De bestuurder van de vrachtwagen is dan net zo schuldig, die zat er te dicht op. En die had ook de vluchtstrook op kunnen sturen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:36 schreef NED het volgende:
ps: en dan heb ik het over de bestuurder van de auto
Eensch.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:46 schreef ioko het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht.....
Ten eerste kun je met een caravan niet veel anders dan op de rechterbaan rijden, anders hinder je de rest van het verkeer. Dan zit je vaak automatisch tussen twee vrachtwagens (die je vervolgens ook niet zo makkelijk inhaalt)
Ten tweede vind ik het heel leuk voor je dat je weet wat voor kleur de auto achter je heeft (niet dat je daar ook maar iets aan hebt) maar met een caravan ga je niet van die absorde acties uithalen als jij omschrijft. Ben je wel eens uitgeweken met een caravan achter je bij 100 km per uur? In een fractie van een seconde wil ik wel eens zien of je net zo snel reageert als je praat.
Als laatste vind ik het onfatsoenlijk om die man als slechte chauffeur te bestempelen en aan te wijzen als reden dat hij en zijn familie nu dood zijn. Ga je maar in een hoekje zitten schamen om zo, zonder dat je erbij bent geweest dit soort conclusies te trekken.![]()
Maar hey, ik ben blij dat jou wereld zo eenvoudig in elkaar zit en dat je alles weet.
Hoe langer ik nadenk over je opmerking van die kleuren, hoe dommer ik hem vindt. Als iemand jou dus vraagt wat er achter je rijdt, dan weet jij de kleur dus? Dat is wel het minst belangrijke waar je op moet letten, denk je niet?
Tuurlijk. Ik zeg alleen dat ik het een beetje dom vind van die vent om tussen 2 vrachtwagens te rijden.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:59 schreef Piles het volgende:
[..]
De bestuurder van de vrachtwagen is dan net zo schuldig, die zat er te dicht op. En die had ook de vluchtstrook op kunnen sturen.
Misschien remde die caravan heel rustig, en zat de chauffeur niet op te letten. Daar al aan gedacht?
Ik weet wel wat er gebeurd is. Een vrachtwagen is telaat in de remmen gegaan en heeft de auto voor hem plus caravan in een andere vrachtwagen gedrukt.quote:Maar dit wordt een beetje een zinloze discussie als je niet weet wat er gebeurt is.
Probeer het maar eens te voorkomen. Duidelijk niet gewend met caravan of wat voor aanhanger dan ook te rijden, he?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:16 schreef NED het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ik zeg alleen dat ik het een beetje dom vind van die vent om tussen 2 vrachtwagens te rijden.
Dat is gewoon niet handig. En dat blijkt maar weer eens.
Nee hoor, het geeft aan dat je goed geluisterd hebt tijdens je rijlessen. Daar vragen ze wel eens of je weet wat de kleur is van de auto achter je, om zo te zien of je wel spiegelt...quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:56 schreef NED het volgende:
[..]
Daar ben ik zelf ook heel blij om
En over die kleur geeft alleen maar aan dat ik ten alle tijde weet wat er achter me zit en wat die aan het doen zijn.
Spiegels heb je niet voor de kat zn kut dacht ik zo
Je kan op z'n minst zorgen dat er een groot afstand is van je eigen auto en de vrachtwagen voor je.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Probeer het maar eens te voorkomen. Duidelijk niet gewend met caravan of wat voor aanhanger dan ook te rijden, he?
quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je kan op z'n minst zorgen dat er een groot afstand is van je eigen auto en de vrachtwagen voor je.
In Nederland? Laat een gaatje vallen ter grootte van een kinderwagen met aanhanger en er is er altijd wel een die hem ertussen frommelt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je kan op z'n minst zorgen dat er een groot afstand is van je eigen auto en de vrachtwagen voor je.
RIP voor de nabestaanden?quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:00 schreef NED het volgende:
[..]
Als je een beetje inzicht hebt ga je nooit tussen 2 vrachtwagens rijden. Nooit. En een auto met caravan kan makkelijk even een vrachtauto inhalen en anders desnoods zelf langzamer gaan rijden zodat de vrachtauto achter hem ehm inhaalt.
Nooit tussen 2 vrachtwagens in gaan rijden. Ever.
Als dat gezin dat ook gewoon gedaan had was er helemaal geen ongeluk gebeurd, of hooguit de ene vrachtwagen op de ander geknalt.
Lullig voor het gezin, maar ik gok zomaar dat de bestuurder
een of andere ncrv-lambal was met nul komma nul inzicht
RIP voor de nabestaanden iig
De Telegraaf schrijft ook dat de Duitse vrachtwagenchauffeur strafrechtelijk wordt vervolgd?quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
En een echt Telegraaf-artikel: http://www.telegraaf.nl/b(...)urzee__.html?cid=rss .
[..]
Daarom schrijft De Telegraaf er al uitgebreid over. De Gelderlander pakt dat iets tactischer aan.
Rechtsquote:Op woensdag 7 mei 2008 19:47 schreef Yashaaaaa het volgende:
Mensen komen jullie überhaupt wel eens op de weg?
Hoe wil je hier in Nederland nu niet tussen vrachtwagens rijden als je perse links moet rijden?
Dus ga je maar lekker dicht achter die vrachtwagen rijden omdat je anders bang bent dat één of ander auto'tje ertussen piept.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In Nederland? Laat een gaatje vallen ter grootte van een kinderwagen met aanhanger en er is er altijd wel een die hem ertussen frommelt.
Er is al het een en ander duidelijk. En zo ingewikkeld zal de situatie niet geweest zijn (eerste vrachtauto staat stil/rijdt langzaam, auto met caravan staat ook stil of remt voor vrachtwagen en tweede vrachtwagen merkt dit te laat en klapt op auto met caravan).quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:50 schreef draculettetje het volgende:
mag ik even kwijt dat ik het raar vind dat we hier schijnen te weten wat er gebeurd is terwijl dat voor de politie best lang onduidelijk is geweest.
Of je moet erbij geweest zijn en hebben zien gebeuren.....
quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:15 schreef Fer het volgende:
Ik vraag me af of er meer bekend is van het type auto, hoe sterk zijn de moderne 5 ncap sterren in dit soort situatie's. Uit het vrak vermoed ik dat het een oude japanse bus was oid, niet veilig dus. Alhoewel moderne auto;s vaak ook niet open gaan als ze flink in de kreukels zitten.
Wellicht had de caravan slechte/oude verlichting en merkte de trucker daarom het pas te laat. Wie weet..
Ikzelf probeer in dit soort situaties de afstand tussen mij en voorligger zo groot mogelijk te houden door gelijk hard te remmen als ik zie dat het echt gaat stilstaan, daar schrikken mensen achter mij soms van, maar dat liever dan geplet worden.
Medelijden met de omstanders die ze hebben zien verbranden overigens.
Wtfquote:Op woensdag 7 mei 2008 23:15 schreef Fer het volgende:
Ik vraag me af of er meer bekend is van het type auto, hoe sterk zijn de moderne 5 ncap sterren in dit soort situatie's. Uit het vrak vermoed ik dat het een oude japanse bus was oid, niet veilig dus. Alhoewel moderne auto;s vaak ook niet open gaan als ze flink in de kreukels zitten.
Wellicht had de caravan slechte/oude verlichting en merkte de trucker daarom het pas te laat. Wie weet..
Ikzelf probeer in dit soort situaties de afstand tussen mij en voorligger zo groot mogelijk te houden door gelijk hard te remmen als ik zie dat het echt gaat stilstaan, daar schrikken mensen achter mij soms van, maar dat liever dan geplet worden.
Medelijden met de omstanders die ze hebben zien verbranden overigens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |