quote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:11 schreef FP128 het volgende:
Ik zou voor geen goud in de V.S. willen wonen omdat alles maar dan ook alles zwaar gecontroleerd wordt en ze daar nog steeds discrimineren.
Wat een slap excuusquote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:11 schreef FP128 het volgende:
Ik zou voor geen goud in de V.S. willen wonen omdat alles maar dan ook alles zwaar gecontroleerd wordt en ze daar nog steeds discrimineren.
Ja, de laatst keer dat het hier goed sneeuwde, en dat je kon schaatsen op natuurijs..quote:Op vrijdag 11 juli 2008 02:40 schreef reem het volgende:
zoals Nederland..
Verander je PI is, het is nu niet helemaal duidelijk dat dit een sarcastische post is.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:11 schreef FP128 het volgende:
Zoals Nederland, waar de sneeuw 1 dag blijft liggen en dan alweer weggesmolten is enzo.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 01:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Idd, landen waar het niet sneeuwt rond kerst
Dan zit je hier in het goed subforum meekstra, waar wil je heen?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 00:51 schreef Meki het volgende:
Nederland
Die is echt te flauwquote:
quote:
Alles.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:56 schreef psv-gomes het volgende:
zie regelmatig frankrijk voorbij komen. Wat is er mis mee?
Met het land misschien niets, maar ik denk dat het vooral te maken heeft met de mensen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:56 schreef psv-gomes het volgende:
De mensen ja.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:56 schreef psv-gomes het volgende:
Nederland is toch ook behoorlijk individualistisch?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:18 schreef McKillem het volgende:
Als we al het overduidelijke even aan de kant schoppen. (3e wereld, onderdrukte en anderzijds brakke landen) Zal dat wel Amerika zijn.
Ik denk dat ik knettergek zou worden van de gemiddelde Amerikaan. Bovendien wil ik niet in zo'n individualistisch land wonen.
Mwah, hier wil de gemiddelde mens elkaar nog wel eens helpen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 03:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nederland is toch ook behoorlijk individualistisch?
Dat is in de VS juist het tegenovergestelde. Ik zie mensen elkaar in de VS veel meer helpen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:23 schreef McKillem het volgende:
[..]
Mwah, hier wil de gemiddelde mens elkaar nog wel eens helpen.
Waar baseer je dat precies op? Het is mijn ervaring dat men hier veel sneller elkaar helpt dan in Nederland. Ik merk dat o.a. op het werk..... in Nederland had je toch vaak twee werelden, de wereld van je vrienden/famile, en de wereld van je werk. Je collega's zie je op het werk (en misschien 1 keer per jaar op een bedrijfsuitje), maar die nodig je niet zo snel uit op je verjaardag..... terwijl dat hier veel soepeler in elkaar over lijkt te lopen, het is niet ongewoon om ook echte vriendschappen te hebben met collega's, en die je dan ook voortzet nadat je weg bent bij dat bedrijf en elders werkt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:18 schreef McKillem het volgende:
Bovendien wil ik niet in zo'n individualistisch land wonen.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 06:09 schreef popolon het volgende:
Je kunt de uitgebreide uitleg rustig aan maarten overlaten. Ik ben lui, een echte Nederlander nog steeds.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:23 schreef McKillem het volgende:
[..]
Mwah, hier wil de gemiddelde mens elkaar nog wel eens helpen.
Daar is het echt help yourself or die.
Nederlanders zijn over het algemeen niet vriendelijk of behulpzaam en doen niet alsof ze het wel zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:32 schreef Slappy het volgende:
[..]
Nederlanders en elkaar helpen
Amerikanen zijn veel vriendelijker
Amerika in het geding en daar is maartenaquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 05:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Waar baseer je dat precies op? Het is mijn ervaring dat men hier veel sneller elkaar helpt dan in Nederland. Ik merk dat o.a. op het werk..... in Nederland had je toch vaak twee werelden, de wereld van je vrienden/famile, en de wereld van je werk. Je collega's zie je op het werk (en misschien 1 keer per jaar op een bedrijfsuitje), maar die nodig je niet zo snel uit op je verjaardag..... terwijl dat hier veel soepeler in elkaar over lijkt te lopen, het is niet ongewoon om ook echte vriendschappen te hebben met collega's, en die je dan ook voortzet nadat je weg bent bij dat bedrijf en elders werkt.
Volgens mij is dat individualisme voornamelijk gebaseerd op een stereotype eigenlijk..... en voor ik mijn vrouw ontmoette had ik zelf ook een heel ander, voornamelijk stereotypisch beeld van Amerika en Amerikanen. Verder zijn Canadezen trouwens qua normen en waarden zo goed als gelijk aan Amerikanen..... alleen willen ze dat niet toegeven.
Beter je feiten kennen en niet dom meelullen dan het eeuwige amerikabashen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:31 schreef Laton het volgende:
[..]
Amerika in het geding en daar is maartena
begin een reclamebureau ofzo man
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:13 schreef jpjedi het volgende:
Door de boot genomen vrees ik dat Europeanen en Amerikanen ook in het diepste van het hart nooit echt vrienden zullen worden.
Daarom zeg ik ook dat ik het vrees en niet dat ik het als feit aan draag. Vandaar dat het geen stelling is. Uiteraard veel te algemeen en kun je dit helemaal niet zo zeggen aangezien een Nederlander of een Brit al veel positiever naar Amerikanen kijken dan bijvoorbeeld Fransen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:15 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Als het geen bashen is, maar uitsluitend jouw persoonlijke mening over Amerikanen betreft, dan kun je dit soort "statements" natuurlijk ook niet veralgemeniseren.....
quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:52 schreef thedude0 het volgende:
landen waar internettoegang kut is, eigenlijk ga ik dus sowieso nooit verder dan noord/west-europa (muv belgie en engeland) of zuid-korea.
Ik ben het eens met de die poster, en ik baseer dat op ervaringen van mijn ouders.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 21:15 schreef maartena het volgende:
[..]
En dat baseer je op persoonlijke ervaringen tijdens een bezoek aan dit land, en niet wat je in de media leest natuurlijk......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |