abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 mei 2008 @ 17:21:28 #51
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_58494044
quote:
Op maandag 5 mei 2008 16:52 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Me maag draait hiervan echt letterlijk om verschrikkelijk, kan de pijn van de familieleden die het vanmiddag te horen hebben gekregen voelen
Inderdaad verschrikkelijk.

Familieleden zijn nog niet ingelicht. Het voertuig is met slachtoffers en al afgesleept naar een terrein waar het RIT de slachtoffers zal identificeren. Ook al is al via het kenteken bekend wie het zou kunnen zijn, er moet 100% zekerheid zijn wie er in die auto zat.

De verwachting is dat morgen de slachtoffers bekend zijn.
Wat zijn we aan het doen ???
  maandag 5 mei 2008 @ 17:42:24 #52
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_58494396
quote:
Op maandag 5 mei 2008 16:15 schreef gronk het volgende:

[..]

Koop er dan meteen twee; een om te kijken hoe zo'n ding werkt, en hoe effectief zo'n ding is. Ik heb een keer tijdens een oefening met 'n grote CO2-blusser 'n benzinebrandje uit mogen proberen te maken, en je verspilt akelig veel blusmiddel met 'uitvinden hoe je precies moet mikken', om daarna te mogen ontdekken dat, he, verrek, blusmiddel is op, maar 't brandje is nog niet uit. Oeps, brand is weer net zo fel als voor ik ging blussen.
inderdaad, oefen eens met zo'n ding, want je pakt het de eerste keer hoogstwaarschjjnlijk helemaal verkeerd aan. Zeker bij vloeistofbranden als benzine.

en nu dus weer een flinke klapper in brabant
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_58494409
quote:
Op maandag 5 mei 2008 17:21 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Inderdaad verschrikkelijk.

Familieleden zijn nog niet ingelicht. Het voertuig is met slachtoffers en al afgesleept naar een terrein waar het RIT de slachtoffers zal identificeren. Ook al is al via het kenteken bekend wie het zou kunnen zijn, er moet 100% zekerheid zijn wie er in die auto zat.

De verwachting is dat morgen de slachtoffers bekend zijn.
Neem aan dat ze adhv. het kenteken toch wel contact hebben opgenomen met familieleden? Die weten echt wel of hun familieleden met dat type auto en caravan vandaag onderweg waren....? Die 100% zekerheid volgt vanzelf wel...

Verder een erg naar bericht.
pi_58494447
quote:
Op maandag 5 mei 2008 17:21 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Inderdaad verschrikkelijk.

Familieleden zijn nog niet ingelicht. Het voertuig is met slachtoffers en al afgesleept naar een terrein waar het RIT de slachtoffers zal identificeren. Ook al is al via het kenteken bekend wie het zou kunnen zijn, er moet 100% zekerheid zijn wie er in die auto zat.

De verwachting is dat morgen de slachtoffers bekend zijn.
Ook vet naar voor familieleden die op thuiskomst zitten te wachten...
pi_58494465
Is niet waar wat je zegt.
Voor het zelfde geld, dat ze langs ome Nol gereden zijn, dochter stapt uit, en nichtje gaat mee.

Wat dan?

Klinkt heel raar, maar alles kan. Die 100% is een goed iets.

Oja, en dochtertje en ome Nol zijn een voorbeeld.
pi_58494545
quote:
Op maandag 5 mei 2008 17:45 schreef pvc_boer het volgende:
Is niet waar wat je zegt.
Voor het zelfde geld, dat ze langs ome Nol gereden zijn, dochter stapt uit, en nichtje gaat mee.

Wat dan?

Klinkt heel raar, maar alles kan. Die 100% is een goed iets.

Oja, en dochtertje en ome Nol zijn een voorbeeld.
Natuurlijk kan dat, maar de situatie die jij schetst komt dan snel genoeg boven water als de familie contact met elkaar heeft.

Beter dat de familie nu weet dat de auto van hun familieleden erbij betrokken was (en dus hoogstwaarschijnlijk zaten ze er zelf in) dan dat ze het pas morgen te weten komen... zou ik best absurd vinden. Heb je al dat nieuws wel gevolgd en misschien al opgelucht omdat het niet jouw famileleden betreft en dan komt een dag later ineens een verrassing...

En misschien was de auto wel gehuurd, geleend, of een lease-auto, maar ook dan is binnen minuten te achterhalen wie erin hebben gezeten.

[ Bericht 14% gewijzigd door Palomar op 05-05-2008 17:56:07 ]
pi_58494731
Helemaal waar wat je zegt.
Maar ik gaf een voorbeeld dat het dus ook gemakkelijk anders had kunnen zijn.

Blijft een triest geval.
  maandag 5 mei 2008 @ 18:22:12 #58
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_58495141
Ik zat ook op de weg, heb daar nog een aantal km in de file gestaan omdaarna omgeleid te worden. Was echt een groot stuk afgezet.

Ben ik trouwens de enige die het wel licht ironisch vind dat een duitse vrachtwagenchauffeur betrokken is bij een dodelijk ongeluk in nederland op bevrijdingsdag?
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
pi_58495763
quote:
Op maandag 5 mei 2008 17:58 schreef pvc_boer het volgende:
Helemaal waar wat je zegt.
Maar ik gaf een voorbeeld dat het dus ook gemakkelijk anders had kunnen zijn.

Blijft een triest geval.
Ik bedoel familie ook heel ruim, dat kunnen inderdaad ooms en tantes etc zijn...
  maandag 5 mei 2008 @ 19:39:21 #60
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_58496737
Op het nieuws zeiden ze net dat niet bekend is of ze nog leefden toen de auto in brand vloog.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  maandag 5 mei 2008 @ 19:48:25 #61
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_58496926
quote:
Op maandag 5 mei 2008 19:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Op het nieuws zeiden ze net dat niet bekend is of ze nog leefden toen de auto in brand vloog.
Op een van de nieuwssites las ik een ooggetuigeverslag, waarin men zei dat men probeerde de mensen te bevrijden (wat helaas niet gelukt is). In ieder geval zouden volgens dat verslag sowieso de kinderen nog bij bewustzijn zijn geweest.

Vrijwel meteen na de vergeefse pogingen vlogen de voertuigen in brand.

Dus ik ben bang dat ze dus nog leefden, sterker nog: bij bewustzijn waren.

Vreselijke manier om aan je einde te komen. Vreselijk ook voor hen die hen hebben horen schreeuwen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_58497889
quote:
Op maandag 5 mei 2008 19:48 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Op een van de nieuwssites las ik een ooggetuigeverslag, waarin men zei dat men probeerde de mensen te bevrijden (wat helaas niet gelukt is). In ieder geval zouden volgens dat verslag sowieso de kinderen nog bij bewustzijn zijn geweest.

Vrijwel meteen na de vergeefse pogingen vlogen de voertuigen in brand.

Dus ik ben bang dat ze dus nog leefden, sterker nog: bij bewustzijn waren.

Vreselijke manier om aan je einde te komen. Vreselijk ook voor hen die hen hebben horen schreeuwen.
Inderdaad, zoiets blijft je de rest van je leven bij!

Ook vreselijk dat men nog niet weet wie ze waren, zou er geen familie zijn die zich zorgen maakt dat hun het zijn; opa's, oma's, tantes of ooms?
pi_58498073
Gatverdamme gewoon. Ik hoop zoiets nooit niet mee te hoeven maken.
  maandag 5 mei 2008 @ 22:29:20 #64
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58501159
Heel triest
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_58502467
't zal vast niet bon ton zijn om 't hier te zeggen;
maar ik durf er toch 100 Euro om te verwedden dat de automobilist met de caravan 'm er op 't laatste moment voorgeflikkerd heeft.
Leer mij automobilisten met een caravan kennen
Leer mij vrachtwagenchauffeurs kennen.
pi_58502845
quote:
.
I´m back.
pi_58502969
Ik pleit toch voor meer veiligheid in het verkeer en meer restricties door de overheid. Ikzelf rijd ook weleens met 200 km (net eronder, want het blijft voor mij een psychologische barrière 200 km, hoewel ik harder kan) naar huis. Ergens moeten dat soort dingen niet mogelijk zijn toch...
I´m back.
  maandag 5 mei 2008 @ 23:53:47 #68
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_58503068
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:49 schreef Ryan3 het volgende:
Ik pleit toch voor meer veiligheid in het verkeer en meer restricties door de overheid. Ikzelf rijd ook weleens met 200 km (net eronder, want het blijft voor mij een psychologische barrière 200 km, hoewel ik harder kan) naar huis. Ergens moeten dat soort dingen niet mogelijk zijn toch...
Mischien moeten ze dan toch maar dat systeem invoeren dat de auto niet harder kan rijden als de maxium snelheid die daar geld. (scheelt ook een hoop snelheids boetes) Probleem is alleen hoe gaat je dat doen als je een langzaam voertuig bv tractor gaat inhalen.
  maandag 5 mei 2008 @ 23:55:26 #69
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58503106
Dat soort maatregelen helpt niet tegen dit soort dramatische ongelukken. Als iemand vol op de rem gaat staan (om wat voor reden dan ook) en de rest rijdt braaf 100 of 120, dan is de ravage (materieel en menselijk) nog steeds niet te overzien...
pi_58503186
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:53 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Mischien moeten ze dan toch maar dat systeem invoeren dat de auto niet harder kan rijden als de maxium snelheid die daar geld. (scheelt ook een hoop snelheids boetes) Probleem is alleen hoe gaat je dat doen als je een langzaam voertuig bv tractor gaat inhalen.
Ja, snelheidsbegrenzer idd, en als iedereen die heeft dan zal er een heel andere cultuur ontstaan.
Dit indachtig dat de meeste ongelukken in Nederland ontstaan op 80 km wegen natuurlijk en dat dus excessieve snelheid niet de oorzaak is.
Ik moest er alleen aan denken, omdat wij vorig weekend in Zuid-Frankrijk zaten en ik ook in een behoorlijk vaartje in 1 ruk die afstanden van 1000 km heen en terug heb afglegd.
Er zijn veel ogen en haken, maar wat hier is gebeurd is erg tragisch...
I´m back.
pi_58503254
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat soort maatregelen helpt niet tegen dit soort dramatische ongelukken. Als iemand vol op de rem gaat staan (om wat voor reden dan ook) en de rest rijdt braaf 100 of 120, dan is de ravage (materieel en menselijk) nog steeds niet te overzien...
Je hebt wel gelijk, toch denk ik dat op de autosnelweg veel ongelukken gebeuren door snelheidsverschillen.
I´m back.
pi_58503334
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 00:05 schreef Ryan3 het volgende:
Je hebt wel gelijk, toch denk ik dat op de autosnelweg veel ongelukken gebeuren door snelheidsverschillen.
Ik denk dat (op de autosnelweg) de meeste ongevallen plaatsvinden door onoplettendheid.
Naar mijn mening zijn snelheidsverschillen daarbij van ondergeschikt belang.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 00:14:15 #73
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_58503389
Dat ene roze laarsje op die foto
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 00:20:10 #74
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58503487
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 00:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk, toch denk ik dat op de autosnelweg veel ongelukken gebeuren door snelheidsverschillen.
Ow, zeker. Dat zal vaak de aanleiding zijn voor het remmen (langzamer rijdende vrachtwagen enz.) en daardoor files of - erger - ongelukken veroorzaken.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 00:21:29 #75
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58503502
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 00:14 schreef Blue-eyes het volgende:
Dat ene roze laarsje op die foto
Dat viel me idd ook 't eerste op .
pi_58504167
Het is vooral de combinatie vrachtwagens en caravans.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 6 mei 2008 @ 10:29:44 #77
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_58507450
Identiteiten inmiddels al bekend?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 10:39:52 #78
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58507608
http://www.gelderlander.n(...)te-identificeren.ece
quote:
Doden ongeval A73 lastig te identificeren

De politie verwacht vandaag de identiteit bekend te kunnen maken van de vier mensen die gisterochtend omkwamen bij een autobrand op de snelweg A73 bij Beuningen.

Gisteren slaagde de politie er niet in de verkoolde lichamen van de vier inzittenden van de auto te identificeren. Het Rampen Identificatie Team verleent hulp.

De brand ontstond als gevolg van een ongeval dat rond half elf in de ochtend plaats had op de A73 richting Druten, ter hoogte van Beuningen. Er waren een vrachtwagen, een tankwagen en een auto met caravan bij betrokken. De inzittenden van de auto kwamen om het leven door de brand die ontstond. Volgens een getuige zaten er twee kinderen in de auto.


Over de toedracht van het ongeval tast de politie nog in het duister.


Ook daarover hoopt de politie vandaag meer te kunnen vertellen.

Volgens een getuige reed een vrachtwagen, die werd bestuurd door een 31-jarige Duitser, achterop de auto met caravan. Zij hoorde meerdere explosies en vermoedt dat een gastank in de caravan is geëxplodeerd, waardoor de auto, vrachtwagen en caravan vlam vatten.

Inzittenden van achterop komende auto's hebben geprobeerd de vier gezinsleden uit de auto te bevrijden, maar het achterportier zat op slot. Daarna vatte de auto vlam en moesten de omstanders vanwege de hitte hun reddingspogingen staken. Van de caravan is weinig overgebleven.

Een getuige vertelde dat zij samen met anderen de Duitse vrachtwagenchauffeur uit zijn brandende cabine heeft gered. De politie bevestigt dat de Duitse chauffeur per ambulance naar het UMC St. Radboud in Nijmegen is overgebracht.

Ook de bestuurder van de tankwagen, een 41-jarige vrouw uit het Zuid-Limburgse Beek, is naar het Nijmeegse ziekenhuis gebracht. Zij reed op het moment van het ongeval vermoedelijk voor de auto.

Na het ongeluk stond de tankwagen, die cement vervoerde, voor de verkoolde wrakken. De achterkant van de tank was zichtbaar gesmolten door de hitte van het vuur.

Na het ongeluk werd de A73 in de richting van knooppunt Ewijk afgesloten in verband met onderzoek van de technische recherche naar de oorzaak van het ongeluk. Ook moest Rijkswaterstaat het wegdek repareren. De plaats van het ongeval werd zoveel mogelijk afgeschermd met calamiteitenhekken.

Op de rijbaan in de richting van Nijmegen ontstond gistermiddag desondanks een kleine kettingbotsing, doordat bestuurders waren afgeleid door de ravage aan de andere kant van de weg.

Gisteravond rond zeven uur werd de snelweg tussen Nijmegen en knooppunt Ewijk weer opengesteld voor het verkeer.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 10:41:54 #79
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58507654
http://www.gelderlander.n(...)t-zekerheid-vast.ece
quote:
RIT stelt identiteit met zekerheid vast

De hulp van het Rampen Identificatie Team (RIT) wordt zelden door de plaatselijke politie ingeroepen. Alleen als het onmogelijk blijkt de identiteit van slachtoffers met zekerheid vast te stellen – aan de hand van documenten in combinatie met herkenbare stoffelijke resten of lichaamskenmerken – worden de deskundigen van het RIT gealarmeerd.

Bij het ongeval gisteren op de A73 was de brand na de botsing zo hevig dat van de vier inzittenden weinig is overgebleven. Voor de lokale politie was het onmogelijk vast te stellen wie de overledenen zijn.

Het Rampen Identificatie Team is van en voor de Nederlandse politie en heeft tot taak assistentie te verlenen bij de berging en de identificatie van personen die bij een calamiteit om het leven zijn gekomen. Zijn in het buitenland mensen omgekomen bij wie een Nederlands belang in het geding is, kan het RIT ondersteuning aan buitenlandse overheden verlenen, zoals in 2004 bij de tsunami.

Alhoewel de naam RIT suggereert dat sprake moet zijn van een ramp, is met name de laatste jaren gebleken dat dit zeker niet het geval hoeft te zijn. April vorig jaar werd het RIT geroepen bij een verkeersongeval op de A15 bij Lent. In 2002 werden de experts ingeschakeld na een brand en een verkeersongeval, beide in Nijmegen. Behalve van bergings- en identificatiedeskundigen maakt het RIT gebruik van externe experts als pathologen, antropologen, DNA-experts en gebitsdeskundigen die aan de hand van gebitsresten de identiteit van een slachtoffer kunnen vaststellen. Ook verricht het team postmortale zorg.

http://www.gelderlander.n(...)rtier-opent-niet.ece
quote:
Kindergeschreeuw, maar portier opent niet

Voordat de Nijmeegse Berry en Sandra Verwaayen en hun kinderen op Bevrijdingsdag hun geplande bezoek aan de dierentuin kunnen afleggen, zijn zij ter hoogte van Beuningen getuige van één van de zwaarste ongelukken die op de snelweg A73 plaatsvond.
Berry moet er vol voor in de remmen. Sandra: "We zagen rook voor ons. Ik ben meteen uit de auto gesprongen."

Ze rent naar de brandende autowrakken, maar wordt tegengehouden door een man. Die vertelt dat hij heeft getracht het achterportier te openen van de auto met de twee volwassenen en twee kinderen die om het leven komen. Sandra: "De auto stond toen nog niet in brand. Maar de deuren zaten op slot. De man hoorde de kinderen huilen en schreeuwen. Daarna vloog de auto zó snel in brand dat hij er niet meer bij kon. Ik heb in de paar minuten dat ik er was wel twee, drie explosies gehoord."

Met andere omstanders slaagt Sandra er nog wel in de chauffeur van de vrachtwagen die op de auto is gebotst, uit z'n brandende cabine te redden. "Z'n handen en gezicht zaten onder het bloed. Hij was helemaal over z'n toeren. Hij wilde steeds weer naar de brandende wagens. We moesten hem tegenhouden."

Berry belt direct na het ongeluk zijn zwager Jos Verweij in Beuningen. Die staat een uur later met tientallen kijkers verslagen op een grasheuveltje langs de A73 bij Beuningen. Hij ziet aan de overkant van een brede sloot het verwrongen, uitgebrande autowrak. De verkoolde lichamen van de vier inzittenden zitten er nog in. "Verdomme", stamelt hij door zijn mobiele telefoon, terwijl Berry, met zijn gezin inmiddels aangekomen in de dierentuin, nogmaals uitlegt wat er vlak voor hem gebeurde. "Verdomme", fluistert Verweij nog een keer door de telefoon.

Ondertussen kijkt hij door de glazen van zijn zonnebril naar de plek waar Sandra en Berry een uur eerder stonden. Brandweerlieden blussen de geblakerde vrachtwagen achter het autowrak na. Een rood kinderlaarsje, een afwasborstel, volgepakte weekendtassen, een appel, tuinstoelen en een fust van een beertender liggen over het asfalt verspreid. Het zijn stille getuigen van het drama, afkomstig uit de caravan die door de auto werd voortgetrokken, maar die ook in rook is opgegaan.

Daarvoor staat nog een tankwagen met cement. De achterkant is door de hitte gesmolten. Twee ambulancebroeders lopen zij aan zij terug naar de uitgebrande wagens. De broeder slaat een troostende arm om de schouder van zijn collega. "Verdomme", verzucht Verweij nog éénmaal voordat hij de verbinding met z'n zwager verbreekt.
pi_58507734
pi_58507819
Sorry maar moet er nu ook helemaal zo'n verhaaltje van gemaakt worden.. Lekker belangrijk dat die zwagers naar elkaar gebeld hebben.. ik vind het iig niets toevoegen.. Het is geen roman die verkocht moet worden ofzo
pi_58508296
quote:
Op maandag 5 mei 2008 16:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
En dus nooit de auto op slot doen dat het van buiten af niet geopend kan worden
Er zijn genoeg auto's waarbij de portieren vanzelf op slot springen zodra je begint te rijden.
Dat is om carjacking te voorkomen en in de auto zit dan een knopje waarmee je de portieren kan ontgrendelen zodat ze van buitenaf weer te openen zijn.

Van binnenuit zijn ze ten alle tijden te openen.

Hoe het zit met zo een systeem en een botsing weet ik niet. Zou wel handig zijn als ze dan automatisch openspringen zegmaar.
pi_58508870
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 11:15 schreef NED het volgende:

[..]

Er zijn genoeg auto's waarbij de portieren vanzelf op slot springen zodra je begint te rijden.
Dat is om carjacking te voorkomen en in de auto zit dan een knopje waarmee je de portieren kan ontgrendelen zodat ze van buitenaf weer te openen zijn.

Van binnenuit zijn ze ten alle tijden te openen.

Hoe het zit met zo een systeem en een botsing weet ik niet. Zou wel handig zijn als ze dan automatisch openspringen zegmaar.
Juh daar had ik het gister met mijn ouders over.. Mijn moeder zei ook al ik stap nooit in zo'n auto.. die flipt al helemaal bij het idee. Je hebt er namelijk zo veel aan dat je het van binnen kan openen als je bijvoorbeeld buitenbewustzijn bent.
pi_58508984
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 11:15 schreef NED het volgende:
Er zijn genoeg auto's waarbij de portieren vanzelf op slot springen zodra je begint te rijden.
Echt
En dan heeft een minister het er over dat iedereen zo'n hamer moet hebben. Lijkt me dit ook wel een aandachtspuntje
pi_58509159
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 11:49 schreef Piles het volgende:

[..]

Echt
Ja nouja, die kloterige A-klasse van mn ouders heeft dat, dus ik ga er wel van uit als zo een flutwagen eerste klas dat heeft dat er hendig meerdere modellen en merken iets vergelijkbaars hebben
pi_58509180
quote:
En dan heeft een minister het er over dat iedereen zo'n hamer moet hebben. Lijkt me dit ook wel een aandachtspuntje
Nogmaals, ik weet niet wat er met zo een systeem gebeurd na een crash. Eigenlijk denk ik wel dat dan alles van het slot afspringt, maarja, als je auto meteen in de hens vliegt is nog maar de vraag of dat systeem nog werkt
pi_58509204
In Amerika hebben echt heel veel auto's het
  dinsdag 6 mei 2008 @ 12:08:13 #88
85962 ioko
I Appear Missing
pi_58509332
Zo'n hamertje is dus ook handig om de ruiten van een andere auto dan die van jezelf in te slaan, dan hadden ze de kinderen er misschien nog uit gekregen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:13:41 #89
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58515046
http://www.gelderlander.n(...)en-A73-kost-tijd.ece
quote:
Vaststellen identiteit doden A73 kost tijd

Het Rampen Identificatie Team (RIT) heeft aanzienlijk meer tijd nodig om de identiteit vast te stellen van de vier slachtoffers van het verkeersongeval van maandag op de A73. Volgens een woordvoerder van de politie worden de namen waarschijnlijk pas later deze week bekendgemaakt. De doden zijn door de gevolgen van de brand die na de botsing uitbrak zeer moeilijk te identificeren.

Het RIT kan alleen gebruik maken van gebitsgegevens en DNA-materiaal. Met name het achterhalen en bekijken van het DNA kost tijd, aldus de politie.

Aan de hand van sporenonderzoek en getuigeverklaringen is inmiddels wel vastgesteld dat de auto van de vier slachtoffers met caravan achter een tankauto reed, waarvan de chauffeuse remde voor langzaam rijdend verkeer. De chauffeur van de tweede vrachtwagen die achter de auto reed merkte het langzamere verkeer voor hem vermoedelijk te laat op en kon niet tijdig remmen.

De auto met caravan werd tussen de twee vrachtwagens geplet. Door de klap van de aanrijding ontstond een brand die de personenauto met caravan totaal verwoestte. Beide vrachtwagenbestuurders zijn door de politie gehoord. Het ongeluk gebeurde maandag rond half elf 's ochtends. De snelweg A73 was daarna een groot deel van de dag afgesloten.
.
pi_58515209
Wat een triest verhaal
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 12:08 schreef ioko het volgende:
Zo'n hamertje is dus ook handig om de ruiten van een andere auto dan die van jezelf in te slaan, dan hadden ze de kinderen er misschien nog uit gekregen.
Lijkt me niet, tenzij ze er meteen aan denken om die hamer mee te nemen. Als ze terug moeten om 'm te halen waren ze al te laat geweest.
pi_58515530
quote:
Zou er nu echt geen familie of vrienden zijn die het vermoeden hebben dat zij het zijn?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:57:09 #92
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_58515713
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 17:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zou er nu echt geen familie of vrienden zijn die het vermoeden hebben dat zij het zijn?
Dat wel, maar men moet het echt 100% aan kunnen tonen om pijnlijke vergissingen te voorkomen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 18:06:15 #93
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58515869
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 17:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zou er nu echt geen familie of vrienden zijn die het vermoeden hebben dat zij het zijn?
Ze weten vast wie het zijn, maar 't moet 100% zeker zijn. En zeker door die zeer hete brand is dat een behoorlijk karwei. Veel meer dan wat botten en gebit zullen er niet over zijn .
pi_58516400
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 17:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zou er nu echt geen familie of vrienden zijn die het vermoeden hebben dat zij het zijn?
Denk dat de familie het al wel weet, maar dat de namen pas officieel bekend worden gemaakt (in de media) als het 100% zeker is.
De DNA-gegevens worden bijv. neem ik aan uit hun huis gehaald of vergeleken met familieleden. Dus alleen daarom is het al van belang om de familie op de hoogte te stellen.
pi_58516686
Vreselijk dit zeg..
E.
pi_58517053
quote:
Op maandag 5 mei 2008 12:56 schreef Niek. het volgende:
[ afbeelding ]

Lekker als gezinnetje ramptoeristje spelen.... Wat is er leuk aan een dodelijk ongeluk?
als ik daar in de buurt woonde was ik er ook wel ff naartoe gereden met mn camera hoor
  dinsdag 6 mei 2008 @ 19:28:10 #97
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_58517519
Die auto zat al zo in mekaar dat de deuren ook nooit open konden gaan.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_58518077
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 11:59 schreef NED het volgende:

[..]

Ja nouja, die kloterige A-klasse van mn ouders heeft dat, dus ik ga er wel van uit als zo een flutwagen eerste klas dat heeft dat er hendig meerdere modellen en merken iets vergelijkbaars hebben
De Clio waar ik dagelijks in rij ook .
En als je hem eraf doet, en je rijdt wat langzamer of je staat stil en trekt weer op *tjoep* en de deuren zijn weer op slot.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 19:59:24 #99
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_58518124
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 19:57 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

De Clio waar ik dagelijks in rij ook .
En als je hem eraf doet, en je rijdt wat langzamer of je staat stil en trekt weer op *tjoep* en de deuren zijn weer op slot.
Even in je boekje kijken. Dat kun je namelijk uitschakelen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_58518187
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 19:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Even in je boekje kijken. Dat kun je namelijk uitschakelen.
Het is een leasewagen, mag dat dan nog steeds?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')