Inderdaad verschrikkelijk.quote:Op maandag 5 mei 2008 16:52 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Me maag draait hiervan echt letterlijk om verschrikkelijk, kan de pijn van de familieleden die het vanmiddag te horen hebben gekregen voelen
inderdaad, oefen eens met zo'n ding, want je pakt het de eerste keer hoogstwaarschjjnlijk helemaal verkeerd aan. Zeker bij vloeistofbranden als benzine.quote:Op maandag 5 mei 2008 16:15 schreef gronk het volgende:
[..]
Koop er dan meteen twee; een om te kijken hoe zo'n ding werkt, en hoe effectief zo'n ding is. Ik heb een keer tijdens een oefening met 'n grote CO2-blusser 'n benzinebrandje uit mogen proberen te maken, en je verspilt akelig veel blusmiddel met 'uitvinden hoe je precies moet mikken', om daarna te mogen ontdekken dat, he, verrek, blusmiddel is op, maar 't brandje is nog niet uit. Oeps, brand is weer net zo fel als voor ik ging blussen.
Neem aan dat ze adhv. het kenteken toch wel contact hebben opgenomen met familieleden? Die weten echt wel of hun familieleden met dat type auto en caravan vandaag onderweg waren....? Die 100% zekerheid volgt vanzelf wel...quote:Op maandag 5 mei 2008 17:21 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad verschrikkelijk.
Familieleden zijn nog niet ingelicht. Het voertuig is met slachtoffers en al afgesleept naar een terrein waar het RIT de slachtoffers zal identificeren. Ook al is al via het kenteken bekend wie het zou kunnen zijn, er moet 100% zekerheid zijn wie er in die auto zat.
De verwachting is dat morgen de slachtoffers bekend zijn.
Ook vet naar voor familieleden die op thuiskomst zitten te wachten...quote:Op maandag 5 mei 2008 17:21 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad verschrikkelijk.
Familieleden zijn nog niet ingelicht. Het voertuig is met slachtoffers en al afgesleept naar een terrein waar het RIT de slachtoffers zal identificeren. Ook al is al via het kenteken bekend wie het zou kunnen zijn, er moet 100% zekerheid zijn wie er in die auto zat.
De verwachting is dat morgen de slachtoffers bekend zijn.
Natuurlijk kan dat, maar de situatie die jij schetst komt dan snel genoeg boven water als de familie contact met elkaar heeft.quote:Op maandag 5 mei 2008 17:45 schreef pvc_boer het volgende:
Is niet waar wat je zegt.
Voor het zelfde geld, dat ze langs ome Nol gereden zijn, dochter stapt uit, en nichtje gaat mee.
Wat dan?
Klinkt heel raar, maar alles kan. Die 100% is een goed iets.
Oja, en dochtertje en ome Nol zijn een voorbeeld.
Ik bedoel familie ook heel ruim, dat kunnen inderdaad ooms en tantes etc zijn...quote:Op maandag 5 mei 2008 17:58 schreef pvc_boer het volgende:
Helemaal waar wat je zegt.
Maar ik gaf een voorbeeld dat het dus ook gemakkelijk anders had kunnen zijn.
Blijft een triest geval.
Op een van de nieuwssites las ik een ooggetuigeverslag, waarin men zei dat men probeerde de mensen te bevrijden (wat helaas niet gelukt is). In ieder geval zouden volgens dat verslag sowieso de kinderen nog bij bewustzijn zijn geweest.quote:Op maandag 5 mei 2008 19:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Op het nieuws zeiden ze net dat niet bekend is of ze nog leefden toen de auto in brand vloog.
Inderdaad, zoiets blijft je de rest van je leven bij!quote:Op maandag 5 mei 2008 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op een van de nieuwssites las ik een ooggetuigeverslag, waarin men zei dat men probeerde de mensen te bevrijden (wat helaas niet gelukt is). In ieder geval zouden volgens dat verslag sowieso de kinderen nog bij bewustzijn zijn geweest.
Vrijwel meteen na de vergeefse pogingen vlogen de voertuigen in brand.
Dus ik ben bang dat ze dus nog leefden, sterker nog: bij bewustzijn waren.
Vreselijke manier om aan je einde te komen. Vreselijk ook voor hen die hen hebben horen schreeuwen.
quote:Op maandag 5 mei 2008 13:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)-bij-ongeval-A73.ece :
[..]
Mischien moeten ze dan toch maar dat systeem invoeren dat de auto niet harder kan rijden als de maxium snelheid die daar geld. (scheelt ook een hoop snelheids boetes) Probleem is alleen hoe gaat je dat doen als je een langzaam voertuig bv tractor gaat inhalen.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:49 schreef Ryan3 het volgende:
Ik pleit toch voor meer veiligheid in het verkeer en meer restricties door de overheid. Ikzelf rijd ook weleens met 200 km (net eronder, want het blijft voor mij een psychologische barrière 200 km, hoewel ik harder kan) naar huis. Ergens moeten dat soort dingen niet mogelijk zijn toch...
Ja, snelheidsbegrenzer idd, en als iedereen die heeft dan zal er een heel andere cultuur ontstaan.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:53 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Mischien moeten ze dan toch maar dat systeem invoeren dat de auto niet harder kan rijden als de maxium snelheid die daar geld. (scheelt ook een hoop snelheids boetes) Probleem is alleen hoe gaat je dat doen als je een langzaam voertuig bv tractor gaat inhalen.
Je hebt wel gelijk, toch denk ik dat op de autosnelweg veel ongelukken gebeuren door snelheidsverschillen.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat soort maatregelen helpt niet tegen dit soort dramatische ongelukken. Als iemand vol op de rem gaat staan (om wat voor reden dan ook) en de rest rijdt braaf 100 of 120, dan is de ravage (materieel en menselijk) nog steeds niet te overzien...
Ik denk dat (op de autosnelweg) de meeste ongevallen plaatsvinden door onoplettendheid.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 00:05 schreef Ryan3 het volgende:
Je hebt wel gelijk, toch denk ik dat op de autosnelweg veel ongelukken gebeuren door snelheidsverschillen.
Ow, zeker. Dat zal vaak de aanleiding zijn voor het remmen (langzamer rijdende vrachtwagen enz.) en daardoor files of - erger - ongelukken veroorzaken.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 00:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, toch denk ik dat op de autosnelweg veel ongelukken gebeuren door snelheidsverschillen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |