abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58841129
Hmm met de ellaroo? ik iig. niet, sorry. Hij is wel mooi
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_58867975
Ik heb hem ook nooit in handen gehad.
Mocht je nog "simpeler" willen dat dit dan zou je ook aan een ergo kunnen denken. Die zijn niet zo mooi, maar wel (in mijn ogen dan) érg prettig in gebruik terwijl ze wel een prettige zit voor de een baby en/of een peuter hebben.

o.a. te koop bij Beginnings

ik twijfel nog steeds. Ik zal Ronja alleen maar minder gaan dragen en voor de nieuwe baby er in kan duurt ook nog wel even. Maar hij droeg zó prettig (zowel met de leenbaby op mijn buik als met de peuter op mijn rug) dat ik vind dat ik hem moet hebben
pi_58868135
Wie neemt er z'n kroost mee naar de doek-inn? Ik twijfel of het handig is om Thomas mee te nemen zo'n hele ochtend/middag. Ik moet ook een behoorlijk eind reizen voor ik er ben namelijk. Maar anders heb ik niemand om mee te oefenen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58868292
Mijn kroostje komt mee, maar die is wel wat kilo's zwaarder dan Thomas Er mag gerust mee geoefend worden hoor, maar of ze het daar zelf mee eens is (mijn dame die dan al weer bijna twee is )

Zeg, op deze manier zou een Ergo misschien wel heel goed van pas kunnen komen bij een kramperige baby en een man die al dat gedoek maar niets vind maar met veel plezier een framedrager gebruikt

vrijdag 23 mei 2008 @ 22:56:46 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58868456
Als ik kom, neem ik Sasha mee.
Ik ben nog steeds aardig vergroeid met hem.
pi_58868585
Komt er nog iemand vanuit het Brabantse land?
En BE, hoe doe je dat dan met Sasha's slaapjes?
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:12:49 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58868860
Ik neem wrsch gewoon de kinderwagen mee en dan slaapt hij in de bak.

Maar ik moet zeggen dat Sasha wat dat betreft echt heel-heel makkelijk is.
Van de week bij ballorig heeft hij helemaal niet geslapen en dan merk je echt niks aan hem, even vrolijk en gezellig, die slaap haalt hij later wel in, maar ook dat zonder al te veel problemen.
Soms moet ik mezelf echt even streng toespreken en de rem erop gooien, hij is zo makkelijk dat je hem nooit hoort en dan is het nogal makkelijk om maar door te gaan.
Maar zo bij die meet is dat geen probleem.
  † In Memoriam † vrijdag 23 mei 2008 @ 23:58:06 #83
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_58869892
Ik heb een kinderbedje, een wieg, een Bugaboo met reiswieg en een twijfelaar beschikbaar voor kinderen die een slaapje nodig hebben tijdens de meet. En een box. (En dan heeft Lucie nog een bedje en Maja nog een snuggle nest.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 24 mei 2008 @ 07:12:53 #84
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58872798
Ah Macka, wat lief dat je rekening met me houdt
* LadyS noteert 12 juli in de agenda

Ik neem iig Iris mee. En als ik Amber meeneem, gaat Peter ook mee, om Amber bezig te houden. Amber wil trouwens wel graag in een doek, alleen dat wilde ik dus maar niet proberen in de tricotslen die ik nog heb, want Iris hing dus al in no-time op mijn knieen, laat staan Amber..
Zal ik die tricotslen wel meenemen?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 24 mei 2008 @ 20:07:33 #85
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58882711
Dat klinkt leuk, 12 juli. Ik mag alleen geen doek meer kopen, heb er nu nog twee, dat is genoeg. Wil best een doek meenemen, maar als PM al de kralenspiraalknoop gaat demonstreren, kan ik dat natuurlijk nooit meer overtreffen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 24 mei 2008 @ 21:36:19 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58884917
Hmmm, er valt hier net een kwartje...
12 juni juli is de dag dat we op vakantie gaan, of net weg zijn...
Echt heel jammer, ik was graag gekomen.
Webkim... vandaag hadden we hier een dagje dat Sasha absoluut niet wilde slapen!

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 24-05-2008 23:03:49 (:o) ]
pi_58885852
Mocht ik nou tegen die tijd zwanger zijn kom ik misschien ook wel ff gluren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 22:15:26 #88
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58886296
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 21:36 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm, er valt hier net een kwartje...
12 juni is de dag dat we op vakantie gaan, of net weg zijn...
Echt heel jammer, ik was graag gekomen.
Webkim... vandaag hadden we hier een dagje dat Sasha absoluut niet wilde slapen!
Mooi, dan ben je op 12 juli vast wel terug
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 24 mei 2008 @ 22:34:22 #89
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58886939
Webkim, het kan best zijn dat ik 12 juli vanuit het schone Brabant kom en de hoofdstad van Brabant ligt op mijn weg naar de inn! Maar ik garandeer nog even niets.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58887173
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 22:34 schreef PM-girl het volgende:
Webkim, het kan best zijn dat ik 12 juli vanuit het schone Brabant kom en de hoofdstad van Brabant ligt op mijn weg naar de inn! Maar ik garandeer nog even niets.
Jawel, jawel
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:04:01 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58887936
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 22:15 schreef LadyS het volgende:

[..]

Mooi, dan ben je op 12 juli vast wel terug
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:05:52 #92
94046 PM-girl
pi_58887988
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:07 schreef YPPY het volgende:
Dat klinkt leuk, 12 juli. Ik mag alleen geen doek meer kopen, heb er nu nog twee, dat is genoeg. Wil best een doek meenemen, maar als PM al de kralenspiraalknoop gaat demonstreren, kan ik dat natuurlijk nooit meer overtreffen.
Je mag assisteren, ok?
*
pi_58909852
Dames (en/of heren), ik heb even jullie advies en ervaringen nodig!

Ik ben me aan het oriënteren op een draagdoek voor Bink. Hij moppert smorgens nogal eens en is pas tevreden als hij dicht bij em is. Ik kan -met nog 2 peuters die ook aandacht willen- moeilijk hem de hele morgen op schoot hebben, dus leek een draagdoek me wel een oplossing. Nog een reden waarom ik er één wil: ik vind een maxi-cosi niet te tillen en bovendien heb ik dan niet 2 handen vrij om ook die 2 peuters nog een handje te geven bij het oversteken als ik eens met de auto weg wil.
Ik heb wel zo'n ding, een buideldraagzak, maar die heb ik maar 1 keer gebruikt omdat die met 1 clipje vast zit die ik niet vertrouw (dus continu ondersteun). Hij hangt te laag, bungelt te veel (vooral bij bukken) en je sjouwt je -door verkeerde gewichtsverdeling- een breuk!

Dus: mijn eisen aan de draagdoek:
1. veilig en betrouwbaar zonder ondersteuning. Bij voorkeur moet Bink er niet uit donderen als ik buk!
2. gemakkelijk aan (en uit) te doen, gemakkelijk om er een kind in te proppen.
3. hoog draagt, dus op of boven je borst en niet ergens voor je buik of nog lager. (Ik ben zelf klein.)
4. ik wil graag dat de baby er in kan liggen (kommahouding?), rechtop met de buik tegen je aan en rechtop met de rug tegen je aan kan.

Draagdoeken die mijn interesse wekten en aan jullie de vraag hoe jullie ervaringen zijn:
De slling of ringsling. (Extra vraag; gevuld of ongevuld?)
Hug-a-bub draagdoek. (Kan een baby daarin horizontaal? Is het makkelijk aan/uit doen?)
Baby Bundler draagoek. (Hoe moeilijk is die om te binden, vraagt dat veel oefening?)

Graag jullie reacties, alvast bedankt. Ook namens Randy, Tinka en Bink!
pi_58910044
Mammietje, wellicht is een gewone geweven draagdoek een optie. Daar kun je evt Randy of Tinka ook nog mee dragen als ze dat ook een keer willen.

Knopen vergt enige oefening, maar het draagt makkelijker met 2 handen vrij dan een sling of ringsling denk ik.
hug a bub ken ik niet, en babybundler is geloof ik een rekkende draagdoek. Weet niet hoe een bink dat Bink al is, maar voor de zomer en voor langer gebruik schakelen de meesten dan over op een niet rekkende draagdoek.
pi_58910280
Kijk... dat zijn tips waar ik wat aan heb. Thanks P_iglet.
Bink is overigens nog maar een Binky... 11 dagen oud en 3800 gram!
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 11:22:49 #96
141844 Macka66
pi_58915275
quote:
Op zondag 25 mei 2008 23:42 schreef Mammietje het volgende:

Dus: mijn eisen aan de draagdoek:
1. veilig en betrouwbaar zonder ondersteuning. Bij voorkeur moet Bink er niet uit donderen als ik buk!
2. gemakkelijk aan (en uit) te doen, gemakkelijk om er een kind in te proppen.
3. hoog draagt, dus op of boven je borst en niet ergens voor je buik of nog lager. (Ik ben zelf klein.)
4. ik wil graag dat de baby er in kan liggen (kommahouding?), rechtop met de buik tegen je aan en rechtop met de rug tegen je aan kan.

Draagdoeken die mijn interesse wekten en aan jullie de vraag hoe jullie ervaringen zijn:
De slling of ringsling. (Extra vraag; gevuld of ongevuld?)
Hug-a-bub draagdoek. (Kan een baby daarin horizontaal? Is het makkelijk aan/uit doen?)
Baby Bundler draagoek. (Hoe moeilijk is die om te binden, vraagt dat veel oefening?)

Graag jullie reacties, alvast bedankt. Ook namens Randy, Tinka en Bink!
- Sling of ringsling:
Ongevuld vind ik fijner tegen me aan zitten, en gevuld heeft imo ook geen extra voordeel voor het kind.
Bij bukken moet het kind wel even ondersteund worden met een arm. Verder scoort een sling/ringsling op al je punten goed. Ik gebruik nu ipv een ringsling een korte knoopdoek met rebozo knoop, en dat vind ik nog prettiger werken. Slings/ringslings gaan over een schouder en hebben over het algemeen korte 'staarten'.
Je kunt ze ook gebruiken voor dreumesen en peuters die je op de heup draagt, of zelfs op de rug.

- Hug-a-bub en Baby Bundler:
Dit zijn allebei rekkende doeken, en je gebruikt ze op dezelfde manier. De Hug-a-bub heeft als extra een modieus gekleurd tussenstukje zoals de draagdoek.nl doeken. Ze zijn lang en daardoor het best over twee schouders te knopen. Je moet ze soms wel opnieuw knopen als je je kind er even uitgehaald hebt, maar daar wordt je op den duur zeer snel in. Verder scoren ze op al je punten goed. Knopen is niet moeilijk, er is genoeg instructiemateriaal te vinden. Je gebruikt rekkende doeken in de praktijk alleen de eerste paar maanden, daarna wordt het te zwaar voor je schouders omdat ze gaan doorhangen.

Vaak en/of snel in en uit: sling/ringsling (of korte geweven doek over een schouder)
Lange tijd achter elkaar dragen: rekkende doek (of geweven doek)

Ik ben het met p_iglet eens dat een geweven doek ook een goede optie is!
Mijn tricot doek gebruik ik eigenlijk nooit. De geweven doek biedt meer steun, en de doeken die ik heb zijn zacht genoeg voor mijn babietje.
Handige vergelijking tussen Hug-a-bub (rekkende doek) en Ellaroo (geweven doek)

Overigens kun je op Marktplaats goede alternatieven vinden voor de Hug-a-bub en Bundler: de Baby Cuddle (soms al voor 15 euro), Tricot Slen en draagdoek.nl doek. Scheelt toch weer voor een doek die je maar een paar maanden gebruikt. En daarna via Ebay een lekker ingedragen tweedehands geweven doek kopen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_58915745
Handig linkje Macka!

Ik zit te denken aan een geweven doek. Voedingskleding.nl heb ik nu even bestudeerd (net als dit topic) en mijn voorkeur gaat uit naar een Hoppediz of een EllaRoo. Beiden hebben mooie ontwerpen en de prijs is gunstig.

Zijn alle doeken van EllaRoo dun geweven en dus prettig als het warm is? Heeft Hoppediz ook dunnen doeken?
Ik neig naar een dunne doek omdat ik hem toch vaak binnenshuis gebruik en met het oog op de zomer. Maar zitten er ook nadelen aan een dunne doek ten opzichte van een dikkere?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_58915957
Mensen die gaan rugdragen met de mei tai zou ik aanraden om ene met een kapje te kopen.
Als Fons op mijn rug in slaap valt heb ik steeds spijt dat de mijne dat niet heeft, zijn hoofd hangt echt naar achter dan...
pi_58916870
Help mij eens kiezen:

1,

2.

Rood/zwart of groen/ecru?
Hardloper.
IG @webkim
pi_58916918
iig met zwart, want die banden slepen wel eens over de grond bij het aantrekken...
  maandag 26 mei 2008 @ 12:45:52 #101
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58917075
Ik zou kiezen voor rood-zwart
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_58917123
Even polsen: zijn er onder jullie mensen die mee zouden willen doen aan een workshop dragen van Eva van de Doekentheek. De workshop zou dan gehouden worden in Den Bosch.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58917917
Lijkt me een leuk idee Webkim!
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 16:19:48 #104
141844 Macka66
pi_58921587
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:46 schreef lcicle het volgende:
Handig linkje Macka!

Ik zit te denken aan een geweven doek. Voedingskleding.nl heb ik nu even bestudeerd (net als dit topic) en mijn voorkeur gaat uit naar een Hoppediz of een EllaRoo. Beiden hebben mooie ontwerpen en de prijs is gunstig.

Zijn alle doeken van EllaRoo dun geweven en dus prettig als het warm is? Heeft Hoppediz ook dunnen doeken?
Ik neig naar een dunne doek omdat ik hem toch vaak binnenshuis gebruik en met het oog op de zomer. Maar zitten er ook nadelen aan een dunne doek ten opzichte van een dikkere?
Alle knoopdoeken van Ellaroo zijn luchtig. Van de mei-tai's en podaegi's weet ik het niet, maar dat kan owlet ons binnenkort vertellen

Hoppediz heeft sinds kort 'die Leichte', een doek die koeler zou dragen dan de normale Hoppedizzen.
Nadeel van een dunnere doek is dat je eerder last van drukpunten hebt dan bij een dikkere. Hoe dat bij de Hoppediz Leichte is weet ik niet, dat is de eerste koele doek die gemaakt is in kruiskeper weefsel en ik heb 'm nog niet gezien en er ook nog geen ervaringen over gelezen. In ieder geval zou de Hoppediz Leichte in theorie minder last moeten geven van drukpunten dan de Ellaroo.
  maandag 26 mei 2008 @ 16:28:15 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_58921728
Wat houdt de workshop in?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 17:08:37 #106
141844 Macka66
pi_58922416
quote:
Op maandag 26 mei 2008 16:28 schreef Troel het volgende:
Wat houdt de workshop in?
Ik weet niet welke Webkim op het oog heeft, maar Eva geeft diverse workshops.
pi_58922519
Ik dacht aan een combinatie van 2:
quote:
Workshops geweven knoopdoeken
Specifiek voor gebruikers van de didymos, storchenwiege, BB-slen, Bebina, ellaroo, girasol, hoppediz,... of mensen die van plan zijn zich een dergelijke doek aan te schaffen, met extra tips en technieken die niet meteen in iedere gebruiksaanwijzing staan.

Workshops rugdragen en dragen van oudere kindjes

Over het gebruik van doeken zoals de mei-tai/ABC, geweven knoopdoek, ringsling, zsazsa/kubeba, podeagi... dus allerlei soorten doeken die ook geschikt zijn voor het dragen van zwaardere kindjes, met extra aandacht voor rugdragen en ergonomisch dragen.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 26 mei 2008 @ 17:20:53 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_58922666
Lijkt me een prima idee...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58922804
Ik heb afhankelijk van de dag en ook de kosten wel interesse.
En dan metname voor die workshop rugdragen en oudere kindjes.

Mijn klauterkabouter blijft namelijk echt NIET stilzitten, en ik zou hem heel graag wat hoger willen leren dragen dan met de omdraai truc lukt.

maar wellicht heeft er met de draagdoek meet ook nog iemand tips/trucs...
ruilverzoek bij collega is ingediend.. nu hopen dat ze zo lief is om te ruilen.
pi_58922998
De Ellaroo 3,60 en de podaegi zijn binnen en ze zijn P R A C H T I G!
Maar nu weet ik het zeker, voor mij is een ellaroo echt een doek voor de eerste periode als een kindje nog heel klein is of als doek er bij voor een heupknoop of een snelle rugzak (want daar is een 3,60 wel erg lekker voor).
Hij is natuurlijk nog helemaal crispy van de nieuwigheid maar hij is echt een stuk minder vergevingsgezind als het gaat om drukplekjes.
Icicle, ik zou als je één doek koop zeker voor een hopp gaan.

De Podaegi ga ik zo maar eens uitproberen
pi_58925153
Kosten zijn te doen: ongeveer 20 Euro p.p.

En Owlet, ook de EllaRoo wordt een stuk soepeler als je er lief voor bent. De mijne ook: ik vingerhaak -em en zit er voortdurend bovenop/tegenaan. En hij wordt al heeeel veel soepeler.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58925905
Fijn om te horen, Webkim! Het viel me echt een beetje tegen hoe stijf hij is. Mijn storch was in nieuwstaat al veel zachter. Maar goed, Larae is wel ideaal voor snel knopen en de kleuren zijn prachtig. Ik ben er erg blij mee.
Nóg blijer ben ik met de podaegi, wat zit dát lekker
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 21:00:26 #113
141844 Macka66
pi_58926957
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:11 schreef owlet het volgende:
Fijn om te horen, Webkim! Het viel me echt een beetje tegen hoe stijf hij is. Mijn storch was in nieuwstaat al veel zachter. Maar goed, Larae is wel ideaal voor snel knopen en de kleuren zijn prachtig. Ik ben er erg blij mee.
Nóg blijer ben ik met de podaegi, wat zit dát lekker
Door het gebruikte garen en de weefmethode worden Ellaroo's nooit zo soepel als Storches. Ze worden wel wat zachter door gebruik. En na de eerste keer wassen voelen ze al beter en hebben ze wat meer grip.
Hoe vindt Ronja de podaegi?
pi_58927101
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:48 schreef Webkim het volgende:
Even polsen: zijn er onder jullie mensen die mee zouden willen doen aan een workshop dragen van Eva van de Doekentheek. De workshop zou dan gehouden worden in Den Bosch.
jaaaaa!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_58927430
* Webkim noteert bij geinteresseerd alvast: Icicle, Troel, p_iglet, TearSong.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 26 mei 2008 @ 22:18:59 #116
94046 PM-girl
pi_58928831
Owlet, pics, or it......
*
pi_58928933
Bedankt voor jullie goede raad!
Is de 'soepelheid' gerelateerd aan de 'drukplekjes'? Ik heb nu een draagdoek.nl en nergens last van, maar draag ook nooit langer dan 1,5 uur denk ik. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik bij een nieuwe doek last van eelt op m'n schouders krijg
  maandag 26 mei 2008 @ 22:33:09 #118
94046 PM-girl
pi_58929119
Icicle, mijn ervaring is ook vooral dat het gerelateerd is aan de breedte van de doek. Hoe breder je de doek kunt spreiden, hoe minder drukpunten.
*
pi_58929257
Daar zit wat in.. De EllaRoo en Hoppediz zijn 68 en 70 cm breed.
pi_58929335
Mijn ervaring is dat het meer ligt aan de dikte.
De Ellaroo is dun, als er dan bv een vouwtje zit, dan is dat scherper. En meer gewicht op een dun vouwtje.
Terwijl met de hopp die ik heb je een stuk minder snel drukplekken krijgt, die is ook veel dikker.

Vergelijk het met putjes in het parket... Die krijg je met dunne naaldhakken ook een stuk sneller dan met kisten.. Ook al zijn het beide schoenen, en zou je ze beide in maat 40 hebben.
pi_58929350
Macka, bedankt voor je uitgebreide antwoord en linkjes.
Ik geloof dat ik nog het meest naar de hug-a-bub neig, of het alternatief die je noemde, de babycuddle.
Nog een -misschien domme- vraag: ik zie maten staan bij die draagdoeken (van s tot xl), gaat dat over jouw maat of die van het formaat baby?

Tips, adviezen en ervaringen blijven welkom overigens. Wil er deze week eentje aanschaffen.

WebKim... de zwart-rode... zonder twijfel!
  maandag 26 mei 2008 @ 22:44:26 #122
94046 PM-girl
pi_58929378
Kijk, dat klinkt ook plausibel! Ik heb wat dat betreft ook maar weinig (=3) doeken om te vergelijken!
*
pi_58929395
mammietje dat gaat over jou maat, de meeste merken hebben daar ook wel uitleg van staan op hun websites.

het maakt verder qua omvang niet zo enorm veel uit of je en baby of een peuter knoopt. Of de drager maatje 34 of maatje 54 heeft dat scheelt een stuk meer
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 23:09:37 #124
141844 Macka66
pi_58929961
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:41 schreef p_iglet het volgende:
Mijn ervaring is dat het meer ligt aan de dikte.
De Ellaroo is dun, als er dan bv een vouwtje zit, dan is dat scherper. En meer gewicht op een dun vouwtje.
Terwijl met de hopp die ik heb je een stuk minder snel drukplekken krijgt, die is ook veel dikker.

Vergelijk het met putjes in het parket... Die krijg je met dunne naaldhakken ook een stuk sneller dan met kisten.. Ook al zijn het beide schoenen, en zou je ze beide in maat 40 hebben.
Inderdaad. En het ligt ook aan de manier waarop de doeken geweven zijn. Een in kruiskeper geweven doek (bijv. Hoppediz en Storchenwiege) rekt ook diagonaal een beetje. In linnenbinding geweven doeken (zoals de Ellaroo) doen dit niet. Daarom worden de krachten beter verdeeld bij kruiskeper doeken (alle kanten op zeg maar) en voegen deze zich ook net wat soepeler naar de rondingen van je lichaam.
  maandag 26 mei 2008 @ 23:16:10 #125
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_58930124
. Ik heb de Mei Tai besteld! . Ik ben zo benieuwd hoe Lilah het gaat vinden! Mijn wederhelft wil er alvast niet mee rondlopen, dus dat gaat goed .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 26 mei 2008 @ 23:20:03 #126
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58930235
Mijn wederhelft wil er ook niet aan, maar die is lijfelijk veel sterker dus kan Saar ook gewoon op de arm meesjouwen. En dat houdt hij héél lang vol!

Ik knoop haar nu met de beentjes buitenboord en ze vind het heerlijk! Vind alleen wel dat ze na een tijdje helemaal met haar ruggetje bol komt te zitten, zeker als ze in slaap valt. Ze zakt soms ook nog wel wat opzij Is dat te voorkomen door meer secuur te knopen?

Saartje
pi_58930291
Agossie
  maandag 26 mei 2008 @ 23:27:08 #128
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_58930419
.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 23:27:29 #129
141844 Macka66
pi_58930430
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:42 schreef Mammietje het volgende:
Macka, bedankt voor je uitgebreide antwoord en linkjes.
Ik geloof dat ik nog het meest naar de hug-a-bub neig, of het alternatief die je noemde, de babycuddle.
Nog een -misschien domme- vraag: ik zie maten staan bij die draagdoeken (van s tot xl), gaat dat over jouw maat of die van het formaat baby?

Tips, adviezen en ervaringen blijven welkom overigens. Wil er deze week eentje aanschaffen.

WebKim... de zwart-rode... zonder twijfel!
Mijn persoonlijke ervaring is dat draagdoeken verslavend kunnen zijn en dat in iedere fase gelukkig weer een andere doek handig is

Mijn persoonlijke absolute favoriet nu met een babietje en een bijna peuter is de geweven korte knoopdoek met rebozo knoop (soort schuifknoop). Omdat het babietje snel even in de box weggelegd kan worden (met doek en al!) als pre-peuter aandacht nodig heeft en/of opgetild wil worden. En omdat papa de geknoopte doek met baby en al snel over kan nemen en 'm dan alleen even met de knoop op zijn maat hoeft te schuiven. De ringsling kun je op eenzelfde manier gebruiken.
Dit helpt niks he
  maandag 26 mei 2008 @ 23:28:51 #130
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58930463
Saartje (en ongelofelijk wat een verschil in wijsheid een maand is )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 23:34:51 #131
141844 Macka66
pi_58930600
Saartje, wat een droppie ben je toch!
Maneki, het enige dat denk ik helpt is de doek strakker om je heen knopen en/of een halve schouderband over het hoofdje van Saar trekken om te stutten. Maar dat vinden alerte babies meestal niet zo fijn...
  maandag 26 mei 2008 @ 23:37:49 #132
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58930675
Strakker ging niet zonder dat ze blauw aanliep Misschien trek ik hem volgende keer na een half uurtje nog ff aan, meestal gaat hij dan wat ruimer zitten wat dat hangen kan veroorzaken
Saartje
pi_58930734
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:27 schreef Macka66 het volgende:
Mijn persoonlijke ervaring is dat draagdoeken verslavend kunnen zijn en dat in iedere fase gelukkig weer een andere doek handig is

Mijn persoonlijke absolute favoriet nu met een babietje en een bijna peuter is de geweven korte knoopdoek met rebozo knoop (soort schuifknoop). Omdat het babietje snel even in de box weggelegd kan worden (met doek en al!) als pre-peuter aandacht nodig heeft en/of opgetild wil worden. En omdat papa de geknoopte doek met baby en al snel over kan nemen en 'm dan alleen even met de knoop op zijn maat hoeft te schuiven. De ringsling kun je op eenzelfde manier gebruiken.
Dit helpt niks he
Eerlijk gezegd was de gedachte "Als ie ouder is, kan ik misschien beter zo'n geweven doek aanschaffen" al in me opgekomen! Zelf ben ik helemaal verliefd op (het uiterlijk van!) de ringsling, maar hij lijkt me niet verstandig in mijn geval omdat je die maar over 1 schouder draagt. Ik heb altijd behoorlijk last van nek en schouders, dus lijkt het me beter het gewicht over 2 schouders te verdelen. En om één of andere reden ziet die hug-a-bub er heel comfortabel en 'simpel' in gebruik uit. Ben een beetje aan het 'struunen' geweest inmiddels... en heb ook erg mooie babycuddles gezien... zucht...
(Mijn ouders boden aan om er morgen 1 met me te halen... maar ga er niet uitkomen vannacht geloof ik... )
pi_58930820
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Strakker ging niet zonder dat ze blauw aanliep Misschien trek ik hem volgende keer na een half uurtje nog ff aan, meestal gaat hij dan wat ruimer zitten wat dat hangen kan veroorzaken
Volgens mij ziet ze er blauw ook nog prachtig uit...
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 23:46:06 #135
141844 Macka66
pi_58930901
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dat was de optie die ik in mijn vorige postje nog net in wist te houden: over gaan op een geweven doek. Dan heb je geen uitzakkers
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 23:49:35 #136
141844 Macka66
pi_58930993
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd was de gedachte "Als ie ouder is, kan ik misschien beter zo'n geweven doek aanschaffen" al in me opgekomen! Zelf ben ik helemaal verliefd op (het uiterlijk van!) de ringsling, maar hij lijkt me niet verstandig in mijn geval omdat je die maar over 1 schouder draagt. Ik heb altijd behoorlijk last van nek en schouders, dus lijkt het me beter het gewicht over 2 schouders te verdelen. En om één of andere reden ziet die hug-a-bub er heel comfortabel en 'simpel' in gebruik uit. Ben een beetje aan het 'struunen' geweest inmiddels... en heb ook erg mooie babycuddles gezien... zucht...
(Mijn ouders boden aan om er morgen 1 met me te halen... maar ga er niet uitkomen vannacht geloof ik... )
Oh, last van je nek en schouders... Volg dan je gevoel En stap over op een geweven doek zodra de tricot doek begint door te hangen.
pi_58931406
Jij hebt aandelen in geweven doeken he?!
Ik heb het idee dat je met een geweven doek meer ervaren moet zijn met het knopen... Dat je gewoon een lap stof in handen hebt waar geen begin en eind aan zit en geen idee hebt waar te beginnen. Is er niet een soort combi van een baby-cuddle/hug-a-bub-achtig-iets die van geweven doek is??? Want ik snap de voordelen wel...
pi_58931476
uhm die baby cuddle is toch ook gewoon tig meter doek zonder begin of eind?
pi_58931578
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:08 schreef p_iglet het volgende:
uhm die baby cuddle is toch ook gewoon tig meter doek zonder begin of eind?
Ow...
Maar die hug-a-bub kan je toch gewoon 'aan doen' en dan nog wat knopen, toch? *vroeg zij hoopvol *
Er zit op zijn minst een vak op die aan de voorkant moet zien te komen... *moed zakt in de schoenen *
pi_58931635
mijn hopp heeft ook keurig een labeltje wat in het midden zit...

echt dat knopen is zo geleerd!!! (zegt iemand die in groep 6 pas zelf d'r schoenveters kan strikken, en nu nog geen kledingstukken met touwtjes knoopt omdat ze dan met zichzelf in de knoop zit)
pi_58931640
En dan nog iets... mag een baby jonger dan 3 maanden nou wel of niet rechtop?
pi_58931675
Hahaha... een labeltje!
Ik raak met mezelf in de knoop geloof ik...
pi_58931699
Mammietje, ken je deze al? Mei tais zijn ideaal voor niet knooplustige ouders en voor kindjes van pasgeboren (buik aan buik) tot zeker een jaar of twee (op je rug).
Hardloper.
IG @webkim
pi_58931779
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:15 schreef Mammietje het volgende:
En dan nog iets... mag een baby jonger dan 3 maanden nou wel of niet rechtop?
Dag mag, buik aan buik, maar wel met opgetrokken beentjes (knietjes hoger dan de billen).
Kijk hier maar eens, het is de derde draagmethode geloof ik: de kangaroedraagwijze.
En als je bang bent dat je niet in 1 keer goed kan knopen loont het de moeite je even te registreren bij een Amerikaans draagforum: The Babywearer. Daar kan je tig foto's zien van The Worst Wrap Jobs Ever. Behalve HEEL grappig ook heel goed voor je zelfvertrouwen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Webkim op 27-05-2008 00:27:38 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_58931988
Het zal het tijdstip en mijn -inmiddels wanhoop zijn, maar ik heb echt in een deuk gelegen, Webkim! Nog nooit iemand zo zien klooien met een beer!
Bedankt voor je reactie trouwens, de sites spreken elkaar nogal tegen wat betreft rechtop of niet.

Ik heb inmiddels een gebruiksaanwijzing gelezen wat betreft het knopen... en dat moet mij toch ook wel lukken lijkt me... Als P_iglet het al kan...
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2008 @ 00:41:49 #146
141844 Macka66
pi_58932113
Een wat overtuigender filmpje, van Eva van de workshops
Ze gebruikt een mei tai wraparound van Mister Mirko.
Rechtop of niet hangt samen met de heupjes en het hoofdje. Zolang de heupjes nog niet sterk genoeg zijn zeker geen spreidzit, zolang het nekje nog niet sterk genoeg is altijd het hoofdje volledig ondersteunen. Verschilt per kind, maar zo rond de drie maanden is alles meestal wel voldoende stevig.
En nu
pi_58938364
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:18 schreef PM-girl het volgende:
Owlet, pics, or it......
U vraagt...
Ze verdienen geen schoonheidsprijs qua knopen maar zijn gelukkig ook niet erg als sommige foto's in het TBW-topic dat Webkim aanhaalde.
Het was wel een heel avontuur, nieuwe doeken proberen met een bijna-peuter die verkouden en moe is. Het begon met heel zielig jammeren "mamaaaaaaa.... mamaaaaaaa" en toen ze nog niet mocht gaan lopen werd het "PAPAAAAAA PAAPAAAAA"
Maar uiteindelijk begreep ze weer hoe fijn het is om lekker in een doek te hangen en toen ze als toetje nog even op mijn buik mocht was ze helemaal blij. "Lekker mama sjaake he? oke. ja!" (vertaling: lekker bij mama slapen, hè? okee. ja.")

Eerst een snel geknoopte rucksack. Nét genoeg stof daarvoor.

Daarna op de heup. Een ringsling kan me niet zo bekoren maar dit vidn ik een prettige manier om Rons snel bij me te kunnen nemen als ze weer eens een plak-bui heeft en ik toch dingen moet doen. Met buik er onder wordt het een beetje opgepropt, zie ik nu

Podaegi Heerlijk zacht en gevoerd maar toch helemaal niet zo warm en ingepakt als je zou denken. Ronja vind het erg prettig in ieder geval. Het gewicht valt vooral op je heupen, da's erg fijn als je snel last hebt van je rug. Het enige minpuntje is het pletten van je borsten. Maar voor in huis of op momenten dat het me niets kan schelen is het snel en simpel knopen en comfortabel dragen.

Die oogjes Ze lijkt er heel raar in te hangen omdat ik te los knoopte en het geheel wat ging zakken. Het was een uitprobeersel met de banden over de schouder en dat zit niet onaangenaam.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:46:36 #148
94046 PM-girl
pi_58939012
Wat leuk Owlet! Ik vind vooral die streepjes echt adorable (die heeft Webkim toch ook?)
Rons ziet er in elk geval uit als een geroutineerd doekzitster! (jij ook trouwens!)
*
pi_58939167
Leuke foto's!!!

Owlet, kun je uitleggen hoe je die rugzak zo hoog knoopt?
Ronja lijkt er wel heel stevig in te zitten..

Ik zoek nog steeds een goede rugdraag manier. Liefst zodat Pepijn over mijn schouder kan kijken.
Als ik een FWCC naar een BWCC omdraai dan hangt hij toch wat laag en probeert naar de zijkant te hangen om langs mee heen te kijken.
pi_58939464
Ik schuif Ronja op mijn rug, trek de doek er over en zorg dan dat in ieder geval de bovenste rail strak zit zodat ze er in hangt met de doek onder haar oksels. Mocht ze dan gaan wiebelen dan is het hooguit ongemakkelijk voor haar, ze zal in ieder geval niet vallen.

De rest van het knopen doe ik dan terwijl ik recht op sta, anders zakt het geheel toch weer wat losser als je van een holle rug weer normaal gaat staan.
Als ik rechtop sta dan trek ik haar nog een beetje hoger.
Het helpt ook om de rails steeds weer strak te trekken en de doek tussen je knieën vast te houden.
Oh en ik bedenk me ook ineens dat de onderste rail beter wat losser kan zitten dan te strak, dat maakt het wat makkelijker om het kind wat strakker tegen je aan te trekken.

Als ik zo knoop dat het bij het knopen net te strak voelt dan is het als ik klaar ben met knopen meestal het prettigst.

Verder is het een beetje proberen, de ene keer gaat het beter dan de andere keer en heel vaak heeft ze ook geen zin om stil te liggen dus dan gaat het sowieso niet. Inmiddels begrijpt ze het ook als ik vraag of ze even stil wil liggen maar dat is iets van de laatste paar weken.

edit: ik merk dat ik het het prettigst vind om zó te knopen dat de doek eerst over mijn schouders gaat (zoals bij een rucksack). Dat maakt het makkelijker om haar zo hoog mogelijk op te trekken. Daarna kan je het tibetaans afwerken met een knoop of een draai of meteen onder je oksels door naar achter en dan over en onder de beentjes door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')