Mooi, dan ben je op 12 juli vast wel terugquote:Op zaterdag 24 mei 2008 21:36 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm, er valt hier net een kwartje...
12 juni is de dag dat we op vakantie gaan, of net weg zijn...
Echt heel jammer, ik was graag gekomen.
Webkim... vandaag hadden we hier een dagje dat Sasha absoluut niet wilde slapen!![]()
![]()
Jawel, jawelquote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:34 schreef PM-girl het volgende:
Webkim, het kan best zijn dat ik 12 juli vanuit het schone Brabant kom en de hoofdstad van Brabant ligt op mijn weg naar de inn!Maar ik garandeer nog even niets.
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:15 schreef LadyS het volgende:
[..]
Mooi, dan ben je op 12 juli vast wel terug
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:07 schreef YPPY het volgende:
Dat klinkt leuk, 12 juli. Ik mag alleen geen doek meer kopen, heb er nu nog twee, dat is genoeg. Wil best een doek meenemen, maar als PM al de kralenspiraalknoop gaat demonstreren, kan ik dat natuurlijk nooit meer overtreffen.
- Sling of ringsling:quote:Op zondag 25 mei 2008 23:42 schreef Mammietje het volgende:
Dus: mijn eisen aan de draagdoek:
1. veilig en betrouwbaar zonder ondersteuning. Bij voorkeur moet Bink er niet uit donderen als ik buk!![]()
2. gemakkelijk aan (en uit) te doen, gemakkelijk om er een kind in te proppen.
3. hoog draagt, dus op of boven je borst en niet ergens voor je buik of nog lager. (Ik ben zelf klein.)
4. ik wil graag dat de baby er in kan liggen (kommahouding?), rechtop met de buik tegen je aan en rechtop met de rug tegen je aan kan.
Draagdoeken die mijn interesse wekten en aan jullie de vraag hoe jullie ervaringen zijn:
De slling of ringsling. (Extra vraag; gevuld of ongevuld?)
Hug-a-bub draagdoek. (Kan een baby daarin horizontaal? Is het makkelijk aan/uit doen?)
Baby Bundler draagoek. (Hoe moeilijk is die om te binden, vraagt dat veel oefening?)
Graag jullie reacties, alvast bedankt. Ook namens Randy, Tinka en Bink!
Alle knoopdoeken van Ellaroo zijn luchtig. Van de mei-tai's en podaegi's weet ik het niet, maar dat kan owlet ons binnenkort vertellenquote:Op maandag 26 mei 2008 11:46 schreef lcicle het volgende:
Handig linkje Macka!
Ik zit te denken aan een geweven doek. Voedingskleding.nl heb ik nu even bestudeerd (net als dit topic) en mijn voorkeur gaat uit naar een Hoppediz of een EllaRoo. Beiden hebben mooie ontwerpen en de prijs is gunstig.
Zijn alle doeken van EllaRoo dun geweven en dus prettig als het warm is? Heeft Hoppediz ook dunnen doeken?
Ik neig naar een dunne doek omdat ik hem toch vaak binnenshuis gebruik en met het oog op de zomer. Maar zitten er ook nadelen aan een dunne doek ten opzichte van een dikkere?
Ik weet niet welke Webkim op het oog heeft, maar Eva geeft diverse workshops.quote:
quote:Workshops geweven knoopdoeken
Specifiek voor gebruikers van de didymos, storchenwiege, BB-slen, Bebina, ellaroo, girasol, hoppediz,... of mensen die van plan zijn zich een dergelijke doek aan te schaffen, met extra tips en technieken die niet meteen in iedere gebruiksaanwijzing staan.
Workshops rugdragen en dragen van oudere kindjes
Over het gebruik van doeken zoals de mei-tai/ABC, geweven knoopdoek, ringsling, zsazsa/kubeba, podeagi... dus allerlei soorten doeken die ook geschikt zijn voor het dragen van zwaardere kindjes, met extra aandacht voor rugdragen en ergonomisch dragen.
Door het gebruikte garen en de weefmethode worden Ellaroo's nooit zo soepel als Storches. Ze worden wel wat zachter door gebruik. En na de eerste keer wassen voelen ze al beter en hebben ze wat meer grip.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:11 schreef owlet het volgende:
Fijn om te horen, Webkim! Het viel me echt een beetje tegen hoe stijf hij is. Mijn storch was in nieuwstaat al veel zachter. Maar goed, Larae is wel ideaal voor snel knopen en de kleuren zijn prachtig. Ik ben er erg blij mee.
Nóg blijer ben ik met de podaegi, wat zit dát lekker
jaaaaa!quote:Op maandag 26 mei 2008 12:48 schreef Webkim het volgende:
Even polsen: zijn er onder jullie mensen die mee zouden willen doen aan een workshop dragen van Eva van de Doekentheek. De workshop zou dan gehouden worden in Den Bosch.
Inderdaad. En het ligt ook aan de manier waarop de doeken geweven zijn. Een in kruiskeper geweven doek (bijv. Hoppediz en Storchenwiege) rekt ook diagonaal een beetje. In linnenbinding geweven doeken (zoals de Ellaroo) doen dit niet. Daarom worden de krachten beter verdeeld bij kruiskeper doeken (alle kanten op zeg maar) en voegen deze zich ook net wat soepeler naar de rondingen van je lichaam.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:41 schreef p_iglet het volgende:
Mijn ervaring is dat het meer ligt aan de dikte.
De Ellaroo is dun, als er dan bv een vouwtje zit, dan is dat scherper. En meer gewicht op een dun vouwtje.
Terwijl met de hopp die ik heb je een stuk minder snel drukplekken krijgt, die is ook veel dikker.
Vergelijk het met putjes in het parket... Die krijg je met dunne naaldhakken ook een stuk sneller dan met kisten.. Ook al zijn het beide schoenen, en zou je ze beide in maat 40 hebben.
Mijn persoonlijke ervaring is dat draagdoeken verslavend kunnen zijn en dat in iedere fase gelukkig weer een andere doek handig isquote:Op maandag 26 mei 2008 22:42 schreef Mammietje het volgende:
Macka, bedankt voor je uitgebreide antwoord en linkjes.
Ik geloof dat ik nog het meest naar de hug-a-bub neig, of het alternatief die je noemde, de babycuddle.
Nog een -misschien domme- vraag: ik zie maten staan bij die draagdoeken (van s tot xl), gaat dat over jouw maat of die van het formaat baby?
Tips, adviezen en ervaringen blijven welkom overigens. Wil er deze week eentje aanschaffen.
WebKim... de zwart-rode... zonder twijfel!
quote:Op maandag 26 mei 2008 23:27 schreef Macka66 het volgende:
Mijn persoonlijke ervaring is dat draagdoeken verslavend kunnen zijn en dat in iedere fase gelukkig weer een andere doek handig is![]()
Mijn persoonlijke absolute favoriet nu met een babietje en een bijna peuter is de geweven korte knoopdoek met rebozo knoop (soort schuifknoop). Omdat het babietje snel even in de box weggelegd kan worden (met doek en al!) als pre-peuter aandacht nodig heeft en/of opgetild wil worden. En omdat papa de geknoopte doek met baby en al snel over kan nemen en 'm dan alleen even met de knoop op zijn maat hoeft te schuiven. De ringsling kun je op eenzelfde manier gebruiken.
Dit helpt niks he![]()
Volgens mij ziet ze er blauw ook nog prachtig uit...quote:Op maandag 26 mei 2008 23:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Strakker ging niet zonder dat ze blauw aanliepMisschien trek ik hem volgende keer na een half uurtje nog ff aan, meestal gaat hij dan wat ruimer zitten wat dat hangen kan veroorzaken
Dat was de optie die ik in mijn vorige postje nog net in wist te houden: over gaan op een geweven doek. Dan heb je geen uitzakkersquote:Op maandag 26 mei 2008 23:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Strakker ging niet zonder dat ze blauw aanliepMisschien trek ik hem volgende keer na een half uurtje nog ff aan, meestal gaat hij dan wat ruimer zitten wat dat hangen kan veroorzaken
Oh, last van je nek en schouders... Volg dan je gevoelquote:Op maandag 26 mei 2008 23:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd was de gedachte "Als ie ouder is, kan ik misschien beter zo'n geweven doek aanschaffen" al in me opgekomen!
![]()
Zelf ben ik helemaal verliefd op (het uiterlijk van!) de ringsling, maar hij lijkt me niet verstandig in mijn geval omdat je die maar over 1 schouder draagt. Ik heb altijd behoorlijk last van nek en schouders, dus lijkt het me beter het gewicht over 2 schouders te verdelen. En om één of andere reden ziet die hug-a-bub er heel comfortabel en 'simpel' in gebruik uit. Ben een beetje aan het 'struunen' geweest inmiddels... en heb ook erg mooie babycuddles gezien...
zucht...
![]()
(Mijn ouders boden aan om er morgen 1 met me te halen... maar ga er niet uitkomen vannacht geloof ik...)
Ow...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:08 schreef p_iglet het volgende:
uhm die baby cuddle is toch ook gewoon tig meter doek zonder begin of eind?
Dag mag, buik aan buik, maar wel met opgetrokken beentjes (knietjes hoger dan de billen).quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:15 schreef Mammietje het volgende:
En dan nog iets... mag een baby jonger dan 3 maanden nou wel of niet rechtop?
U vraagt...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |