Super! Dat zijn de echten he!quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:07 schreef DuTank het volgende:
Wij gaan richting het kampioensschap!![]()
Afgelopen zondag stond ik met 5-1 achter in de single, win de wedstrijd uiteindelijk met 7-5 6-1
Er is geen geluidsopname van gemaakt, probeer je te zeggen?quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:15 schreef DuTank het volgende:
Pff.. Je moest eens weten wat een ontlading ik had zeg, toen ik hem brak en het 5-5 werdHeel de tennisclub hoorde het, sowieso
Hahaha aiii schandalig dus gedragenquote:Op maandag 26 mei 2008 14:17 schreef Komakie het volgende:...
Erg jammer ja. En wat ging het weer snel dit jaarquote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:32 schreef InTrePidIvity het volgende:
Zondag Zaterdag alweer de laatste wedstrijddag
quote:
quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:01 schreef XL het volgende:
Norrage, zullen wij een toernooitje in Haaglanden dubbelen in 6 (voor rating) of 7 (voor winst)?
Ik tennis helemaal nog niet lang, maar ik volg het al jaren trouw. Ik speelde het gewoon zelf niet omdat ik een volleyballer wasquote:Op donderdag 29 mei 2008 14:02 schreef dekouwe het volgende:
[..]
Hhhmmm onze tennisgame guru staat lager qua rating dan ik , hhhmm had ik niet verwacht
klinkt leuk maar ik heb eigenlijk al mijn toernooitjes al geboekt en mijn dubbelpartners ook. alleen de week van 6 juli - 13 juli ben ik nog vrijquote:Op woensdag 28 mei 2008 20:01 schreef XL het volgende:
Norrage, zullen wij een toernooitje in Haaglanden dubbelen in 6 (voor rating) of 7 (voor winst)?
We begonnen om half 10, waren om ้้n uur klaar en om zes uur was het wel mooi geweestquote:Op zondag 1 juni 2008 20:32 schreef de_boswachter het volgende:
Je hoort in een cafe te zitten ipv hier te posten !
Feli.
Dat heb ik het hele jaar.quote:Op woensdag 4 juni 2008 08:22 schreef de_boswachter het volgende:
Gisteren mijn slechtste wedstrijd ooit in een toernooi gespeeld. Lijkt wel of alles blokkeert, het wil gewoonweg niet meer. Durf niet meer te slaan, alles verkrampt. Te bang om fouten te maken etc.
De bekende Juni dip
Verlies jij ook in 3 sets van 2 8'en die tennissen alsof ze in de dinsdagmorgen huisvrouwencompetitie spelen ?quote:
11,2quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:00 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Verlies jij ook in 3 sets van 2 8'en die tennissen alsof ze in de dinsdagmorgen huisvrouwencompetitie spelen ?
Ik wel dus. Volgens mij heb ik gisteren een 11,2 bij mijn ranking gekregen![]()
Zou ook iets van 10,5 ofzo kunnen zijn. Maar in die trend is het i.i.g.quote:
Welke toernooien ga je nog meer doen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:19 schreef dekouwe het volgende:
ghehe daar heb ik gelukkig geen last van :-) ik sla altijd gewoon .. choke bijna nooit. Mijn eerste toernooitje is de 15ebij een club genaamd Westerhout ( kent chris wel ) effe een mixie spelen ben benieuwd voor het eerst dat ik in deze categorie mee doe.
Ik geef al een avondje in de week les. Meer heb ik nog niet echt tijd voor omdat ik ook nog een andere (bijna full time) baan heb. 3 of 4 avonden in de week les geven is dan gewoon te zwaar.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:34 schreef kleinelievewolff het volgende:
Gefeliciteerd Komakie!
Heb je ook al ergens een baan als leraar of is het meer een uit de hand gelopen hobby?
Marquette ( mix ) , Bakkum Dubbel ( nog effe partner regelen ) en misschien bij Zonneweide (enkel ) zoals je ziet ga ik niet echt vaak de Noord in.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:20 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Welke toernooien ga je nog meer doen?
Zit vast wel iets tussen dat ik ook speel.
Aparte actie van de toernooileiding inderdaadquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:32 schreef dekouwe het volgende:
[..]
Marquette ( mix ) , Bakkum Dubbel ( nog effe partner regelen ) en misschien bij Zonneweide (enkel ) zoals je ziet ga ik niet echt vaak de Noord in.
Vorig jaar ingeschreven bij kaasstad toernooi moest ik finale spelen van te voren aangegeven dat ik toernooi speelde in week dervoor gaan ze lopen zeiken ... uiteraard was ik het zat heb ik die wedstrijd op gegeven. Vind het nog steeds kut .. hadden ze die andere kerel maar moeten laten opgeven ik hoef in finale weekend niet te spelen klaar. Dus dat is de laatste keer geweest dat ik daar heb mee gespeeld.
Hey, die heb ik nog eens gewonnenquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:19 schreef dekouwe het volgende:
ghehe daar heb ik gelukkig geen last van :-) ik sla altijd gewoon .. choke bijna nooit. Mijn eerste toernooitje is de 15ebij een club genaamd Westerhout ( kent chris wel ) effe een mixie spelen ben benieuwd voor het eerst dat ik in deze categorie mee doe.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hey, die heb ik nog eens gewonnenBeverwijk toch?
Wij hebben vakantiehuisje in Bergen aan Zee dus ik speel wel eens toernooitjes in de buurt...Beverwijk was dat dan niet trouwens, maar wel enigszinsquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:01 schreef Chriz2k het volgende:
[..]!
Ik heb alleen het jeugdtoernooi gewonnen vroegah, maar jij woont toch helemaal niet in de buurt?
ik had het trouwens over het jeugdtoernooi, 6 jaar geleden hequote:Op woensdag 4 juni 2008 19:01 schreef Chriz2k het volgende:
[..]!
Ik heb alleen het jeugdtoernooi gewonnen vroegah, maar jij woont toch helemaal niet in de buurt?
Dat is wel zonde, het toernooi van Egmond is gewoon legendarisch en Bergen heeft sinds vorig jaar heel veel prijzengeld te verdelenquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wij hebben vakantiehuisje in Bergen aan Zee dus ik speel wel eens toernooitjes in de buurt...Beverwijk was dat dan niet trouwens, maar wel enigszins
Heb ook 2x aan de Schot Open meegedaan en wil altijd aan Egmond of Bergen meedoen maar dan ben ik er nooit....
Dat Beverwijk was wel mooi...Ik ging er singelen en vervolgens werd ik door de toernooileiding gebeld of ik ben een Arubaan wilde spelenDie best wel bruut goed was...Die wonnen we dus..(ook wel omdat ik wel goed spelen)..ik 7 met hem 4 of 5 ofzo(had natuurlijkg een nederlandse rating) van 2 5jes winnen
Ik ook zoiets, we hebben elkaar misschien wel zien spelenquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
ik had het trouwens over het jeugdtoernooi, 6 jaar geleden he
Bergen is 5 t/m 13 juli en Egmond 14 t/m 20 juli.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:07 schreef Norrage het volgende:
Wanneer is Egmond? Misschien kan ik dit jaar wel? Maar dat is volgens mij voor niveau 5 of hoger??? Nu zou ik op zich wel mee kunnen doen, voorgaande jaren was ik wat minder goed
Ik heb het even opgezocht in mijn prijzenkast, ik deed in 2001 meequote:Op woensdag 4 juni 2008 19:08 schreef Norrage het volgende:
Heb je aan deze meegedaan???
http://www.toernooi.nl/sport/tournament.aspx?id=3842
Ik zie trouwens dat ik niet gewonnen hadwel bijna! Maar was mijn eerste hoofdprijs
Ik zeg bakkum dubbelquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:10 schreef Norrage het volgende:
ohok, ik kan dus niet![]()
het moet gewoon ergens eind juli of begin augustus zijn...dan ben ik er altijd
volleren (hoe je het ook schrijftquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:03 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Komakie, gefeliciteerd!![]()
Mag ik binnenkort eens een priv้les volleren (spelling?) van je? Heb het hard nodig nl.
Jup, laagste categorie is de 5.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:04 schreef dekouwe het volgende:
[..]
Ik zeg bakkum dubbelerg gezellig, trouwens badgasten toernooi moet je toch minimaal 4 of 5 zijn ?
Zoveelquote:bergen veel prijzen geld ik weet toevallig doordat de clubkampioen van ons in de finale stond bij westerhout (cat 3 ) vorig jaar. chris jij kent hem wel toch ... ruud? dat de nr1. 1500 eu kreeg en de nr2. 750 eu
dat is toch ook niet misselijk
Jah er tussen komenquote:
Zoals dekouwe al zei, Vanuit een rally spelen en dan moet de netspeler er tussen komen. Dus veel vanuit de positie op het veld trainen. Waren mensen die al redelijk konden tennissen dus dan kun je dat soort oefeningen doen. Altijd erg leukquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:56 schreef Norrage het volgende:
poachende??
Gewoon een ballenkanon neer zettenquote:Op donderdag 5 juni 2008 12:25 schreef Komakie het volgende:
Wel balen, ik heb last van mijn rug sinds het examen en ik moet vanavond les geven
hehe moet je die wel hebben.quote:
T was een matchpoint tegen als ik het goed lees.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:50 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Gister eerste toernooi van 't seizoen begonnen met een nederlaag in drie sets (had van datzelfde meisje ook met competitie al eens verloren, ook in drie sets). Moet zeggen dat ik wel zowat op m'n best speelde, dus neem het mezelf niet kwalijk.
Vanavond nog een poulewedstrijd spelen en dan is 't voorbij denk ik. (lekker verdeeld over de week ook)
@Norrage: heb je nou echt op moeten geven op je matchpoint?Zuur zeg!!
Verder doet er nog wel iemand mee?quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:57 schreef Chriz2k het volgende:
Er belde zojuist een toernooileider om mij over te halen aan zijn toernooi mee te doen, dan ben je ้cht een hele grote hoor!
Zochten ze nog een dubbelpartner voor Martin?quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:57 schreef Chriz2k het volgende:
Er belde zojuist een toernooileider om mij over te halen aan zijn toernooi mee te doen, dan ben je ้cht een hele grote hoor!
Met 30 bye's?quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:15 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ik neem aan van wel, vorig jaar was het een schema van 32.
nee thank god was het niet matchpoint voor inderdaad...quote:Op maandag 9 juni 2008 14:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
T was een matchpoint tegen als ik het goed lees.
Best jammer inderdaad, ik moet ook om 19:00...quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:26 schreef dekouwe het volgende:
oh lekker druk duszie dat je morgen ook weer mag bij marquette. ik moet vanavond om 19:00 al proberen te verzetten maarja mislukt
Ik was heeeel toevallig voor 8-en klaarquote:Op maandag 23 juni 2008 10:25 schreef Norrage het volgende:
Yay, 2 dubbels gewonnen gister
Allebei in straight sets, de 3setters waren in de halve finaleterwijl de beste spelers ongetwijfeld vandaag tegen ons hadden, dus ik kan wel zeggen dat het goed ging
Voor de mix een prijs van 40 euro voor een restaurant, per persoondat wordt lekker eten
![]()
en chris en de kouwe, het was vast niet zo heel gezellig of wel?
Ahhh gefeliciteerd knul zie je volgende tegenstander staan jongen van bakkum, hij is in vorm staat de laatste paar weken ook erg lekker te spelen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:54 schreef Chriz2k het volgende:
Gewoon 6-1 6-1 van de als eerste geplaatste gewonnen, nog een 2,6 mee gescoord ook!
Het is trouwens best rustig hier [ afbeelding ].
Dankje, wordt wel een leuke wedstrijd denk ik, heb hem al een hele tijd niet gezien.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:28 schreef dekouwe het volgende:
[..]
Ahhh gefeliciteerd knul zie je volgende tegenstander staan jongen van bakkum, hij is in vorm staat de laatste paar weken ook erg lekker te spelen.
ga je trouwens nog kijken bij biesterbos open ?
clinic door van lottum en sluijter als opening en gaan geruchten nu djokovic is uitgeschakeld bij wimbledon dat hij bij ze broertje komt kijken ( die doet mee )
Ik zal het morgen voor je navragen zou zo maar heel goed kunnen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:40 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ik zag Djokovic vorige week al staan in de acceptatielijst inderdaad, is die nummer ้้n het broertje van Kuznetsova?
Niet van de baan afgerost, maar wel met 7-6 6-4 gewonnen, dus in mijn derde jaar als 4 nu eindelijk mijn eerste finalequote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:57 schreef dekouwe het volgende:
He chris,
even na gevraagd het is niet bekend bij de organisatie of die dude het broertje van is.
en heb je dat jochie nog van die baan afgerost daar in heemskerk ?
he, alleen als ik het zelf wil hequote:De kans dat je het finaleweekend niet haalt is zo aanwezig altijd
Verkerk speelt met de Prestige ja. Ik weet alleen niet of hij met die Pro speelt of niet....quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:24 schreef Chriz2k het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn nieuwe slaghout, een Head Microgel Prestige Pro!
Dan hadden jullie beter voor het Badgastentoernooi in Egmond aan Zee kunnen gaan. -edit- Nouja, ook niet echt, want daar spelen ze alleen categorie 3 t/m 5.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:01 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Spelen er nog mensen uit de buurt van Noord-Holland?
Mijn studententennisvereniging kiest altijd een toernooi uit in de zomer om een week met tenten en al lekker te gaan kamperen, en dit jaar is het een toernooi in Den Helder geworden.
Iemand die het Tong-toernooi kent en er wat over weet te vertellen?
Ik kom net terug van een week texel, (tesseltoernooi) en het was geweldigquote:Op woensdag 16 juli 2008 14:01 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Mijn studententennisvereniging kiest altijd een toernooi uit in de zomer om een week met tenten en al lekker te gaan kamperen, en dit jaar is het een toernooi in Den Helder geworden.
omdat hij 2e geplaatst is? dat zegt echt niet alles hoor, voor het zelfde geld is het een opoe die in de ouwe lullen competitie een paar potjes gewonnen heeftquote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:24 schreef OG_Loc het volgende:
Maandag HE7 tegen de nummer 2 geplaatst, zal heel lastig worden.
hard mee slaanquote:Op vrijdag 25 juli 2008 18:00 schreef OG_Loc het volgende:
Hij is 16 en heeft al redelijk veel toernooien gewonnen(toernooi.nl
)
Je zal ervanop kijken wat ze kunnen, ik deed het in iedergeval gigantischquote:Op woensdag 30 juli 2008 10:14 schreef Chriz2k het volgende:
De avond is pas geslaagd als er minimaal ้้n op z'n kant ligt.
Een jaar of vijf geleden heb ik al eens tegen Ronald Vink gespeeld, die lid is bij mijn club, dus dat was ook al een aardig niveau inderdaadquote:Op woensdag 30 juli 2008 10:24 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Je zal ervanop kijken wat ze kunnen, ik deed het in iedergeval gigantisch
Maar misschien kwam dat omdat ik tegen ester vergeer speelde
Vergeer kan naar eigen zeggen ongeveer het niveau 5 aan van het normale dames tennis.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:24 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Je zal ervanop kijken wat ze kunnen, ik deed het in iedergeval gigantisch
Maar misschien kwam dat omdat ik tegen ester vergeer speelde
uberhaupt...quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:18 schreef Chriz2k het volgende:
Zelf in zo'n rolstoel tennissen is best kut de eerste keer, ik had na 10 minuten al pijn in m'n armen.
Inderdaad, ik kon met moeite misschien de helft van het speelveld dekkenquote:Op donderdag 31 juli 2008 12:30 schreef Komakie het volgende:
[..]
uberhaupt...
"rolstoelen" en slaan tijdens een rally is al fuckin irritant
Best respect voor die spelers hoor
vette shitquote:Op donderdag 31 juli 2008 13:15 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Inderdaad, ik kon met moeite misschien de helft van het speelveld dekken.
Maar ik deed wel ruige 360's.
Haha, wat een heldquote:Op donderdag 31 juli 2008 15:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
vette shit
Misschien is dit wat voor je
http://www.mojoflix.com/Video/Wheelchair-Freestyle.html
Ik vraag me af of het zo is dat wanneer je goed kunt tennissen (normaal tennissen zeg maar) je ook goed zou kunnen worden in een rolstoel. Of zou het zo anders zijn dat je toch redelijk opnieuw moet beginnen? Buiten het rijden met de rolstoel dan he...
btw begin september is het nederlands kampioenschap voor tennisleraren... lijkt me vet. Misschien ga ik wel mee doen. Tenminste, als ik er de tijd enzo voor kan vinden. Daarnaast is het in Den Haag dus niet echt naast de deur...
Het enige wat ik me altijd afvraag is, als je nou gewoon de ballen heel hoog met heel veel spin geeft, kun je dan niet relatief makkelijk winnen omdat de kans vrij groot is dat de bal over de tegenspeler heen stuitquote:Op donderdag 31 juli 2008 15:41 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Haha, wat een held!
Ik denk dat je wel goed zou kunnen worden hoor, het gaat in een rolstoel voornamelijk om techniek en tactiek denk ik, dus als je een baltovenaar bent kom je al een heel eind.
Het is ten eerste best lastig om vanuit een rolstoel een hoge spinbal te spelen, en ten tweede nemen ze die hoge bal dan gewoon in ้้n keer uit de luchtquote:Op donderdag 31 juli 2008 16:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het enige wat ik me altijd afvraag is, als je nou gewoon de ballen heel hoog met heel veel spin geeft, kun je dan niet relatief makkelijk winnen omdat de kans vrij groot is dat de bal over de tegenspeler heen stuit
Je mag trouwens alleen rolstoeltennissen als je gehandicapt bent of niet?
Hmmm daar zit wat in ja...quote:Op donderdag 31 juli 2008 17:42 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Het is ten eerste best lastig om vanuit een rolstoel een hoge spinbal te spelen, en ten tweede nemen ze die hoge bal dan gewoon in ้้n keer uit de lucht.
En als je als valide persoon mag rolstoeltennissen ga ik het ook doen!
Gewoon even opbellen, meestal zijn ze wel bereid om wat te schuiven.quote:Op zondag 3 augustus 2008 11:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmmm daar zit wat in ja...
btw, gisteren toernooi gespeeld en met 0-6 3-6 naar huis gestuurd in de 4.
Nou heb ik bijna 4 weken geen racket meer aangeraakt (op 2 keer tennissen op de camping met me niet tennissende vriendin na) dus is het ook niet zo gek, maar het was toch wel pijnlijk
Nu hebben ze me in het volgende toernooi ingedeeld in 2 onderdelen. 1 keer om 12:30 op zaterdagmiddag en 1 keer om 15:00 op zaterdagmiddag
Letten die mensen niet op bij het indelen ofzo? Ik bedoel, het gaat via de computer maar het lijkt me niet meer dan normaal dat je dat even nakijkt naderhand en dan ziet dat iemand 2 keer gelijk achter elkaar moet...
hmm lekker toernooi. 3 verschillende ondergrondenquote:Op zondag 3 augustus 2008 19:57 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Gewoon even opbellen, meestal zijn ze wel bereid om wat te schuiven.
Deze week mijn 2e finale behaald in de 4, helaas wederom verloren.
Eerste wedstrijd: 6-4 2-6 6-4 op Gravel.
Tweede wedstrijd: 6-4 6-2 op Kunstgras. (Ik neem alle negatieve dingen die ik ooit over kunstgras heb gezegd terug, aangezien ik nu de als eerste geplaatste erop heb geveegd!)
Derde wedstrijd: 5-7 3-6 op Tapijt, einde van de eerste set was de tank al leeg, aangezien ik die vorige partij 3 uur eerder had gespeeld.
Kutregen.
Volgende toernooi is de kwartfinalewedstrijd van mijn dubbel vrijdagavond en de kwartfinale van mijn enkel zaterdag om 20:00, gare planning.
Gister waren de finales toch?quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:01 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hey, jij kent Roderik ookquote:Op maandag 4 augustus 2008 14:40 schreef Ricard0j het volgende:
[..]
Gister waren de finales toch?
Hoe ver ben jij gekomen?
Vriend van mij speelde de finale van de HE3, alleen verloor wel.
Nou ja.... ik gooi de bal alle kanten op, strek me niet helemaal optimaal en doe denk ik me arm iets te snel omlaag (gooiarm)quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:23 schreef Chriz2k het volgende:
Hou je niet onbewust iets in met je service?
Gewoon elke service vol doorslaan.
Gewoon minimaal 1x per week tennissenquote:Op maandag 4 augustus 2008 15:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nou ja.... ik gooi de bal alle kanten op, strek me niet helemaal optimaal en doe denk ik me arm iets te snel omlaag (gooiarm)
Verder gaat het wel goed hoor
Het is wel zo dat ik vroeger gewoon beter kon serveren. dan had ik ook wel van dit soort foutjes soms (vooral opgooi is altijd al drama geweest met me) maar kon ik de bal wel hard slaan. Dat gaat nu ook niet meer
2 keer vind ik minimaal voor een beetje fatsoenlijke resultaten... Zeker als je in de 4 of hoger speelt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:47 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Gewoon minimaal 1x per week tennissen!
Ik!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:46 schreef Chriz2k het volgende:
Zijn er hier nog mensen die zelf hun rackets bespannen?
Ik zit eraan te denken om een bespanmachine te kopen, alleen ik heb er totaal geen verstand van.
Ik gebruik een Tyger. Precieze model is denk ik niet meer verkrijgbaar maar hij lijkt heel erg op deze:quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:20 schreef Chriz2k het volgende:
Okay, thanks.
Welke machine gebruiken jullie?
laat het altijd door clubgenoten doen. 10tje als je zelf bespanning meeneemtquote:Op maandag 11 augustus 2008 12:18 schreef JT_RSD het volgende:
Ik bespan ook zelf, GEWELDIG!
Scheelt je zoveel ivm in winkel laten bespannen.
Dat heb je in mijn geval er dus uit bij 20 keer je snaren doorslaan. Dat doe ik niet in 1 jaar.quote:En een beetje goed machientje kost je tegenwoordig zo'n 200 euro dus dat heb je er echt zo uit.
Zeker als je ook nog voro wat vrienden en bekenden een racketje bespant.
Het is niet zo dat dat ding na een jaar uit elkaar valt hoorquote:Op maandag 11 augustus 2008 16:16 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
laat het altijd door clubgenoten doen. 10tje als je zelf bespanning meeneemt
[..]
Dat heb je in mijn geval er dus uit bij 20 keer je snaren doorslaan. Dat doe ik niet in 1 jaar.
Ik denk het wel, maar in ieder geval niet op internet.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:52 schreef TubewayDigital het volgende:
blijven je gespeelde wedstrijden en toernooien van 2007 in de KNLTB copmuter staan ?
correct, Dat bedoelde ik. Hoe weet je dat? Nu kan ik ze nog wel terugvinden, volgend jaar ook nog?quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:55 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ik denk het wel, maar in ieder geval niet op internet.
Linksboven in je profiel kan je de datum aanpassen, en als je daar bijvoorbeeld vanaf 1-1-2005 invoert krijg je de resultaten van 2007 en 2008, alles daarvoor is al verwijderd.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:03 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
correct, Dat bedoelde ik. Hoe weet je dat? Nu kan ik ze nog wel terugvinden, volgend jaar ook nog?
Weet het merk en type niet precies, maar het is zo'n zelfde type als Komakie maar dan met 1 losse tang. Is inmiddels jaar of 12 oud denk ik. Is overigens niet van mezelf, maar deel ik met iemand. Ga binnen nu en half jr zelf zo'n ding aanschaffen, dan wel met 2 vaste tangen iddquote:Op maandag 11 augustus 2008 13:20 schreef Chriz2k het volgende:
Okay, thanks.
Welke machine gebruiken jullie?
Een rol snaren van 200m kun je zo'n 16 tot 18 rackets mee bespannen. Ligt beetje aan je racket en je manier van bespannen. En je hebt ze veel voordeliger hoor dan 90 euro, kijk maar eens op tennisdirect.nl of tennisplanet.nlquote:Op maandag 11 augustus 2008 17:43 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Het is niet zo dat dat ding na een jaar uit elkaar valt hoor
Op wat langere termijn zou het nog best voordelig kunnen zijn, maar ik zie niemand hier wat zeggen over de bijkomende kosten van de snaren. Ik weet niet hoeveel rackets je kan bespannen met een rol van 200m, maar als ik zie dat zo'n rol begint bij ค90,- dan zijn dat ook weer extra kosten.
20 snaren doorslaan is idd veel. maar als ik zie hoeveel ik er in de afgelopen 8 jaar heb doorgeslagen dan haal je hem op den duur ook makkelijk uit.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:16 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
laat het altijd door clubgenoten doen. 10tje als je zelf bespanning meeneemt
[..]
Dat heb je in mijn geval er dus uit bij 20 keer je snaren doorslaan. Dat doe ik niet in 1 jaar.
Het is een beetje afhankelijk van je racket.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:43 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Het is niet zo dat dat ding na een jaar uit elkaar valt hoor
Op wat langere termijn zou het nog best voordelig kunnen zijn, maar ik zie niemand hier wat zeggen over de bijkomende kosten van de snaren. Ik weet niet hoeveel rackets je kan bespannen met een rol van 200m, maar als ik zie dat zo'n rol begint bij ค90,- dan zijn dat ook weer extra kosten.
Zelf laat ik het ook altijd doen bij een verenigingsvriendje, altijd naar tevredenheid en voor een schappelijke prijs
Gast, iedereen beleeft z'n sport toch anders? Ik heb vroeger ook heel wat af lopen schreeuwen hoor?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:28 schreef TheVulture het volgende:
Vanmiddag begonnen aan het laatste echte toernooi voor mij deze zomer... eerste ronde GD8 gewonnen in 3 sets
Speelde tegen een echtpaar waarvan hij al na 3 ballen haar helemaal stond stijf te vloeken
Ik zou me kapot schamen als ik zo moest tennissen samen en ik zou een echtscheiding aanvragen
Sorry maar als je op een niveau 8 staat te tennissen en je staat in de 1e de beste game al te vloeken op je vrouw dan ben je voor mij een enorme kneus... het is geen Wimbledon en al zou dat het zijn dan moet je nog je kop houden... maar goed hij speelde zichzelf en haar uiteindelijk ermee uit de wedstrijd maar voor haar vond ik het wel sneu.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:10 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Gast, iedereen beleeft z'n sport toch anders? Ik heb vroeger ook heel wat af lopen schreeuwen hoor?
Hangt helemaal van de soort pot af... ik speel altijd voor 100% fair mits de tegenstander dat ook doet, ik heb wel eens van die lui tegenover me die baselineballen uit geven terwijl ik 100% zeker weet dat ze in waren... als dat te vaak gebeurd pak ik gewoon een keer een puntje terug... maar over het algemeen call ik alles oprecht zoals ik het zie...quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:44 schreef TubewayDigital het volgende:
Ik probeer tijdens de wedstrijd natuurlijk zo goed mogelijk te callen alleen je hebt wel eens dat een bal de lijn net wel / net niet raakt. Het scheelt dan vaak een paar milimeter. Ik zal eerlijk bekennen, ik denk dat ik tijdens spannende wedstrijden wel eens zo'n bal verkeerd (in mijn voordeel) beoordeeld heb. Vooral met ballen op de achterlijn heb ik het.
Hoe gaan jullie daar mee om? Aan de ene kant voel ik me na afloop van de wedstrijd een beetje schuldig, aan de andere kant is het zeer moeilijk om te beoordelen of hij dus net wel / net niet (het gaat echt om mm) de lijn raakt. Je wil niet dat je tijdens een spannende wedstrijd een bal die de tegenstander uit slaat in beoordeelt. Ik heb ook wel eens (hoorde ik van toeschouwers actheraf) ballen die uit waren (paar cm) niet uit gegeven en ging dus door met spelen wat dus in mijn nadeel is.
Mijn tegenstanders heb ik nooit horen klagen, blijkbaar zagen zij ze ook uit en call ik misschien toch wel goed.
Ik zeg het bovendien ook eerlijk als een tegenstander een bal van mij in geeft terwijl ik hem uit sloeg, dan zeg ik het en speel ik een let of geef hem het punt.
zijn dat dan ballen die jij echt nog voor of op (dat hoor je vaak) ziet vallen? Dat zou wel slecht zijn van die tegenstander!quote:Op zondag 17 augustus 2008 22:03 schreef InTrePidIvity het volgende:
Verder ben ik eigenlijk altijd 100% eerlijk, maar je kan uiteraard een keer een foutje maken. Andersom is het wel ้้n van m'n grootste ergernissen op de baan, als je tegen iemand speelt die ballen te makkelijk uitgeven
Ik ga dr vanuit dat je dronken wasquote:Op maandag 18 augustus 2008 04:55 schreef TubewayDigital het volgende:
bij die A-toernooien, doen ze dan ook een drankje na afloop
Ja, maar je vrouw uitschelden vind ik echt niet kunnen. Dat heeft niets meer met sport te maken. Dat is gewoon asociaalquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:10 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Gast, iedereen beleeft z'n sport toch anders? Ik heb vroeger ook heel wat af lopen schreeuwen hoor?
Op Wimbledon doen ze het juist nietquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Sorry maar als je op een niveau 8 staat te tennissen en je staat in de 1e de beste game al te vloeken op je vrouw dan ben je voor mij een enorme kneus... het is geen Wimbledon en al zou dat het zijn dan moet je nog je kop houden... maar goed hij speelde zichzelf en haar uiteindelijk ermee uit de wedstrijd maar voor haar vond ik het wel sneu.
Op gras: Als ik denk dat een bal uit is geef ik hem uit. Ik twijfel dan ook niet. Als de tegenstander zeker weet dat hij in was (of zelfs twijfelt) dan speel ik al gauw een let.quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:44 schreef TubewayDigital het volgende:
Ik probeer tijdens de wedstrijd natuurlijk zo goed mogelijk te callen alleen je hebt wel eens dat een bal de lijn net wel / net niet raakt. Het scheelt dan vaak een paar milimeter. Ik zal eerlijk bekennen, ik denk dat ik tijdens spannende wedstrijden wel eens zo'n bal verkeerd (in mijn voordeel) beoordeeld heb. Vooral met ballen op de achterlijn heb ik het.
Hoe gaan jullie daar mee om? Aan de ene kant voel ik me na afloop van de wedstrijd een beetje schuldig, aan de andere kant is het zeer moeilijk om te beoordelen of hij dus net wel / net niet (het gaat echt om mm) de lijn raakt. Je wil niet dat je tijdens een spannende wedstrijd een bal die de tegenstander uit slaat in beoordeelt. Ik heb ook wel eens (hoorde ik van toeschouwers actheraf) ballen die uit waren (paar cm) niet uit gegeven en ging dus door met spelen wat dus in mijn nadeel is.
Mijn tegenstanders heb ik nooit horen klagen, blijkbaar zagen zij ze ook uit en call ik misschien toch wel goed.
Ik zeg het bovendien ook eerlijk als een tegenstander een bal van mij in geeft terwijl ik hem uit sloeg, dan zeg ik het en speel ik een let of geef hem het punt.
Ligt er een beetje aan.quote:Op maandag 18 augustus 2008 04:55 schreef TubewayDigital het volgende:
bij die A-toernooien, doen ze dan ook een drankje na afloop
Ik had niet zo'n goeie dag denk ik....quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:32 schreef Chriz2k het volgende:
Met jouw servicegeweld hadden het toch wel twee tie-breaks moeten zijn hoor.
Er zijn meerdere manieren om aan tegenspelers te komen. Als je vrienden hebt die tennissen helpt dat, zeker als ze ongeveer hetzelfde niveau hebben) en anders kan je wel aan tenniskennissen komen. Je kan lessen volgen en dat is misschien best een goed idee, daar kom je natuurlijk ook andere mensen tegen die ongeveer jouw niveau hebben en met wie je dus een keer een balletje kan slaan. Bij de meeste verenigingen kan je lid worden zonder lessen te nemen en bij sommigen ook lessen zonder dat je recht hebt daarbuiten te tennissen, dat hangt een beetje van je vereniging af.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:56 schreef Burdie het volgende:
Ja hoi, ik heb een vraag. Toen ik klein was, heb ik getennist, maar dat is echt alweer zeker 14 jaar geleden. Nu zit ik eraan te denken om het weer op te pakken (hoewel ik nog twijfel, want hockey lijkt me ook leuk) maar ik snap niet goed hoe het systeem werkt.
Ik snap wel dat je banen kunt 'afhangen', maar hoe kom je aan een tegenspeler? Moet je eerst lessen volgen en hoe kom je er achter wat je niveau is?
Je kan op elke leeftijd beginnen, de vraag is alleen hoe goed je wordt als je later begint zonder ooit een bal te hebben geslagen. Je kan het nog prima leren vanaf je 14de. Sommigen beginnen ook nog wanneer ze gaan studeren en sommigen pas op hun 30ste.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:49 schreef Vanes28 het volgende:
Ik ben nu 14 jaar en wil misschien ook gaan tennisen. Is dat een beetje laat of zijn er meerdere die op die leeftijd beginnen? En hoe zit het met wedstrijden, moet je je voor wedstrijden opgeven of speel je gewoon vaste competitie? Alvast bedankt!
je kan prima op je 14e beginnen. Het is echter dan wel te laat om wimbledon te kunnen winnen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:49 schreef Vanes28 het volgende:
Ik ben nu 14 jaar en wil misschien ook gaan tennisen. Is dat een beetje laat of zijn er meerdere die op die leeftijd beginnen? En hoe zit het met wedstrijden, moet je je voor wedstrijden opgeven of speel je gewoon vaste competitie? Alvast bedankt!
Het beste in jou geval is gewoon lid worden van een club. Misschien ken je iemand in je omgeving die goed kan tennisen en met jou eens een balletje wilt slaan. Anders kan je les nemen en met de mensen van les eens wat afspreken. Vaak organiseren clubs ook van alles voor de leden zodat ze elkaar kunnen leren kennen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:56 schreef Burdie het volgende:
Ja hoi, ik heb een vraag. Toen ik klein was, heb ik getennist, maar dat is echt alweer zeker 14 jaar geleden. Nu zit ik eraan te denken om het weer op te pakken (hoewel ik nog twijfel, want hockey lijkt me ook leuk) maar ik snap niet goed hoe het systeem werkt.
Ik snap wel dat je banen kunt 'afhangen', maar hoe kom je aan een tegenspeler? Moet je eerst lessen volgen en hoe kom je er achter wat je niveau is?
Ja.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:42 schreef TubewayDigital het volgende:
worden voor de DSS bepaling van een wedstrijd de DSS scores vergeleken die op dag van spelen je rating aangeven?
Kswiss vind ik altijd lekkerquote:Op woensdag 10 september 2008 15:59 schreef Repeat het volgende:
Wat zijn nou de mooie patta's? Want wat ik bij bv een Adidas en Nike zie zijn die onwijs lelijke klompen
Eerst sets, dan games.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:00 schreef Mr-Sander het volgende:
Hoe gaat trouwens het systeem van toernooiklapper.nl om met een gelijke stand in punten? Dus als je in een poule met z'n drie๋n 4 punten haalt? Want ik heb naar verschillende omstandigheden gekeken, maar ik kan niets ontdekken dat logisch is. Dus: Hoeveelheid games gewonnen/verloren, 'gamesaldo'? Weet iemand dat toevallig?
Ik heb sowieso elk seizoen nieuwe schoenen nodig, en zo vaak speel ik ook weer niet.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:14 schreef Norrage het volgende:
Kswiss schoenen zijn prima, maar die slijten echt als een malle......
Ik weet niet wat jij met je schoenen doet, maar ik heb mijn KSwiss 7.0 nu al 5 jaar als schoenen voor het buitenseizoen. (Gravel) en ik speel dan ongeveer 6 uur per week.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:14 schreef Norrage het volgende:
quote:Op woensdag 10 september 2008 22:58 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij met je schoenen doet, maar ik heb mijn KSwiss 7.0 nu al 5 jaar als schoenen voor het buitenseizoen. (Gravel) en ik speel dan ongeveer 6 uur per week.
Ze zijn nog steeds goed.
Ik brak deze week voor de eerste keer een originele veter.
Ik denk dat slijtage aan de schoenen meer met speelstijl te maken heeft. Als je veel vanuit een open stand speelt komt er veel meer druk op de zijkanten van je schoenen te staan. Ik speel meer vanuit een gesloten stand.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:00 schreef Chriz2k het volgende:
[..]!
Ik speel maar 2 แ 4 uur per week, plus toernooien in de zomer dan nog wel.
Hangt ook wel van je niveau af denk ik, wat de slijtagesnelheid is, wat speel jij?
Dat ook, maar als betere speler ren en glij je natuurlijk ook een stuk meer.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:33 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Ik denk dat slijtage aan de schoenen meer met speelstijl te maken heeft. Als je veel vanuit een open stand speelt komt er veel meer druk op de zijkanten van je schoenen te staan. Ik speel meer vanuit een gesloten stand.
Heb ik ook altijd, mn achterste voet sleept als soort van dwars erachteraan. Nieuwe schoenen zijn na 2 wedstrijden al weer bijna door.quote:Op donderdag 11 september 2008 10:04 schreef InTrePidIvity het volgende:
Een vriend van me die heeft aan de zijkant van z'n schoen (aan de buitenkant van z'n grote tenen) altijd slijtage, omdat hij bij het glijden z'n voet altijd kantelt. Ik glij gewoon op platte voeten
Ik hoop dat je een rechte stand bedoelt. Gesloten moet je je wel in hele rare bochten wringen om een fatsoenlijke bal te slaanquote:Op woensdag 10 september 2008 23:33 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Ik denk dat slijtage aan de schoenen meer met speelstijl te maken heeft. Als je veel vanuit een open stand speelt komt er veel meer druk op de zijkanten van je schoenen te staan. Ik speel meer vanuit een gesloten stand.
Kswiss is het enige wat langer dan 2 maanden heel blijft bij me.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:14 schreef Norrage het volgende:
"gesloten stand" vertaling van "closed stance"quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:00 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een rechte stand bedoelt. Gesloten moet je je wel in hele rare bochten wringen om een fatsoenlijke bal te slaan
Die "gesloten stand" gebruikt toch bijna niemand meer?quote:Op zondag 14 september 2008 00:08 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
"gesloten stand" vertaling van "closed stance"
"open stand" vertaling van "open stance"
Als je je een beetje wilt ori๋nteren op tennis techniek, tactiek, rackets en dergelijk ben je gauw aangewezen op Engelstalige sites en neem je hun terminologie gauw over.
Met "gesloten stand" bedoel ik dat je als rechtshandige speler met je linker voet min of meer in de richting van de aankomende bal stapt en met je navel meer gericht naar de zijlijn vervolgens je gewicht tijdens de slag van je rechterbeen verplaatst naar je linkerbeen in de richting van de plaats waar je je bal wilt plaatsen. Een meer lineaire beweging.
Met "open stand" bedoel ik de slag je navel meer richting de aankomende bal wijst en waarbij je je gewicht voor je slag verplaatst naar je gebogen rechterbeen en je tijdens de slag meer een opwaartse en draaiende beweging met je lichaam maakt.
Een meer roterende beweging.
Ik denk dat je bij de laatste beweging veel meer van je schoeisel vraagt dan bij de eerste omdat je bij de laatste slag bijna al je gewicht op de rechtervoet plaatst.
Al schrijvende vraag ik me af wie er meer van zijn schoeisel zou vragen. Federer of Nadal.
Komt juist vaker voor dan de open stand volgens mijquote:Op zondag 14 september 2008 14:50 schreef Repeat het volgende:
[..]
Die "gesloten stand" gebruikt toch bijna niemand meer?
Het ligt vaak aan het niveau, de leeftijd en met wat voor techniek je speelt (dubbelhandig, enkelhandig).quote:Op zondag 14 september 2008 21:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Komt juist vaker voor dan de open stand volgens mij
Bij een rechte stand heeft die jongen echt een mooie stijl (vind ik dan)quote:Op maandag 15 september 2008 15:03 schreef VadeRetro het volgende:
Ok,
Bedankt voor de verheldering.
Ik vond trouwens een leuke video over iemand die van een forehand met een rechte stand over gaat naar een open stand.
N.B.
De discussie ging eigenlijk over de vraag of een open stand meer slijtage van je schoenen veroorzaakt.
dit is interesantquote:Op maandag 15 september 2008 15:03 schreef VadeRetro het volgende:
Ok,
Bedankt voor de verheldering.
Ik vond trouwens een leuke video over iemand die van een forehand met een rechte stand over gaat naar een open stand.
N.B.
De discussie ging eigenlijk over de vraag of een open stand meer slijtage van je schoenen veroorzaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |