abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 11 juni 2008 @ 14:44:51 #201
5428 crew  miss_sly
pi_59305836
De verklevingen waren als het goed is geen oorzaak, maar maken het wel moeilijker. Dus beter dat ze nu weg zijn.
Mijn zus heeft toevallig afgelopen dinsdag haar 4e IUI gehad en mijn vriendinnetje heeft vrijdag weer de meting voor de 4e IUI.

We zijn dus druk bezig, allemaal
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:51:56 #202
57497 happyme28
I'm so happy
pi_59306081
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 09:57 schreef miss_sly het volgende:
hayppyme28, op zich zou dat kunnen, mits ik een eisprong heb. Daar zit bij mij het grootste probleem, want zonder ei maakt het niet echt veel uit of er verklevingen zijn Ik heb dus sowieso hormonen nodig voor de eisprong en aangezien ik bijna 40 ben, laten ze me niet eerst een jaar aanklooien met hormonen en dan thuis klussen.
Aha, ok ik snap het. Maar goed, dan toch kan het wel een positieve ontwikkeling zijn dus hopen op een succesvolle volgende poging.

@NieTTus; goed nieuws!! en nu maar duimen!

Ik moet zeggen dat nu mijn 1e afspraak bij de gyn dichterbij kom, ik er wel onzekerder van wordt en volg dit topic ook. Dit is in principe de laatste cyclus voor dat ik de MMM in ga. Niet dat we dan niet gewoon doorgaan met het klussen, maar dan beginnen wel de onderzoeken.

Het hele hormonen verhaal ben ik echt erg huiverig voor en dan vooral het spuiten ervan Ik hoop uiteraard nog steeds dat het gewoon natuurlijk kan, maar ik ben er nog niet uit hoever ik de medische molen in wil gaan.

Hoe was dat bij jullie? Ooit twijfels gehad of je wel verder wilde gaan met evt. risico voor eigen gezondheid? Ik vind het best eng, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik er nog niet zo veel vanaf weet.
  woensdag 11 juni 2008 @ 15:00:29 #203
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59306353
happyme, als je eenmaal hete eerste gesprke hebt gehad en je weet welke opties er voor je openliggen in de mmm, dan kun je ook echt afwegingen maken. Wij hadden de keuze ISCI of niets. Ik heb me wel degelijk zorgen gemaakt over de hoeveelheid hormonen die ik mn lijf in moest spuiten... Maar het spuiten zelf vond ik niet zo erg (alleen de eerste prik).
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 juni 2008 @ 15:08:05 #204
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59306535
Miss_Sly, wat fijn dat alles goed is gegaan!! En wat "goed" (tussen grote aanhalingstekens ) dat er toch wat gevonden is en dat de operatie niet voor niets is geweest. Mooi dat je zo vlot naar huis kon ook... super! En nu nog even geduld en dan op naar de volgende poging!

NieTTus... gelukkig dat je nu eindelijk ongesteld bent... kunnen jullie weer door!! Even vanaf hier ... mijn duimen draaien met je mee... zo te horen zou het inderdaad wel een heel speciale datum zijn mocht het lukken dit keer...

Happyme, ik vond het ook eng in het begin... Ik dacht dat het bij ons nooit zo ver zou komen dat ik hormonen moest gaan spuiten. Ik dacht dat Clomid ons 'wondermiddel' zou zijn, maar helaas. Ook wij hebben moeten spuiten, maar dat was maar één ronde en toen was het raak. Het klinkt gek misschien, maar je groeit erin mee in dat hele proces van de MMM. Ik wens je in elk geval veel succes voor je eerste afspraak en alles wat daarop volgt!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  Moderator woensdag 11 juni 2008 @ 15:09:33 #205
5428 crew  miss_sly
pi_59306580
happyme, ik kan me voorstellen dat het eng is, de sprong in de mmm. Ik heb er een jaar of 11 geleden ook in gezeten (zonder resultaat), en toen heb ik het niet als prettig ervaren. Dat is het natuurlijk sowieso niet, maar toen had ik echt het gevoel dat ik niet echt de touwtjes in handen had en deed maar wat er werd gezegd.

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je probeert de controle te houden. Laat de onderzoeken doen en laat ze uitleggen wat de mogelijkheden zijn, welk traject ze voor jullie zien. Praat hier samen over, verzamel zoveel mogeiljk informatie en neem op basis daarvan je besluit. Je moet namelijk helemaal niets, maar je hebt misschien wel een scala aan mogelijkheden. Informeer jezelf goed en besluit samen wat je wilt doen. En dit geldt voor iedere stap.

Wij krijgen nu nog 3x een IUI, daarna zouden we over kunnen naar IVF. Een hele stap, eentje waar we nog goed over na willen denken. En ik had ook telkens het gevoel dat ik moest beslissen over 3x IVF. Dat is natuurlijk niet zo. Als ik na 1x IVF denk dat ik dit toch niet wil, ben ik niet verplicht de overige 2 ook te doen.

Succes, ik hoop dat het gewoon nog natuurlijk gaat lukken bij jullie!
pi_59307511
Hallo!
Tijdje hier niet geweest en weer zoveel gebeurd.
Fijn Miss-Sly dat het is meegevallen en ik hoop dat het idd gaat werken.

Zit zelf nog steeds op een telefoontje van mijn gyn te wachten... die is pas morgen weer aanwezig.. ben zo bang dat ik pas na de zomervakantie mag beginnen met de derde injectie behandeling.
Soms zie ik het gewoon niet meer zitten....
Eerst dacht ik dat die tabletten het wondermiddel voor ons zouden zijn, daarna de injecties omdat ik toen wel een goede eisprong kreeg... maar na 2 pogingen nog steeds niks....
  woensdag 11 juni 2008 @ 15:46:39 #207
57497 happyme28
I'm so happy
pi_59307661
Bedankt voor de lieve reacties. Ik denk ook dat ik er echt pas iets over kan zeggen nadat er uberhaupt iets geconstateerd is. En we zijn ook pas 'net' een jaar bezig volgende maand.

Eerst nog maar even rustig in het 'Wachten op' topic hopen dat het deze cyclus raak is Ondertussen blijf ik hier meelezen en duimen voor jullie allemaal.
  woensdag 11 juni 2008 @ 15:54:33 #208
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59307952
happyme, het is zoals gezegd, je groeit er echt in mee. En neem gewoon elke dag zoals hij komt. Niet tever vooruit kijken.
De eerste IVF vond ik vreselijk eng! (en ik hoop natuurlijk dat het zover niet komt) Maar het werd echt een soort routine. Ziekenhuis in en uit. Toen ik "gewoon" zwanger was, toen vond ik het zelfs heel eng om niet meer naar het ziekenhuis te hoeven.
  Moderator woensdag 11 juni 2008 @ 16:11:17 #209
5428 crew  miss_sly
pi_59308433
happymee, er wordt niet altijd iets geconstateerd. He kan best dat ze niets vinden, maar dat het 'gewoon' niet lukt. Als het niet lukt en er blijkt een duidelijke oorzaak voor die te behandelen is, is dat prettig, maar dat is lang niet in alle gevallen zo.

Wat betreft het 'er in mee groeien': dat vind ik nu juist niet positief. Dat klinkt namelijk nogal passief, alsof je alles laat overkomen zoals het ziekenhuis het voorstelt. Ik vind het juist belangrijk te proberen bewuste keuzes te maken in dit traject.
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:28:16 #210
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59308996
ik bedoel dat je toch steeds je grenzen verlegt. Je gaat toch steeds een stapje verder om dat wondertje te krijgen

Happyme, het is inderdaad te hopen dat ze in ieder geval een oorzaak vinden voor het uitblijven van de zwangerschap, omdat je dan gericht een bepaalde weg in kunt slaan. Overigens duurt het meestal wel even voordat je echt een 'traject' in gaat... tenminste, dat was in ons ziekenhuis wel zo. Eerst allerlei onderzoeken en dan kijken ze hoe of wat. Ik kreeg al wel snel clomid voorgeschreven, omdat uit mijn temperatuurcurves bleek dat ik geen eisprong had.

Moet wel zeggen dat ik op een gegeven moment na een maand of 8 clomid) echt het gevoel had dat ze ons maar wat aan lieten modderen. Dat gevoel had ik achteraf wel eerder uit moeten spreken naar de gyn...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  Moderator woensdag 11 juni 2008 @ 16:44:35 #211
5428 crew  miss_sly
pi_59309505
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:28 schreef Jose81 het volgende:
ik bedoel dat je toch steeds je grenzen verlegt. Je gaat toch steeds een stapje verder om dat wondertje te krijgen
quote:
Moet wel zeggen dat ik op een gegeven moment na een maand of 8 clomid) echt het gevoel had dat ze ons maar wat aan lieten modderen. Dat gevoel had ik achteraf wel eerder uit moeten spreken naar de gyn...
Dit is precies wat ik bedoel
Ja, we verleggen onze grenzen om dat wondertje te krijgen, maar ik vind het erg belangrijk dat het telkens een bewuste, overdachte keus is, en niet eentje waar je je door de arts toe laat overhalen zonder erover nagedacht te hebben. En als iets niet helemaal goed voelt of je hebt twijfels, spreek ze uit. Als de arts op dezelfde weg verder wil gaan, vraag waarom. Als dat niet goed voelt, vertel het. Dat je dan gaandeweg vaak je grenzen verlegt, is prima.
pi_59323747
@Happy me; He bah, om jou hier te zien..... ! Ik zag je vaak voorbijkomen bij "wachten op een tweede streepje" (ik was degeen met dezelfde naam, maar wegens omstandigheden heb ik een nieuw account moeten aanmaken)
We lopen alweer redelijk gelijk; Ik ga morgen voor het eerst naar de gyn, doodeng. Waarschijnlijk kom ik morgen niet verder dan een kennismaking en misschien wat bloed prikken, maar toch. Ik vind het helemaal niks. (ik hoop stiekem op een wonder morgen, iets in de trant van "Goh mevrouw O, we hebben bijzonder heuglijk nieuws, u bent al 6 weken zwanger" )

En ik had een vraag voor de mensen die al verder in de MM zitten, hoop dat iemand iets kan vertellen:
Ik ben verzekerd bij Ohra en ik zie nergens iets over IUI en vergoedingen voor de hormoonpillen/injecties en aanverwachte zaken. Alleen die 3x IVF in de basis.
Betekent dit dat ik bij een flutverzekering zit , of zijn er meer mensen die Ohra hebben en niet alles geheel uit eigen zak hoeven te betalen?

*zich nu al zorgen makend terwijl ik de gyn nog niet eens heb ontmoet*
  donderdag 12 juni 2008 @ 07:29:14 #213
57497 happyme28
I'm so happy
pi_59325829
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 00:04 schreef Hellen-O het volgende:
@Happy me; He bah, om jou hier te zien..... ! Ik zag je vaak voorbijkomen bij "wachten op een tweede streepje" (ik was degeen met dezelfde naam, maar wegens omstandigheden heb ik een nieuw account moeten aanmaken)
We lopen alweer redelijk gelijk; Ik ga morgen voor het eerst naar de gyn, doodeng. Waarschijnlijk kom ik morgen niet verder dan een kennismaking en misschien wat bloed prikken, maar toch. Ik vind het helemaal niks. (ik hoop stiekem op een wonder morgen, iets in de trant van "Goh mevrouw O, we hebben bijzonder heuglijk nieuws, u bent al 6 weken zwanger" )
Ohh.. hellennelleh jij ook hier? ik verwacht ook nog niet echt wat van de gyn hoor. Ik baal een beetje dat ik niet eerder met temperaturen ben begonnen want ben bang dat ik word weggestuurd met 'ga eerst maar een paar maandjes temperaturen'. Ik dacht eerlijk gezegd dat mijn niet heel positieve ovulatietesten voldoende zou zijn. Anyway, aan de anderen kant, geeft dat ook misschien een goede mogelijkheid om 'aan het idee te wennen'

Succes vandaag bij de gyn Hellen-O!! Hopenlijk geeft het een 'goed' gevoel.
pi_59326561
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 00:04 schreef Hellen-O het volgende:

En ik had een vraag voor de mensen die al verder in de MM zitten, hoop dat iemand iets kan vertellen:
Ik ben verzekerd bij Ohra en ik zie nergens iets over IUI en vergoedingen voor de hormoonpillen/injecties en aanverwachte zaken. Alleen die 3x IVF in de basis.
Betekent dit dat ik bij een flutverzekering zit , of zijn er meer mensen die Ohra hebben en niet alles geheel uit eigen zak hoeven te betalen?

*zich nu al zorgen makend terwijl ik de gyn nog niet eens heb ontmoet*
Kijk even onder de kop, overige feri-behandelingen..
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:48:47 #215
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59329067
Volgens mij zitten de IUI-behandelingen in het basispakket......

Dames, succes bij de gynaecologen vandaag Ik heb nooit hoeven temperaturen trouwens.
Make love, not war ☮
pi_59330411
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 07:29 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ohh.. hellennelleh jij ook hier? ik verwacht ook nog niet echt wat van de gyn hoor. Ik baal een beetje dat ik niet eerder met temperaturen ben begonnen want ben bang dat ik word weggestuurd met 'ga eerst maar een paar maandjes temperaturen'. Ik dacht eerlijk gezegd dat mijn niet heel positieve ovulatietesten voldoende zou zijn. Anyway, aan de anderen kant, geeft dat ook misschien een goede mogelijkheid om 'aan het idee te wennen'

Succes vandaag bij de gyn Hellen-O!! Hopenlijk geeft het een 'goed' gevoel.
Ik dacht oa door artikelen als deze http://www.ivf.nl/timing_IUI.htm dat temperaturen nooit meer hoefde. Nou ja, over 2,5 uur hoor ik het. (en meld ik het hier wel even; hopelijk sla ik niet volkomen dicht en vraag ik even door zodat ik ook van het hoe en waarom weet)
pi_59330455
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 08:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kijk even onder de kop, overige feri-behandelingen..
waar staat die precies?
pi_59330525
Ik zit niet bij orah.. Maar hij zilveren kruis.. Daar staat hij onder overige vruchtbaarheidsbehandelingen.
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 11:55:56 #219
5428 crew  miss_sly
pi_59331028
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:36 schreef Hellen-O het volgende:

[..]

Ik dacht oa door artikelen als deze http://www.ivf.nl/timing_IUI.htm dat temperaturen nooit meer hoefde. Nou ja, over 2,5 uur hoor ik het. (en meld ik het hier wel even; hopelijk sla ik niet volkomen dicht en vraag ik even door zodat ik ook van het hoe en waarom weet)
Temperaturen is inderdaad niet geschikt om de juiste timing te zien voor een IUI oid. Het kan echter wel een beeld geven van je cyclus, en dat is waarom vaak wordt gevraagd om 3 maanden te temperaturen. Daarmee kunnen ze in ieder geval inzicht krijgen in je cyclus, zien of er een eisprong is, hoe lang de cyclus is, etc.
pi_59331866
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Temperaturen is inderdaad niet geschikt om de juiste timing te zien voor een IUI oid. Het kan echter wel een beeld geven van je cyclus, en dat is waarom vaak wordt gevraagd om 3 maanden te temperaturen. Daarmee kunnen ze in ieder geval inzicht krijgen in je cyclus, zien of er een eisprong is, hoe lang de cyclus is, etc.
Ik heb een zeer onregelmatig leven met dagen dat ik tot middernacht werk en dagen dat ik om 5 uur s ochtends al op moet, en dat lijkt me voor zo'n temp-test niet handig. Maar misschien vul ik dat zelf in en maakt het niets uit. (Ik wil het liefste die 3 maanden overslaan en direct die molen in, want het klokje tikt nogal hard en niet zo lang meer )
En wat betreft de verzekering; daar staat dus helemaal niets over fert beh... ik ga ze maar bellen.
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 12:37:18 #221
5428 crew  miss_sly
pi_59332178
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:24 schreef Hellen-O het volgende:

[..]

Ik heb een zeer onregelmatig leven met dagen dat ik tot middernacht werk en dagen dat ik om 5 uur s ochtends al op moet, en dat lijkt me voor zo'n temp-test niet handig. Maar misschien vul ik dat zelf in en maakt het niets uit. (Ik wil het liefste die 3 maanden overslaan en direct die molen in, want het klokje tikt nogal hard en niet zo lang meer )
En wat betreft de verzekering; daar staat dus helemaal niets over fert beh... ik ga ze maar bellen.
Dat klokje ken ik, ik word 40 in december. Natuurlijk wil je dat overslaan, en misschien hoeft het ook niet, maar sommige artsen zien dat wel als basis. Ik neem aan dat je iig wel een overzicht hebt van je laatste cycli en ik las dat je ovulatietesten hebt gedaan? Als je goed hebt bijgehouden op welke cyclusdag enzo, is dat misschien ook wel voldoende informatie.

Mijn verzekering zei dat onbeperkt IUI in het basispakket zit. De medicijnen hiervoor zaten bij mijn verzekering in de aanvullende verzekering, geloof ik. Ik zit bij FBTO.
pi_59332647
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat klokje ken ik, ik word 40 in december. Natuurlijk wil je dat overslaan, en misschien hoeft het ook niet, maar sommige artsen zien dat wel als basis. Ik neem aan dat je iig wel een overzicht hebt van je laatste cycli en ik las dat je ovulatietesten hebt gedaan? Als je goed hebt bijgehouden op welke cyclusdag enzo, is dat misschien ook wel voldoende informatie.

Mijn verzekering zei dat onbeperkt IUI in het basispakket zit. De medicijnen hiervoor zaten bij mijn verzekering in de aanvullende verzekering, geloof ik. Ik zit bij FBTO.
Wat vreselijk he, die klokken.. Ik ben nog maar heel even 36. Mijn buurvrouw heeft laatst een superdochter gekregen op 42 jarige leeftijd, dus we hebben tijd (zegt men dan geruststellend...)
Succes!! (nu de verklevingen weg zijn, wie weet al snel!)

En ik heb inderdaad alles bijgehouden de afgelopen 5 maanden; daarvoor waren we al bijna een jaar bezig, maar toen was ik nog wat nonchalant en in de veronderstelling dat het "vanzelf wel een keer kwam" (bleek dat we het nooit deden rond mijn eisprong, die pas rond dag 18-20 komt, bleek na de ovutesten... (in een cyclus van rond de 30 (en vaak 28 dagen )
pi_59339958
Ik heb mijn eerste gesprek met de gyn achter de rug. Ze was wat verbaasd over het feit dat mijn ovulatie wel redelijk regelmatig is maar dat de luteale fase sterk wisselend is; dat zou niet moeten. Hm.
Ik heb verder wat uitstrijkjes gehad (geen idee waarvoor, sowieso 1 omdat het toch tijd was voor het baarmoederonderzoek) en ik heb een vaginale echo gehad waarop te zien was dat mijn eisprong net was geweest en dat het verder allemaal wel goed leek. (leek; we zullen zien..)
Daarna bloed geprikt en volgende week moet ik weer bloed prikken en op mijn 3e cyclusdag weer. Hubby moet er as week ook aan geloven want dan moet het eerste potje ingeleverd worden
Ik ben benieuwd.

Mijn ziekenhuis "doet niet aan" temperaturen; de gyn zei dat het te zwaar is en te nauw luistert; als je per ongelijk een keer eerst naar de wc gaat en dan tempt is het al niet goed meer. Kennelijk halen ze uit die bloedtesten genoeg info. Gelukkig maar.
  donderdag 12 juni 2008 @ 17:24:54 #224
57497 happyme28
I'm so happy
pi_59340265
Hey Hellen, dat klinkt positief. Dus hubby is nog niet getest? Bij ons heeft hubby 1 test gedaan dat niet helemaal super was maar wel ok omdat de kwaliteit ws. iets minder was doordat het redelijk lang duurde dat hij in het zkh kwam door files. Missschien dat later nog een test gedaan wordt omdat het nogal kan verschillen en het exacter nodig is maar voor nu lijkt het geen reden van onvruchtbaarheid.

Fijn om te weten dat je in ieder geval 'gewoon' een eisprong hebt. Best veel testen al zo'n eerste keer. En gelukkig geen temperaturen (hoop dat ze bij ons ook zo redeneren). Hoop eerlijk gezegd dat ze bij mij ook direct een echo doen (mijn afspraak is ook rond mijn vermoedelijke eisprong).
pi_59341013
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 10:48 schreef Diaan73 het volgende:
Volgens mij zitten de IUI-behandelingen in het basispakket......

Dames, succes bij de gynaecologen vandaag Ik heb nooit hoeven temperaturen trouwens.
Bij mij ook (VGZ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')