Dat heeft idd geen uitleg nodig.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:16 schreef skiczukie het volgende:
Iran.
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:20 schreef MarkNMGN het volgende:
In Marokko, Turkije, Suriname of Polen.
Kut, daar woon ik al.
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:19 schreef rudedeltadude het volgende:
USA... ik kan de houding en grootheidswaanzin van de gemiddelde Amerikaan niet hebben.
Ik zou daar knettergek worden.
Die wilde ik eignelijk ook noemen, maar ze kunnen me iets te goed frituren, daarom heb ik ze niet genomineerd.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Belgievies, grauw, sjago achtergesteld land
Maar het eten is er wel lekker
Precies wat ik in gedachte had!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
So true, bovendien zou ik dan frans moeten leren en ik heb totaaaal geen aanleg voor frans...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:41 schreef ruud.nl het volgende:
Naast de logische oorlogslanden zou ik nooit in frankrijk willen wonen, het is er best mooi enzo, alleen die mensen...![]()
![]()
laat jump dit niet lezenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Omdat het klimaat kut is hier. De natuur verpest is door weilanden, NL totaal plat is, je alleen maar koeien en schapen overal ziet, bepaalde politieken zaken beroerd geregeld zijn, pedofilie niet hard word aangepakt, het niveau van opleidingen daalt, de gemiddelde huidskleur steeds donkerder word, de criminaliteit stijgt, enz enz.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:40 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Precies wat ik in gedachte had!
Trouwens, waarom zou je ergens anders dan NL willen wonen? NederlandRest van de wereld
![]()
Heel suggestief weerquote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:25 schreef NanKing het volgende:
Op het moment zou ik niet graag in Gambia vertoeven.
Carnaval in Rioquote:
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:27 schreef mvc het volgende:
Friesland, nooit maar dan ook nooit van m'n leven!
:S :Squote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:54 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Er zijn veel landen waar ik niet zou willen wonen, maar ik begin de laatste tijd eigenlijk steeds meer te twijfelen aan het land waar ik reeds woonachtig ben :S
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:59 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Heb net deze binnengekregen dus kan er over een maand denk ik wel een paar noemen:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?Section=BOOK_EN&BOL_OWNER_ID=1001004001616218
En waarom niet? Niks mis met die landen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:18 schreef Bellatrix het volgende:
Duitsland. Noorwegen. En vast nog wel wat meer.
Istanbul is anders wel een zinderend boeiende stadquote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:04 schreef RadioSlut het volgende:
Sowieso geen moslimlanden. Zoals Renesite het al zegt, het trekt me niet als ongelovige.
Ook geen oorlogsladen. En geen afrikaans land. Een beetje te droogEn te ver weg. En frankrijk is het kutste land in europs.
Taal (met name het accent), eten, de personen, bah.
Ja, eigenlijk hetzelfde. Alleen frankrijk valt wel af behalve als het bijvoorbeeld een stad als Parijs is waar je ook Engels kan sprekenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:04 schreef RadioSlut het volgende:
Sowieso geen moslimlanden. Zoals Renesite het al zegt, het trekt me niet als ongelovige.
Ook geen oorlogsladen. En geen afrikaans land. Een beetje te droogEn te ver weg. En frankrijk is het kutste land in europs.
Frankrijk het kutste, zeker alleen in Parijs geweest?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:04 schreef RadioSlut het volgende:
80 jaar geleden was Nl grootste moslimland ter wereld.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:35 schreef Renesite het volgende:
Met alle respect, maar sowieso een puuuur moslimland trekt mij als ongelovige sowieso al niet... daarbij is het me daar veelste warm.
Mag ik zeggen dat het me eigenlijk niets interesseert? Het gaat om hoe het atm is, en dat is in mijn ogen niet geschikt voor mij.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
80 jaar geleden was Nl grootste moslimland ter wereld.![]()
Vraag me echt af als dat nog het geval was, hoe 'westers' de Islam geacht zou worden en hoe de moslim / westen relaties zou zijn.
HEY!!!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ts begint: ik zou niet in Zuid-Afrika willen wonen, vanwege o.a. de onrust.
Alleen in parijs ja, maar daar kan ik me niks meer van herinneren. Behalve dat croissantje met jam dat ik at.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:49 schreef Brullemans het volgende:
[..]
Frankrijk het kutste, zeker alleen in Parijs geweest?
Maar ik denk dat Irak mij zwaar klote lijkt om te bivakeren, heb je elke dag de kans dat er een bom op je bolle bakkus valt.
Omdat ik het saaie landen vind.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:19 schreef skiczukie het volgende:
[..]
En waarom niet? Niks mis met die landen.
Je haat oorlog maar vindt kenia wel tof?quote:Op zondag 25 mei 2008 13:22 schreef aychelle het volgende:
Liever niet in oorlogslanden .. sudan, irak, afganistan enzo, ook niet in colombia brazilie, zuid afrika mij te geweldadid. ook niet in aziatische landen, ik pas er gewoon niet tussen en ik werk niet zo hard. ook niet in australie of noord-afrika, liever ook geen noord-oost afrika. Blij dat ik niet in u.s.a geboren ben .. vreselijk(mensen, nepperig, eten) ook niet in he midden-oosten dus over algemeen geen moslimlanden (verder niks op tegen), niet in oosteuropa, of frankrijk, scandinavie, rusland etc. verder ALLES waar het koud, en je het gvoel hebt de enige buitenlander te zijn
Landen waar ik WEL wil wonen ...... hier (het is hier gewoon chill) , kenia, cuba, canada, portugal, dubai, zonnige rijke landen etc, etc, bla bla bla
Afrika is een prima land.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:35 schreef _Nerva_ het volgende:
Afrika lijkt me niks, egypte wel.
Ik zou eigenlijk ook niet ergens anders willen wonenquote:Op maandag 26 mei 2008 06:26 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
ik zou eigenlijk nergens anders willen wonen dan in nederland......
ik vrees dat ik een échte ''kaaskop'' ben
Nee, 80 jaar geleden was het Britse rijk het grootste Moslim land ter wereld. Wat tegenwoordig Pakistan, India, Bangladesh, Maleisie, Sudan en nog wat kleinere Moslimlanden zijn waren allemaal Brits.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
80 jaar geleden was Nl grootste moslimland ter wereld.![]()
Vraag me echt af als dat nog het geval was, hoe 'westers' de Islam geacht zou worden en hoe de moslim / westen relaties zou zijn.
En links landen danquote:Op maandag 26 mei 2008 16:41 schreef SeLang het volgende:
Afgezien van oorlogsgebieden is er geen enkel land waar ik niet voor een tijdje zou willen wonen.
Ik heb in communistisch China gewoondquote:
quote:Op maandag 26 mei 2008 22:21 schreef Burakius het volgende:
Polen, Letland, Litouwen, Estland, Finland, Roemenië, Bulgarije, Croatië, Albanië, Macedonië, Servië, Bosnië, Oostenrijk, Italië, Libië, India, Sri Lanka, alle Aziatische landen op Rusland en de Turkse landen na. Ik vergeet vast wel wat in Europa aan hoe ik ze noem: kontgat landen. Oja ik ben Montenegro vergeten. Voor de rest Afghanistan, Pakistan niet.
Verder: Heel Zuid-Amerika niet. + Cuba en Mexico en Panama en al die shit daar.
edit:
Heel midden en zuid-afrika hoeft ook niet.
edit 2:
Spanje en Portugal ook niet.
edit 3:
Frankrijk ook niet besef ik me. En Tsjechië ook niet. En Slowakije en Slovenië
Hongarije was ik zelfs nog vergeten besef ik me. En San Marino.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:53 schreef Rhena het volgende:
[..]
ehh...
topic starten waarin je kunt aangeven in welk land je eventueel wèl zou willen wonen?
dan blijven wij toch lekker hierquote:Op maandag 26 mei 2008 14:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk ook niet ergens anders willen wonen
Dat.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:18 schreef Terpentin07 het volgende:
Elk land waar oorlog is en je niet vrij kan leven.
Waarom iets anders eten dan snert.... omdat het kan, lekker en leuk is!quote:Op dinsdag 27 mei 2008 07:23 schreef LOCALMOTION het volgende:
Als je een Nederlander bent-gewoon thuis blijven.Je hebt het al zo goed met de sociale voorzieningen--waarom
weg gaan.
wat een reden!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:56 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
de gemiddelde huidskleur steeds donkerder word
NL![]()
Omdat Nederland volgebouwd is!quote:Op dinsdag 27 mei 2008 07:23 schreef LOCALMOTION het volgende:
Als je een Nederlander bent-gewoon thuis blijven.Je hebt het al zo goed met de sociale voorzieningen--waarom
weg gaan.
Nou, ik kan uit ervaring spreken, dat je de verschillen in seizoenen wel gaan missenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:31 schreef OctaviaNus het volgende:
vergeet het weer in Nederland niet...
QFT.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:20 schreef MarkNMGN het volgende:
In Marokko, Turkije, Suriname of Polen.
Kut, daar woon ik al.
Misschien...maar ik vind de winter hier veels te lang duren en het regent me hier veel te vaak.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nou, ik kan uit ervaring spreken, dat je de verschillen in seizoenen wel gaan missen
Meneer noemt zichzelf flexibelquote:Op zaterdag 5 juli 2008 15:26 schreef TLC het volgende:
Moeilijk moeilijk ; euhm liefst niet in Polen, Afrikaanse landen, China, oorlogsgebieden, maar voor de verdere rest ben ik vrij flexibelmoet wel geen "derde wereldland" zijn ! beetje luxe mag wel
Als ongelovige is het gewoon niet tof om een land te bezoeken(leven) waar 90% van alles wordt uitgemaakt door shariajury's, alles uit het beeld van de koran wordt geschetst en bijvb. homofilie een enorme doodzonde(met doodstraf tot gevolg) wordt gezien. Daarnaast zijn de meeste moslimlanden nutteloos en leeg/volgebouwd. (Sudan, Jemen, India, Turkmenistan e.d.) en dan heb je een mooie natuur (Afghanistan), wordt het om de haverklap platgebrand.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom sluiten mensen Islamitische landen zo expliciet uit ? Hebben mensen daar zulke nare ervaringen mee ?
Ben in Qatar, Maleisie en Indonesie geweest, het laatstgenoemde is notabene het land met de meeste moslims ! Ik vond het prachtig daar. (Overigens is India nummer 2 in landen met de meeste moslim inwoners). Die vallen dan ook af ?
Ben je ooit in een Moslimland geweest? En om India nou nutteloos te noemen.. dan heb je niet goed opgelet de laatste tien jaar. Landen als Maleisie en UAE (Duabi, Abu Dhabi) doen het ook prima.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:27 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Als ongelovige is het gewoon niet tof om een land te bezoeken(leven) waar 90% van alles wordt uitgemaakt door shariajury's, alles uit het beeld van de koran wordt geschetst en bijvb. homofilie een enorme doodzonde(met doodstraf tot gevolg) wordt gezien. Daarnaast zijn de meeste moslimlanden nutteloos en leeg/volgebouwd. (Sudan, Jemen, India, Turkmenistan e.d.) en dan heb je een mooie natuur (Afghanistan), wordt het om de haverklap platgebrand.
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:08 schreef katerwater het volgende:
[..]
Meneer noemt zichzelf flexibel![]()
Als het geen derdewereldland mag zijn, valt in principe al 70% af. Polen is westers, maar als zulke landen ook wegvallen heb je de keuze uit Angelsaksische landen en west-europa.
dat zijn ook mijn favorieten Landen toevalligquote:Op zaterdag 24 mei 2008 02:27 schreef GasTurbine het volgende:
Alles behalve de US, Zweden of Brazilië.
Ik vind het nutteloos. Punt uit. Misschien is maleisië wel tof, wie weet. Maar toch zijn bijna alle moslimlanden nutteloos.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ben je ooit in een Moslimland geweest? En om India nou nutteloos te noemen.. dan heb je niet goed opgelet de laatste tien jaar. Landen als Maleisie en UAE (Duabi, Abu Dhabi) doen het ook prima.
quote:Op maandag 7 juli 2008 12:49 schreef Erwin_Br het volgende:
Oh, en belangrijker nog: Ze hebben niet allemaal een Amerikaanse vlag in de tuin staan!
--Erwin
Precies!quote:Op maandag 7 juli 2008 12:49 schreef Erwin_Br het volgende:
Sorry, maar ik MOET gewoon even reageren op mensen die niet in Amerika willen wonen omdat de mensen daar zogenaamd arrogant zijn. Dit is dus grote onzin. Er zijn genoeg legitieme redenen te bedenken waarom je niet in Amerika zou willen wonen, maar de mensen daar zijn over het algemeen ontzettend vriendelijk, beschaafd en gastvrij. Ik denk dat we hier in Nederland daar nog wel iets van kunnen leren, want hoe we hier dagelijks met elkaar omgaan laat nog veel te wensen over.
Helaas wordt in de media, door diverse MTV-achtige programma's, een totaal verkeerd beeld neergezet van de "gemiddelde Amerikaan" (Die overigens niet eens bestaat, maar goed). Wat ik wil zeggen is dat ze leven daar echt niet allemaal in een trailer, eten echt niet 3x per dag bij de Mac, en dragen geen gun in hun binnenzak. Oh, en belangrijker nog: Ze hebben niet allemaal een Amerikaanse vlag in de tuin staan!
--Erwin
Eens.quote:Op maandag 7 juli 2008 13:50 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Precies!
En wat is er erg met een beetje vaderlandsliefde? In NL loopt iedereen maar te kankeren en mag je niet eens zonder reden een vlag in je tuin zetten..>Vind je het gek dat nederlanders weinig band hebben met hun land!
Mwah. Ik denk niet dat het hebben van een vlag in de tuin je vaderlandsliefde verhoogt ofzoquote:Op maandag 7 juli 2008 13:50 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Precies!
En wat is er erg met een beetje vaderlandsliefde? In NL loopt iedereen maar te kankeren en mag je niet eens zonder reden een vlag in je tuin zetten..>Vind je het gek dat nederlanders weinig band hebben met hun land!
Fucking loser, Braziliequote:Op maandag 7 juli 2008 13:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Brazilie
Ben jij een Amerikaan of ben jij nieuwe Stefanpquote:Op maandag 7 juli 2008 12:49 schreef Erwin_Br het volgende:
Sorry, maar ik MOET gewoon even reageren op mensen die niet in Amerika willen wonen omdat de mensen daar zogenaamd arrogant zijn. Dit is dus grote onzin. Er zijn genoeg legitieme redenen te bedenken waarom je niet in Amerika zou willen wonen, maar de mensen daar zijn over het algemeen ontzettend vriendelijk, beschaafd en gastvrij. Ik denk dat we hier in Nederland daar nog wel iets van kunnen leren, want hoe we hier dagelijks met elkaar omgaan laat nog veel te wensen over.
Helaas wordt in de media, door diverse MTV-achtige programma's, een totaal verkeerd beeld neergezet van de "gemiddelde Amerikaan" (Die overigens niet eens bestaat, maar goed). Wat ik wil zeggen is dat ze leven daar echt niet allemaal in een trailer, eten echt niet 3x per dag bij de Mac, en dragen geen gun in hun binnenzak. Oh, en belangrijker nog: Ze hebben niet allemaal een Amerikaanse vlag in de tuin staan!
--Erwin
Nope, geen Amerikaan en StefanP ken ik niet. Ik ben gewoon erg vaak in Amerika geweest, omdat ik de enorme diverse natuur erg mooi vind daar en de cultuur mij aanspreekt.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:52 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ben jij een Amerikaan of ben jij nieuwe StefanpMaar goed ik geef je wel gelijk,Zat van de week nog naast een Amerikaans stel,En die waren erg vriendelijk ik vroeg zo waar die woonde gelijk hele landkaart paken enzo
Mocht zelfs van hem bij het raam zitten
![]()
Dank je voor het happenquote:Op maandag 7 juli 2008 14:43 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Fucking loser, Brazilieomdat je voor Argentina bent gun je het Brazilie niet he zo werkt het niet.
dan heb je het vooral over Rio de Janeiro, en zo gevaarlijk is het niet als je weet waar je moet zijn en wanneer je er moet zijn. Je moet ook niet patserig gaan lopen met je sieraden maar gewoon met de flow gaan. En aangezien je in Buenos Aires woont kan het daar net zo gevaarlijk zijn dus kan je je wel redden. Het is wel zo dat in Bueones Aires ze wel beter Engels kunnen.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dank je voor het happen
Prima land, alleen een beetje te onveilig voor me en te duur
Jij hebt dan ook jarenlange ervaring in Zuid Amerika en dan vooral Brazilie terwijl ik die niet hebquote:Op maandag 7 juli 2008 22:51 schreef BonJovi het volgende:
[..]
dan heb je het vooral over Rio de Janeiro, en zo gevaarlijk is het niet als je weet waar je moet zijn en wanneer je er moet zijn. Je moet ook niet patserig gaan lopen met je sieraden maar gewoon met de flow gaan. En aangezien je in Buenos Aires woont kan het daar net zo gevaarlijk zijn dus kan je je wel redden. Het is wel zo dat in Bueones Aires ze wel beter Engels kunnen.
Dan had je 1 land verder naar het noorden moeten verhuizen, of naar een koelere staat als WA... in de zomer is het bij jou onprettig warm!quote:Op woensdag 28 mei 2008 02:44 schreef popolon het volgende:
In alle landen waar het te vaak te warm is. Als ik ergens een hekel een heb.
quote:Op maandag 7 juli 2008 14:24 schreef Paaskonijn het volgende:
A
* Afghanistan
* Albanië
* Algerije
* Andorra
* Angola
* Antigua en Barbuda
* Argentinië
* Armenië
* Australië
* Azerbeidzjan
B
* Bahama's
* Bahrein
* Bangladesh
* Barbados
* Belarus
* Belau
* België
* Belize
* Benin
* Bermuda
* Bhutan
* Bolivia
* Bosnië en Herzegovina
* Botswana
* Brazilië
* Brunei
* Bulgarije
* Burkina Faso
* Burundi
C
* Cambodja
* Canada
* Centraal-Afrikaanse Republiek
* Chili
* China
* Colombia
* Comoren
* Costa Rica
* Cuba
* Curaçao
* Cyprus
D
* Denemarken
* Djibouti
* Dominicaanse Republiek
* Duitsland
E
* Ecuador
* Egypte
* El Salvador
* Equatoriaal-Guinea
* Eritrea
* Estland
* Ethiopië
F
* Faeröer
* Falklandeilanden
* Fiji
* Filipijnen
* Finland
* Frankrijk
G
* Georgië
* Grenada
* Griekenland
* Guatemala
* Guinee
* Guinee-Bissau
H
* Hongarije
I
* IJsland
* Ierland
* India
* Indonesië
* Irak
* Iran
* Israël
* Italië
* Ivoorkust
J
* Jamaica
* Japan
* Jemen
* Jordanië
K
* Kaapverdië
* Kameroen
* Kazachstan
* Kenia
* Kirgizië
* Kiribati
* Koeweit
* Korea
* Kroatië
L
* Laos
* Lesotho
* Letland
* Libanon
* Liberia
* Libië
* Liechtenstein
* Litouwen
* Luxemburg
M
* Macedonië
* Maldiven
* Maleisië
* Malta
* Marokko
* Marshalleilanden
* Mauritanië
* Mauritius
* Mexico
* Micronesia
* Moldavië
* Monaco
* Mongolië
* Montenegro
* Mozambique
* Myanmar
N
* Nauru
* Nederland
* Nepal
* Nicaragua
* Nieuw-Zeeland
* Noord-Korea
* Noorwegen
* Norfolk
O
* Oekraïne
* Oezbekistan
* Oman
* Oost-Timor
* Oostenrijk
P
* Pakistan
* Papoea-Nieuw-Guinea
* Peru
* Polen
* Portugal
* Puerto Rico
Q
* Qatar
R
* Roemenië
* Rusland
S
* Saint Vincent en de Grenadines
* Salomonseilanden
* San Marino
* Sao Tomé en Principe
* Saoedi-Arabië
* Saudi-Arabië
* Senegal
* Servië
* Seychellen
* Sierra Leone
* Singapore
* Slovenië
* Slowakije
* Soedan
* Somalië
* Spanje
* Sri Lanka
* Sudan
* Suriname
* Swaziland
* Syrië
T
* Tadzjikistan
* Tanzania
* Thailand
* Togo
* Trinidad en Tobago
* Tsjechië
* Tunesië
* Turkije
* Turkmenistan
* Tuvalu
U
* Uruguay
V
* Vaticaanstad
* Venezuela
* Verenigd Koninkrijk
* Verenigde Arabische Emiraten
* Verenigde Staten
* Verenigde Staten van Amerika
* Vietnam
Z
* Zimbabwe
* Zuid-Afrika
* Zuid-Korea
* Zweden
* Zwitserland
Doorgestreept zou ik niet willen wonen.
Heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 00:10 schreef reem het volgende:
Ik snap mensen die heel Zuid-Amerika afschrijven ook niet zo. Er zijn enorme verschillen tussen de landen, en ook binnen de landen zelf zijn er grote contrasten. In Argentinië en Chili ben ik op genoeg plaatsen geweest waar het net Noorwegen of Duitsland leek. Een andere keer waan je je weer in Madrid of Parijs...
Een mening is altijd subjectief.quote:
Misschien heeft hij wel een AIDSfetish. Weet jij veel.quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:10 schreef guinesh het volgende:
Nog even terugkomen op die lijst van Paaskonijn.
Voor mij is die lijst wel heel onlogisch Paaskonijn.
Je wil wel in landen als Angola en Mozambique wonen, maar niet in Zwitserland???
Weet je wel hoe het in die 2 landen voor staat??
Mongolie is prachtig. Geweldig, adembenemend, de mensen zijn over het algemeen veel liberaler dan Nederlanders.quote:
Idd, landen waar het niet sneeuwt rond kerstquote:Op vrijdag 11 juli 2008 00:58 schreef Mugger het volgende:
Landen met een gelijkmatig klimaat. Lijkt me echt doodsaai om daar te wonen.
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:11 schreef FP128 het volgende:
Ik zou voor geen goud in de V.S. willen wonen omdat alles maar dan ook alles zwaar gecontroleerd wordt en ze daar nog steeds discrimineren.
Wat een slap excuusquote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:11 schreef FP128 het volgende:
Ik zou voor geen goud in de V.S. willen wonen omdat alles maar dan ook alles zwaar gecontroleerd wordt en ze daar nog steeds discrimineren.
Ja, de laatst keer dat het hier goed sneeuwde, en dat je kon schaatsen op natuurijs..quote:Op vrijdag 11 juli 2008 02:40 schreef reem het volgende:
zoals Nederland..
Verander je PI is, het is nu niet helemaal duidelijk dat dit een sarcastische post is.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:11 schreef FP128 het volgende:
Zoals Nederland, waar de sneeuw 1 dag blijft liggen en dan alweer weggesmolten is enzo.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 01:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Idd, landen waar het niet sneeuwt rond kerst
Dan zit je hier in het goed subforum meekstra, waar wil je heen?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 00:51 schreef Meki het volgende:
Nederland
Die is echt te flauwquote:
quote:
Alles.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:56 schreef psv-gomes het volgende:
zie regelmatig frankrijk voorbij komen. Wat is er mis mee?
Met het land misschien niets, maar ik denk dat het vooral te maken heeft met de mensen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:56 schreef psv-gomes het volgende:
De mensen ja.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:56 schreef psv-gomes het volgende:
Nederland is toch ook behoorlijk individualistisch?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:18 schreef McKillem het volgende:
Als we al het overduidelijke even aan de kant schoppen. (3e wereld, onderdrukte en anderzijds brakke landen) Zal dat wel Amerika zijn.
Ik denk dat ik knettergek zou worden van de gemiddelde Amerikaan. Bovendien wil ik niet in zo'n individualistisch land wonen.
Mwah, hier wil de gemiddelde mens elkaar nog wel eens helpen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 03:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nederland is toch ook behoorlijk individualistisch?
Dat is in de VS juist het tegenovergestelde. Ik zie mensen elkaar in de VS veel meer helpen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:23 schreef McKillem het volgende:
[..]
Mwah, hier wil de gemiddelde mens elkaar nog wel eens helpen.
Waar baseer je dat precies op? Het is mijn ervaring dat men hier veel sneller elkaar helpt dan in Nederland. Ik merk dat o.a. op het werk..... in Nederland had je toch vaak twee werelden, de wereld van je vrienden/famile, en de wereld van je werk. Je collega's zie je op het werk (en misschien 1 keer per jaar op een bedrijfsuitje), maar die nodig je niet zo snel uit op je verjaardag..... terwijl dat hier veel soepeler in elkaar over lijkt te lopen, het is niet ongewoon om ook echte vriendschappen te hebben met collega's, en die je dan ook voortzet nadat je weg bent bij dat bedrijf en elders werkt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:18 schreef McKillem het volgende:
Bovendien wil ik niet in zo'n individualistisch land wonen.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 06:09 schreef popolon het volgende:
Je kunt de uitgebreide uitleg rustig aan maarten overlaten. Ik ben lui, een echte Nederlander nog steeds.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:23 schreef McKillem het volgende:
[..]
Mwah, hier wil de gemiddelde mens elkaar nog wel eens helpen.
Daar is het echt help yourself or die.
Nederlanders zijn over het algemeen niet vriendelijk of behulpzaam en doen niet alsof ze het wel zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:32 schreef Slappy het volgende:
[..]
Nederlanders en elkaar helpen
Amerikanen zijn veel vriendelijker
Amerika in het geding en daar is maartenaquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 05:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Waar baseer je dat precies op? Het is mijn ervaring dat men hier veel sneller elkaar helpt dan in Nederland. Ik merk dat o.a. op het werk..... in Nederland had je toch vaak twee werelden, de wereld van je vrienden/famile, en de wereld van je werk. Je collega's zie je op het werk (en misschien 1 keer per jaar op een bedrijfsuitje), maar die nodig je niet zo snel uit op je verjaardag..... terwijl dat hier veel soepeler in elkaar over lijkt te lopen, het is niet ongewoon om ook echte vriendschappen te hebben met collega's, en die je dan ook voortzet nadat je weg bent bij dat bedrijf en elders werkt.
Volgens mij is dat individualisme voornamelijk gebaseerd op een stereotype eigenlijk..... en voor ik mijn vrouw ontmoette had ik zelf ook een heel ander, voornamelijk stereotypisch beeld van Amerika en Amerikanen. Verder zijn Canadezen trouwens qua normen en waarden zo goed als gelijk aan Amerikanen..... alleen willen ze dat niet toegeven.
Beter je feiten kennen en niet dom meelullen dan het eeuwige amerikabashen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:31 schreef Laton het volgende:
[..]
Amerika in het geding en daar is maartena
begin een reclamebureau ofzo man
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:13 schreef jpjedi het volgende:
Door de boot genomen vrees ik dat Europeanen en Amerikanen ook in het diepste van het hart nooit echt vrienden zullen worden.
Daarom zeg ik ook dat ik het vrees en niet dat ik het als feit aan draag. Vandaar dat het geen stelling is. Uiteraard veel te algemeen en kun je dit helemaal niet zo zeggen aangezien een Nederlander of een Brit al veel positiever naar Amerikanen kijken dan bijvoorbeeld Fransen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:15 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Als het geen bashen is, maar uitsluitend jouw persoonlijke mening over Amerikanen betreft, dan kun je dit soort "statements" natuurlijk ook niet veralgemeniseren.....
quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:52 schreef thedude0 het volgende:
landen waar internettoegang kut is, eigenlijk ga ik dus sowieso nooit verder dan noord/west-europa (muv belgie en engeland) of zuid-korea.
Ik ben het eens met de die poster, en ik baseer dat op ervaringen van mijn ouders.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 21:15 schreef maartena het volgende:
[..]
En dat baseer je op persoonlijke ervaringen tijdens een bezoek aan dit land, en niet wat je in de media leest natuurlijk......
Dat schoenen uittrekken is een normale procedure bij vliegvelden in GB. Ik vind het ook niet een fantastische werkwijze, maar ja, het moet maar eenmaal. Op kousevoeten door het vliegveld banjeren..quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:17 schreef McKillem het volgende:
Schoenen uittrekken bij de douane omdat je daar wel eens wat in zou kunnen bewaren._!
![]()
Je word gewoon vernederd voor je überhaupt dat land in bent.
Tevens wisten me ouders me te vertellen dat er echt overal van die vetketen staan als Bugerking, Sonic en McDonalds.
Ik dacht dat een myth was.
Het is gewoon een uitdaging om een restaurant te vinden waar je fatsoenlijke voer hebt.![]()
Als je een tijdje in Zuid Oost Azie hebt gewoont, dan is bijna iedereen die uit US, Canada of Europe komt veels te vetquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat schoenen uittrekken is een normale procedure bij vliegvelden in GB. Ik vind het ook niet een fantastische werkwijze, maar ja, het moet maar eenmaal. Op kousevoeten door het vliegveld banjeren..![]()
Geen wonder dat er zoveel obesitas personen in Amerika rondlopen...
Ik heb familie in Canada, mijn nichtjes en neefjes waren in het begin nog slanker dan ik (kleuterleeftijd) maar nu pas ik er twee keer in..
Dat heb ik nu met zonnige gebieden waar het warm is, kan ik echt niet tegen.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:04 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik zou niet in een koud of overwegend grijs en regenachtig land (meer) kunnen wonen...![]()
(oh, had ik dat nog nooit gezegd?)
Daar schiet je gewoon van in een depressie, vind ik persoonlijk.
Een prima dag voor een verjaardag dus!quote:Op zondag 26 juli 2009 00:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat heb ik nu met zonnige gebieden waar het warm is, kan ik echt niet tegen.
Vandaag 13 graden en stortregen, heerlijk
Die zon hoeft voor mij ook niet al te vaak.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Waarom niet in deze landen, Diego?quote:Op zondag 26 juli 2009 01:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Michigan en Rio
Nou het is wel duidelijk dat Diego Horlepiep het topic niet echt begrijpt. Vraag je om een land, komt 'ie aanzetten met een staat en een stad.quote:
Wat doe je dan op een dag zoals dat? Ik denk dan niet dat je dan lekker in de tuin gaat zitten ploeteren.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Jaquote:Op zondag 26 juli 2009 01:33 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Een prima dag voor een verjaardag dus!
Gisteren wegens verjaardag alleen inkopen gedaan en verder binnen gezeten met bezoek, wel buiten onder een afdak de BBQ aangehad.quote:Op zondag 26 juli 2009 02:37 schreef breaky het volgende:
[..]
Wat doe je dan op een dag zoals dat? Ik denk dan niet dat je dan lekker in de tuin gaat zitten ploeteren.
13 graden zonder koude wind en met zonnetje kan ok zijn...zeg maar een mooie dag in de herfst.
Voor de zomer is 13 graden gewoon echt te koud
Ierland?quote:Op zondag 26 juli 2009 00:04 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik zou niet in een koud of overwegend grijs en regenachtig land (meer) kunnen wonen...![]()
(oh, had ik dat nog nooit gezegd?)
Daar schiet je gewoon van in een depressie, vind ik persoonlijk.
Ierland lijkt me dan wel weer mooi. Ook al ben ik een warmte mens...zo'n melancholieke herfstdag waar de bomen rood gekleurd zijn en dan in een mooi oud stadje zitten...ja dat mis ik soms wel. Beetje het Harry Potter/kneuterige gevoel kweken zeg maar. Dan wel een warme chocomel met slagroom erbij natuurlijkquote:Op zondag 26 juli 2009 11:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ierland?
Ik was er in de herfst...
hihihi, ik moest lachen om je beschrijving...quote:Op zondag 26 juli 2009 12:00 schreef breaky het volgende:
Ierland lijkt me dan wel weer mooi. Ook al ben ik een warmte mens...zo'n melancholieke herfstdag waar de bomen rood gekleurd zijn en dan in een mooi oud stadje zitten...ja dat mis ik soms wel. Beetje het Harry Potter/kneuterige gevoel kweken zeg maar. Dan wel een warme chocomel met slagroom erbij natuurlijk
quote:Op zondag 26 juli 2009 11:54 schreef breaky het volgende:
Kun je nagaan dat ik de "winters" hier al te koud vind terwijl Fogel waarschijnlijk dan nog zou zitten zweten.
Grinn, zou dat het zijn...quote:Vandaar dat Scandinavie mij nooit zo getrokken heeft.
Harry is Schotland. niet Ierland.quote:Op zondag 26 juli 2009 12:00 schreef breaky het volgende:
[..]
Ierland lijkt me dan wel weer mooi. Ook al ben ik een warmte mens...zo'n melancholieke herfstdag waar de bomen rood gekleurd zijn en dan in een mooi oud stadje zitten...ja dat mis ik soms wel. Beetje het Harry Potter/kneuterige gevoel kweken zeg maar. Dan wel een warme chocomel met slagroom erbij natuurlijk
Ik kan het harry potter gevoel nog steeds voelen als ik in Engeland, Schotland, Wales en Ierland zit of zelfs in iets ouds en middeleeuws in Normandie.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:34 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Harry is Schotland. niet Ierland.
Verder net zo regenachtig.
Ik zie voor jou een grootse toekomst in Singapore.quote:Op maandag 27 juli 2009 04:38 schreef Jegorex het volgende:
Elk land waar het 's winters kouder wordt dan 15 graden en elk land waar oorlog is.
Dan kan je veel schrappen in LAquote:Op maandag 27 juli 2009 04:16 schreef reem het volgende:
Ik denk dat ik Venezuela maar van mijn L-A landen waar ik zou willen wonen schrap. Onder het huidige regime / veiligheidssituatie kosten dingen teveel moeite en geld om relaxed te leven. Ben in sept. weer voor minimaal een jaar in NL.
Is dat niet een beetje een te geaccepteerde stelling geworden? Ze staan te boek als bot maar daar kunnen Nederlanders ook wat van heb ik 't idee.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:31 schreef LuxAeterna het volgende:
Frankrijk. Mooi land maar verschrikkelijke mensen.
Ik zat vanmiddag naast een paar NL familie's op het strand: ik schaamde me kapot!quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:22 schreef popolon het volgende:
Is dat niet een beetje een te geaccepteerde stelling geworden? Ze staan te boek als bot maar daar kunnen Nederlanders ook wat van heb ik 't idee.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:39 schreef popolon het volgende:
Als zelfs Italianen onhoorbaar worden is er wel een probleem.
Dar ben ik met je eens, maar dat was de vraag nietquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:22 schreef popolon het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje een te geaccepteerde stelling geworden? Ze staan te boek als bot maar daar kunnen Nederlanders ook wat van heb ik 't idee.
Ik zag ook geen vraagteken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:49 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Dar ben ik met je eens, maar dat was de vraag niet
Argentina, Uruguay, Chilequote:Op maandag 27 juli 2009 07:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan kan je veel schrappen in LA
En Zuiden van Brasil.quote:
Je bent weer even genezen van de Robin Hood-regimes?quote:Op maandag 27 juli 2009 04:16 schreef reem het volgende:
Ik denk dat ik Venezuela maar van mijn L-A landen waar ik zou willen wonen schrap. Onder het huidige regime / veiligheidssituatie kosten dingen teveel moeite en geld om relaxed te leven. Ben in sept. weer voor minimaal een jaar in NL.
"In welk land zou je niet willen wonen?"quote:
quote:Op woensdag 29 juli 2009 03:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je bent weer even genezen van de Robin Hood-regimes?
heel relevant, daarom woon ik namelijk niet meer in NLquote:Op woensdag 29 juli 2009 08:25 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
"In welk land zou je niet willen wonen?"
De stelling dat Nederlanders ook geen leuk volk zijn (net als Fransen, hetgeen ik als reden aanvoerde dat ik er niet wil wonen) is niet relevant. Ik woon nou eenmaal in NL
Vlamingen voelen zich erg snel geviseerd, dat delen ze met Walen. Laten we zeggen: een groot percentage staat op z'n achterste poten van de minste constructieve kritiek. Nu ja, Spanjaarden hebben dat bijvoorbeeld ook, maar ik zie daar tenminste geen 'zij zijn groot en wij zijn klein'-gehalte in.quote:
heerlijk verwoordquote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:01 schreef karottetrekker het volgende:
[..]
Vlamingen voelen zich erg snel geviseerd, dat delen ze met Walen. Laten we zeggen: een groot percentage staat op z'n achterste poten van de minste constructieve kritiek. Nu ja, Spanjaarden hebben dat bijvoorbeeld ook, maar ik zie daar tenminste geen 'zij zijn groot en wij zijn klein'-gehalte in.
Oh ja, vooral tegenover Nederlanders zijn veel Vlamingen snel beledigd (zelfs van een onschuldige Belgenmop kan je een zeker segment van onze bevolking kwaad krijgen, een minderheid, maar wel een aanzienlijke). Letterlijk iemand horen zeggen: "in't buitenland bekijken ze ons als 'kleine' Vlamingen, ze minachten ons". Geen greintje zelfspot of ironie te bespeuren.
Er zitten genoeg leuke mensen hier, maar ons landje zo klein en onze horizon zo smal en dat weerspiegelt zich in onze beperkte media. Petits pays, petits esprits. Als enkeling kan je daar weinig tegen in brengen, je moet haast een icoon/historisch personage zijn om een cultuur te kúnnen vervormen. Ik mis de wereldsheid in ons landje, dus migreren is de enige optie, maar ik zal het wel nog af en toe bezoeken en de band met Vlaanderen blijft bestaan.
Ik heb trouwens al wel wat NL'ers - meestal Noord-Brabanders en Nederlandse Limburgers - ontmoet die graag Belg willen worden, omdat ze zich ergeren aan de Nederlandse mentaliteit van over de Moerdijk. Zij liever dan ik.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:28 schreef woid het volgende:
[..]
heerlijk verwoord![]()
ik geloof dat NL'ers hier een tegen pool zijn.
NL'ers voelen zich groot.. heel groot.. meestal te groot...!
bekrompen arogant.
samen met het feit dat het land me te vol (gebouwd) is, was dat een mooie rede om te vertrekken.
lekker niet gewacht tot mn pensioen (iedereen zegt "als ik later groot ben dan ga ik..." achter de garaniums zitten is wat de meeste doen) maar bedacht waar ik heen wilde... en gewoon gedaan.
ben nu 3 jaar hier, kom lekker niet meer terug. ben kompleet ingeburgerd (kunnen vele nieuwe NL'ers nog wat van leren)
trust me, Beieren is een ander landquote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:33 schreef karottetrekker het volgende:
[..]
...
Het leukste is dat je extremen hebt in het land zelf, bijvoorbeeld Beieren en Nedersaksen verhouden zich in mentaliteitsverschil bijna zoals Nederlanders en Vlamingen...
Eens, en daaraan wil ik toevoegen:quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:02 schreef maartena het volgende:
Zo'n beetje elk land dat niet voldoet aan de volgende voorwaarden:
1) Ik kan gaan en staan waar ik wil.
2) Ik kan mijn mening verkondigen in het openbaar.
3) Breedband internet is verkrijgbaar voor redelijke prijzen.
Zo'n beetje de helft van de wereld valt daarmee af denk ik.... Sowieso denk ik dat mijn keuze beperkt zou blijven tot de EU, VS, Canada, Australie, Nieuw Zeeland, Zuid Afrika, en eventueel een paar Aziatische landen.
uhm...:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Eens, en daaraan wil ik toevoegen:
4) Ongecensureerd internet, dus censuur landen zoals China en Dubai vallen daarbij af
5) Engelstalig land, want anders blijf je altijd een tweederangs burger. Japan lijkt me leuk voor een vakantie maar niet om oud in te worden als je niet op (bijna) native speaker niveau kan communiceren.
6) Niet te warm, dus een engelstalig aziatisch land als Singapore met buitentempraturen van 30+ graden het hele jaar door valt daarmee af. Dubai valt ook om die redenen af. En waarschijnlijk ook Nieuw Zeeland, Australie en Zuid Afrika.
Volgens mij blijft alleen Canada over
En u woont in?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:27 schreef misteriks het volgende:
Ze mogen me er nog geld bovenop geven, maar ik wil nooit in NL wonen![]()
andere landen waar ik me diep ongelukkig zou voelen zijn Ierland, UK, Hongarije heel noord-afrika, midden-oosten, India en noord-korea
ff mezelf quotenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Eens, en daaraan wil ik toevoegen:
4) Ongecensureerd internet, dus censuur landen zoals China en Dubai vallen daarbij af
5) Engelstalig land, want anders blijf je altijd een tweederangs burger. Japan lijkt me leuk voor een vakantie maar niet om oud in te worden als je niet op (bijna) native speaker niveau kan communiceren.
6) Niet te warm, dus een engelstalig aziatisch land als Singapore met buitentempraturen van 30+ graden het hele jaar door valt daarmee af. Dubai valt ook om die redenen af. En waarschijnlijk ook Nieuw Zeeland, Australie en Zuid Afrika.
Volgens mij blijft alleen Canada over
Ziet er goed uit, nooit gedacht dat ze in die regio's ook sneeuw en ijs haddenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:20 schreef woid het volgende:
[..]
uhm...:
New_Zealand, HamnerSprings:
[ afbeelding ]
die logica begrijp ik niet helemaalquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
(..)
5) Engelstalig land, want anders blijf je altijd een tweederangs burger.
(..)
* verkapte ik woon in Brazile en kan Portugeesquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:22 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
die logica begrijp ik niet helemaal
Dat gaat ook alleen op als je de taal van het betreffende land niet leert..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:22 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
die logica begrijp ik niet helemaal
je was eens een gezellige mede fokkerquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
* verkapte ik woon in Brazile en kan Portugees
Da's uiteraard (in het begin) makkelijker in het dagelijks leven plus eenvoudiger een baan te vinden - al overschatten de meeste nederlanders hun engels nogal, maar dat is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zal het zijn, maar je opmerking slaat echt nergens op. Niet iedereen wil of kan zomaar effe een andere taal leren.
En aangezien 99% van alle Nederlanders die gaan emigreren naar een Engelstalig land gaan zullen die toch niet allemaal gek zijn
Zolang je de taal niet goed beheerst blijf je in veel landen dus wel een tweederangs burger en kom je niet of nauwelijks toe aan sociale contacten en blijf je hangen in het expat cirkeltje.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:58 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Da's uiteraard (in het begin) makkelijker in het dagelijks leven plus eenvoudiger een baan te vinden - al overschatten de meeste nederlanders hun engels nogal, maar dat is een ander verhaal.
Maar om nou te beweren dat je in een niet-engels land een tweederangs burger bent, slaat ook nergens op.
het is juist zo dat als je als buitenlander de moeite hebt genomen de taal te leren, je heel snel welkom bent en absoluut niet als tweederangs wordt gezien.
Dat moet jij toch ook weten DAM.
Idd, daarom kun je maar beter niet naar een land verhuizen waarvan je de taal niet wilt leren. Daarnaast is de ene taal natuurlijk veel makkelijker te leren dan de ander. Maar een praktisch foutloze formele brief schrijven in het Engels kunnen veel Nederlanders niet, dus zelfs als je naar een Engelstalig land gaat is een aanvullende cursus geen slecht ideequote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zal het zijn, maar je opmerking slaat echt nergens op. Niet iedereen wil of kan zomaar effe een andere taal leren.
Ik denk dat dat percentage alleszins meevalt. Denk dat dat zelfs een minderheid is.quote:En aangezien 99% van alle Nederlanders die gaan emigreren naar een Engelstalig land gaan zullen die toch niet allemaal gek zijn
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | België 12.008 12.175 Duitsland 11.006 11.651 Verenigd Koninkrijk 9.027 8.308 Ned. Antillen + Aruba 6.286 5.432 Ver. Staten v. Amerika 4.994 5.130 Spanje 4.418 3.971 Frankrijk 3.842 3.689 Australië 2.614 2.468 Turkije 2.189 2.311 Canada 1.606 1.477 China 1.540 1.686 Polen 1.437 1.765 Italië 1.422 1.462 Suriname 1.368 1.346 Zwitserland 1.354 1.478 Zweden 1.194 1.182 |
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:44 schreef reem het volgende:
[..]
Idd, daarom kun je maar beter niet naar een land verhuizen waarvan je de taal niet wilt leren. Daarnaast is de ene taal natuurlijk veel makkelijker te leren dan de ander. Maar een praktisch foutloze formele brief schrijven in het Engels kunnen veel Nederlanders niet, dus zelfs als je naar een Engelstalig land gaat is een aanvullende cursus geen slecht idee
[..]
Voor sociale contacten of een goede job te krijgen hoef je geen foutloze brief te kunnen schrijven
Ik denk dat dat percentage alleszins meevalt. Denk dat dat zelfs een minderheid is.
Edit: CBS zegt over 2006/2007
Emigratie naar:
[ code verwijderd ]
Er zijn nog meer jaren dan 2006-2007.
Dan is het 95%, maar de meeste Nederlanders zijn gewoon naar Canada, VS, Zuid Afrika, Australie of Nieuw Zeeland geemigreerd
Van alle landen van buiten de EU die er in die lijst stonden is alleen China geen Engelstalig land, maar kan je er wel goed terecht met Engels. Denk dat weinig Nederlanders die naar China gaan Manderijns gaan leren
Nou, dan zijn jullie het toch helemaal eens!! Dat betekent dat je zelfs met een niet-foutloze brief toch geen tweederangsburger hoeft te zijn; of dat nou een Engels- of anderstalig land betreft!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor sociale contacten of een goede job te krijgen hoef je geen foutloze brief te kunnen schrijven
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:33 schreef Timmehhh het volgende:
FrankrijkHet land is overspoeld met de meest lelijke auto's mogelijk. Overal waar je rijdt zie je lelijke renaults, citroens en peugeots. De taal is achterlijk en ligt me niet. Ik kocht voor ongeveer 20¤ eten bij de supermarkt en ik moest vervolgens dix-sept quatre vinq dix neuf betalen wat neerkomt 17.99 De mensen zijn er niet gastvrij, arrogant en weigeren Engels te praten. Duitser kunnen 10x beter engels dan Fransen. Het volk is er laks en lui, supermarkten zijn nauwelijks open, op zondagen hoef je het al helemaal niet proberen. Stakingen zijn ook aan de orde van de dag. Het tolwegsysteem is gewoon 10x knudde, eerst sta je een 30 minuten te wachten bij een tolpoortje, om eindelijk een snelweg op te kunnen rijden. Als je pech hebt sta je ook nog eens in een file op een tolweg. Op vakantie ben je al gauw 100 euro kwijt aan tol. Al die mensen die bij zo'n tolpoortje werken, wat een verspilling van arbeidskrachten. Voer een wegenvignet in en je bent van het gezeur af. Je kunt er niet fatsoenlijk eten. De geroemde Franse keuken is waardeloos. Doe mij maar een flinke steak of spare ribs, met aardappeltjes. In Frankrijk komen ze niet verder dan een bolletje rijst met rundvlees. Het eten is er waardeloos, in Oostbloklanden of Duitsland kun je 10x beter eten voor veel minder geld. Frankrijk is over het algemeen zwaar overprijst. Je betaalt er veel te veel voor bijna alles. De natuur is er verdord, de Franse boeren hebben blijkbaar niet van sproeien gehoord. Je ziet er heel veel verdorde planten. Zodra je dee grens met Duitsland of Zwitserland oversteekt zie je het ineens een stuk minder, het ligt dus niet enkel aan het klimaat.
Wij Nederlanders hadden van Frankrijk zo'n mooi landen kunnen maken. Het klimaat is er heerlijk, en het landschap is mooi. Helaas heeft een achterlijk volk er zich al gesetteld
Ik bedoel Engelstalige landenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:46 schreef reem het volgende:
DAM: Zeg dan dat je met Engelstalige landen bedoelt: landen waar veel mensen Engels spreken.
Vandaag de dag gaat dus minder dan de helft van de emigranten naar die Engelstalige landen die jij opnoemt. Of heb jij een goede reden om aan te nemen dat 2006/2007 uitzonderingsjaren waren? Het waren simpelweg de meest recente gegevens die ik kon vinden via CBS.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik bedoel Engelstalige landen
Ok leuk voor het feitjequote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:54 schreef reem het volgende:
[..]
Vandaag de dag gaat dus minder dan de helft van de emigranten naar die Engelstalige landen die jij opnoemt. Of heb jij een goede reden om aan te nemen dat 2006/2007 uitzonderingsjaren waren? Het waren simpelweg de meest recente gegevens die ik kon vinden via CBS.
Moet je maar niet heel stellig onzin verkopenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ok leuk voor het feitje
Ga je nu de aantallen opschrijven met een berekening?
Turkije en Zwitserland zijn ook geen EU-landen. En het zijn ook geen engelstalige landen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Van alle landen van buiten de EU die er in die lijst stonden is alleen China geen Engelstalig land, maar kan je er wel goed terecht met Engels. Denk dat weinig Nederlanders die naar China gaan Manderijns gaan leren
Waarschijnlijk omdat ik door jou gestalkt wordtquote:Op woensdag 5 augustus 2009 08:32 schreef maartena het volgende:
Zucht..... waarom worden topics waar DAM in post altijd vernaggeld?
beetje "Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten" natuurlijk maakt het beheersen van een taal het socialiseren veel makkelijker, maar 2e rangs burger...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zolang je de taal niet goed beheerst blijf je in veel landen dus wel een tweederangs burger en kom je niet of nauwelijks toe aan sociale contacten en blijf je hangen in het expat cirkeltje.
...
Klopt vrij redelijk hoorquote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:12 schreef woid het volgende:
[..]
beetje "Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten" natuurlijk maakt het beheersen van een taal het socialiseren veel makkelijker, maar 2e rangs burger...
heeft alles te maken met hoe je jezelf opstelt t.o.v. de locale bevolking.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Klopt vrij redelijk hoor
Ligt er natuurlijk een beetje aan of je een vrouw/man uit dat land hebt, het land, de mensen en aan je zelf maar iemand die geen band heeft met een land en de taal niet of onvoldoende spreekt zal zeer waarschijnlijk blijven hangen in het expatcirkeltje.
Engelstalige landen of in landen waar het veel wordt gesproken zijn gewoon veel makkelijker.
En dan heb ik het over landen buiten Europa
Ik heb geen hoge pet op van Frankrijk en met name Parijs, maar zelfs ik vind het meeste in die post klinkklare onzinquote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:45 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]Vooral het eten is natuurlijk het meest uitblinkende argument!!
![]()
Hier is ook nog een leuk topic voor je:
Zijn Fransen/Spanjaarden echt zo arrogant ?
Ik wil een Aston Martin DB9. Gaat ook niet gebeuren.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 02:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nu geloof ik je niet
Ik wil een berekening zien van alle immigranten die naar buiten Europa zijn geemigreerd en hoeveel daarvan naar Engelstalige landen zijn gegaan
Het is niet de bedoeling om er wederom een robbertje BEL/HOL van te maken; maar ik zie niet in waarom ik hollandofobie zou hebben omdat ik totaal niet aangetrokken wordt door NL als land. Tevens is het temperen van heetgebakerd naief imperialisme van sommige bovenbuur nog geen reden om me belgicist te noemen. Eens te meer dat ik de politieke malaise en socio-economische vooruitzichten in BE als drijfveer heb om reeds met 1 been uit BE weg te zijnquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:18 schreef karottetrekker het volgende:
Misteriks is de naam van een Belgisch nationalist op youtube herinner ik. Noemt graag Hollanders 'kezen'. Nu ja, ik heb dat toevallig gezien toen ik een marginale discussie bekeek tussen groot-nederlanders en belgicisten. ^^ Altijd lachen.
Soit, ik kan wel begrijpen waarom iemand graag in het ene land wil wonen en niet in het ander. Mij doet die hollandofobie die levendig is in Vlaanderen (niet in Wallonië om gekke redenen) wel rillen.
Waar ik voorts niet zou willen wonen (van de leefbare landen) trouwens:
Ierland (religiegek, wel goed om als toerist te vertoeven), Portugal (beetje corrupte boel daarginds), Japan (te xenofoob en wacko).
Frankrijk
Wij Nederlanders hadden van Frankrijk zo'n mooi landen kunnen maken.
Jij ook al dus. Veel mensen willen dit land inderdaad verlaten, alleen ouderen, armen en naïvelingen zullen achterblijven. Soit, als je tegengas geeft tegen naieve romantici gebruikt men wel eens 'botte taal' al is het om te lachen. Verkeerd oordeel over jouw persoon mijnentwege.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:08 schreef misteriks het volgende:
[..]
Eens te meer dat ik de politieke malaise en socio-economische vooruitzichten in BE als drijfveer heb om reeds met 1 been uit BE weg te zijn
Heetgebakerd? Bijna altijd. Naïef? Meestal wel ja (simplistisch als de pest zelfs). Imperialistisch? Hangt af door wie. Vergeet echter niet dat het niet enkel Nederlanders zijn hè?quote:Tevens is het temperen van heetgebakerd naief imperialisme van sommige bovenbuur nog geen reden om me belgicist te noemen.
Mijn ervaringen met Amerikanen is dat het een bevolking van extreme uitersten is. Van extreme asociale gasten ( het Jerry Springer volk) tot hele lieve mensen. Valt wel op, dat alles zo gemaakt (fake) is. Beloftes komen ze niet na, geloven teveel wat de media hun voorspiegelt en geen interesse in andere meningen. Over service in winkels hoor ik genoeg klachten (de grote supermarkten/media ketens bijvoorbeeld, noem geen namen). Dat is ook zo'nextreem uiterste, terwijl de service in ander winkels weer veel beter is als in Nederland.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 02:13 schreef erik666 het volgende:
Amerikanen zijn leuk,vriendelijk, goeie service in winkels etc. Niet jaloers/afgunstig zoals veel Nederlanders zijn.
Verder niks mis met Nederland, alleen de belastingdruk is hier te hoog.
FrankrijkHet land is overspoeld met de meest lelijke auto's mogelijk. Overal waar je rijdt zie je lelijke renaults, citroens en peugeots. De taal is achterlijk en ligt me niet. Ik kocht voor ongeveer 20¤ eten bij de supermarkt en ik moest vervolgens dix-sept quatre vinq dix neuf betalen wat neerkomt 17.99 De mensen zijn er niet gastvrij, arrogant en weigeren Engels te praten. Duitser kunnen 10x beter engels dan Fransen. Het volk is er laks en lui, supermarkten zijn nauwelijks open, op zondagen hoef je het al helemaal niet proberen. Stakingen zijn ook aan de orde van de dag. Het tolwegsysteem is gewoon 10x knudde, eerst sta je een 30 minuten te wachten bij een tolpoortje, om eindelijk een snelweg op te kunnen rijden. Als je pech hebt sta je ook nog eens in een file op een tolweg. Op vakantie ben je al gauw 100 euro kwijt aan tol. Al die mensen die bij zo'n tolpoortje werken, wat een verspilling van arbeidskrachten. Voer een wegenvignet in en je bent van het gezeur af. Je kunt er niet fatsoenlijk eten. De geroemde Franse keuken is waardeloos. Doe mij maar een flinke steak of spare ribs, met aardappeltjes. In Frankrijk komen ze niet verder dan een bolletje rijst met rundvlees. Het eten is er waardeloos, in Oostbloklanden of Duitsland kun je 10x beter eten voor veel minder geld. Frankrijk is over het algemeen zwaar overprijst. Je betaalt er veel te veel voor bijna alles. De natuur is er verdord, de Franse boeren hebben blijkbaar niet van sproeien gehoord. Je ziet er heel veel verdorde planten. Zodra je dee grens met Duitsland of Zwitserland oversteekt zie je het ineens een stuk minder, het ligt dus niet enkel aan het klimaat.
Wij Nederlanders hadden van Frankrijk zo'n mooi landen kunnen maken. Het klimaat is er heerlijk, en het landschap is mooi. Helaas heeft een achterlijk volk er zich al gesetteld
Overigens is een aanzienlijk deel creationist. Volgens een peiling (Gallup Poll) was in 2004 45% creationist, 38% theïstische evolutionist en slechts 13% naturalistische evolutionist.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:40 schreef edcetera het volgende:
[..]
Mijn ervaringen met Amerikanen is dat het een bevolking van extreme uitersten is. Van extreme asociale gasten ( het Jerry Springer volk) tot hele lieve mensen. Valt wel op, dat alles zo gemaakt (fake) is. Beloftes komen ze niet na, geloven teveel wat de media hun voorspiegelt en geen interesse in andere meningen. Over service in winkels hoor ik genoeg klachten (de grote supermarkten/media ketens bijvoorbeeld, noem geen namen). Dat is ook zo'nextreem uiterste, terwijl de service in ander winkels weer veel beter is als in Nederland.
Vriendelijkheid is een roep naar vooruitgang of simpelweg passie, arrogantie een onbewuste roep naar achteruitgang!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |