Ik 'moet' wel tempen en heb daar vreselijk de balen van. Ondanks dat ik het niet probeer te doen ga ik toch steeds weer bepaalde conclusies trekken uit dat stomme staatje. Als mijn temperatuur na mijn menstruatie hoog blijft in plaats van keldert zit ik alweer te zenuwen!quote:Op donderdag 12 juni 2008 17:08 schreef Hellen-O het volgende:
Ik heb mijn eerste gesprek met de gyn achter de rug. Ze was wat verbaasd over het feit dat mijn ovulatie wel redelijk regelmatig is maar dat de luteale fase sterk wisselend is; dat zou niet moeten. Hm.
Ik heb verder wat uitstrijkjes gehad (geen idee waarvoor, sowieso 1 omdat het toch tijd was voor het baarmoederonderzoek) en ik heb een vaginale echo gehad waarop te zien was dat mijn eisprong net was geweest en dat het verder allemaal wel goed leek. (leek; we zullen zien..)
Daarna bloed geprikt en volgende week moet ik weer bloed prikken en op mijn 3e cyclusdag weer. Hubby moet er as week ook aan geloven want dan moet het eerste potje ingeleverd worden
Ik ben benieuwd.
Mijn ziekenhuis "doet niet aan" temperaturen; de gyn zei dat het te zwaar is en te nauw luistert; als je per ongelijk een keer eerst naar de wc gaat en dan tempt is het al niet goed meer. Kennelijk halen ze uit die bloedtesten genoeg info. Gelukkig maar.
Jammer zeg.. Ik zou als ik jou was proberen uit te vinden of dat temperaturen echt 100% nodig is als het je zo van streek maakt. Misschien kunnen ze zonder dat ook wel veel uitzoeken. Ik vind het gek dat het zo verschilt per ziekenhuisquote:Op donderdag 12 juni 2008 18:03 schreef Kinderwens het volgende:
[..]
Ik 'moet' wel tempen en heb daar vreselijk de balen van. Ondanks dat ik het niet probeer te doen ga ik toch steeds weer bepaalde conclusies trekken uit dat stomme staatje. Als mijn temperatuur na mijn menstruatie hoog blijft in plaats van keldert zit ik alweer te zenuwen!
Hoe werkt dat met die bloedtesten?
Ze kijken ook naar de waarde van je oestradiol, die geeft aan wat de leeftijd van je eierstokken is... of te wel, hieraan kunnen ze zien of je wel of niet te vroeg in de overgang zit. Verder ben ik ook even kwijt waar ze naar kijken.quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:20 schreef NieTTus het volgende:
Kinderwens: ze kunnen de waardes in je bloed zien. Als bepaalde waardes hoog zijn (welke, ben het ff kwijt) dan duidt dat bijvoorbeeld op een eisprong die net geweest is, of als ze lager zijn, een eisprong die al veel eerder is geweest (of juist nog moet komen). Zo kunnen ze ook kijken of je hormoonhuishouding uberhaupt op orde is, of dat dat afwijkt! Bij IVF bijvoorveeld doen ze vlak voor de punctie ook een bloedtest, om te kijken of je niet tegen overstimulatie aanzit. Ze kunnen echt veel zien! Kan me goed voorstellen dat je ervan baalt, maar nog even volhouden!
Dat heb ik dus ook altijd gezegd; "als ze me nu zouden kunnen zeggen dat ik over een half jaar of een jaar zwanger ben, dan zou ik het nu even naast me neer kunnen leggen, omdat ik dan toch wel weet dat het goed komt..." Maar inderdaad... helaas... die zekerheid heb je niet... had je die maar... dat zou het allemaal zoveel makkelijker maken!quote:Ik zou willen dat ik een glazen bol haden in de toekomst kon kijken! (voor ons allemaal!) maar helaas.. Moet nu 1 tablet per dag slikken, en straks vanaf dag 6, 6 per dag, mijn hemel! Samen met Etos Zwanger Worden tabletten, gelukkig kan ik ze tegelijk allemaal in 1 keer wegkrijgen..
![]()
ach ja, goed doel!!!!
Nou... ik vind jou en Miss_Sly anders ook een voorbeeld hoor! Jullie altijd met die positiviteit... super! Ik had en heb daar altijd bewondering voor, hoor... hoe jullie tegen de dingen aankijken en erop reageren... Ik hoop echt zooo dat het jullie binnenkort ook lukt om zwanger te raken.. ik zou dat echt zo leuk/fijn/geweldig vinden, ik gun het jullie gewoon zo...quote:Jose, voorbeeld!!!![]()
Diaan overigens ook![]()
Op 17 juli pasquote:Op donderdag 12 juni 2008 20:20 schreef NieTTus het volgende:
Happy, ik heb er denk ik overheen gelezenmaar wanneer heb jij je afspraak?
Wat balen dat het zo lang duurt. Als ze bij hetzelfde traject doen als bij mij moet je toch eerst alleen maar bloede prikken; dat lijkt me nou niet iets dat zo lang uitgesteld hoeft te worden. Maar ja, het is bij ieder ziekenhuis geloof ik anders (=vreemd)quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:20 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Op 17 juli pasben maand geleden bij HA geweest, hubby is al getest, was niet eerder plek dan 11 juli en kreeg 2 weken geleden brief dat afspraak week verplaatst is zomaar naar 17 juli. We gaan 19 juli op vakantie dus mag ook niet nog later worden want duurt al lang genoeg en dan zou het pas augustus worden
Hm, ik heb hetzelfde als Happy; verwezen naar een gyn voor kinderwens. Ik zit nog niet zo lang in de materie om te beseffen dat er een verschil was. Wat klink ik verwend, met mijn "dan moet je maar even bellen dat het haast heeft"quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:41 schreef miss_sly het volgende:
Hellen en happyme, ik weet niet of jullie bij een gewone gyn zitten of bij een fertiliteitsgyn/kliniek, maar vergis je niet in de wachtlijsten die er zijn. Zowel voor eerste afspraken als voor allerlei behandelingen. Het is heel naar dat je moet wachten, maar het is helaas wel heel normaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |