Ligt er een beetje aan.quote:Op maandag 18 augustus 2008 04:55 schreef TubewayDigital het volgende:
bij die A-toernooien, doen ze dan ook een drankje na afloop
Ik had niet zo'n goeie dag denk ik....quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:32 schreef Chriz2k het volgende:
Met jouw servicegeweld hadden het toch wel twee tie-breaks moeten zijn hoor.
Er zijn meerdere manieren om aan tegenspelers te komen. Als je vrienden hebt die tennissen helpt dat, zeker als ze ongeveer hetzelfde niveau hebben) en anders kan je wel aan tenniskennissen komen. Je kan lessen volgen en dat is misschien best een goed idee, daar kom je natuurlijk ook andere mensen tegen die ongeveer jouw niveau hebben en met wie je dus een keer een balletje kan slaan. Bij de meeste verenigingen kan je lid worden zonder lessen te nemen en bij sommigen ook lessen zonder dat je recht hebt daarbuiten te tennissen, dat hangt een beetje van je vereniging af.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:56 schreef Burdie het volgende:
Ja hoi, ik heb een vraag. Toen ik klein was, heb ik getennist, maar dat is echt alweer zeker 14 jaar geleden. Nu zit ik eraan te denken om het weer op te pakken (hoewel ik nog twijfel, want hockey lijkt me ook leuk) maar ik snap niet goed hoe het systeem werkt.
Ik snap wel dat je banen kunt 'afhangen', maar hoe kom je aan een tegenspeler? Moet je eerst lessen volgen en hoe kom je er achter wat je niveau is?
Je kan op elke leeftijd beginnen, de vraag is alleen hoe goed je wordt als je later begint zonder ooit een bal te hebben geslagen. Je kan het nog prima leren vanaf je 14de. Sommigen beginnen ook nog wanneer ze gaan studeren en sommigen pas op hun 30ste.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:49 schreef Vanes28 het volgende:
Ik ben nu 14 jaar en wil misschien ook gaan tennisen. Is dat een beetje laat of zijn er meerdere die op die leeftijd beginnen? En hoe zit het met wedstrijden, moet je je voor wedstrijden opgeven of speel je gewoon vaste competitie? Alvast bedankt!
je kan prima op je 14e beginnen. Het is echter dan wel te laat om wimbledon te kunnen winnen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:49 schreef Vanes28 het volgende:
Ik ben nu 14 jaar en wil misschien ook gaan tennisen. Is dat een beetje laat of zijn er meerdere die op die leeftijd beginnen? En hoe zit het met wedstrijden, moet je je voor wedstrijden opgeven of speel je gewoon vaste competitie? Alvast bedankt!
Het beste in jou geval is gewoon lid worden van een club. Misschien ken je iemand in je omgeving die goed kan tennisen en met jou eens een balletje wilt slaan. Anders kan je les nemen en met de mensen van les eens wat afspreken. Vaak organiseren clubs ook van alles voor de leden zodat ze elkaar kunnen leren kennen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:56 schreef Burdie het volgende:
Ja hoi, ik heb een vraag. Toen ik klein was, heb ik getennist, maar dat is echt alweer zeker 14 jaar geleden. Nu zit ik eraan te denken om het weer op te pakken (hoewel ik nog twijfel, want hockey lijkt me ook leuk) maar ik snap niet goed hoe het systeem werkt.
Ik snap wel dat je banen kunt 'afhangen', maar hoe kom je aan een tegenspeler? Moet je eerst lessen volgen en hoe kom je er achter wat je niveau is?
Ja.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:42 schreef TubewayDigital het volgende:
worden voor de DSS bepaling van een wedstrijd de DSS scores vergeleken die op dag van spelen je rating aangeven?
Kswiss vind ik altijd lekkerquote:Op woensdag 10 september 2008 15:59 schreef Repeat het volgende:
Wat zijn nou de mooie patta's? Want wat ik bij bv een Adidas en Nike zie zijn die onwijs lelijke klompen
Eerst sets, dan games.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:00 schreef Mr-Sander het volgende:
Hoe gaat trouwens het systeem van toernooiklapper.nl om met een gelijke stand in punten? Dus als je in een poule met z'n drieën 4 punten haalt? Want ik heb naar verschillende omstandigheden gekeken, maar ik kan niets ontdekken dat logisch is. Dus: Hoeveelheid games gewonnen/verloren, 'gamesaldo'? Weet iemand dat toevallig?
Ik heb sowieso elk seizoen nieuwe schoenen nodig, en zo vaak speel ik ook weer niet.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:14 schreef Norrage het volgende:
Kswiss schoenen zijn prima, maar die slijten echt als een malle......
Ik weet niet wat jij met je schoenen doet, maar ik heb mijn KSwiss 7.0 nu al 5 jaar als schoenen voor het buitenseizoen. (Gravel) en ik speel dan ongeveer 6 uur per week.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:14 schreef Norrage het volgende:
quote:Op woensdag 10 september 2008 22:58 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij met je schoenen doet, maar ik heb mijn KSwiss 7.0 nu al 5 jaar als schoenen voor het buitenseizoen. (Gravel) en ik speel dan ongeveer 6 uur per week.
Ze zijn nog steeds goed.
Ik brak deze week voor de eerste keer een originele veter.
Ik denk dat slijtage aan de schoenen meer met speelstijl te maken heeft. Als je veel vanuit een open stand speelt komt er veel meer druk op de zijkanten van je schoenen te staan. Ik speel meer vanuit een gesloten stand.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:00 schreef Chriz2k het volgende:
[..]!
Ik speel maar 2 á 4 uur per week, plus toernooien in de zomer dan nog wel.
Hangt ook wel van je niveau af denk ik, wat de slijtagesnelheid is, wat speel jij?
Dat ook, maar als betere speler ren en glij je natuurlijk ook een stuk meer.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:33 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Ik denk dat slijtage aan de schoenen meer met speelstijl te maken heeft. Als je veel vanuit een open stand speelt komt er veel meer druk op de zijkanten van je schoenen te staan. Ik speel meer vanuit een gesloten stand.
Heb ik ook altijd, mn achterste voet sleept als soort van dwars erachteraan. Nieuwe schoenen zijn na 2 wedstrijden al weer bijna door.quote:Op donderdag 11 september 2008 10:04 schreef InTrePidIvity het volgende:
Een vriend van me die heeft aan de zijkant van z'n schoen (aan de buitenkant van z'n grote tenen) altijd slijtage, omdat hij bij het glijden z'n voet altijd kantelt. Ik glij gewoon op platte voeten
Ik hoop dat je een rechte stand bedoelt. Gesloten moet je je wel in hele rare bochten wringen om een fatsoenlijke bal te slaanquote:Op woensdag 10 september 2008 23:33 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Ik denk dat slijtage aan de schoenen meer met speelstijl te maken heeft. Als je veel vanuit een open stand speelt komt er veel meer druk op de zijkanten van je schoenen te staan. Ik speel meer vanuit een gesloten stand.
Kswiss is het enige wat langer dan 2 maanden heel blijft bij me.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:14 schreef Norrage het volgende:
"gesloten stand" vertaling van "closed stance"quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:00 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een rechte stand bedoelt. Gesloten moet je je wel in hele rare bochten wringen om een fatsoenlijke bal te slaan
Die "gesloten stand" gebruikt toch bijna niemand meer?quote:Op zondag 14 september 2008 00:08 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
"gesloten stand" vertaling van "closed stance"
"open stand" vertaling van "open stance"
Als je je een beetje wilt oriënteren op tennis techniek, tactiek, rackets en dergelijk ben je gauw aangewezen op Engelstalige sites en neem je hun terminologie gauw over.
Met "gesloten stand" bedoel ik dat je als rechtshandige speler met je linker voet min of meer in de richting van de aankomende bal stapt en met je navel meer gericht naar de zijlijn vervolgens je gewicht tijdens de slag van je rechterbeen verplaatst naar je linkerbeen in de richting van de plaats waar je je bal wilt plaatsen. Een meer lineaire beweging.
Met "open stand" bedoel ik de slag je navel meer richting de aankomende bal wijst en waarbij je je gewicht voor je slag verplaatst naar je gebogen rechterbeen en je tijdens de slag meer een opwaartse en draaiende beweging met je lichaam maakt.
Een meer roterende beweging.
Ik denk dat je bij de laatste beweging veel meer van je schoeisel vraagt dan bij de eerste omdat je bij de laatste slag bijna al je gewicht op de rechtervoet plaatst.
Al schrijvende vraag ik me af wie er meer van zijn schoeisel zou vragen. Federer of Nadal.
Komt juist vaker voor dan de open stand volgens mijquote:Op zondag 14 september 2008 14:50 schreef Repeat het volgende:
[..]
Die "gesloten stand" gebruikt toch bijna niemand meer?
Het ligt vaak aan het niveau, de leeftijd en met wat voor techniek je speelt (dubbelhandig, enkelhandig).quote:Op zondag 14 september 2008 21:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Komt juist vaker voor dan de open stand volgens mij
Bij een rechte stand heeft die jongen echt een mooie stijl (vind ik dan)quote:Op maandag 15 september 2008 15:03 schreef VadeRetro het volgende:
Ok,
Bedankt voor de verheldering.
Ik vond trouwens een leuke video over iemand die van een forehand met een rechte stand over gaat naar een open stand.
N.B.
De discussie ging eigenlijk over de vraag of een open stand meer slijtage van je schoenen veroorzaakt.
dit is interesantquote:Op maandag 15 september 2008 15:03 schreef VadeRetro het volgende:
Ok,
Bedankt voor de verheldering.
Ik vond trouwens een leuke video over iemand die van een forehand met een rechte stand over gaat naar een open stand.
N.B.
De discussie ging eigenlijk over de vraag of een open stand meer slijtage van je schoenen veroorzaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |