Ik!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:46 schreef Chriz2k het volgende:
Zijn er hier nog mensen die zelf hun rackets bespannen?
Ik zit eraan te denken om een bespanmachine te kopen, alleen ik heb er totaal geen verstand van.
Ik gebruik een Tyger. Precieze model is denk ik niet meer verkrijgbaar maar hij lijkt heel erg op deze:quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:20 schreef Chriz2k het volgende:
Okay, thanks.
Welke machine gebruiken jullie?
laat het altijd door clubgenoten doen. 10tje als je zelf bespanning meeneemtquote:Op maandag 11 augustus 2008 12:18 schreef JT_RSD het volgende:
Ik bespan ook zelf, GEWELDIG!
Scheelt je zoveel ivm in winkel laten bespannen.
Dat heb je in mijn geval er dus uit bij 20 keer je snaren doorslaan. Dat doe ik niet in 1 jaar.quote:En een beetje goed machientje kost je tegenwoordig zo'n 200 euro dus dat heb je er echt zo uit.
Zeker als je ook nog voro wat vrienden en bekenden een racketje bespant.
Het is niet zo dat dat ding na een jaar uit elkaar valt hoorquote:Op maandag 11 augustus 2008 16:16 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
laat het altijd door clubgenoten doen. 10tje als je zelf bespanning meeneemt
[..]
Dat heb je in mijn geval er dus uit bij 20 keer je snaren doorslaan. Dat doe ik niet in 1 jaar.
Ik denk het wel, maar in ieder geval niet op internet.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:52 schreef TubewayDigital het volgende:
blijven je gespeelde wedstrijden en toernooien van 2007 in de KNLTB copmuter staan ?
correct, Dat bedoelde ik. Hoe weet je dat? Nu kan ik ze nog wel terugvinden, volgend jaar ook nog?quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:55 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ik denk het wel, maar in ieder geval niet op internet.
Linksboven in je profiel kan je de datum aanpassen, en als je daar bijvoorbeeld vanaf 1-1-2005 invoert krijg je de resultaten van 2007 en 2008, alles daarvoor is al verwijderd.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:03 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
correct, Dat bedoelde ik. Hoe weet je dat? Nu kan ik ze nog wel terugvinden, volgend jaar ook nog?
Weet het merk en type niet precies, maar het is zo'n zelfde type als Komakie maar dan met 1 losse tang. Is inmiddels jaar of 12 oud denk ik. Is overigens niet van mezelf, maar deel ik met iemand. Ga binnen nu en half jr zelf zo'n ding aanschaffen, dan wel met 2 vaste tangen iddquote:Op maandag 11 augustus 2008 13:20 schreef Chriz2k het volgende:
Okay, thanks.
Welke machine gebruiken jullie?
Een rol snaren van 200m kun je zo'n 16 tot 18 rackets mee bespannen. Ligt beetje aan je racket en je manier van bespannen. En je hebt ze veel voordeliger hoor dan 90 euro, kijk maar eens op tennisdirect.nl of tennisplanet.nlquote:Op maandag 11 augustus 2008 17:43 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Het is niet zo dat dat ding na een jaar uit elkaar valt hoor
Op wat langere termijn zou het nog best voordelig kunnen zijn, maar ik zie niemand hier wat zeggen over de bijkomende kosten van de snaren. Ik weet niet hoeveel rackets je kan bespannen met een rol van 200m, maar als ik zie dat zo'n rol begint bij ¤90,- dan zijn dat ook weer extra kosten.
20 snaren doorslaan is idd veel. maar als ik zie hoeveel ik er in de afgelopen 8 jaar heb doorgeslagen dan haal je hem op den duur ook makkelijk uit.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:16 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
laat het altijd door clubgenoten doen. 10tje als je zelf bespanning meeneemt
[..]
Dat heb je in mijn geval er dus uit bij 20 keer je snaren doorslaan. Dat doe ik niet in 1 jaar.
Het is een beetje afhankelijk van je racket.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:43 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Het is niet zo dat dat ding na een jaar uit elkaar valt hoor
Op wat langere termijn zou het nog best voordelig kunnen zijn, maar ik zie niemand hier wat zeggen over de bijkomende kosten van de snaren. Ik weet niet hoeveel rackets je kan bespannen met een rol van 200m, maar als ik zie dat zo'n rol begint bij ¤90,- dan zijn dat ook weer extra kosten.
Zelf laat ik het ook altijd doen bij een verenigingsvriendje, altijd naar tevredenheid en voor een schappelijke prijs
Gast, iedereen beleeft z'n sport toch anders? Ik heb vroeger ook heel wat af lopen schreeuwen hoor?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:28 schreef TheVulture het volgende:
Vanmiddag begonnen aan het laatste echte toernooi voor mij deze zomer... eerste ronde GD8 gewonnen in 3 sets
Speelde tegen een echtpaar waarvan hij al na 3 ballen haar helemaal stond stijf te vloeken
Ik zou me kapot schamen als ik zo moest tennissen samen en ik zou een echtscheiding aanvragen
Sorry maar als je op een niveau 8 staat te tennissen en je staat in de 1e de beste game al te vloeken op je vrouw dan ben je voor mij een enorme kneus... het is geen Wimbledon en al zou dat het zijn dan moet je nog je kop houden... maar goed hij speelde zichzelf en haar uiteindelijk ermee uit de wedstrijd maar voor haar vond ik het wel sneu.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:10 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Gast, iedereen beleeft z'n sport toch anders? Ik heb vroeger ook heel wat af lopen schreeuwen hoor?
Hangt helemaal van de soort pot af... ik speel altijd voor 100% fair mits de tegenstander dat ook doet, ik heb wel eens van die lui tegenover me die baselineballen uit geven terwijl ik 100% zeker weet dat ze in waren... als dat te vaak gebeurd pak ik gewoon een keer een puntje terug... maar over het algemeen call ik alles oprecht zoals ik het zie...quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:44 schreef TubewayDigital het volgende:
Ik probeer tijdens de wedstrijd natuurlijk zo goed mogelijk te callen alleen je hebt wel eens dat een bal de lijn net wel / net niet raakt. Het scheelt dan vaak een paar milimeter. Ik zal eerlijk bekennen, ik denk dat ik tijdens spannende wedstrijden wel eens zo'n bal verkeerd (in mijn voordeel) beoordeeld heb. Vooral met ballen op de achterlijn heb ik het.
Hoe gaan jullie daar mee om? Aan de ene kant voel ik me na afloop van de wedstrijd een beetje schuldig, aan de andere kant is het zeer moeilijk om te beoordelen of hij dus net wel / net niet (het gaat echt om mm) de lijn raakt. Je wil niet dat je tijdens een spannende wedstrijd een bal die de tegenstander uit slaat in beoordeelt. Ik heb ook wel eens (hoorde ik van toeschouwers actheraf) ballen die uit waren (paar cm) niet uit gegeven en ging dus door met spelen wat dus in mijn nadeel is.
Mijn tegenstanders heb ik nooit horen klagen, blijkbaar zagen zij ze ook uit en call ik misschien toch wel goed.
Ik zeg het bovendien ook eerlijk als een tegenstander een bal van mij in geeft terwijl ik hem uit sloeg, dan zeg ik het en speel ik een let of geef hem het punt.
zijn dat dan ballen die jij echt nog voor of op (dat hoor je vaak) ziet vallen? Dat zou wel slecht zijn van die tegenstander!quote:Op zondag 17 augustus 2008 22:03 schreef InTrePidIvity het volgende:
Verder ben ik eigenlijk altijd 100% eerlijk, maar je kan uiteraard een keer een foutje maken. Andersom is het wel één van m'n grootste ergernissen op de baan, als je tegen iemand speelt die ballen te makkelijk uitgeven
Ik ga dr vanuit dat je dronken wasquote:Op maandag 18 augustus 2008 04:55 schreef TubewayDigital het volgende:
bij die A-toernooien, doen ze dan ook een drankje na afloop
Ja, maar je vrouw uitschelden vind ik echt niet kunnen. Dat heeft niets meer met sport te maken. Dat is gewoon asociaalquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:10 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Gast, iedereen beleeft z'n sport toch anders? Ik heb vroeger ook heel wat af lopen schreeuwen hoor?
Op Wimbledon doen ze het juist nietquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Sorry maar als je op een niveau 8 staat te tennissen en je staat in de 1e de beste game al te vloeken op je vrouw dan ben je voor mij een enorme kneus... het is geen Wimbledon en al zou dat het zijn dan moet je nog je kop houden... maar goed hij speelde zichzelf en haar uiteindelijk ermee uit de wedstrijd maar voor haar vond ik het wel sneu.
Op gras: Als ik denk dat een bal uit is geef ik hem uit. Ik twijfel dan ook niet. Als de tegenstander zeker weet dat hij in was (of zelfs twijfelt) dan speel ik al gauw een let.quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:44 schreef TubewayDigital het volgende:
Ik probeer tijdens de wedstrijd natuurlijk zo goed mogelijk te callen alleen je hebt wel eens dat een bal de lijn net wel / net niet raakt. Het scheelt dan vaak een paar milimeter. Ik zal eerlijk bekennen, ik denk dat ik tijdens spannende wedstrijden wel eens zo'n bal verkeerd (in mijn voordeel) beoordeeld heb. Vooral met ballen op de achterlijn heb ik het.
Hoe gaan jullie daar mee om? Aan de ene kant voel ik me na afloop van de wedstrijd een beetje schuldig, aan de andere kant is het zeer moeilijk om te beoordelen of hij dus net wel / net niet (het gaat echt om mm) de lijn raakt. Je wil niet dat je tijdens een spannende wedstrijd een bal die de tegenstander uit slaat in beoordeelt. Ik heb ook wel eens (hoorde ik van toeschouwers actheraf) ballen die uit waren (paar cm) niet uit gegeven en ging dus door met spelen wat dus in mijn nadeel is.
Mijn tegenstanders heb ik nooit horen klagen, blijkbaar zagen zij ze ook uit en call ik misschien toch wel goed.
Ik zeg het bovendien ook eerlijk als een tegenstander een bal van mij in geeft terwijl ik hem uit sloeg, dan zeg ik het en speel ik een let of geef hem het punt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |