web te zetten.
Ik kan me goed voorstellen dat je je zo voelt, Miss_Sly (en NieTTus ook!).quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:39 schreef miss_sly het volgende:
Kun je je enigszins voorstellen dat met zo'n opmerking het aanvoelt alsof je zegt: tja, dat je niet zwanger wordt heb je ook aan jezelf te danken als je rookt.
Ik heb dat spul gebruikt trouwens je gaat erna pas bloeden (ik gebruikte dat spul dan 10 dagen achter elkaar) 36 uur na het stoppen en ik ga gelijk bloeden (dus dat spul niet vergeten want anders zit je schreef)quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:21 schreef NieTTus het volgende:
Nu vraag ik me van de primolut alleen af (wie heeft dat hier ook gebruikt? Of Duphaston?) of je pas na de laatste tablet ongesteld wordt, of al tijdens gebruik kan starten? Heb ik met mijn ei hoofd natuurlijk niet gevraagd en kan het zo snel in de bijsluiter niet vinden?
Zomerstop is overigens vanaf 21 juli tot 8 augustus, dus we hebben nog ruim de tijd!! Als het doorgaat en lukt deze keer, wordt het een lente kindje
Het duurt lang he, dat wachten? Nog 6 nachtjes slapenquote:
Ja, dat was ook mijn eerste gedachtequote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:53 schreef nebelung het volgende:
En ergens klinkt dat gelaser ook nog positief!
Aha, ok ik snap het. Maar goed, dan toch kan het wel een positieve ontwikkeling zijnquote:Op woensdag 11 juni 2008 09:57 schreef miss_sly het volgende:
hayppyme28, op zich zou dat kunnen, mits ik een eisprong heb. Daar zit bij mij het grootste probleem, want zonder ei maakt het niet echt veel uit of er verklevingen zijnIk heb dus sowieso hormonen nodig voor de eisprong en aangezien ik bijna 40 ben, laten ze me niet eerst een jaar aanklooien met hormonen en dan thuis klussen.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:28 schreef Jose81 het volgende:
ik bedoel dat je toch steeds je grenzen verlegt. Je gaat toch steeds een stapje verder om dat wondertje te krijgen![]()
Dit is precies wat ik bedoelquote:Moet wel zeggen dat ik op een gegeven moment na een maand of 8 clomid) echt het gevoel had dat ze ons maar wat aan lieten modderen. Dat gevoel had ik achteraf wel eerder uit moeten spreken naar de gyn...
Ohh.. hellennellehquote:Op donderdag 12 juni 2008 00:04 schreef Hellen-O het volgende:
@Happy me; He bah, om jou hier te zien.....! Ik zag je vaak voorbijkomen bij "wachten op een tweede streepje" (ik was degeen met dezelfde naam, maar wegens omstandigheden heb ik een nieuw account moeten aanmaken)
We lopen alweer redelijk gelijk; Ik ga morgen voor het eerst naar de gyn, doodeng. Waarschijnlijk kom ik morgen niet verder dan een kennismaking en misschien wat bloed prikken, maar toch. Ik vind het helemaal niks. (ik hoop stiekem op een wonder morgen, iets in de trant van "Goh mevrouw O, we hebben bijzonder heuglijk nieuws, u bent al 6 weken zwanger")
Kijk even onder de kop, overige feri-behandelingen..quote:Op donderdag 12 juni 2008 00:04 schreef Hellen-O het volgende:
@Happy me; He bah, om jou hier te zien.....! Ik zag je vaak voorbijkomen bij "wachten op een tweede streepje" (ik was degeen met dezelfde naam, maar wegens omstandigheden heb ik een nieuw account moeten aanmaken)
We lopen alweer redelijk gelijk; Ik ga morgen voor het eerst naar de gyn, doodeng. Waarschijnlijk kom ik morgen niet verder dan een kennismaking en misschien wat bloed prikken, maar toch. Ik vind het helemaal niks. (ik hoop stiekem op een wonder morgen, iets in de trant van "Goh mevrouw O, we hebben bijzonder heuglijk nieuws, u bent al 6 weken zwanger")
En ik had een vraag voor de mensen die al verder in de MM zitten, hoop dat iemand iets kan vertellen:
Ik ben verzekerd bij Ohra en ik zie nergens iets over IUI en vergoedingen voor de hormoonpillen/injecties en aanverwachte zaken. Alleen die 3x IVF in de basis.
Betekent dit dat ik bij een flutverzekering zit, of zijn er meer mensen die Ohra hebben en niet alles geheel uit eigen zak hoeven te betalen?
*zich nu al zorgen makend terwijl ik de gyn nog niet eens heb ontmoet*
Ik dacht oa door artikelen als deze http://www.ivf.nl/timing_IUI.htm dat temperaturen nooit meer hoefde. Nou ja, over 2,5 uur hoor ik het. (en meld ik het hier wel even; hopelijk sla ik niet volkomen dicht en vraag ik even door zodat ik ook van het hoe en waarom weet)quote:Op donderdag 12 juni 2008 07:29 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ohh.. hellennellehjij ook hier?
ik verwacht ook nog niet echt wat van de gyn hoor. Ik baal een beetje dat ik niet eerder met temperaturen ben begonnen want ben bang dat ik word weggestuurd met 'ga eerst maar een paar maandjes temperaturen'. Ik dacht eerlijk gezegd dat mijn niet heel positieve ovulatietesten voldoende zou zijn. Anyway, aan de anderen kant, geeft dat ook misschien een goede mogelijkheid om 'aan het idee te wennen'
Succes vandaag bij de gyn Hellen-O!! Hopenlijk geeft het een 'goed' gevoel.
waar staat die precies?quote:Op donderdag 12 juni 2008 08:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kijk even onder de kop, overige feri-behandelingen..
Temperaturen is inderdaad niet geschikt om de juiste timing te zien voor een IUI oid. Het kan echter wel een beeld geven van je cyclus, en dat is waarom vaak wordt gevraagd om 3 maanden te temperaturen. Daarmee kunnen ze in ieder geval inzicht krijgen in je cyclus, zien of er een eisprong is, hoe lang de cyclus is, etc.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:36 schreef Hellen-O het volgende:
[..]
Ik dacht oa door artikelen als deze http://www.ivf.nl/timing_IUI.htm dat temperaturen nooit meer hoefde. Nou ja, over 2,5 uur hoor ik het. (en meld ik het hier wel even; hopelijk sla ik niet volkomen dicht en vraag ik even door zodat ik ook van het hoe en waarom weet)
Ik heb een zeer onregelmatig leven met dagen dat ik tot middernacht werk en dagen dat ik om 5 uur s ochtends al op moet, en dat lijkt me voor zo'n temp-test niet handig. Maar misschien vul ik dat zelf in en maakt het niets uit. (Ik wil het liefste die 3 maanden overslaan en direct die molen in, want het klokje tikt nogal hard en niet zo lang meerquote:Op donderdag 12 juni 2008 11:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Temperaturen is inderdaad niet geschikt om de juiste timing te zien voor een IUI oid. Het kan echter wel een beeld geven van je cyclus, en dat is waarom vaak wordt gevraagd om 3 maanden te temperaturen. Daarmee kunnen ze in ieder geval inzicht krijgen in je cyclus, zien of er een eisprong is, hoe lang de cyclus is, etc.
Dat klokje ken ik, ik word 40 in december. Natuurlijk wil je dat overslaan, en misschien hoeft het ook niet, maar sommige artsen zien dat wel als basis. Ik neem aan dat je iig wel een overzicht hebt van je laatste cycli en ik las dat je ovulatietesten hebt gedaan? Als je goed hebt bijgehouden op welke cyclusdag enzo, is dat misschien ook wel voldoende informatie.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:24 schreef Hellen-O het volgende:
[..]
Ik heb een zeer onregelmatig leven met dagen dat ik tot middernacht werk en dagen dat ik om 5 uur s ochtends al op moet, en dat lijkt me voor zo'n temp-test niet handig. Maar misschien vul ik dat zelf in en maakt het niets uit. (Ik wil het liefste die 3 maanden overslaan en direct die molen in, want het klokje tikt nogal hard en niet zo lang meer)
En wat betreft de verzekering; daar staat dus helemaal niets over fert beh... ik ga ze maar bellen.
Wat vreselijk he, die klokken.. Ik ben nog maar heel even 36. Mijn buurvrouw heeft laatst een superdochter gekregen op 42 jarige leeftijd, dus we hebben tijd (zegt men dan geruststellend...)quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klokje ken ik, ik word 40 in december. Natuurlijk wil je dat overslaan, en misschien hoeft het ook niet, maar sommige artsen zien dat wel als basis. Ik neem aan dat je iig wel een overzicht hebt van je laatste cycli en ik las dat je ovulatietesten hebt gedaan? Als je goed hebt bijgehouden op welke cyclusdag enzo, is dat misschien ook wel voldoende informatie.
Mijn verzekering zei dat onbeperkt IUI in het basispakket zit. De medicijnen hiervoor zaten bij mijn verzekering in de aanvullende verzekering, geloof ik. Ik zit bij FBTO.
Bij mij ook (VGZ).quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:48 schreef Diaan73 het volgende:
Volgens mij zitten de IUI-behandelingen in het basispakket......
Dames, succes bij de gynaecologen vandaagIk heb nooit hoeven temperaturen trouwens.
Ik 'moet' wel tempen en heb daar vreselijk de balen van. Ondanks dat ik het niet probeer te doen ga ik toch steeds weer bepaalde conclusies trekken uit dat stomme staatje. Als mijn temperatuur na mijn menstruatie hoog blijft in plaats van keldert zit ik alweer te zenuwen!quote:Op donderdag 12 juni 2008 17:08 schreef Hellen-O het volgende:
Ik heb mijn eerste gesprek met de gyn achter de rug. Ze was wat verbaasd over het feit dat mijn ovulatie wel redelijk regelmatig is maar dat de luteale fase sterk wisselend is; dat zou niet moeten. Hm.
Ik heb verder wat uitstrijkjes gehad (geen idee waarvoor, sowieso 1 omdat het toch tijd was voor het baarmoederonderzoek) en ik heb een vaginale echo gehad waarop te zien was dat mijn eisprong net was geweest en dat het verder allemaal wel goed leek. (leek; we zullen zien..)
Daarna bloed geprikt en volgende week moet ik weer bloed prikken en op mijn 3e cyclusdag weer. Hubby moet er as week ook aan geloven want dan moet het eerste potje ingeleverd worden
Ik ben benieuwd.
Mijn ziekenhuis "doet niet aan" temperaturen; de gyn zei dat het te zwaar is en te nauw luistert; als je per ongelijk een keer eerst naar de wc gaat en dan tempt is het al niet goed meer. Kennelijk halen ze uit die bloedtesten genoeg info. Gelukkig maar.
Jammer zeg.. Ik zou als ik jou was proberen uit te vinden of dat temperaturen echt 100% nodig is als het je zo van streek maakt. Misschien kunnen ze zonder dat ook wel veel uitzoeken. Ik vind het gek dat het zo verschilt per ziekenhuisquote:Op donderdag 12 juni 2008 18:03 schreef Kinderwens het volgende:
[..]
Ik 'moet' wel tempen en heb daar vreselijk de balen van. Ondanks dat ik het niet probeer te doen ga ik toch steeds weer bepaalde conclusies trekken uit dat stomme staatje. Als mijn temperatuur na mijn menstruatie hoog blijft in plaats van keldert zit ik alweer te zenuwen!
Hoe werkt dat met die bloedtesten?
Ze kijken ook naar de waarde van je oestradiol, die geeft aan wat de leeftijd van je eierstokken is... of te wel, hieraan kunnen ze zien of je wel of niet te vroeg in de overgang zit. Verder ben ik ook even kwijt waar ze naar kijken.quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:20 schreef NieTTus het volgende:
Kinderwens: ze kunnen de waardes in je bloed zien. Als bepaalde waardes hoog zijn (welke, ben het ff kwijt) dan duidt dat bijvoorbeeld op een eisprong die net geweest is, of als ze lager zijn, een eisprong die al veel eerder is geweest (of juist nog moet komen). Zo kunnen ze ook kijken of je hormoonhuishouding uberhaupt op orde is, of dat dat afwijkt! Bij IVF bijvoorveeld doen ze vlak voor de punctie ook een bloedtest, om te kijken of je niet tegen overstimulatie aanzit. Ze kunnen echt veel zien! Kan me goed voorstellen dat je ervan baalt, maar nog even volhouden!
Dat heb ik dus ook altijd gezegd; "als ze me nu zouden kunnen zeggen dat ik over een half jaar of een jaar zwanger ben, dan zou ik het nu even naast me neer kunnen leggen, omdat ik dan toch wel weet dat het goed komt..." Maar inderdaad... helaas... die zekerheid heb je niet... had je die maar... dat zou het allemaal zoveel makkelijker maken!quote:Ik zou willen dat ik een glazen bol haden in de toekomst kon kijken! (voor ons allemaal!) maar helaas.. Moet nu 1 tablet per dag slikken, en straks vanaf dag 6, 6 per dag, mijn hemel! Samen met Etos Zwanger Worden tabletten, gelukkig kan ik ze tegelijk allemaal in 1 keer wegkrijgen..
![]()
ach ja, goed doel!!!!
Nou... ik vind jou en Miss_Sly anders ook een voorbeeld hoor! Jullie altijd met die positiviteit... super! Ik had en heb daar altijd bewondering voor, hoor... hoe jullie tegen de dingen aankijken en erop reageren... Ik hoop echt zooo dat het jullie binnenkort ook lukt om zwanger te raken.. ik zou dat echt zo leuk/fijn/geweldig vinden, ik gun het jullie gewoon zo...quote:Jose, voorbeeld!!!![]()
Diaan overigens ook![]()
Op 17 juli pasquote:Op donderdag 12 juni 2008 20:20 schreef NieTTus het volgende:
Happy, ik heb er denk ik overheen gelezenmaar wanneer heb jij je afspraak?
Wat balen dat het zo lang duurt. Als ze bij hetzelfde traject doen als bij mij moet je toch eerst alleen maar bloede prikken; dat lijkt me nou niet iets dat zo lang uitgesteld hoeft te worden. Maar ja, het is bij ieder ziekenhuis geloof ik anders (=vreemd)quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:20 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Op 17 juli pasben maand geleden bij HA geweest, hubby is al getest, was niet eerder plek dan 11 juli en kreeg 2 weken geleden brief dat afspraak week verplaatst is zomaar naar 17 juli. We gaan 19 juli op vakantie dus mag ook niet nog later worden want duurt al lang genoeg en dan zou het pas augustus worden
Hm, ik heb hetzelfde als Happy; verwezen naar een gyn voor kinderwens. Ik zit nog niet zo lang in de materie om te beseffen dat er een verschil was. Wat klink ik verwend, met mijn "dan moet je maar even bellen dat het haast heeft"quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:41 schreef miss_sly het volgende:
Hellen en happyme, ik weet niet of jullie bij een gewone gyn zitten of bij een fertiliteitsgyn/kliniek, maar vergis je niet in de wachtlijsten die er zijn. Zowel voor eerste afspraken als voor allerlei behandelingen. Het is heel naar dat je moet wachten, maar het is helaas wel heel normaal.
Daar sluit ik me helemaal bij aan....quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:46 schreef Jose81 het volgende:
Nou... ik vind jou en Miss_Sly anders ook een voorbeeld hoor! Jullie altijd met die positiviteit... super! Ik had en heb daar altijd bewondering voor, hoor... hoe jullie tegen de dingen aankijken en erop reageren... Ik hoop echt zooo dat het jullie binnenkort ook lukt om zwanger te raken.. ik zou dat echt zo leuk/fijn/geweldig vinden, ik gun het jullie gewoon zo...![]()
![]()
GOed nieuws dus.... ik heb wel een vraagje, waarom niet eerst IUI? Jullie moeten toch gewoon zelf vrijen 36-40 na de eisprong? Dat andere voorstel is al meteen IVF.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:39 schreef wilmadonna het volgende:
werd net gebeld door mijn gyn.
Eisprong was goed geweest, we gaan vanaf 1 aug weer voor de derde behandeling. Eerst weer 3 weken neusspray dan... en dan de injecties. Misschien nu met een verhoogde dosis.
Mocht het dan nog niet lukken, dan worden er eitjes bij me weggezogen, bevrucht en teruggeplaatst.
De pregnylbehandeling wordt hier dus maar 3x gedaan, voordat ze overgaan op een andere methode.
Ik was erg emotioneel na het telefoongesprek... moet er nog met mijn man over praten, die werkt nu....
Maar ben blij dat we verder kunnen in augustus.
Nou ik denk dat het wel veel uitmaakt hoor... bij de inseminatie wordt de sperma rechtstreeks in de baarmoederholte gespoten, dichtbij de eitjes.. en daardoor is de weg naar de baarmoeder een stuk korter. Ik ben nl. zelf ervan overtuigd dat mijn baarmoederslijm (waar de zaadjes doorheen moeten) zeer agressief is/was waardoor de zaadjes al doodgingen voordat ze uberhaupt bij de baarmoeder konden komen. Verder hebben wij gewoon de vrijdag voor en de dinsdag na de IUI gevreeën. Ik heb begrepen dat de kans op een zwangerschap met IUI net zo groot is als bij een "normale manier", allebei 10%. Wat ik trouwens heerlijk vond, was dat de druk om te moeten vrijen zo goed als weg was. Die vrijdag en dinsdag was meer voor de leukigheid...quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:02 schreef wilmadonna het volgende:
ze hadden wel heel snel verteld hoe het traject eruit zou zien, maar niet hoe vaak je zo'n behandeling mag ondergaan. Maar ja, het is allemaal ineens heel snel gegaan..ik ging eerst namelijk naar het ziekenhuis voor mijn uitstrijkje, had toen verteld over onze kinderwens, en omdat ik bijna 38 ben, is het ineens heel snel gegaan allemaal. Ik heb dus ook niet op een wachtlijst gestaan, hoewel ik betwijfel of dat er hier uberhaupt wel is.
(voor degene die later gekomen zijn, ik woon in zweden)
Hier vinden ze het kunstmatig insemineren niet goed... het liefst zo natuurlijk mogelijk, bovendien doen we het dan 2 a 3x (het klussen) en dan heb je meer kansen.
Ze zijn hier dus absoluut geen voorstander van kunstmatig de sperma invoeren....
Maar goed, dan gaat het ineens wel naar IVF....
Ach... ik vind het best zo, zal wel niet veel uitmaken of het nu natuurlijk ingespoten wordt of kunstmatig. Hoofdzaak is dat het niet pakt.... en ik hoop met deze laatste, derde poging dus wel.
Anders wordt het gewoon IVF.
Voordat we dit traject begonnen wilden we dat niet eigenlijk, maar ... ik heb nu zoiets van: ik wil alles proberen, want ik wil later niet terugdenken en zeggen: hadden we het toen maar gedaan.
Ik wil er gewoon alles uithalen wat erin zit zeg maar. Lukt het dan toch niet, dan heb ik voor mij het gevoel (en mijn man ook natuurlijk) dat we alles ervoor gedaan hebben.
Het is wel dat je erin meegroeit vind ik... de volgende stap lijkt dan ineens minder groot.
En vooral als je zo 'dichtbij' een kindje bent, dan moet je de hoop niet opgeven.
Is wel heel dubbel... vooral nu Rottdog besloten heeft het op te geven, respect daarvoor hoor!!!!
Als je zelf het gevoel hebt dat het 'op' is, dan moet je wel stoppen, niet tegen je gevoel ingaan.
Ooh wat een moeilijke beslissing...quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:07 schreef Rottdog het volgende:
Crisis wat gebeurt hier toch veel![]()
Zoals jullie misschien gemerkt hebben of niet ben ik niet meer zo actief in dit topic, dit omdat ik afscheid aan het nemen ben van het idee ooit nog eens zwanger te worden. Ben gezegend met 1 mooie dame en ben daar ongelovelijk wijs mee.
Ik maak de strip af met de clomid (nog 2 keer) en moet in augustus weer op controle en daar zal dan de stop zijn, wij gaan niet meer verder. Ik wil geen nieuwe kuur Clomid meer ben het hormonen slikken gewoon zat, we laten de natuur op zijn beloop. Komt het er niet van tja jammer maar het is gewoon niet anders en het zal zo zijn reden hebben misschien denk ik er over een jaar wel anders over maar dat zien we dan wel.
Tuurlijk had ik het anders willen zien en dit kost me nogal wat verdriet maar de wens voor een tweede moet niet ten koste gaan van mezelf en mijn omgeving.
Dames bedankt voor al jullie steun
natuurlijk blijf ik jullie wel volgen
tjonge.. kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld was.. op die momenten zakt de moed je echt in je schoenen...quote:Op zondag 15 juni 2008 19:59 schreef Kinderwens het volgende:
Ik voelde me erg teleurgesteld dat er nog helemaal niks te zien is. De eerste fm van de vorige periode zat er al een eitje van 18,5mm... (die 33mm was tijdens de inseminatie) en nu niets. Nou ja misschien dinsdag wel, dan moet ik weer terug voor een echo.
Overigens, jullie schreven over bloedtesten om de ovulatie vast te stellen, hoeven jullie geen ovulatietesten te doen dan van jullie ziekenhuis? Ik moet ze 2 maal daags doen zodra mijn follikel groot genoeg is. Als de test positief is, moet ik ('savonds) naar het ziekenhuis voor een pregnyl-injectie.
Dat we idd maar sneeuwballen mogen vangen met onze buik deze winter![]()
Dat heb ik vanmorgen ook gevraagd, waarom zo lang wachten, maar er kwam geen duidelijk respons op. Ik heb zelf het vermoeden dat ze toch wilden wachten op een positieve ovulatietest. Toen ik met 28,5mm nog steeds niet positief testte, moest ik 'savonds een pregnylspuit halen. De inseminatie was niet de dag erna, maar de dag daarna. Als ik wél positief test, is het ook 'savonds pregnyl halen maar dan de dag erna inseminatie.quote:Op zondag 15 juni 2008 20:15 schreef Jose81 het volgende:
[..]
tjonge.. kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld was.. op die momenten zakt de moed je echt in je schoenen...
Maar je schreef dat je de vorige keer een follikel had van 33 mm... Jemig, da's groot! Ik moest pregnyl spuiten toen m'n ei ongeveer 20 mm was... Waarom wachten ze zo lang bij jou? Is daar een speciale reden voor?![]()
Ik heb nooit ovulatietesten gebruikt in die ruim 2 jaar tijd. Ook vanuit het ziekenhuis hoefde dat niet. Ik moest steeds voor een follikelmeting komen en als de follikel groot genoeg was, moest ik thuis zelf de pregnyl zetten. Mag jij het ook niet zelf doen of doen ze in het ziekenhuis direct de inseminatie na de Pregnyl en zetten ze 'm daarom daar?
Enne.. over die sneeuwballen.. ik heb inmiddels een paar kruiwagens besteld om ze in te doen... Ik sta al klaar om te gooien... wie komt mij gezelschap houden?
![]()
Hmm dus dat ovulatietesten wórdt helemaal niet altijd verlangd door het ziekenhuis!quote:Op zondag 15 juni 2008 20:43 schreef wilmadonna het volgende:
hoi KInderwens!
Jeemig, dat vind ik ook erg groot hoor, 33 mm.... bij mij zeiden ze dat ze een (of 2) eitje wilden hebben tussen de 18 en 24 mm.
Ook nooit een ovulatietest hoeven doen. Ik moest ook steeds om de dag komen naar het ziekenhuis en als de folikel groot genoeg was, pregnyl spuiten en dan heb je je eisprong ongeveer 36 uur erna. Wij moesten dan klussen op 24 uur en 48 uur na de pregnyl. Afgelopen keer was dat ongeveer hetzelfde. Ik houd nu wel een temperatuurlijst bij om te zien wanneer ik mijn eisprong gehad kan hebben.
Ik hoop ook dat ik mee kan doen deze winter met sneeuwballen vangen, haha
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten hoe het precies zit met positief testen en dan pregnyl. Wel is het zo als je positief test je een dag eerder geïnsemineerd wordt (de dag na de pregnylinjectie (altijd om 22.00 savonds) dan bij steeds maar negatieve testen. Mss hebben ze zo lang gewacht omdat ze ervanuit gingen dat mijn eitje op knappen stond ofzoquote:Op zondag 15 juni 2008 21:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind 33 mm ook wel groot. Volgens mij wordt een follikel nooit zo groot, maxi ergens rond de 25 mm. Ik dacht nog dat ze misschien het totaal noemde (bij mij meten ze van links naar rechts en van boven naar onder, tellen dat op en delen door 2, dat is de grootte van het follikel), maar dan is 16,5 mm wel weer klein.
Ik hoef ook geen ovulatietesten te doen. Vind het ook een beetje vreemd dat als de ovulatietest positief is, de pregnyl wordt gezet, want doorgaans is de ovulatie ongeveer 12 uur na de positieve ovulatietest. Pregnyl lijkt dan een beetje overbodig, of zie ik dat verkeerd?
Ik doe ook mee met de sneeuwballenTenminste, ik ga mijn best doen
eerste fm is na mijn kuur met de neusspray om te kijken of alles stil ligt. Dan zo'n 7 dagen ongeveer puregon spuiten en weer terug voor een fm. Daarna om de dag een fm. Soms zelfs op zondag....quote:Enne, jullie hebben ook niet zoveel echo's (fm) dan? Ik moet vanaf de 10e dag van de cyclus om de dag, tot en met 2 dagen na de inseminatie.
Ja, ook daar kan ik over meepratenquote:Op zondag 15 juni 2008 22:15 schreef Kinderwens het volgende:
Weet er iemand iets meer over cysten, en resten daarvan? Wat zijn ze precies en kan het kwaad?
En kan het ook voor komen dat een follikel rijpt, maar er geen eitje in zit?
Oh ja, daar wilde ik ook nog even op reageren.quote:[b]Op zondag 15 juni 2008 22:15 schreef Enne, jullie hebben ook niet zoveel echo's (fm) dan? Ik moet vanaf de 10e dag van de cyclus om de dag, tot en met 2 dagen na de inseminatie.
Hier gaat het goed...! Vorige week tweede echo gehad (termijnecho), ben nu 12 weken zwanger en alles ziet er goed uit. Heel apart om in plaats van een bolletje met een knipperlichtje nu echt een kindje te zien!quote:
Jeetje, ik kreeg een brok in mijn keel bij het lezen. Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:39 schreef bigger-than-others het volgende:
Naast dat heb ik nu ook mogen meemaken dat het gevoel dat je 'buiten' bepaalde zaken staat, voor sommige mensen ook echt zo is. Op verjaardagen etc. wordt ik door tantes etc. ineens wél aangesproken, heel leuk en attent maar het is nu al 'feest' en toen had ik juist wat aandacht nodig....Bij deze een hart onder de riem.
En verder: wondertjes gebeuren dus echt!! Blijf hopen!!
snap wat je bedoelt en daarom was ik ook huiverig om het hier op te schrijven. Ik werd daar zelf NIET GOED van, en heb op een gegeven moment ook weleens geantwoord: van ontspannen gaan mijn eileiders niet open, en ook: lekker makkelijk- er niet mee bezig zijn, als je 4 keer per week een samenlevingstest moet doen. En dan uitgebreid vertellen wat dat is, lekker voor ze, om te horen nog altjd minder erg dan om te ondergaan.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:36 schreef miss_sly het volgende:
Jose, dit is ook een wonderverhaal, en een wonderverhaal dat ik wel graag hoor. Het gaat me vooral om de toevoegingen "toen ze er niet meer mee bezig waren" alsof dat het wondermiddel is.
Ja alweer 10 weken en 3 dagen zelfs.quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:15 schreef miss_sly het volgende:
Jee, Diaan, ook alweer 10 weken![]()
Het gaat zo snel, het lijkt nog zo kort geleden dat jullie die positieve test hadden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |