Dames (en/of heren), ik heb even jullie advies en ervaringen nodig!
Ik ben me aan het oriënteren op een draagdoek voor Bink. Hij moppert smorgens nogal eens en is pas tevreden als hij dicht bij em is. Ik kan -met nog 2 peuters die ook aandacht willen- moeilijk hem de hele morgen op schoot hebben, dus leek een draagdoek me wel een oplossing. Nog een reden waarom ik er één wil: ik vind een maxi-cosi niet te tillen en bovendien heb ik dan niet 2 handen vrij om ook die 2 peuters nog een handje te geven bij het oversteken als ik eens met de auto weg wil.
Ik heb wel zo'n ding, een buideldraagzak, maar die heb ik maar 1 keer gebruikt omdat die met 1 clipje vast zit die ik niet vertrouw (dus continu ondersteun). Hij hangt te laag, bungelt te veel (vooral bij bukken) en je sjouwt je -door verkeerde gewichtsverdeling- een breuk!
Dus: mijn eisen aan de draagdoek:
1. veilig en betrouwbaar zonder ondersteuning. Bij voorkeur moet Bink er niet uit donderen als ik buk!
2. gemakkelijk aan (en uit) te doen, gemakkelijk om er een kind in te proppen.
3. hoog draagt, dus op of boven je borst en niet ergens voor je buik of nog lager. (Ik ben zelf klein.)
4. ik wil graag dat de baby er in kan liggen (kommahouding?), rechtop met de buik tegen je aan en rechtop met de rug tegen je aan kan.
Draagdoeken die mijn interesse wekten en aan jullie de vraag hoe jullie ervaringen zijn: De slling of ringsling. (Extra vraag; gevuld of ongevuld?)
Hug-a-bub draagdoek. (Kan een baby daarin horizontaal? Is het makkelijk aan/uit doen?)
Baby Bundler draagoek. (Hoe moeilijk is die om te binden, vraagt dat veel oefening?)
Graag jullie reacties, alvast bedankt. Ook namens Randy, Tinka en Bink!