abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59341047
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 17:08 schreef Hellen-O het volgende:
Ik heb mijn eerste gesprek met de gyn achter de rug. Ze was wat verbaasd over het feit dat mijn ovulatie wel redelijk regelmatig is maar dat de luteale fase sterk wisselend is; dat zou niet moeten. Hm.
Ik heb verder wat uitstrijkjes gehad (geen idee waarvoor, sowieso 1 omdat het toch tijd was voor het baarmoederonderzoek) en ik heb een vaginale echo gehad waarop te zien was dat mijn eisprong net was geweest en dat het verder allemaal wel goed leek. (leek; we zullen zien..)
Daarna bloed geprikt en volgende week moet ik weer bloed prikken en op mijn 3e cyclusdag weer. Hubby moet er as week ook aan geloven want dan moet het eerste potje ingeleverd worden
Ik ben benieuwd.

Mijn ziekenhuis "doet niet aan" temperaturen; de gyn zei dat het te zwaar is en te nauw luistert; als je per ongelijk een keer eerst naar de wc gaat en dan tempt is het al niet goed meer. Kennelijk halen ze uit die bloedtesten genoeg info. Gelukkig maar.
Ik 'moet' wel tempen en heb daar vreselijk de balen van. Ondanks dat ik het niet probeer te doen ga ik toch steeds weer bepaalde conclusies trekken uit dat stomme staatje. Als mijn temperatuur na mijn menstruatie hoog blijft in plaats van keldert zit ik alweer te zenuwen!

Hoe werkt dat met die bloedtesten?
pi_59341404
Kinderwens, een temperatuurmeter met geheugen is echt een uitkomst. Je moet namelijk temp opnemen op dezelfde tijd. Dus ook in het weekend. Dus wekker zetten, temp opnemen (oor, 1 minuut) Wacht op piep en slaap lekker verder. Pas als je opstaat kun je dan je temp terug lezen... Ik vond dat heerlijk...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 18:40:47 #228
5428 crew  miss_sly
pi_59341968
Fijn dat je niet hoeft te temperaturen, Hellen-O. Het klopt dat het heel nauw luistert mbt tijdstip enzo. Apart dat zoveel artsen er verschillende meningen over hebben.

happyme28, de zaadkwaliteit kan inderdaad erg varieren. Bij onze 3x IUI was het achtereenvolgens 32 miljoen, 3,2 mljoen en 6 miljoen kwalitatief goede zaadjes. Hoezo, grote verschillen!

Kinderwens, uit de bloedtesten kunnen ze hormoonlevels halen en aan de hand van de hormonen kunnen ze zien in welk deel van de cyclus je zit.

Temperaturen moest ik trouwens wel rectaal doen, een oorthermometer is niet exact genoeg, kennelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 12 juni 2008 @ 20:03:45 #229
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59344429
Hellen, jammer dat je toch niet stiekem 6 weken zwanger bleek te zijn... Maar wel fijn dat die eerste afspraak er nu op zit!

Ik moest ook rectaal temperaturen, omdat de oormetingen niet nauwkeurig genoeg zouden zijn. Klopt ook wel, want eerst temperatuurde ik ook in het oor en de verschillen waren echt super groot...de Rocky Mountains waren er niks bij.

Even voor alle nieuwe dames: succes met alle behandelingen en toestanden in de MMM.
En voor de 'oude dames':

[ Bericht 5% gewijzigd door Jose81 op 12-06-2008 20:37:48 ]
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_59344662
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 18:03 schreef Kinderwens het volgende:

[..]

Ik 'moet' wel tempen en heb daar vreselijk de balen van. Ondanks dat ik het niet probeer te doen ga ik toch steeds weer bepaalde conclusies trekken uit dat stomme staatje. Als mijn temperatuur na mijn menstruatie hoog blijft in plaats van keldert zit ik alweer te zenuwen!

Hoe werkt dat met die bloedtesten?
Jammer zeg.. Ik zou als ik jou was proberen uit te vinden of dat temperaturen echt 100% nodig is als het je zo van streek maakt. Misschien kunnen ze zonder dat ook wel veel uitzoeken. Ik vind het gek dat het zo verschilt per ziekenhuis

Die bloedtesten zijn mbt de hormoonhuishouding. (die mbt tijdstip ovulatie en lengte luteale fase wat vreemd lijkt). Verder zei de gyn dat gezien de ovulatietesten al duidelijk is dat ik een eisprong heb, -die ze ook op de echo zag. -Maar wat zegt dat over een goede eisprong, vraag ik me af? Ze deed net of dat wel goed zat Nu heb ik in het verleden al meer onzin gehoord daar, zoals een vrolijk "U mankeert helemaal niets" tijdens een inwendig onderzoek...en een maand later moest ik geopereerd worden aan mijn baarmoeder) dus ik geloof het allemaal pas als ik zwanger ben.. Of als onderzoek van het lab uitwijst dat er niks aan de hand is.
Sterkte met temp, en hopelijk hoeft het niet zo lang, als je aangeeft dat het op je zenuwen werkt!
pi_59344875
Miss , hoe voel je je nu? Veel last van 'lucht' tussen je schouderbladen??

Hellen, wat fijn dat je niet hoeft te tempen!! Heel spannend dus ook voor jou de komende tijd!! Wellicht nog een extra uitstrijkje om bijv. Chlamydia e.d. uit te sluiten? Hier moet ik elk jaar, voor een IVF toch weer bloed laten prikken op van alles (waaronder HIV)..

Wilma, ik kan me zo goed indenken dat je er soms even geen hoop meer op hebt! Maar hou vol hoor!!! Ik heb ook vaak zoiets van: haal de hele zooi er maar uit, het hoeft niet klaar.. Maar de wens is te groot. En nu we weer bezig zijn zit ik ook weer vol hoop! Terwijl ik na de laatste 2 mislukte ivf'en en 2 gecancellede cryo pogingen toch echt heel diep in de put zat. Hou vol, kop op en gooi het er hier maar lekker uit! Daarna, hoofd omhoog en weer gaan.

Happy, ik heb er denk ik overheen gelezen maar wanneer heb jij je afspraak?

Kinderwens: ze kunnen de waardes in je bloed zien. Als bepaalde waardes hoog zijn (welke, ben het ff kwijt) dan duidt dat bijvoorbeeld op een eisprong die net geweest is, of als ze lager zijn, een eisprong die al veel eerder is geweest (of juist nog moet komen). Zo kunnen ze ook kijken of je hormoonhuishouding uberhaupt op orde is, of dat dat afwijkt! Bij IVF bijvoorveeld doen ze vlak voor de punctie ook een bloedtest, om te kijken of je niet tegen overstimulatie aanzit. Ze kunnen echt veel zien! Kan me goed voorstellen dat je ervan baalt, maar nog even volhouden!

Over vergoedingen bij IUI weet ik helaas niets.. Voelde me altijd een goeroe maar das op het gebied van IVF. Nu zo met cryo's is allemaal alweer zo nieuw voor me!! Maar wat ik begrijp is IUI geen probleem. Bij IVF moet ik in elk geval altijd een machtiging aanvragen (heel stom )

Hier zit ik te denken mijn laatste bloeddonatie terug te vragen bij de bloedbank haha nee hoor, ben echt blij dat ik eindelijk ongesteld ben en dat we weer zijn begonnen. Geen enkele last van de progynova (staat in de bijsluiter alleen niets over kinderwens, alleen dat het gebruikt wordt bij overgangsproblemen heb ik dat )

Ik zou willen dat ik een glazen bol had en in de toekomst kon kijken! (voor ons allemaal!) maar helaas.. Moet nu 1 tablet per dag slikken, en straks vanaf dag 6, 6 per dag, mijn hemel! Samen met Etos Zwanger Worden tabletten, gelukkig kan ik ze tegelijk allemaal in 1 keer wegkrijgen.. ach ja, goed doel!!!!

Jose, voorbeeld!!!
Diaan overigens ook

Zal ik maar weer ff wat jompels strooien, hopelijk helpt het (en ben toch ff in een positieve bui!!!)

Go dames, Go eitjes! De zomer komt eraan, het moet gewoon raak, raak raak zijn voor ons allemaal! En dan lekker in de winter met een dikke zwangere buik, dat scheelt weer dikke enkels

~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  donderdag 12 juni 2008 @ 20:46:29 #232
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59345633
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 20:20 schreef NieTTus het volgende:
Kinderwens: ze kunnen de waardes in je bloed zien. Als bepaalde waardes hoog zijn (welke, ben het ff kwijt) dan duidt dat bijvoorbeeld op een eisprong die net geweest is, of als ze lager zijn, een eisprong die al veel eerder is geweest (of juist nog moet komen). Zo kunnen ze ook kijken of je hormoonhuishouding uberhaupt op orde is, of dat dat afwijkt! Bij IVF bijvoorveeld doen ze vlak voor de punctie ook een bloedtest, om te kijken of je niet tegen overstimulatie aanzit. Ze kunnen echt veel zien! Kan me goed voorstellen dat je ervan baalt, maar nog even volhouden!
Ze kijken ook naar de waarde van je oestradiol, die geeft aan wat de leeftijd van je eierstokken is... of te wel, hieraan kunnen ze zien of je wel of niet te vroeg in de overgang zit. Verder ben ik ook even kwijt waar ze naar kijken.
quote:
Ik zou willen dat ik een glazen bol had en in de toekomst kon kijken! (voor ons allemaal!) maar helaas.. Moet nu 1 tablet per dag slikken, en straks vanaf dag 6, 6 per dag, mijn hemel! Samen met Etos Zwanger Worden tabletten, gelukkig kan ik ze tegelijk allemaal in 1 keer wegkrijgen.. ach ja, goed doel!!!!
Dat heb ik dus ook altijd gezegd; "als ze me nu zouden kunnen zeggen dat ik over een half jaar of een jaar zwanger ben, dan zou ik het nu even naast me neer kunnen leggen, omdat ik dan toch wel weet dat het goed komt..." Maar inderdaad... helaas... die zekerheid heb je niet... had je die maar... dat zou het allemaal zoveel makkelijker maken!
quote:
Jose, voorbeeld!!!
Diaan overigens ook
Nou... ik vind jou en Miss_Sly anders ook een voorbeeld hoor! Jullie altijd met die positiviteit... super! Ik had en heb daar altijd bewondering voor, hoor... hoe jullie tegen de dingen aankijken en erop reageren... Ik hoop echt zooo dat het jullie binnenkort ook lukt om zwanger te raken.. ik zou dat echt zo leuk/fijn/geweldig vinden, ik gun het jullie gewoon zo...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 20:58:45 #233
5428 crew  miss_sly
pi_59346026
NieTTus, wa ben je weer heerlijk positief en blij Zo heerlijk om zo'n post van jou te zien met zoveel

Hier gaat het wel. Last van mijn schouders heb ik eigenlijk vrijwel niet, ook niet gehad. Ik heb vooral wat last van de wondjes en van het vloeien. En van het in mijn eentje thuis rondhangen en niets kunnen. Ik heb inmiddels 18 afleveringen van Sex and the City gekeken En hoewel schaap vaak veel tijd heeft overdag, moet hij juist deze week de hele week op en neer naar Limburg, dus hij vertrekt 's ochtends om 8 uur en is 's avonds net voor de tweede voetbalwedstrijd thuis. Dus de hele lange dag alleen, dat is niet zo leuk. Gelukkig heb ik SatC, Fok, een goed boek en wat mensen die zo nu en dan bellen

Jose, jij en Diaan zijn toch wel echt een groot voorbeeld Lang hier rondhangen, maar toch door blijven gaan en uiteindelijk ook nog eens verhuizen
pi_59346546
@ Niettus:
Voor mensen als ik ben je heus een goeroe . Nu duimen dat je snel weer een beginner wordt in het volgende forum! Zeker met dat Etos Zwaner worden; ik lees daar de wildste verhalen over
Mbt verzekeringen moet ik gewoon de verzekering bellen, maar ergens heb ik angst dat ze me weigeren voor een aanvullende verzekering omdat ze de bui al zien hangen mbt de onkosten, als ik er nu al zo expliciet naar vraag

Enne.... Chlamydia, serologisch onderzoek, hepatitus B staan inderdaad al op een van de aanvragen voor de labs :S. HIV niet, dat maakt ze nu kennelijk nog weinig uit. (je kan natuurlijk ook 'gewoon zwanger worden als je dat hebt, dus is voor later zorg blijkbaar)

Successsss en je hebt gelijk; wie nu zwanger wordt heeft tenminste geen dikke enkels

[ Bericht 100% gewijzigd door Hellen-O op 12-06-2008 21:26:09 ]
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:20:57 #235
57497 happyme28
I'm so happy
pi_59346763
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 20:20 schreef NieTTus het volgende:
Happy, ik heb er denk ik overheen gelezen maar wanneer heb jij je afspraak?
Op 17 juli pas ben maand geleden bij HA geweest, hubby is al getest, was niet eerder plek dan 11 juli en kreeg 2 weken geleden brief dat afspraak week verplaatst is zomaar naar 17 juli. We gaan 19 juli op vakantie dus mag ook niet nog later worden want duurt al lang genoeg en dan zou het pas augustus worden
pi_59347189
Niettus, let even goed op bij de cryo terugplaatsingen... Sommige verzekeraars (lees bijna alle) rekenen een cryoterugplaatsing als een volledige IVF... Ja en dan zit je zo aan je 3 vergoedde pogingen.

Vraag er even goed naar, bij de gyn en verzekering!! Natuurlijk ga je ervan uit dat het gewoon lukt, maar voor het geval dat het niet lukt, is het voordeliger om een cryoterugplaatsing zelf te betalen, dan een volledige IVF (600 - 2500)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59347223
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:20 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Op 17 juli pas ben maand geleden bij HA geweest, hubby is al getest, was niet eerder plek dan 11 juli en kreeg 2 weken geleden brief dat afspraak week verplaatst is zomaar naar 17 juli. We gaan 19 juli op vakantie dus mag ook niet nog later worden want duurt al lang genoeg en dan zou het pas augustus worden
Wat balen dat het zo lang duurt. Als ze bij hetzelfde traject doen als bij mij moet je toch eerst alleen maar bloede prikken; dat lijkt me nou niet iets dat zo lang uitgesteld hoeft te worden. Maar ja, het is bij ieder ziekenhuis geloof ik anders (=vreemd)
Zou je niet naar een ander ziekenhuis kunnen gaan voor de eerste onderzoeken? (of je moet nog eens bellen: ik belde eens wat boos-paniekerig op mbt een afspraak die opeens 2 maanden was verschoven en hopla! opeens kon ik wel weer eerder geholpen worden Volgens mij moet je ontzettend voor jezelf opkomen bij die ziekenhuizen.
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 21:41:31 #238
5428 crew  miss_sly
pi_59347461
Hellen en happyme, ik weet niet of jullie bij een gewone gyn zitten of bij een fertiliteitsgyn/kliniek, maar vergis je niet in de wachtlijsten die er zijn. Zowel voor eerste afspraken als voor allerlei behandelingen. Het is heel naar dat je moet wachten, maar het is helaas wel heel normaal.
pi_59347512
Ik denk dat HIV test bij IVF nodig is ivm de punctie e.d. Kun je niet gewoon 'algemeen' bellen zonder naam? Dat je gewoon geinteresseerd bent hoe het zit? Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.. Stel dat blijkt dat je toch moet aanvullen, kun je dat alsnog op je eigen naam doen? Tis allemaal wat!!

Happy wat balen! Nou maar hopen dat het nu doorgaat, daarna lekker relaxen op vakantie!! Laten we hopen dat die hele afspraak gewoon niet nodig is

Jose, wat Miss zegt

Fijn Miss, dat het mee lijkt te vallen. Naar he, niets doen gelukkig is het ook best bagger weer das beter dan met 30 graden binnen zitten en niets doen...

[ Bericht 0% gewijzigd door NieTTus op 12-06-2008 21:51:48 ]
pi_59347582
Ticoo, bij ons niet geld nog bij de 2e IVF poging. Tenzij ik weer hormonen zoals bij de IVF moet prikken! Maar dat hoef ik niet dus dat scheelt! De ziekenhuisontdooiing valt gewoon onder die 2e ivf. En de medicijnen heb ik allemaal al, niet eens een machtiging voor hoeven aanvragen, en het is allemaal vergoed
  donderdag 12 juni 2008 @ 22:32:15 #241
57497 happyme28
I'm so happy
pi_59349172
@miss_sly, geen idee wat voor gyn eigenlijk? het is een gyn in verband met 'ongewenste kinderloosheid' stond op de verwijsbrief en op de afspraakbevestiging staat reden bezoek 'kinderwens'. Heb wel begrepen dat Reinier de Graaf Ziekenhuis wel goed aangeschreven staat wb fertiliteit. Kon ook naar Bronovo maar hubby had test hier ook gedaan dus vandaar.

Toen ik de afspraak binnen kreeg had ik zoiets, nou ja, prima, het heeft geen haast, maar ik ben nogal ongeduldig .. oeps... dus nu gaat het me ineens wel lang duren. Ik moet gewoon geduld hebben.

Zoals als NieTTus al zegt hopen we gewoon dat het uiteindelijk niet nodig blijkt.. maar ivm de wachttijden hadden we zelf ook zoiets niet nog langer wachten.

Ik wil sowieso even zeggen dat ik erg blij ben met dit topic. Het is toch prettig om tips te krijgen van iedereen die (helaas) al langer in de MMM zitten, positieve verhalen te lezen van meiden waar het uiteindelijk toch gelukt is en om je eigen verhaal kwijt te kunnen. Dus bedankt alvast
  donderdag 12 juni 2008 @ 23:07:35 #242
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_59350589
Crisis wat gebeurt hier toch veel

Zoals jullie misschien gemerkt hebben of niet ben ik niet meer zo actief in dit topic, dit omdat ik afscheid aan het nemen ben van het idee ooit nog eens zwanger te worden. Ben gezegend met 1 mooie dame en ben daar ongelovelijk wijs mee.

Ik maak de strip af met de clomid (nog 2 keer) en moet in augustus weer op controle en daar zal dan de stop zijn, wij gaan niet meer verder. Ik wil geen nieuwe kuur Clomid meer ben het hormonen slikken gewoon zat, we laten de natuur op zijn beloop. Komt het er niet van tja jammer maar het is gewoon niet anders en het zal zo zijn reden hebben misschien denk ik er over een jaar wel anders over maar dat zien we dan wel.

Tuurlijk had ik het anders willen zien en dit kost me nogal wat verdriet maar de wens voor een tweede moet niet ten koste gaan van mezelf en mijn omgeving.

Dames bedankt voor al jullie steun
natuurlijk blijf ik jullie wel volgen
pi_59350750
Rottdog
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 23:12:19 #244
5428 crew  miss_sly
pi_59350754
Rottdog, wat een moeilijke maar dappere beslissing
Kan het me helemaal voorstellen, die hormonen slikken kan zo tegen gaan staan.

Veel geluk met jullie mooie dame en wie weet komt de natuur nog een keer spontaan met een verrassing
pi_59351275
Rottdog, je bent een sterke dame. Dit moet een hele moeilijke knoop zijn geweest om door te hakken.
En miss_sly zei het al: misschien zit er ooit nog wel een blijde verrassing in.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 12 juni 2008 @ 23:36:04 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59351466
Rottdog, jemig meid... ik krijg er helemaal een verdrietig gevoel van... Wat een moeilijke beslissing zeg.
pi_59352177
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:41 schreef miss_sly het volgende:
Hellen en happyme, ik weet niet of jullie bij een gewone gyn zitten of bij een fertiliteitsgyn/kliniek, maar vergis je niet in de wachtlijsten die er zijn. Zowel voor eerste afspraken als voor allerlei behandelingen. Het is heel naar dat je moet wachten, maar het is helaas wel heel normaal.
Hm, ik heb hetzelfde als Happy; verwezen naar een gyn voor kinderwens. Ik zit nog niet zo lang in de materie om te beseffen dat er een verschil was. Wat klink ik verwend, met mijn "dan moet je maar even bellen dat het haast heeft" Ik ben duidelijk nog een beginner. Sorry voor de ergernis die dat wellicht opwekt

@ Rottdog: wat een ontzettend moeilijk besluit moet dat zijn. Ik wens je heel veel sterkt, en uiteindelijk plezier met de rust die je hiervan waarschijnlijk krijgt, en uiteraard met je dochter. (en wie weet is het waar, van die spontane blijde verrassingen die soms toch opeens opduiken )

[ Bericht 0% gewijzigd door Hellen-O op 13-06-2008 00:18:48 ]
  Moderator vrijdag 13 juni 2008 @ 08:07:20 #248
5428 crew  miss_sly
pi_59354789
Hellen, je klinkt niet verwend, het is gewoon allemaal nog nieuw. En als er iets is wat de meesten hier in het topic geleerd hebben is dat dat dit traject heel veel wachten met zich meebrengt. Veel meer dan we allemaal eigenlijk willen, want eigenlijk zijn we geen van allen zo geduldig!

Er zjn niet heel veel argumenten die mijn ziekenhuis bijv. accepteert om voorrang te krijgen ergens. Toen ik belde voor die laparascopie bracht ik mijn leeftijd in als troefkaart ("Ja, maar ik word 40 in december") waarop ze aan de andere kant zei: U bent niet de enige....
  vrijdag 13 juni 2008 @ 08:53:26 #249
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59355411
Rottdog
Wat een moeilijke beslissing!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 08:58:24 #250
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59355526
Rottdog. Ik krijg er hetzelfde verdrietige gevoel bij als BE beschrijft.
Alle goeds voor jullie.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')