Daar gaat een heel gezin, gok ikquote:Ongeval A73 Beuningen: vier doden
BEUNINGEN - Bij een ongeval op de A73 bij Beuningen zijn maandagochtend vier doden gevallen.
Een auto met caravan kwam op de snelweg in botsing met een vrachtwagen en vloog daardoor in brand. Vier inzittenden van de personenwagen, overleefden het ongeval niet.
Op de A73 richting Nijmegen staat momenteel een lange file. De snelweg is in beide richtingen afgesloten. Het verkeer wordt omgeleid.
Lekkage -> accu/vonk = vlam.quote:Op maandag 5 mei 2008 12:29 schreef DroogDok het volgende:
Wel bizar dat een auto na een botsing "zomaar" in brand vliegt.
Waar woon je? Ik heb hier in Haps namelijk niks gehoord maar collega van me uit Sint Hubert wel (zouden ze toch hierdoor zijn moeten gekomen)quote:Op maandag 5 mei 2008 12:30 schreef pvc_boer het volgende:
Zou goed kunnen.
De voorste truck stond er ook al de hele tijd stil, maar was niks aan te zien.
De achterste.... foto zegt genoeg, die vlamde helemaal uit.
Van een auto en caravan heb ik nik sgezien, terwijl ik er vrij snel was.
Was van plan boodschappen te gaan doen, hoorde sirenes zag een helicopter vliegen en een enorme rookontwikkeling.
Ik als nieuwschierige hond, moest daar natuurlijk even gaan kijken, en ben naar huis gegaan met het idee, ach een vrachtwagen, hopelijk niemand gewond.
Lees je dit [ afbeelding ]
Net of hun dat kunnen ruikenquote:Op maandag 5 mei 2008 12:56 schreef Niek. het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Lekker als gezinnetje ramptoeristje spelen.... Wat is er leuk aan een dodelijk ongeluk?
Tsja, zoiets trekt nu eenmaal de aandacht. Zeker als je tig sirenes hoort; waren behoorlijk wat oproepen als ik P2000 zie...quote:Op maandag 5 mei 2008 12:56 schreef Niek. het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Lekker als gezinnetje ramptoeristje spelen.... Wat is er leuk aan een dodelijk ongeluk?
Niet iedereen gaat met dezelfde gedachtes kijken.quote:Op maandag 5 mei 2008 12:56 schreef Niek. het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Lekker als gezinnetje ramptoeristje spelen.... Wat is er leuk aan een dodelijk ongeluk?
quote:Gezin vindt de dood bij ongeval A73
BEUNINGEN - Een ongeval op de snelweg A73 ter hoogte van Beuningen heeft maandagochtend aan een gezin met twee jonge kinderen het leven gekost. De vier slachtoffers waren de inzittenden van een personenauto met caravan die in botsing kwam met een vrachtwagen.
De personenauto werd van achteren aangereden en vloog daarop in brand. De brand ontstond volgens omstanders doordat een gasfles in de caravan achter de personenauto ontplofte. Door de explosie ontstond meteen een heftige brand in de caravan, in de cabine van de vrachtwagen en in de personenauto.
Inzittenden van achterop komende auto's probeerden de vier gezinsleden uit de brandende auto te bevrijden, maar konden het wrak niet bereiken vanwege de hitte.
De Duitse vrachtwagenchauffeur overleefde het ongeluk. Hij werd naar het Universitair Medisch Centrum St Radboud in Nijmegen overgebracht. Hoe hij eraan toe is, kon de politie nog niet zeggen.
Het ongeluk gebeurde ter hoogte van Beuningen in de richting Druten. De rijbanen richting knooppunt Ewijk zijn afgesloten. Omdat nog volstrekt onduidelijk is hoe het ongeluk kon gebeuren, zal de politie naar verwachting nog uren bezig zijn met onderzoek.
Ja, dat is het ergste nu jaquote:Op maandag 5 mei 2008 13:10 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Nu krijg je weer een file van hier tot tokio natuurlijk.
Kunnen ze niet gewoon die vrachtwagens aan de kant zetten en dat puin naar de noodbaan vegen?
Ook meteen verlost van ramptoeristen van mensen die de andere kant op moeten.
quote:'Hij wilde steeds weer naar de brandende wagens'
Ronny Verwaaijen moest vol in de remmen toen voor hem het noodlottige ongeval op de A73 plaatsvond, waarbij maandagochtend een gezin om het leven kwam.
Zijn vrouw Sandra en de kinderen zaten bij hem in de auto. Sandra: "We zagen voor ons rook." Ze sprong uit de auto en rende naar de brandende caravan, personenauto en vrachtwagen. "Een man hield me tegen. Hij vertelde dat hij had geprobeerd het achterportier van de auto te openen. Maar de deuren zaten op slot. Hij hoorde de kinderen in de auto huilen en schreeuwen. Daarna vloog de auto zo snel in brand dat hij er niet meer bij kon."
Toen Sandra bij het ongeluk kwam, stond de personenauto al in brand. "Ik heb in die paar minuten wel twee, drie explosies gehoord."
De vrachtwagenchauffeur zat nog in de brandende cabine. "We hebben de chauffeur uit de brandende cabine kunnen redden. Zijn handen en gezicht zaten onder het bloed. Hij was helemaal over de toeren. Hij wilde steeds weer naar de brandende wagens. We moesten hem tegenhouden."
bah, wat akelig zeg...quote:Op maandag 5 mei 2008 14:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)brandende-wagens.ece
[..]
quote:Hij vertelde dat hij had geprobeerd het achterportier van de auto te openen. Maar de deuren zaten op slot. Hij hoorde de kinderen in de auto huilen en schreeuwen.
Daar raak je als helper dan toch ook getraumatiseerd van lijkt mequote:Hij vertelde dat hij had geprobeerd het achterportier van de auto te openen. Maar de deuren zaten op slot. Hij hoorde de kinderen in de auto huilen en schreeuwen. Daarna vloog de auto zo snel in brand dat hij er niet meer bij kon
hč gatver wat erg, hier word ik erg verdrietig vanquote:Maar de deuren zaten op slot. Hij hoorde de kinderen in de auto huilen en schreeuwen. Daarna vloog de auto zo snel in brand dat hij er niet meer bij kon."
Nou... wat een lolquote:
De comment wel, de gebeurtenis iets minderquote:
quote:Vier personen vinden de dood bij ongeval A73
Een ongeval op de snelweg A73 ter hoogte van Beuningen heeft maandagochtend aan vier personen, waaronder een aantal kinderen, het leven gekost. De vier slachtoffers waren de inzittenden van een personenauto met caravan die in botsing kwam met een vrachtwagen.
De personenauto werd van achteren aangereden en vloog daarop in brand. De brand ontstond volgens omstanders doordat een gasfles in de caravan achter de personenauto ontplofte. Door de explosie ontstond meteen een heftige brand in de caravan, in de cabine van de vrachtwagen en in de personenauto.
Inzittenden van achterop komende auto's probeerden de vier personen uit de brandende auto te bevrijden, maar konden het wrak niet bereiken vanwege de hitte.
De Duitse vrachtwagenchauffeur overleefde het ongeluk. Hij werd naar het Universitair Medisch Centrum St Radboud in Nijmegen overgebracht. Hoe hij eraan toe is, kon de politie nog niet zeggen.
Het ongeluk gebeurde ter hoogte van Beuningen in de richting Druten. De rijbanen richting knooppunt Ewijk zijn afgesloten. Omdat nog volstrekt onduidelijk is hoe het ongeluk kon gebeuren, zal de politie naar verwachting nog uren bezig zijn met onderzoek.
De politie verwacht pas dinsdag de identiteit van de slachtoffers en de toedracht van het ongeval bekend te kunnen maken. Het Rampen Identificatie Team is inmiddels onderweg naar de plaats van het ongeval.
quote:Rampen Identificatie Team naar Beuningen
Het landelijke Rampen Identificatie Team (RIT) is te hulp geroepen voor de identificatie van de vier slachtoffers, die maandagmorgen om het leven kwamen bij een ongeluk op de snelweg A73 ter hoogte van Beuningen bij Nijmegen.
Volgens de politie kan het vaststellen van de identiteit nog geruime tijd gaan duren, gezien de toestand van de lichamen.
De vier mensen zaten in een personenwagen die een caravan trok. De auto raakte betrokken bij een aanrijding met twee vrachtwagens en vloog in brand. Geen van de inzittenden wist aan de vuurzee te ontsnappen. Volgens dagblad De Gelderlander zou het om een gezin met twee jonge kinderen gaan, maar de politie kan daar nog geen enkele zekerheid over geven.
Ik ook niet.quote:Op maandag 5 mei 2008 14:06 schreef starla het volgende:
[..]
dat van die kinderen had ik nu nét niet willen lezen
en wat dacht je van een abc blusser, niet veel mensen hebben dat in hun voertuig, maar kan veel leed voorkomen.quote:Op maandag 5 mei 2008 15:55 schreef Sjeen het volgende:
Rotbericht inderdaad...
En ik ga nu dus toch maar wat werk maken van die lifehammer, die nog steeds niet in mijn auto ligt...
abcblusser is aanwezig, blusdeken (nog) niet...quote:Op maandag 5 mei 2008 15:57 schreef laffer het volgende:
[..]
en wat dacht je van een abc blusser, niet veel mensen hebben dat in hun voertuig, maar kan veel leed voorkomen.
een blusdeken mag eigenlijk ook niet ontbreken
ik zou zeggen, als je toch zo`n lifehammer gaat halen, doe er dan voor die paar euro meer ook een blusdeken bijquote:Op maandag 5 mei 2008 16:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
abcblusser is aanwezig, blusdeken (nog) niet...
Blegh, om kippenvel van te krijgen, wat afschuwelijk iddquote:Op maandag 5 mei 2008 14:09 schreef Yashaaaaa het volgende:
Fuck hee ik krijg echt de kriebels van dat laatste bericht.. Vooral
[..]
Daar raak je als helper dan toch ook getraumatiseerd van lijkt me
Koop er dan meteen twee; een om te kijken hoe zo'n ding werkt, en hoe effectief zo'n ding is. Ik heb een keer tijdens een oefening met 'n grote CO2-blusser 'n benzinebrandje uit mogen proberen te maken, en je verspilt akelig veel blusmiddel met 'uitvinden hoe je precies moet mikken', om daarna te mogen ontdekken dat, he, verrek, blusmiddel is op, maar 't brandje is nog niet uit. Oeps, brand is weer net zo fel als voor ik ging blussen.quote:Op maandag 5 mei 2008 15:57 schreef laffer het volgende:
[..]
en wat dacht je van een abc blusser, niet veel mensen hebben dat in hun voertuig, maar kan veel leed voorkomen.
Op de site: www.112brabant.nl staat de volgende tekst bij de melding:quote:Op maandag 5 mei 2008 16:52 schreef IkWilbert het volgende:
Het gaat lekker op de weg... zojuist deze melding
16:44:52 05-05-08 28 I AMBU A1 q24c A67 40.1 re ongeval 2x vw + div. pa vermoedelijk veel s.o cpa EINDHOVEN
HELI 0923993 RAV Gelderland-Zuid ( Trauma Heli LifeLiner 3 )
16:41:33 05-05-08 22 G BRAN PRIO : Gezondheid (beknelling: ja) A67 R 40,1 ASTEN (AST) : 821 870 878 838 & ovd
1108898 BRW Helmond ( Monitorcode )
1105198 BRW Asten ( Monitorcode )
1105149 BRW Asten ( Korpsalarm )
1105121 BRW Asten ( Bemanning HV Groep B )
1105120 BRW Asten ( Bemanning HV Groep A )
1104767 BRW Brabant Zuid-Oost ( OvD Deurne/Asten/Someren
Inderdaad verschrikkelijk.quote:Op maandag 5 mei 2008 16:52 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Me maag draait hiervan echt letterlijk om verschrikkelijk, kan de pijn van de familieleden die het vanmiddag te horen hebben gekregen voelen
inderdaad, oefen eens met zo'n ding, want je pakt het de eerste keer hoogstwaarschjjnlijk helemaal verkeerd aan. Zeker bij vloeistofbranden als benzine.quote:Op maandag 5 mei 2008 16:15 schreef gronk het volgende:
[..]
Koop er dan meteen twee; een om te kijken hoe zo'n ding werkt, en hoe effectief zo'n ding is. Ik heb een keer tijdens een oefening met 'n grote CO2-blusser 'n benzinebrandje uit mogen proberen te maken, en je verspilt akelig veel blusmiddel met 'uitvinden hoe je precies moet mikken', om daarna te mogen ontdekken dat, he, verrek, blusmiddel is op, maar 't brandje is nog niet uit. Oeps, brand is weer net zo fel als voor ik ging blussen.
Neem aan dat ze adhv. het kenteken toch wel contact hebben opgenomen met familieleden? Die weten echt wel of hun familieleden met dat type auto en caravan vandaag onderweg waren....? Die 100% zekerheid volgt vanzelf wel...quote:Op maandag 5 mei 2008 17:21 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad verschrikkelijk.
Familieleden zijn nog niet ingelicht. Het voertuig is met slachtoffers en al afgesleept naar een terrein waar het RIT de slachtoffers zal identificeren. Ook al is al via het kenteken bekend wie het zou kunnen zijn, er moet 100% zekerheid zijn wie er in die auto zat.
De verwachting is dat morgen de slachtoffers bekend zijn.
Ook vet naar voor familieleden die op thuiskomst zitten te wachten...quote:Op maandag 5 mei 2008 17:21 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad verschrikkelijk.
Familieleden zijn nog niet ingelicht. Het voertuig is met slachtoffers en al afgesleept naar een terrein waar het RIT de slachtoffers zal identificeren. Ook al is al via het kenteken bekend wie het zou kunnen zijn, er moet 100% zekerheid zijn wie er in die auto zat.
De verwachting is dat morgen de slachtoffers bekend zijn.
Natuurlijk kan dat, maar de situatie die jij schetst komt dan snel genoeg boven water als de familie contact met elkaar heeft.quote:Op maandag 5 mei 2008 17:45 schreef pvc_boer het volgende:
Is niet waar wat je zegt.
Voor het zelfde geld, dat ze langs ome Nol gereden zijn, dochter stapt uit, en nichtje gaat mee.
Wat dan?
Klinkt heel raar, maar alles kan. Die 100% is een goed iets.
Oja, en dochtertje en ome Nol zijn een voorbeeld.
Ik bedoel familie ook heel ruim, dat kunnen inderdaad ooms en tantes etc zijn...quote:Op maandag 5 mei 2008 17:58 schreef pvc_boer het volgende:
Helemaal waar wat je zegt.
Maar ik gaf een voorbeeld dat het dus ook gemakkelijk anders had kunnen zijn.
Blijft een triest geval.
Op een van de nieuwssites las ik een ooggetuigeverslag, waarin men zei dat men probeerde de mensen te bevrijden (wat helaas niet gelukt is). In ieder geval zouden volgens dat verslag sowieso de kinderen nog bij bewustzijn zijn geweest.quote:Op maandag 5 mei 2008 19:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Op het nieuws zeiden ze net dat niet bekend is of ze nog leefden toen de auto in brand vloog.
Inderdaad, zoiets blijft je de rest van je leven bij!quote:Op maandag 5 mei 2008 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op een van de nieuwssites las ik een ooggetuigeverslag, waarin men zei dat men probeerde de mensen te bevrijden (wat helaas niet gelukt is). In ieder geval zouden volgens dat verslag sowieso de kinderen nog bij bewustzijn zijn geweest.
Vrijwel meteen na de vergeefse pogingen vlogen de voertuigen in brand.
Dus ik ben bang dat ze dus nog leefden, sterker nog: bij bewustzijn waren.
Vreselijke manier om aan je einde te komen. Vreselijk ook voor hen die hen hebben horen schreeuwen.
quote:Op maandag 5 mei 2008 13:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)-bij-ongeval-A73.ece :
[..]
Mischien moeten ze dan toch maar dat systeem invoeren dat de auto niet harder kan rijden als de maxium snelheid die daar geld. (scheelt ook een hoop snelheids boetes) Probleem is alleen hoe gaat je dat doen als je een langzaam voertuig bv tractor gaat inhalen.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:49 schreef Ryan3 het volgende:
Ik pleit toch voor meer veiligheid in het verkeer en meer restricties door de overheid. Ikzelf rijd ook weleens met 200 km (net eronder, want het blijft voor mij een psychologische barričre 200 km, hoewel ik harder kan) naar huis. Ergens moeten dat soort dingen niet mogelijk zijn toch...
Ja, snelheidsbegrenzer idd, en als iedereen die heeft dan zal er een heel andere cultuur ontstaan.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:53 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Mischien moeten ze dan toch maar dat systeem invoeren dat de auto niet harder kan rijden als de maxium snelheid die daar geld. (scheelt ook een hoop snelheids boetes) Probleem is alleen hoe gaat je dat doen als je een langzaam voertuig bv tractor gaat inhalen.
Je hebt wel gelijk, toch denk ik dat op de autosnelweg veel ongelukken gebeuren door snelheidsverschillen.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat soort maatregelen helpt niet tegen dit soort dramatische ongelukken. Als iemand vol op de rem gaat staan (om wat voor reden dan ook) en de rest rijdt braaf 100 of 120, dan is de ravage (materieel en menselijk) nog steeds niet te overzien...
Ik denk dat (op de autosnelweg) de meeste ongevallen plaatsvinden door onoplettendheid.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 00:05 schreef Ryan3 het volgende:
Je hebt wel gelijk, toch denk ik dat op de autosnelweg veel ongelukken gebeuren door snelheidsverschillen.
Ow, zeker. Dat zal vaak de aanleiding zijn voor het remmen (langzamer rijdende vrachtwagen enz.) en daardoor files of - erger - ongelukken veroorzaken.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 00:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, toch denk ik dat op de autosnelweg veel ongelukken gebeuren door snelheidsverschillen.
quote:Doden ongeval A73 lastig te identificeren
De politie verwacht vandaag de identiteit bekend te kunnen maken van de vier mensen die gisterochtend omkwamen bij een autobrand op de snelweg A73 bij Beuningen.
Gisteren slaagde de politie er niet in de verkoolde lichamen van de vier inzittenden van de auto te identificeren. Het Rampen Identificatie Team verleent hulp.
De brand ontstond als gevolg van een ongeval dat rond half elf in de ochtend plaats had op de A73 richting Druten, ter hoogte van Beuningen. Er waren een vrachtwagen, een tankwagen en een auto met caravan bij betrokken. De inzittenden van de auto kwamen om het leven door de brand die ontstond. Volgens een getuige zaten er twee kinderen in de auto.
Over de toedracht van het ongeval tast de politie nog in het duister.
Ook daarover hoopt de politie vandaag meer te kunnen vertellen.
Volgens een getuige reed een vrachtwagen, die werd bestuurd door een 31-jarige Duitser, achterop de auto met caravan. Zij hoorde meerdere explosies en vermoedt dat een gastank in de caravan is geëxplodeerd, waardoor de auto, vrachtwagen en caravan vlam vatten.
Inzittenden van achterop komende auto's hebben geprobeerd de vier gezinsleden uit de auto te bevrijden, maar het achterportier zat op slot. Daarna vatte de auto vlam en moesten de omstanders vanwege de hitte hun reddingspogingen staken. Van de caravan is weinig overgebleven.
Een getuige vertelde dat zij samen met anderen de Duitse vrachtwagenchauffeur uit zijn brandende cabine heeft gered. De politie bevestigt dat de Duitse chauffeur per ambulance naar het UMC St. Radboud in Nijmegen is overgebracht.
Ook de bestuurder van de tankwagen, een 41-jarige vrouw uit het Zuid-Limburgse Beek, is naar het Nijmeegse ziekenhuis gebracht. Zij reed op het moment van het ongeval vermoedelijk voor de auto.
Na het ongeluk stond de tankwagen, die cement vervoerde, voor de verkoolde wrakken. De achterkant van de tank was zichtbaar gesmolten door de hitte van het vuur.
Na het ongeluk werd de A73 in de richting van knooppunt Ewijk afgesloten in verband met onderzoek van de technische recherche naar de oorzaak van het ongeluk. Ook moest Rijkswaterstaat het wegdek repareren. De plaats van het ongeval werd zoveel mogelijk afgeschermd met calamiteitenhekken.
Op de rijbaan in de richting van Nijmegen ontstond gistermiddag desondanks een kleine kettingbotsing, doordat bestuurders waren afgeleid door de ravage aan de andere kant van de weg.
Gisteravond rond zeven uur werd de snelweg tussen Nijmegen en knooppunt Ewijk weer opengesteld voor het verkeer.
quote:RIT stelt identiteit met zekerheid vast
De hulp van het Rampen Identificatie Team (RIT) wordt zelden door de plaatselijke politie ingeroepen. Alleen als het onmogelijk blijkt de identiteit van slachtoffers met zekerheid vast te stellen – aan de hand van documenten in combinatie met herkenbare stoffelijke resten of lichaamskenmerken – worden de deskundigen van het RIT gealarmeerd.
Bij het ongeval gisteren op de A73 was de brand na de botsing zo hevig dat van de vier inzittenden weinig is overgebleven. Voor de lokale politie was het onmogelijk vast te stellen wie de overledenen zijn.
Het Rampen Identificatie Team is van en voor de Nederlandse politie en heeft tot taak assistentie te verlenen bij de berging en de identificatie van personen die bij een calamiteit om het leven zijn gekomen. Zijn in het buitenland mensen omgekomen bij wie een Nederlands belang in het geding is, kan het RIT ondersteuning aan buitenlandse overheden verlenen, zoals in 2004 bij de tsunami.
Alhoewel de naam RIT suggereert dat sprake moet zijn van een ramp, is met name de laatste jaren gebleken dat dit zeker niet het geval hoeft te zijn. April vorig jaar werd het RIT geroepen bij een verkeersongeval op de A15 bij Lent. In 2002 werden de experts ingeschakeld na een brand en een verkeersongeval, beide in Nijmegen. Behalve van bergings- en identificatiedeskundigen maakt het RIT gebruik van externe experts als pathologen, antropologen, DNA-experts en gebitsdeskundigen die aan de hand van gebitsresten de identiteit van een slachtoffer kunnen vaststellen. Ook verricht het team postmortale zorg.
quote:Kindergeschreeuw, maar portier opent niet
Voordat de Nijmeegse Berry en Sandra Verwaayen en hun kinderen op Bevrijdingsdag hun geplande bezoek aan de dierentuin kunnen afleggen, zijn zij ter hoogte van Beuningen getuige van één van de zwaarste ongelukken die op de snelweg A73 plaatsvond.
Berry moet er vol voor in de remmen. Sandra: "We zagen rook voor ons. Ik ben meteen uit de auto gesprongen."
Ze rent naar de brandende autowrakken, maar wordt tegengehouden door een man. Die vertelt dat hij heeft getracht het achterportier te openen van de auto met de twee volwassenen en twee kinderen die om het leven komen. Sandra: "De auto stond toen nog niet in brand. Maar de deuren zaten op slot. De man hoorde de kinderen huilen en schreeuwen. Daarna vloog de auto zķ snel in brand dat hij er niet meer bij kon. Ik heb in de paar minuten dat ik er was wel twee, drie explosies gehoord."
Met andere omstanders slaagt Sandra er nog wel in de chauffeur van de vrachtwagen die op de auto is gebotst, uit z'n brandende cabine te redden. "Z'n handen en gezicht zaten onder het bloed. Hij was helemaal over z'n toeren. Hij wilde steeds weer naar de brandende wagens. We moesten hem tegenhouden."
Berry belt direct na het ongeluk zijn zwager Jos Verweij in Beuningen. Die staat een uur later met tientallen kijkers verslagen op een grasheuveltje langs de A73 bij Beuningen. Hij ziet aan de overkant van een brede sloot het verwrongen, uitgebrande autowrak. De verkoolde lichamen van de vier inzittenden zitten er nog in. "Verdomme", stamelt hij door zijn mobiele telefoon, terwijl Berry, met zijn gezin inmiddels aangekomen in de dierentuin, nogmaals uitlegt wat er vlak voor hem gebeurde. "Verdomme", fluistert Verweij nog een keer door de telefoon.
Ondertussen kijkt hij door de glazen van zijn zonnebril naar de plek waar Sandra en Berry een uur eerder stonden. Brandweerlieden blussen de geblakerde vrachtwagen achter het autowrak na. Een rood kinderlaarsje, een afwasborstel, volgepakte weekendtassen, een appel, tuinstoelen en een fust van een beertender liggen over het asfalt verspreid. Het zijn stille getuigen van het drama, afkomstig uit de caravan die door de auto werd voortgetrokken, maar die ook in rook is opgegaan.
Daarvoor staat nog een tankwagen met cement. De achterkant is door de hitte gesmolten. Twee ambulancebroeders lopen zij aan zij terug naar de uitgebrande wagens. De broeder slaat een troostende arm om de schouder van zijn collega. "Verdomme", verzucht Verweij nog éénmaal voordat hij de verbinding met z'n zwager verbreekt.
Er zijn genoeg auto's waarbij de portieren vanzelf op slot springen zodra je begint te rijden.quote:Op maandag 5 mei 2008 16:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
En dus nooit de auto op slot doen dat het van buiten af niet geopend kan worden
Juh daar had ik het gister met mijn ouders over.. Mijn moeder zei ook al ik stap nooit in zo'n auto.. die flipt al helemaal bij het idee. Je hebt er namelijk zo veel aan dat je het van binnen kan openen als je bijvoorbeeld buitenbewustzijn bent.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:15 schreef NED het volgende:
[..]
Er zijn genoeg auto's waarbij de portieren vanzelf op slot springen zodra je begint te rijden.
Dat is om carjacking te voorkomen en in de auto zit dan een knopje waarmee je de portieren kan ontgrendelen zodat ze van buitenaf weer te openen zijn.
Van binnenuit zijn ze ten alle tijden te openen.
Hoe het zit met zo een systeem en een botsing weet ik niet. Zou wel handig zijn als ze dan automatisch openspringen zegmaar.
Echtquote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:15 schreef NED het volgende:
Er zijn genoeg auto's waarbij de portieren vanzelf op slot springen zodra je begint te rijden.
Ja nouja, die kloterige A-klasse van mn ouders heeft dat, dus ik ga er wel van uit als zo een flutwagen eerste klas dat heeft dat er hendig meerdere modellen en merken iets vergelijkbaars hebbenquote:
Nogmaals, ik weet niet wat er met zo een systeem gebeurd na een crash. Eigenlijk denk ik wel dat dan alles van het slot afspringt, maarja, als je auto meteen in de hens vliegt is nog maar de vraag of dat systeem nog werktquote:En dan heeft een minister het er over dat iedereen zo'n hamer moet hebben. Lijkt me dit ook wel een aandachtspuntje![]()
quote:Vaststellen identiteit doden A73 kost tijd
Het Rampen Identificatie Team (RIT) heeft aanzienlijk meer tijd nodig om de identiteit vast te stellen van de vier slachtoffers van het verkeersongeval van maandag op de A73. Volgens een woordvoerder van de politie worden de namen waarschijnlijk pas later deze week bekendgemaakt. De doden zijn door de gevolgen van de brand die na de botsing uitbrak zeer moeilijk te identificeren.
Het RIT kan alleen gebruik maken van gebitsgegevens en DNA-materiaal. Met name het achterhalen en bekijken van het DNA kost tijd, aldus de politie.
Aan de hand van sporenonderzoek en getuigeverklaringen is inmiddels wel vastgesteld dat de auto van de vier slachtoffers met caravan achter een tankauto reed, waarvan de chauffeuse remde voor langzaam rijdend verkeer. De chauffeur van de tweede vrachtwagen die achter de auto reed merkte het langzamere verkeer voor hem vermoedelijk te laat op en kon niet tijdig remmen.
De auto met caravan werd tussen de twee vrachtwagens geplet. Door de klap van de aanrijding ontstond een brand die de personenauto met caravan totaal verwoestte. Beide vrachtwagenbestuurders zijn door de politie gehoord. Het ongeluk gebeurde maandag rond half elf 's ochtends. De snelweg A73 was daarna een groot deel van de dag afgesloten.
Lijkt me niet, tenzij ze er meteen aan denken om die hamer mee te nemen. Als ze terug moeten om 'm te halen waren ze al te laat geweest.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:08 schreef ioko het volgende:
Zo'n hamertje is dus ook handig om de ruiten van een andere auto dan die van jezelf in te slaan, dan hadden ze de kinderen er misschien nog uit gekregen.
Zou er nu echt geen familie of vrienden zijn die het vermoeden hebben dat zij het zijn?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)en-A73-kost-tijd.ece
[..].
Dat wel, maar men moet het echt 100% aan kunnen tonen om pijnlijke vergissingen te voorkomen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zou er nu echt geen familie of vrienden zijn die het vermoeden hebben dat zij het zijn?
Ze weten vast wie het zijn, maar 't moet 100% zeker zijn. En zeker door die zeer hete brand is dat een behoorlijk karwei. Veel meer dan wat botten en gebit zullen er niet over zijnquote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zou er nu echt geen familie of vrienden zijn die het vermoeden hebben dat zij het zijn?
Denk dat de familie het al wel weet, maar dat de namen pas officieel bekend worden gemaakt (in de media) als het 100% zeker is.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zou er nu echt geen familie of vrienden zijn die het vermoeden hebben dat zij het zijn?
als ik daar in de buurt woonde was ik er ook wel ff naartoe gereden met mn camera hoorquote:Op maandag 5 mei 2008 12:56 schreef Niek. het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Lekker als gezinnetje ramptoeristje spelen.... Wat is er leuk aan een dodelijk ongeluk?
De Clio waar ik dagelijks in rij ookquote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:59 schreef NED het volgende:
[..]
Ja nouja, die kloterige A-klasse van mn ouders heeft dat, dus ik ga er wel van uit als zo een flutwagen eerste klas dat heeft dat er hendig meerdere modellen en merken iets vergelijkbaars hebben
Even in je boekje kijken. Dat kun je namelijk uitschakelen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:57 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
De Clio waar ik dagelijks in rij ook.
En als je hem eraf doet, en je rijdt wat langzamer of je staat stil en trekt weer op *tjoep* en de deuren zijn weer op slot.
Het is een leasewagen, mag dat dan nog steeds?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Even in je boekje kijken. Dat kun je namelijk uitschakelen.
Uiteraard. Het is een handmatige instelling. Je mag ook een leasewagen instellen naar je eigen voorkeuren.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:02 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Het is een leasewagen, mag dat dan nog steeds?
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:02 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Het is een leasewagen, mag dat dan nog steeds?
Je hebt natuurlijk helemaal niets aan een slot als je het van búiten kan openenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:44 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Juh daar had ik het gister met mijn ouders over.. Mijn moeder zei ook al ik stap nooit in zo'n auto.. die flipt al helemaal bij het idee. Je hebt er namelijk zo veel aan dat je het van binnen kan openen als je bijvoorbeeld buitenbewustzijn bent.
Het RIT is er niet voor niets bij geroepen. Voor zover ik weet is alleen het type auto bekend, verder was niets te herkennen, zelfs geen kentekenpaat.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat wel, maar men moet het echt 100% aan kunnen tonen om pijnlijke vergissingen te voorkomen.
Dan moet je zo'n ding alsnog manueel kunnen openen. Elektronica is alleen bedoeld om voor op afstand de deuren te bedienen; de chauffeur die de achterdeuren bedient terwijl hij rijdt bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 mei 2008 07:23 schreef Liquidootje het volgende:
Bij de bmw is dat ook zo. Rijden is opslot, maar bij dubbel proberen te openen gaat het wel weer open. Maar ik weet niet wat er gebeurd als de electronica in brand is gevlogen
quote:Slachtoffers ongeval A73 zouden uit Helmond komen
De politie Gelderland-Zuid wil niets kwijt over de identiteit van de vier slachtoffers van het verkeersongeval van maandag op de A73. In de Helmondse wijk Brouwhuis gaan buurtbewoners er vanuit dat het een gezin uit de buurt is. Volgens een politiewoordvoerder worden de namen niet voor vrijdag bekendgemaakt.
Op de website van de lokale voetbalvereniging VV Bruheze in Helmond wordt er al met zekerheid vanuit gegaan dat het om het gezin Klumpers gaat. Gisteravond was een bijeenkomst in de kantine voor de 8-jarige zoon Casper die in het team F8 voetbalde en zijn vader Henk die leider van het elftal was. De club heeft alle jeugdtrainingen afgelast.
De doden zijn door de gevolgen van de brand die na de botsing uitbrak zeer moeilijk te identificeren.
Het Rampen Identificatie Team (RIT) heeft dan ook aanzienlijk meer tijd nodig om de identiteit vast te stellen van de vier slachtoffers.
Het RIT kan alleen gebruikmaken van gebitsgegevens en DNA-materiaal. Met name het achterhalen en bekijken van het DNA kost tijd, aldus de politie.
Ook al beschikt het RIT over meerdere persoonlijke eigendommen uit de caravan die informatie bieden over de identiteit van de slachtoffers, honderd procent zekerheid daarover is er pas als die gegevens corresponderen met die van de stoffelijke overschotten.
Aan de hand van sporenonderzoek en getuigeverklaringen is inmiddels wel vastgesteld dat de auto van de vier slachtoffers met caravan achter een tankauto reed, waarvan de chauffeur, een 41-jarige vrouw uit het Limburgse Beek remde voor langzaam rijdend verkeer. De chauffeur van de tweede vrachtwagen, een 31-jarige man uit het Duitse Werne die achter de auto met caravan reed, merkte het langzamere verkeer voor hem vermoedelijk te laat op en kon niet tijdig remmen.
De auto met caravan werd tussen de twee vrachtwagens geplet. Door de klap van de aanrijding ontstond een brand die de personenauto met caravan totaal verwoestte.
Beide vrachtwagenbestuurders zijn door de politie gehoord. Het ongeluk gebeurde maandag rond half elf ’s ochtends. De snelweg A73 was daarna een groot deel van de dag afgesloten.
Daarom schrijft De Telegraaf er al uitgebreid overquote:"De familie heeft gevraagd nog enige terughoudendheid te betrachten nu nog niet honderd procent duidelijk is of het om dit gezin gaat, vertelt directrice Els Cornelissen.
Een te hoge snelheid lijkt me hier niet de oorzaak.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:49 schreef Ryan3 het volgende:
Ik pleit toch voor meer veiligheid in het verkeer en meer restricties door de overheid. Ikzelf rijd ook weleens met 200 km (net eronder, want het blijft voor mij een psychologische barričre 200 km, hoewel ik harder kan) naar huis. Ergens moeten dat soort dingen niet mogelijk zijn toch...
Als je een beetje inzicht hebt ga je nooit tussen 2 vrachtwagens rijden. Nooit. En een auto met caravan kan makkelijk even een vrachtauto inhalen en anders desnoods zelf langzamer gaan rijden zodat de vrachtauto achter hem ehm inhaalt.quote:Je kan nog zoveel regels instellen, maar dit soort ongelukken voorkom je nooit.
Ik snap je punt (ben het er ook wel mee eens), maar aan de andere kant mag je ook verwachten dat een professionele chauffeur genoeg inzicht en ervaring heeftquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:00 schreef NED het volgende:
Als je een beetje inzicht hebt ga je nooit tussen 2 vrachtwagens rijden. Nooit.
En van tijd tot tijd slaapquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik snap je punt (ben het er ook wel mee eens), maar aan de andere kant mag je ook verwachten dat een professionele chauffeur genoeg inzicht en ervaring heeft
Bovendien is dat een verkeerde instelling. Ja, ik hoef niet op te letten, want iedereen om mij heen in al die andere auto's hebben allemaal een rijbewijs, dus dat komt wel goed!!!quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik snap je punt (ben het er ook wel mee eens), maar aan de andere kant mag je ook verwachten dat een professionele chauffeur genoeg inzicht en ervaring heeft
Opening A73, misschien dat die afslagen bij Beuningen nu meer verkeer trekken nu mensen niet meer via Eindhoven hoeven?quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:50 schreef Lexie het volgende:
Ik ken die file wel waar dat ongeluk in is gebeurd. Eerder stond er nooit file op dat stuk, de laatste tijd eigenlijk dagelijks. Ik heb geen idee waar die file opeens vandaan komt, iemand een idee?
Italiaquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:32 schreef NED het volgende:
Ik wil niet de schuld bij de bestuurder van de auto met caravan leggen hoor, maar als hij gewoon een beetje zn gezonde verstand had gebruikt zaten ze nu al in Italie ofzo
Lekker kort door de bocht.....quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:36 schreef NED het volgende:
[..]
Bovendien is dat een verkeerde instelling. Ja, ik hoef niet op te letten, want iedereen om mij heen in al die andere auto's hebben allemaal een rijbewijs, dus dat komt wel goed!!!
Fout dus. Je moet ten alle tijde bedacht zijn op fouten van anderen en daar op anticiperen.
Als die vent gewoon ff in zn spiegeltje had gekeken toen ie vol in de ankers ging had ie ook die vrachtwagen gezien. Sterker nog, hij moet toch geweten hebben dat er een vrachtwagen achter hem zit? En dan ga je vol in de rem?
Ik dacht het niet, ff kort remmen en de vluchtstrook op en verder remmen.
Mij kan je op een willekeurig moment vragen wat voor kleur auto er achter me rijd en dat kan ik je zo zeggen zonder nog eerst een keer in de spiegels te kijken.
Nu ik er zo over nadenk begin ik steeds meer van mening te zijn dat die vent gewoon niet kon rijden. Jammer dat ie zo een heel gezin mee de dood in sleurt.
ps: en dan heb ik het over de bestuurder van de auto
Daar ben ik zelf ook heel blij omquote:Maar hey, ik ben blij dat jou wereld zo eenvoudig in elkaar zit en dat je alles weet.![]()
De bestuurder van de vrachtwagen is dan net zo schuldig, die zat er te dicht op. En die had ook de vluchtstrook op kunnen sturen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:36 schreef NED het volgende:
ps: en dan heb ik het over de bestuurder van de auto
Eensch.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:46 schreef ioko het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht.....
Ten eerste kun je met een caravan niet veel anders dan op de rechterbaan rijden, anders hinder je de rest van het verkeer. Dan zit je vaak automatisch tussen twee vrachtwagens (die je vervolgens ook niet zo makkelijk inhaalt)
Ten tweede vind ik het heel leuk voor je dat je weet wat voor kleur de auto achter je heeft (niet dat je daar ook maar iets aan hebt) maar met een caravan ga je niet van die absorde acties uithalen als jij omschrijft. Ben je wel eens uitgeweken met een caravan achter je bij 100 km per uur? In een fractie van een seconde wil ik wel eens zien of je net zo snel reageert als je praat.
Als laatste vind ik het onfatsoenlijk om die man als slechte chauffeur te bestempelen en aan te wijzen als reden dat hij en zijn familie nu dood zijn. Ga je maar in een hoekje zitten schamen om zo, zonder dat je erbij bent geweest dit soort conclusies te trekken.![]()
Maar hey, ik ben blij dat jou wereld zo eenvoudig in elkaar zit en dat je alles weet.
Hoe langer ik nadenk over je opmerking van die kleuren, hoe dommer ik hem vindt. Als iemand jou dus vraagt wat er achter je rijdt, dan weet jij de kleur dus? Dat is wel het minst belangrijke waar je op moet letten, denk je niet?
Tuurlijk. Ik zeg alleen dat ik het een beetje dom vind van die vent om tussen 2 vrachtwagens te rijden.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:59 schreef Piles het volgende:
[..]
De bestuurder van de vrachtwagen is dan net zo schuldig, die zat er te dicht op. En die had ook de vluchtstrook op kunnen sturen.
Misschien remde die caravan heel rustig, en zat de chauffeur niet op te letten. Daar al aan gedacht?
Ik weet wel wat er gebeurd is. Een vrachtwagen is telaat in de remmen gegaan en heeft de auto voor hem plus caravan in een andere vrachtwagen gedrukt.quote:Maar dit wordt een beetje een zinloze discussie als je niet weet wat er gebeurt is.
Probeer het maar eens te voorkomen. Duidelijk niet gewend met caravan of wat voor aanhanger dan ook te rijden, he?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:16 schreef NED het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ik zeg alleen dat ik het een beetje dom vind van die vent om tussen 2 vrachtwagens te rijden.
Dat is gewoon niet handig. En dat blijkt maar weer eens.
Nee hoor, het geeft aan dat je goed geluisterd hebt tijdens je rijlessen. Daar vragen ze wel eens of je weet wat de kleur is van de auto achter je, om zo te zien of je wel spiegelt...quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:56 schreef NED het volgende:
[..]
Daar ben ik zelf ook heel blij om
En over die kleur geeft alleen maar aan dat ik ten alle tijde weet wat er achter me zit en wat die aan het doen zijn.
Spiegels heb je niet voor de kat zn kut dacht ik zo
Je kan op z'n minst zorgen dat er een groot afstand is van je eigen auto en de vrachtwagen voor je.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Probeer het maar eens te voorkomen. Duidelijk niet gewend met caravan of wat voor aanhanger dan ook te rijden, he?
quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je kan op z'n minst zorgen dat er een groot afstand is van je eigen auto en de vrachtwagen voor je.
In Nederland? Laat een gaatje vallen ter grootte van een kinderwagen met aanhanger en er is er altijd wel een die hem ertussen frommelt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je kan op z'n minst zorgen dat er een groot afstand is van je eigen auto en de vrachtwagen voor je.
RIP voor de nabestaanden?quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:00 schreef NED het volgende:
[..]
Als je een beetje inzicht hebt ga je nooit tussen 2 vrachtwagens rijden. Nooit. En een auto met caravan kan makkelijk even een vrachtauto inhalen en anders desnoods zelf langzamer gaan rijden zodat de vrachtauto achter hem ehm inhaalt.
Nooit tussen 2 vrachtwagens in gaan rijden. Ever.
Als dat gezin dat ook gewoon gedaan had was er helemaal geen ongeluk gebeurd, of hooguit de ene vrachtwagen op de ander geknalt.
Lullig voor het gezin, maar ik gok zomaar dat de bestuurder
een of andere ncrv-lambal was met nul komma nul inzicht
RIP voor de nabestaanden iig
De Telegraaf schrijft ook dat de Duitse vrachtwagenchauffeur strafrechtelijk wordt vervolgd?quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
En een echt Telegraaf-artikel: http://www.telegraaf.nl/b(...)urzee__.html?cid=rss .
[..]
Daarom schrijft De Telegraaf er al uitgebreid over. De Gelderlander pakt dat iets tactischer aan.
Rechtsquote:Op woensdag 7 mei 2008 19:47 schreef Yashaaaaa het volgende:
Mensen komen jullie überhaupt wel eens op de weg?
Hoe wil je hier in Nederland nu niet tussen vrachtwagens rijden als je perse links moet rijden?
Dus ga je maar lekker dicht achter die vrachtwagen rijden omdat je anders bang bent dat één of ander auto'tje ertussen piept.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In Nederland? Laat een gaatje vallen ter grootte van een kinderwagen met aanhanger en er is er altijd wel een die hem ertussen frommelt.
Er is al het een en ander duidelijk. En zo ingewikkeld zal de situatie niet geweest zijn (eerste vrachtauto staat stil/rijdt langzaam, auto met caravan staat ook stil of remt voor vrachtwagen en tweede vrachtwagen merkt dit te laat en klapt op auto met caravan).quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:50 schreef draculettetje het volgende:
mag ik even kwijt dat ik het raar vind dat we hier schijnen te weten wat er gebeurd is terwijl dat voor de politie best lang onduidelijk is geweest.
Of je moet erbij geweest zijn en hebben zien gebeuren.....
quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:15 schreef Fer het volgende:
Ik vraag me af of er meer bekend is van het type auto, hoe sterk zijn de moderne 5 ncap sterren in dit soort situatie's. Uit het vrak vermoed ik dat het een oude japanse bus was oid, niet veilig dus. Alhoewel moderne auto;s vaak ook niet open gaan als ze flink in de kreukels zitten.
Wellicht had de caravan slechte/oude verlichting en merkte de trucker daarom het pas te laat. Wie weet..
Ikzelf probeer in dit soort situaties de afstand tussen mij en voorligger zo groot mogelijk te houden door gelijk hard te remmen als ik zie dat het echt gaat stilstaan, daar schrikken mensen achter mij soms van, maar dat liever dan geplet worden.
Medelijden met de omstanders die ze hebben zien verbranden overigens.
Wtfquote:Op woensdag 7 mei 2008 23:15 schreef Fer het volgende:
Ik vraag me af of er meer bekend is van het type auto, hoe sterk zijn de moderne 5 ncap sterren in dit soort situatie's. Uit het vrak vermoed ik dat het een oude japanse bus was oid, niet veilig dus. Alhoewel moderne auto;s vaak ook niet open gaan als ze flink in de kreukels zitten.
Wellicht had de caravan slechte/oude verlichting en merkte de trucker daarom het pas te laat. Wie weet..
Ikzelf probeer in dit soort situaties de afstand tussen mij en voorligger zo groot mogelijk te houden door gelijk hard te remmen als ik zie dat het echt gaat stilstaan, daar schrikken mensen achter mij soms van, maar dat liever dan geplet worden.
Medelijden met de omstanders die ze hebben zien verbranden overigens.
Kul. Een kinderslot voorkomt alleen maar dat de achterdeuren van binnenuit geopend kunnen worden. Van buitenaf gaan de deuren gewoon open.quote:
Dat zou misschien beter geweest zijn, dan was nl door de klap het gas de fles uit geperst. Maar een gasfles die geplet wordt tussen een auto en een vrachtwagen zal gewoon scheuren en dan is 1 vonkje genoeg.quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:37 schreef Fer het volgende:
Blijft alleen de vraag waarom het gelijk in brand vloog. Was de gaskraan wel dicht op de fles?
Dat van die schuifdeuren is een mogelijke oorzaak. Het verklaart mij niet waarom de ouders niet uit de auto zijn gekomen of gehaald, daar zit je immers niet met schuifdeuren.quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:37 schreef Fer het volgende:
Ik rem zeker niet zomaar of om iedere file, maar met 50000km/jaar herken je de echt gevaarlijk situaties meestal wel.
http://www.hulpverlenings(...)/topic,22708.10.html
Op dit forum lees ik net dat het een Kangoo was, toch best een veilige auto. De verklaring dat de deuren niet open konden zou komen omdat het schuifdeuren waren.
Gezien de foto van het wrak, lijkt het alsof de schuifdeur en achterwiel op dezelfde plek gekomen zijn. Dan snap ik ook wel dat ie niet open meer ging.
Blijft alleen de vraag waarom het gelijk in brand vloog. Was de gaskraan wel dicht op de fles?
Ik heb meer dan 10 jaar mn rijbewijs en heb alles behalve klamme handjes.quote:Die Ned is vast zo'n figuur die heel soms auto rijdt en dan met klamme handjes op 10 voor 2 constant in zn spiegel zit te kijken... kom op zeg. Je hebt niet altijd de keus tussen wie voor en achter je rijdt.
Ow en jongens, kijk eens hier, een gratis tip van iemand die al 9 jaar bij de brandweer zit.quote:Devies: RIJ NOOIT TUSSEN VRACHTWAGENS!!!!
Ik denk dat daar niet meer veel uit te halen viel...quote:Op donderdag 8 mei 2008 07:55 schreef Light het volgende:
[..]
Dat van die schuifdeuren is een mogelijke oorzaak. Het verklaart mij niet waarom de ouders niet uit de auto zijn gekomen of gehaald, daar zit je immers niet met schuifdeuren.
Wat voor auto heb je dan?quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:22 schreef NED het volgende:
Ik rij een auto met 200 pk en maak meer snelwegkilometers dan menigeen.
Dat je het aantal PK's noemt, pleit al niet echt voor je, maar ok.quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:22 schreef NED het volgende:
[..]
Ik heb meer dan 10 jaar mn rijbewijs en heb alles behalve klamme handjes.
Ik rij een auto met 200 pk en maak meer snelwegkilometers dan menigeen.
En je hebt WEL altijd de keus wie er voor of achter je rijdt en roepen dat je met een caravan niet in kunt halen is onzin. Dat kan altijd, of je moet een dubbelasser dethleff achter een fiat panda hangen, maar dan ben je sowieso debiel bezig
Het is volgens mij gewoon heel simpel, we zullen met zn allen gewoon wat meer afstand moeten gaan houden.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:20 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed snelheidsverschillen en hoe men daar niet adequaat op reageert dus. Iets wat volgens mij zou helpen (in Rotterdam zie je het over de van Brienenoord) meer banen voor vracht- en busverkeer alleen.
Doe wat je wil.. Deze jongen en zijn hele familie zal never nooit niet tussen vrachtwagens rijden.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:16 schreef ioko het volgende:
[..]
Dat je het aantal PK's noemt, pleit al niet echt voor je, maar ok.
Natuurlijk KUN je altijd inhalen, maar daardoor creer je vaak gevaarlijkere situaties dan door rechts te blijven rijden (met een caravan dan). Ik zou jou reactie wel eens willen zien als alle mensen met een caravan jouw advies gaan opvolgen, en gaan inhalen zodra ze tussen twee vrachtwagens rijden. Zal me een lekker chaos worden, met veel gevaarlijke situaties als gevolg.
Ja, klopt idd.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Het is volgens mij gewoon heel simpel, we zullen met zn allen gewoon wat meer afstand moeten gaan houden.
Lijkt me ook niet slim met 200 pkquote:Op donderdag 8 mei 2008 11:27 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Doe wat je wil.. Deze jongen en zijn hele familie zal never nooit niet tussen vrachtwagens rijden.
Idd, zeker ook bij al die automobilisten in hun leasebak met de instelling "ik-rij-zoveel-dus-ik-weet-hoe-het-moet"quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:27 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, klopt idd.
Cowboy gedrag moet ook ernstig ontraden worden. Iets dat helaas erg veel voorkomt, en niet alleen bij jonge automobilisten en truckers, is mijn ervaring.
Ach ja ik woon ondertussen 9 maanden in India en aan PK`s heb hier helemaal niets.quote:
Die bedoel ik idd, onlangs nog zo'n staaltje tegengekomen, rechts inhalende turbo passaat rijdende stropdas drager. Cowboy van de weg, die ongevaarlijke situaties wrs ook in een milliseconde doorziet dankzij de vele kilometers per jaar die hij maakt.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, zeker ook bij al die automobilisten in hun leasebak met de instelling "ik-rij-zoveel-dus-ik-weet-hoe-het-moet"
Iedereen die dit roept vergeet 1 ding.quote:
quote:Op donderdag 8 mei 2008 14:17 schreef Nokiadude31 het volgende:
De ouders waren buiten bewustzijn direct na het ongeval (voordat de brand uitbrak), de kinderen niet![]()
![]()
Ik dacht al. Waarom stampen die ouders anders het raam niet in oid.quote:Op donderdag 8 mei 2008 14:17 schreef Nokiadude31 het volgende:
De ouders waren buiten bewustzijn direct na het ongeval (voordat de brand uitbrak), de kinderen niet![]()
![]()
Hmm.. Op zich wel nette wagen, maar hoopte toch op wat spannendersquote:Op donderdag 8 mei 2008 12:08 schreef NED het volgende:
[..]
Dat mag ik eik niet meer zeggen, maar het is een Lancia Nuova Delta HPE 2.0 16v HF Turbo
Dank je wel voor deze tip , het is eigenlijk TE logisch voor woorden maar ook ik sluit altijd naadloos aan op mijn voorganger.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:19 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Als je achterop een file rijdt, zorg dan dat je voor je genoeg ruimte hebt om met 1 stuurbeweging rechts de vluchtstrook op te schieten, dat werd mij geleerd bij een rijvaardigheidstraining.
Zoals?quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:55 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Hmm.. Op zich wel nette wagen, maar hoopte toch op wat spannenders
De Lancia van Vosss heeft wel een aardige versnelling van 100-200, zelfs dan wordt je nog echt je stoelen ingedrukt.quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:55 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Hmm.. Op zich wel nette wagen, maar hoopte toch op wat spannenders
Nope, Na een dikke bekeuring van tegen de 600 euro omdat ik hem niet van de weg af had gehaalt nadat ik hem geschorst had is dat plan ff verschoven.quote:Rij je er inmiddels weer gewoon mee?
Ik lach me gek als die familie over 3 weken vrolijk terugkomt van vakantie en geen idee heeft wat er gebeurd isquote:Ze huilen stilletjes. Hoewel de officiële identificatie nog niet rond is, weten ze hier al wat de uitslag zal zijn. "Er komt veel boven. Vooral omdat dit de tweede keer in een half jaar tijd is, dat een kind van deze school verongelukt", zegt algemeen directeur Lex Spee. Toen ging het om een kleuter die verdronk.
Hmmm....ja, ik weet niet, ik vind dit geen nieuws meer. Al die berichten die ik nu lees lijken wel rouwadvertenties. 'speelde in de f-jes' (tsja, welke jongen van die leeftijd niet?), 'stond lachend op de foto' (tsja, welke jongen van die leeftijd niet?) etc....Het raakt me wel, maar als nieuwslezer heb ik daar geen behoefte aan.quote:Op donderdag 8 mei 2008 19:15 schreef Prowl het volgende:
http://www.brabantsdagbla(...)t-moet-je-zeggen.ece
Ik heb er vandaag nog gereden, ik kreeg gewoon kippevel toen ik al die witte markeringsstrepen zag
Die google adsquote:Op donderdag 8 mei 2008 19:15 schreef Prowl het volgende:
http://www.brabantsdagbla(...)t-moet-je-zeggen.ece
Ik heb er vandaag nog gereden, ik kreeg gewoon kippevel toen ik al die witte markeringsstrepen zag
Weet je wel wat je vraagt van de gejaagde medemens? Ik ben zelf een leaserijder die wel normaal rijd, maar als je ziet wat er allemaal om je heen gebeurt....De meeste autorijders (hoeven niet eens leaserijders te zijn), gaan 5 minuten te laat naar hun werk en haasten zich in debiele situaties.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Het is volgens mij gewoon heel simpel, we zullen met zn allen gewoon wat meer afstand moeten gaan houden.
Die waren helemaal dubbel gevouwen aan de foto's te zienquote:Op vrijdag 9 mei 2008 09:09 schreef Pheno het volgende:
En later horen dat het schuifdeuren waren![]()
Niet dat je die open zou krijgen, maar toch.
quote:Doden A73-ongeval uit Helmond
De vier mensen die maandagochtend omkwamen bij een ongeval op de A73 zijn een 40-jarige man, zijn 41-jarige vrouw en hun zoontjes van 5 en 7. Dat heeft de politie bekendgemaakt.
Het gezin uit Helmond kwam om bij een brand bij Beuningen. Het vuur ontstond nadat hun auto met caravan beklemd raakte tussen twee vrachtwagens. Omstanders en hulpdiensten konden hen niet meer uit de brandende auto redden. De officiele identificatie van de vier inzittenden duurde zo lang, doordat de lichamen helemaal verbrand waren. Het ongeluk is volgens de politie veroorzaakt door een Duitse vrachtwagenchauffeur, die waarschijnlijk te laat remde toen het verkeer voor hem langzamer ging rijden.
De jongste was toch pas 3! Die berichtgeving wisselt ook per uur.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_r(...)e/1_1013/_pid/links4
[..]
Herstel, het was toch deze man die ik kende van vroeger. Leiding kindervakantieweek Mierlo-Hout.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 08:36 schreef Gia het volgende:
[..]
De jongste was toch pas 3! Die berichtgeving wisselt ook per uur.
Ik ken een oudere broer van de vader van vroeger. Ze woonden hier in de buurt.
Ah daar waren dus die klokken voor.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:54 schreef Gia het volgende:
Op dit moment is de uitvaartmis bezig. Ben om kwart voor 1 boodschappen geweest en toen al stroomde de kerk vol. Ik zag ook veel ouders met kleine kinderen, waarschijnlijk klasgenootjes van Caspar.
Zojuist werden de klokken geluid, er ging een rilling door me heen. Wat vind ik dit akelig.
bron: nu.nlquote:ARNHEM - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft vrijdag voor de rechtbank in Arnhem wegens het caravandrama op de A73 vier maanden voorwaardelijke celstraf en een werkstraf van 240 uur geëist tegen een 33-jarige Duitse vrachtwagenchauffeur.
Vorig jaar eiste het OM acht maanden cel waarvan vier maanden voorwaardelijk.
Na die eis wilde de rechtbank uitgezocht hebben of de chauffeur in eigen land een werkstraf zou kunnen doen. Nu dit het geval blijkt, heeft de officier van justitie zijn strafeis daaraan aangepast. Ook eiste het OM wederom een tweejarig rijverbod voor de Duitser.
Grove fout
De chauffeur veroorzaakte op 5 mei 2008 een gruwelijk ongeval, volgens justitie door een grove fout. Daardoor kwam een Helmonds gezin met twee kinderen van zeven en twee jaar om.
Het drukke verkeer op de A73 ter hoogte van Beuningen moest op de bewuste dag plotseling remmen. De chauffeur reed met 80 kilometer per uur zonder te remmen tegen zijn voorligger op.
De personenauto met caravan van het gezin werd platgedrukt tussen twee vrachtwagens. Daarna vlogen de auto, de caravan en de achterste vrachtwagen in brand.
De rechtbank doet uitspraak op 26 februari.
Ja, dus? Moeten ze in Duitsland in een werkkamp werken ofzo?quote:Na die eis wilde de rechtbank uitgezocht hebben of de chauffeur in eigen land een werkstraf zou kunnen doen. Nu dit het geval blijkt, heeft de officier van justitie zijn strafeis daaraan aangepast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |