abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 mei 2008 @ 20:04:32 #101
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_58518231
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 20:02 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Het is een leasewagen, mag dat dan nog steeds?
Uiteraard. Het is een handmatige instelling. Je mag ook een leasewagen instellen naar je eigen voorkeuren.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_58518990
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 20:02 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Het is een leasewagen, mag dat dan nog steeds?
Je zal echt niet met een schroevendraaier en een hamer de motorkap onder hoeven hoor
pi_58521638
Snelheidsverschillen de oorzaak dus?
I´m back.
pi_58524245
En waarschijnlijk dan te weinig afstand.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 7 mei 2008 @ 06:06:41 #105
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_58524908
En een vrachtwagenchauffeur die op de cruise control reed en ondertussen iets anders aan het doen was, gok ik.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_58525054
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 11:44 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Juh daar had ik het gister met mijn ouders over.. Mijn moeder zei ook al ik stap nooit in zo'n auto.. die flipt al helemaal bij het idee. Je hebt er namelijk zo veel aan dat je het van binnen kan openen als je bijvoorbeeld buitenbewustzijn bent.
Je hebt natuurlijk helemaal niets aan een slot als je het van búiten kan openen
I feel kinda Locrian today
pi_58525065
Bij de bmw is dat ook zo. Rijden is opslot, maar bij dubbel proberen te openen gaat het wel weer open. Maar ik weet niet wat er gebeurd als de electronica in brand is gevlogen
A little bit hateful
pi_58525078
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 17:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat wel, maar men moet het echt 100% aan kunnen tonen om pijnlijke vergissingen te voorkomen.
Het RIT is er niet voor niets bij geroepen. Voor zover ik weet is alleen het type auto bekend, verder was niets te herkennen, zelfs geen kentekenpaat.

Dus als het een mensen waren die op vakantie gingen, is het niet zo vreemd dat ze niet meteen gemist worden, helemaal niet als ze uit het buitenland komen bijvoorbeeld.
pi_58525079
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 07:23 schreef Liquidootje het volgende:
Bij de bmw is dat ook zo. Rijden is opslot, maar bij dubbel proberen te openen gaat het wel weer open. Maar ik weet niet wat er gebeurd als de electronica in brand is gevlogen
Dan moet je zo'n ding alsnog manueel kunnen openen. Elektronica is alleen bedoeld om voor op afstand de deuren te bedienen; de chauffeur die de achterdeuren bedient terwijl hij rijdt bijvoorbeeld.
I feel kinda Locrian today
  woensdag 7 mei 2008 @ 08:58:52 #110
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58525851
http://www.gelderlander.n(...)it-Helmond-komen.ece
quote:
Slachtoffers ongeval A73 zouden uit Helmond komen

De politie Gelderland-Zuid wil niets kwijt over de identiteit van de vier slachtoffers van het verkeersongeval van maandag op de A73. In de Helmondse wijk Brouwhuis gaan buurtbewoners er vanuit dat het een gezin uit de buurt is. Volgens een politiewoordvoerder worden de namen niet voor vrijdag bekendgemaakt.

Op de website van de lokale voetbalvereniging VV Bruheze in Helmond wordt er al met zekerheid vanuit gegaan dat het om het gezin Klumpers gaat. Gisteravond was een bijeenkomst in de kantine voor de 8-jarige zoon Casper die in het team F8 voetbalde en zijn vader Henk die leider van het elftal was. De club heeft alle jeugdtrainingen afgelast.

De doden zijn door de gevolgen van de brand die na de botsing uitbrak zeer moeilijk te identificeren.

Het Rampen Identificatie Team (RIT) heeft dan ook aanzienlijk meer tijd nodig om de identiteit vast te stellen van de vier slachtoffers.

Het RIT kan alleen gebruikmaken van gebitsgegevens en DNA-materiaal. Met name het achterhalen en bekijken van het DNA kost tijd, aldus de politie.

Ook al beschikt het RIT over meerdere persoonlijke eigendommen uit de caravan die informatie bieden over de identiteit van de slachtoffers, honderd procent zekerheid daarover is er pas als die gegevens corresponderen met die van de stoffelijke overschotten.

Aan de hand van sporenonderzoek en getuigeverklaringen is inmiddels wel vastgesteld dat de auto van de vier slachtoffers met caravan achter een tankauto reed, waarvan de chauffeur, een 41-jarige vrouw uit het Limburgse Beek remde voor langzaam rijdend verkeer. De chauffeur van de tweede vrachtwagen, een 31-jarige man uit het Duitse Werne die achter de auto met caravan reed, merkte het langzamere verkeer voor hem vermoedelijk te laat op en kon niet tijdig remmen.

De auto met caravan werd tussen de twee vrachtwagens geplet. Door de klap van de aanrijding ontstond een brand die de personenauto met caravan totaal verwoestte.

Beide vrachtwagenbestuurders zijn door de politie gehoord. Het ongeluk gebeurde maandag rond half elf ’s ochtends. De snelweg A73 was daarna een groot deel van de dag afgesloten.
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:06:31 #111
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58525976
En een echt Telegraaf-artikel: http://www.telegraaf.nl/b(...)urzee__.html?cid=rss .
quote:
"De familie heeft gevraagd nog enige terughoudendheid te betrachten nu nog niet honderd procent duidelijk is of het om dit gezin gaat, vertelt directrice Els Cornelissen.
Daarom schrijft De Telegraaf er al uitgebreid over . De Gelderlander pakt dat iets tactischer aan.
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:31:33 #112
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_58527606
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:49 schreef Ryan3 het volgende:
Ik pleit toch voor meer veiligheid in het verkeer en meer restricties door de overheid. Ikzelf rijd ook weleens met 200 km (net eronder, want het blijft voor mij een psychologische barrière 200 km, hoewel ik harder kan) naar huis. Ergens moeten dat soort dingen niet mogelijk zijn toch...
Een te hoge snelheid lijkt me hier niet de oorzaak.

Volgens de berichten waren er een vrachtwagen, een auto met caravan en nog een vrachtwagen bij betrokken. Geen van die drie voertuigen rijdt waarschijnlijk harder dan 100km/u.

Het is waarschijnlijker dat de voorste vrachtwagen moest remmen voor een file. De auto met caravan remde ook en de achterste vrachtwagen remde te laat en reed op de caravan in.

Je kan nog zoveel regels instellen, maar dit soort ongelukken voorkom je nooit. Je kan bijvoorbeeld geen regel instellen die het verbied om plotseling onwel te worden achter het stuur, waardoor je niet meer kan remmen.
Het enige wat zou kunnen helpen is een computer die automatisch de juiste afstand tot de voorganger bewaakt en bewaard.
pi_58528155
quote:
Je kan nog zoveel regels instellen, maar dit soort ongelukken voorkom je nooit.
Als je een beetje inzicht hebt ga je nooit tussen 2 vrachtwagens rijden. Nooit. En een auto met caravan kan makkelijk even een vrachtauto inhalen en anders desnoods zelf langzamer gaan rijden zodat de vrachtauto achter hem ehm inhaalt.

Nooit tussen 2 vrachtwagens in gaan rijden. Ever.
Als dat gezin dat ook gewoon gedaan had was er helemaal geen ongeluk gebeurd, of hooguit de ene vrachtwagen op de ander geknalt.

Lullig voor het gezin, maar ik gok zomaar dat de bestuurder
een of andere ncrv-lambal was met nul komma nul inzicht

RIP voor de nabestaanden iig
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:21:09 #114
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58528520
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 11:00 schreef NED het volgende:

[..]


RIP voor de nabestaanden iig
.
pi_58528715
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 11:00 schreef NED het volgende:
Als je een beetje inzicht hebt ga je nooit tussen 2 vrachtwagens rijden. Nooit.
Ik snap je punt (ben het er ook wel mee eens), maar aan de andere kant mag je ook verwachten dat een professionele chauffeur genoeg inzicht en ervaring heeft
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:31:16 #116
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_58528753
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 11:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik snap je punt (ben het er ook wel mee eens), maar aan de andere kant mag je ook verwachten dat een professionele chauffeur genoeg inzicht en ervaring heeft
En van tijd tot tijd slaap
pi_58528774
Ik verwacht helemaal niks van chauffeurs. Ja, dat ze stinken en teweinig slaap hebben gehad ja, maar een hoge pet heb ik er doorgaans niet van op en het is zo makkelijk om gewoon niet tussen 2 vrachtwagens in te gaan rijden.

Dit drama had voorkomen kunnen worden.
Ik wil niet de schuld bij de bestuurder van de auto met caravan leggen hoor, maar als hij gewoon een beetje zn gezonde verstand had gebruikt zaten ze nu al in Italie ofzo
pi_58528889
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 11:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik snap je punt (ben het er ook wel mee eens), maar aan de andere kant mag je ook verwachten dat een professionele chauffeur genoeg inzicht en ervaring heeft
Bovendien is dat een verkeerde instelling. Ja, ik hoef niet op te letten, want iedereen om mij heen in al die andere auto's hebben allemaal een rijbewijs, dus dat komt wel goed!!!

Fout dus. Je moet ten alle tijde bedacht zijn op fouten van anderen en daar op anticiperen.
Als die vent gewoon ff in zn spiegeltje had gekeken toen ie vol in de ankers ging had ie ook die vrachtwagen gezien. Sterker nog, hij moet toch geweten hebben dat er een vrachtwagen achter hem zit? En dan ga je vol in de rem?

Ik dacht het niet, ff kort remmen en de vluchtstrook op en verder remmen.
Mij kan je op een willekeurig moment vragen wat voor kleur auto er achter me rijd en dat kan ik je zo zeggen zonder nog eerst een keer in de spiegels te kijken.

Nu ik er zo over nadenk begin ik steeds meer van mening te zijn dat die vent gewoon niet kon rijden. Jammer dat ie zo een heel gezin mee de dood in sleurt.

ps: en dan heb ik het over de bestuurder van de auto
pi_58529226
Ik ken die file wel waar dat ongeluk in is gebeurd. Eerder stond er nooit file op dat stuk, de laatste tijd eigenlijk dagelijks. Ik heb geen idee waar die file opeens vandaan komt, iemand een idee?
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:53:17 #120
3185 Adelante
To let it go now
pi_58529307
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 11:50 schreef Lexie het volgende:
Ik ken die file wel waar dat ongeluk in is gebeurd. Eerder stond er nooit file op dat stuk, de laatste tijd eigenlijk dagelijks. Ik heb geen idee waar die file opeens vandaan komt, iemand een idee?
Opening A73, misschien dat die afslagen bij Beuningen nu meer verkeer trekken nu mensen niet meer via Eindhoven hoeven?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:05:05 #121
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_58529605
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 11:32 schreef NED het volgende:

Ik wil niet de schuld bij de bestuurder van de auto met caravan leggen hoor, maar als hij gewoon een beetje zn gezonde verstand had gebruikt zaten ze nu al in Italie ofzo
Italia Lijkt me sterk dat je dan vanuit Helmond richting Arnhem rijdt
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_58529676
Ja nouja, Spanje dan, weet ik veel
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:17:23 #123
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_58529910
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:07 schreef NED het volgende:
Ja nouja, Spanje dan, weet ik veel



Verder ben ik het wel met je eens overigens.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:46:01 #124
85962 ioko
I Appear Missing
pi_58530490
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 11:36 schreef NED het volgende:

[..]

Bovendien is dat een verkeerde instelling. Ja, ik hoef niet op te letten, want iedereen om mij heen in al die andere auto's hebben allemaal een rijbewijs, dus dat komt wel goed!!!

Fout dus. Je moet ten alle tijde bedacht zijn op fouten van anderen en daar op anticiperen.
Als die vent gewoon ff in zn spiegeltje had gekeken toen ie vol in de ankers ging had ie ook die vrachtwagen gezien. Sterker nog, hij moet toch geweten hebben dat er een vrachtwagen achter hem zit? En dan ga je vol in de rem?

Ik dacht het niet, ff kort remmen en de vluchtstrook op en verder remmen.
Mij kan je op een willekeurig moment vragen wat voor kleur auto er achter me rijd en dat kan ik je zo zeggen zonder nog eerst een keer in de spiegels te kijken.

Nu ik er zo over nadenk begin ik steeds meer van mening te zijn dat die vent gewoon niet kon rijden. Jammer dat ie zo een heel gezin mee de dood in sleurt.

ps: en dan heb ik het over de bestuurder van de auto
Lekker kort door de bocht.....

Ten eerste kun je met een caravan niet veel anders dan op de rechterbaan rijden, anders hinder je de rest van het verkeer. Dan zit je vaak automatisch tussen twee vrachtwagens (die je vervolgens ook niet zo makkelijk inhaalt)

Ten tweede vind ik het heel leuk voor je dat je weet wat voor kleur de auto achter je heeft (niet dat je daar ook maar iets aan hebt) maar met een caravan ga je niet van die absorde acties uithalen als jij omschrijft. Ben je wel eens uitgeweken met een caravan achter je bij 100 km per uur? In een fractie van een seconde wil ik wel eens zien of je net zo snel reageert als je praat.

Als laatste vind ik het onfatsoenlijk om die man als slechte chauffeur te bestempelen en aan te wijzen als reden dat hij en zijn familie nu dood zijn. Ga je maar in een hoekje zitten schamen om zo, zonder dat je erbij bent geweest dit soort conclusies te trekken.

Maar hey, ik ben blij dat jou wereld zo eenvoudig in elkaar zit en dat je alles weet.

Hoe langer ik nadenk over je opmerking van die kleuren, hoe dommer ik hem vindt. Als iemand jou dus vraagt wat er achter je rijdt, dan weet jij de kleur dus? Dat is wel het minst belangrijke waar je op moet letten, denk je niet?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_58530722
quote:
Maar hey, ik ben blij dat jou wereld zo eenvoudig in elkaar zit en dat je alles weet.
Daar ben ik zelf ook heel blij om

En over die kleur geeft alleen maar aan dat ik ten alle tijde weet wat er achter me zit en wat die aan het doen zijn.
Spiegels heb je niet voor de kat zn kut dacht ik zo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')