wat verdien je nu zo ongeveer bij selektmail?quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:31 schreef l3laster het volgende:
jullie deden normaal toch ook al geen flikker?
Ontopic: als sorteerder van selektmail vind ik het wel interessant om te volgen
Val jij niet onder de zaterdagwerkers cao dan?quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, even afwachten dus of er nog wat schot in de zaak zit met betrekking tot de onderhandelingen over de nieuwe CAO
Daar was ik niet van op de hoogtequote:Op dinsdag 29 april 2008 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, had het eerder al over de verrassing dat het contract zo kort verlengd was en dat dat via een nieuw contract in juli rechtgezet wordt.
quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ik val wel onder de zaterdagwerkers CAO, maar toch hebben we naar mijn mening zijdelings met deze zaak te maken, want als de voorwaarden voor de normale postbodes verslechterd worden, er waarschijnlijk hetzelfde staat te gebeuren voor de zaterdagwerkers.
Verder vandaag gehoord dat contract 3 wel per 1 augustus as. ingaat, maar dan wel een contract is tot 1 april 2010Ze hadden me bij het verlengen van het contract per ongeluk aangezien voor een tijdelijke kracht
Wat is tegenwoordig? Het is toch al zeker vijf jaar zoquote:Op woensdag 30 april 2008 18:53 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
Hmm.. ik heb gewoon een contract voor onbepaalde tijd gekregen..
Doen ze tegenwoordig niet meer aan contracten voor onbepaalde tijd voor zaterdagwerkers?
Ik verwacht vrijdag wederom grote drukte. Op dinsdag hadden we bij ons wel alle TV gidsen in 1x (muv de Tros-kompas), maar nog niet de rest van de tijdschriften. Dus vrijdag verwacht ik sowieso de Elsevier, Intermediair, Libelle, Margriet, Donald Duck, Carp etc. Hoe druk het zaterdag is weet ik niet, maar we hebben al zo lang geen drukke zaterdag meer gehad dat ik me niet kan indenken dat er nog veel komt. Tenzij er dingen vrijdag blijven staan natuurlijk, verkeerd weggezette bakken of tassen op depots.quote:Op woensdag 30 april 2008 17:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Gister was er inderdaad absurd veel post. Vrijwel alle periodieken die je normaal in de eerste helft van de week hebt. Ik ben benieuwd hoe het vrijdag gaat.
Dat rare gedoe met na 3 contracten eerst 3 maanden thuis zitten en dan de cyclus weer herhalen is volgens mij iets wat alleen op bepaalde vestigingen gebeurt. Bij ons is (althans bij zaterdagwerkers en postbezorger) het 4e contract automatisch voor onbepaalde tijd. Alleen in uitzonderlijke gevallen wordt zo iemand na contract nr 3 weggestuurd, meestal omdat de mdw niet goed functioneerde of overhoop lag met de teamcoach.quote:Op woensdag 30 april 2008 18:53 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
Hmm.. ik heb gewoon een contract voor onbepaalde tijd gekregen..
Doen ze tegenwoordig niet meer aan contracten voor onbepaalde tijd voor zaterdagwerkers?
De staking in Rotterdam is ook mislukt; ook in Rotterdam was het net zo druk als normaal. Met uitzendkrachten en hoger personeel schijnt de boel gewoon draaiende gehouden te zijn, als het klopt wat je in de reacties leest op www.tnt.medewerkers.org en www.reddepostbode.nl. De bonden schrijven echter nog steeds dat Rotterdam dinsdag vrijwel geen postbezorging heeft gehad.quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:34 schreef Patjakker het volgende:
Ik heb echt 0,0 gemerkt van de staking. Het was zoals de laatste tijd wel vaker, superdruk.
Ben ook benieuwd ja, dinsdag werd ik opgebeld dat ik ipv 1 uur pas om 2 uur kon beginnen. Mijn hoeveelheid post viel wel mee, alleen een extra tas voor de HAHquote:Op donderdag 1 mei 2008 20:24 schreef sempron2400 het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd morgen. Normaal komt de post hier voor de 2e wijk (postbezorgers) om 14.00 uur. Als je daar eens 16.00 uur van maakt en er 50 procent meer post is, dan ben je al gauw tot 19.00 uur bezig.
Yup, das bij ons nu ook zo.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 15:00 schreef Saekerhett het volgende:
En welke mongool heeft HAH op zaterdag bedacht?
Het begint zo langzamerhand hier meer regel dan uitzondering te worden, grafzooi.
Ik weet nog toen ik aangenomen werd: "huis aan huis is er maar maximaal één keer per jaar met kerst"quote:Op vrijdag 2 mei 2008 15:00 schreef Saekerhett het volgende:
En welke mongool heeft HAH op zaterdag bedacht?
Het begint zo langzamerhand hier meer regel dan uitzondering te worden, grafzooi.
Nee dat is niet moeilijkquote:Op vrijdag 2 mei 2008 15:47 schreef Woncl het volgende:
Morgen lekker vroeg beginnen (vossen), nog nooit gedaan, maar kan niet zo moeilijk zijn toch?
Da's vroeg. Hier was het fors. Dan kun jij denk ik morgen een flinke hoop verwachten en ik eerder een normale zaterdagquote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:05 schreef Lastpost het volgende:
Vandaag echt verdomde weinig post te bezorgen zeg, hing rond 12 uur alweer in de ligstoel na 2 rondes, terwijl ik normaliter pas rond 2 uur klaar ben.
Niet dat je mij hoort klagen hoor.
Nou, dan was al die post die we hier vandaag hadden kennelijk ergens anders van afkomstig, het was hier echt ontzettend druk! Zal wel de straf geweest zijn omdat het gisteren relatief rustig was. Libelle, Margriet, Story, etc. En het was ook nog eens heel erg chaotisch. Wijken veel te laat klaar, veel te laat op depots (of op het verkeerde depot, of op een zakjesadres waar de betreffende bezorger de sleutel niet van had). En de teamcoach had vrij (en de postbode-plus ook), dus er was geen leiding, dus niemand die het totaalplaatje nog een beetje overzag. Niet dat onze teamcoach dat overzicht wel heeft, maar dan kan je hem tenminste nog met de problemen opzadelen. Twee uur uitloop verdorie!quote:Op zaterdag 3 mei 2008 01:01 schreef ruben3123 het volgende:
Ik was vandaag om kwart over 9 al klaar op het sorteercentrum. Normaal ben ik pas rond 10 uur klaar, kan je nagaan hoe weinig post er was van de bedrijven. Maar ja, das alleen maar goed voor mij, want ik kon eerder naar huis dan normaal en krijg toch gewoon tot 10 uur betaald.
Leve het contract, haha!
Dat valt dan door te schuiven naar een prettige collega aangezien ik op de zaterdag gewoon van mijn 'welverdiend' lang weekend geniet.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Da's vroeg. Hier was het fors. Dan kun jij denk ik morgen een flinke hoop verwachten en ik eerder een normale zaterdag.
Ik schrijf fijn op wat ik loop, en ze doen het er maar mee.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 16:50 schreef Jesse_ het volgende:
komende vijf weken hah op zaterdag![]()
en wij krijgen dr niet eens extra voor betaald
Die zijn echt hatelijk. Ik heb me voorgenomen nooit iets te kopen bij Seats&Sofasquote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:25 schreef Nosh het volgende:
En ach, liever die Albert Heijn-folders dan die godvergeten Seats & Sofa's zooi die gedrukt is op meuk waar ik nog niet eens mijn jointjes van zou willen draaien
Je bent sowieso een halve tamme als je een voet zet in die winkel, omdat je dan een mikpunt voor hun debiel Amerikaans-aggressieve verkoopmethoden bent, maar dat is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Die zijn echt hatelijk. Ik heb me voorgenomen nooit iets te kopen bij Seats&Sofas.
Toch wel, die H&M zut wordt in mijn (woon)wijk blijkbaar niet door de tnt gedaan, en in mijn werkwijken wel. Dus de post was er nog niet toen ik weg gingquote:Op zaterdag 3 mei 2008 11:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Er lag bij mij net een H&M catalogus in de bus, maar geen HAH.. zou het dan toch ... zou ik een keer vroeg klaar zijn weer
Wellicht voor de werkgever zelf. In de zaterdag-CAO staat namelijk het volgende over verlof:quote:Op zondag 4 mei 2008 14:39 schreef MCH het volgende:
Gisteren kregen wij een papier voor vrij vragen in de zomervakantie. Nu mag je maar 2 opeenvolgende zaterdagen vrij vragen, terwijl ik 3 zaterdagen weg ben. Gaat dit een groot probleem worden?
Weet je ook wat daar instaat over 'recht op kerstpakket bij voortijdig vertrek'?quote:Op zondag 4 mei 2008 15:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wellicht voor de werkgever zelf. In de zaterdag-CAO staat namelijk
Nou, je kan tegen die tijd hier wel lezen wat er in zitquote:Op zondag 4 mei 2008 18:48 schreef e-wok het volgende:
Ik werk dus niet tot en met december, maar heb wel 5 maand in dit jaar gewerkt. Zou ik dan recht hebben op een kerstpakken? Is daar een onder/bovengrens voor?
En ga nou niet flamen dat ik gierig ben, ik ben gewoon nieuwsgierig.
Nee, het recht op een kerstpakket staat niet in de CAO en maakt bij mijn weten ook geen onderdeel uit van het Burgerlijk Wetboekquote:Op zondag 4 mei 2008 18:48 schreef e-wok het volgende:
Ik heb besloten om mijn contract te beëindigen. Ik zou na 31 mei aan contract 6 (inclusief de welbekende tussenpauze) beginnen, maar kan het gewoonweg niet meer combineren met mijn 40 uurige werkweek. Van de 5 zaterdag die ik nog zou moeten werken (inclusief gisteren) ben ik sowieso 3 vrij, de andere 2 hoor ik nog.
[..]
Weet je ook wat daar instaat over 'recht op kerstpakket bij voortijdig vertrek'?
Ik werk dus niet tot en met december, maar heb wel 5 maand in dit jaar gewerkt. Zou ik dan recht hebben op een kerstpakken? Is daar een onder/bovengrens voor?
En ga nou niet flamen dat ik gierig ben, ik ben gewoon nieuwsgierig.
Nemen jullie dat niet ingevouwen los mee achter de hand?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Zaterdag was de AH vervelend maar vandaag haalde ik de tijd terug. 1x HAH op dinsdag, da's zeldzaam. En schiet een stuk beter op dan dubbel HAH, vooral in de voorbereiding.
Altijd achter de hand, maar wel gezet (groot in klein of achter elkaar gelegd). En dat zetten kost aardig wat tjid, vooral als je veel postbezorgerslopen moet voorbereiden. Kan je makkelijk een uur in de voorbereiding schelen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nemen jullie dat niet ingevouwen los mee achter de hand?
Ah op die manier. Wij krijgen de HaH als het meer dan één is ingevouwen aangeleverd van een reïntegratiebureau.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:27 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Altijd achter de hand, maar wel gezet (groot in klein of achter elkaar gelegd). En dat zetten kost aardig wat tjid, vooral als je veel postbezorgerslopen moet voorbereiden. Kan je makkelijk een uur in de voorbereiding schelen.
Dat dat bijvoorbeeld al op maandag gedaan kan worden, zodat je op dinsdag sneller kunt werken.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:34 schreef MrX1982 het volgende:
Als je de HaH zelf moet invouwen wat is dan het voordeel ten opzichte van tussen de post zetten zoals vroeger.
Maar op maandag moet je dat dan allemaal gaan invouwen. Kost ook tijd.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat dat bijvoorbeeld al op maandag gedaan kan worden, zodat je op dinsdag sneller kunt werken.
Moet je die mensen wel op maandag beschikbaar hebben.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat dat bijvoorbeeld al op maandag gedaan kan worden, zodat je op dinsdag sneller kunt werken.
Soms wordt het vouwen van HaH op zaterdagen gedaan.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:01 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Moet je die mensen wel op maandag beschikbaar hebben.
Die worden daarvoor speciaal ingepland om voor alle wijken het HAH te doen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:01 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Moet je die mensen wel op maandag beschikbaar hebben.
Bovendien is het geestdodend rotwerk. Wij hebben hier mensen van de sociale werkplaats die dat doen. Ik zou er zelf tijd noch zin in hebben om dat op maandag of zaterdag te doen, kijk, als het nou zo was dat we anders voor sommigen geen werk zouden hebben, maar we moeten nu al met man en macht werken. Nieuwe diensten met nog krappere tijden, mensen die weggaan (ook postbezorgers), en er komt niemand voor terug. Het werven van postbezorgers verloopt moeizaam, en als ze 1x binnen zijn is het moeilijk om ze vast te houden. De nieuwe diensten en door het TNO uitgerekende normen hebben ook effect op de wijze waarop de pbz-wijken worden voorbereid (steeds slechter), hoe laat deze wijken op het depot liggen (steeds later), hoe vaak de bezorgers op-en-neer moeten rijden naar voornoemd depot (steeds vaker), en hoeveel tijd ze daarvoor krijgen (steeds minder).quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die worden daarvoor speciaal ingepland om voor alle wijken het HAH te doen.
Dat wordt bij ons allemaal door postbezorgers gedaan. Ik vraag me trouwens af of dat volgens de CAO wel mag; er staat namelijk dat voorbereidingswerkzaamheden niet door postbezorgers gedaan mogen worden:quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die worden daarvoor speciaal ingepland om voor alle wijken het HAH te doen.
quote:De taak van de postbezorger is scherp begrensd en hier vastgelegd. Met deze
begrenzing wordt voorkomen dat hierdoor sluipende functieverarming van het
takenpakket van de postbode plaatsvindt.
[...]
- De postbezorger neemt niet deel aan de voorbereiding en uiteindelijke afhandeling, voert geen autobestelling uit en bezorgt geen stukken met aanvullende dienstverlening. Werkzaamheden als voorsortering haal- en brengservices en het verwerken van postbuscorrespondentie maken evenmin deel uit van zijn taak.
Bij ons word het hah maandag ingevouwen. In mijn team word het door twee mensen gedaan, die beginnen om 10 uur (ipv 12 uur)quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar op maandag moet je dat dan allemaal gaan invouwen. Kost ook tijd.
Ik vraag me af of het op die manier nou zo enorm veel bespaard.
Hangt natuurlijk van de persoon af die het gezet heeft. Een normaal netjes persoon zet altijd eerst de kleinere stukken en dan pas de grotere. Dit werkt ook efficiënter tijdens de bsg. Heb inderdaad ook wel vaak dat wijken die ik moet bestellen en niet door mij zijn gezet zeer slordig zijn gezet. Dit vind ik niet echt netjes en collegiaal.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:20 schreef Patjakker het volgende:
Wat is dat ook voor een vreemd iets dat alles tegenwoordog 'verkeerd om' gezet moet worden? Dus: Eerst zo'n grote intermediair of iets dergelijks, en dan daarna de kleinere dingen. Loopt super onhandig.
De regel is dat je de handpost lukraak tussen de machinepost moet zetten, zo snel je het eerste nummer tegenkomt dat juist is. Groot achter klein mag officieel zelfs niet, dat zou teveel tijd kosten in de voorbereiding. De meeste postbodes houden zich niet aan die instructie.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:20 schreef Patjakker het volgende:
Wat is dat ook voor een vreemd iets dat alles tegenwoordog 'verkeerd om' gezet moet worden? Dus: Eerst zo'n grote intermediair of iets dergelijks, en dan daarna de kleinere dingen. Loopt super onhandig.
Dat was inderdaad een nieuwe regel, maar het schijnt dat dat bij ons al is teruggedraaid. Ik doe gewoon alle grote post achter, en laat die regel die wel/niet geldt lekker verrotten...quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De regel is dat je de handpost lukraak tussen de machinepost moet zetten, zo snel je het eerste nummer tegenkomt dat juist is. Groot achter klein mag officieel zelfs niet, dat zou teveel tijd kosten in de voorbereiding. De meeste postbodes houden zich niet aan die instructie.
Wij moeten ook zo werken, maar de officiele instructie is dat je wel aan het eind van de post voor een adres 1 groot stuk post mag laten vallen. En aangezien je dan dus al een soort markeringen hebt aangebracht is het wel zo makkelijk om de overige grote post voor dat adres ook op dat punt te laten zakken. Het enige wat niet meer mag is "piramidevormig schikken", dus zetten in oplopende volgorde van grootte. Ik zelf doe het trouwens meestal zo dat ik eerst alle plaatwerk op volgorde zet, en dan 1x door de machinepost heen ga om het plaatwerk er tussen te zetten. Weliswaar is het een extra handeling, maar doordat je niet meer in de segmenten heen en weer hoeft te bladeren scheelt het ook weer handelingen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:23 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een nieuwe regel, maar het schijnt dat dat bij ons al is teruggedraaid. Ik doe gewoon alle grote post achter, en laat die regel die wel/niet geldt lekker verrotten...
Als ik effe een stuk met de fiets moet doen en de post pas kan pakken als ik met de fiets bij de brievenbus sta, heb ik zeer snel alles voor dat adres in mijn hand. Anders moet ik per poststuk bladeren tot wanneer het ophoudt. Dat scheelt behoorlijk wat tijd. Tijd die je zogenaamd zou winnen als je alle post direct laat vallen zodra je het huisnummer ziet
Ach, die planners en mensen die met nieuwe ideeën komen over het optimaliseren van het werk zijn nou niet bepaald de slimste...
En terecht, groot achter klein werkt gewoon veel makkelijker op straat. Leuk, die officiele regeltjes van figuren die op kantoor zitten, waarschijnlijk nooit zelf gelopen hebben en alleen maar zitten te mierenneuken over iedere minuut die ze kunnen pakken.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De regel is dat je de handpost lukraak tussen de machinepost moet zetten, zo snel je het eerste nummer tegenkomt dat juist is. Groot achter klein mag officieel zelfs niet, dat zou teveel tijd kosten in de voorbereiding. De meeste postbodes houden zich niet aan die instructie.
Dat lukraak er tussen zetten? Helaas, het is de werkelijkheid. Sterker nog, officieel hoor je al zo te werken sinds de invoering van de HSM. Wat wij nu ook moeten doen is dat als je een segment gezet hebt, dat je dit gelijk moet afbundelen en in een tas doen. Je mag zelfs niet meerdere segmenten samenbundelen tot een rondje, of besluiten om ivm de hoeveelheid post (veel of juist weinig) de wijk anders af te bundelen. Dus dan heb je bijv. een bussenfrontje waarvoor je 8 flinterdunne bundeltjes hebt die soms niet meer behelzen dan 3 verkreukelde brieven met een elastiekje eromheen gesnoerd.quote:Op donderdag 8 mei 2008 19:12 schreef Paran0id het volgende:
Ik neem aan dat het een verlate 1 april grap is
Werk jij dan op een heel groot kantoor? Want ik heb het gevoel dat die preciese regeltjes die je moet naleven veelal voornamelijk in de randstad gebruikt worden. Hier in het noorden, klein vbg - kantoortje, heb je dat strakke helemaal niet. Iedereen gaat altijd fluitend naar zijn werk en maakt zich nergens druk om.quote:Op donderdag 8 mei 2008 20:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat lukraak er tussen zetten? Helaas, het is de werkelijkheid. Sterker nog, officieel hoor je al zo te werken sinds de invoering van de HSM. Wat wij nu ook moeten doen is dat als je een segment gezet hebt, dat je dit gelijk moet afbundelen en in een tas doen. Je mag zelfs niet meerdere segmenten samenbundelen tot een rondje, of besluiten om ivm de hoeveelheid post (veel of juist weinig) de wijk anders af te bundelen. Dus dan heb je bijv. een bussenfrontje waarvoor je 8 flinterdunne bundeltjes hebt die soms niet meer behelzen dan 3 verkreukelde brieven met een elastiekje eromheen gesnoerd.
Wat we zelfs nog een keer gehad hebben, in de tijd dat je HAH nog tussen de post zette, dat je zelfs daarvoor niet naar het achterste poststuk mocht bladeren, maar ook de HAH er lukraak tussen moest knallen. Dat leidde er toe dat je niet meer kon zien voor wie het hah nou bestemd was, zat het nou achter nummer 8 of juist voor nr 10? Dus daar zijn ze op terug gekomen.
Wat een gelul zeg dat je niet zelf mag bundelen. Gelukkig doen ze daar bij ons niet moeilijk over. Wel moet je idd de bundels direct in je tas pakken. Dat mag gelukkig wel met 1 bundel van 2 vakjes bijvoorbeeld. Ohja btw Amstelveen hier, dus wel in de randstad. En toch wel een aardig kantoor.quote:Op donderdag 8 mei 2008 20:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat lukraak er tussen zetten? Helaas, het is de werkelijkheid. Sterker nog, officieel hoor je al zo te werken sinds de invoering van de HSM. Wat wij nu ook moeten doen is dat als je een segment gezet hebt, dat je dit gelijk moet afbundelen en in een tas doen. Je mag zelfs niet meerdere segmenten samenbundelen tot een rondje, of besluiten om ivm de hoeveelheid post (veel of juist weinig) de wijk anders af te bundelen. Dus dan heb je bijv. een bussenfrontje waarvoor je 8 flinterdunne bundeltjes hebt die soms niet meer behelzen dan 3 verkreukelde brieven met een elastiekje eromheen gesnoerd.
Wat we zelfs nog een keer gehad hebben, in de tijd dat je HAH nog tussen de post zette, dat je zelfs daarvoor niet naar het achterste poststuk mocht bladeren, maar ook de HAH er lukraak tussen moest knallen. Dat leidde er toe dat je niet meer kon zien voor wie het hah nou bestemd was, zat het nou achter nummer 8 of juist voor nr 10? Dus daar zijn ze op terug gekomen.
Pff, ik moet 2 wijken lopen zaterdag. Maar de tweede wijk loop ik achterstevoren omdat het eindpunt van die wijk veel dichter bij mijn eerste wijk ligt en ik dus een stuk sneller klaar ben. Dus die tweede wijk leg ik dan ook achterstevoren in de nabrengzak. Als ze daar bij ons moeilijk over gaan doen, kunnen ze mooi de tering krijgen, ik doe het lekker op mijn eigen manier.quote:Op donderdag 8 mei 2008 22:07 schreef gomaster75 het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg dat je niet zelf mag bundelen. Gelukkig doen ze daar bij ons niet moeilijk over. Wel moet je idd de bundels direct in je tas pakken. Dat mag gelukkig wel met 1 bundel van 2 vakjes bijvoorbeeld. Ohja btw Amstelveen hier, dus wel in de randstad. En toch wel een aardig kantoor.
Gelukkig is moeten dan ook een erg groot woord. Zeker op zaterdag doen de meesten het wel anders (ik ook).quote:Op donderdag 8 mei 2008 22:33 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Pff, ik moet 2 wijken lopen zaterdag. Maar de tweede wijk loop ik achterstevoren omdat het eindpunt van die wijk veel dichter bij mijn eerste wijk ligt en ik dus een stuk sneller klaar ben. Dus die tweede wijk leg ik dan ook achterstevoren in de nabrengzak. Als ze daar bij ons moeilijk over gaan doen, kunnen ze mooi de tering krijgen, ik doe het lekker op mijn eigen manier.
Ik werk inderdaad op een heel groot kantoor in de Randstad. Er zijn hier ook meer managers aanwezig, behalve diverse teamcoaches ook nog een VBGmanager en een locatiemanager, figuren die je op een kleiner kantoor stukken minder vaak ziet. Misschien dat het daardoor komt. Ik ben eens uitgeleend aan een kleine vestiging, waar zo weinig mensen werkten dat de teamcoach naast ons nog een ander kantoor moest leiden, dat 10 km verderop lag. Dus de voornaamste leiding werd gegeven door de postbode-plus die ook nog eens deeltijdwerker was, en om 12.30 naar huis ging. De sfeer was daar inderdaad veel relaxter en informeler. Mijn eigen kantoor is meer een soort postfabriek. Nu heeft ons eigen DVG wel een apart hoekje, maar toch.quote:Op donderdag 8 mei 2008 21:26 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Werk jij dan op een heel groot kantoor? Want ik heb het gevoel dat die preciese regeltjes die je moet naleven veelal voornamelijk in de randstad gebruikt worden. Hier in het noorden, klein vbg - kantoortje, heb je dat strakke helemaal niet. Iedereen gaat altijd fluitend naar zijn werk en maakt zich nergens druk om.
quote:Reken er maar op dat HAH op zaterdag een trend gaat worden
Ja, dan schiet het z´n doel voorbij natuurlijk. Het idee is dat het zetten sneller gaat als je niet meer hoeft te zoeken wat het achterste stuk machinepost is. Als je invoert dat je het plaatwerk voor de HSM post moet zetten, moet je dus gaan kijken wat het voorste stuk machinepost voor een bepaald adres is, en is zelfs die minieme tijdwinst verdwenen terwijl je wel loopt te klooien op straat. Dan is dat "tussenknallen" nog beter........quote:Op vrijdag 9 mei 2008 08:10 schreef Jordy-B het volgende:
Ik hoorde een poosje geleden dat ze in een naburig postkantoor verplicht waren om de grote stukken vóór de machinepost te zetten...
Laten we hopen dat het een 1-aprilgrap was...
Ik vrees het ook ja. Dat wordt dus harder werken voor het geld.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 17:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Mijn lieve collega die zich bezig houdt met de HAH zei laatst
Ook hier weinig VOS-post, maar omdat er te weinig VOSsers waren ingepland (en de VOS-tijd al recent met een kwartier is ingekrompen), en alles wat bij de stort-splits-plaats (zeg dat eens 3x snel achter elkaar) vandaan kwam nauwelijks vaste bundels bevatte duurde de VOS toch weer tot 8.00 uur, ipv 07.30.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 11:59 schreef kvdv het volgende:
Nou dat viel allemaal nog wel mee
Nog eventjes een klein wijkje gelopen daarna....
en nu:
WEEKEND!!!! (en dinsdag vrij)
sowieso kan het qua tijdswinst niet uit. Sinds een collega van mij begonnen is met het "tussenknallen", zitten de door hem voorbereide wijken stikvol zetfouten... Daar zal 'ie niet de enige in zijn.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 17:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, dan schiet het z´n doel voorbij natuurlijk. Het idee is dat het zetten sneller gaat als je niet meer hoeft te zoeken wat het achterste stuk machinepost is. Als je invoert dat je het plaatwerk voor de HSM post moet zetten, moet je dus gaan kijken wat het voorste stuk machinepost voor een bepaald adres is, en is zelfs die minieme tijdwinst verdwenen terwijl je wel loopt te klooien op straat. Dan is dat "tussenknallen" nog beter........
Zeepjes?quote:
Dat spul van Balance ofzo?quote:
Als die HAH op zaterdag bevalt, wordt het waarschijnlijk standaard.. ('t is dus een kwestie van zorgen dat het niet bevalt...quote:Op zaterdag 10 mei 2008 19:52 schreef lucky_birdie het volgende:
En wanneer is het nou eens afgelopen met die feestdagen en andere ongein?
Eerst HAH vanwege koninginnedag, vorige week AH omdat we dinsdag twee andere folders hadden, vandaag AH omdat we dinsdag maandagdiensten hebben.. bah![]()
Inderdaad fijne zeepjes, wat een kloterige bundels krijg je daar van zeg en i.c.m de klamme handjes was het even extra opletten.quote:
quote:Op zaterdag 10 mei 2008 19:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als die HAH op zaterdag bevalt, wordt het waarschijnlijk standaard.. ('t is dus een kwestie van zorgen dat het niet bevalt...)
gelukkig stop ik binnenkort, nooit lol kunnen beleven aan hah...quote:Op zaterdag 10 mei 2008 19:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als die HAH op zaterdag bevalt, wordt het waarschijnlijk standaard.. ('t is dus een kwestie van zorgen dat het niet bevalt...)
Als ze hier mensen zouden ontslaan vanwege het opzettelijk laten staan van wijken dan had ik ook heel wat collega´s minder gehad, en ook een paar teamcoaches minder. Als die nml. niemand kunnen vinden om een wijk weg te lopen die nog "open" ligt, dan laten ze ´m ook staan. Of ze zijn zo sneak om hem nog even snel naar een depot te sturen, dat íe uit het zicht van de vestigingsmanager is.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 20:34 schreef lucky_birdie het volgende:
Van de week was hier trouwens nog een halve wijk de sloot in gegooit(ontslag dus)
Andere collega had expres een wijk laten staan.. (ook ontslagen dus)
Tekort hah wordt hier nooit hersteld. Als ik op een dag te weinig hah heb geef ik dat altijd netjes door, maar vervolgens heb ik het niet op een andere dag alsnog. En dat geldt zowel voor 5 hah tekort, als voor hele wijken die niet krijgen. Nou zouden we gisteren Seats en Sofa´s gehad moeten hebben gestapeld met de Telegraaf. Maar het was niet gestapeld, en we hadden dus alleen Telegraaf. Nu ben ik benieuwd of we S&S nog volgende week gaan krijgen. Ik ga er geen geld op inzetten.............quote:Op zaterdag 10 mei 2008 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja, vorige week had ik nog een tekort aan AH folders. Dat lieten ze zich deze week geen 2e keer gebeuren. Alles was volgens mij wel 3 keer nageteld
'k vind het niet zo'n punt, maar als het standaard wordt, mogen wel de tijden voor de uitvoering wat omhoog. Er mag sowieso maar één soort mee op zaterdag, dus da's niet zo'n ramp om mee te nemen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:35 schreef e-wok het volgende:
[..]
gelukkig stop ik binnenkort, nooit lol kunnen beleven aan hah...
Gebeurt hier nooit...quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als ze hier mensen zouden ontslaan vanwege het opzettelijk laten staan van wijken dan had ik ook heel wat collega´s minder gehad, en ook een paar teamcoaches minder. Als die nml. niemand kunnen vinden om een wijk weg te lopen die nog "open" ligt, dan laten ze ´m ook staan. Of ze zijn zo sneak om hem nog even snel naar een depot te sturen, dat íe uit het zicht van de vestigingsmanager is.
Het is al heel lang zo dat werk dat blijft liggen omdat de mensen die dat werk normaal uitvoeren aan het staken zijn aangemerkt wordt als besmet werk. En dat werk hoor je dan uit fatsoen niet aan te pakken. Ook niet als uitzendkracht.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 23:43 schreef ruben3123 het volgende: De mensen van de vakbond noemen het in de flyer wel oncollegiaal als je gewoon gaat werken. Ook de uitzendkrachten die gaan werken noemen ze oncollegiaal. Nou ja, als je als uitzendkracht word ingezet, omdat er vaste medewerkers aan het staken zijn, dan is dat voor jou alleen maar fijn. Heb je ook weer wat geld verdiend.
Ik zit ook een beetje in m´n maag met die 27e. Als ik ga staken krijg ik alleen geld (uit de stakingskas) als ik daadwerkelijk naar zo´n manifestatie ga, en daar zie ik een beetje tegen op, want ik kan niet zo goed tegen grote mensenmassa´s. Maar ik wil me ook wel solidair met mijn collega´s tonen, dus wellicht zou ik gewoon vrij kunnen nemen. Of misschien dat ik rouwkaarten ga bezorgen en post van de trombosedienst, want dat moet sowieso gebeuren.quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het is al heel lang zo dat werk dat blijft liggen omdat de mensen die dat werk normaal uitvoeren aan het staken zijn aangemerkt wordt als besmet werk. En dat werk hoor je dan uit fatsoen niet aan te pakken. Ook niet als uitzendkracht.
Smerig stukje peer pressure.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 23:43 schreef ruben3123 het volgende:
De mensen van de vakbond noemen het in de flyer wel oncollegiaal als je gewoon gaat werken. Ook de uitzendkrachten die gaan werken noemen ze oncollegiaal.
Hier ook, extreem veel blauwe krattenwerk. En de Bijenkorf wat praktisch een extra Huis aan Huis-ding was.quote:Op donderdag 15 mei 2008 06:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Gisteren was het trouwens weer absurd druk. We kwamen met 7 man terug om kwart voor zeven, begonnen om half acht.
Celsius uiteraardquote:Op donderdag 15 mei 2008 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
Dan werk je bij mij in de buurt. Celciusweg of Pallasweg?
En welkom hier![]()
Het is zaterdag vandaag. Dat betekent dat bepaalde soorten zendingen niet meegaan en uitgesteld worden tot maandag.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:08 schreef noekje het volgende:
Zending zit in afleverroute (tof)
Bestelling uitgesteld servicekader (que??)
Iemand?
Oh!quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:54 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het is zaterdag vandaag. Dat betekent dat bepaalde soorten zendingen niet meegaan en uitgesteld worden tot maandag.
quote:Op zaterdag 10 mei 2008 20:34 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
![]()
kwesie van massaal de folders de BBQ in gooien dus?![]()
500 folders moet toch een aardig vuurtje opleveren?
Van de week was hier trouwens nog een halve wijk de sloot in gegooit(ontslag dus)
Andere collega had expres een wijk laten staan.. (ook ontslagen dus)
Gister kwam eentje met een ontslagbiref aan.
Het verloop is hier niet te geloven.. ik KON alle namen.. maar tegenwoordig werken we met uiterlijke kenmerken.. "dat meisje met zwart haar" dat idee. Of met wijken.. De jongen van de 3A
Het valt gewoon niet meer bij te houden
Klein gaatje erin prikken met je pen, lucht eruit knijpen, en vervolgens met 2 handen langs onwillige tochtstroken en messcherpe kleppen van conserveblikjesmetaal (goedkoopste brievenbus bij de bouwmarkt, EUR 5,95!) frommelen.quote:[b]Op zaterdag 17 mei 2008 16:54 Iets anders, hebben jullie ook altijd moeite die H&M pakketjes waar kleren inzitten door de brievenbus te proppen?
niet echt... De dikke kant eerst en dan gewoon proppen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:54 schreef Paran0id het volgende:
Iets anders, hebben jullie ook altijd moeite die H&M pakketjes waar kleren inzitten door de brievenbus te proppen?
Hier doen ze nog niet aan Kampioen op zaterdag, al hebben we dat voorheen volgens mij wel gehad (dan heb ik het over jaren geleden, hoor) ...quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Waar zijn de rustige zaterdagen gebleven? Iedere keer hah, en nu hadden we ook nog de Kampioen op zaterdag (schijnt nieuw te zijn, stond in de Mail!).
Wij hadden een briefje van de Multikabel erbij, die bijna HAH was, en die somehow niet door de machine kon waardoor je ze allemaal met de hand moest ingooienquote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:26 schreef Saekerhett het volgende:
Het is hier ook één grote teringzooi geworden. Ik wist niet wat ik zag toen ik vanochtend binnenliep, maar de evacuatie uit Independence Day zag er gestructureerder uit....
Ze hebben overal wijken van verschillende codes op dezelfde kasten geflikkerd, niemand heeft ineens meer een vast werkschema en de zogenaamde 'postverdelers' zie je nergens, zodat je alsnog je blauwe kutbakken zelf kan ophalen.
Qua post viel het behoorlijk mee vandaag voor een zaterdag met Makro, alleen iedereen liep minimaal 2 uur uit dan wanneer alles niet was omgegooid.
Wat een puinhoop
Waar staat de actie van de veronicagids?quote:Op zondag 18 mei 2008 20:55 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
Wij hadden een briefje van de Multikabel erbij, die bijna HAH was, en die somehow niet door de machine kon waardoor je ze allemaal met de hand moest ingooien![]()
Plus HAH erbij![]()
4 juni neem ik denk ik maar vrij, Die actie van de Veronicagids klinkt leuk, maar 500 veronicagidsen meeslepen.. nee dank je.
En Rexona begint binnenkort ook met zo'n leuke actie, waarbij je een tasje op de voordeur moet plakken, en als ze de dag erna er nog hangen moet je ze weer mee terug nemen, maar dat zijn er schijnbaar niet zo veel. Ben benieuwd..
Blijkbaar, want het stond er wel in...quote:
Zoals je hierboven al kunt lezen gaan we staken van 18 uur vanavond tot 24 uur morgen. Dus jullie zullen inderdaad niet zo veel post van ons SC krijgen. Maar woensdag komt er wel extra veel.....quote:Op maandag 19 mei 2008 07:17 schreef Limbo-lil het volgende:
Gaat sorteercentrum 's-Hertogenbosch nou staken vandaag? Hoorde vorige week zoiets. Dan zal het morgen wel lekker rustig zijn in den lande, of zie ik dat verkeerd?
Lijkt me juist sterk dat het woensdag dan druk zou worden. Dan moeten ze in 5 uur tijd alles verwerken (neem aan dat de vrachtwagens rond 5 uur vertrekken naar de vestigingen)quote:Op maandag 19 mei 2008 16:45 schreef ruben3123 het volgende:
[..]
Zoals je hierboven al kunt lezen gaan we staken van 18 uur vanavond tot 24 uur morgen. Dus jullie zullen inderdaad niet zo veel post van ons SC krijgen. Maar woensdag komt er wel extra veel.....
Ik zou zeggen 3S1NU00440177quote:Op maandag 19 mei 2008 19:09 schreef Ash het volgende:
Hallo, beste TNT medewerkers!
Afgelopen donderdag heeft 1 van jullie collega's een pakketje geprobeerd te bezorgen, maar gezien ik overdag werk en dus niet thuis was heeft meneer/mevrouw, een briefje achtergelaten, dat ze het morgen (vrijdag) morgen nog een keer zullen proberen.
Maar ja, je raad het al ik moet vrijdag's ook overdag werken en dus weer niet thuis.
Weer een briefje in de bus, dat het pakketje de eerst volgende werkdag (maandag, vandaag) na 13:00 op m'n lokale postkantoor ligt.
Ik vandaag rond een uur of half vijf naar het postkantoor! maar ja GEEN pakketje!
Nu moest ik 1 of ander 058 nummer bellen om het verder af te handelen etc.
Maar ja ik kan het 3S nummer van het pakketbezorg blaadje ook al haast niet lezen, om zo goed mogelijk de gegevens door te geven.
Misschien komen jullie er wijs uit, wat hier nou precies staat:
[ link | afbeelding ]
Alvast bedankt!
Mijn gok:quote:Op maandag 19 mei 2008 19:09 schreef Ash het volgende:
Afgelopen donderdag heeft 1 van jullie collega's een pakketje geprobeerd te bezorgen, maar gezien ik overdag werk en dus niet thuis was heeft meneer/mevrouw, een briefje achtergelaten, dat ze het morgen (vrijdag) morgen nog een keer zullen proberen.
Maar ja, je raad het al ik moet vrijdag's ook overdag werken en dus weer niet thuis.
Weer een briefje in de bus, dat het pakketje de eerst volgende werkdag (maandag, vandaag) na 13:00 op m'n lokale postkantoor ligt.
Ik vandaag rond een uur of half vijf naar het postkantoor! maar ja GEEN pakketje!
Maar ja ik kan het 3S nummer van het pakketbezorg blaadje ook al haast niet lezen, om zo goed mogelijk de gegevens door te geven.
[ link | afbeelding ]
Alvast bedankt!
Als je weet van welk bedrijf het pakketje afkomstig is en je weet de laatste 5 a 6 cijfers moeten ze denk ik al een heel eind komen lijkt mij.quote:Op maandag 19 mei 2008 19:09 schreef Ash het volgende:
[ link | afbeelding ]
Alvast bedankt!
Letters kunnen natuurlijk ook nog. Dáng.quote:Op maandag 19 mei 2008 23:27 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik zou zeggen 3S1NU00440177
Wissel anders eens tussen letters/cijfers wat je denk dat het nog meer kan zijn.
Dit moet em haast wel zijn, volgens mij hebben de meeste 3s codes alleen maar opeenvolgende getallen...quote:
Lijkt me niet, want na het "3S" gedeelte volgt altijd eerst 1 of meerdere letters, en dan cijfers. Nooit een cijfer, dan een letter, en dan weer cijfers.quote:
Wellicht is de eerste nul een o,quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Lijkt me niet, want na het "3S" gedeelte volgt altijd eerst 1 of meerdere letters, en dan cijfers. Nooit een cijfer, dan een letter, en dan weer cijfers.
Mijn gok: 3S INU 00440177
Die actie is vandaag begonnen, maar aangezien de meeste wijken maximaal 2 van die Rexonadingen hadden was het best te overzien. Ik had gevreesd voor hetzelfde scenario als toen met die scheermesjes, maar dit spul is dus geadresseerd. Je moet het aan de deurknop hangen, of igv een flat met bussenfront moet je het aan het bussenfront plakken in de buurt van de bus van de geadresseerde. Benieuwd of er nog klachten komen van mensen over deze eigenaardige wijze van postbezorging.quote:Op zondag 18 mei 2008 20:55 schreef lucky_birdie het volgende:
En Rexona begint binnenkort ook met zo'n leuke actie, waarbij je een tasje op de voordeur moet plakken, en als ze de dag erna er nog hangen moet je ze weer mee terug nemen, maar dat zijn er schijnbaar niet zo veel. Ben benieuwd..
Mijn salaris is al wel binnen, en het vakantiegeld zit er ook bij.quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:13 schreef Martika het volgende:
Ik heb mijn salaris ook nog niet binnen
Vreemd het staat er altijd de 22ste op
Ik hoop wel dat het vandaag nog komt
Postbank hierzo.quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:34 schreef Martika het volgende:
Vreemd dan ligt het aan de bank zeker ik heb ABN AMRO
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |