Je hebt natuurlijk helemaal niets aan een slot als je het van búiten kan openenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:44 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Juh daar had ik het gister met mijn ouders over.. Mijn moeder zei ook al ik stap nooit in zo'n auto.. die flipt al helemaal bij het idee. Je hebt er namelijk zo veel aan dat je het van binnen kan openen als je bijvoorbeeld buitenbewustzijn bent.
Het RIT is er niet voor niets bij geroepen. Voor zover ik weet is alleen het type auto bekend, verder was niets te herkennen, zelfs geen kentekenpaat.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat wel, maar men moet het echt 100% aan kunnen tonen om pijnlijke vergissingen te voorkomen.
Dan moet je zo'n ding alsnog manueel kunnen openen. Elektronica is alleen bedoeld om voor op afstand de deuren te bedienen; de chauffeur die de achterdeuren bedient terwijl hij rijdt bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 mei 2008 07:23 schreef Liquidootje het volgende:
Bij de bmw is dat ook zo. Rijden is opslot, maar bij dubbel proberen te openen gaat het wel weer open. Maar ik weet niet wat er gebeurd als de electronica in brand is gevlogen
quote:Slachtoffers ongeval A73 zouden uit Helmond komen
De politie Gelderland-Zuid wil niets kwijt over de identiteit van de vier slachtoffers van het verkeersongeval van maandag op de A73. In de Helmondse wijk Brouwhuis gaan buurtbewoners er vanuit dat het een gezin uit de buurt is. Volgens een politiewoordvoerder worden de namen niet voor vrijdag bekendgemaakt.
Op de website van de lokale voetbalvereniging VV Bruheze in Helmond wordt er al met zekerheid vanuit gegaan dat het om het gezin Klumpers gaat. Gisteravond was een bijeenkomst in de kantine voor de 8-jarige zoon Casper die in het team F8 voetbalde en zijn vader Henk die leider van het elftal was. De club heeft alle jeugdtrainingen afgelast.
De doden zijn door de gevolgen van de brand die na de botsing uitbrak zeer moeilijk te identificeren.
Het Rampen Identificatie Team (RIT) heeft dan ook aanzienlijk meer tijd nodig om de identiteit vast te stellen van de vier slachtoffers.
Het RIT kan alleen gebruikmaken van gebitsgegevens en DNA-materiaal. Met name het achterhalen en bekijken van het DNA kost tijd, aldus de politie.
Ook al beschikt het RIT over meerdere persoonlijke eigendommen uit de caravan die informatie bieden over de identiteit van de slachtoffers, honderd procent zekerheid daarover is er pas als die gegevens corresponderen met die van de stoffelijke overschotten.
Aan de hand van sporenonderzoek en getuigeverklaringen is inmiddels wel vastgesteld dat de auto van de vier slachtoffers met caravan achter een tankauto reed, waarvan de chauffeur, een 41-jarige vrouw uit het Limburgse Beek remde voor langzaam rijdend verkeer. De chauffeur van de tweede vrachtwagen, een 31-jarige man uit het Duitse Werne die achter de auto met caravan reed, merkte het langzamere verkeer voor hem vermoedelijk te laat op en kon niet tijdig remmen.
De auto met caravan werd tussen de twee vrachtwagens geplet. Door de klap van de aanrijding ontstond een brand die de personenauto met caravan totaal verwoestte.
Beide vrachtwagenbestuurders zijn door de politie gehoord. Het ongeluk gebeurde maandag rond half elf ’s ochtends. De snelweg A73 was daarna een groot deel van de dag afgesloten.
Daarom schrijft De Telegraaf er al uitgebreid overquote:"De familie heeft gevraagd nog enige terughoudendheid te betrachten nu nog niet honderd procent duidelijk is of het om dit gezin gaat, vertelt directrice Els Cornelissen.
Een te hoge snelheid lijkt me hier niet de oorzaak.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:49 schreef Ryan3 het volgende:
Ik pleit toch voor meer veiligheid in het verkeer en meer restricties door de overheid. Ikzelf rijd ook weleens met 200 km (net eronder, want het blijft voor mij een psychologische barrière 200 km, hoewel ik harder kan) naar huis. Ergens moeten dat soort dingen niet mogelijk zijn toch...
Als je een beetje inzicht hebt ga je nooit tussen 2 vrachtwagens rijden. Nooit. En een auto met caravan kan makkelijk even een vrachtauto inhalen en anders desnoods zelf langzamer gaan rijden zodat de vrachtauto achter hem ehm inhaalt.quote:Je kan nog zoveel regels instellen, maar dit soort ongelukken voorkom je nooit.
Ik snap je punt (ben het er ook wel mee eens), maar aan de andere kant mag je ook verwachten dat een professionele chauffeur genoeg inzicht en ervaring heeftquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:00 schreef NED het volgende:
Als je een beetje inzicht hebt ga je nooit tussen 2 vrachtwagens rijden. Nooit.
En van tijd tot tijd slaapquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik snap je punt (ben het er ook wel mee eens), maar aan de andere kant mag je ook verwachten dat een professionele chauffeur genoeg inzicht en ervaring heeft
Bovendien is dat een verkeerde instelling. Ja, ik hoef niet op te letten, want iedereen om mij heen in al die andere auto's hebben allemaal een rijbewijs, dus dat komt wel goed!!!quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik snap je punt (ben het er ook wel mee eens), maar aan de andere kant mag je ook verwachten dat een professionele chauffeur genoeg inzicht en ervaring heeft
Opening A73, misschien dat die afslagen bij Beuningen nu meer verkeer trekken nu mensen niet meer via Eindhoven hoeven?quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:50 schreef Lexie het volgende:
Ik ken die file wel waar dat ongeluk in is gebeurd. Eerder stond er nooit file op dat stuk, de laatste tijd eigenlijk dagelijks. Ik heb geen idee waar die file opeens vandaan komt, iemand een idee?
Italiaquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:32 schreef NED het volgende:
Ik wil niet de schuld bij de bestuurder van de auto met caravan leggen hoor, maar als hij gewoon een beetje zn gezonde verstand had gebruikt zaten ze nu al in Italie ofzo
Lekker kort door de bocht.....quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:36 schreef NED het volgende:
[..]
Bovendien is dat een verkeerde instelling. Ja, ik hoef niet op te letten, want iedereen om mij heen in al die andere auto's hebben allemaal een rijbewijs, dus dat komt wel goed!!!
Fout dus. Je moet ten alle tijde bedacht zijn op fouten van anderen en daar op anticiperen.
Als die vent gewoon ff in zn spiegeltje had gekeken toen ie vol in de ankers ging had ie ook die vrachtwagen gezien. Sterker nog, hij moet toch geweten hebben dat er een vrachtwagen achter hem zit? En dan ga je vol in de rem?
Ik dacht het niet, ff kort remmen en de vluchtstrook op en verder remmen.
Mij kan je op een willekeurig moment vragen wat voor kleur auto er achter me rijd en dat kan ik je zo zeggen zonder nog eerst een keer in de spiegels te kijken.
Nu ik er zo over nadenk begin ik steeds meer van mening te zijn dat die vent gewoon niet kon rijden. Jammer dat ie zo een heel gezin mee de dood in sleurt.
ps: en dan heb ik het over de bestuurder van de auto
Daar ben ik zelf ook heel blij omquote:Maar hey, ik ben blij dat jou wereld zo eenvoudig in elkaar zit en dat je alles weet.![]()
De bestuurder van de vrachtwagen is dan net zo schuldig, die zat er te dicht op. En die had ook de vluchtstrook op kunnen sturen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:36 schreef NED het volgende:
ps: en dan heb ik het over de bestuurder van de auto
Eensch.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:46 schreef ioko het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht.....
Ten eerste kun je met een caravan niet veel anders dan op de rechterbaan rijden, anders hinder je de rest van het verkeer. Dan zit je vaak automatisch tussen twee vrachtwagens (die je vervolgens ook niet zo makkelijk inhaalt)
Ten tweede vind ik het heel leuk voor je dat je weet wat voor kleur de auto achter je heeft (niet dat je daar ook maar iets aan hebt) maar met een caravan ga je niet van die absorde acties uithalen als jij omschrijft. Ben je wel eens uitgeweken met een caravan achter je bij 100 km per uur? In een fractie van een seconde wil ik wel eens zien of je net zo snel reageert als je praat.
Als laatste vind ik het onfatsoenlijk om die man als slechte chauffeur te bestempelen en aan te wijzen als reden dat hij en zijn familie nu dood zijn. Ga je maar in een hoekje zitten schamen om zo, zonder dat je erbij bent geweest dit soort conclusies te trekken.![]()
Maar hey, ik ben blij dat jou wereld zo eenvoudig in elkaar zit en dat je alles weet.
Hoe langer ik nadenk over je opmerking van die kleuren, hoe dommer ik hem vindt. Als iemand jou dus vraagt wat er achter je rijdt, dan weet jij de kleur dus? Dat is wel het minst belangrijke waar je op moet letten, denk je niet?
Tuurlijk. Ik zeg alleen dat ik het een beetje dom vind van die vent om tussen 2 vrachtwagens te rijden.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:59 schreef Piles het volgende:
[..]
De bestuurder van de vrachtwagen is dan net zo schuldig, die zat er te dicht op. En die had ook de vluchtstrook op kunnen sturen.
Misschien remde die caravan heel rustig, en zat de chauffeur niet op te letten. Daar al aan gedacht?
Ik weet wel wat er gebeurd is. Een vrachtwagen is telaat in de remmen gegaan en heeft de auto voor hem plus caravan in een andere vrachtwagen gedrukt.quote:Maar dit wordt een beetje een zinloze discussie als je niet weet wat er gebeurt is.
Probeer het maar eens te voorkomen. Duidelijk niet gewend met caravan of wat voor aanhanger dan ook te rijden, he?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:16 schreef NED het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ik zeg alleen dat ik het een beetje dom vind van die vent om tussen 2 vrachtwagens te rijden.
Dat is gewoon niet handig. En dat blijkt maar weer eens.
Nee hoor, het geeft aan dat je goed geluisterd hebt tijdens je rijlessen. Daar vragen ze wel eens of je weet wat de kleur is van de auto achter je, om zo te zien of je wel spiegelt...quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:56 schreef NED het volgende:
[..]
Daar ben ik zelf ook heel blij om
En over die kleur geeft alleen maar aan dat ik ten alle tijde weet wat er achter me zit en wat die aan het doen zijn.
Spiegels heb je niet voor de kat zn kut dacht ik zo
Je kan op z'n minst zorgen dat er een groot afstand is van je eigen auto en de vrachtwagen voor je.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Probeer het maar eens te voorkomen. Duidelijk niet gewend met caravan of wat voor aanhanger dan ook te rijden, he?
quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je kan op z'n minst zorgen dat er een groot afstand is van je eigen auto en de vrachtwagen voor je.
In Nederland? Laat een gaatje vallen ter grootte van een kinderwagen met aanhanger en er is er altijd wel een die hem ertussen frommelt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je kan op z'n minst zorgen dat er een groot afstand is van je eigen auto en de vrachtwagen voor je.
RIP voor de nabestaanden?quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:00 schreef NED het volgende:
[..]
Als je een beetje inzicht hebt ga je nooit tussen 2 vrachtwagens rijden. Nooit. En een auto met caravan kan makkelijk even een vrachtauto inhalen en anders desnoods zelf langzamer gaan rijden zodat de vrachtauto achter hem ehm inhaalt.
Nooit tussen 2 vrachtwagens in gaan rijden. Ever.
Als dat gezin dat ook gewoon gedaan had was er helemaal geen ongeluk gebeurd, of hooguit de ene vrachtwagen op de ander geknalt.
Lullig voor het gezin, maar ik gok zomaar dat de bestuurder
een of andere ncrv-lambal was met nul komma nul inzicht
RIP voor de nabestaanden iig
De Telegraaf schrijft ook dat de Duitse vrachtwagenchauffeur strafrechtelijk wordt vervolgd?quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
En een echt Telegraaf-artikel: http://www.telegraaf.nl/b(...)urzee__.html?cid=rss .
[..]
Daarom schrijft De Telegraaf er al uitgebreid over. De Gelderlander pakt dat iets tactischer aan.
Rechtsquote:Op woensdag 7 mei 2008 19:47 schreef Yashaaaaa het volgende:
Mensen komen jullie überhaupt wel eens op de weg?
Hoe wil je hier in Nederland nu niet tussen vrachtwagens rijden als je perse links moet rijden?
Dus ga je maar lekker dicht achter die vrachtwagen rijden omdat je anders bang bent dat één of ander auto'tje ertussen piept.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In Nederland? Laat een gaatje vallen ter grootte van een kinderwagen met aanhanger en er is er altijd wel een die hem ertussen frommelt.
Er is al het een en ander duidelijk. En zo ingewikkeld zal de situatie niet geweest zijn (eerste vrachtauto staat stil/rijdt langzaam, auto met caravan staat ook stil of remt voor vrachtwagen en tweede vrachtwagen merkt dit te laat en klapt op auto met caravan).quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:50 schreef draculettetje het volgende:
mag ik even kwijt dat ik het raar vind dat we hier schijnen te weten wat er gebeurd is terwijl dat voor de politie best lang onduidelijk is geweest.
Of je moet erbij geweest zijn en hebben zien gebeuren.....
quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:15 schreef Fer het volgende:
Ik vraag me af of er meer bekend is van het type auto, hoe sterk zijn de moderne 5 ncap sterren in dit soort situatie's. Uit het vrak vermoed ik dat het een oude japanse bus was oid, niet veilig dus. Alhoewel moderne auto;s vaak ook niet open gaan als ze flink in de kreukels zitten.
Wellicht had de caravan slechte/oude verlichting en merkte de trucker daarom het pas te laat. Wie weet..
Ikzelf probeer in dit soort situaties de afstand tussen mij en voorligger zo groot mogelijk te houden door gelijk hard te remmen als ik zie dat het echt gaat stilstaan, daar schrikken mensen achter mij soms van, maar dat liever dan geplet worden.
Medelijden met de omstanders die ze hebben zien verbranden overigens.
Wtfquote:Op woensdag 7 mei 2008 23:15 schreef Fer het volgende:
Ik vraag me af of er meer bekend is van het type auto, hoe sterk zijn de moderne 5 ncap sterren in dit soort situatie's. Uit het vrak vermoed ik dat het een oude japanse bus was oid, niet veilig dus. Alhoewel moderne auto;s vaak ook niet open gaan als ze flink in de kreukels zitten.
Wellicht had de caravan slechte/oude verlichting en merkte de trucker daarom het pas te laat. Wie weet..
Ikzelf probeer in dit soort situaties de afstand tussen mij en voorligger zo groot mogelijk te houden door gelijk hard te remmen als ik zie dat het echt gaat stilstaan, daar schrikken mensen achter mij soms van, maar dat liever dan geplet worden.
Medelijden met de omstanders die ze hebben zien verbranden overigens.
Kul. Een kinderslot voorkomt alleen maar dat de achterdeuren van binnenuit geopend kunnen worden. Van buitenaf gaan de deuren gewoon open.quote:
Dat zou misschien beter geweest zijn, dan was nl door de klap het gas de fles uit geperst. Maar een gasfles die geplet wordt tussen een auto en een vrachtwagen zal gewoon scheuren en dan is 1 vonkje genoeg.quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:37 schreef Fer het volgende:
Blijft alleen de vraag waarom het gelijk in brand vloog. Was de gaskraan wel dicht op de fles?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |