heerlijk verwoordquote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:01 schreef karottetrekker het volgende:
[..]
Vlamingen voelen zich erg snel geviseerd, dat delen ze met Walen. Laten we zeggen: een groot percentage staat op z'n achterste poten van de minste constructieve kritiek. Nu ja, Spanjaarden hebben dat bijvoorbeeld ook, maar ik zie daar tenminste geen 'zij zijn groot en wij zijn klein'-gehalte in.
Oh ja, vooral tegenover Nederlanders zijn veel Vlamingen snel beledigd (zelfs van een onschuldige Belgenmop kan je een zeker segment van onze bevolking kwaad krijgen, een minderheid, maar wel een aanzienlijke). Letterlijk iemand horen zeggen: "in't buitenland bekijken ze ons als 'kleine' Vlamingen, ze minachten ons". Geen greintje zelfspot of ironie te bespeuren.
Er zitten genoeg leuke mensen hier, maar ons landje zo klein en onze horizon zo smal en dat weerspiegelt zich in onze beperkte media. Petits pays, petits esprits. Als enkeling kan je daar weinig tegen in brengen, je moet haast een icoon/historisch personage zijn om een cultuur te kúnnen vervormen. Ik mis de wereldsheid in ons landje, dus migreren is de enige optie, maar ik zal het wel nog af en toe bezoeken en de band met Vlaanderen blijft bestaan.
Ik heb trouwens al wel wat NL'ers - meestal Noord-Brabanders en Nederlandse Limburgers - ontmoet die graag Belg willen worden, omdat ze zich ergeren aan de Nederlandse mentaliteit van over de Moerdijk. Zij liever dan ik.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:28 schreef woid het volgende:
[..]
heerlijk verwoord![]()
ik geloof dat NL'ers hier een tegen pool zijn.
NL'ers voelen zich groot.. heel groot.. meestal te groot...!
bekrompen arogant.
samen met het feit dat het land me te vol (gebouwd) is, was dat een mooie rede om te vertrekken.
lekker niet gewacht tot mn pensioen (iedereen zegt "als ik later groot ben dan ga ik..." achter de garaniums zitten is wat de meeste doen) maar bedacht waar ik heen wilde... en gewoon gedaan.
ben nu 3 jaar hier, kom lekker niet meer terug. ben kompleet ingeburgerd (kunnen vele nieuwe NL'ers nog wat van leren)
trust me, Beieren is een ander landquote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:33 schreef karottetrekker het volgende:
[..]
...
Het leukste is dat je extremen hebt in het land zelf, bijvoorbeeld Beieren en Nedersaksen verhouden zich in mentaliteitsverschil bijna zoals Nederlanders en Vlamingen...
Eens, en daaraan wil ik toevoegen:quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:02 schreef maartena het volgende:
Zo'n beetje elk land dat niet voldoet aan de volgende voorwaarden:
1) Ik kan gaan en staan waar ik wil.
2) Ik kan mijn mening verkondigen in het openbaar.
3) Breedband internet is verkrijgbaar voor redelijke prijzen.
Zo'n beetje de helft van de wereld valt daarmee af denk ik.... Sowieso denk ik dat mijn keuze beperkt zou blijven tot de EU, VS, Canada, Australie, Nieuw Zeeland, Zuid Afrika, en eventueel een paar Aziatische landen.
uhm...:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Eens, en daaraan wil ik toevoegen:
4) Ongecensureerd internet, dus censuur landen zoals China en Dubai vallen daarbij af
5) Engelstalig land, want anders blijf je altijd een tweederangs burger. Japan lijkt me leuk voor een vakantie maar niet om oud in te worden als je niet op (bijna) native speaker niveau kan communiceren.
6) Niet te warm, dus een engelstalig aziatisch land als Singapore met buitentempraturen van 30+ graden het hele jaar door valt daarmee af. Dubai valt ook om die redenen af. En waarschijnlijk ook Nieuw Zeeland, Australie en Zuid Afrika.
Volgens mij blijft alleen Canada over
En u woont in?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:27 schreef misteriks het volgende:
Ze mogen me er nog geld bovenop geven, maar ik wil nooit in NL wonen![]()
andere landen waar ik me diep ongelukkig zou voelen zijn Ierland, UK, Hongarije heel noord-afrika, midden-oosten, India en noord-korea
ff mezelf quotenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Eens, en daaraan wil ik toevoegen:
4) Ongecensureerd internet, dus censuur landen zoals China en Dubai vallen daarbij af
5) Engelstalig land, want anders blijf je altijd een tweederangs burger. Japan lijkt me leuk voor een vakantie maar niet om oud in te worden als je niet op (bijna) native speaker niveau kan communiceren.
6) Niet te warm, dus een engelstalig aziatisch land als Singapore met buitentempraturen van 30+ graden het hele jaar door valt daarmee af. Dubai valt ook om die redenen af. En waarschijnlijk ook Nieuw Zeeland, Australie en Zuid Afrika.
Volgens mij blijft alleen Canada over
Ziet er goed uit, nooit gedacht dat ze in die regio's ook sneeuw en ijs haddenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:20 schreef woid het volgende:
[..]
uhm...:
New_Zealand, HamnerSprings:
[ afbeelding ]
die logica begrijp ik niet helemaalquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
(..)
5) Engelstalig land, want anders blijf je altijd een tweederangs burger.
(..)
* verkapte ik woon in Brazile en kan Portugeesquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:22 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
die logica begrijp ik niet helemaal
Dat gaat ook alleen op als je de taal van het betreffende land niet leert..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:22 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
die logica begrijp ik niet helemaal
je was eens een gezellige mede fokkerquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
* verkapte ik woon in Brazile en kan Portugees
Da's uiteraard (in het begin) makkelijker in het dagelijks leven plus eenvoudiger een baan te vinden - al overschatten de meeste nederlanders hun engels nogal, maar dat is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zal het zijn, maar je opmerking slaat echt nergens op. Niet iedereen wil of kan zomaar effe een andere taal leren.
En aangezien 99% van alle Nederlanders die gaan emigreren naar een Engelstalig land gaan zullen die toch niet allemaal gek zijn
Zolang je de taal niet goed beheerst blijf je in veel landen dus wel een tweederangs burger en kom je niet of nauwelijks toe aan sociale contacten en blijf je hangen in het expat cirkeltje.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:58 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Da's uiteraard (in het begin) makkelijker in het dagelijks leven plus eenvoudiger een baan te vinden - al overschatten de meeste nederlanders hun engels nogal, maar dat is een ander verhaal.
Maar om nou te beweren dat je in een niet-engels land een tweederangs burger bent, slaat ook nergens op.
het is juist zo dat als je als buitenlander de moeite hebt genomen de taal te leren, je heel snel welkom bent en absoluut niet als tweederangs wordt gezien.
Dat moet jij toch ook weten DAM.
Idd, daarom kun je maar beter niet naar een land verhuizen waarvan je de taal niet wilt leren. Daarnaast is de ene taal natuurlijk veel makkelijker te leren dan de ander. Maar een praktisch foutloze formele brief schrijven in het Engels kunnen veel Nederlanders niet, dus zelfs als je naar een Engelstalig land gaat is een aanvullende cursus geen slecht ideequote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zal het zijn, maar je opmerking slaat echt nergens op. Niet iedereen wil of kan zomaar effe een andere taal leren.
Ik denk dat dat percentage alleszins meevalt. Denk dat dat zelfs een minderheid is.quote:En aangezien 99% van alle Nederlanders die gaan emigreren naar een Engelstalig land gaan zullen die toch niet allemaal gek zijn
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | België 12.008 12.175 Duitsland 11.006 11.651 Verenigd Koninkrijk 9.027 8.308 Ned. Antillen + Aruba 6.286 5.432 Ver. Staten v. Amerika 4.994 5.130 Spanje 4.418 3.971 Frankrijk 3.842 3.689 Australië 2.614 2.468 Turkije 2.189 2.311 Canada 1.606 1.477 China 1.540 1.686 Polen 1.437 1.765 Italië 1.422 1.462 Suriname 1.368 1.346 Zwitserland 1.354 1.478 Zweden 1.194 1.182 |
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:44 schreef reem het volgende:
[..]
Idd, daarom kun je maar beter niet naar een land verhuizen waarvan je de taal niet wilt leren. Daarnaast is de ene taal natuurlijk veel makkelijker te leren dan de ander. Maar een praktisch foutloze formele brief schrijven in het Engels kunnen veel Nederlanders niet, dus zelfs als je naar een Engelstalig land gaat is een aanvullende cursus geen slecht idee
[..]
Voor sociale contacten of een goede job te krijgen hoef je geen foutloze brief te kunnen schrijven
Ik denk dat dat percentage alleszins meevalt. Denk dat dat zelfs een minderheid is.
Edit: CBS zegt over 2006/2007
Emigratie naar:
[ code verwijderd ]
Er zijn nog meer jaren dan 2006-2007.
Dan is het 95%, maar de meeste Nederlanders zijn gewoon naar Canada, VS, Zuid Afrika, Australie of Nieuw Zeeland geemigreerd
Van alle landen van buiten de EU die er in die lijst stonden is alleen China geen Engelstalig land, maar kan je er wel goed terecht met Engels. Denk dat weinig Nederlanders die naar China gaan Manderijns gaan leren
Nou, dan zijn jullie het toch helemaal eens!! Dat betekent dat je zelfs met een niet-foutloze brief toch geen tweederangsburger hoeft te zijn; of dat nou een Engels- of anderstalig land betreft!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor sociale contacten of een goede job te krijgen hoef je geen foutloze brief te kunnen schrijven
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:33 schreef Timmehhh het volgende:
FrankrijkHet land is overspoeld met de meest lelijke auto's mogelijk. Overal waar je rijdt zie je lelijke renaults, citroens en peugeots. De taal is achterlijk en ligt me niet. Ik kocht voor ongeveer 20¤ eten bij de supermarkt en ik moest vervolgens dix-sept quatre vinq dix neuf betalen wat neerkomt 17.99 De mensen zijn er niet gastvrij, arrogant en weigeren Engels te praten. Duitser kunnen 10x beter engels dan Fransen. Het volk is er laks en lui, supermarkten zijn nauwelijks open, op zondagen hoef je het al helemaal niet proberen. Stakingen zijn ook aan de orde van de dag. Het tolwegsysteem is gewoon 10x knudde, eerst sta je een 30 minuten te wachten bij een tolpoortje, om eindelijk een snelweg op te kunnen rijden. Als je pech hebt sta je ook nog eens in een file op een tolweg. Op vakantie ben je al gauw 100 euro kwijt aan tol. Al die mensen die bij zo'n tolpoortje werken, wat een verspilling van arbeidskrachten. Voer een wegenvignet in en je bent van het gezeur af. Je kunt er niet fatsoenlijk eten. De geroemde Franse keuken is waardeloos. Doe mij maar een flinke steak of spare ribs, met aardappeltjes. In Frankrijk komen ze niet verder dan een bolletje rijst met rundvlees. Het eten is er waardeloos, in Oostbloklanden of Duitsland kun je 10x beter eten voor veel minder geld. Frankrijk is over het algemeen zwaar overprijst. Je betaalt er veel te veel voor bijna alles. De natuur is er verdord, de Franse boeren hebben blijkbaar niet van sproeien gehoord. Je ziet er heel veel verdorde planten. Zodra je dee grens met Duitsland of Zwitserland oversteekt zie je het ineens een stuk minder, het ligt dus niet enkel aan het klimaat.
Wij Nederlanders hadden van Frankrijk zo'n mooi landen kunnen maken. Het klimaat is er heerlijk, en het landschap is mooi. Helaas heeft een achterlijk volk er zich al gesetteld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |