Daar gaat een heel gezin, gok ikquote:Ongeval A73 Beuningen: vier doden
BEUNINGEN - Bij een ongeval op de A73 bij Beuningen zijn maandagochtend vier doden gevallen.
Een auto met caravan kwam op de snelweg in botsing met een vrachtwagen en vloog daardoor in brand. Vier inzittenden van de personenwagen, overleefden het ongeval niet.
Op de A73 richting Nijmegen staat momenteel een lange file. De snelweg is in beide richtingen afgesloten. Het verkeer wordt omgeleid.
Lekkage -> accu/vonk = vlam.quote:Op maandag 5 mei 2008 12:29 schreef DroogDok het volgende:
Wel bizar dat een auto na een botsing "zomaar" in brand vliegt.
Waar woon je? Ik heb hier in Haps namelijk niks gehoord maar collega van me uit Sint Hubert wel (zouden ze toch hierdoor zijn moeten gekomen)quote:Op maandag 5 mei 2008 12:30 schreef pvc_boer het volgende:
Zou goed kunnen.
De voorste truck stond er ook al de hele tijd stil, maar was niks aan te zien.
De achterste.... foto zegt genoeg, die vlamde helemaal uit.
Van een auto en caravan heb ik nik sgezien, terwijl ik er vrij snel was.
Was van plan boodschappen te gaan doen, hoorde sirenes zag een helicopter vliegen en een enorme rookontwikkeling.
Ik als nieuwschierige hond, moest daar natuurlijk even gaan kijken, en ben naar huis gegaan met het idee, ach een vrachtwagen, hopelijk niemand gewond.
Lees je dit [ afbeelding ]
Net of hun dat kunnen ruikenquote:Op maandag 5 mei 2008 12:56 schreef Niek. het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Lekker als gezinnetje ramptoeristje spelen.... Wat is er leuk aan een dodelijk ongeluk?
Tsja, zoiets trekt nu eenmaal de aandacht. Zeker als je tig sirenes hoort; waren behoorlijk wat oproepen als ik P2000 zie...quote:Op maandag 5 mei 2008 12:56 schreef Niek. het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Lekker als gezinnetje ramptoeristje spelen.... Wat is er leuk aan een dodelijk ongeluk?
Niet iedereen gaat met dezelfde gedachtes kijken.quote:Op maandag 5 mei 2008 12:56 schreef Niek. het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Lekker als gezinnetje ramptoeristje spelen.... Wat is er leuk aan een dodelijk ongeluk?
quote:Gezin vindt de dood bij ongeval A73
BEUNINGEN - Een ongeval op de snelweg A73 ter hoogte van Beuningen heeft maandagochtend aan een gezin met twee jonge kinderen het leven gekost. De vier slachtoffers waren de inzittenden van een personenauto met caravan die in botsing kwam met een vrachtwagen.
De personenauto werd van achteren aangereden en vloog daarop in brand. De brand ontstond volgens omstanders doordat een gasfles in de caravan achter de personenauto ontplofte. Door de explosie ontstond meteen een heftige brand in de caravan, in de cabine van de vrachtwagen en in de personenauto.
Inzittenden van achterop komende auto's probeerden de vier gezinsleden uit de brandende auto te bevrijden, maar konden het wrak niet bereiken vanwege de hitte.
De Duitse vrachtwagenchauffeur overleefde het ongeluk. Hij werd naar het Universitair Medisch Centrum St Radboud in Nijmegen overgebracht. Hoe hij eraan toe is, kon de politie nog niet zeggen.
Het ongeluk gebeurde ter hoogte van Beuningen in de richting Druten. De rijbanen richting knooppunt Ewijk zijn afgesloten. Omdat nog volstrekt onduidelijk is hoe het ongeluk kon gebeuren, zal de politie naar verwachting nog uren bezig zijn met onderzoek.
Ja, dat is het ergste nu jaquote:Op maandag 5 mei 2008 13:10 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Nu krijg je weer een file van hier tot tokio natuurlijk.
Kunnen ze niet gewoon die vrachtwagens aan de kant zetten en dat puin naar de noodbaan vegen?
Ook meteen verlost van ramptoeristen van mensen die de andere kant op moeten.
quote:'Hij wilde steeds weer naar de brandende wagens'
Ronny Verwaaijen moest vol in de remmen toen voor hem het noodlottige ongeval op de A73 plaatsvond, waarbij maandagochtend een gezin om het leven kwam.
Zijn vrouw Sandra en de kinderen zaten bij hem in de auto. Sandra: "We zagen voor ons rook." Ze sprong uit de auto en rende naar de brandende caravan, personenauto en vrachtwagen. "Een man hield me tegen. Hij vertelde dat hij had geprobeerd het achterportier van de auto te openen. Maar de deuren zaten op slot. Hij hoorde de kinderen in de auto huilen en schreeuwen. Daarna vloog de auto zo snel in brand dat hij er niet meer bij kon."
Toen Sandra bij het ongeluk kwam, stond de personenauto al in brand. "Ik heb in die paar minuten wel twee, drie explosies gehoord."
De vrachtwagenchauffeur zat nog in de brandende cabine. "We hebben de chauffeur uit de brandende cabine kunnen redden. Zijn handen en gezicht zaten onder het bloed. Hij was helemaal over de toeren. Hij wilde steeds weer naar de brandende wagens. We moesten hem tegenhouden."
bah, wat akelig zeg...quote:Op maandag 5 mei 2008 14:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)brandende-wagens.ece
[..]
quote:Hij vertelde dat hij had geprobeerd het achterportier van de auto te openen. Maar de deuren zaten op slot. Hij hoorde de kinderen in de auto huilen en schreeuwen.
Daar raak je als helper dan toch ook getraumatiseerd van lijkt mequote:Hij vertelde dat hij had geprobeerd het achterportier van de auto te openen. Maar de deuren zaten op slot. Hij hoorde de kinderen in de auto huilen en schreeuwen. Daarna vloog de auto zo snel in brand dat hij er niet meer bij kon
hč gatver wat erg, hier word ik erg verdrietig vanquote:Maar de deuren zaten op slot. Hij hoorde de kinderen in de auto huilen en schreeuwen. Daarna vloog de auto zo snel in brand dat hij er niet meer bij kon."
Nou... wat een lolquote:
De comment wel, de gebeurtenis iets minderquote:
quote:Vier personen vinden de dood bij ongeval A73
Een ongeval op de snelweg A73 ter hoogte van Beuningen heeft maandagochtend aan vier personen, waaronder een aantal kinderen, het leven gekost. De vier slachtoffers waren de inzittenden van een personenauto met caravan die in botsing kwam met een vrachtwagen.
De personenauto werd van achteren aangereden en vloog daarop in brand. De brand ontstond volgens omstanders doordat een gasfles in de caravan achter de personenauto ontplofte. Door de explosie ontstond meteen een heftige brand in de caravan, in de cabine van de vrachtwagen en in de personenauto.
Inzittenden van achterop komende auto's probeerden de vier personen uit de brandende auto te bevrijden, maar konden het wrak niet bereiken vanwege de hitte.
De Duitse vrachtwagenchauffeur overleefde het ongeluk. Hij werd naar het Universitair Medisch Centrum St Radboud in Nijmegen overgebracht. Hoe hij eraan toe is, kon de politie nog niet zeggen.
Het ongeluk gebeurde ter hoogte van Beuningen in de richting Druten. De rijbanen richting knooppunt Ewijk zijn afgesloten. Omdat nog volstrekt onduidelijk is hoe het ongeluk kon gebeuren, zal de politie naar verwachting nog uren bezig zijn met onderzoek.
De politie verwacht pas dinsdag de identiteit van de slachtoffers en de toedracht van het ongeval bekend te kunnen maken. Het Rampen Identificatie Team is inmiddels onderweg naar de plaats van het ongeval.
quote:Rampen Identificatie Team naar Beuningen
Het landelijke Rampen Identificatie Team (RIT) is te hulp geroepen voor de identificatie van de vier slachtoffers, die maandagmorgen om het leven kwamen bij een ongeluk op de snelweg A73 ter hoogte van Beuningen bij Nijmegen.
Volgens de politie kan het vaststellen van de identiteit nog geruime tijd gaan duren, gezien de toestand van de lichamen.
De vier mensen zaten in een personenwagen die een caravan trok. De auto raakte betrokken bij een aanrijding met twee vrachtwagens en vloog in brand. Geen van de inzittenden wist aan de vuurzee te ontsnappen. Volgens dagblad De Gelderlander zou het om een gezin met twee jonge kinderen gaan, maar de politie kan daar nog geen enkele zekerheid over geven.
Ik ook niet.quote:Op maandag 5 mei 2008 14:06 schreef starla het volgende:
[..]
dat van die kinderen had ik nu nét niet willen lezen
en wat dacht je van een abc blusser, niet veel mensen hebben dat in hun voertuig, maar kan veel leed voorkomen.quote:Op maandag 5 mei 2008 15:55 schreef Sjeen het volgende:
Rotbericht inderdaad...
En ik ga nu dus toch maar wat werk maken van die lifehammer, die nog steeds niet in mijn auto ligt...
abcblusser is aanwezig, blusdeken (nog) niet...quote:Op maandag 5 mei 2008 15:57 schreef laffer het volgende:
[..]
en wat dacht je van een abc blusser, niet veel mensen hebben dat in hun voertuig, maar kan veel leed voorkomen.
een blusdeken mag eigenlijk ook niet ontbreken
ik zou zeggen, als je toch zo`n lifehammer gaat halen, doe er dan voor die paar euro meer ook een blusdeken bijquote:Op maandag 5 mei 2008 16:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
abcblusser is aanwezig, blusdeken (nog) niet...
Blegh, om kippenvel van te krijgen, wat afschuwelijk iddquote:Op maandag 5 mei 2008 14:09 schreef Yashaaaaa het volgende:
Fuck hee ik krijg echt de kriebels van dat laatste bericht.. Vooral
[..]
Daar raak je als helper dan toch ook getraumatiseerd van lijkt me
Koop er dan meteen twee; een om te kijken hoe zo'n ding werkt, en hoe effectief zo'n ding is. Ik heb een keer tijdens een oefening met 'n grote CO2-blusser 'n benzinebrandje uit mogen proberen te maken, en je verspilt akelig veel blusmiddel met 'uitvinden hoe je precies moet mikken', om daarna te mogen ontdekken dat, he, verrek, blusmiddel is op, maar 't brandje is nog niet uit. Oeps, brand is weer net zo fel als voor ik ging blussen.quote:Op maandag 5 mei 2008 15:57 schreef laffer het volgende:
[..]
en wat dacht je van een abc blusser, niet veel mensen hebben dat in hun voertuig, maar kan veel leed voorkomen.
Op de site: www.112brabant.nl staat de volgende tekst bij de melding:quote:Op maandag 5 mei 2008 16:52 schreef IkWilbert het volgende:
Het gaat lekker op de weg... zojuist deze melding
16:44:52 05-05-08 28 I AMBU A1 q24c A67 40.1 re ongeval 2x vw + div. pa vermoedelijk veel s.o cpa EINDHOVEN
HELI 0923993 RAV Gelderland-Zuid ( Trauma Heli LifeLiner 3 )
16:41:33 05-05-08 22 G BRAN PRIO : Gezondheid (beknelling: ja) A67 R 40,1 ASTEN (AST) : 821 870 878 838 & ovd
1108898 BRW Helmond ( Monitorcode )
1105198 BRW Asten ( Monitorcode )
1105149 BRW Asten ( Korpsalarm )
1105121 BRW Asten ( Bemanning HV Groep B )
1105120 BRW Asten ( Bemanning HV Groep A )
1104767 BRW Brabant Zuid-Oost ( OvD Deurne/Asten/Someren
Inderdaad verschrikkelijk.quote:Op maandag 5 mei 2008 16:52 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Me maag draait hiervan echt letterlijk om verschrikkelijk, kan de pijn van de familieleden die het vanmiddag te horen hebben gekregen voelen
inderdaad, oefen eens met zo'n ding, want je pakt het de eerste keer hoogstwaarschjjnlijk helemaal verkeerd aan. Zeker bij vloeistofbranden als benzine.quote:Op maandag 5 mei 2008 16:15 schreef gronk het volgende:
[..]
Koop er dan meteen twee; een om te kijken hoe zo'n ding werkt, en hoe effectief zo'n ding is. Ik heb een keer tijdens een oefening met 'n grote CO2-blusser 'n benzinebrandje uit mogen proberen te maken, en je verspilt akelig veel blusmiddel met 'uitvinden hoe je precies moet mikken', om daarna te mogen ontdekken dat, he, verrek, blusmiddel is op, maar 't brandje is nog niet uit. Oeps, brand is weer net zo fel als voor ik ging blussen.
Neem aan dat ze adhv. het kenteken toch wel contact hebben opgenomen met familieleden? Die weten echt wel of hun familieleden met dat type auto en caravan vandaag onderweg waren....? Die 100% zekerheid volgt vanzelf wel...quote:Op maandag 5 mei 2008 17:21 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad verschrikkelijk.
Familieleden zijn nog niet ingelicht. Het voertuig is met slachtoffers en al afgesleept naar een terrein waar het RIT de slachtoffers zal identificeren. Ook al is al via het kenteken bekend wie het zou kunnen zijn, er moet 100% zekerheid zijn wie er in die auto zat.
De verwachting is dat morgen de slachtoffers bekend zijn.
Ook vet naar voor familieleden die op thuiskomst zitten te wachten...quote:Op maandag 5 mei 2008 17:21 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad verschrikkelijk.
Familieleden zijn nog niet ingelicht. Het voertuig is met slachtoffers en al afgesleept naar een terrein waar het RIT de slachtoffers zal identificeren. Ook al is al via het kenteken bekend wie het zou kunnen zijn, er moet 100% zekerheid zijn wie er in die auto zat.
De verwachting is dat morgen de slachtoffers bekend zijn.
Natuurlijk kan dat, maar de situatie die jij schetst komt dan snel genoeg boven water als de familie contact met elkaar heeft.quote:Op maandag 5 mei 2008 17:45 schreef pvc_boer het volgende:
Is niet waar wat je zegt.
Voor het zelfde geld, dat ze langs ome Nol gereden zijn, dochter stapt uit, en nichtje gaat mee.
Wat dan?
Klinkt heel raar, maar alles kan. Die 100% is een goed iets.
Oja, en dochtertje en ome Nol zijn een voorbeeld.
Ik bedoel familie ook heel ruim, dat kunnen inderdaad ooms en tantes etc zijn...quote:Op maandag 5 mei 2008 17:58 schreef pvc_boer het volgende:
Helemaal waar wat je zegt.
Maar ik gaf een voorbeeld dat het dus ook gemakkelijk anders had kunnen zijn.
Blijft een triest geval.
Op een van de nieuwssites las ik een ooggetuigeverslag, waarin men zei dat men probeerde de mensen te bevrijden (wat helaas niet gelukt is). In ieder geval zouden volgens dat verslag sowieso de kinderen nog bij bewustzijn zijn geweest.quote:Op maandag 5 mei 2008 19:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Op het nieuws zeiden ze net dat niet bekend is of ze nog leefden toen de auto in brand vloog.
Inderdaad, zoiets blijft je de rest van je leven bij!quote:Op maandag 5 mei 2008 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op een van de nieuwssites las ik een ooggetuigeverslag, waarin men zei dat men probeerde de mensen te bevrijden (wat helaas niet gelukt is). In ieder geval zouden volgens dat verslag sowieso de kinderen nog bij bewustzijn zijn geweest.
Vrijwel meteen na de vergeefse pogingen vlogen de voertuigen in brand.
Dus ik ben bang dat ze dus nog leefden, sterker nog: bij bewustzijn waren.
Vreselijke manier om aan je einde te komen. Vreselijk ook voor hen die hen hebben horen schreeuwen.
quote:Op maandag 5 mei 2008 13:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)-bij-ongeval-A73.ece :
[..]
Mischien moeten ze dan toch maar dat systeem invoeren dat de auto niet harder kan rijden als de maxium snelheid die daar geld. (scheelt ook een hoop snelheids boetes) Probleem is alleen hoe gaat je dat doen als je een langzaam voertuig bv tractor gaat inhalen.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:49 schreef Ryan3 het volgende:
Ik pleit toch voor meer veiligheid in het verkeer en meer restricties door de overheid. Ikzelf rijd ook weleens met 200 km (net eronder, want het blijft voor mij een psychologische barričre 200 km, hoewel ik harder kan) naar huis. Ergens moeten dat soort dingen niet mogelijk zijn toch...
Ja, snelheidsbegrenzer idd, en als iedereen die heeft dan zal er een heel andere cultuur ontstaan.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:53 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Mischien moeten ze dan toch maar dat systeem invoeren dat de auto niet harder kan rijden als de maxium snelheid die daar geld. (scheelt ook een hoop snelheids boetes) Probleem is alleen hoe gaat je dat doen als je een langzaam voertuig bv tractor gaat inhalen.
Je hebt wel gelijk, toch denk ik dat op de autosnelweg veel ongelukken gebeuren door snelheidsverschillen.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat soort maatregelen helpt niet tegen dit soort dramatische ongelukken. Als iemand vol op de rem gaat staan (om wat voor reden dan ook) en de rest rijdt braaf 100 of 120, dan is de ravage (materieel en menselijk) nog steeds niet te overzien...
Ik denk dat (op de autosnelweg) de meeste ongevallen plaatsvinden door onoplettendheid.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 00:05 schreef Ryan3 het volgende:
Je hebt wel gelijk, toch denk ik dat op de autosnelweg veel ongelukken gebeuren door snelheidsverschillen.
Ow, zeker. Dat zal vaak de aanleiding zijn voor het remmen (langzamer rijdende vrachtwagen enz.) en daardoor files of - erger - ongelukken veroorzaken.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 00:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, toch denk ik dat op de autosnelweg veel ongelukken gebeuren door snelheidsverschillen.
quote:Doden ongeval A73 lastig te identificeren
De politie verwacht vandaag de identiteit bekend te kunnen maken van de vier mensen die gisterochtend omkwamen bij een autobrand op de snelweg A73 bij Beuningen.
Gisteren slaagde de politie er niet in de verkoolde lichamen van de vier inzittenden van de auto te identificeren. Het Rampen Identificatie Team verleent hulp.
De brand ontstond als gevolg van een ongeval dat rond half elf in de ochtend plaats had op de A73 richting Druten, ter hoogte van Beuningen. Er waren een vrachtwagen, een tankwagen en een auto met caravan bij betrokken. De inzittenden van de auto kwamen om het leven door de brand die ontstond. Volgens een getuige zaten er twee kinderen in de auto.
Over de toedracht van het ongeval tast de politie nog in het duister.
Ook daarover hoopt de politie vandaag meer te kunnen vertellen.
Volgens een getuige reed een vrachtwagen, die werd bestuurd door een 31-jarige Duitser, achterop de auto met caravan. Zij hoorde meerdere explosies en vermoedt dat een gastank in de caravan is geëxplodeerd, waardoor de auto, vrachtwagen en caravan vlam vatten.
Inzittenden van achterop komende auto's hebben geprobeerd de vier gezinsleden uit de auto te bevrijden, maar het achterportier zat op slot. Daarna vatte de auto vlam en moesten de omstanders vanwege de hitte hun reddingspogingen staken. Van de caravan is weinig overgebleven.
Een getuige vertelde dat zij samen met anderen de Duitse vrachtwagenchauffeur uit zijn brandende cabine heeft gered. De politie bevestigt dat de Duitse chauffeur per ambulance naar het UMC St. Radboud in Nijmegen is overgebracht.
Ook de bestuurder van de tankwagen, een 41-jarige vrouw uit het Zuid-Limburgse Beek, is naar het Nijmeegse ziekenhuis gebracht. Zij reed op het moment van het ongeval vermoedelijk voor de auto.
Na het ongeluk stond de tankwagen, die cement vervoerde, voor de verkoolde wrakken. De achterkant van de tank was zichtbaar gesmolten door de hitte van het vuur.
Na het ongeluk werd de A73 in de richting van knooppunt Ewijk afgesloten in verband met onderzoek van de technische recherche naar de oorzaak van het ongeluk. Ook moest Rijkswaterstaat het wegdek repareren. De plaats van het ongeval werd zoveel mogelijk afgeschermd met calamiteitenhekken.
Op de rijbaan in de richting van Nijmegen ontstond gistermiddag desondanks een kleine kettingbotsing, doordat bestuurders waren afgeleid door de ravage aan de andere kant van de weg.
Gisteravond rond zeven uur werd de snelweg tussen Nijmegen en knooppunt Ewijk weer opengesteld voor het verkeer.
quote:RIT stelt identiteit met zekerheid vast
De hulp van het Rampen Identificatie Team (RIT) wordt zelden door de plaatselijke politie ingeroepen. Alleen als het onmogelijk blijkt de identiteit van slachtoffers met zekerheid vast te stellen – aan de hand van documenten in combinatie met herkenbare stoffelijke resten of lichaamskenmerken – worden de deskundigen van het RIT gealarmeerd.
Bij het ongeval gisteren op de A73 was de brand na de botsing zo hevig dat van de vier inzittenden weinig is overgebleven. Voor de lokale politie was het onmogelijk vast te stellen wie de overledenen zijn.
Het Rampen Identificatie Team is van en voor de Nederlandse politie en heeft tot taak assistentie te verlenen bij de berging en de identificatie van personen die bij een calamiteit om het leven zijn gekomen. Zijn in het buitenland mensen omgekomen bij wie een Nederlands belang in het geding is, kan het RIT ondersteuning aan buitenlandse overheden verlenen, zoals in 2004 bij de tsunami.
Alhoewel de naam RIT suggereert dat sprake moet zijn van een ramp, is met name de laatste jaren gebleken dat dit zeker niet het geval hoeft te zijn. April vorig jaar werd het RIT geroepen bij een verkeersongeval op de A15 bij Lent. In 2002 werden de experts ingeschakeld na een brand en een verkeersongeval, beide in Nijmegen. Behalve van bergings- en identificatiedeskundigen maakt het RIT gebruik van externe experts als pathologen, antropologen, DNA-experts en gebitsdeskundigen die aan de hand van gebitsresten de identiteit van een slachtoffer kunnen vaststellen. Ook verricht het team postmortale zorg.
quote:Kindergeschreeuw, maar portier opent niet
Voordat de Nijmeegse Berry en Sandra Verwaayen en hun kinderen op Bevrijdingsdag hun geplande bezoek aan de dierentuin kunnen afleggen, zijn zij ter hoogte van Beuningen getuige van één van de zwaarste ongelukken die op de snelweg A73 plaatsvond.
Berry moet er vol voor in de remmen. Sandra: "We zagen rook voor ons. Ik ben meteen uit de auto gesprongen."
Ze rent naar de brandende autowrakken, maar wordt tegengehouden door een man. Die vertelt dat hij heeft getracht het achterportier te openen van de auto met de twee volwassenen en twee kinderen die om het leven komen. Sandra: "De auto stond toen nog niet in brand. Maar de deuren zaten op slot. De man hoorde de kinderen huilen en schreeuwen. Daarna vloog de auto zķ snel in brand dat hij er niet meer bij kon. Ik heb in de paar minuten dat ik er was wel twee, drie explosies gehoord."
Met andere omstanders slaagt Sandra er nog wel in de chauffeur van de vrachtwagen die op de auto is gebotst, uit z'n brandende cabine te redden. "Z'n handen en gezicht zaten onder het bloed. Hij was helemaal over z'n toeren. Hij wilde steeds weer naar de brandende wagens. We moesten hem tegenhouden."
Berry belt direct na het ongeluk zijn zwager Jos Verweij in Beuningen. Die staat een uur later met tientallen kijkers verslagen op een grasheuveltje langs de A73 bij Beuningen. Hij ziet aan de overkant van een brede sloot het verwrongen, uitgebrande autowrak. De verkoolde lichamen van de vier inzittenden zitten er nog in. "Verdomme", stamelt hij door zijn mobiele telefoon, terwijl Berry, met zijn gezin inmiddels aangekomen in de dierentuin, nogmaals uitlegt wat er vlak voor hem gebeurde. "Verdomme", fluistert Verweij nog een keer door de telefoon.
Ondertussen kijkt hij door de glazen van zijn zonnebril naar de plek waar Sandra en Berry een uur eerder stonden. Brandweerlieden blussen de geblakerde vrachtwagen achter het autowrak na. Een rood kinderlaarsje, een afwasborstel, volgepakte weekendtassen, een appel, tuinstoelen en een fust van een beertender liggen over het asfalt verspreid. Het zijn stille getuigen van het drama, afkomstig uit de caravan die door de auto werd voortgetrokken, maar die ook in rook is opgegaan.
Daarvoor staat nog een tankwagen met cement. De achterkant is door de hitte gesmolten. Twee ambulancebroeders lopen zij aan zij terug naar de uitgebrande wagens. De broeder slaat een troostende arm om de schouder van zijn collega. "Verdomme", verzucht Verweij nog éénmaal voordat hij de verbinding met z'n zwager verbreekt.
Er zijn genoeg auto's waarbij de portieren vanzelf op slot springen zodra je begint te rijden.quote:Op maandag 5 mei 2008 16:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
En dus nooit de auto op slot doen dat het van buiten af niet geopend kan worden
Juh daar had ik het gister met mijn ouders over.. Mijn moeder zei ook al ik stap nooit in zo'n auto.. die flipt al helemaal bij het idee. Je hebt er namelijk zo veel aan dat je het van binnen kan openen als je bijvoorbeeld buitenbewustzijn bent.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:15 schreef NED het volgende:
[..]
Er zijn genoeg auto's waarbij de portieren vanzelf op slot springen zodra je begint te rijden.
Dat is om carjacking te voorkomen en in de auto zit dan een knopje waarmee je de portieren kan ontgrendelen zodat ze van buitenaf weer te openen zijn.
Van binnenuit zijn ze ten alle tijden te openen.
Hoe het zit met zo een systeem en een botsing weet ik niet. Zou wel handig zijn als ze dan automatisch openspringen zegmaar.
Echtquote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:15 schreef NED het volgende:
Er zijn genoeg auto's waarbij de portieren vanzelf op slot springen zodra je begint te rijden.
Ja nouja, die kloterige A-klasse van mn ouders heeft dat, dus ik ga er wel van uit als zo een flutwagen eerste klas dat heeft dat er hendig meerdere modellen en merken iets vergelijkbaars hebbenquote:
Nogmaals, ik weet niet wat er met zo een systeem gebeurd na een crash. Eigenlijk denk ik wel dat dan alles van het slot afspringt, maarja, als je auto meteen in de hens vliegt is nog maar de vraag of dat systeem nog werktquote:En dan heeft een minister het er over dat iedereen zo'n hamer moet hebben. Lijkt me dit ook wel een aandachtspuntje![]()
quote:Vaststellen identiteit doden A73 kost tijd
Het Rampen Identificatie Team (RIT) heeft aanzienlijk meer tijd nodig om de identiteit vast te stellen van de vier slachtoffers van het verkeersongeval van maandag op de A73. Volgens een woordvoerder van de politie worden de namen waarschijnlijk pas later deze week bekendgemaakt. De doden zijn door de gevolgen van de brand die na de botsing uitbrak zeer moeilijk te identificeren.
Het RIT kan alleen gebruik maken van gebitsgegevens en DNA-materiaal. Met name het achterhalen en bekijken van het DNA kost tijd, aldus de politie.
Aan de hand van sporenonderzoek en getuigeverklaringen is inmiddels wel vastgesteld dat de auto van de vier slachtoffers met caravan achter een tankauto reed, waarvan de chauffeuse remde voor langzaam rijdend verkeer. De chauffeur van de tweede vrachtwagen die achter de auto reed merkte het langzamere verkeer voor hem vermoedelijk te laat op en kon niet tijdig remmen.
De auto met caravan werd tussen de twee vrachtwagens geplet. Door de klap van de aanrijding ontstond een brand die de personenauto met caravan totaal verwoestte. Beide vrachtwagenbestuurders zijn door de politie gehoord. Het ongeluk gebeurde maandag rond half elf 's ochtends. De snelweg A73 was daarna een groot deel van de dag afgesloten.
Lijkt me niet, tenzij ze er meteen aan denken om die hamer mee te nemen. Als ze terug moeten om 'm te halen waren ze al te laat geweest.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:08 schreef ioko het volgende:
Zo'n hamertje is dus ook handig om de ruiten van een andere auto dan die van jezelf in te slaan, dan hadden ze de kinderen er misschien nog uit gekregen.
Zou er nu echt geen familie of vrienden zijn die het vermoeden hebben dat zij het zijn?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)en-A73-kost-tijd.ece
[..].
Dat wel, maar men moet het echt 100% aan kunnen tonen om pijnlijke vergissingen te voorkomen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zou er nu echt geen familie of vrienden zijn die het vermoeden hebben dat zij het zijn?
Ze weten vast wie het zijn, maar 't moet 100% zeker zijn. En zeker door die zeer hete brand is dat een behoorlijk karwei. Veel meer dan wat botten en gebit zullen er niet over zijnquote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zou er nu echt geen familie of vrienden zijn die het vermoeden hebben dat zij het zijn?
Denk dat de familie het al wel weet, maar dat de namen pas officieel bekend worden gemaakt (in de media) als het 100% zeker is.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zou er nu echt geen familie of vrienden zijn die het vermoeden hebben dat zij het zijn?
als ik daar in de buurt woonde was ik er ook wel ff naartoe gereden met mn camera hoorquote:Op maandag 5 mei 2008 12:56 schreef Niek. het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Lekker als gezinnetje ramptoeristje spelen.... Wat is er leuk aan een dodelijk ongeluk?
De Clio waar ik dagelijks in rij ookquote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:59 schreef NED het volgende:
[..]
Ja nouja, die kloterige A-klasse van mn ouders heeft dat, dus ik ga er wel van uit als zo een flutwagen eerste klas dat heeft dat er hendig meerdere modellen en merken iets vergelijkbaars hebben
Even in je boekje kijken. Dat kun je namelijk uitschakelen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:57 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
De Clio waar ik dagelijks in rij ook.
En als je hem eraf doet, en je rijdt wat langzamer of je staat stil en trekt weer op *tjoep* en de deuren zijn weer op slot.
Het is een leasewagen, mag dat dan nog steeds?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Even in je boekje kijken. Dat kun je namelijk uitschakelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |