Ik denk dat slijtage aan de schoenen meer met speelstijl te maken heeft. Als je veel vanuit een open stand speelt komt er veel meer druk op de zijkanten van je schoenen te staan. Ik speel meer vanuit een gesloten stand.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:00 schreef Chriz2k het volgende:
[..]!
Ik speel maar 2 แ 4 uur per week, plus toernooien in de zomer dan nog wel.
Hangt ook wel van je niveau af denk ik, wat de slijtagesnelheid is, wat speel jij?
Dat ook, maar als betere speler ren en glij je natuurlijk ook een stuk meer.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:33 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Ik denk dat slijtage aan de schoenen meer met speelstijl te maken heeft. Als je veel vanuit een open stand speelt komt er veel meer druk op de zijkanten van je schoenen te staan. Ik speel meer vanuit een gesloten stand.
Heb ik ook altijd, mn achterste voet sleept als soort van dwars erachteraan. Nieuwe schoenen zijn na 2 wedstrijden al weer bijna door.quote:Op donderdag 11 september 2008 10:04 schreef InTrePidIvity het volgende:
Een vriend van me die heeft aan de zijkant van z'n schoen (aan de buitenkant van z'n grote tenen) altijd slijtage, omdat hij bij het glijden z'n voet altijd kantelt. Ik glij gewoon op platte voeten
Ik hoop dat je een rechte stand bedoelt. Gesloten moet je je wel in hele rare bochten wringen om een fatsoenlijke bal te slaanquote:Op woensdag 10 september 2008 23:33 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Ik denk dat slijtage aan de schoenen meer met speelstijl te maken heeft. Als je veel vanuit een open stand speelt komt er veel meer druk op de zijkanten van je schoenen te staan. Ik speel meer vanuit een gesloten stand.
Kswiss is het enige wat langer dan 2 maanden heel blijft bij me.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:14 schreef Norrage het volgende:
Kswiss schoenen zijn prima, maar die slijten echt als een malle......
"gesloten stand" vertaling van "closed stance"quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:00 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een rechte stand bedoelt. Gesloten moet je je wel in hele rare bochten wringen om een fatsoenlijke bal te slaan
Die "gesloten stand" gebruikt toch bijna niemand meer?quote:Op zondag 14 september 2008 00:08 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
"gesloten stand" vertaling van "closed stance"
"open stand" vertaling van "open stance"
Als je je een beetje wilt ori๋nteren op tennis techniek, tactiek, rackets en dergelijk ben je gauw aangewezen op Engelstalige sites en neem je hun terminologie gauw over.
Met "gesloten stand" bedoel ik dat je als rechtshandige speler met je linker voet min of meer in de richting van de aankomende bal stapt en met je navel meer gericht naar de zijlijn vervolgens je gewicht tijdens de slag van je rechterbeen verplaatst naar je linkerbeen in de richting van de plaats waar je je bal wilt plaatsen. Een meer lineaire beweging.
Met "open stand" bedoel ik de slag je navel meer richting de aankomende bal wijst en waarbij je je gewicht voor je slag verplaatst naar je gebogen rechterbeen en je tijdens de slag meer een opwaartse en draaiende beweging met je lichaam maakt.
Een meer roterende beweging.
Ik denk dat je bij de laatste beweging veel meer van je schoeisel vraagt dan bij de eerste omdat je bij de laatste slag bijna al je gewicht op de rechtervoet plaatst.
Al schrijvende vraag ik me af wie er meer van zijn schoeisel zou vragen. Federer of Nadal.
Komt juist vaker voor dan de open stand volgens mijquote:Op zondag 14 september 2008 14:50 schreef Repeat het volgende:
[..]
Die "gesloten stand" gebruikt toch bijna niemand meer?
Het ligt vaak aan het niveau, de leeftijd en met wat voor techniek je speelt (dubbelhandig, enkelhandig).quote:Op zondag 14 september 2008 21:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Komt juist vaker voor dan de open stand volgens mij
Bij een rechte stand heeft die jongen echt een mooie stijl (vind ik dan)quote:Op maandag 15 september 2008 15:03 schreef VadeRetro het volgende:
Ok,
Bedankt voor de verheldering.
Ik vond trouwens een leuke video over iemand die van een forehand met een rechte stand over gaat naar een open stand.
N.B.
De discussie ging eigenlijk over de vraag of een open stand meer slijtage van je schoenen veroorzaakt.
dit is interesantquote:Op maandag 15 september 2008 15:03 schreef VadeRetro het volgende:
Ok,
Bedankt voor de verheldering.
Ik vond trouwens een leuke video over iemand die van een forehand met een rechte stand over gaat naar een open stand.
N.B.
De discussie ging eigenlijk over de vraag of een open stand meer slijtage van je schoenen veroorzaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |