Uiteraard. Het is een handmatige instelling. Je mag ook een leasewagen instellen naar je eigen voorkeuren.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:02 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Het is een leasewagen, mag dat dan nog steeds?
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:02 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Het is een leasewagen, mag dat dan nog steeds?
Je hebt natuurlijk helemaal niets aan een slot als je het van búiten kan openenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:44 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Juh daar had ik het gister met mijn ouders over.. Mijn moeder zei ook al ik stap nooit in zo'n auto.. die flipt al helemaal bij het idee. Je hebt er namelijk zo veel aan dat je het van binnen kan openen als je bijvoorbeeld buitenbewustzijn bent.
Het RIT is er niet voor niets bij geroepen. Voor zover ik weet is alleen het type auto bekend, verder was niets te herkennen, zelfs geen kentekenpaat.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat wel, maar men moet het echt 100% aan kunnen tonen om pijnlijke vergissingen te voorkomen.
Dan moet je zo'n ding alsnog manueel kunnen openen. Elektronica is alleen bedoeld om voor op afstand de deuren te bedienen; de chauffeur die de achterdeuren bedient terwijl hij rijdt bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 mei 2008 07:23 schreef Liquidootje het volgende:
Bij de bmw is dat ook zo. Rijden is opslot, maar bij dubbel proberen te openen gaat het wel weer open. Maar ik weet niet wat er gebeurd als de electronica in brand is gevlogen
quote:Slachtoffers ongeval A73 zouden uit Helmond komen
De politie Gelderland-Zuid wil niets kwijt over de identiteit van de vier slachtoffers van het verkeersongeval van maandag op de A73. In de Helmondse wijk Brouwhuis gaan buurtbewoners er vanuit dat het een gezin uit de buurt is. Volgens een politiewoordvoerder worden de namen niet voor vrijdag bekendgemaakt.
Op de website van de lokale voetbalvereniging VV Bruheze in Helmond wordt er al met zekerheid vanuit gegaan dat het om het gezin Klumpers gaat. Gisteravond was een bijeenkomst in de kantine voor de 8-jarige zoon Casper die in het team F8 voetbalde en zijn vader Henk die leider van het elftal was. De club heeft alle jeugdtrainingen afgelast.
De doden zijn door de gevolgen van de brand die na de botsing uitbrak zeer moeilijk te identificeren.
Het Rampen Identificatie Team (RIT) heeft dan ook aanzienlijk meer tijd nodig om de identiteit vast te stellen van de vier slachtoffers.
Het RIT kan alleen gebruikmaken van gebitsgegevens en DNA-materiaal. Met name het achterhalen en bekijken van het DNA kost tijd, aldus de politie.
Ook al beschikt het RIT over meerdere persoonlijke eigendommen uit de caravan die informatie bieden over de identiteit van de slachtoffers, honderd procent zekerheid daarover is er pas als die gegevens corresponderen met die van de stoffelijke overschotten.
Aan de hand van sporenonderzoek en getuigeverklaringen is inmiddels wel vastgesteld dat de auto van de vier slachtoffers met caravan achter een tankauto reed, waarvan de chauffeur, een 41-jarige vrouw uit het Limburgse Beek remde voor langzaam rijdend verkeer. De chauffeur van de tweede vrachtwagen, een 31-jarige man uit het Duitse Werne die achter de auto met caravan reed, merkte het langzamere verkeer voor hem vermoedelijk te laat op en kon niet tijdig remmen.
De auto met caravan werd tussen de twee vrachtwagens geplet. Door de klap van de aanrijding ontstond een brand die de personenauto met caravan totaal verwoestte.
Beide vrachtwagenbestuurders zijn door de politie gehoord. Het ongeluk gebeurde maandag rond half elf ’s ochtends. De snelweg A73 was daarna een groot deel van de dag afgesloten.
Daarom schrijft De Telegraaf er al uitgebreid overquote:"De familie heeft gevraagd nog enige terughoudendheid te betrachten nu nog niet honderd procent duidelijk is of het om dit gezin gaat, vertelt directrice Els Cornelissen.
Een te hoge snelheid lijkt me hier niet de oorzaak.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:49 schreef Ryan3 het volgende:
Ik pleit toch voor meer veiligheid in het verkeer en meer restricties door de overheid. Ikzelf rijd ook weleens met 200 km (net eronder, want het blijft voor mij een psychologische barrière 200 km, hoewel ik harder kan) naar huis. Ergens moeten dat soort dingen niet mogelijk zijn toch...
Als je een beetje inzicht hebt ga je nooit tussen 2 vrachtwagens rijden. Nooit. En een auto met caravan kan makkelijk even een vrachtauto inhalen en anders desnoods zelf langzamer gaan rijden zodat de vrachtauto achter hem ehm inhaalt.quote:Je kan nog zoveel regels instellen, maar dit soort ongelukken voorkom je nooit.
Ik snap je punt (ben het er ook wel mee eens), maar aan de andere kant mag je ook verwachten dat een professionele chauffeur genoeg inzicht en ervaring heeftquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:00 schreef NED het volgende:
Als je een beetje inzicht hebt ga je nooit tussen 2 vrachtwagens rijden. Nooit.
En van tijd tot tijd slaapquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik snap je punt (ben het er ook wel mee eens), maar aan de andere kant mag je ook verwachten dat een professionele chauffeur genoeg inzicht en ervaring heeft
Bovendien is dat een verkeerde instelling. Ja, ik hoef niet op te letten, want iedereen om mij heen in al die andere auto's hebben allemaal een rijbewijs, dus dat komt wel goed!!!quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik snap je punt (ben het er ook wel mee eens), maar aan de andere kant mag je ook verwachten dat een professionele chauffeur genoeg inzicht en ervaring heeft
Opening A73, misschien dat die afslagen bij Beuningen nu meer verkeer trekken nu mensen niet meer via Eindhoven hoeven?quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:50 schreef Lexie het volgende:
Ik ken die file wel waar dat ongeluk in is gebeurd. Eerder stond er nooit file op dat stuk, de laatste tijd eigenlijk dagelijks. Ik heb geen idee waar die file opeens vandaan komt, iemand een idee?
Italiaquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:32 schreef NED het volgende:
Ik wil niet de schuld bij de bestuurder van de auto met caravan leggen hoor, maar als hij gewoon een beetje zn gezonde verstand had gebruikt zaten ze nu al in Italie ofzo
Lekker kort door de bocht.....quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:36 schreef NED het volgende:
[..]
Bovendien is dat een verkeerde instelling. Ja, ik hoef niet op te letten, want iedereen om mij heen in al die andere auto's hebben allemaal een rijbewijs, dus dat komt wel goed!!!
Fout dus. Je moet ten alle tijde bedacht zijn op fouten van anderen en daar op anticiperen.
Als die vent gewoon ff in zn spiegeltje had gekeken toen ie vol in de ankers ging had ie ook die vrachtwagen gezien. Sterker nog, hij moet toch geweten hebben dat er een vrachtwagen achter hem zit? En dan ga je vol in de rem?
Ik dacht het niet, ff kort remmen en de vluchtstrook op en verder remmen.
Mij kan je op een willekeurig moment vragen wat voor kleur auto er achter me rijd en dat kan ik je zo zeggen zonder nog eerst een keer in de spiegels te kijken.
Nu ik er zo over nadenk begin ik steeds meer van mening te zijn dat die vent gewoon niet kon rijden. Jammer dat ie zo een heel gezin mee de dood in sleurt.
ps: en dan heb ik het over de bestuurder van de auto
Daar ben ik zelf ook heel blij omquote:Maar hey, ik ben blij dat jou wereld zo eenvoudig in elkaar zit en dat je alles weet.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |