Aha, ok ik snap het. Maar goed, dan toch kan het wel een positieve ontwikkeling zijnquote:Op woensdag 11 juni 2008 09:57 schreef miss_sly het volgende:
hayppyme28, op zich zou dat kunnen, mits ik een eisprong heb. Daar zit bij mij het grootste probleem, want zonder ei maakt het niet echt veel uit of er verklevingen zijnIk heb dus sowieso hormonen nodig voor de eisprong en aangezien ik bijna 40 ben, laten ze me niet eerst een jaar aanklooien met hormonen en dan thuis klussen.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:28 schreef Jose81 het volgende:
ik bedoel dat je toch steeds je grenzen verlegt. Je gaat toch steeds een stapje verder om dat wondertje te krijgen![]()
Dit is precies wat ik bedoelquote:Moet wel zeggen dat ik op een gegeven moment na een maand of 8 clomid) echt het gevoel had dat ze ons maar wat aan lieten modderen. Dat gevoel had ik achteraf wel eerder uit moeten spreken naar de gyn...
Ohh.. hellennellehquote:Op donderdag 12 juni 2008 00:04 schreef Hellen-O het volgende:
@Happy me; He bah, om jou hier te zien.....! Ik zag je vaak voorbijkomen bij "wachten op een tweede streepje" (ik was degeen met dezelfde naam, maar wegens omstandigheden heb ik een nieuw account moeten aanmaken)
We lopen alweer redelijk gelijk; Ik ga morgen voor het eerst naar de gyn, doodeng. Waarschijnlijk kom ik morgen niet verder dan een kennismaking en misschien wat bloed prikken, maar toch. Ik vind het helemaal niks. (ik hoop stiekem op een wonder morgen, iets in de trant van "Goh mevrouw O, we hebben bijzonder heuglijk nieuws, u bent al 6 weken zwanger")
Kijk even onder de kop, overige feri-behandelingen..quote:Op donderdag 12 juni 2008 00:04 schreef Hellen-O het volgende:
@Happy me; He bah, om jou hier te zien.....! Ik zag je vaak voorbijkomen bij "wachten op een tweede streepje" (ik was degeen met dezelfde naam, maar wegens omstandigheden heb ik een nieuw account moeten aanmaken)
We lopen alweer redelijk gelijk; Ik ga morgen voor het eerst naar de gyn, doodeng. Waarschijnlijk kom ik morgen niet verder dan een kennismaking en misschien wat bloed prikken, maar toch. Ik vind het helemaal niks. (ik hoop stiekem op een wonder morgen, iets in de trant van "Goh mevrouw O, we hebben bijzonder heuglijk nieuws, u bent al 6 weken zwanger")
En ik had een vraag voor de mensen die al verder in de MM zitten, hoop dat iemand iets kan vertellen:
Ik ben verzekerd bij Ohra en ik zie nergens iets over IUI en vergoedingen voor de hormoonpillen/injecties en aanverwachte zaken. Alleen die 3x IVF in de basis.
Betekent dit dat ik bij een flutverzekering zit, of zijn er meer mensen die Ohra hebben en niet alles geheel uit eigen zak hoeven te betalen?
*zich nu al zorgen makend terwijl ik de gyn nog niet eens heb ontmoet*
Ik dacht oa door artikelen als deze http://www.ivf.nl/timing_IUI.htm dat temperaturen nooit meer hoefde. Nou ja, over 2,5 uur hoor ik het. (en meld ik het hier wel even; hopelijk sla ik niet volkomen dicht en vraag ik even door zodat ik ook van het hoe en waarom weet)quote:Op donderdag 12 juni 2008 07:29 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ohh.. hellennellehjij ook hier?
ik verwacht ook nog niet echt wat van de gyn hoor. Ik baal een beetje dat ik niet eerder met temperaturen ben begonnen want ben bang dat ik word weggestuurd met 'ga eerst maar een paar maandjes temperaturen'. Ik dacht eerlijk gezegd dat mijn niet heel positieve ovulatietesten voldoende zou zijn. Anyway, aan de anderen kant, geeft dat ook misschien een goede mogelijkheid om 'aan het idee te wennen'
Succes vandaag bij de gyn Hellen-O!! Hopenlijk geeft het een 'goed' gevoel.
waar staat die precies?quote:Op donderdag 12 juni 2008 08:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kijk even onder de kop, overige feri-behandelingen..
Temperaturen is inderdaad niet geschikt om de juiste timing te zien voor een IUI oid. Het kan echter wel een beeld geven van je cyclus, en dat is waarom vaak wordt gevraagd om 3 maanden te temperaturen. Daarmee kunnen ze in ieder geval inzicht krijgen in je cyclus, zien of er een eisprong is, hoe lang de cyclus is, etc.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:36 schreef Hellen-O het volgende:
[..]
Ik dacht oa door artikelen als deze http://www.ivf.nl/timing_IUI.htm dat temperaturen nooit meer hoefde. Nou ja, over 2,5 uur hoor ik het. (en meld ik het hier wel even; hopelijk sla ik niet volkomen dicht en vraag ik even door zodat ik ook van het hoe en waarom weet)
Ik heb een zeer onregelmatig leven met dagen dat ik tot middernacht werk en dagen dat ik om 5 uur s ochtends al op moet, en dat lijkt me voor zo'n temp-test niet handig. Maar misschien vul ik dat zelf in en maakt het niets uit. (Ik wil het liefste die 3 maanden overslaan en direct die molen in, want het klokje tikt nogal hard en niet zo lang meerquote:Op donderdag 12 juni 2008 11:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Temperaturen is inderdaad niet geschikt om de juiste timing te zien voor een IUI oid. Het kan echter wel een beeld geven van je cyclus, en dat is waarom vaak wordt gevraagd om 3 maanden te temperaturen. Daarmee kunnen ze in ieder geval inzicht krijgen in je cyclus, zien of er een eisprong is, hoe lang de cyclus is, etc.
Dat klokje ken ik, ik word 40 in december. Natuurlijk wil je dat overslaan, en misschien hoeft het ook niet, maar sommige artsen zien dat wel als basis. Ik neem aan dat je iig wel een overzicht hebt van je laatste cycli en ik las dat je ovulatietesten hebt gedaan? Als je goed hebt bijgehouden op welke cyclusdag enzo, is dat misschien ook wel voldoende informatie.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:24 schreef Hellen-O het volgende:
[..]
Ik heb een zeer onregelmatig leven met dagen dat ik tot middernacht werk en dagen dat ik om 5 uur s ochtends al op moet, en dat lijkt me voor zo'n temp-test niet handig. Maar misschien vul ik dat zelf in en maakt het niets uit. (Ik wil het liefste die 3 maanden overslaan en direct die molen in, want het klokje tikt nogal hard en niet zo lang meer)
En wat betreft de verzekering; daar staat dus helemaal niets over fert beh... ik ga ze maar bellen.
Wat vreselijk he, die klokken.. Ik ben nog maar heel even 36. Mijn buurvrouw heeft laatst een superdochter gekregen op 42 jarige leeftijd, dus we hebben tijd (zegt men dan geruststellend...)quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klokje ken ik, ik word 40 in december. Natuurlijk wil je dat overslaan, en misschien hoeft het ook niet, maar sommige artsen zien dat wel als basis. Ik neem aan dat je iig wel een overzicht hebt van je laatste cycli en ik las dat je ovulatietesten hebt gedaan? Als je goed hebt bijgehouden op welke cyclusdag enzo, is dat misschien ook wel voldoende informatie.
Mijn verzekering zei dat onbeperkt IUI in het basispakket zit. De medicijnen hiervoor zaten bij mijn verzekering in de aanvullende verzekering, geloof ik. Ik zit bij FBTO.
Bij mij ook (VGZ).quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:48 schreef Diaan73 het volgende:
Volgens mij zitten de IUI-behandelingen in het basispakket......
Dames, succes bij de gynaecologen vandaagIk heb nooit hoeven temperaturen trouwens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |