abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 mei 2008 @ 18:22:49 #1
108648 cattie
lieve moeder
pi_58669032
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Draagdoeken 6

handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
http://www.doekentheek.be/

Knoopmethodes tricot slen:
Handleiding

Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren:
http://www.binana.net/pdf/binana_nl.pdf

Veelgebruikte draagdoek, die je naar eigen smaak kan samenstellen:
http://www.draagdoek.nl/

Waarom een draagdoek:

1. Een draagdoek is niet alleen een manier om je kindje te vervoeren, het is voor je kind ook een manier om lekker dicht bij mama of papa te zijn. Vooral jonge babietjes kunnen erg ontspannen als ze lekker opgekruld tegen je lijf liggen, je warmte voelen en je hartslag horen.

2. Als je al een kind hebt en er komt een broertje of zusje is een draagdoek de manier om de onhandige combiwagen af en toe eens thuis te laten. Een kind in de buggy, een kind in de doek.

3. Je hebt je handen vrij met je kind in de draagdoek. Je kan dus gemakkelijk een was ophangen, een boodschap doen, noem maar op.
LET OP: ga niet koken met een kind in de draagdoek. En fietsen doe je ook beter niet terwijl je je kind draagt.

Welke draagdoek:

Een rekkende doek, bijvoorbeeld een tricot slen (bij vrijwel alle babyzaken te krijgen voor zo'n 50 Euro), is heel zacht en soepel. Je kan hem van te voren omknopen en daarna je kind er in zetten en je kan hem daarna nog weer goed plooien en aanpassen om je kind op de juiste plekken te ondersteunen. Vandaar dat hij voor een jonge baby heel prettig kan zijn.

Voor oudere kinderen is hij vaak weer minder prettig omdat tricot sneller rekt en een zwaardere dreumes dus te laag kan hangen en dat is weer minder prettig voor je rug. Rugdragen is met een tricot doek minder makkelijk dan met een niet-rekkende doek.

Een niet rekkende doek gaat langer mee, daar kan je een kleuter nog mee op je rug dragen als je dat zou willen. Hij is ook veelzijdiger met knopen, je kan er mee op je borst, zij en rug dragen. Hij wordt soms wat koeler ervaren dan een tricotdoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door cattie op 14-05-2008 19:41:50 ]
  woensdag 14 mei 2008 @ 18:24:09 #2
108648 cattie
lieve moeder
pi_58669049
We waren aan het draagdoektellen. Tot nu toe wint Macka, gevolgd door Owlet!
pi_58671797
Overigens plaats ik dus eind deze maand een bestelling bij hoppediz, dus als iemand ook wat wil bestellen kunnen we het samen doen om verzendkosten te besparen
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:47:55 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58672076
Hihi, de telling der doeken!

Uhm, even denken:
1. tricotti, gekocht bij Prenatal (don't do it!!)
2. Storchenwiege Anna van Natural Beginnings
3. Ringsling, via een WAHM (of mag ik het nu wel verklappen?)
4. zelfgemaakte Mei Tai

Valt mee dus!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2008 @ 21:12:24 #5
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_58672577
Even meenemen naar dit topic: de data voor de draagdoek-in. Ik ga komend weekend denk ik de knoop maar eens doorhakken.

Het lijstje tot nu toe:
zo 1 juni
- LadyS (o.v.b.)
- Owlet
- Kersjes
- Webkim

za 7 juni
- LadyS
- Owlet
- Webkim

zo 8 juni
- LadyS
- Owlet
- Kersjes
- Webkim

za 14 juni
- p_iglet
- Owlet
- Webkim

zo 15 juni
- LadyS
- p_iglet
- Owlet
- Webkim

za 21 juni
- p_iglet
- Owlet
- Kersjes
- Webkim

zo 22 juni
- LadyS
- Owlet
- Kersjes
- Webkim

zo 6 juli
- LadyS
- Owlet
- Kersjes
- Webkim

za 12 juli
-LadyS
- p_iglet
- Owlet
- Kersjes
- Webkim

zo 13 juli
- LadyS
- p_iglet
- Owlet
- Kersjes
- Webkim
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 14 mei 2008 @ 21:19:55 #6
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58672737
Ik heb alleen een tricotslen (van de prenatal, PM ) en die bevalt me prima. Misschien ook in het kader van wat je niet kent mis je niet? Ik kan me voorstellen dat bij grotere kindjes een minder rekbaar stofje makkelijker is. Ik snap alleen niet zo goed waarom je zoveel doeken zou kopen. Voor bij je kleding? Of maakt het echt per uitstap uit?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_58672792
Ik wacht gewoon even af welke datum het wordt..volgens mij kan ik alle dagen bijna wel maar moet nog even kijken wat manlief in z'n agenda heeft staan, dan kan die op Tomas passen
It's all up to you
  woensdag 14 mei 2008 @ 21:30:27 #8
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58672934
Lishe, ik denk dat PM meer de Tricotti i.p.v. de tricotslen bedoelt.
quote:
De Tri-cotti, een gepatenteerd draagsysteem, bestaat uit twee kokerbanden van 100% katoen die gemakkelijk en veilig in gebruik zijn en die je eenvoudig om doet. De ene band ondersteunt de andere waardoor het gewicht optimaal verdeeld wordt en zorgt voor een zeer comfortabel draaggemak voor ouder en kind.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2008 @ 21:46:14 #9
141844 Macka66
pi_58673307
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 21:19 schreef Lishe het volgende:
Ik heb alleen een tricotslen (van de prenatal, PM ) en die bevalt me prima. Misschien ook in het kader van wat je niet kent mis je niet? Ik kan me voorstellen dat bij grotere kindjes een minder rekbaar stofje makkelijker is. Ik snap alleen niet zo goed waarom je zoveel doeken zou kopen. Voor bij je kleding? Of maakt het echt per uitstap uit?
Verschilt per situatie, wat mij betreft. Doek van 2 m 60 is nu heel handig om kleine baby Maja in te dragen (geen staarten). Over een tijdje is ' ie alleen nog handig om de bijna-dreumes even snel op de heup mee de trap op te nemen. Dan is een 4 m 60 of 5 m 20 weer beter om te gebruiken als we naar buiten willen (wurm-proof knopen). Een Lifter of Mei-tai werkt prettig om een dreumes of peuter op de rug te dragen (kunnen ze lekker veel zien). En als ik met het OV op pad ga is de Ergo carrier favoriet, snel aan te doen, gewicht is heel goed verdeeld en ik kan er een extra dagtasje op bevestigen. De tricot doek heb ik eigenlijk nooit gebruikt!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 14 mei 2008 @ 21:58:25 #10
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58673573
Jeetje Macka, da's echt een heel arsenaal. Ik heb de mijne gekregen als kraamkado van mijn zus, en dus nooit iets anders geprobeert ook. (En ik vond het zo'n wirwar van doeken, dat ik gewoon de makkelijkst verkrijgbare heb gekozen. )Maar ik vind het grappig dat je zoveel verschillende doeken hebt en dus ook zoveel voorkeuren.

Dank Noli, 2 doeken lijkt me inderdaad ook geen aanrader!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:19:34 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_58674024
Ik ben erg blij met mijn doeken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:30:07 #12
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58674254
Jeetje, wat hebben jullie veel doeken/dragers
Een beetje net als Lishe zegt: wat je niet kent mis je niet. Maar.... mijn draagdoek.nl is toch niet altijd even handig. Ik overweeg toch vaak een andere doek aan te schaffen maar durf niet zo goed
Ik laat me graag informeren en heb dus echt wel zin in de draagdoek-in! Hoe eerder hoe beter wat mij betreft
.... met gevoel voor drama....
pi_58675130
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 20:36 schreef TearSong het volgende:
Overigens plaats ik dus eind deze maand een bestelling bij hoppediz, dus als iemand ook wat wil bestellen kunnen we het samen doen om verzendkosten te besparen
Herinner me er dan tegen die tijd nog even aan, want ik wil ws. ook een hopp bestellen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58675386
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 20:47 schreef PM-girl het volgende:

1. tricotti, gekocht bij Prenatal (don't do it!!)
Die hebben wij bijna dagelijks gebruikt, tot hij echt begon door te zakken. Toen de mei tai gekocht, en die gebruiken we nog steeds.
Ik zou de volgende keer sneller overschakelen maar voor in het begin vond ik de tricotti erg handig.
  woensdag 14 mei 2008 @ 23:44:22 #15
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58675810
Ik wil ook een Hopp!

Maar goed, eerst maar es een baby...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 15 mei 2008 @ 07:50:46 #16
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_58677806
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 23:44 schreef texelonia het volgende:
Ik wil ook een Hopp!

Maar goed, eerst maar es een baby...
ik heb er 2 (Storchenwiege en tricotdoek) en hier nog geen baby in zicht
  donderdag 15 mei 2008 @ 08:29:40 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58678072
Ik wilde een andere doek omdat ik de draagdoek.nl echt te warm vond en omdat ik spijt had van mijn keuze voor saai grijs.
  donderdag 15 mei 2008 @ 08:43:09 #18
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58678205
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 07:50 schreef Asyniur het volgende:

[..]

ik heb er 2 (Storchenwiege en tricotdoek) en hier nog geen baby in zicht
Ik ben ertoe in staat om *nu* een Hoppediz en een Didymos (Indio ) te bestellen
Maar ik denk dat ik begin met een simpele van draagdoek.nl om te kijken of ik het überhaupt wel fijn vind, aangezien ik Noah nooit in een doek gedragen heb En dat komt wel als ik zwanger ben (kan ik ook eventueel de kleuren kiezen op geslacht!)
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_58680385
...zou ik mijn 16 kg aan peuter nog in een mei tai kunnen hijsen? (hij kan goed lopen maar soms als we in het bos gaan wandelen begint hij na een tijd toch moe te worden...en een doek lijkt me comfortabeler dan gewoon op de schouders dragen )
It's all up to you
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:21:35 #20
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58682483
Ik heb ook twee draagdoeken. Een tricotslen, gekregen van iemand en een niet-rekbare korte dunne doek, die ik te leen heb van iemand. Als het me goed bevalt, denk ik dat ik zelf wel een doek aanschaf. Maar eerst maar eens bevallen .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_58684035
Oei, ik heb gister een ergo geprobeert en da's toch wel héél erg lekker dragen zeg. En zo makkelijk!
Die gaat op het verlanglijstje

oh en zo veel doeken hebben... Ik gebruik er een aantal nauwelijks meer. Zoals de ringsling en de slendang. Die vind ik niet zo lekker dragen, ik prefereer iets dat over twee schouders gaat. De tricot doek was lekker in het begin, de lange doek ik lekker voor langer lopen met een dreumes op mijn rug en een kortere doek is weer lekkerder voor een snelle draagmethode, om mee te nemen of om straks de baby in te vervoeren.
En het is ook een beetje "de heb". Ik wil zo veel mogelijk uit proberen, voelen en zien.

Oh, een vriendin had gister ook een BB-sling, die stofjes zijn ook wel érg lekker
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:31:01 #22
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58684602
Ja hoor Tearsong, als je rug het kan hebben lukt dat prima. Ik draag Hanne (13,4kg) ook nog geregeld!

Ik heb zelfs Wilyan er een keer in gehad om te teste en dat was die korte tijd dat ie er even in zat een stuk lichter dan als je 'm gewoon zo op je arm tilt (hij weegt iets van 21 kg) Geen idee hoe het is als ik 'm langer zou dragen trouwens.
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:33:38 #23
94046 PM-girl
pi_58692476
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 23:22 schreef Bass-Miss het volgende:
Die hebben wij bijna dagelijks gebruikt, tot hij echt begon door te zakken. Toen de mei tai gekocht, en die gebruiken we nog steeds.
Ik zou de volgende keer sneller overschakelen maar voor in het begin vond ik de tricotti erg handig.
Inderdaad, jullie hadden die ook!
Wat ik er, in vergelijking met andere doeken - ook een gewone tricot doek - niet prettig aan vond is dat je enkel met de zwarte knoopdoek de stevigheid creëert.
Die grijze lussen hebben een maat die je precies moet passen, dan werkt het wel ok denk ik. Daarbij vond ik de doeken erg breed en daardoor warm.

Gelukkig zijn er zoveel verschillende doeken, dat er voor ieder wat wils is!
*
pi_58722223
Ik ben overigens aan het kijken naar mei tai's en ben een beetje verdwaald tussen de verschillende merken, en dan ook nog het aanbod van verschillende WAHM's. Wat zijn nou echt goede comfortabele mei tai's (met erg brede banden)?
It's all up to you
pi_58722262
Oh en webkim, ik wil komende week wat gaan bestellen (iig voor vrijdag) dus als je ook wat wil Of iemand anders natuurlijk...
It's all up to you
  † In Memoriam † zaterdag 17 mei 2008 @ 12:25:21 #26
141844 Macka66
pi_58724079
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 09:47 schreef TearSong het volgende:
Ik ben overigens aan het kijken naar mei tai's en ben een beetje verdwaald tussen de verschillende merken, en dan ook nog het aanbod van verschillende WAHM's. Wat zijn nou echt goede comfortabele mei tai's (met erg brede banden)?
Geen eigen ervaring met een mei tai maar met een lifter (heeft onder lussen ipv banden) van Storm op Zolder. Die heeft brede bovenbanden en zit mij (mt 46/48 met flinke voorgevel en afhangende schouders) erg prettig.
Ik kom wel vaak tevreden gebruikersberichten tegen over de mei tai's van Mister Mirko.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_58724265
Ik weet dat het bijna een onzinnige vraag is want ik kan me niet voorstellen dat iemand hem weg zou willen doen
Maar ik ben op zoek naar een ergo. Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag!
  zaterdag 17 mei 2008 @ 13:36:12 #28
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58725190
Hier staat er eentje op marktplaats... http://link.marktplaats.nl/167003897
Is dat een soort Mei Tai?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  † In Memoriam † zaterdag 17 mei 2008 @ 14:20:00 #29
141844 Macka66
pi_58725809
En nog een http://link.marktplaats.nl/169306100. Deze is zonder richtprijs, dus meer onderhandelingsruimte
Hij lijkt idd wel een beetje op een mei tai gekruist met een rugzak, met onder een brede heupgordel en bovenaan twee banden.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_58725951
Ik heb maar even contact opgenomen met mistermirko. Heb vanochtend eens flink vergeleken en die hebben echt de banden waar ik naar zoek, een beetje wrap-achtig en dan kan ik zelf bepalen hoe breed ik ze over m'n schouders wil hebben. Ik denk dat ik ga voor de MT wraparound sleepy, met zwart en indigo pigment. (lees: ik *moet* gaan voor indigo pigment want hij is ook voor mijn man en die weigert rond te lopen met bloemen, vlinders, batik of wat dan ook )
It's all up to you
pi_58728164
He, bedankt! Die van 85 euro had ik al gezien en die vind ik te duur, dan koop ik hem liever nieuw (ookal zou hij zo goed als nieuw zijn). Maar op die andere heb ik geboden, wie weet wat er uiteindelijk uitrolt.
pi_58763450
Hoi,
ik ben nu al weken bezig om me in te lezen over draagdoeken en andere methodes van dragen en kom er gewoon niet uit! Er zijn zoveel sites en mogelijkheden! Mijn dochtertje is nu al meer dan 4 maanden en ik ben de wandelwagen beu in bepaalde omstandigheden. In het begin hebben wij zo'n bananevorm babyzak geprobeerd, maar dat beviel niet echt, omdat het gewicht zo op een schouder komt. Dus een sling lijkt mij niet de optie. Nu wil zeook sowieso liever rechtop; ook ivm veel spugen. Een rekbare doek lijkt mij ook niet handig, omdat dat op den duur ook zo gaat rekken. Dus eigenlijk kom ik op een geweven doek uit, als ik hjet goed heb uitgezocht. Maar nu lees ik ook veel over mei tai gevallen. De Babybjorns lijken mij niet echt iets, omdat ik veel lees dat het niet goed is voor de heupjes van babies.
Het komt erop neer dat ik iets zoek waar ik eventueel lange afstanden mee kan dragen, wat rug en buikdragen mogelijk maakt en wat het beste is voor de rug enzo. En iets dat ook langer mee kan gaan qua leeftijd en gewicht. ook moeten beiden ik en mijn vriend het kunnen gebruiken. Ik ken zelf niemand die de baby/kind graagt, en kan het dus niet uitproberen of vragen. Ik weet niet of iemand toevallig uit Assen komt? Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen in het woud van babydraag methodes.

Groetjes, Laura
  maandag 19 mei 2008 @ 17:26:57 #33
108648 cattie
lieve moeder
pi_58764654
AidanWulf, volgens mij ben je er zelf al wel goed uit. In jouw situatie lijken mij een niet rekbare doek of een mei tai inderdaad het handigst. Met allebei kun je buik en rugdragen voor langere afstanden, ook als je kindje ouder is. Een mei tai is wat makkelijker met knopen vind ik. Mijn zoontje heb ik tot ongeveer 9 maanden in een draagdoek gehad en daarna pas in een mei tai, dus ik weet niet hoe een mei tai draagt bij een kindje van 4 maand.
pi_58765339
Hangt er een beetje vanaf welke mei tai je kiest denk ik. Mistermirko heeft een wraparound systeem die extra stevigheid bied en al vanaf 3-4 maanden gebruikt kan worden. Ik dacht eigenlijk dat 'gewone' mei tai's pas vanaf 6 maanden gebruikt kunnen worden? (of heb ik het hier mis). Dus eigenlijk denk ik dat je met een geweven doek nu meer kanten opkunt

Ik zou aanbieden om mijn mei tai en geweven doeken eens te proberen maar ik zit niet in de buurt van Assen :s
It's all up to you
pi_58767129
Das jammer! ik heb ondertussen ook s bij die MisterMirko site gekeken en idd die wraparound (in gewone en sleep variant; laatste met een extra hoofdiets tegen de zon enzo) is al vanaf geboorte op zich. De gewone mei tai voor vanaf half jaar (?). In ieder geval, de warparound versie lijkt voor mij de meest ideale; makkelijker dan geweven doek denk ik, dus voor mij vast de beste keus om te leren dragen. Ik kan altijd nog een keer een doek erbij kopen. Of dat voor de volgende aanschaffen. Als die niet lang op zich laat wachten, heb ik er toch twee nodig! Ik heb dus maar ff een info mail die kant op gestuurd en ik ga binnenkort maar s een besluit nemen... . Tnx voor de reacties!
pi_58778236
Ik heb iig. de Mister Mirko (wraparound sleepy) vandaag met de post binnen gekregen (supersnel! zaterdag de bestelling geplaatst) en ja, als je nog nieuw bent met knopen is het wel een makkelijke oplossing. Ik heb Tomas net al op mijn rug gehesen en dat ging prima, qua gewicht ook goed te doen.

Als je nog twijfelt kan ik Yara ook erin proberen en even wat foto's uploaden (Yara is van 17 januari, maar geen lichtgewichtje ) Doordat je de banden om de billen kunt knopen is het extra stevig. Er zitten ook lusjes in zodat je het zitgedeelte eventueel kunt verkleinen.
It's all up to you
pi_58778779
Wat snel, Tearsong. Fijn dat hij bevalt!
pi_58784406
Ow, zal wel leuk zijn om een foto te zien! Welke kleur heb je genomen?
pi_58786019
Zwarte banden en indigoblauwe stof. Dit omdat m'n man weigert rond te lopen met een mei tai met bloemen, vlinders of andere fleurige printjes. (en ik al genoeg kleur in huis heb met een roze/paarse draagdoek ).
Ik maak morgen even foto's..heb ze nu alleen met een peuter in de mei tai
It's all up to you
  woensdag 21 mei 2008 @ 13:13:25 #40
202206 wachtff
9 maanden...
pi_58800945
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 21:12 schreef Macka66 het volgende:
Even meenemen naar dit topic: de data voor de draagdoek-in. Ik ga komend weekend denk ik de knoop maar eens doorhakken.
Het lijstje tot nu toe:
zo 1 juni
- LadyS (o.v.b.)
- Owlet
- Kersjes
- Webkim

za 7 juni
- LadyS
- Owlet
- Webkim
-wachtff

zo 8 juni
- LadyS
- Owlet
- Kersjes
- Webkim
-wachtff

za 14 juni
- p_iglet
- Owlet
- Webkim
-wachtff

zo 15 juni
- LadyS
- p_iglet
- Owlet
- Webkim
-wachtff

za 21 juni
- p_iglet
- Owlet
- Kersjes
- Webkim

zo 22 juni
- LadyS
- Owlet
- Kersjes
- Webkim

zo 6 juli
- LadyS
- Owlet
- Kersjes
- Webkim

za 12 juli
-LadyS
- p_iglet
- Owlet
- Kersjes
- Webkim
-wachtff

zo 13 juli
- LadyS
- p_iglet
- Owlet
- Kersjes
- Webkim
-wachtff na13.00u

Ik had mij al eerder willen opgeven maar nu heb ik een legitieme reden
oude bekende ;)
pi_58801023
Nu twijfel ik nog tussen de sleepy vaiant en de gewone vaiant van de wraparound. Ik kom er niet goed achter wat nu het grote verschil is. Het lijkt op de fotootjes dat de gewone een flap heeft die je rechtop kan zetten en de sleepy een doekje achtig iets die je met twee linten vastmaakt?? Heeft de sleepy ook die opstaande flap en is die doek (die je volgens de site kunt opberen in een zakje die eraan vast zit) extra? En hadden we eindelijk eenkleur uitgekozen en gemaild, blijkt die er niet meer te zijn...Moeilijk hoor!
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:13:19 #42
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58809680
Ik ben aan het kijken naar een Ellaroo (maija), ik heb één van mn twee tricot slen's weer verkocht (heb de lime kleurige gehouden ) en wil graag een luchtige niet rekbare doek om Floortje te vervoeren...

Iemand tips waar ik hem het beste kan bestellen?
pi_58809923
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 21:13 schreef DeLiedje het volgende:
Ik ben aan het kijken naar een Ellaroo (maija), ik heb één van mn twee tricot slen's weer verkocht (heb de lime kleurige gehouden ) en wil graag een luchtige niet rekbare doek om Floortje te vervoeren...

Iemand tips waar ik hem het beste kan bestellen?
Bij Petra van voedingskleding.nl
Ik had -em erg snel!
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:23:32 #44
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58809979
Daar heb ik net uurtje geleden een mailtje naar vertsuurd! Want ik moet wel een van 5,4 meter hebben denk ik...

Hopen dat ze die kan bestellen!
pi_58809989
Morgen komen als het goed is mijn ellaroo wrap en mijn ellaroo podaegi binnen. Petra is
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:32:52 #46
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58810256
En dan de Ellaroo 'Kirsten' Die wil ik!
Petra mailde me al terug net, ze zijn te bestellen! Heeft het lang geduurd bij jou, Owlet?

pi_58810433
Nee, iets langer dan nodig omdat ik op vakantie ging en ik liever had dat de doeken dan wat later verzonden zouden worden.
14 april besteld, 27 april bij de douane in Nederland, 6 mei bij Petra.
pi_58810460
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 21:23 schreef DeLiedje het volgende:
Daar heb ik net uurtje geleden een mailtje naar vertsuurd! Want ik moet wel een van 5,4 meter hebben denk ik...

Hopen dat ze die kan bestellen!
Weet je dat zeker: ik heb een 5.0 en red het ermee en ik ben be-hoor-lijk aan de maat tegenwoordig. Ik weet niet meer waar je woont, maar je mag komen proberen in Den Bosch.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58810620
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 13:17 schreef AidanWulf het volgende:
Nu twijfel ik nog tussen de sleepy vaiant en de gewone vaiant van de wraparound. Ik kom er niet goed achter wat nu het grote verschil is. Het lijkt op de fotootjes dat de gewone een flap heeft die je rechtop kan zetten en de sleepy een doekje achtig iets die je met twee linten vastmaakt?? Heeft de sleepy ook die opstaande flap en is die doek (die je volgens de site kunt opberen in een zakje die eraan vast zit) extra? En hadden we eindelijk eenkleur uitgekozen en gemaild, blijkt die er niet meer te zijn...Moeilijk hoor!
De sleepy heeft geen 'flapje' zoals de gewone variant heeft. Dit is een beetje zoals ik het zie:

Dat flapje van de gewone variant kun je omhoog doen en volgens mij is dat goed voor een beetje extra ondersteuning maar meer zodat je kindje minder ziet en dus ook minder indrukken opdoet en zo makkelijker in slaap kan komen. De sleepy heeft dat flapje niet, die heeft dus alleen dat doekje en die kun je met lintjes aan de banden over je schouders vastmaken. Die doek zit inderdaad standaard in het zakje achterop en met 2 touwtjes kun je die er vrij gemakkelijk uittrekken en die trek je dus wel over het hele hoofd heen. Ik maak morgen wel wat foto's, het is er vandaag niet van gekomen.

Als je twijfelt over welk model het beste voor je is kun je het ook even voorleggen aan Annelies van mister mirko zelf. Probeer gewoon duidelijk uit te leggen waarvoor je de mei tai wil gaan gebruiken, hoe oud je kindje is etc. en vraag maar wat zij denkt dat het beste is in dat geval.
It's all up to you
pi_58810719
TearSong, heb je mijn pm gelezen?
Hardloper.
IG @webkim
pi_58810916
DeLiedje, die is moooooooooi.... *zucht*

Ik heb er (tot nu toe) één, een zelf samengestelde doek (zwart met petrol tussenstuk met ster applicatie) van draagdoek.nl. Het duurde even, maar hij bevalt uitstekend! Dat ik zo'n ding niet 2 jaar eerder aangeschaft heb..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 21 mei 2008 @ 22:07:47 #52
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58810990
oh ja, ik kan van een heleboel data weggeschrapt worden ivm met mijn operatie

Het lijstje tot nu toe:
zo 1 juni
- LadyS
- Owlet
- Kersjes
- Webkim

za 7 juni
- LadyS
- Owlet
- Webkim
-wachtff

zo 8 juni
- LadyS
- Owlet
- Kersjes
- Webkim
-wachtff

za 14 juni
- p_iglet
- Owlet
- Webkim
-wachtff

zo 15 juni
- LadyS
- p_iglet
- Owlet
- Webkim
-wachtff

za 21 juni
- p_iglet
- Owlet
- Kersjes
- Webkim

zo 22 juni
- LadyS (hangt af van herstel)
- Owlet
- Kersjes
- Webkim

zo 6 juli
- LadyS
- Owlet
- Kersjes
- Webkim

za 12 juli
-LadyS
- p_iglet
- Owlet
- Kersjes
- Webkim
-wachtff

zo 13 juli
- LadyS
- p_iglet
- Owlet
- Kersjes
- Webkim
-wachtff na13.00u
pi_58811775
Oh en Wachtff...gefeliciteerd (jaja ik weet het, niet het juiste topic) maar ik vind het zo leuk dat je ook direct naar draagdoeken gaat kijken
It's all up to you
pi_58815992
Macka, zou jij de knoop door kunnen hakken binnenkort, welke datum het wordt?
Dan kan ik nog proberen op mijn werk te ruilen. (want heb natuurlijk precies bijna allemaal dagdiensten van 8-16 op de dagen die ik zou kunnen).

Wat leuk iedereen druk aan de nieuwe doeken!!
pi_58816538
ik laat het van de datum afhangen of ik wel of niet kom
Saartje
  donderdag 22 mei 2008 @ 09:06:28 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58817330
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 07:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
ik laat het van de datum afhangen of ik wel of niet kom
Ik ook.

DeLiedje... ik heb even gekeken en ik heb de 5.0m doek en die kan weliswaar niet voor geknoopt worden, maar achter heb ik nog een heel stuk over.
Oh, maar je kan natuurlijk vergelijken met de draagdoek.nl, die is toch wel 5.4 ook?
pi_58822278
AidanWulf: ik heb een poging gedaan om Yara op de foto te zetten in de mei tai maar ik moet heel eerlijk zeggen dat het voor haar niet zo'n succes was hier. Tomas zit er heerlijk in maar voor Yara vind ik hem echt nog een tikje te groot, zelfs als ik hem een stukje kleiner maak met de lintjes bij het zitgedeelte. Ze zat er ook niet lekker in. Maar misschien dat dat ook komt omdat ik niet gewend ben haar in de mei tai te dragen en zij het ook niet gewend is. Ik durf er weinig over te zeggen. En misschien dat ik iets verkeerd doe maar op de 2e foto is te zien dat er vrij weinig steun bij de nek is.

Voor mij is het niet erg want ik heb hem gekocht voor Tomas en daar is hij echt prima voor.

Oh enne:

It's all up to you
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:08:21 #58
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58825573
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 21:42 schreef Webkim het volgende:

[..]

Weet je dat zeker: ik heb een 5.0 en red het ermee en ik ben be-hoor-lijk aan de maat tegenwoordig. Ik weet niet meer waar je woont, maar je mag komen proberen in Den Bosch.
Ik weet zeker dat ik nog wel wat meer aan de maat ben .
Mijn tricot slen was 6 m, dus ik ga maar voor 5,4 toch? Iets korter zou kunnen, maar vind het het fijnst om hem vooraan te knopen...

ben wel een brabantse, maar woon in Zwolle nu... We hebben nog eens over het Sofia en de 3d echo gePM'd
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:09:55 #59
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58825616
Ach gussie! Dat stippen koppie!
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:15:43 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58825781
Dan zou ik idd een 5.4 nemen.
Ik krijg hem met de 5.0 (net) niet rond naar voren en wij ontlopen elkaar niet veel.

Aggos, dat koppie van Yara!
pi_58826869
Ik vind die draagdoeken echt zoooo geweldig!!
Ik wil ook!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † donderdag 22 mei 2008 @ 16:05:56 #62
141844 Macka66
pi_58827200
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 02:06 schreef p_iglet het volgende:
Macka, zou jij de knoop door kunnen hakken binnenkort, welke datum het wordt?
Dan kan ik nog proberen op mijn werk te ruilen. (want heb natuurlijk precies bijna allemaal dagdiensten van 8-16 op de dagen die ik zou kunnen).

Wat leuk iedereen druk aan de nieuwe doeken!!
* Macka66 pakt hakbijl
12 juli
dat geeft jou tijd om iets te regelen en LadyS om te herstellen

adres bij mij te bevragen via PM
pi_58827388
och krentebolletje

Ik wil ook een andere doek! Heb vandaag een wandelingetje gemaakt van 50 meter en we waren alletwee enorm plakkerig. Bah! Nu nog ff zoeken welke
Saartje
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:24:46 #64
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58827677
Ik heb een 5.40 en ik krijg 'm maar net vooraan geknoopt Na de dubbele knoop is er maar een cm of 10 over aan beide staarten

ik heb Nienke vandaag veel en lang in de doek gehad.. Kind heeft een berg slaap ingehaald Heb zelfs gedweild met haar op mn buik (lange dweilstok, dus niet op mn knietjes)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_58834543
TearSong; bedankt voor de fotoś en de info. Avalon is van 1 januari, dus net iets ouder dan Yara (ik ben ff zo vrij geweest op haar website te kijken; erg mooi geboortekaartje btw! ). Voordat ik m echt nodig zal hebben, is het Juli en is ze dus meer dan een half jaar. Dus ik denk dat het dan ook wat beter zou zitten. Ik heb idd ook al ff met Annelies van MisterMirko gemaild en zij heeft me veel info gegeven over de verschillen. Waarschijnlijk ga ik niet voor de sleepy, aangezien de gewone vaiant wel een flap heeft die ook rechtop kan. Aangezien Avalon nog klein is (hoewel, al een flinke 63 cm en 5550 gram vandaag!), zal die flap dan wel haar hoofdje afschermen. Maar ik zal Annelies nog een keer mailen om precies te beschrijven waarvoor ik de mei tai wil gebruiken enzo. Ze zal wel gek van mijn mailtjes worden hehe; ik ben ook zoń twijfelaar!
  donderdag 22 mei 2008 @ 21:17:30 #66
3011 E.T.
pi_58835227
Multi-functioneel z'n doek

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 22 mei 2008 @ 21:24:15 #67
94046 PM-girl
pi_58835532
Wat leuk ET! En wat is ze al groot!

En arma Yara!

12 juli zou ik evt kunnen, maar ik vind het vooral gezellig en heb niet direct een nieuwe doek nodig, óf veel advies te geven
*
pi_58835748
PM, gezellig is toch ook goed
  † In Memoriam † donderdag 22 mei 2008 @ 21:33:28 #69
141844 Macka66
pi_58835890
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 21:24 schreef PM-girl het volgende:
Wat leuk ET! En wat is ze al groot!

En arma Yara!

12 juli zou ik evt kunnen, maar ik vind het vooral gezellig en heb niet direct een nieuwe doek nodig, óf veel advies te geven
Komen! Ik vind het gezellig als je komt. En je hebt best wel wat ervaring met doekdragen.
Verder ben je natuurlijk ook de uitvindster van de Storchenwiege kralenspiraal hack
  donderdag 22 mei 2008 @ 21:34:32 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58835939
Oh wat leuk zo!
  † In Memoriam † donderdag 22 mei 2008 @ 21:35:28 #71
141844 Macka66
pi_58835977
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 21:17 schreef E.T. het volgende:
Multi-functioneel z'n doek
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Handig, zo passen er straks op de meet wel drie ukkies in Maja's box
  † In Memoriam † donderdag 22 mei 2008 @ 21:40:32 #72
141844 Macka66
pi_58836141
TearSong, mooie doeken! Yara in de Indio is
  donderdag 22 mei 2008 @ 21:40:32 #73
94046 PM-girl
pi_58836142
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 21:33 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Komen! Ik vind het gezellig als je komt. En je hebt best wel wat ervaring met doekdragen.
Verder ben je natuurlijk ook de uitvindster van de Storchenwiege kralenspiraal hack
Hihi, da's waar, die zal ik dan evt. vol verve kunnen demonstreren!
*
  donderdag 22 mei 2008 @ 21:41:44 #74
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58836210
E.T., wat ziet dat er leuk uit!
Mooi hoor, zowel de doek als Nienke
  donderdag 22 mei 2008 @ 23:16:54 #75
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_58841055
*sluipt binnen*

Ik heb research gepleegd en ik denk dat ik eruit ben. Ik wil deze;

Een Mei-Tai. Beter dan een Baby Bjorn, en minder ingewikkeld als een doek. Heeft iemand ervaring met dit specifieke model? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_58841129
Hmm met de ellaroo? ik iig. niet, sorry. Hij is wel mooi
It's all up to you
pi_58867975
Ik heb hem ook nooit in handen gehad.
Mocht je nog "simpeler" willen dat dit dan zou je ook aan een ergo kunnen denken. Die zijn niet zo mooi, maar wel (in mijn ogen dan) érg prettig in gebruik terwijl ze wel een prettige zit voor de een baby en/of een peuter hebben.

o.a. te koop bij Beginnings

ik twijfel nog steeds. Ik zal Ronja alleen maar minder gaan dragen en voor de nieuwe baby er in kan duurt ook nog wel even. Maar hij droeg zó prettig (zowel met de leenbaby op mijn buik als met de peuter op mijn rug) dat ik vind dat ik hem moet hebben
pi_58868135
Wie neemt er z'n kroost mee naar de doek-inn? Ik twijfel of het handig is om Thomas mee te nemen zo'n hele ochtend/middag. Ik moet ook een behoorlijk eind reizen voor ik er ben namelijk. Maar anders heb ik niemand om mee te oefenen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58868292
Mijn kroostje komt mee, maar die is wel wat kilo's zwaarder dan Thomas Er mag gerust mee geoefend worden hoor, maar of ze het daar zelf mee eens is (mijn dame die dan al weer bijna twee is )

Zeg, op deze manier zou een Ergo misschien wel heel goed van pas kunnen komen bij een kramperige baby en een man die al dat gedoek maar niets vind maar met veel plezier een framedrager gebruikt

vrijdag 23 mei 2008 @ 22:56:46 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58868456
Als ik kom, neem ik Sasha mee.
Ik ben nog steeds aardig vergroeid met hem.
pi_58868585
Komt er nog iemand vanuit het Brabantse land?
En BE, hoe doe je dat dan met Sasha's slaapjes?
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:12:49 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58868860
Ik neem wrsch gewoon de kinderwagen mee en dan slaapt hij in de bak.

Maar ik moet zeggen dat Sasha wat dat betreft echt heel-heel makkelijk is.
Van de week bij ballorig heeft hij helemaal niet geslapen en dan merk je echt niks aan hem, even vrolijk en gezellig, die slaap haalt hij later wel in, maar ook dat zonder al te veel problemen.
Soms moet ik mezelf echt even streng toespreken en de rem erop gooien, hij is zo makkelijk dat je hem nooit hoort en dan is het nogal makkelijk om maar door te gaan.
Maar zo bij die meet is dat geen probleem.
  † In Memoriam † vrijdag 23 mei 2008 @ 23:58:06 #83
141844 Macka66
pi_58869892
Ik heb een kinderbedje, een wieg, een Bugaboo met reiswieg en een twijfelaar beschikbaar voor kinderen die een slaapje nodig hebben tijdens de meet. En een box. (En dan heeft Lucie nog een bedje en Maja nog een snuggle nest.)
  zaterdag 24 mei 2008 @ 07:12:53 #84
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58872798
Ah Macka, wat lief dat je rekening met me houdt
* LadyS noteert 12 juli in de agenda

Ik neem iig Iris mee. En als ik Amber meeneem, gaat Peter ook mee, om Amber bezig te houden. Amber wil trouwens wel graag in een doek, alleen dat wilde ik dus maar niet proberen in de tricotslen die ik nog heb, want Iris hing dus al in no-time op mijn knieen, laat staan Amber..
Zal ik die tricotslen wel meenemen?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 20:07:33 #85
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58882711
Dat klinkt leuk, 12 juli. Ik mag alleen geen doek meer kopen, heb er nu nog twee, dat is genoeg. Wil best een doek meenemen, maar als PM al de kralenspiraalknoop gaat demonstreren, kan ik dat natuurlijk nooit meer overtreffen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 24 mei 2008 @ 21:36:19 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58884917
Hmmm, er valt hier net een kwartje...
12 juni juli is de dag dat we op vakantie gaan, of net weg zijn...
Echt heel jammer, ik was graag gekomen.
Webkim... vandaag hadden we hier een dagje dat Sasha absoluut niet wilde slapen!

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 24-05-2008 23:03:49 (:o) ]
pi_58885852
Mocht ik nou tegen die tijd zwanger zijn kom ik misschien ook wel ff gluren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 22:15:26 #88
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58886296
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 21:36 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm, er valt hier net een kwartje...
12 juni is de dag dat we op vakantie gaan, of net weg zijn...
Echt heel jammer, ik was graag gekomen.
Webkim... vandaag hadden we hier een dagje dat Sasha absoluut niet wilde slapen!
Mooi, dan ben je op 12 juli vast wel terug
  zaterdag 24 mei 2008 @ 22:34:22 #89
94046 PM-girl
pi_58886939
Webkim, het kan best zijn dat ik 12 juli vanuit het schone Brabant kom en de hoofdstad van Brabant ligt op mijn weg naar de inn! Maar ik garandeer nog even niets.
*
pi_58887173
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 22:34 schreef PM-girl het volgende:
Webkim, het kan best zijn dat ik 12 juli vanuit het schone Brabant kom en de hoofdstad van Brabant ligt op mijn weg naar de inn! Maar ik garandeer nog even niets.
Jawel, jawel
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:04:01 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58887936
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 22:15 schreef LadyS het volgende:

[..]

Mooi, dan ben je op 12 juli vast wel terug
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:05:52 #92
94046 PM-girl
pi_58887988
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:07 schreef YPPY het volgende:
Dat klinkt leuk, 12 juli. Ik mag alleen geen doek meer kopen, heb er nu nog twee, dat is genoeg. Wil best een doek meenemen, maar als PM al de kralenspiraalknoop gaat demonstreren, kan ik dat natuurlijk nooit meer overtreffen.
Je mag assisteren, ok?
*
pi_58909852
Dames (en/of heren), ik heb even jullie advies en ervaringen nodig!

Ik ben me aan het oriënteren op een draagdoek voor Bink. Hij moppert smorgens nogal eens en is pas tevreden als hij dicht bij em is. Ik kan -met nog 2 peuters die ook aandacht willen- moeilijk hem de hele morgen op schoot hebben, dus leek een draagdoek me wel een oplossing. Nog een reden waarom ik er één wil: ik vind een maxi-cosi niet te tillen en bovendien heb ik dan niet 2 handen vrij om ook die 2 peuters nog een handje te geven bij het oversteken als ik eens met de auto weg wil.
Ik heb wel zo'n ding, een buideldraagzak, maar die heb ik maar 1 keer gebruikt omdat die met 1 clipje vast zit die ik niet vertrouw (dus continu ondersteun). Hij hangt te laag, bungelt te veel (vooral bij bukken) en je sjouwt je -door verkeerde gewichtsverdeling- een breuk!

Dus: mijn eisen aan de draagdoek:
1. veilig en betrouwbaar zonder ondersteuning. Bij voorkeur moet Bink er niet uit donderen als ik buk!
2. gemakkelijk aan (en uit) te doen, gemakkelijk om er een kind in te proppen.
3. hoog draagt, dus op of boven je borst en niet ergens voor je buik of nog lager. (Ik ben zelf klein.)
4. ik wil graag dat de baby er in kan liggen (kommahouding?), rechtop met de buik tegen je aan en rechtop met de rug tegen je aan kan.

Draagdoeken die mijn interesse wekten en aan jullie de vraag hoe jullie ervaringen zijn:
De slling of ringsling. (Extra vraag; gevuld of ongevuld?)
Hug-a-bub draagdoek. (Kan een baby daarin horizontaal? Is het makkelijk aan/uit doen?)
Baby Bundler draagoek. (Hoe moeilijk is die om te binden, vraagt dat veel oefening?)

Graag jullie reacties, alvast bedankt. Ook namens Randy, Tinka en Bink!
pi_58910044
Mammietje, wellicht is een gewone geweven draagdoek een optie. Daar kun je evt Randy of Tinka ook nog mee dragen als ze dat ook een keer willen.

Knopen vergt enige oefening, maar het draagt makkelijker met 2 handen vrij dan een sling of ringsling denk ik.
hug a bub ken ik niet, en babybundler is geloof ik een rekkende draagdoek. Weet niet hoe een bink dat Bink al is, maar voor de zomer en voor langer gebruik schakelen de meesten dan over op een niet rekkende draagdoek.
pi_58910280
Kijk... dat zijn tips waar ik wat aan heb. Thanks P_iglet.
Bink is overigens nog maar een Binky... 11 dagen oud en 3800 gram!
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 11:22:49 #96
141844 Macka66
pi_58915275
quote:
Op zondag 25 mei 2008 23:42 schreef Mammietje het volgende:

Dus: mijn eisen aan de draagdoek:
1. veilig en betrouwbaar zonder ondersteuning. Bij voorkeur moet Bink er niet uit donderen als ik buk!
2. gemakkelijk aan (en uit) te doen, gemakkelijk om er een kind in te proppen.
3. hoog draagt, dus op of boven je borst en niet ergens voor je buik of nog lager. (Ik ben zelf klein.)
4. ik wil graag dat de baby er in kan liggen (kommahouding?), rechtop met de buik tegen je aan en rechtop met de rug tegen je aan kan.

Draagdoeken die mijn interesse wekten en aan jullie de vraag hoe jullie ervaringen zijn:
De slling of ringsling. (Extra vraag; gevuld of ongevuld?)
Hug-a-bub draagdoek. (Kan een baby daarin horizontaal? Is het makkelijk aan/uit doen?)
Baby Bundler draagoek. (Hoe moeilijk is die om te binden, vraagt dat veel oefening?)

Graag jullie reacties, alvast bedankt. Ook namens Randy, Tinka en Bink!
- Sling of ringsling:
Ongevuld vind ik fijner tegen me aan zitten, en gevuld heeft imo ook geen extra voordeel voor het kind.
Bij bukken moet het kind wel even ondersteund worden met een arm. Verder scoort een sling/ringsling op al je punten goed. Ik gebruik nu ipv een ringsling een korte knoopdoek met rebozo knoop, en dat vind ik nog prettiger werken. Slings/ringslings gaan over een schouder en hebben over het algemeen korte 'staarten'.
Je kunt ze ook gebruiken voor dreumesen en peuters die je op de heup draagt, of zelfs op de rug.

- Hug-a-bub en Baby Bundler:
Dit zijn allebei rekkende doeken, en je gebruikt ze op dezelfde manier. De Hug-a-bub heeft als extra een modieus gekleurd tussenstukje zoals de draagdoek.nl doeken. Ze zijn lang en daardoor het best over twee schouders te knopen. Je moet ze soms wel opnieuw knopen als je je kind er even uitgehaald hebt, maar daar wordt je op den duur zeer snel in. Verder scoren ze op al je punten goed. Knopen is niet moeilijk, er is genoeg instructiemateriaal te vinden. Je gebruikt rekkende doeken in de praktijk alleen de eerste paar maanden, daarna wordt het te zwaar voor je schouders omdat ze gaan doorhangen.

Vaak en/of snel in en uit: sling/ringsling (of korte geweven doek over een schouder)
Lange tijd achter elkaar dragen: rekkende doek (of geweven doek)

Ik ben het met p_iglet eens dat een geweven doek ook een goede optie is!
Mijn tricot doek gebruik ik eigenlijk nooit. De geweven doek biedt meer steun, en de doeken die ik heb zijn zacht genoeg voor mijn babietje.
Handige vergelijking tussen Hug-a-bub (rekkende doek) en Ellaroo (geweven doek)

Overigens kun je op Marktplaats goede alternatieven vinden voor de Hug-a-bub en Bundler: de Baby Cuddle (soms al voor 15 euro), Tricot Slen en draagdoek.nl doek. Scheelt toch weer voor een doek die je maar een paar maanden gebruikt. En daarna via Ebay een lekker ingedragen tweedehands geweven doek kopen
pi_58915745
Handig linkje Macka!

Ik zit te denken aan een geweven doek. Voedingskleding.nl heb ik nu even bestudeerd (net als dit topic) en mijn voorkeur gaat uit naar een Hoppediz of een EllaRoo. Beiden hebben mooie ontwerpen en de prijs is gunstig.

Zijn alle doeken van EllaRoo dun geweven en dus prettig als het warm is? Heeft Hoppediz ook dunnen doeken?
Ik neig naar een dunne doek omdat ik hem toch vaak binnenshuis gebruik en met het oog op de zomer. Maar zitten er ook nadelen aan een dunne doek ten opzichte van een dikkere?
pi_58915957
Mensen die gaan rugdragen met de mei tai zou ik aanraden om ene met een kapje te kopen.
Als Fons op mijn rug in slaap valt heb ik steeds spijt dat de mijne dat niet heeft, zijn hoofd hangt echt naar achter dan...
pi_58916870
Help mij eens kiezen:

1,

2.

Rood/zwart of groen/ecru?
Hardloper.
IG @webkim
pi_58916918
iig met zwart, want die banden slepen wel eens over de grond bij het aantrekken...
  maandag 26 mei 2008 @ 12:45:52 #101
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58917075
Ik zou kiezen voor rood-zwart
©Dumbo
pi_58917123
Even polsen: zijn er onder jullie mensen die mee zouden willen doen aan een workshop dragen van Eva van de Doekentheek. De workshop zou dan gehouden worden in Den Bosch.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58917917
Lijkt me een leuk idee Webkim!
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 16:19:48 #104
141844 Macka66
pi_58921587
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:46 schreef lcicle het volgende:
Handig linkje Macka!

Ik zit te denken aan een geweven doek. Voedingskleding.nl heb ik nu even bestudeerd (net als dit topic) en mijn voorkeur gaat uit naar een Hoppediz of een EllaRoo. Beiden hebben mooie ontwerpen en de prijs is gunstig.

Zijn alle doeken van EllaRoo dun geweven en dus prettig als het warm is? Heeft Hoppediz ook dunnen doeken?
Ik neig naar een dunne doek omdat ik hem toch vaak binnenshuis gebruik en met het oog op de zomer. Maar zitten er ook nadelen aan een dunne doek ten opzichte van een dikkere?
Alle knoopdoeken van Ellaroo zijn luchtig. Van de mei-tai's en podaegi's weet ik het niet, maar dat kan owlet ons binnenkort vertellen

Hoppediz heeft sinds kort 'die Leichte', een doek die koeler zou dragen dan de normale Hoppedizzen.
Nadeel van een dunnere doek is dat je eerder last van drukpunten hebt dan bij een dikkere. Hoe dat bij de Hoppediz Leichte is weet ik niet, dat is de eerste koele doek die gemaakt is in kruiskeper weefsel en ik heb 'm nog niet gezien en er ook nog geen ervaringen over gelezen. In ieder geval zou de Hoppediz Leichte in theorie minder last moeten geven van drukpunten dan de Ellaroo.
  maandag 26 mei 2008 @ 16:28:15 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_58921728
Wat houdt de workshop in?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 17:08:37 #106
141844 Macka66
pi_58922416
quote:
Op maandag 26 mei 2008 16:28 schreef Troel het volgende:
Wat houdt de workshop in?
Ik weet niet welke Webkim op het oog heeft, maar Eva geeft diverse workshops.
pi_58922519
Ik dacht aan een combinatie van 2:
quote:
Workshops geweven knoopdoeken
Specifiek voor gebruikers van de didymos, storchenwiege, BB-slen, Bebina, ellaroo, girasol, hoppediz,... of mensen die van plan zijn zich een dergelijke doek aan te schaffen, met extra tips en technieken die niet meteen in iedere gebruiksaanwijzing staan.

Workshops rugdragen en dragen van oudere kindjes

Over het gebruik van doeken zoals de mei-tai/ABC, geweven knoopdoek, ringsling, zsazsa/kubeba, podeagi... dus allerlei soorten doeken die ook geschikt zijn voor het dragen van zwaardere kindjes, met extra aandacht voor rugdragen en ergonomisch dragen.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 26 mei 2008 @ 17:20:53 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_58922666
Lijkt me een prima idee...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58922804
Ik heb afhankelijk van de dag en ook de kosten wel interesse.
En dan metname voor die workshop rugdragen en oudere kindjes.

Mijn klauterkabouter blijft namelijk echt NIET stilzitten, en ik zou hem heel graag wat hoger willen leren dragen dan met de omdraai truc lukt.

maar wellicht heeft er met de draagdoek meet ook nog iemand tips/trucs...
ruilverzoek bij collega is ingediend.. nu hopen dat ze zo lief is om te ruilen.
pi_58922998
De Ellaroo 3,60 en de podaegi zijn binnen en ze zijn P R A C H T I G!
Maar nu weet ik het zeker, voor mij is een ellaroo echt een doek voor de eerste periode als een kindje nog heel klein is of als doek er bij voor een heupknoop of een snelle rugzak (want daar is een 3,60 wel erg lekker voor).
Hij is natuurlijk nog helemaal crispy van de nieuwigheid maar hij is echt een stuk minder vergevingsgezind als het gaat om drukplekjes.
Icicle, ik zou als je één doek koop zeker voor een hopp gaan.

De Podaegi ga ik zo maar eens uitproberen
pi_58925153
Kosten zijn te doen: ongeveer 20 Euro p.p.

En Owlet, ook de EllaRoo wordt een stuk soepeler als je er lief voor bent. De mijne ook: ik vingerhaak -em en zit er voortdurend bovenop/tegenaan. En hij wordt al heeeel veel soepeler.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58925905
Fijn om te horen, Webkim! Het viel me echt een beetje tegen hoe stijf hij is. Mijn storch was in nieuwstaat al veel zachter. Maar goed, Larae is wel ideaal voor snel knopen en de kleuren zijn prachtig. Ik ben er erg blij mee.
Nóg blijer ben ik met de podaegi, wat zit dát lekker
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 21:00:26 #113
141844 Macka66
pi_58926957
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:11 schreef owlet het volgende:
Fijn om te horen, Webkim! Het viel me echt een beetje tegen hoe stijf hij is. Mijn storch was in nieuwstaat al veel zachter. Maar goed, Larae is wel ideaal voor snel knopen en de kleuren zijn prachtig. Ik ben er erg blij mee.
Nóg blijer ben ik met de podaegi, wat zit dát lekker
Door het gebruikte garen en de weefmethode worden Ellaroo's nooit zo soepel als Storches. Ze worden wel wat zachter door gebruik. En na de eerste keer wassen voelen ze al beter en hebben ze wat meer grip.
Hoe vindt Ronja de podaegi?
pi_58927101
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:48 schreef Webkim het volgende:
Even polsen: zijn er onder jullie mensen die mee zouden willen doen aan een workshop dragen van Eva van de Doekentheek. De workshop zou dan gehouden worden in Den Bosch.
jaaaaa!
It's all up to you
pi_58927430
* Webkim noteert bij geinteresseerd alvast: Icicle, Troel, p_iglet, TearSong.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 26 mei 2008 @ 22:18:59 #116
94046 PM-girl
pi_58928831
Owlet, pics, or it......
*
pi_58928933
Bedankt voor jullie goede raad!
Is de 'soepelheid' gerelateerd aan de 'drukplekjes'? Ik heb nu een draagdoek.nl en nergens last van, maar draag ook nooit langer dan 1,5 uur denk ik. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik bij een nieuwe doek last van eelt op m'n schouders krijg
  maandag 26 mei 2008 @ 22:33:09 #118
94046 PM-girl
pi_58929119
Icicle, mijn ervaring is ook vooral dat het gerelateerd is aan de breedte van de doek. Hoe breder je de doek kunt spreiden, hoe minder drukpunten.
*
pi_58929257
Daar zit wat in.. De EllaRoo en Hoppediz zijn 68 en 70 cm breed.
pi_58929335
Mijn ervaring is dat het meer ligt aan de dikte.
De Ellaroo is dun, als er dan bv een vouwtje zit, dan is dat scherper. En meer gewicht op een dun vouwtje.
Terwijl met de hopp die ik heb je een stuk minder snel drukplekken krijgt, die is ook veel dikker.

Vergelijk het met putjes in het parket... Die krijg je met dunne naaldhakken ook een stuk sneller dan met kisten.. Ook al zijn het beide schoenen, en zou je ze beide in maat 40 hebben.
pi_58929350
Macka, bedankt voor je uitgebreide antwoord en linkjes.
Ik geloof dat ik nog het meest naar de hug-a-bub neig, of het alternatief die je noemde, de babycuddle.
Nog een -misschien domme- vraag: ik zie maten staan bij die draagdoeken (van s tot xl), gaat dat over jouw maat of die van het formaat baby?

Tips, adviezen en ervaringen blijven welkom overigens. Wil er deze week eentje aanschaffen.

WebKim... de zwart-rode... zonder twijfel!
  maandag 26 mei 2008 @ 22:44:26 #122
94046 PM-girl
pi_58929378
Kijk, dat klinkt ook plausibel! Ik heb wat dat betreft ook maar weinig (=3) doeken om te vergelijken!
*
pi_58929395
mammietje dat gaat over jou maat, de meeste merken hebben daar ook wel uitleg van staan op hun websites.

het maakt verder qua omvang niet zo enorm veel uit of je en baby of een peuter knoopt. Of de drager maatje 34 of maatje 54 heeft dat scheelt een stuk meer
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 23:09:37 #124
141844 Macka66
pi_58929961
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:41 schreef p_iglet het volgende:
Mijn ervaring is dat het meer ligt aan de dikte.
De Ellaroo is dun, als er dan bv een vouwtje zit, dan is dat scherper. En meer gewicht op een dun vouwtje.
Terwijl met de hopp die ik heb je een stuk minder snel drukplekken krijgt, die is ook veel dikker.

Vergelijk het met putjes in het parket... Die krijg je met dunne naaldhakken ook een stuk sneller dan met kisten.. Ook al zijn het beide schoenen, en zou je ze beide in maat 40 hebben.
Inderdaad. En het ligt ook aan de manier waarop de doeken geweven zijn. Een in kruiskeper geweven doek (bijv. Hoppediz en Storchenwiege) rekt ook diagonaal een beetje. In linnenbinding geweven doeken (zoals de Ellaroo) doen dit niet. Daarom worden de krachten beter verdeeld bij kruiskeper doeken (alle kanten op zeg maar) en voegen deze zich ook net wat soepeler naar de rondingen van je lichaam.
  maandag 26 mei 2008 @ 23:16:10 #125
14746 k_i_m
pi_58930124
. Ik heb de Mei Tai besteld! . Ik ben zo benieuwd hoe Lilah het gaat vinden! Mijn wederhelft wil er alvast niet mee rondlopen, dus dat gaat goed .
In my life
Why do I smile
  maandag 26 mei 2008 @ 23:20:03 #126
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58930235
Mijn wederhelft wil er ook niet aan, maar die is lijfelijk veel sterker dus kan Saar ook gewoon op de arm meesjouwen. En dat houdt hij héél lang vol!

Ik knoop haar nu met de beentjes buitenboord en ze vind het heerlijk! Vind alleen wel dat ze na een tijdje helemaal met haar ruggetje bol komt te zitten, zeker als ze in slaap valt. Ze zakt soms ook nog wel wat opzij Is dat te voorkomen door meer secuur te knopen?

Saartje
pi_58930291
Agossie
  maandag 26 mei 2008 @ 23:27:08 #128
14746 k_i_m
pi_58930419
.
In my life
Why do I smile
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 23:27:29 #129
141844 Macka66
pi_58930430
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:42 schreef Mammietje het volgende:
Macka, bedankt voor je uitgebreide antwoord en linkjes.
Ik geloof dat ik nog het meest naar de hug-a-bub neig, of het alternatief die je noemde, de babycuddle.
Nog een -misschien domme- vraag: ik zie maten staan bij die draagdoeken (van s tot xl), gaat dat over jouw maat of die van het formaat baby?

Tips, adviezen en ervaringen blijven welkom overigens. Wil er deze week eentje aanschaffen.

WebKim... de zwart-rode... zonder twijfel!
Mijn persoonlijke ervaring is dat draagdoeken verslavend kunnen zijn en dat in iedere fase gelukkig weer een andere doek handig is

Mijn persoonlijke absolute favoriet nu met een babietje en een bijna peuter is de geweven korte knoopdoek met rebozo knoop (soort schuifknoop). Omdat het babietje snel even in de box weggelegd kan worden (met doek en al!) als pre-peuter aandacht nodig heeft en/of opgetild wil worden. En omdat papa de geknoopte doek met baby en al snel over kan nemen en 'm dan alleen even met de knoop op zijn maat hoeft te schuiven. De ringsling kun je op eenzelfde manier gebruiken.
Dit helpt niks he
  maandag 26 mei 2008 @ 23:28:51 #130
3011 E.T.
pi_58930463
Saartje (en ongelofelijk wat een verschil in wijsheid een maand is )
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 23:34:51 #131
141844 Macka66
pi_58930600
Saartje, wat een droppie ben je toch!
Maneki, het enige dat denk ik helpt is de doek strakker om je heen knopen en/of een halve schouderband over het hoofdje van Saar trekken om te stutten. Maar dat vinden alerte babies meestal niet zo fijn...
  maandag 26 mei 2008 @ 23:37:49 #132
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58930675
Strakker ging niet zonder dat ze blauw aanliep Misschien trek ik hem volgende keer na een half uurtje nog ff aan, meestal gaat hij dan wat ruimer zitten wat dat hangen kan veroorzaken
Saartje
pi_58930734
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:27 schreef Macka66 het volgende:
Mijn persoonlijke ervaring is dat draagdoeken verslavend kunnen zijn en dat in iedere fase gelukkig weer een andere doek handig is

Mijn persoonlijke absolute favoriet nu met een babietje en een bijna peuter is de geweven korte knoopdoek met rebozo knoop (soort schuifknoop). Omdat het babietje snel even in de box weggelegd kan worden (met doek en al!) als pre-peuter aandacht nodig heeft en/of opgetild wil worden. En omdat papa de geknoopte doek met baby en al snel over kan nemen en 'm dan alleen even met de knoop op zijn maat hoeft te schuiven. De ringsling kun je op eenzelfde manier gebruiken.
Dit helpt niks he
Eerlijk gezegd was de gedachte "Als ie ouder is, kan ik misschien beter zo'n geweven doek aanschaffen" al in me opgekomen! Zelf ben ik helemaal verliefd op (het uiterlijk van!) de ringsling, maar hij lijkt me niet verstandig in mijn geval omdat je die maar over 1 schouder draagt. Ik heb altijd behoorlijk last van nek en schouders, dus lijkt het me beter het gewicht over 2 schouders te verdelen. En om één of andere reden ziet die hug-a-bub er heel comfortabel en 'simpel' in gebruik uit. Ben een beetje aan het 'struunen' geweest inmiddels... en heb ook erg mooie babycuddles gezien... zucht...
(Mijn ouders boden aan om er morgen 1 met me te halen... maar ga er niet uitkomen vannacht geloof ik... )
pi_58930820
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Strakker ging niet zonder dat ze blauw aanliep Misschien trek ik hem volgende keer na een half uurtje nog ff aan, meestal gaat hij dan wat ruimer zitten wat dat hangen kan veroorzaken
Volgens mij ziet ze er blauw ook nog prachtig uit...
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 23:46:06 #135
141844 Macka66
pi_58930901
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dat was de optie die ik in mijn vorige postje nog net in wist te houden: over gaan op een geweven doek. Dan heb je geen uitzakkers
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 23:49:35 #136
141844 Macka66
pi_58930993
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd was de gedachte "Als ie ouder is, kan ik misschien beter zo'n geweven doek aanschaffen" al in me opgekomen! Zelf ben ik helemaal verliefd op (het uiterlijk van!) de ringsling, maar hij lijkt me niet verstandig in mijn geval omdat je die maar over 1 schouder draagt. Ik heb altijd behoorlijk last van nek en schouders, dus lijkt het me beter het gewicht over 2 schouders te verdelen. En om één of andere reden ziet die hug-a-bub er heel comfortabel en 'simpel' in gebruik uit. Ben een beetje aan het 'struunen' geweest inmiddels... en heb ook erg mooie babycuddles gezien... zucht...
(Mijn ouders boden aan om er morgen 1 met me te halen... maar ga er niet uitkomen vannacht geloof ik... )
Oh, last van je nek en schouders... Volg dan je gevoel En stap over op een geweven doek zodra de tricot doek begint door te hangen.
pi_58931406
Jij hebt aandelen in geweven doeken he?!
Ik heb het idee dat je met een geweven doek meer ervaren moet zijn met het knopen... Dat je gewoon een lap stof in handen hebt waar geen begin en eind aan zit en geen idee hebt waar te beginnen. Is er niet een soort combi van een baby-cuddle/hug-a-bub-achtig-iets die van geweven doek is??? Want ik snap de voordelen wel...
pi_58931476
uhm die baby cuddle is toch ook gewoon tig meter doek zonder begin of eind?
pi_58931578
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:08 schreef p_iglet het volgende:
uhm die baby cuddle is toch ook gewoon tig meter doek zonder begin of eind?
Ow...
Maar die hug-a-bub kan je toch gewoon 'aan doen' en dan nog wat knopen, toch? *vroeg zij hoopvol *
Er zit op zijn minst een vak op die aan de voorkant moet zien te komen... *moed zakt in de schoenen *
pi_58931635
mijn hopp heeft ook keurig een labeltje wat in het midden zit...

echt dat knopen is zo geleerd!!! (zegt iemand die in groep 6 pas zelf d'r schoenveters kan strikken, en nu nog geen kledingstukken met touwtjes knoopt omdat ze dan met zichzelf in de knoop zit)
pi_58931640
En dan nog iets... mag een baby jonger dan 3 maanden nou wel of niet rechtop?
pi_58931675
Hahaha... een labeltje!
Ik raak met mezelf in de knoop geloof ik...
pi_58931699
Mammietje, ken je deze al? Mei tais zijn ideaal voor niet knooplustige ouders en voor kindjes van pasgeboren (buik aan buik) tot zeker een jaar of twee (op je rug).
Hardloper.
IG @webkim
pi_58931779
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:15 schreef Mammietje het volgende:
En dan nog iets... mag een baby jonger dan 3 maanden nou wel of niet rechtop?
Dag mag, buik aan buik, maar wel met opgetrokken beentjes (knietjes hoger dan de billen).
Kijk hier maar eens, het is de derde draagmethode geloof ik: de kangaroedraagwijze.
En als je bang bent dat je niet in 1 keer goed kan knopen loont het de moeite je even te registreren bij een Amerikaans draagforum: The Babywearer. Daar kan je tig foto's zien van The Worst Wrap Jobs Ever. Behalve HEEL grappig ook heel goed voor je zelfvertrouwen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Webkim op 27-05-2008 00:27:38 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_58931988
Het zal het tijdstip en mijn -inmiddels wanhoop zijn, maar ik heb echt in een deuk gelegen, Webkim! Nog nooit iemand zo zien klooien met een beer!
Bedankt voor je reactie trouwens, de sites spreken elkaar nogal tegen wat betreft rechtop of niet.

Ik heb inmiddels een gebruiksaanwijzing gelezen wat betreft het knopen... en dat moet mij toch ook wel lukken lijkt me... Als P_iglet het al kan...
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2008 @ 00:41:49 #146
141844 Macka66
pi_58932113
Een wat overtuigender filmpje, van Eva van de workshops
Ze gebruikt een mei tai wraparound van Mister Mirko.
Rechtop of niet hangt samen met de heupjes en het hoofdje. Zolang de heupjes nog niet sterk genoeg zijn zeker geen spreidzit, zolang het nekje nog niet sterk genoeg is altijd het hoofdje volledig ondersteunen. Verschilt per kind, maar zo rond de drie maanden is alles meestal wel voldoende stevig.
En nu
pi_58938364
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:18 schreef PM-girl het volgende:
Owlet, pics, or it......
U vraagt...
Ze verdienen geen schoonheidsprijs qua knopen maar zijn gelukkig ook niet erg als sommige foto's in het TBW-topic dat Webkim aanhaalde.
Het was wel een heel avontuur, nieuwe doeken proberen met een bijna-peuter die verkouden en moe is. Het begon met heel zielig jammeren "mamaaaaaaa.... mamaaaaaaa" en toen ze nog niet mocht gaan lopen werd het "PAPAAAAAA PAAPAAAAA"
Maar uiteindelijk begreep ze weer hoe fijn het is om lekker in een doek te hangen en toen ze als toetje nog even op mijn buik mocht was ze helemaal blij. "Lekker mama sjaake he? oke. ja!" (vertaling: lekker bij mama slapen, hè? okee. ja.")

Eerst een snel geknoopte rucksack. Nét genoeg stof daarvoor.

Daarna op de heup. Een ringsling kan me niet zo bekoren maar dit vidn ik een prettige manier om Rons snel bij me te kunnen nemen als ze weer eens een plak-bui heeft en ik toch dingen moet doen. Met buik er onder wordt het een beetje opgepropt, zie ik nu

Podaegi Heerlijk zacht en gevoerd maar toch helemaal niet zo warm en ingepakt als je zou denken. Ronja vind het erg prettig in ieder geval. Het gewicht valt vooral op je heupen, da's erg fijn als je snel last hebt van je rug. Het enige minpuntje is het pletten van je borsten. Maar voor in huis of op momenten dat het me niets kan schelen is het snel en simpel knopen en comfortabel dragen.

Die oogjes Ze lijkt er heel raar in te hangen omdat ik te los knoopte en het geheel wat ging zakken. Het was een uitprobeersel met de banden over de schouder en dat zit niet onaangenaam.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:46:36 #148
94046 PM-girl
pi_58939012
Wat leuk Owlet! Ik vind vooral die streepjes echt adorable (die heeft Webkim toch ook?)
Rons ziet er in elk geval uit als een geroutineerd doekzitster! (jij ook trouwens!)
*
pi_58939167
Leuke foto's!!!

Owlet, kun je uitleggen hoe je die rugzak zo hoog knoopt?
Ronja lijkt er wel heel stevig in te zitten..

Ik zoek nog steeds een goede rugdraag manier. Liefst zodat Pepijn over mijn schouder kan kijken.
Als ik een FWCC naar een BWCC omdraai dan hangt hij toch wat laag en probeert naar de zijkant te hangen om langs mee heen te kijken.
pi_58939464
Ik schuif Ronja op mijn rug, trek de doek er over en zorg dan dat in ieder geval de bovenste rail strak zit zodat ze er in hangt met de doek onder haar oksels. Mocht ze dan gaan wiebelen dan is het hooguit ongemakkelijk voor haar, ze zal in ieder geval niet vallen.

De rest van het knopen doe ik dan terwijl ik recht op sta, anders zakt het geheel toch weer wat losser als je van een holle rug weer normaal gaat staan.
Als ik rechtop sta dan trek ik haar nog een beetje hoger.
Het helpt ook om de rails steeds weer strak te trekken en de doek tussen je knieën vast te houden.
Oh en ik bedenk me ook ineens dat de onderste rail beter wat losser kan zitten dan te strak, dat maakt het wat makkelijker om het kind wat strakker tegen je aan te trekken.

Als ik zo knoop dat het bij het knopen net te strak voelt dan is het als ik klaar ben met knopen meestal het prettigst.

Verder is het een beetje proberen, de ene keer gaat het beter dan de andere keer en heel vaak heeft ze ook geen zin om stil te liggen dus dan gaat het sowieso niet. Inmiddels begrijpt ze het ook als ik vraag of ze even stil wil liggen maar dat is iets van de laatste paar weken.

edit: ik merk dat ik het het prettigst vind om zó te knopen dat de doek eerst over mijn schouders gaat (zoals bij een rucksack). Dat maakt het makkelijker om haar zo hoog mogelijk op te trekken. Daarna kan je het tibetaans afwerken met een knoop of een draai of meteen onder je oksels door naar achter en dan over en onder de beentjes door.
pi_58939554
ok we gaan het proberen!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 13:29:37 #152
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58939895
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:17 schreef Webkim het volgende:
Mammietje, ken je deze al? Mei tais zijn ideaal voor niet knooplustige ouders en voor kindjes van pasgeboren (buik aan buik) tot zeker een jaar of twee drie (op je rug).
Maxi, Midi & Mini
pi_58940032
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:21 schreef Webkim het volgende:

[..]

Dag mag, buik aan buik, maar wel met opgetrokken beentjes (knietjes hoger dan de billen).
Kijk hier maar eens, het is de derde draagmethode geloof ik: de kangaroedraagwijze.
En als je bang bent dat je niet in 1 keer goed kan knopen loont het de moeite je even te registreren bij een Amerikaans draagforum: The Babywearer. Daar kan je tig foto's zien van The Worst Wrap Jobs Ever. Behalve HEEL grappig ook heel goed voor je zelfvertrouwen.
OMG sommige zijn gewoon eng!!
Dan valt mijn 1ste keer met de doek nog best wel mee
pi_58940212
die 'iciclechic'.. dah ben ik nie he
pi_58940391
Dan vraag ik me af of het niet erg is dat een pasgeborene lang rechtop zit in de mei tai?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 13:55:54 #156
3011 E.T.
pi_58940515
Daar hebben we die waanzinnig mooie muur weer

Ronja in mooie doeken is ook erg schattig om te zien hoor Die EllaRoo is wel erg mooi hoor..
*nu checken gaat of belastinggeld gestort is*
  dinsdag 27 mei 2008 @ 14:29:50 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58941416
Leuke foto's Owlet!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 14:56:34 #158
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58942130
Ik ben de MeiTai eigenlijk pas later gaangaan gebruiken dus daar heb ik geen ervaring mee Bass-Miss.
Ik zou persoonlijk het liefste een pasgeborene in de kommahouding dragen maar ik geloof niet dat dat zo handig gaat in een MeiTai.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 27 mei 2008 @ 14:58:06 #159
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58942173
Saartje en Ronja..

(die muur blijft idd waanzinnig gaaf! )
Maxi, Midi & Mini
pi_58942275
Ik kom d'r (weer) niet uit he..
EllaRoo Kirsten is zo mooi én dun:

Maar schijnt dus drukplekjes te geven door de weefmethode.

Dan heb je bij Hoppediz nu ook de 'Leichte' varianten. Die spreken me aan omdat jullie uitleg over de weefmethode me zegt dat dit een betere keuze is. Maar.. ik vind de ontwerpen minder mooi.
Hoppediz Kairo 'Das Leichte':

Deze Hoppediz Florenz en vind ik ook erg mooi, zou het goed doen op de bruiloft van mijn zusje De 'Lima' lijkt wel op de EllaRoo Kirsten, maar is het toch nét niet.. En zijn niet in 'Das Leichte' verkrijgbaar.

* lcicle slaapt er nog maar eens een paar nachtjes over.

Ik vind het echt super dat jullie zoveel moeite steken in het uitleggen van en vertellen over jullie doeken!
pi_58942366
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:56 schreef Noli. het volgende:
Ik ben de MeiTai eigenlijk pas later gaangaan gebruiken dus daar heb ik geen ervaring mee Bass-Miss.
Ik zou persoonlijk het liefste een pasgeborene in de kommahouding dragen maar ik geloof niet dat dat zo handig gaat in een MeiTai.
Ja, hier net hetzelfde.
pi_58942913
Icicle, ik zou me niet té veel vastpinnen op het lichte, dunne.
Althans, soms krijg ik het gevoel dat er hier in dit topic nogal de nadruk op is gelegd de laatste maanden waardoor het een venzelfsprekend iets lijkt terwijl er heel veel vrouwen zijn (waaronder ik) die helemaal geen moeite hebben met een normale doek zoals een storch of een hopp. Ook niet in de zomer. Misschien wel op de allerheetste dagen maar dan draag ik sowieso niet graag, ook niet met een sling of een meitai of iets anders koels

En idem natuurlijk met de drukplekjes van een Ellaroo. Die komen nu toevallig veel naar voren maar het is natuurlijk niet zo dat je doorligplekken krijgt als je je kind er een uurtje in hebt

En als je toch gek bent van een Ellaroo maar je merkt dat hij over een aantal maanden toch wat oncomfortabel begint te worden dan zou je dan alsnog voor een dikkere doek kunnen gaan als je budget dat toe laat. Een dunnere doek is misschien minder vergevingsgezind qua secuur knopen maar met een kleine baby valt dat denk ik allemaal wel mee.
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2008 @ 16:36:37 #163
141844 Macka66
pi_58944273
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:33 schreef owlet het volgende:
En idem natuurlijk met de drukplekjes van een Ellaroo. Die komen nu toevallig veel naar voren maar het is natuurlijk niet zo dat je doorligplekken krijgt als je je kind er een uurtje in hebt

En als je toch gek bent van een Ellaroo maar je merkt dat hij over een aantal maanden toch wat oncomfortabel begint te worden dan zou je dan alsnog voor een dikkere doek kunnen gaan als je budget dat toe laat. Een dunnere doek is misschien minder vergevingsgezind qua secuur knopen maar met een kleine baby valt dat denk ik allemaal wel mee.
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo meevallen. Als ik de Ellaroo niet secuur spreid en knoop zit 'ie ook met Maja er in niet prettig op den duur. Geldt ook voor m'n kortere BaraBarn (waarvan de stof lijkt op Ellaroo). Bij m'n Storches heb ik daar geen last van (en die van 4m10 knoop ik dan net zo als de BaraBarn).
Maja hangt regelmatig wel langer dan uur om m'n nek overigens.
pi_58944357
Hm, dan neem ik dat stukje terug.
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2008 @ 16:46:30 #165
141844 Macka66
pi_58944497
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:39 schreef owlet het volgende:
Hm, dan neem ik dat stukje terug.
Zou ik niet doen zonder het zelf te onderzoeken. De doeken heb je al, nu nog wat geduld tot maart/april
pi_58944576
Nou, bedankt Dames!
Maar serieus, ik waardeer jullie eerlijke meningen enorm!

Nu je het zo brengt Owlet, denk ik inderdaad dat dat 'dunne' niet heilig is. Ik heb nu een draagdoek.nl en vind het vooral fijn dat Jongste (bijna 4 maanden) er lekker warm bij zat toen het nog wat kouder was. Maar zelfs zonder overbodige kleertjes aan en in een luchtigere doek zou het nog warm zijn. Gewoon omdat je het kindje tegen je eigen lijf draagt.
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2008 @ 16:52:38 #167
141844 Macka66
pi_58944608
Icicle, neem vooral een doek die je echt mooi vindt! Anders komt 'ie ongeacht het weertype toch niet uit de kast.
Die Florenz is een bijzonder ontwerp en zwart-wit. Sluit mooi aan bij je fotografie
pi_58947476
Er gaat over 10 minuten een lange zwarte hopp weg op ebay voor ik denk een redelijk laag bedrag. Vanwege de zomer ofzo.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58947790
Heb ff op Thomas gestemd
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:49:41 #170
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58948247
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:02 schreef lcicle het volgende:
Ik kom d'r (weer) niet uit he..
EllaRoo Kirsten is zo mooi én dun:

*knip*
........ Ik hoop dat ie hier gauw is!
pi_58948249
Ok Owlet, HELLUP!!!!!!!!!!!

Vanmiddag uitgeprobeerd. En op zich lijkt het me een ideale knoopmanier omdat hij lekker snel kan denk ik als je er handigheid in hebt. Terwijl een FWCC omdraaien naar BWCC toch wel behoorlijk veel tijd kost.

En Pepijn zat echt heerlijk hoog!! Maar....
onze kleine klauterkabouter krijgt zich zo gespannen/gewurmd dat hij uit die dwarsband zakt, die zakt langs zijn billen omhoog. Dan hangt hij echt heel eng!! En ik krijg die kruisbanden niet fatsoenlijk over zijn billen. Wel eronder zoals je bij de meeste rucksack how to's ziet, maar niet zo mooi erover zoals jij bij Ronja hebt.
pi_58948614
ieuw, dat zou ik ook eng vinden! Als Pepijn met zijn knieën flink hoger zit dan zijn billen en je zorgt voor een diepe "pocket" zou hij minder makkelijk er uit moeten kunnen schieten.
Ik vind het ook een heel gedoe hoor, om de kruisbanden een beetje uit te spreiden. Pas sinds Ronja een beetje stil blijft liggen lukt het echt goed, ook omdat ik nu het vertrouwen heb dat ze blijft liggen terwijl ik stukje bij beetje met mijn armen achter me de doek er over trek.

Oefening baart kunst, je armen worden steeds leniger.

Ik heb trouwens Ronja vanaf het begin steds met dezelfde woorden gevraagd om lekker te gaan liggen en er veel voor beloond, volgens mij heeft dat wel geholpen want nu gaat ze in ieder geval uit een reflex stil liggen. Meestal net lang genoeg om even wat strak te trekken

Succes maar weer!
pi_58948679
hehehehe middagje ruilen??

ik heb geen baby, ik heb een klauterkabouter
Stil liggen komt dus echt niet in zijn woordenboek voor...

hoe krijg ik die pocket zo diep en hem toch met zijn mini beentjes fatsoenlijk gespreid op mijn rug?
ik ben niet heel breed ofzo, maar pepijn is mini en dus heb ik al snel zijn knieen in mijn rug. En daar kun je natuurlijk weer prima tegen afzetten om je eruit te proberen te wurmen...
  dinsdag 27 mei 2008 @ 20:30:03 #174
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58949228
Ik heb tegenwoordig nog een prachtig draag-doek exemplaar (lees met het nodige sarcasme...) in mijn (kleine) verzameling, een mini-monkey...
Prachtig wel, maar handig is anders...

Ik zal me wel hebben laten verleiden door mooie plaatjes enzo, en een super-aanbiedings-prijs, maar ik snap dat ding niet :S...
Je hebt 3 draagmethoden, een voor babies, die snap ik...
Een voor peuters (zoals ringsling e.d.) die snap ik ook...
Maar die voor "Floortjes"... Zo krijg ik haar dus écht niet erin... "de kangaroe-zit"

Ik gooi m wel in de kast, en haal hem er weer eens uit als mijn kangaroetje, een peutertje geworden is
pi_58950780
Ik zou je het zo echt niet kunnen vertellen, P_iglet.
Als Pepijn niet zo groot is, lukt het dan om hem eerst in de doek op een stoel te zetten zodat je de onderkant van de doek al een beetje tussen zijn beentjes kan trekken? Bij Ronja werkte dat in het begin wel, als ik me goed herinner.

DeLiedje, wat ziet die kangaroezit er raar en onstabiel uit! Ik kan me voorstellen dat een baby van Floortjes leeftijd helemaal niet zo wil zitten, met de beentjes opgefrummeld. En er is weinig aan te spannen of strak te trekken waardoor het kindje eigenlijk los zit. Raar ding

Maar als heupdrager zou hij zo maar prettig kunnen zijn, voor korte stukjes bijvoorbeeld of als ondersteuning van je arm.

De site is wel aantrekkelijk, ik kan me voorstellen dat je er voor gevallen bent
pi_58951111
Deliedje; ik vind de minimonkey ook erg aantrekkelijk eruit zien, en ben bang dat ie hier ook nog komt ondanks dat ik weet dat ze blijkbaar minder makkelijk dragen dan de echte draagdoeken.
We hebben al een premaxx; misschien eerst die maar eens proberen of dat een beetje gaat.
Welke kleur had je gekozen trouwens?

Ik heb vandaag 2 setjes sling-ringen binnen gekregen vanuit amerika, kijken of ik morgen een leuk stofje tegenkom op de markt of anders zaterdag even kijken in de stad; en dan maar achter de naaimachine kruipen
Had wat leuke stofjes gezien op een site, maar die is nu spontaan uit de lucht?
Kijken of dat me een beetje gaat lukken.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_58951212
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 21:48 schreef owlet het volgende:
Ik zou je het zo echt niet kunnen vertellen, P_iglet.
Als Pepijn niet zo groot is, lukt het dan om hem eerst in de doek op een stoel te zetten zodat je de onderkant van de doek al een beetje tussen zijn beentjes kan trekken? Bij Ronja werkte dat in het begin wel, als ik me goed herinner.
We gaan het morgen proberen...
Zucht ik wil een keer rugknopen oefenen met iemand erbij die daar meer ervaring mee heeft....

Ik knoop een FWCC ondertussen in minder als 30 seconden. Voor dat pepijn goed en wel doorheeft dat hij in de doek hangt zit ie vast... Dat moet met wat oefenen op mijn rug vast ook lukken, maar ik heb de truc nog niet door...
pi_58951258
De liedje, wat een rare houding!! Suc6 ermee...

Llewella wat leuk dat je zelf een ringsling gaat maken! Ben heel benieuwd naar het resultaat.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:16:57 #179
94046 PM-girl
pi_58951527
Ik heb, enthousiast geworden door de blunderfoto's op het bwf, ook weer gezocht naar een goede beschrijving voor op de rug. Ik heb via een filmpje van de doekentheek een goede tip gevonden en die lukt vrij aardig!
Al denk ik dat ook bij sommige van de mislukte foto's in dat topic, dus het zal niet perfect zijn!
-

Maar het was vooral leuk dat Simon er weer van genoot!

[ Bericht 21% gewijzigd door PM-girl op 28-05-2008 21:42:21 ]
*
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:18:59 #180
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58951574
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 22:04 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Zucht ik wil een keer rugknopen oefenen met iemand erbij die daar meer ervaring mee heeft....

Het is bijna 12 juli, nog heel even wachten
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2008 @ 22:19:45 #181
141844 Macka66
pi_58951591
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 20:30 schreef DeLiedje het volgende:
Ik heb tegenwoordig nog een prachtig draag-doek exemplaar (lees met het nodige sarcasme...) in mijn (kleine) verzameling, een mini-monkey...
Prachtig wel, maar handig is anders...

Ik zal me wel hebben laten verleiden door mooie plaatjes enzo, en een super-aanbiedings-prijs, maar ik snap dat ding niet :S...
Je hebt 3 draagmethoden, een voor babies, die snap ik...
Een voor peuters (zoals ringsling e.d.) die snap ik ook...
Maar die voor "Floortjes"... Zo krijg ik haar dus écht niet erin... "de kangaroe-zit"

Ik gooi m wel in de kast, en haal hem er weer eens uit als mijn kangaroetje, een peutertje geworden is
Kun je van je kangaroe-prinsesje niet beter een prinsesje in kikkerzit maken? Dat lijkt mij veel beter en werkbaarder dan die beentjes en voetjes omhoog
(monkey...kangaroe...kikker... wat een dierentuin zoo )

[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 27-05-2008 22:42:04 ]
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:21:03 #182
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58951626
En nou ben ik helemaal vergeten te reageren op de leuke foto's van dragende mama's en zo ogenschijnlijk relaxt zittende kindjes
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:23:42 #183
94046 PM-girl
pi_58951702
Even nagekeken, wat er op de foto's te zien is, zou dus de back wrap cross carry (bwcc) met chestbelt moeten zijn.
*
pi_58951704
PM, wat een leuke foto's van jou en Simon!!

Macka, je hebt een PM
pi_58952219
PM, wat leuk Ziet er goed uit hoor!
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2008 @ 23:12:35 #186
141844 Macka66
pi_58952853
Ik gebruik voor rugdragen eigenlijk nooit de doek. Met de Lifter gaat het zo snel en makkelijk.
Maar het ziet er wel mooi uit, Simon en Ronja op de rug!

Voor wurmers zoals Pepijn is de Wiggle Proof Back Carry uitgevonden.
*filmpje*
Al ben ik bang dat een beetje klauterkabouter die ook wel kraakt

p_iglet, jij straks ook

[ Bericht 14% gewijzigd door Macka66 op 27-05-2008 23:34:24 (linkje werkte niet) ]
pi_58952967
uhm macka, je link is een plaatje, geen filmpje...
of ik doe iets verkeerd..
pi_58953185
Owkeejjj... ik denk dat ik er -dankzij jullie goede adviezen uit ben...
Een geweven doek (met een labeltje in het midden )... of een hug-a-bub...
Nu nog een winkel waar ik ze kopen kan... Bij iedere zichzelf respecterende babywinkel?
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2008 @ 23:38:06 #189
141844 Macka66
pi_58953338
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 23:29 schreef Mammietje het volgende:
Owkeejjj... ik denk dat ik er -dankzij jullie goede adviezen uit ben...
Een geweven doek (met een labeltje in het midden )... of een hug-a-bub...
Nu nog een winkel waar ik ze kopen kan... Bij iedere zichzelf respecterende babywinkel?
Nee, helaas niet.
Maar je kunt bij Beginnings via het web kopen of via een verkooppunt in den lande. Je kunt er zelfs alle doeken die ze verkopen ook huren!
pi_58953423
Macka, dat filmpje is niet eerlijk... noemen ze het wiggle proof... maar dat kind ligt muisstil
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2008 @ 23:52:11 #191
141844 Macka66
pi_58953632
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 23:42 schreef p_iglet het volgende:
Macka, dat filmpje is niet eerlijk... noemen ze het wiggle proof... maar dat kind ligt muisstil
Ik ben ook bang dat dat wiggle proof niet slaat op de inwikkelfase. Twee componentenlijm, is dat wat?
pi_58953736
Nope dat moet 5-10 seconden drogen geloof ik... In die tijd is meneer allang verschoven en heeft de lijm opgegeten
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:46:18 #193
14746 k_i_m
pi_58960138
Mijn Mei Tai is binnen . Net nu Lilah slaapt . Nouja, kan ik mooi nog even droog oefenen .
In my life
Why do I smile
  woensdag 28 mei 2008 @ 13:03:49 #194
14746 k_i_m
pi_58961984
Nou, dat was brullen . Is het normaal dat kindjes er even aan moeten wennen, of horen ze het gelijk leuk te vinden?
In my life
Why do I smile
pi_58962381
Is normaal hoor kim dat ze er aan moeten wennen... gewoon op een moment dat ze lekker in haar vel zit nog een keer proberen... En zodra je hem om hebt meteen gaan lopen!
Dan is het gebrul vaak over zodra ze door hebben dat ze lekker bij mama hobbelen
  woensdag 28 mei 2008 @ 13:27:13 #196
14746 k_i_m
pi_58962588
Gelukkig . Dan ga ik het gewoon nog een keer proberen .
In my life
Why do I smile
  woensdag 28 mei 2008 @ 13:42:14 #197
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58963040
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 21:48 schreef owlet het volgende:
DeLiedje, wat ziet die kangaroezit er raar en onstabiel uit! Ik kan me voorstellen dat een baby van Floortjes leeftijd helemaal niet zo wil zitten, met de beentjes opgefrummeld. En er is weinig aan te spannen of strak te trekken waardoor het kindje eigenlijk los zit. Raar ding

Maar als heupdrager zou hij zo maar prettig kunnen zijn, voor korte stukjes bijvoorbeeld of als ondersteuning van je arm.

De site is wel aantrekkelijk, ik kan me voorstellen dat je er voor gevallen bent
Ja, ze zit er nu al fijn in op mn heup, alleen is ze daar nog wat te klein voor...
Ik bewaar m gewoon nog een tijdje... zien we later wel weer verder... 20 euro was ook niet erg veel
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 22:00 schreef Llewella het volgende:
Deliedje; ik vind de minimonkey ook erg aantrekkelijk eruit zien, en ben bang dat ie hier ook nog komt ondanks dat ik weet dat ze blijkbaar minder makkelijk dragen dan de echte draagdoeken.
We hebben al een premaxx; misschien eerst die maar eens proberen of dat een beetje gaat.
Welke kleur had je gekozen trouwens?
Knal-roze , voor mn meisje!
(de oranje's zijn nu in de aanbieding op hun site...)
pi_58965689
Thomas in Hoppediz Tunis

Ik was niet zo zeker van die doek, maar nu ik -em heb vind ik -em toch wel erg mooi: lekker zomers die lichte kleuren.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58965796
Mooi, Webkim! Toen ik hem te koop zag op dragen&voeden vond ik hem te licht maar hij staat julie erg mooi. Zomers, inderdaad!
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:23:52 #200
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58968131
Webkim, mag ik iets vragen?

Kijk, dat mensen een lange knoop-doek hebben, een ringsling en bijvoorbeeld een mei-tai, dat snap ik (ik heb er zelf ook een paar verschillende...)

Maar waarom (en ik bedoel t lief ) heb jij nou in korte tijd een Ellroo, die blauwe Storch, en nu deze Hopp gekocht? Hebben die niet allen hetzelfde doel?
Is het vanwege de verschillende mooie kleurtjes?
  † In Memoriam † woensdag 28 mei 2008 @ 17:34:07 #201
141844 Macka66
pi_58968363
Blauwe Storch? Breng 'r nou niet op ideeën
Webkim heeft volgens mij zo'n veelkleurige Storch Inka
pi_58968542
Volgens mij hebben draagdoeken hetzelfde effect als schoenen en tassen op sommige vrouwen kunnen hebben althans, op mij wel
pi_58968865
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:23 schreef DeLiedje het volgende:
Webkim, mag ik iets vragen?

Kijk, dat mensen een lange knoop-doek hebben, een ringsling en bijvoorbeeld een mei-tai, dat snap ik (ik heb er zelf ook een paar verschillende...)

Maar waarom (en ik bedoel t lief ) heb jij nou in korte tijd een Ellroo, die blauwe Storch, en nu deze Hopp gekocht? Hebben die niet allen hetzelfde doel?
Is het vanwege de verschillende mooie kleurtjes?
Nou kijk: ik ben nu dus dik.
En ik pas niks meer.
Andere vrouwen gaan dan schoenen kopen, want 'die passen altijd'. Maar ik heb maat 42 en ook nog eens vreemde voeten, dus dat gaat ook niet op.
Dan maar doeken he. En ik vind het zo leuk om te kunnen kiezen. Tweedehandsdoeken verliezen bijna niets van hun waarde, dus als we hier ooit uitgebabiet zijn kan ik ze gewoon weer verkopen.

Klonk heel plausibel he? Plus: ik heb er wel meer nodig om zo'n foto als dit te kunnen maken
Niet mijn kind/foto, wel heul lief.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † woensdag 28 mei 2008 @ 18:11:16 #204
141844 Macka66
pi_58969140
Een rossig babietje en een Vatanai Teesta (die groene met blauwe golfjes)
* Macka66 heeft daar wel het babietje maar niet het geld voor
  woensdag 28 mei 2008 @ 20:11:40 #205
94046 PM-girl
pi_58971451
Macka! Jij bent de verwezenlijking van het voorbeeld dat Owlet uitlegt!

Webkim, je bent anders hard op weg Ik vind jouw Larae (hoe zeg je dat, laree?) zo mooi, dezelfde als Owlet toch? Die zou ik ook nog wel willen aanschaffen!
*
  † In Memoriam † woensdag 28 mei 2008 @ 20:19:43 #206
141844 Macka66
pi_58971614
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 20:11 schreef PM-girl het volgende:
Macka! Jij bent de verwezenlijking van het voorbeeld dat Owlet uitlegt!

Webkim, je bent anders hard op weg Ik vind jouw Larae (hoe zeg je dat, laree?) zo mooi, dezelfde als Owlet toch? Die zou ik ook nog wel willen aanschaffen!
PM, integendeel! Ik heb hele degelijke mosgroene Ecco stappers waar ik het hele jaar door op loop. Mijn doeken passen daar niet echt bij
Ze zijn allemaal tweedehands of uit een aanbieding, waardoor er weinig keus uit kleuren was. Op de Storch 5.20 na, maar toen moest ik rekening houden met de smaak van vriendje die bovendien een stoere vrolijke dochter wilde. Zal ik nu uit wraak een groene meisjesdoek voor Maja aanschaffen?
  woensdag 28 mei 2008 @ 20:27:56 #207
94046 PM-girl
pi_58971799
Ik vind je motivatie volledig gerechtvaardigd hoor! Mijn zegen heb je!
Enne, schoenen in de uitverkoop is toch ook DE manier! Ze hoeven niet bij je tassen of sjaals te passen, als ze maar leuk zijn!
*
  woensdag 28 mei 2008 @ 20:51:20 #208
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58972350
Die foto's. O+

Misschien gaat er hier toch een mei tai bijkomen. Anna is ook zo beweeglijk, lastig om haar op m'n rug te krijgen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2008 @ 01:07:52 #209
141844 Macka66
pi_58978898
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 20:27 schreef PM-girl het volgende:
Ik vind je motivatie volledig gerechtvaardigd hoor! Mijn zegen heb je!
Enne, schoenen in de uitverkoop is toch ook DE manier! Ze hoeven niet bij je tassen of sjaals te passen, als ze maar leuk zijn!
Didymos Millefiori Stein
en nu eens kijken of ik een doek ga verkopen
pi_58979927
Kati Girasol.

Macka, verkopen?
Wat dan, wat dan, wat dan?!
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2008 @ 09:13:57 #211
141844 Macka66
pi_58981066
Goed bezig Webkim

Ik dacht aan de zachte tricot BabyCuddle de kleurige en koele Ellaroo Maija (5 m) en de zachte en stevige Hoppediz Osaka (4 m 6).
m'n a.s. millefiori is 4 m 70 en geschikt als zomerdoek

[ Bericht 1% gewijzigd door Macka66 op 29-05-2008 21:20:20 (Maija en Osaka krijgen een leuk nieuw huis :)) ]
pi_58981520
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 01:07 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Didymos Millefiori Stein
Well done, die is moooooi!
  donderdag 29 mei 2008 @ 09:52:25 #213
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58981803
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 09:13 schreef Macka66 het volgende:
de kleurige en koele Ellaroo Maija (5 m)
Wat wil je daar voor hebben?
Saartje
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2008 @ 10:05:34 #214
141844 Macka66
pi_58982056
Je hebt een nieuw PM bericht
pi_58982961
ik wil ook een draagdoek bestellen
maar eerst wachten tot ik mn belastinggeld heb ontvangen...
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 29 mei 2008 @ 10:45:40 #216
14746 k_i_m
pi_58982998
Ik ga vandaag nog een poging wagen met de mei tai. Maar wat ik nou niet precies snap van al die instructiefilmpjes met poppen en beren; moet je de benen nou optrekken tegen de buik van het kind (en dus ook tegen jouw buik) of erlangs? Dat je buik tegen buik zit en ze aan de zijkant van het kind opgetrokken worden?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is .
In my life
Why do I smile
pi_58983127
Ik deed Maarten z'n beentjes naast zijn lijf. net als een kikker (vandaar kikkerhouding)
Helaas dat het echt niet meer wil nu hij groter is want hij vond het altijd heerlijk die houding
pi_58983251
Dat ligt een beetje aan de leeftijd van je kind. Tot een maand of drie liever met de beentjes opgetrokken, daarna kan het met de beentjes naar buiten. Meestal vinden ze dat vanaf die leeftijd ook prettiger.
  donderdag 29 mei 2008 @ 11:11:22 #219
14746 k_i_m
pi_58983610
Jamaar hoe opgetrokken? .
In my life
Why do I smile
pi_58983681
Zo

pi_58983740
wat een lieve foto!
  donderdag 29 mei 2008 @ 11:21:19 #222
14746 k_i_m
pi_58983806
Dus toch wel de benen uit elkaar zegmaar. Maar dan wel nog in de doek.

Ik ben ook zo'n kluns .
In my life
Why do I smile
pi_58983946
Weet je, het maakt niet zo héél veel uit. Als Lilah liever haar beentje wat gespreid heeft is het goed en als ze ze juist liever bij elkaar houdt is het ook prima.
Het gaat er om dat de heupen op die leeftijd nog zo kwetsbaar zijn dat je geen houding wilt forceren. Een baby moet onder de drie maanden nog net zo kunnen zitten als ze in de baarmoeder zat, bij wijze van spreken.

Als ze een maand of drie oud zijn gaan ze meestal uit zichzelf wat meer strekken en de heupen zijn dan weer zo ver gegroeid dat je wat makkelijker de beentjes kan in een gespreide houding kan "forceren", door de beentje buiten de doek te doen.

Succes, we hebben het allemaal moeten leren en voor je het weet kan je met je ogen dicht in een vol warenhuis haar in alle mogelijke houdingen binnen een minuut in de doek doen
pi_58983984
Yup beentjes uit elkaar en naast haar lijfje. Niet voor haar buik.
Jouw buik tegen haar buik.
Is even prutsen maar als je het eenmaal kan heb je het binnen een paar minuutjes voor elkaar.
Was in het begin bang dat ik Maarten z'n beentjes zou breken

Succes!!
pi_58984661
Ik heb sinds vorige week ook een draagdoek in huis. Je moet even er mee leren omgaan maar dan is ie geweldig. En op het foldertje staat dat je kinderen tot 12 kilo er mee kan dragen. Dus kunnen we nog even vooruit.

De site: www.minimonkey.nl

Misschien iets voor jullie hier?Of hebben jullie intussen al genoeg draagdoeken allemaal?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_58984785
Op de vorige pagina staan toevallig een paar posts over minimonkey
pi_58984815
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 11:58 schreef owlet het volgende:
Op de vorige pagina staan toevallig een paar posts over minimonkey
Oh, oeps sorry Owlet. Heb ik over heen gelezen waarschijnlijk
pi_58984976
Oh, zo bedoelde ik het niet! Het was gewoon toevallig dat hij kort geleden al ter sprake was gekomen. Toen waren de meningen niet zo heel positief, wat maakt hem zo ideaal voor jou?
pi_58985118
Ze heeft nog wel eens last van krampjes en als ik haar dan in de minimonkey leg met haar buik tegen de mijne vind ze dat heel fijn.

We hebben trouwens ook nog zo'n kipling rug/buikdrager maar volgens mij is ze daar nog wat te klein voor.
pi_58985287
Fijn dat Rebecca zo graag gedragen wordt.
Met de kipling buikdrager zou ik inderdaad nog een maand of twee wachten.
pi_58985517
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:18 schreef owlet het volgende:
Fijn dat Rebecca zo graag gedragen wordt.
Met de kipling buikdrager zou ik inderdaad nog een maand of twee wachten.
Ja, ik probeerd haar er vorige week in te zetten maar ze verdween er helemaal in. Beetje sneu.
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:51:10 #232
14746 k_i_m
pi_58987458
Nou, het ging al beter dan gisteren, maar volgens mij doe ik nog iets niet helemaal goed. Moet ze nou met d'r kont "op de bodem" van het doek zitten, of mag dat ook iets hoger? Ze ging nu zelf een beetje scheef hangen om op het hengsel te kluiven . Daardoor had ik aan de ene kant een keurige aansluiting, en aan de andere kant een kier, waardoor haar been bijna alsnog naar buiten kwam .

Iemand nog suggesties/correcties?
In my life
Why do I smile
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:53:09 #233
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58987526
Kaboutertje
Verder weet ik het ook niet
Saartje
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:54:33 #234
14746 k_i_m
pi_58987569
.
In my life
Why do I smile
pi_58988040
Ikzelf heb alleen de doeken dus hoe ze precies in de jouwe moet zitten geen idee.
Lijkt mij wel dat ze nog wat hoger kan zitten. Ikzelf deed Maarten toen hij kleiner was zo hoog dat ik mijn hoofd naar beneden deed en hem nog makkelijk een kusje kon geven op z'n koppie.
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2008 @ 14:35:51 #236
141844 Macka66
pi_58988636
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:51 schreef k_i_m het volgende:
Nou, het ging al beter dan gisteren, maar volgens mij doe ik nog iets niet helemaal goed. Moet ze nou met d'r kont "op de bodem" van het doek zitten, of mag dat ook iets hoger? Ze ging nu zelf een beetje scheef hangen om op het hengsel te kluiven . Daardoor had ik aan de ene kant een keurige aansluiting, en aan de andere kant een kier, waardoor haar been bijna alsnog naar buiten kwam .

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Iemand nog suggesties/correcties?
Kont op de bodem, knietjes moeten iets boven haar kontlevel.
Dat koppie van Lilah
pi_58988753
zo wij zijn vanochtend bij Macka geweest...
Geoefend met rugdragen... nu wat extra punten waar ik op kan letten...
En Pepijn heeft laten zien waarom ik met recht zo'n moeite heb met rugknopen... hij zit NIET stil!! (al ging het met een cracker in zijn handen best aardig )

Verder de lifter van Macka te leen... Die gaan we vanmiddag weer eens mooi uitproberen..

Pepijn is trouwens net pas wakker... ik liep om 12.30 de deur uit en voor het eind van de straat sliep hij... Was zo vanuit de draagdoek over te tillen en heeft met zijn jas aan nog 1,5 uur in bed verder geslapen...
pi_58988761
Lilah in de Meitai
  donderdag 29 mei 2008 @ 14:44:30 #239
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58988812
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 14:35 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Kont op de bodem, knietjes moeten iets boven haar kontlevel.
Dat koppie van Lilah
Dat dus en Ik probeerde ook altijd zo hoog mogelijk. Stiekum kusjes geven is dan zo makkelijk.

Draag Maud nu veel op de heup. Foto volgt staat bij mijn vader op de camera....
  donderdag 29 mei 2008 @ 14:56:14 #240
14746 k_i_m
pi_58989069
Check. Ze zat nu namelijk niet helemaal beneden omdat haar voeten er tussen zaten. Het zat wel verrassend stevig vond ik. Als ze het leuk vind en ze zit er straks goed in denk ik dat ik haar best grote stukken mee kan tillen .
In my life
Why do I smile
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2008 @ 15:13:18 #241
141844 Macka66
pi_58989468
Pepijn is een vreselijk druk en leuk spookje

p_iglet had een mooie hoge rugdraag methode uitgezocht.
Altijd goed om een ander eens te zien knopen, dat leidt tot nieuwe inzichten die het delen waard zijn:
a) een onbelegde (!) cracker is een goed hulpmiddel
b) bij een rugdraagmethode is het zaak om zo snel als in het knoopproces mogelijk is weer overeind te gaan staan. Als je knoopt terwijl het kind op jouw rug ligt merk je niet waar het zwaartepunt uiteindelijk komt te zitten. Dat kan verrassingen geven als je weer gaat staan, een doek die niet (meer) strak of hoog genoeg geknoopt is op de juiste plaatsen.
a hebben we proefondervindelijk ontdekt, b is n.a.v. een belangrijk moment in de knoopmethode. Er zijn geen Pepijn's gewond geraakt bij het maken van deze secured high back carry
pi_58989712

Pepijn in de lifter van Macka...
Met onze zelfbedachte extra pepijn vastsnoer methode (de banden nog een keer extra gekruist over zijn billen/rug)
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:38:07 #243
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58990162
Ziet er stevig uit. Maat wel dus volledig aan je schouders en niet meer met een extra steun om je buik/lage rug?
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2008 @ 15:39:55 #244
141844 Macka66
pi_58990209
Ha, de HHLBWC (Hoge Houdini Lifter Back Wrap Carry)
pi_58990600
Kim, als de doek nog wat groot is en Lilah er in verdwijnt als ze op de bodem zit kan je het onderste gedeelte een of meerder slagen omrollen voor je de onderste banden omknoopt. Zo wordt het lijfje van de doek wat minder lang en komen de bovenste banden wat meer op kluifhoogte.

Pepijn in de lifter ziet er goed uit! En zelfs dán dus met extra pepijn-beveiliging
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2008 @ 16:50:46 #246
141844 Macka66
pi_58991744
Ik meld het eerst nog maar even definitief hier; ik heb twee nog een doeken in de verkoop. Een heipaarse rekkende tricot BabyCuddle voor 20 euro (excl. verzendkosten), en een niet rekkende geweven Hoppediz Osaka (zand/zwart) van 4 m 60 voor 40 euro (excl. verzendkosten). Afhalen mogelijk in Den Haag. Morgen ga ik elders op het net advertenties zetten. Foto's tot dan op aanvraag.

[ Bericht 2% gewijzigd door Macka66 op 29-05-2008 21:22:40 (het is een goede dag in doekenland :)) ]
pi_58992258
Met dank aan Macka komt er hopelijk snel een Ergo deze kant op. Dankzij de mooie dollarkoers kost het geheel inclusief verzenden héél weinig Wat een leuk vaderdagcadeautje
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2008 @ 17:44:15 #248
141844 Macka66
pi_58992923
voor de Ergo!
pi_58993906
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 16:50 schreef Macka66 het volgende:
Ik meld het eerst nog maar even definitief hier; ik heb twee doeken in de verkoop. Een heipaarse rekkende tricot BabyCuddle voor 20 euro (excl. verzendkosten), en een niet rekkende geweven Hoppediz Osaka (zand/zwart) van 4 m 60 voor 40 euro (excl. verzendkosten). Afhalen mogelijk in Den Haag. Morgen ga ik elders op het net advertenties zetten. Foto's tot dan op aanvraag.
Ahhh, dus Maneki gaat ook aan de EllaRoo? Boft Saartje even.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 29 mei 2008 @ 19:24:56 #250
108648 cattie
lieve moeder
pi_58995026
Macka, ik heb denk ik wel interesse in de Hopp. Ik pm je!
  donderdag 29 mei 2008 @ 19:56:06 #251
108648 cattie
lieve moeder
pi_58995732
De didymos Millefiori Stein is trouwens ook erg mooi! Allemaal bloemetjes!
Daar krijg ik alleen nooit mijn man in. Misschien moet ik afzonderlijke doeken voor hem en mij kopen.
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2008 @ 20:57:46 #252
141844 Macka66
pi_58997292
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 19:56 schreef cattie het volgende:
De didymos Millefiori Stein is trouwens ook erg mooi! Allemaal bloemetjes!
Daar krijg ik alleen nooit mijn man in. Misschien moet ik afzonderlijke doeken voor hem en mij kopen.
Ja he! Ik vind 'm in stein eleganter dan in de andere kleurstellingen. En hij past met z'n natuurtinten ook nog eens beter bij m'n mosgroen/bruine schoenen dan de andere Millefiori kleurstellingen
Goed idee Begin je met een doek die voor hem acceptabel is, en dan koop je daarna een mooie voor jezelf
pi_58998493
Kan het niet laten...

Hij lijkt is opeens al zoooo groot zo!

Zoooow heerlijk, dat kunnen kussen en kroelen!!

En lekker slapen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 29 mei 2008 @ 22:00:10 #254
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58998851
Hij is ook een randjessabbelaar of had hij gespuugd?
Lief zo
Saartje
pi_58998919
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:00 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hij is ook een randjessabbelaar of had hij gespuugd?
Lief zo
Een rasechte randjessabbelaar!
pi_58998940

Dit draadje is zoveel leuker sinds iedereen er foto's in spamt. Mooi ook weer deze.
En randjessabbelaars zijn lief.
Hardloper.
IG @webkim
pi_59001282
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 16:50 schreef Macka66 het volgende:
Ik meld het eerst nog maar even definitief hier; ik heb twee nog een doeken in de verkoop. Een heipaarse rekkende tricot BabyCuddle voor 20 euro (excl. verzendkosten), en een niet rekkende geweven Hoppediz Osaka (zand/zwart) van 4 m 60 voor 40 euro (excl. verzendkosten). Afhalen mogelijk in Den Haag. Morgen ga ik elders op het net advertenties zetten. Foto's tot dan op aanvraag.
Ik heb eventueel wel interesse in de BabyCuddle, maar wat versta jij onder heipaars
pi_59001329
nou, ik hoop toch niet 'paars van 't heien'!
pi_59001833
Okee, de kogel is door de kerk! Ik heb net de Storchenwiegedoek besteld, van 4.60 kleur Ulli...
Vertel mij nu dat ik een goede beslissing heb genomen...
  donderdag 29 mei 2008 @ 23:41:51 #260
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59001883
Heel goed Mammietje! Ik ben trots op je
Saartje
pi_59002033
Yesss!
pi_59002471
Goed gedaan Mammietje. Ulli is mooi.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 30 mei 2008 @ 00:10:50 #263
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59002582
Wij hebben ook een Ulli. Super handig.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † vrijdag 30 mei 2008 @ 00:11:25 #264
141844 Macka66
pi_59002593
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 23:20 schreef bixister het volgende:
nou, ik hoop toch niet 'paars van 't heien'!

Nee, meer dat je in de ochtenddauw op de bloeiende heide loopt, en het veld zo mooi paars gemeleerd is en er zo'n heerlijk licht zoete geur subtiel je zinnen prikkelt
Maar officieel heet de kleur aubergine (alsof je in een Turks restaurant de rook van houtskool en olie en het geblakerde auberginevel... nee, laat maar )

mrien, het is een gemeleerd zachtpaarsig. Nu is het niet goed op de foto te krijgen. Maar ik heb de bijpassende schoenen voor je gevonden
pi_59002685
hihi geweldig!!! die schoenen....

iemand die een bijpassende doek weet bij mijn altijd en eeuwige dr martens schoenen

Mammietje, super
  † In Memoriam † vrijdag 30 mei 2008 @ 00:17:14 #266
141844 Macka66
pi_59002736
Mammietje, laat me je vertellen: je hebt de goede beslissing genomen!
Echt waar. 4 m 60 is voor veel mensen een handige maat, Storchenwieges zijn schier onverwoestbaar en Ulli is rustig zonder saai te zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 30 mei 2008 @ 00:18:14 #267
141844 Macka66
pi_59002763
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 00:15 schreef p_iglet het volgende:
hihi geweldig!!! die schoenen....

iemand die een bijpassende doek weet bij mijn altijd en eeuwige dr martens schoenen

Mammietje, super
Didymos Jim!
maar ik denk niet dat je 'm leuk vindt...
pi_59002893

mwah wel ok, niet super mijn ding maar ook niet dat ik er niet mee zou willen lopen...

geen zwart met gele stiksels/strepen doek ergens
pi_59002910
p_iglet, welke kleur hebben je docs? Dan verzinnen we er wel een doek bij hoor (of twee, of drie, of ).
Girasol Espresso?
Didymos Silver Waves?

[ Bericht 21% gewijzigd door Webkim op 30-05-2008 00:32:33 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_59003004
hihi draag meestal gewoon zwarte met gele stiksels... heb ook rode, witte en paarse...

vandaag bij Macka een 4.10m doek geprobeerd...daar kan ik dus ook een gewone kruisknoop mee en dus waarschijnlijk bijna alle knooptechnieken. Met mijn 4.60 doeken heb ik altijd flinke staarten. Vriendlief is nog kleiner en smaller dan ik ben dus hmmmm... eigenlijk past er hier in huis dus best nog een kleiner maatje doek bij

maar eerst maar eens de lifter (de kleurtjes van macka's lifter zijn wel echt mijn stijl) goed uitproberen en daarna evt een lifter of meitai aanschaffen..
pi_59006701

Of, zoals zo treffend zei: "Wat moet je met zo! veel! lappen stof?"
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:44:33 #272
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59007662
Webkim Verslaafde
Saartje
pi_59007689
Ja maar, ja maar, je hebt zo'n ding echt aan, zo ginourmous zijn ze. En jij wil er toch ook niet elke dag hetzelfde uitzien?
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:53:12 #274
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59007849
Nee.logisch
Saartje
  † In Memoriam † vrijdag 30 mei 2008 @ 11:40:55 #275
141844 Macka66
pi_59008934
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:02 schreef Webkim het volgende:

[ afbeelding ]

In de kast laten liggen?
pi_59009442
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 11:40 schreef Macka66 het volgende:

[..]

In de kast laten liggen?
Neuh. Afspraak met mijzelve: maximaal vijf lappen stof. Dus als ik een zesde koop moet er 1 weg. Vind ik nog best te rechtvaardigen.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † vrijdag 30 mei 2008 @ 12:12:53 #277
141844 Macka66
pi_59009598
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:45 schreef Webkim het volgende:
Ja maar, ja maar, je hebt zo'n ding echt aan, zo ginourmous zijn ze. En jij wil er toch ook niet elke dag hetzelfde uitzien?
Mooi, nieuwe kleren voor Thomas en jou hoeven dus niet meer. Wat een besparing, daar kun je makkelijk nóg een doek van kopen
Goed, die afspraak met jezelf

[ Bericht 9% gewijzigd door Macka66 op 30-05-2008 12:19:51 ]
pi_59009763
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 00:11 schreef Macka66 het volgende:

[..]
mrien, het is een gemeleerd zachtpaarsig. Nu is het niet goed op de foto te krijgen. Maar ik heb de bijpassende schoenen voor je gevonden
Vreselijke schoenen
  † In Memoriam † vrijdag 30 mei 2008 @ 14:26:16 #279
141844 Macka66
pi_59012487
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 12:20 schreef mrien het volgende:

[..]

Vreselijke schoenen
Subtiele hint
je hebt PM
pi_59012730
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:02 schreef Webkim het volgende:

[ afbeelding ]

green tea! Zo mooi

ik heb zelf de ER in bestelling staan
It's all up to you
pi_59013848
Da's zeker goed, Mammietje! Een storch is een lekkere doek, daar kan je je kleinkinderen straks nog in dragen. En ulli is mooooooi

Webkim, mooie aanschaf (weer )!

Is er hier iemand met een BBslen? Ik hoef er echt een knoopdoek meer bij voorlopig, maar ik ben wel benieuwd naar eventuele ervaringen hiermee omdat een green paprika wel op het ooit-lijstje zou kunnen staan door de kleur
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:29:54 #282
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59013908
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:57 schreef Webkim het volgende:

[..]

Nou kijk: ik ben nu dus dik.
En ik pas niks meer.
Andere vrouwen gaan dan schoenen kopen, want 'die passen altijd'. Maar ik heb maat 42 en ook nog eens vreemde voeten, dus dat gaat ook niet op.
Dan maar doeken he. En ik vind het zo leuk om te kunnen kiezen. Tweedehandsdoeken verliezen bijna niets van hun waarde, dus als we hier ooit uitgebabiet zijn kan ik ze gewoon weer verkopen.

Klonk heel plausibel he? Plus: ik heb er wel meer nodig om zo'n foto als dit te kunnen maken
[ afbeelding ] Niet mijn kind/foto, wel heul lief.
Die foto is wel de beste reden ooit! Hoe schattig!
En met je nieuwe aanwinst erbij ben je al een end op weg naar precies zo'n foto
Je snapt toch wel dat we met zn alleen hier vol spanning wachten op een blote Thomas-baby bovenop al je doeken he.....

[ Bericht 14% gewijzigd door DeLiedje op 30-05-2008 15:44:37 ]
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:38:50 #283
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59014122
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:03 schreef vamperotica het volgende:

Een rasechte randjessabbelaar!
Dat doet Floortje ook áltijd als ze erin zit...
pi_59014239
Ik ben ook al een beetje op zoek naar een mooie draagdoek, en die van K_i_m is wel echt helemaal geweldig

Ik heb al een babybjorn in huis, maar ik wil ook een doek
pi_59014264
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 14:35 schreef TearSong het volgende:

[..]

green tea! Zo mooi

ik heb zelf de ER in bestelling staan
ik ook
Hardloper.
IG @webkim
pi_59016828
Ik heb een mei-tai besteld
pi_59017450
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 17:47 schreef Reinhilde het volgende:
Ik heb een mei-tai besteld
Leu-heuk! Welke?
Hardloper.
IG @webkim
pi_59018904
Ik heb zojuist een BabyCuddle gekocht van Macka
pi_59019244
Ik wil ook méér doeken!!
En mijn zusje gaat binnenkort ook trouwen..... Las hier dat dat toch wel een goede reden is voor een nieuwe!!
pi_59019394
Het is me wat met die zusjes.. de mijne gaat ook al trouwen. Een nieuwe doek uitzoeken is een ramp voor mij, maar toch nog niet zo'n ramp als een geheel nieuwe sjieke outfit.
pi_59019476
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 20:04 schreef lcicle het volgende:
Het is me wat met die zusjes.. de mijne gaat ook al trouwen. Een nieuwe doek uitzoeken is een ramp voor mij, maar toch nog niet zo'n ramp als een geheel nieuwe sjieke outfit.
Ja ik moet ook nog "een outfit" ....
Eentje waar mn lijf in past! Da's ook zo fijn aan doeken.... Je kunt je er zo lekker in verstoppen!!
pi_59019512
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 15:44 schreef Webkim het volgende:

[..]

ik ook
lol addict *grin*
It's all up to you
  vrijdag 30 mei 2008 @ 20:33:02 #293
94046 PM-girl
pi_59020061
Webkim Waar staat de teller nu?
*
pi_59020116
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 20:33 schreef PM-girl het volgende:
Webkim Waar staat de teller nu?
Ehm. Ik verwacht er nog twee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan staat de teller op 5
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_59020893
Webkim!

Ik heb dezelfde besteld als k_i_m heeft, daar was ik echt meteen verliefd op

En Nixxx verklaard me voor gek dat ik wel 70E heb uitgegeven aan een draagdoek Ik laat m zo Webkim's post wel even lezen
pi_59029349
Reinhilde, je kan heb beter dit laten zien.

Een deel van de verzameling van iemand op een groot draagdoekenforum. Ik zou zo met haar ruilen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Webkim op 31-05-2008 12:56:50 ]
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:59:43 #297
94046 PM-girl
pi_59030004
O my God!! En die persoon heeft geen natural beginnings verkooppunt??

Sjees, dat is echt bij elk paar sokken twee doeken!
*
pi_59030049
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:59 schreef PM-girl het volgende:
O my God!! En die persoon heeft geen natural beginnings verkooppunt??

Sjees, dat is echt bij elk paar sokken twee doeken!
Het is een Duitse. En echt haar persoonlijke verzameling, die foto heeft niets met een winkel te maken. Achter de doeken die je op de foto ziet ligger er nog meer.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:04:52 #299
94046 PM-girl
pi_59030085
Ik denk wel dat ze er heel veel zelf van tricot gemaakt heeft, zo ziet het er in de linkse vakjes wel uit!

En gewoon ook 2 of 3 van dezelfde kleur!
*
pi_59030161
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 13:04 schreef PM-girl het volgende:
Ik denk wel dat ze er heel veel zelf van tricot gemaakt heeft, zo ziet het er in de linkse vakjes wel uit!

En gewoon ook 2 of 3 van dezelfde kleur!
Allemaal geweven. Heeel veel Didymos doeken.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † zaterdag 31 mei 2008 @ 13:39:14 #301
141844 Macka66
pi_59030516
Ik was gisteren met m'n gezin op een feest. Maja heeft de hele avond/nacht in de BaraBarn om m'n nek gehangen. Niemand die zag hoe mooi m'n doek was hoor Iedereen keek alleen maar naar de verzaligde glimlach waarmee m'n babietje in de doek lag te slapen. Haar handje dat de buitenste rail vast had. Of hoe ze met nieuwsgierige open oogjes vanuit de doek keek. ('t Is ook wel een erg mooi babietje natuurlijk )

En die mevrouw van de link van Webkim zou serieus onder behandeling moeten voor koopverslaving, en gaan dragen ipv verzamelen. Ze heeft veel te veel van hetzelfde soort doeken om nog van een functionele collectie te kunnen spreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')